Keresés

Részletes keresés

Mágus23 Creative Commons License 2015.05.10 0 0 59619

Üdv !

Igen Tölgyes Lajos

Előzmény: gumidani (59614)
alkotasu Creative Commons License 2015.05.10 0 0 59618

Szerintem nem olvastad el, vagy nem jól értelmezted azt, amit írtam. Az én gondolataim nem mondanak ellent azoknak, amiket írtál.

Előzmény: Törölt nick (59617)
Törölt nick Creative Commons License 2015.05.10 0 1 59617

Ez így nem igaz, az OT rendszámnak komoly műszaki feltételei is vannak, mind megjelenésileg mind gépészetileg. Egyébként OT rendszámú jármű nem láthat el készenléti szolgálatot egyik BM testületnél sem. Van a honvédségnek is és a tűzoltóságnak is OT rendszámos járműve, de azok csak parádés lovak.

Előzmény: alkotasu (59613)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.05.10 0 0 59616

Szerintem igen.

Előzmény: gumidani (59614)
zárfényexpressz Creative Commons License 2015.05.10 0 0 59615

Köszönöm! Egy 26+2 képes projekt részeként remélem sikerül el is jutnom oda.

Előzmény: gertam (59599)
gumidani Creative Commons License 2015.05.10 0 0 59614

Ezen a fortepanos képen a Bebrits elvtárs balján ülő elvtárs ugye Tölgyes Lajos? 

alkotasu Creative Commons License 2015.05.10 0 0 59613

Igazad lenne, ha:

  1. Ez egy múzeumi védettség alatt levő mozdony lett volna - de nem az.
  2. Az OT rendszám nem pont muzeális járművet jelentene, hanem csak valami régi járművet - állapottól függetlenül.

Vagyis itt pont annak az esete áll fent, hogy

"a hadsereg tart egy bemutató-gyakorlatot és mondjuk be kell mutatnia hogy egy tank hogy tipor szét egy teherkocsit. Nos vehetne  Vett egy lepukkant 20 éves teherkocsit szinte fillérekért"

Csak nem 20 éves teherkocsit, hanem egy 40 éves mozdonyt.

 

 

Előzmény: M.machinátor (59611)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2015.05.10 -1 0 59612

Kétlem, hogy a "hadseregnek" lenne bármilyen OT-s rendszámú teherautója, s így az összehasonlítás is sántít egy kicsinyt. S ahogy alkotasu írta, más lapra tartozik, hogy bennünket, gőzösöket szerető embereket, ez érzékenyebben érint.

Előzmény: M.machinátor (59611)
M.machinátor Creative Commons License 2015.05.09 0 0 59611

Szervusztok.

 

Tulajdonképpen persze hogy azt csinál vele amit akar (mert hogy az Ő- tulajdona,bár ha jól tudom könyv-átírással kapta),csakhát ez így etikus?

 

Mondjuk a hadsereg tart egy bemutató-gyakorlatot és mondjuk be kell mutatnia hogy egy tank hogy tipor szét egy teherkocsit.Nos vehetne egy lepukkant 20 éves teherkocsit szinte fillérekért , de van neki egy csomó OT-s rendszámú 50-éves Csepel teherautójuk és az már meg lett véve ötven éve , hát miért pazarolná a pénzt ócska teherautók vásárlására amikor van neki!

Előzmény: alkotasu (59608)
alkotasu Creative Commons License 2015.05.09 0 0 59610

Nekünk nem. De kérdezz meg egy tűzoltót, vagy TEK-est, akik ott ugrabugrálnak! Azt fogja mondani, hogy "Miazhogy! Nagyonis"! :-)

Előzmény: 8601301 (59609)
8601301 Creative Commons License 2015.05.09 0 0 59609

                                                                  Jogszerű, de nem etikus.

alkotasu Creative Commons License 2015.05.08 0 0 59608

Pedig sajnos megáll. Ez nem múzeumi tárgy, hanem jelen helyzetében egy adag vas, akármilyen is a formája, akárhogy is hasonlít egy mozdonyra.

Hogy egy párhuzamot mondjak: a BKV is egy állami cég, és ha az öreg Ikarus 260-ast leselejtezi, majd eladja a FEFÉ-nek, aki szétvágja, nem szólhatsz bele. De akkor sem szólhatnál bele, ha a BKV maga darabolná fel. Mint ahogy azt részben teszi is, amikor alkatrészbányának használ egy buszt. Sőt! Ott volt az az eset, amikor egy Ikarus 620-ast (amit alkatrészként tároltak a felújításra szánt GA-95-16-oshoz) 1-2 pótolhatatlan másik romos állapotú busszal (M5, Harcsa) együtt daraboltak fel. Szomorú, de azt tehettek vele amit akartak. A köztulajdonnak van egy kezelője, aki az adott jogszabályi, társasági keretek, előírások között rendelkezhet ezekkel a dolgokkal. Mivel semmiféle jogszabály, SZMSZ, vállalati előírás nem tiltja azt, hogy szegény 375,660-ast felborítsák, felállítsák, felgyújtsák, eloltsák, így ezeket a műveleteket nyugodtan végrehajthatja. Sőt! Kifejezetten erre a célra vették meg annakidején a MÁV-tól.

