Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

granturismo Creative Commons License 2001.08.14 0 0 2863
Sziasztok

Jól van, látom előkerültek az ajtó szakértők is!:-)
Szkapi
A váltógomb a rúdra van préselve. Annyira erősen van ott, hogy arra mondtam legegyszerűbb késsel levágni, de az emelőgyűrűre vigyázni kell, mert az az új gomb esetén is ott marad! Meg lehet oldani persze csak a régi gombot valszeg már nem lehet használni.
Egyébként van egy 1.6-ra való zsírúj gyári váltógombom. Ez azért érdekes, mert így nem lehet kapni csak a "szoknyával" együtt. Sporttársi áron természetesen.
A krómkeretes szoknyát a Bontex forgalmazza. Ugyanott vannak az 1.2-re való váltógombok. Itt a felszerelést is megcsinálják. Ők is késsel levágják a váltógombot ezt tudom.

Szkapi Creative Commons License 2001.08.14 0 0 2862
Granturismo!

Azon mit értesz, hogy "Szinte csak levágni lehet."? Fel is rakták az a gombot oda valahogy... Vagy ragasztva is van, vagy valami ilyesmi?
Én is gondolkodtam már egy szebb sebváltó beszerzésén, esetleg egy krómozott kereten az alja köré, gondolom azért csak meg lehet valahogy oldani...? A Lineaccesori kataloguson kívül hol lehet még ilyen - igényesebb kivitelezésű - dolgokat beszerezni?

Üdv.: Szkapi

Előzmény: granturismo (2859)
BRAVO Creative Commons License 2001.08.14 0 0 2861
Hali TOMMY!

Ajtóhatároló ügyben nekem is volt ilyen gondom régebben. Nyitáskor nagyokat durrogott. Próbáld meghúzni a határolót a kasztnihoz rögzítő csavarokat, ha egy picit is mocorog a kengyel, már pattoghat, durroghat. Ha a kengyel már eltörött, a cseredarab ára 2-3000 Ft(volt 2 éve márkaszervizben). A rögzítő stiftet könnyű kivenni. A közepéből ( alulról felfelé )óvatosan ki kell ütni a feszítő pecket, utána simán ki lehet húzni a kengyelből.

Üdv!

BRAVO

Előzmény: TOMMY (2847)
Gpeti Creative Commons License 2001.08.14 0 0 2860
TOMMY,

Lötyög az ajtód? Ha kinyitod, és megfogod a kilincs felöli végét, akkor meg tudod emelni néhány mm-t? Mert ha igen, akkor eltörhetett, az ajtózsanérod. Nekem is volt ilyen problémám, és a törés olyan ravasz volt, hogy az ajtó nem esett le, csak mozgott. Én rendeltem egy zsanért a Fiat-nál. Meglepően olcsó volt, valami 2000 Ft. Aztán nem is kellett kicserélni, csak a belső pöcköt áttenni a régibe. Szerencsém volt. Rossz esetben a felhegesztett zsanért kell cserélni, az már elég gáz. Én a helyedben levenném a határolót, és megpróbálnám úgy is. Vagy vedd le az egész ajtót, nagyon egyszerű, csak két csavart kell kiveni, meg a határolót. Ja, és az elektromos csatlakozoót is.

Előzmény: TOMMY (2847)
granturismo Creative Commons License 2001.08.13 0 0 2859
Szia.

Nagyon nehéz ügy. Szinte csak levágni lehet. A másik, hogy az 1.2-re csak speciális felhúzógyűrűs típusokra (Opel,Renault) való széleslyukú váltógombot szabad megvenni. Igy már eléggé lecsökken a választék.:-(

ig Creative Commons License 2001.08.13 0 0 2858
sziasztok!

tegnap lattam egy aruhazban eleg pofas sebessegvalto-gombokat.
mennyire bonyolult muvelet leszedni az 1,2-es bravo (a hatramenet felhuzogyurus) gyari markolatat es feltenni egy ujat?

solymi Creative Commons License 2001.08.13 0 0 2857
gran

Annyira nem sürgős, de köszi mégegyszer

Solymi

granturismo Creative Commons License 2001.08.13 0 0 2856
Ezt sajnos nem tudom pontosan.
Előzmény: TOMMY (2855)
TOMMY Creative Commons License 2001.08.13 0 0 2855
Ok.
esetleg tudod mennyit jelent a húzós?
T.
Előzmény: granturismo (2853)
granturismo Creative Commons License 2001.08.13 0 0 2854
Attiska

