Ez így nem igaz, az OT rendszámnak komoly műszaki feltételei is vannak, mind megjelenésileg mind gépészetileg. Egyébként OT rendszámú jármű nem láthat el készenléti szolgálatot egyik BM testületnél sem. Van a honvédségnek is és a tűzoltóságnak is OT rendszámos járműve, de azok csak parádés lovak.
Ez egy múzeumi védettség alatt levő mozdony lett volna - de nem az.
Az OT rendszám nem pont muzeális járművet jelentene, hanem csak valami régi járművet - állapottól függetlenül.
Vagyis itt pont annak az esete áll fent, hogy
"a hadsereg tart egy bemutató-gyakorlatot és mondjuk be kell mutatnia hogy egy tank hogy tipor szét egy teherkocsit. Nos vehetneVett egy lepukkant 20 éves teherkocsit szinte fillérekért"
Csak nem 20 éves teherkocsit, hanem egy 40 éves mozdonyt.
Kétlem, hogy a "hadseregnek" lenne bármilyen OT-s rendszámú teherautója, s így az összehasonlítás is sántít egy kicsinyt. S ahogy alkotasu írta, más lapra tartozik, hogy bennünket, gőzösöket szerető embereket, ez érzékenyebben érint.
Tulajdonképpen persze hogy azt csinál vele amit akar (mert hogy az Ő- tulajdona,bár ha jól tudom könyv-átírással kapta),csakhát ez így etikus?
Mondjuk a hadsereg tart egy bemutató-gyakorlatot és mondjuk be kell mutatnia hogy egy tank hogy tipor szét egy teherkocsit.Nos vehetne egy lepukkant 20 éves teherkocsit szinte fillérekért , de van neki egy csomó OT-s rendszámú 50-éves Csepel teherautójuk és az már meg lett véve ötven éve , hát miért pazarolná a pénzt ócska teherautók vásárlására amikor van neki!
Pedig sajnos megáll. Ez nem múzeumi tárgy, hanem jelen helyzetében egy adag vas, akármilyen is a formája, akárhogy is hasonlít egy mozdonyra.
Hogy egy párhuzamot mondjak: a BKV is egy állami cég, és ha az öreg Ikarus 260-ast leselejtezi, majd eladja a FEFÉ-nek, aki szétvágja, nem szólhatsz bele. De akkor sem szólhatnál bele, ha a BKV maga darabolná fel. Mint ahogy azt részben teszi is, amikor alkatrészbányának használ egy buszt. Sőt! Ott volt az az eset, amikor egy Ikarus 620-ast (amit alkatrészként tároltak a felújításra szánt GA-95-16-oshoz) 1-2 pótolhatatlan másik romos állapotú busszal (M5, Harcsa) együtt daraboltak fel. Szomorú, de azt tehettek vele amit akartak. A köztulajdonnak van egy kezelője, aki az adott jogszabályi, társasági keretek, előírások között rendelkezhet ezekkel a dolgokkal. Mivel semmiféle jogszabály, SZMSZ, vállalati előírás nem tiltja azt, hogy szegény 375,660-ast felborítsák, felállítsák, felgyújtsák, eloltsák, így ezeket a műveleteket nyugodtan végrehajthatja. Sőt! Kifejezetten erre a célra vették meg annakidején a MÁV-tól.
Az más lapra tartozik, hogy mi sajnáltuk, sajnáljuk ezeket a járműveket.
Ezúton szeretném tájékoztatni az érdeklődőket, hogy 2015. május 9-én, azaz holnap-
a Vasúttörténeti Parkban a készletek erejéig, korlátozott példányszámban kapható lesz a MÁV 328 sorozatú gőzmozdonyai címet viselő könyv délelőtt 10 órától.
Mivel a kötet korlátozott példányszámban jelent meg, és további kiadása, illetve belőle második kiadás nem lehetséges minden tisztelt érdeklődőt szeretettel várunk a készlet- és meglévő példányok erejéig.
Ehhez engedj meg még egy gondolatot: ezen felül, ha egy szervezet (valaki) normál nyomtávú gőzmozdonyt szeretne magának Magyarországon vásárolni (hogy ténylegesen a sajátjának tudhassa), akkor ezzel feltételezhetően egyszerűbb dolga lenne, tekintve, hogy a MÁV-os, KM-es mozdonyok tudtommal nem megvásárolhatók... ez korábban volt is téma itt a fórumon, ha jól emlékszem.
Kicsit hozzászólva ehhez a katasztrófavédelmis sztorihoz... Leszögezve elöljáróban azt, hogy természetesen nekem is vérzik a szívem a mozdonyért!
