Keresés

Részletes keresés

LoLkA Creative Commons License 2008.11.05 0 0 88
Nehogy már Ő döntsön az útvonalváltoztatásokról, rövidítésekről, üzemidőváltozásokról, mivel ez az önkormányzat privilégiuma.

Márpedig a szolgáltató az aki javaslatot tesz, sőt ő dönt erről. Aztán a megrendelő vagy elfogadja, vagy nem. Azért az nem szokott járható út lenni, hogy a benyújtott javaslatot a megrendelő megváltoztatta és azt fogadta el. A szolgáltatót kötelezheti, hogy az általa benyújtott változtatásokon enyhatsen, vagy szigorítson. Az önkormányzatnál nincsenek közlekedési szakemberek*, akik tudnának ezeklen a beadványokon érdemben változtatni.

Ez meg is látszik az önkormányzat által kiírt közlekedési tendereken.
A kettes villamossal kapcsolatban is kiírtak már számos tendert és sok esetben visszavonták a tendert, vagy érvénytelennek nyilvánították. Ugyan a helyi buszközlekedéssel kapcsolatban ez nem történt meg sajnos, ott az igen gagyi kiírásnak lett győztese, de abban biztos vagyok, hogyha nincs a DKV, akkor azt is vissza kellett volna vonni.

Tudtommal azt vállalták, hogy a jelenlegi szinvonaltól jobban szolgálltatnak kevesebb pénzért.

Ez így, ebben a formában nem igaz.

Könnyü lenne feleennyi járatot üzemeltetni ugyanannyiért.

Ha feleannyi járat lenne, akkor a bevétel drasztikusan megcsappanna, szóval nem lenne az annyira könnyű.

Ha már most tudják hogy ez lehetetlen, akkor csalással nyertek tendert.

Itt csalásról nem lehet beszélni, nem a CBK-t kell hibáztatni, hanem az önkormányzatot, mivel minden szakmai indokot mellőző tendert írtak ki. A jelenlegi jegybevételekből nem lehet nullszaldósra kohozni a beruházást nyolc év alatt. A HV is ezért kért hozzájárulást amit az önkori megtagadott, igaz, hogy utána azt mondták a CBK-nak segíteni fognak ha kell.
Előzmény: kumming (87)
kumming Creative Commons License 2008.11.05 0 0 87

Tisztelettel megkérlek, hogy a személyeskedést lehetőleg ne itt tedd!

 

Mi ebben a személyeskedés? hogyan válaszoljak neked, egy postodra ugy, hogy ne személyeskedés legyen. Végül is neked személyesen válaszolok.

 

Nem tudhatod, hogy a fórumban itt irogatók kik, hány évesek és milyen szakmai múlttal, háttérrel rendelkeznek. Tiszteljük meg egymást, ha lehetséges!

 

Mutasd már meg, hogy hol céloztam a korodra, vagy bárki másnak a korára. Még a magaméra sem, pedig most elárulom neked, hogy már 50 is elmúltam sajnos :) Vagy a szakmai multadra, kivéve,  talán azt, hogy feltettem egy kérdést, hogy laikus vagy-e, amiben azért érezni kellett volna az iróniát.

 

Tiszteljük meg egymást, ha lehetséges! Köszönöm!

 

Idézd már rá légyszives hol voltam tiszteletlen irányodba. Azt hiszem sehol.

 

De tudod mit, elárulom, hogy szakmabeli vagyok.

 

Hát ez baj. Mert ha ennek ellenére nem tudod mi a feladata az önkormányzatnak, és mi a HV-nak, akkor baj van. Vagy csak szimplán nem szereted a HV-t. Remélem nem DKV-s vagy:)

 

Legjobb példa erre a Bayk András kertiek esete, amikor is több ezer ember többször is kérte az 1-es busz de említhetnénk az 5-ös busz hosszabítását is, amire a HV és Balogh úr válasza röviden és finoman az volt hogy "le vagytok szarva, már pedig itt vonalhosszabítás nem lesz az életben!" Noha az önkormányzat is a változtatások mellett volt.