HÚÚ Tényleg, az a kerepestarcsai kórház! Az tényleg a legjobb, engem már meg is győztél.:-)

Előzmény: Attiska (2852)
granturismo Creative Commons License 2001.08.13 0 0 2853
Sajnos valszeg az ajtóhatároló eltört. Ha lejárt a gari oda viszed az autót ahova akarod. Bár az én autóm a gari alatt sem látott márkaszervizt, de az más téma. Ha az ajtót máshol csináltatod attól a kötelező szervizt elvégzik. Ha a törött alkatrész javítható (hegesztés vagy egyéb) szerencséd van. Viszont ha nem, akkor csak gyári alkatrésszel pótolható aminek az ára igen borsos. A szerviz nem bajlódik hegesztéssel hanem egyből cserét fog javasolni. Ezek után dönts magad.
Előzmény: TOMMY (2850)
Attiska Creative Commons License 2001.08.13 0 0 2852
granturismo!

A 3-ason terveztük az utat. Ott van Pest határában az a nagy korház mégnagyobb parkolóval. Az ideális lenne.

Nekem Puntom van, de ha minden jól megy az ősszel átváltozik Mareává. :)

Előzmény: granturismo (2851)
granturismo Creative Commons License 2001.08.13 0 0 2851
Attiska!

Én azt támogatnám ha mi Bravo-sok is egyből az olaszautósokkal egy helyen gyülekeznénk.
SZVSZ nem lesz kész az Örsön az építkezés addigra.
Mi lenne ha az M3-nál a Fóti elágazásnál találkoznánk? Van ott egy Metro meg egy Bricostore áruház, meg asszem még építettek egy harmadik áruházat is. Valaki segítsen mert régen jártam arra. Lényeg az, ott van hely bőven és könnyű odatalálni.

Előzmény: Attiska (2849)
TOMMY Creative Commons License 2001.08.13 0 0 2850
Granturismo,
Kösz, hogy válaszoltál. Hát a garanciát úgy értettem, hogy a szervizelést elvégzik-e a következő alkalommal, ha valaki belebuherál a verdába. (Majd a 40k-s szerviz lesz jövőre)
Szóval az ajtó ugyanaddig nyílik ki mint eddig, de minden fokozatnál kattan egy hatalmasat. Akkorát, hogy mindenki odanéz. Ezért általában csak egy fokozatot nyitom ki és úgy próbálok becsúszni :o) Nem tudom nélkülözni, főleg nem napokra, a FIAT meg nálunk (Kaposvar) korán zár, én meg este 7-ig dolgozom.
Útközben nem zörög, legalábbis még nem hallottam. Majd ma hazafelé meghalgatom. Bár mióta lelopták az eredeti dísztárcsámat a új búcsús a nagyobb gödrökben zörgölődik.
T.
Előzmény: granturismo (2848)
Attiska Creative Commons License 2001.08.13 0 0 2849
granturismo!

Oké, este megy mail Neked is, meg GTF-nek is. Az indulópont helye még kérdéses, de szerintem valahol az örs Vezér tér körül lenne, feltéve, ha addigra ott befelyezik a dolgokat.

Előzmény: granturismo (2846)
granturismo Creative Commons License 2001.08.13 0 0 2848
Szia TOMMY!

A ajtót nem tudod jobban kinyitni mint eddig? Menet közben nem zörög? Bár a kaposvári utakon biztos nem!:-)

Az ajtót nem egyszerű szétszedni, de normálisan összerakni még nehezebb. Ha esetleg mégis a márkaszervizben kötsz ki biztosan észreveszik ha már valaki hozzányúlt az ajtókárpithoz és szóvá is teszik. De a garanciát máris elveszítetted. Hiszen 1.5 éves.