 

Az más lapra tartozik, hogy mi sajnáltuk, sajnáljuk ezeket a járműveket.

Előzmény: BLGB (59592)
BLGB Creative Commons License 2015.05.08 0 0 59607

"Dokumentum-értékkel" még kettő kép:

 

 

Előzmény: _ANDRÁS_ (59604)
Mágus23 Creative Commons License 2015.05.08 0 1 59606

Tisztelt Fórumtársak, Tisztelt Vasútbarátok!

 

Ezúton szeretném tájékoztatni az érdeklődőket, hogy 2015. május 9-én, azaz holnap-

a Vasúttörténeti Parkban a készletek erejéig, korlátozott példányszámban kapható lesz a MÁV 328 sorozatú gőzmozdonyai címet viselő könyv délelőtt 10 órától.

Mivel a kötet korlátozott példányszámban jelent meg, és további kiadása, illetve belőle második kiadás nem lehetséges minden tisztelt érdeklődőt szeretettel várunk a készlet- és meglévő példányok erejéig.

Tiszteletteljes üdvözlettel:Molnár Tibor 

jakkk Creative Commons License 2015.05.08 0 0 59605

Ehhez engedj meg még egy gondolatot: ezen felül, ha egy szervezet (valaki) normál nyomtávú gőzmozdonyt szeretne magának Magyarországon vásárolni (hogy ténylegesen a sajátjának tudhassa), akkor ezzel feltételezhetően egyszerűbb dolga lenne, tekintve, hogy a MÁV-os, KM-es mozdonyok tudtommal nem megvásárolhatók... ez korábban volt is téma itt a fórumon, ha jól emlékszem.

 

Előzmény: _ANDRÁS_ (59604)
_ANDRÁS_ Creative Commons License 2015.05.08 0 0 59604

Kicsit hozzászólva ehhez a katasztrófavédelmis sztorihoz... Leszögezve elöljáróban azt, hogy természetesen nekem is vérzik a szívem a mozdonyért!

 

Szóval: mindamellett, hogy nem mondható jólnevelt dolognak, ami a mozdonnyal történt, az a véleményem, hogy a képek láttán - ha valakinek, vagy valamilyen szervezetnek - az lenne az eltökélt szándéka, hogy a mozdonyt talpra állítaná, végülis nincs teljesen elveszett dolga. A kazán láthatóan egyben van, azt talán nem érte sérülés (bár abból lehet, hogy amúgy is új kéne neki), a főkeret, hengeröntvény, illetve a kerekek szintén egyben levőnek látszanak. A többi erősen sérült rész pedig csak "lemezmunka", hogy Rupnik Gyuszi bácsit idézzem. (Természetesen ha a képeken nem látható sérülések vannak az említett egységeken, akkor visszakozom, bár semmi sem lehetetlen!)

És az is igaz, hogy a mozdony az összegyűrődése előtt sem lehetett nagyon szívderítő látvány a maga rozsdahalmazával, ráadásul - elvileg - elzárt területen.

 

De mégegyszer mondom: minden vasdarabot sajnálok, aminek lehetne jobb sorsa!

fantal Creative Commons License 2015.05.08 0 0 59603

A robbantásos sztorit ecsetelő képeket egy kocsis témában futó Fészbúk oldalra tették fel - és a kocsik széttrancsírozott állapota - és a fényképeken mellettük-körülöttük a téglatörmelék - ezt igazolná...

Előzmény: 262 (59601)
M.machinátor Creative Commons License 2015.05.07 0 0 59602

Szervusztok.

 

Jó-jó fel lett áldozva egy nemesebb cél érdekében , nade annyi értéktelen mozdonyt dobálnak ki (bontanak el) és ennek még aránylag elég sok alkatrésze megvan-volt és sacc/kb a 660 kb a háború előtt vagy a környéken lett gyártva.Nem mellesleg milyen előfordulási esélye van annak hogy egy (igen gyakori) gőzös csak úgy hettyem-pitty kisiklik a mező közepén és gyorsan még vissza akar menni a sínekre és elássa magát?Mert hogy mondjuk egy Dácia (amiből tömkelegével van) kisiklik az ipar vágányon és felborul az még csak-csak ,vagy leesik a töltésről!De mondjuk hamár annyira nagy gyakorlat akkor miért nem került vissza a sínre?

Előzmény: 262 (59600)
262 Creative Commons License 2015.05.07 0 0 59601

A történet rövid leírása Birincsik József úrtól:

"Katasztrófavédelmi gyakorlat során lehúzták a számára fenntartott vágánymezőről, a füvön beásta magát, felakadt, és kiszakadtak a vezetőállás pillérei. A főkeret egyben van."

Na ennyit a robbanásról és a rá omló épületről...