 

Ha az önkormányzat a változtatás mellett lett volna, akkor csak szólnia kell a Volánnak, na meg persze fizetni, és máris van vonalhosszabbitás.

Ne viccelj már, mikor nem oly régen a polgármester azt válaszolta a Bayk András kertieknek bizonyos kéréseikre, hogy nagyon jól tudták mit vállaltak, amikor a kertségekbe költöztek, akkor szerinted támogatta a vonalhosszabbitást?

 

Üzleti alapok miatt nem lesz kec-mec, itt csak olyan járat lesz ami valóban kihasznált. Ha pedig nem, akkor jöhetnek a módosítások, útvonalváltoztatások, rövidítések, üzemidőváltozások. S hidd el, nem lesz szívbajos a szolgáltató, hiszen már az első év végén azaz 2009 végén az önkormányzat valós és kézzelfogható eredményt fog várni a DKV-tól.

 

Mi az hogy nem lesz szivbajos a szolgálltató. Nehogy már Ő döntsön az útvonalváltoztatásokról, rövidítésekről, üzemidőváltozásokról, mivel ez az önkormányzat privilégiuma. Tudtommal azt vállalták, hogy a jelenlegi szinvonaltól jobban szolgálltatnak kevesebb pénzért. Könnyü lenne feleennyi járatot üzemeltetni ugyanannyiért. Ha  már most tudják hogy ez lehetetlen, akkor csalással nyertek tendert. (ezt persze tudjuk magunktól is)

 

 

 

Előzmény: Garficicus (81)
ZotyaJ Creative Commons License 2008.11.04 0 0 86
Térjetek már észhez!!!!!! Ne egymást ...szogassátok már, mikor itt sokkal nagyobb problémáról van szó.

A szolgáltatóváltás mindenről szól csak nem az utasokról. Nyilvánvaló, hogy nem szakmai szempontok voltak az elsők, hanem a háttérben meghúzódó érdekek. Néhány éve még trolivonalakat szüntettünk meg, mert az is szennyezi a környezetet csak nem helyben indokkal... Most máshogy állnak a bábuk a sakktáblán és más a taktika is.

A Hajdú Volán saját hülyeségei mellett az önkormányzat is igencsak igyekezett ellehetetleníteni, hogy bármiféle változás is végbe menjen.

Igen is fontos lenne megkérdezni az utasokat, hogy tudjuk mit szeretnének, mik a problémák. Nyilván ha mindenki igényeit kielégítenénk akkor kétszázezer különböző viszonylat lenne. Itt inkább arról van szó, hogy az utazási szokások ismeretében hellyel közzel ki lehet alakítani egy olyan hálózatot, amely a legtöbb utas számára a leggyorsabb és a legkevesebb átszállással jár. De meg kellene kérdezni a munkáltatókat, meg úgy egyáltalán megismerni a várost, hogy hová, mikor és milyen célból utaznak.

"Van megrendelő aki NEM a lakosság."
Nem! Van az ellátásért felelős, aki a szolgáltatás biztosítását megrendeli és van az utas, aki a szolgáltatást igénybe veszi.

Van szolgáltató (végrehajtó ) aki NEM a lakosság.
Jelen esetben van egy szolgáltató, aki nincs arra kötelezve, vagy éppen kényszerítve, hogy megtartsa az utasait.

A lakosság az érdekeit négy évente érvényesítheti, amit úgy hívunk, hogy : választás.
Ez úgy hangzik, mintha 4 évente választanánk, hogy proletárdiktatúrát vagy nemzeti szocializmust szeretnénk...
Ha Neked elég, hogy négyévente húzol egy ikszet, akkor az a Te bajod.
Azért vannak civil szervezetek, akik folyamatosan figyelemmel kísérik az aktuális vezető elit ténykedéseit és jelzik, ha hülyeséget akarnak csinálni.

"Ha nem tetszik Debrecen lakosságának a város helyi közlekedése, akkor négy év múlva leváltja azokat akik őt (szerinte rosszul) képviselték."
Valahogy ez nem megy a magyaroknak... Tanuljuk már meg, hogy ki is lehet menni WC-re, nem csak pelenkát cserélni mikor már sz.ros a s.ggünk....