Előzmény: TOMMY (2847)
TOMMY Creative Commons License 2001.08.13 0 0 2847
Sziasztok,
Üdvözlöm a magyar fiatos társadalmat. Eredetileg nem terveztem, hogy beleszólok, hanem végig akartam olvasni az egész topicot az fiat autosnak okulásáért, de a sors közbeszólt.(kb.1200-nál tartottam)
FIAT Bravamon (1.6SX 1.5 éves) nyitáskor a bal első ajtó nagyokat kattan a fokozatoknál.
Két kérdésem lenne:
Szerintetek mi történt vele?
Elvesztem-e a garanciát, ha belenyúl egy nem márkaszerviz.
Köszönöm segítségeteket
Éljen a FIAT!
TOMMY
granturismo Creative Commons License 2001.08.13 0 0 2846
Sziasztok.

A múlt héten el voltam havazódva, úgyhogy jól lemaradtam a beírásokkal.
Na majd most!

HEC

Ezek az új jelek szerintem jobbak. Nekem a Fiat feliratos tetszik a. ha egy apró kérésem lehetne. Tudnál egy olyan sárgát is csinálni ahol a belső rész is sárga?
Nem tudom a Bravo képes változat finom rajzolatú képéből mennyi látszódna egy matricán? Ezt a kételyemet erősítette Gpeti is miután meglátogatott. A végső lökést azonban kollégám adta aki a képet kezébe véve rákérdezett:"Mi ez Mitsubishi?" Asszem ezt nem hagyhatjuk! Azért ma még JackRadix is elmondja róla a véleményét.
A felkiáltójeles verzió valamikor szerénységem ötlete volt, de már változott a véleményem a Fiatos kifejezőbb, láthatóbb, jobb.
Többiek véleménye?

Fenntartanám kérésemet! Akinek az üzemanyagszivattyú csere után odaadták a rossz szivattyút és nincs rá szüksége attól szivesen elfogadnám. Természetesen mindannyiunk számára hasznos célra!:-)

Szeretnék mindenkit biztosítani, hogy nem sértődöm meg, ha a nickemet bármilyen módon lerövidítik! Egyúttal elnézést kérek kefe a ló-tól az állandó "kefézésért" és utolsó Európaitól az UE-ért.

ÉN IS JELENTKEZNÉK A TALÁLKOZÓRA. Sajnos nem tudok ott aludni úgyhogy csak az első napot (15.) vállalom be.

Beszéljük meg, hol találkozunk!
Vagy a központi pesti indulópontra megyünk egyből mi is. (Arról sem tudom hol lesz.) Attiska?

bi-mom

A karburátor nem lehet! Ezekben a járgányokban nincs már ilyen alkatrész. A hibát valamilyen tömítetlenségi gond okozhatja. A Bravo teljesen zárt üzemanyagrendszerrel rendelkezik a keletkezett benzingözt tárolja és szűrés után visszavezeti az égéstérbe. Ez a rendszer valahol szivároghat.
A kesztyűtartó előtt a motortérben lévő szelep az nem a kiszellőztető szelep (ilyen nincs) hanem maga az öblítőszelep amely a computer parancsára nyit és ekkor jut a benzingőz a szívórendszerbe.
Ez a szelep is lehet tömítetlen és itt is szivároghat a benzingőz.

GTF

Látom már megvan a a hiba. Azért leírnám, hogy a lambdaszonda egy olyan egység amely a vele érintkezésbe lépő kipufogógáz oxigéntartalmától függően változtatja elektromos jellemzőit. Ezzel az eszközzel kaphatunk információkat a kipufogógázok károsanyag tartalmát illetően és a vezérlőkészülék segítségével ezen információt (is) felhasználva korrigálhatjuk a befecskendezési jellemzőket.
A gyári Fiat lambdaszonda pótlására valóban adódik a jóval olcsóbb (de kockázatos) bontott alkatrész beszerzése. Egy áthidaló megoldást javasolnék:
A Bárdinál kapható egy QH/CI (Quinton Hazell Commercial Ignition) XLOS 104 jelzésű lambdaszonda.
Ez jellemzőit tekintve: (cirkónium bevonat, M 18x1.5 menet, fűthető, 4 huzalos csatlakozás) megfelel mindegyik benzines Bravo modellbe. Egy kis átalakítást azért nem úszunk meg: A végén nincs csatlakozó, de bármilyen négypólusú hő és vizálló csatlakozó megfelel, az eredeti lambdaszonda csatit le kell vágni. Ennek a lambdaszondának az ára 20eFt, szerintem igen baráti ár.

