Én is keresek Pentax kétszerezőt. Ha találok kettőt, szólok. Nálam most van egy nem-Pentax kétszerező kipróbálásra (ld. alább), ha esetleg megalkudnék rá, akkor annyit segíthetek, hogy kipróbálhatod az objektíveddel. Ez egy teljesen mechanikus darab.
Egyébként megkeresd Kloroformot, szerintem neki van egy gyári Pentax eladó, ami 300 mm feletti optikák kétszerezésére készült. Lehet, hogy ki kellene próbálnod.
Köszönöm, ez egy jópofa megoldás, de engem nem izgat fel, én valami bonyolultabbon töröm a fejem. Nekem mindenképpen két szinkronizált kamerára és két azonos objektívre van szükségem. Ugyanakkor kíváncsian várom a Te leendő sztereó képeidet.
Tudom, hogy a 2x volt itt téma a napokban, de sajnos attól nem lettem okosabb.
A problemám a következő:
Kétszerezőt keresek a Pentaxomhoz. A kívánalom vele szemben, hogy dolgozzon együtt a *ist DS-sel és a z1-p-vel is. Legtöbbször egy Sigma 2.8 70-200 objektívvel lenne használva. Nem zárkózom el semmilyen márkától. Próbáltam elősször szerezni egy eredeti Pentaxot, de sem használtan, sem újonan nem találok (még csak az árát sem). Aztán a Sigmát. Eredmény dettó.
Hi Kékazbeszt, nem kizárt hogy én leszek a megoldás mondjuk jövő kedden:
-1-. Amire alkuszom Chinon CM7 apparáton pont ilyen lencse van."K" 1,7/50 :-)
-2- Barátom elvitte Londonba egy hétre a gépemet egy hónapja és tegnap vallotta be, hogy rendelt hozzá a tudtomon kívül HongKongból egy 3D optikai egységet 76 dollárért és 14dollár volt a Western Union-on keresztüli pénzküldés. Olyannyira sikeres volt a tranzakció hogy tegnap megkapta a postástól a cuccot (4nap alatt itt volt a cucc!!!) én még ugyan nem láttam hogy néz ki de beszámolok holnap minderről amikor hazaérek és kipróbáljuk az IST D-vel. Üdv Kiszely E.T. a festői Ferenc körút-ról.
Kölcsön se? 3D fotózáshoz kellene két egyforma objektív, én ilyenre gondoltam. De lehet Chinon 1.7/50 is, mert annak is megvan nálam a párja.
Azért legjobb lenne, ha valaki el tudna adni nekem egy 1.7-es Pentax M-et, úgy egyben maradhatna a sztereo konfiguráció. Azt még nem árulom el, hogy mit szeretnék fotózni, mindenesetre az archívumomban sztereo bogaraktól koncertképen át tájképig sokminden előfordul.
"Van egy másik módszer is: M állásban az AE lock beállítja a zársebességet, de azért ez sem ugyanaz, ráadásul úgy vettem észre, low light körülmények között ez a módszer nem ad pontos értéket." Ez azért van, mert ilyenkor is munkablendés mérést használ, hallható és rövid időre látható is, ahogy beugrasztja.
'napot! Van valakinek tapasztalata vaku diffúzorral, mint pl. a Lumiquest cuccok? Szeptemberben esküvőt kell fotóznom, ideje elkezdeni felkészülni... :)
Ha 6 éve a szekrény tetején van, szólj a tulajnak, hogy ki ne próbálja a gépet! Szinte biztosak lehettek benne, hogy a szivacsai elrohadtak. Orvosolható a dolog, de ha használod-rázod a gépet, komoly esély van rá, hogy a ragacsos morzsalék behullik az érzékenyebb részekbe, és akkor már nagyon nehéz lesz megszabadulni tőle.
Szóval óvatosan a géppel, exponálás nélkül finoman kinyitni, ellenőrizni, hogy porlad-e ragad-e már a szivacs a tükör és a prizma közt meg hátul, és ha igen, akkor nagyon óvatosan szakértőhöz vinni, kitisztíttatni, újraszivacsoztatni (van, aki filcet használ), és utána lehet próbálni a gépet.
