Én egy 3000-es V6-osból ültem át. Gondolhatod hogy ez milyen. sajna ez csak ennyit tud. : ( Agyon kell taposni, hogy valami történjen. Úgy hogy ez már csak ilyen nagypapás. : )
Hát az a 136 paci önmagában nem lenne kevés, de ne felejtsd el, hogy 1.6tonnát rángat. Persze ettől még lehet lusta, de a súlya komoly tétel.
A villanyülésről nem tudok nyilatkozni, de a tampomat is bizonytalan. Ezt a motort gyártották mechanikus és elektromos folytószeleppel is. Ha elektromos van a tiédben, előfordulhat hogy beépíthető, ellenkező esetben viszont nem.
Egyszer betg mester írta, hogy a C5-ben nincs km jeladó a váltóban, hanem a kerek forgásából számolgatja a sebességet. Tehát szakadás esélye elég csekélyke, közelíti a nulla értéket. Ezt erősíti, hogy a számláló viszont megy, ami ugyanonnan kapja az információt ráadásul adatvonalon. Simán rávágnám hogy döglött a motor, de ha lexiával megy, akkor lehet vakarózni...
2006os évjáratú C5 járt ma nálam, aminek nem megy a kmórája. Rágoogleztam, és szerintem ennek is szervómotor baja van. Az összes megtett km-t számolja csak nem jelzi ki a sebességet. Viszont így felmerült egy kérdés, mégpedig akkor is szervómotor baja van az autónak, ha lexiával letudom tesztelni a sebességmérő órát? Minden állásban megáll, meg le is lehet forgatni az órát vele.
A napokban váltam egy C5 2.0 Break (2001, benzin) tulajává.
Kérdezem tőletek: Létezik olyan hogy ellustul az autó? Olyan gyengécskének érzem... Egy 136 lovas autónak jobban kellene tolni. Szóval oda akarok kijukadni, hogy borzasztó módon kell pörgetni a motort, hogy lendületesen menjen. Pedig egy 1.6os Toyotából ültem át, ami szintén nem egy versenyautó, de valahogy dinamikusabbnak éreztem.
A másik kérdés, ami jobban izgat, az én autómban nincs elektromos ülés és tempomat sem.
Ezeket bele lehet utólagosan építeni jelentősebb barkácsolás nélkül? Tehát a villanyülésnek pl. be vannak építve a csatlakozói, vagy akkkor azt is kell valahonnan behúzni, továbbá a tempomatnak is megvan a csatija az én kocsimban, ha abba nem rakák be gyárilag? Vagy felejtős a dolog...?
Nem is mondta senki, hogy a menet központosítana. Két állításom volt:
1.) a felni középfurata központosít. Mondjuk egy ilyen tipikus francia felninél (Citroen Kacsa, Ami) ez nem működik:
2.) Az ilyen felniknél a kerékcsavarok kúpos üléke központosít egy-egy furatot a csavar körül, a 3 furat pedig kiadja az egész felni pozícióját. Itt sem a menet, sőt nem is a hengeres csavarszár adja a pozíciót, hanem a kúpokat pozícióba húzó kúpos csavarok.
Nem. A Xsara Picasso ( 2005) és a C5-III gyári alufelnijei ilyen csavarokkal vannak felfogatva:
Ennek a mozgó alátétes felfekvő felülete fogja az alufelnit, melyben a csavar felfekvő felülete is sík. Ez esetben a kerék központosítását a felni középfurata adja.
Ugyanehhez az autóhoz a gyári pótkerék a teljes méretű lemezfelni, melynek csavarfuratai KÚPOS ülékűek. Azokat a csavar szárán a menet után 5-6mm-rel kezdődő KÚP rögzíti.. Ekkor az alátét szabadon lötyög. Ezekkel a csavarokkal minden felnit fel tudsz rendesen fogatni a kocsira.
A felnit két módon lehet konstrukciósan központosítani:
1.) a felniközép-furattal, ekkor a kerékcsavarok/anyák lehetnek kúpos felületűek, vagy lapos felületűek attól függően, hogy a felniben hogy van kialakítva a csavarfej felfekvő felülete. Ez esetben lehet alátétes a csavar, mert a középpontosságot a középfurat adja, nem a kerékcsavar-furatok. Sőt, így lehet játszani, főleg utángyártott felniknél fordul elő, hogy mondjuk 4x108 (Fiat-Alfa-Lada) és 4x110 (BMW) osztókörre is fel lehet tenni. ("univerzális felni")
2.) kerékcsavarokkal. Ez esetben a kerékcsavarok felfekvő felületének muszáJ (nem muszáLY!) kúposnak lenni, mert a kúpok összessége (szigorúan átlósan lehúzva, nem körbekörbe) hozza a felnit középre.
A "mostani" Citroenek gyári kerékcsavarja lapos-alátétes, ezzel az alufelniket lapon fogja meg, a közepet a kerékközépfurat adja meg. Viszont ugyanezen a csavaron van egy kúpos felület is, mert amikor a lemez mankókereket rakod fel, akkor a kúpos felfogatást KELL használnod (lemezfelniből kiszakadna a lapon fogó csavar).
Az Alfámon viszont a gyári alufelnit is a gyári kúpos csavarok fogták. Szóval lehet ilyen-is-olyan-is, csak meg kell nézni, mit mivel párosítasz.
Az asszony Picassoján a gumis elnyalt egy gyári csavart (a kerékőröst), helyette gyári kerékcsavart vettem szalonban, párszáz forintos tétel volt. Én biztos nem szaroznék kitodjahonnétvaló csavarokkal, mikor az életem múlik rajta...
felni - felnicsavar problémám lenne. A 2002 C5 Break benzines kocsin 3 db felni olyan felnicsavarral van feltéve amelyiknek a kúpja külön forok (mint egy alátét) a 4. felni rendes felnicsavar ami kúpos. ez a felni viszont a felfogatásnál egy kicsit másabb is, de ugyanúgy gyári alufelni (lemezfelni kinézetű) . Viszont ez a hagyományos csavar már nagyon kikoptatta a felnicsavar kúpos részét és már lassan át fog bújni az egész csavar a lyukon. Ez persze nem lenne jó nekem. Bontós mondta hogy lehet hogy olyan csavar kell rá ami nek sima nagy alátétje van. Esetleg ha lenne valakinek ilyen felnicsavara 4 db és eladná legyenszíves szóljon! Előre is köszönöm. Ha van más ötlet azt is szivesen veszem.