 

Előzmény: 262 (59600)
262 Creative Commons License 2015.05.07 0 0 59600

"A mostani szörnyű állapot annak az eredménye, hogy volt a szerelvény mellett egy épület, amit egy gyakorlat során felrobbantottak, és ráomlott a járművekre."

Érdekes, úgy emlékszem, hogy a mozdony azon a pályaszakaszon állt, ami BLBG negyedik képén látható és amitől jelenleg 20-25 méterre van és ami mellett nem állt semmilyen épület. Bizonyára a robbanás ereje taszította le a gőzöst a helyéről. Csak úgy mint a korábban a környékén szétszóródott ZIL teherautókat és a vasúti kocsikat is.

Persze lehet, hogy tévedek.....de minek mellé beszélni? (nem rád gondolok Anti, mert nem hiszem, hogy ezt a butaságot Te találtad volna ki)

Tudomásul kell venni, hogy ez a mozdony, anno fel lett áldozva egy jó cél érdekében (és most nem a paintball-ra gondolok), pont úgy mint a selejtezett Ikarus buszok, amiken a tűzoltók gyakorolják a hidraulikus lemezvágók és feszítők használatát egy mentési gyakorlat szimulálásaként. Az Ikarus-fanok pont annyira boldogok a képek látványától mint itt mi a 375,660-as mozdonytól. Persze ott nem egy 50 éves veterán buszt aprítanak, mint a mi esetünkben.

Szeretném leszögezni, hogy mindezek ellenére nekem is vérzik a szívem a képek láttán.

(halkan kérdezném meg: a VII osztály mennyivel jobb?)

 

Előzmény: fantal (59591)
gertam Creative Commons License 2015.05.07 0 0 59599

PANTOGRÁFOSAT!

 

A MUKI már a GEOCACHING világjáték részese is, ládagazdája egy volt tanítványom: Fercsi Péter

 

Bővebb leírást itt találhatsz róla:

 

http://www.geocaching.hu/caches.geo?id=4669

 

De ez a kis térkép is hasznos lehet!

 

 

Várunk a MUKI-nál! :-DDD

 

Üdv

 

- gertam -

Előzmény: zárfényexpressz (59583)
gertam Creative Commons License 2015.05.07 0 0 59598

PANTOGRÁFOSAT!

 

A tanítványaim nevében is KÖSZÖNÖM!

 

Üdv

 

- gertam -

Előzmény: pg54 (59584)
hkv Creative Commons License 2015.05.06 0 0 59597

Remélem végleges marad számára!

Előzmény: fantal (59596)
fantal Creative Commons License 2015.05.06 0 0 59596

Egyenlőre ideiglenes állomáshely

Előzmény: hkv (59595)
hkv Creative Commons License 2015.05.06 0 0 59595

végleges állomásítási helye lesz, vagy valahová elkerül mint szobor?

Előzmény: fantal (59594)
fantal Creative Commons License 2015.05.06 0 0 59594

OKÜ 5 a Parkban

 

manhattani Creative Commons License 2015.05.06 0 0 59593

>a mozdony nem került ki az állami vagyonból, az enyém is, a Tiéd is!

 

OFF: az állami tulajdon nem az enyém és a tiéd, hanem az államé. Enyém-tiéd a magántulajdonom-od.  ON

Előzmény: BLGB (59592)
BLGB Creative Commons License 2015.05.06 0 0 59592

A "tehát a tulajdonos azt csinál vele, amit akar" érvelés a köztulajdon (MÁV, Közlekedési Múzeum, stb.) esetében nem áll meg. A Katasztrófavédelem állami szerv, a mozdony nem került ki az állami vagyonból, az enyém is, a Tiéd is!

Előzmény: fantal (59591)
fantal Creative Commons License 2015.05.06 0 0 59591

Ezt a gépet és a kocsikat a MÁV eladta a Hajdú_Bihar megyei polgári védelemnek, attól örökölte meg a Katasztrófavédelem. Tehát a tulajdonos azt csinál vele, amit akar. A mostani szörnyű állapot annak az eredménye, hogy volt a szerelvény mellett egy épület, amit egy gyakorlat során felrobbantottak, és ráomlott a járművekre.

Előzmény: BLGB (59585)
BLGB Creative Commons License 2015.05.06 0 0 59590

Nézegetve a Hajdú-Bihar Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság honlapját időnként tényleg gyakorlatoznak, döntik, emelik a gépeket, de kevésbé fájó (és valószínűleg hasznosabb) lenne a gőzmozdony helyett egy selejtezett Szilit használni erre a célra. (Hétfőn jártam arra, a kapu nyitva volt, senki nem volt a telepen, bementem, fotóztam eljöttem anélkül, hogy bárkivel találkoztam volna. Utólag kiderült, hogy tűzoltónap volt és az állomány az óvodákat járta. Lehet, hogy csak szerencsém volt, de azért ha valaki arra jár, nyugodtan próbálkozzon, amíg mozdonyra hasonlít a fémtömeg.)

Előzmény: gumidani (59589)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!