Keresés

Részletes keresés

SzJ2 Creative Commons License 2019.05.31 0 0 128441

OfF

ha a szerencsetlen baskir tudta volna hogy a legiiranyitora kell hallgatni, nem az automatara, akkor semmi gond nem lett volna...

ON

Előzmény: Töck Jenő (128432)
v_peti Creative Commons License 2019.05.31 0 0 128440

https://wooland.blog.hu/2019/05/30/a_dunai_hajoszerencsetlenseg_a_bernoulli_effektus_kovetkezmenye

 

Ennek mennyi az esélye, hogy így történt?

 

Annó az Olympicnek is volt egy hasonló balesete, emlékeim szerint. (Régen olvastam róla egy fizikai témájú könyvben.)

 

 

 

SzJ2 Creative Commons License 2019.05.31 0 0 128439

Koveti. De nem mellette akar atszuszakolodni.(Csakmer vót szerencsem Ukrainaban autozgatni aztan tapasztaltam hogy ( plane a nagy bohom teherautok meg SUV-ok) milyen elozekenyen es elorelatoan kozlekednek. Teper az uton mint egy tank aztan ha ki tudsz elole terni jo, ha nem, akkor nem.

Lehet hogy a bacsi is ezt a mentalitast hordozza magaban. Remelem azert megszondazrattak es vert is vettek( nem a laboransfiuet) a baleset utan tole!

Előzmény: Seri One More Time (128434)
névtelen Creative Commons License 2019.05.31 -1 0 128438

Ha a Musashi lett volna, akkor akár ki is lőhette volna a másik hajót, hogy ne kelljen összekarcolni a szép, új hajóorrt..

 

Komolyra fordítva: a vasúton nagyon komoly szilárdsági követelmények vannak és ezért van az, hogy nem engednek nagyvasutat és városi villamost közös pályára (és a tram train is ezért külön kategória). Ezért is van, hogy a vasúti átjáróra speciális szabályok vonatkoznak és sok esetben fizikailag védett, sőt 160km/h engedélyezett sebesség felett nem is építhető szintbeli kereszteződés.

 

Egyszerűen azért, mert a különböző járműnemek között akkora a mozgási energia különbség, és a járművek megerősítettsége, hogy a gyengébbnek esélye nem lenne egy ütközés során.

 

Most kérdem: miért lehet olyan helyzet, hogy egy "nagy" hajó másodpercek alatt letarolhat egy alapvetően nem kicsi(!) hajót, úgy, hogy az utasai észre sem veszik az ütközést. Hogy lehet olyan orr kialakítása, ami ütközés esetén egy kisebb fél részvétele esetén nyilvánvalóan halálos és esélytelen?

 

Hogy lehet, hogy a vasúton ez alap és ősi szabály, a hajózásban meg nincs ilyen?

Előzmény: gigabursch (128437)
gigabursch Creative Commons License 2019.05.31 0 0 128437

Nem lehet minden hajónak olyan szép, karcsú, kecses orra, mint a Musashinak

Előzmény: névtelen (128419)
gigabursch Creative Commons License 2019.05.31 0 0 128436

Szövegrételemzés megy?

 

Ezek szerint te szemtanúja vagy, hogy a rend éber őrei száguldanak és félnek, valamint a nem magyar hajószemélyzetet egyáltalán nem vegzálják, bármilyen állapotban is vannak.

Ugyanis én pont erre kérdeztem rá.

Előzmény: Berezke (128428)
etomcat Creative Commons License 2019.05.31 -3 0 128435
Seri One More Time Creative Commons License 2019.05.31 0 0 128434

Az időkép kamerafelvételén előtte egy ugyanolyan nagy hajó ugyanott megy át, ugyanúgy követ egy kisebb hajót gond nélkül.

Előzmény: SzJ2 (128431)
smith Creative Commons License 2019.05.31 -1 4 128433

Fejezd már be a sületlenségeket!

Előzmény: etomcat (128423)
Töck Jenő Creative Commons License 2019.05.31 0 1 128432

Ne bántsuk csak a baskírokat. Ezt hárman hozták össze, a légi irányítás és a két gép személyzete.

