Mindhárom link esetében: "You must log in to continue."
A naturaterv.hu térképe alapján nem értem, miről beszélsz. Nagykovácsi lakott területe Remeteszőlős túlsó végétől Remeteszőlős túlsó végéig körbe van véve Natura2000 területtel.
ehhez nem kell,nyílvános csoport..A lényeg pl Nagykovácsi,nincs Natura 2000-es érintettség, a parkerdő területéből is csak egy kis folt érintett,ami igazából cserjés....az alatta elhaladó nyomvonallal..
A beadott panaszok alaptalanságával kapcsolatban erőteljes kétségeim vannak, különösen a Solymár-Budakeszi szakaszon (a budapesti Tökhegy - solymári Paprikás patak környékétől a Pátyi útig). Illetve brutális pénzbe fog kerülni annyi alagút, hogy a panaszok alaptalanok legyenek, ráadásul a csatlakozásoknál kell valamit kezdeni dettó az alaguatakkal is.
én csak a NIF kijelentést említettem, ami forrás téma inkább..Az attól fog átmenni, hogy a beadott panaszok cca mind alaptalanok..és ehhez van több variáns vizsgálva.
Az M0-Nyugat nem attól tud átmenni pl. a környezetvédelmi engedélyezésen, hogy nem lesz tinnyei-piliscsabai elkerülő... szóval a "végképp M0 lesz" nem tűnik helytállónak. Aztán elkerülő és M0 nélkül meg szívás lehet. Különben is, az elkerülő nem csak a tranzit miatt kell, hanem az elővárosi forgalomnak is.
A helyiek helyében én egy épeszű nyomvonalnú elkerülőért küzdenék.
Végül is teljesen mindegy. Ha nem lesz elkerülő, végképp M0 nyugat lesz,mint az egomi fórumon is jelezték .Akkorra zsámbéki medence eleve nem jár a 10-esnek többet és a kényszer M0 is megszűnik ott.
A Budai TVK-ban nem hiszek,hiszen akkor az M10 fel sem merülhetett volna a Duna-Ipoly TVK miatt. A vízbázis védelem is kérdéses,hiszen oda meg csak csatornázási és útfelület alakítási előírásoknak kell megfelelni. Mindenesetre nyár végére lesz itt téma már,hiszen szeptemberben befejeződik a vegetációs ciklus az M0 nyugat nyomvonal vizsgálataiban.
Ide még annyit, hogy találtam egy nyilvános doktori értekezést ami alapján a vízbázis koordinátája sejthető: EOV Y 628217 X 251699 -- azaz WGS'84 N47° 36' 31,69" E18° 45' 27,86". Nem a legjobb helyen van, de azért viszonylag könnyen elkerülhető.
Érdekes a kiegészítés Amennyire értem, a Tinnyét délről elkerülkő szakaszoknál elsősorban a perbáli vízmű védterületei voltak kritikusak, emellett a Budai TVK és Natura 2000 lehetséges érintettsége vezetett ennek a változatnak az elvetéséhez.
Innentől április 4-ig van nyitva a jogorvoslat, legalábbis a kiegészítésben érintett kérdésekben.
Azt nem értem, miért nem lehet az utat még akár Tinnye közigazgatási területén belül délen vezetni, a Natura 2000 és Budai TVK területeinek elkerülésével. Innen most valamiért nem megy a képfeltöltés, de a naturaterv.hu oldalon ezek szépen láthatóak. A tinnyei északi elkerülő kénytelen Natura 2000 területet érinteni a garancsi út mentén, amit el lehetne kerülni...
Bírósági beadványról semmi hír. A telki elkerülő-lehajtó egyes szakasza kapta meg az engedélyt időközben,mert elutasították a rá beküldött ellenvetéseket..de ez minden
Az a vagy nagyon fontos és egyetértek,mivel az M0 nyugat most fél évvel előbbre tart,mint az elkerülő új vizsgálata.
Igazából az M0 nyugat az M100-at is simán beéri 2020-ig és építések már csak az új EU ciklusban 2021 márciustól(mert 3 hó a rábólintás) lesznek.