Szóval: mindamellett, hogy nem mondható jólnevelt dolognak, ami a mozdonnyal történt, az a véleményem, hogy a képek láttán - ha valakinek, vagy valamilyen szervezetnek - az lenne az eltökélt szándéka, hogy a mozdonyt talpra állítaná, végülis nincs teljesen elveszett dolga. A kazán láthatóan egyben van, azt talán nem érte sérülés (bár abból lehet, hogy amúgy is új kéne neki), a főkeret, hengeröntvény, illetve a kerekek szintén egyben levőnek látszanak. A többi erősen sérült rész pedig csak "lemezmunka", hogy Rupnik Gyuszi bácsit idézzem. (Természetesen ha a képeken nem látható sérülések vannak az említett egységeken, akkor visszakozom, bár semmi sem lehetetlen!)
És az is igaz, hogy a mozdony az összegyűrődése előtt sem lehetett nagyon szívderítő látvány a maga rozsdahalmazával, ráadásul - elvileg - elzárt területen.
De mégegyszer mondom: minden vasdarabot sajnálok, aminek lehetne jobb sorsa!
A robbantásos sztorit ecsetelő képeket egy kocsis témában futó Fészbúk oldalra tették fel - és a kocsik széttrancsírozott állapota - és a fényképeken mellettük-körülöttük a téglatörmelék - ezt igazolná...
Jó-jó fel lett áldozva egy nemesebb cél érdekében , nade annyi értéktelen mozdonyt dobálnak ki (bontanak el) és ennek még aránylag elég sok alkatrésze megvan-volt és sacc/kb a 660 kb a háború előtt vagy a környéken lett gyártva.Nem mellesleg milyen előfordulási esélye van annak hogy egy (igen gyakori) gőzös csak úgy hettyem-pitty kisiklik a mező közepén és gyorsan még vissza akar menni a sínekre és elássa magát?Mert hogy mondjuk egy Dácia (amiből tömkelegével van) kisiklik az ipar vágányon és felborul az még csak-csak ,vagy leesik a töltésről!De mondjuk hamár annyira nagy gyakorlat akkor miért nem került vissza a sínre?
"Katasztrófavédelmi gyakorlat során lehúzták a számára fenntartott vágánymezőről, a füvön beásta magát, felakadt, és kiszakadtak a vezetőállás pillérei. A főkeret egyben van."
"A mostani szörnyű állapot annak az eredménye, hogy volt a szerelvény mellett egy épület, amit egy gyakorlat során felrobbantottak, és ráomlott a járművekre."
Érdekes, úgy emlékszem, hogy a mozdony azon a pályaszakaszon állt, ami BLBG negyedik képén látható és amitől jelenleg 20-25 méterre van és ami mellett nem állt semmilyen épület. Bizonyára a robbanás ereje taszította le a gőzöst a helyéről. Csak úgy mint a korábban a környékén szétszóródott ZIL teherautókat és a vasúti kocsikat is.
Persze lehet, hogy tévedek.....de minek mellé beszélni? (nem rád gondolok Anti, mert nem hiszem, hogy ezt a butaságot Te találtad volna ki)
Tudomásul kell venni, hogy ez a mozdony, anno fel lett áldozva egy jó cél érdekében (és most nem a paintball-ra gondolok), pont úgy mint a selejtezett Ikarus buszok, amiken a tűzoltók gyakorolják a hidraulikus lemezvágók és feszítők használatát egy mentési gyakorlat szimulálásaként. Az Ikarus-fanok pont annyira boldogok a képek látványától mint itt mi a 375,660-as mozdonytól. Persze ott nem egy 50 éves veterán buszt aprítanak, mint a mi esetünkben.
Szeretném leszögezni, hogy mindezek ellenére nekem is vérzik a szívem a képek láttán.
(halkan kérdezném meg: a VII osztály mennyivel jobb?)
A "tehát a tulajdonos azt csinál vele, amit akar" érvelés a köztulajdon (MÁV, Közlekedési Múzeum, stb.) esetében nem áll meg. A Katasztrófavédelem állami szerv, a mozdony nem került ki az állami vagyonból, az enyém is, a Tiéd is!
Ezt a gépet és a kocsikat a MÁV eladta a Hajdú_Bihar megyei polgári védelemnek, attól örökölte meg a Katasztrófavédelem. Tehát a tulajdonos azt csinál vele, amit akar. A mostani szörnyű állapot annak az eredménye, hogy volt a szerelvény mellett egy épület, amit egy gyakorlat során felrobbantottak, és ráomlott a járművekre.
Nézegetve a Hajdú-Bihar Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság honlapját időnként tényleg gyakorlatoznak, döntik, emelik a gépeket, de kevésbé fájó (és valószínűleg hasznosabb) lenne a gőzmozdony helyett egy selejtezett Szilit használni erre a célra. (Hétfőn jártam arra, a kapu nyitva volt, senki nem volt a telepen, bementem, fotóztam eljöttem anélkül, hogy bárkivel találkoztam volna. Utólag kiderült, hogy tűzoltónap volt és az állomány az óvodákat járta. Lehet, hogy csak szerencsém volt, de azért ha valaki arra jár, nyugodtan próbálkozzon, amíg mozdonyra hasonlít a fémtömeg.)