Előzmény: SzJ2 (128431)
SzJ2 Creative Commons License 2019.05.31 -2 0 128431

Nem , mar elotte is igy volt , lehet hogy utanna megerositettek , de a szokas ez volt , csak a baskiroknal maskepp volt es ok aszerint mentek. https://m.youtube.com/watch?v=JefuhhRa8Ik

Lehet hogy az ukran kapitany sem tudta( plane ha ez volt itt az elso utja )hogy neki melyik nyilason kell atmenni, mire meg eszbekapott addigra mar csak nagy sebesseggel es lendulettel tudott iranyt valtoztatni es eszre sem vette a Hableanyt.

Előzmény: rezgaras (128430)
rezgaras Creative Commons License 2019.05.31 0 2 128430

Szamárság. Azt a rendelkezést a híres baleset után hozták meg - mintegy a borzalmas baleset tanulságaként.

Előzmény: SzJ2 (128427)
rezgaras Creative Commons License 2019.05.31 -1 2 128429

"...ebben az esetben a rendszernek a termikus hatásfoka és a füstgázképzésből adódó környezetterhelése kisebb, mint bármilyen szenes/atomos/szeles/napos energiatermelésnek."

 

Nem hiszem.

Előzmény: gigabursch (128406)
Berezke Creative Commons License 2019.05.31 -1 3 128428

Hát te hülye vagy vastagon...a vizirendészet  szondáztat főleg a magyar hajókat.Két szememmel láttam,hogy ukrán hajón a pk doboz sörrel ment fel a kerékállásra,és amikor oda álltak mellé a yardok úgy elhajtották őket ahogy kell,szevasz okostojás

Előzmény: gigabursch (128412)
SzJ2 Creative Commons License 2019.05.31 -2 0 128427

Azert kerdezoskodtem ezzel kapcsolatban , hogy vajon az ukran kapitany is tudja-e ezeket a dolgokat , mert volt mar olyan -igaz repulo-szerencsetlenseg ahol a baskir pilotak nem tudtak hogy a repulesiranyito felulirja a gep beepitett vesziranyitojat( vagy forditva) , ok mentek a sajat szokasaik szerint , ossze is utkoztek egy masik geppel.

Előzmény: Emdzsí (128393)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.05.31 -2 0 128426

Mikor állt meg?

Az ütközés után pár perccel, amikor kikötött a Carl Lutz rakpartnál.

Előzmény: riversea (128408)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.05.31 -3 3 128425

Darlin' , most hülyeségben felülmúltad önmagad...

Előzmény: etomcat (128423)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.05.31 -2 0 128424

Továbbá azért, mert a közvélekedés a rumot a tengerészélettel hozza összefüggésbe... ami valamikor régen, praktikus okokból így is volt, de ma már...

Előzmény: zjakabfi (128422)
etomcat Creative Commons License 2019.05.31 -8 1 128423

> nem tudok olyan műszaki okot elképzelni, ami a műszaki kialakítása okán - ennyire veszélyes más szereplőkre

 

Szerintem ez a Viking kiránduló hajó valami "tolt uszály" (bárka) hajótest alapra lett tervezve, mivel azokat gyártják nagy számban, kész a sablon és úgy olcsóbb. A bárkák eleje meg ilyen széles és lapos, hogy tudják mivel egymást tolni (általában 2x2, néha 2x3 bárka megy együtt, mögöttük a tolóhajó az erőforrás).

 

Olyasmi lehet ez, minthogy az amcsiknál a közismert narancssárga iskolabuszok csőrös teherautó alvázra épülnek - ami közel sem ideális, de olcsón rengeteget gyártanak belőle és a kapitalistáknál a pénz a minden.

Előzmény: névtelen (128419)
zjakabfi Creative Commons License 2019.05.31 0 2 128422

Az azer matróz ital, mert aroma es nem valódi rum.