Tudod az a röhely,hogy nem csak óbudai-ürömi szemmel nem érdekes nekem az M100,de még a zsámbéki házamra tekintve sem.Életemben nem fogok azon közlekedni. Mondjuk megértem,hogy nem akartak egy újabb TEN-T folyosót a városra hózni,ha már az M2-vel megtették az M3-al egy nyomvonalon kerülve a várost.
A zsámbéki medence simán elvan az M0 Telki Budakeszi és a saját pátyi,zsámbéki M1 felhajtóival. Mondtam már,hogy nem sok dolgom lenne azután a pilisi medencéhez,pont mint a tranzitnak.
Egy kérdés marad nyitva a szlovák turizmus bejutása Budapestre,mert azért van egy Komáromi Duna híd a kamionoknak észak felől,ahol a régi Győri útba torkollva komoly forgalom volt ezer éve Székesfehérvárnak..Onnan meg az M8 már lefixált valóság... ez a szlovák turizmus létezik szerinted,ponmt Esztergom felől,mikor Komárom az M1-en fekszik?
"az 2027-re lehet csak kész,tehát ha nincs tinnyei elkerülő,jön az M0 nyugat..és talán az M10-el együtt"
Na pont ez az az érvelés, amire szerintem nem szabad környezetvédelmi engedélyt kiadni! Számolni kell a két szék közt a pad alatt esetével, amíg nem az eékerülővel vagy az M0-Nyugattal egy összevont eljárásban megy a döntés, kikötve, hogy az utakat együtt lehet átadni.
Köszönöm. Nyerges Béla jókat kérdezettt... szerény véleményem szerint az ő kérdéseire építve van esély hatékony bírósági jogorvoslatra az M100 környezetvédelmi engedélye ügyében (amit már be kellett adni, remélem megtörtént). Drukkolok.
ja igen az az M0 észak környezetvédelmi anyaga a kormányhivatalnál a végén az +emlékeztetővel+....az 2027-re lehet csak kész,tehát ha nincs tinnyei elkerülő,jön az M0 nyugat..és talán az M10-el együtt,ha figyelmesen olvasod azt a részt..
Csak az a kérdés,hogy év végére az M0 nyugat engedélyének a bírtokában kiadja-e a megrendelést a kiviteli tervezésre a kormány! ....erről ma még csend van.
A másik kérdés,hogy M0 bármivel és m10-el van-e szükség az M100-ra...de az EU források szablyák meg az utat,nem a főváros és az agglomeráció igénye egyenlőre.
ne haragudj egy tonna autóval sokszor rengeteg mázsa hús szállítható, a motorok lehetnek gázzal hidrogénnel hajtottak..ez nem a vita tárgya és nívója..
Itt Mátyás kora óta csökken a lakosság,az állatállomány és nő az erdőterület. A vasút vasát is energiával gyártják,mint a villanyát is,általában szén vagy gázerőmüvekben...jobb esetben biogáz.
Kína és India sem jár rég biciglvel,hanem motoroznak sőt a Tata gyártja ma a világ legolcsóbb 550 ezer forintos kisautóját. Kiában a netto átlagbér,már magasabb,mint itt.
Ismét kérdezem: hol olvasható az esztegomi jegyzőkönyv?
Nem lep meg, hogy az M10 csak tinnyei elkerülővel építhető meg. Az lep meg, hogy az M100-ra nem mondták ugyanezt (nyilván nem akarták, a bíróság,még kimondhatja).
A pilisborosjenői kijárat kapcsán 2016-os infók voltak amiket linkeltél, a NIF tudja mi történt azóta...
Melyik civllek? Az M0-Nyugat a solymári, remeteszőlősi, adyligeti, budakeszi önkormányzatokon és civileken tud elbukni.
Ez már lejárt lemez, az utolsókat rúgó német-amerikai autóipari lobbi mantrája. Tolják ugyan a villany-akkus autókat újabban, de az alapvető problémát azok sem tudják megoldani, miszerint: 1db 1,5 tonnás (Amerikában 2-3 tonnás) súlyú, 5x2 méternyi helyet elfoglaló autóban átlagosan 1,55 személy ül. Ráadásul ez az arány minden évben csak tovább romlik a féktelen individualizmus terjedésével, újabban már férj és feleség sem ül ugyanabba a kocsiba, mert ciki.