Ha a zombi morzsaléka a zár lemezei közé kerül, akkor a gépnek annyi.
Én pl. ezért választottam az MZ-5N -t mert van régi obim is és még veszek is:-).
Azt hiszem várok a digi átálással mert ez azért valjuk be elég barátságtalan lépés a Pentax-tól. Nagyon sajnálatos, hogy a Pentax ennyit áldozott a kompatibilitásból :-(.
Nem vagyok biztos hogy csak a Te érdemed (+Busznyi,KékAzbeszt,K2DMD...) hogy megfertőztetek a mechanikus gépekhez visszatérő nosztalgiával de elkezdtem alkudni egy Chinon CM7 (vagy 4?) K bajonettes egységre 1:1,7 /50mm optikával egy töröttfejű aksinélküli Metz 60DT4-re.A pontos típust nem tudjta mondani az eladó mert 6éve a szekrény tetején van a kofferban a cucc.Egy faipari lamellózógépet kének cserébe,cca bruttó 16ezer a Praktikerben... Lehet hogy beruházok a valaha volt Chinon CM3 42mm emlékére.
A nyitott rekesz mellett történő fénymérés eszköze, bizonyos körülmények között a fénymérés előfeltétele.
Amikor az objektíven beállítjuk a rekeszértéket, K bajonett esetében az irisz nyitva marad azért, hogy fényes legyen a keresőkép, és jól működjenek az élességállítási segédeszközök: a mikroprizma és a törőék. A fénymérő mégis figyelembe veszi a beállított értéket, amit ez az áttétel visz át a gépvázra. Így lehet fényt mérni minden Pentax gépen, és így működik az időautomatika is.
Az újabb rendszerű Pentax gépeken elektronika viszi át az értékeket (a blendeértéket is) az objektívről a gépvázra. AZ MZ-5N-en megvan mindkét átvitel, elektronikus objektívekkel az érintkezőkön, régiekkel a mechanikus áttételen keresztül kommunikál.
A mechanikus áttételt lehagyták az MZ-50-ről, így azt a gépvázat régi K bajonettes objektívvel egyáltalán nem lehet használni. Elektronikus objektívekkel jól működik. A DS is csak az elektronikus kommunikációt használja, így nem lehet régi objektívekkel nyitott rekesz mellett fényt mérni. Szerencsére van egy DOF preview a DS-en, így legalább munkarekesz mellett lehet fényt mérni, de ez nem ugyanaz, mintha meghagyták volna azt az automatikát, ami már harminc éve is kiválóan működött. Van egy másik módszer is: M állásban az AE lock beállítja a zársebességet, de azért ez sem ugyanaz, ráadásul úgy vettem észre, low light körülmények között ez a módszer nem ad pontos értéket.
Szóval azt hiszem, a Pentax marketingesei piaci okból kicsit keresztbetettek saját fogyasztóiknak. Nem tudom, nekik volt-e igazuk.
Halló felettes, nekem miért nincs olyan tekerentyűma PZ10-n vagy vagy az *Ist D-n? Vagy ha volt akkor ellopták a potméterem innét! Akkor most szimbolázzak?
A Takumar minden kétséget kizáróan eredeti Pentax. - minden M42-es (és Asahiflex) obit így hívnak - a K bajonettes időkben is volt pár Takumar széria; ezek olcsó tömegobik, de szintén a Pentaxtól
Kérdésem lenne az objektívek elnevezéseivel kapcsolatban. Valamelyik fan oldal azt mondja, hogy a menetes időszakban Takumar-nak nevezték az Asahi objektíveket, a K-bajonettes időszakban ezeket átnevezték Pentax SMC-re. Egy fórumtársunk szerint viszont van 'eredeti' Pentax objektív és van a Takumar.
Tudna valaki rendet tenni a fejemben ebben a dologban? Mi a különbség két, hasonló tudású objektív között, ha az egyikre Pentax SMC, a másikra Asahi Takumar van írva? Erről tényleg nem ír Dimitrov, vagy csak én nem találtam meg?