Olajcsere
Az a véleményem, hogy aki sűrűn, vagy szinte csak városban, télen is sok hidegindítással (pld én) használja az autóját annak igenis javallt a sűrűbb olajcsere.

doggie
Azok írják jól akik szerint a koppanást a fékbetétek kismértékű elmozdulása okozza. Az ABS nélküli modelleknél is előfordul ez a jelenség (hibának nem nevezném). Talán megnyugtatásul annyit ha a fékbetétek kissé kopnak a lecsiszolódó fékpor berakódik a fékbetétek fészkébe és a koppanás kisebb lesz vagy egészen eltűnik.

Dov
Gondolom a nyomógomb két beakadókampócskája közül az egyik tört le. Sajnos ezt az egységet valóban csak egyben lehet megvásárolni. Sovány vigasz, hogy a Brava/Marea tulajoknak hasonló esetben még kétszer ennyit kell fizetniük lévén nekik itt 4 kapcsoló plusz néha még egy központi zár gomb is van.
Talán annyi remény van, hogy Granturismo papa épp mostanában kisérletezik egy javító módszerrel. Hosszas kísérletezés után végre megvan a megfelelő alapanyag egy lejárt telefonkártya személyében.:-)

solymi
Sajnos a hétvégén nem tudtam kiszerelni a másik oldali hangszórót úgyhogy még nem tudom odaadni az adaptert (csak az egyiket) és ugyanemiatt HEC-nek sincs adapterrajzom.

Szkapi Creative Commons License 2001.08.13 0 0 2845
Sziasztok Topictársak!

Előkerültem külhonból, beletelt egy teljes délelőttöm míg végigolvastam az elmúlt két hét hozzászólásait... Jól beindult a fórumon az élet! :-)

Én is büszkén jelenthetem, hogy a Bravo ismét jól vizsgázott (1.2 SX)! Mit jól, tökéletesen!
2754 km-t tettünk meg: teljes átlagfogyasztás 6.72 l/100km, 3 személy, maradék hely full cuccokkal. Volt benne sztráda, szerpentin (elég durva...) felfelé 42 Celsiusban, normál út, döcögös forgalom, szóval szinte minden ami előfordulhat... Szerintem ez nagyon jó érték, azt is figyelembe véve hogy az alsó sebességfokozatokban "dinamikus" elindulások és gyorsítások történtek, illetve a kanyargós utakon adtam a mediterrán stílusú vezetés örömeinek!! ;-)

Matrica és szeptemberi találkozó engem is érdekel, folyamatosan figyelem majd a híreket, de most nyakig vagyok munkával (kiszakadt a fejem felett a sz@roszsák... :-)) ), munkakedvvel viszont bokáig sem! Hjja, az élet kegyetlen...

RIII. GrA4 Creative Commons License 2001.08.13 0 0 2844
Gpeti!

Kösz szépen, de nekem üres felni kéne csak. A rá való gumi már +van. Igazából egy napra (+ elötte utána szerelés) kéne, aug 29-re. Viszon mindenképp 6X14 kell, keskenyebb nem is jó.
Azért nagyon köszi még 1X!

Üdv

Előzmény: Gpeti (2821)
Attiska Creative Commons License 2001.08.13 0 0 2843
GTF!

Szept. 15-16, Miskolc, 15.én de. van az indulás, de hogy mikor, azt még ne kérdezd, mert az olaszautós topicból az ország másik végéből is jönnének, de valószínüleg úgy de. 10 körül lenne az indulás. A szállás a miskolci kózponti koleszban lenne. Ha esetleg két napra jönnétek, akkor azt gyorsan el kéne dönteni, mert le kéne már foglalni a szállást. Ha tudsz konkrétat, dobj nekem egy emilt.

Előzmény: GTF (2841)
cspetike Creative Commons License 2001.08.13 0 0 2842
Sziasztok!

Alig kettő hete érkeztünk haza egy több mint kettőezer kilóméteres olasz túráról, és büszkén mondhatom, hogy a kocsival (1,6-os 99-es) teljesen meg voltam elégedve. Egyhuzamban(persze kisebb pihenésekkel) 1000 km után sem éreztem fájdalmat a hátamban, és a klíma előnye megfizethetetlen volt. Az egész túra által fogyasztás 7,4 melyből kb 600 km nem volt klímával a tőbbi mond!!! A klíma nélküli szakaszokon pl: Rábafüzes-Villach= 6,25!! Nekem eddig ez a legjobb.
Szerintetek csak én hallucináltam, vagy tényleg érezni érdemi különbséget a magyar és az osztrák és olasz benzin között. Én jobbnak éreztem a kinti naftát.