Tehát egy mázsa élő hús elszállításához 1 tonna fémet kell személygépkocsi címén legyártani, ami aztán 10-12 év múlva megy vissza tragacsként a kohóba. Ez nem fenntartható - a belsőégésű vagy villany hajtási módtól függetlenül sem - mert annyi fém és kohó energia a világon nincs, hogy mind a 7,2 milliárd földlakónak jusson személyautó. Márpedig Kína és India (csak ők össz. 2,6mrd fő) nem fog többé belenyugodni, hogy ők gyalog-biciklivel járjanak, míg az amcsik és az európéerek autóval. Amikor elfogynak a nyersanyagok, erőforrások, na akkor 3VH lesz.
Egyértelmű, hogy ha a bolygó élni akar, akkor a személyautó által jelképezett, végtelen pazarló individualizmust vissza kell szorítani, nagyarányú közösségi közlekedésre van szükség. Nem igaz, hogy ez lehetetlen lenne, lásd pl. Japán egy fejlett és gazdag kapitalista ország, de ott csak viszonylag keveseknek van autója, viszont sok vasútjuk és busz hálózatuk van.
Ezzel egyidejűleg a közúti kamionos fuvarozást és a sok tonna számra kerozin-égető repülést is vissza kell szorítani, a nagyságrenddel energia-takarékosabb vasút vissza kell kapja a rendszerváltozás előtti jelentőségét (plusz nagyarányú vasúti villamosítás kell).
Az Aquincumi híd hasznossága az irányszétválasztásból áll..Az Újpest központ és mögötti területek,nem kell egy dugót álljanak az Árpád hídhoz tartókkal..
onnan ma U alakban ácsorgunk ki Újpestnek,de akár a Megyeri hídtól is..és aki ismeri,hogy onnan a lakótelepen át egyenesen a felüljáró után mehetünk a pólusnak,akár az M3 felé is,vagy be Zuglónak illetve tovább egyenesen a Szlovák úton még Rákoskeresztúrnak is..
Nem lesz kisebb a jelentősége,mint a mai Róbert Károly elosztódó irányainak..
Az hagyján,ha figyelmesen olvasod az Egomi jegyzőkönyvet elmondta a Nif..Az M10 csak a tinnyei elkerülővel képzelhető el a Kopárig. ha nem lehet engedélyeztetni,akkor az M0 nyugattal kell foglalkozniuk.
Tovább nem is feladatuk az M10 vizsgálata és az is csak az M0 északkal összefüggésben!
..ami 2024 juli 31 előtt el sem kezdhető a pilisborojenői ki-bejáratánál.
Tolják az M0 nyugatot a civilek,csak még nem jöttek rá.
A magam részéről a Nyugati M100 nyomvonalhoz is nagyjából a keleti nyomvonalhoz tervezett tinnyei elkerülőt javasolnám meghosszabbítani (esetleg a tinnyel végénél egy kevéssel észak felé és Tinnye és Piliscsaba közt a kunkort kicsit kiegyenesítve)
Ami az M10 duplikált szakaszát illeti, mivel Klotildligetnél stb. nem nagyon van hely hova akár elkerülőt építeni, kb két értelmes opció van, hogy a jelenlegi 10-es forgalma ne akarjon átmenni Piliscsabán és Pilisjászfalun: az egyik a jelenlegi M10 nyomvolnal, a másik valahol kb. középen a 10-es út és Álom-völgy és a Királyvölgyi lakópark között (és persze Garancsligettől is a 10-es felé). De nem csodálkoznék, ha az utóbbin a helyiek ki lennének akadva...
"Ha pl békásról újpestre akarsz jutni, akkor 2 dugót kell végigszenvedni (Szentendrei, Váci)
De egy keresztirányú Aquinqumi híd megléte esetén viszont nem kellene."
Nem nyert, a Szentendrei és a Váci út is a csúcsiránnyal ellentétben nem dugul, tehát csak az egyiken kellene dugóban állni. Viszont az Aquincumi híd esetén ez a dugó ugyanúgy fennáll (bár tagadhatatlanul rövidebb).