Nem vagyok egy nagy hajószakértő, de egyrészt ha megy a radar, hogy a picsbe tudtak egymásnak menni (vagy rádiózni nem szokta ezek egymással?) Másrészt meg a Petőfi híd - Árpád híd szakaszon nem lehetne a vasúthoz hasonló térközjelzőket felberhelni valahogy a folyóba, ami biztosítaná, hogy ne legyen utólérés, és legalább 2 perc legyen két hajó között. Vagy erre a világon sehol nincs technológia? Esetleg megoldani hogy a kis hajók egy kupacban menjenek, de ha jön egy nagyobb akkor 5-5 perccel sem előtte sem mögötte nem jöhet semmi?
bocs csak agyalok hogy lehetne biztonságosabbá tenni ezt a forgalmat ami esténként a Dunán megy.
Az időkép kamerája alapján elég érdekesen kanyarogva, jobbra sodródva talált be a Viking a megfelelő hídnyílásba.
pont ennek alapján nem értem, hogy miért van rendőrségi hírekben (tehát nem origon...), hogy a Hableány bevágott a Viking elé...?
az időkép hotelvictoria webcam alapján egyértelműen látszik, hogy a Viking egy nagyon erős jobbost nyom a Margit híd előtt, hogy betaláljon a nyílásba.
Hogy ezt a nagy forgalom, egy másik hajó jelenléte miatt tette, vagy a sodrás vitte középre, és onnan kellett korrigálni? Talán kiderítik...
De az tény, hogy ott volt a Hableány, aminek géphibája, azaz hirtelen lassulása szintén nem tűnik valószínűnek a videó alapján, mert a sodrás ellenére hegynek haladt az ütközéskor. És azt is sejteni kellett a hátulról gyorsabban érkező hajónak, hogy ő is a középső nyílásban fog átmenni, kb változatlan tervezett sebességgel.
És hát igen, a Viking orra nagyon kegyetlen, esélyt sem ad annak, hogy félrelökje a gázoltat, és az kvázi elcsússzon mellette, még víz felett maradva, hanem azonnal a víz alá nyomja áldozatát...
Annak lehetett esélye, aki időben ugrott, és messzebb tudott kerülni, belegondolni is rossz, hogy a felső utastéren maradtak egy részét a Viking propulziója zúzhatta össze, aki meg az alsó utastérben volt, az megfulladt :(
Igen, most már én is azt hiszem, hogy csak az előzményeket láthatták, hogy megközelítik egymást. Mire kiértek a pillér takarásából, a Hableány már felborult, és a Viking is pont eltakart minden egyebet.
Az ATV és más hírportálok szerint 75 éve történt hasonlóan súlyos baleset. Mindenki egy MTI interjúra hivatkozik. Nekem csak a Pajtás hajó esete ugrik be, de az pont ma 65 éve történt (1954. Május 30.) Valszeg elírás/elmondás.
Ezt, hogy befordult a Viking elé a hableány mielőtt összeütköztek honnan tudják a rendőrök. Pont a híd alá ment be a két hajó. Bár hídon levő kameraállásból nehéz megítélni, de lehet, hogy inkább a kabinos forgatta be, amikor nekiment. Ami mutatja, ahogy közeledik a Viking a Hableányhoz, az a Viking "jobb első" fényszóróinak fénye a Hableány oldalán. Az időkép kamerája alapján elég érdekesen kanyarogva, jobbra sodródva talált be a Viking a megfelelő hídnyílásba.
Szerintem meg legalább ekkora baj, hogy esti sötétségben ekkora forgalom közepette a Viking-en miért nem volt figyelő a hajóorrban vagy legalább a napozófedélzet elején, ahonnan sokkal jobban és többet lehet látni mint a vezénylő tisztnek vagy a kormányosnak a parancsnoki hídról?!!
Szerintem ami nagy baj, hogy a Hableány személyzete csak 2 (kettő) főből állt 30+ utasra. Egy tekeri a kormánykereket, egy italt árusít az utasoknak, a harmadik meg figyelő szolgálatot lát el. Mivel nem volt harmadik, meghalt rossz esetben 25 ember. Nem lenne szabad ennyire minimális létszámmal üzemelni, munkaerő hiány ide vagy oda!
Igen, ezen a felvételen jobban látszik, mint az Euronews tudósításban, amit az előbb néztem. Utoléri, beforgatja egy kicsit és már borítja is fel.
Völgymenetben tényleg jön egy másik kis személyhajó, pont a kamera előtt. Gondolom, próbálják kideríteni, hogy az melyik hajó lehetett. Ha nem jelentkeztek már, valószínűleg láthatták az esetet...
Látva ezt a videót én rosszul láttam a videót. Az M1 kamerája más szögben vette a kivetítőt és azon nem látszott jól a felvétel. Itt tényleg mindketten menetben vannak felfelé.