Szóval Bravora fel !!!

GTF Creative Commons License 2001.08.13 0 0 2841
Sziasztok!

A szeptemberi talakozorol tudna valaki bovebben irni? Akar privat emilben. Mikor van indulás, hol alszunk, stb. Nem jelentkezem szállás ügyileg, mert bizonytalan a dolog, de meg tudjuk szervezni magunknak, ha mégis megyünk.

Multkor irtam a rángatásról, egyre szarabb lett a helyzet, ötösben alig lehetett gázt adni. Vegul szerviz, ahol kiderült, hogy a lambda szonada mondta be az unalmast. Ez ilyen gyatra egy alkatrész?

GTF

BRAVO Creative Commons License 2001.08.13 0 0 2840
Hello bi-mom!

Lehet, hogy hülyeséget beszélek, de valahol a kesztyűtartó magasságában, a műszerfal mögött van egy kiszellőztető szelep. Lehet, hogy az mondta be az unalmast. Hogy pontosan hol van, azt nem tudom, nekem a szervizben mondták annak idején,hogy ne lepődjek meg, ha nemsokára kopogni fog, meg hogy ez egy típushiba.
Szerencsére eddig megúsztam... Kop-Kop!(lekopogtam.)

Üdv!

BRAVO

Előzmény: bi-mom (2839)
bi-mom Creative Commons License 2001.08.13 0 0 2839
Bocs ha ilyen kérdés már volt, de munkahelyen netezem és nincs lehetőségem végig olvasni az egész topicot, mert megenne a főnököm.

4 éves benzines 1,4-s Bravo. Alapállapotban is halványan, erősebb gázadáskor meg kifejezetten erős benzinszag jön be az utastérbe. Hiába néztünk körül a motornál (a párom inkább foglalkozik vele, én csak szolidaritottam), nem láttunk semmi komolyabb eltérést. A baj az, hogy a kislányom eléggé hányós egyébként is autóban, ilyenkor aztán tényleg kavarog a pocija.

Lehetséges lenne, hogy a karburátorból spriccel fel a benzin valamerre? Bocs, ha hülyét kérdezek, nem vagyok valami nagy szakértő, mint azt írtam....

Kérlek segítsetek!!!!!

GTF Creative Commons License 2001.08.13 0 0 2838
Stilo!

Azert valami bovebbet megis csak irjal! Milyen a belseje, satobb.

GTF

Előzmény: stilo (2834)
Rityifi Creative Commons License 2001.08.12 0 0 2837
Sziasztok!
Matrica nem lesz?
Stancy! A talira mennék. Remélem nem jön közbe semmi.
Üdv.
Attiska Creative Commons License 2001.08.12 0 0 2836
stancy!

Az útvonal nem egészen ez. A 3-ason Egerig, onnan Szilvásvárad-Mályinka-Ómassa-Lillafured-Miskolc. Szvsz még jobb, mint az általad említett út. :)

Előzmény: stancy (2835)
stancy Creative Commons License 2001.08.12 0 0 2835
Sziasztok!
Megszolalok most már én is.
Kaptam egy e-mailt a találkozoval kapcsolatban,hogy lekéne foglalni a szállást.Ez ügyben szeretném feltenni a kérdést hogy ki jön.Aki nem tudná Olasz autos tali lesz Szeptember 15-16.án.A cél Miskolc.Az utvonal Bp-Gyöngyös-Mátraháza-Parád-Eger-Répáshuta-Miskolc.Aki járt már erre annak nem kell bemutatni hogy ez Magyar hon legszebb része,és auto,embert próbálo szakasza.Természetesen szeretettel várunk minden Olasz auto szerelmest.Remélem minnél több jelentkezö lesz.
Üdv Stancy.

u.i:jelentkezni lehet itt a topikban vagy Attiskánál az Olasz autos topikban.

stilo Creative Commons License 2001.08.12 0 0 2834
egyéni torinói kapcsolat, szakmailag ne várj értékelést, csak felhasználói szinten mozgom, nagyon tetszett.
Előzmény: doggie (2833)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!