Előzmény: etomcat (128415)
guberavera Creative Commons License 2019.05.31 0 3 128421

A hajoregiszter.hu látogatottsága:

 

 

21 May 2019    347    4,807    36,095    928.34 MB

22 May 2019    379    8,342    55,542    1.65 GB

23 May 2019    348    6,709    47,277    1.33 GB

24 May 2019    310    3,957    30,628    860.74 MB

25 May 2019    292    5,234    30,793    820.21 MB

26 May 2019    327    4,889    34,812    871.01 MB

27 May 2019    373    7,124    44,380    1.25 GB

28 May 2019    472    7,669    53,618    1.48 GB

29 May 2019    7,222    58,212    587,060    14.57 GB

30 May 2019    15,303    236,624    1,892,868    53.12 GB

 

Töck Jenő Creative Commons License 2019.05.31 0 2 128420

Ennek a megoldásnak az az előnye, hogy az üzletileg hasznosítható fedélzet így a legnagyobb. Más meg nem számít. Autóiparban az autó megvásárlójánál nem elsődleges (és egyetlen) szempont a profit.

Előzmény: névtelen (128419)
névtelen Creative Commons License 2019.05.31 0 2 128419

Egy kérdés, gondolat:

A Viking hajók orrának a kiképzése olyan, hogy minden, ami kisebb nála kisebb, azt begyűri maga alá, ráadásul az orra is olyan, hogy hát, igen jelentős a holttér előtte.

Ez nekem egy életveszélyes megoldásnak tűnik.. ráadásul ezek a hajót igen nagyok a többi dunai hajóhoz képest (állítólag a Viking utasai észre se vették, hogy eltiporták a másik hajót).

 

Józan ésszel (és a hajózáshoz nem értve) nem tudok olyan műszaki okot elképzelni, ami a műszaki kialakítása okán - ennyire veszélyes más szereplőkre. Az autóiparban már régóta trend, hogy olyan legyen a kialakítás, hogy másra ne legyen veszélyes, pl, az autó orr kialakítása már rég nem szögletes és rég nincsenek rajta pl, élesen kiálló elemek.

 

Szóval, a hajózásban van ilyen szempontrendszer, szabály?

Törölt nick Creative Commons License 2019.05.31 0 0 128418
jakyg Creative Commons License 2019.05.31 0 0 128417

Szerintem meg nem.

Előzmény: gigabursch (128412)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.05.31 -2 5 128416

Darlin' , te mégis honnan szeded ezt a rengeteg sületlenséget?

Előzmény: etomcat (128415)
etomcat Creative Commons License 2019.05.31 -10 0 128415

Már Churchill is mondta vala, mint az Admiralitás első lordja, hogy a brit flottát három dolog tartja össze: a grog, a korbácsolás és a szodómia. A középső időközben megszűnt, a modernebb hajókra már az asszonypajtást is viheti magával a személyzet, így az utóbbi is megszűnt, úgyhogy marad az alkoholizálás.

 

Gondolom a szintetikusan előállított rum utánzatot nem véletlenül "Matróz ital" címkével forgalmazza a kannásbor ellátó vállakozás.

Előzmény: gigabursch (128412)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.05.31 -2 2 128414

Ezek azért nagyon komoly vádak...

Előzmény: gigabursch (128412)
paca664 Creative Commons License 2019.05.31 -1 0 128413

Nem Európa, de ezen volt indulás előtt safety video és mentőmellény is az ülés alatt.

http://www.histarmar.com.ar/MarinaMercanteExtr/MarinaMercanteUruguay/Mercantes/BuenosAiresExpress.htm

Előzmény: gabor144 (128357)
gigabursch Creative Commons License 2019.05.31 -3 4 128412

Mondjuk már régóta vallom, hogy a vodkológiai vizsgálatot a hazai vizirendészet vastagon gyakorolhatná.

Kis odafigyeléssel a hazai folyamszakaszon előforduló mindenféle lobogó alá tartozó patentek 30-40%-át egy éven belül ki lehetne szűrni.

Ekkora tömegeknél és utasszámnál meg az életveszélyeztetés nem kérdés.

 

Gyanítom a fél hajózó személyzet szó szerint boldog delíriumban volt, hogy végre elhagyják Budapestet és ebben az esőben egy darab rendőr nem vegzálja őket, tehát lehet inni.

Előzmény: riversea (128408)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!