De visszatérve az ellátásért felelőshöz. Neki az lenne a feladata, hogy biztosítsa, hogy lehessen közlekedni a városban. Ez pedig nem csak abból áll, hogy keresünk egy szolgáltatót, akik majd A-ból B-be meg B-ből A-ba közlekedtet buszokat. Az városban egyre több autó van, szolgáltatót segíteni kellene abban hogy jól tudjon szolgáltatni, hogy minél kevesebben válasszák az egyéni közlekedést. Sajnos ez jelenleg nem érdeke... November végétől viszont nem lehet majd közlekedni a városban délutánonként, elindul a karácsonyi roham amire jó nagy lapáttal rátesz a Fórum megnyitása.

Garficicus Creative Commons License 2008.11.04 0 0 85
Kissé elfelejtetted, hogy az utas a szolgáltatás igénybevevője, az önkori meg a tulajdonosa! Az utas az első, és a többi egy nagy maszlag amiről írsz.
Az önkori igencsak bebukhat a szolg váltásba 2010-ben lévő választásokon, ebben egyetértünk, ha a szolgáltatás nem éppen szinvonalas. De ugyanoda jutunk vissza, az utas a szolgáltatás igényvevője és majd ő mond itéletet e felett
Előzmény: Törölt nick (83)
Garficicus Creative Commons License 2008.11.04 0 0 84
Ha kell havonta újraírják majd a menetrendet! Aztán meg lesz majd tiltakozás is.
Előzmény: LoLkA (82)
LoLkA Creative Commons License 2008.11.04 0 0 82
de a Civis Konzorcium ideje korán talán tanult azokból az esetekből is hibákból amit a HV elkövetett.

Szép lenne, ha igaz lenne, de elég logikus, hogy nem így van. Honnan is tudná a DKV, hogy mik a HV hibái?

Üzleti alapok miatt nem lesz kec-mec, itt csak olyan járat lesz ami valóban kihasznált.

Akkor minden hónapban újra kell majd írni a menetrendet.

Előzmény: Garficicus (81)
Garficicus Creative Commons License 2008.11.03 0 0 81
kumming!

Tisztelettel megkérlek, hogy a személyeskedést lehetőleg ne itt tedd! Nem tudhatod, hogy a fórumban itt irogatók kik, hány évesek és milyen szakmai múlttal, háttérrel rendelkeznek. Tiszteljük meg egymást, ha lehetséges! Köszönöm!
De tudod mit, elárulom, hogy szakmabeli vagyok.

Válaszom pedig az, hogy lehet, hogy az önkormányzat a tömegközlekedés megrendelője, de a szolgáltató látja és ismeri a valós viszonyokat, hogy mit és hogyan kellene megváltoztatni, legyen az viszonylatok, menetrend stb, tehát ergo javaslatok tétele is feladata lenne, csak a HV impotens szervezet e tekintetben is. Legjobb példa erre a Bayk András kertiek esete, amikor is több ezer ember többször is kérte az 1-es busz de említhetnénk az 5-ös busz hosszabítását is, amire a HV és Balogh úr válasza röviden és finoman az volt hogy "le vagytok szarva, már pedig itt vonalhosszabítás nem lesz az életben!" Noha az önkormányzat is a változtatások mellett volt.

Lehet, hogy a HV-t egyesek vissza fogják sírni a szolg váltás után, de a Civis Konzorcium ideje korán talán tanult azokból az esetekből is hibákból amit a HV elkövetett. Üzleti alapok miatt nem lesz kec-mec, itt csak olyan járat lesz ami valóban kihasznált. Ha pedig nem, akkor jöhetnek a módosítások, útvonalváltoztatások, rövidítések, üzemidőváltozások. S hidd el, nem lesz szívbajos a szolgáltató, hiszen már az első év végén azaz 2009 végén az önkormányzat valós és kézzelfogható eredményt fog várni a DKV-tól.
Előzmény: kumming (80)
kumming Creative Commons License 2008.11.03 0 0 80

"Csak a vonalak nem követték le ezeket, mert a HV nem mert vagy nem akart változásokat látva a nagy lakossági ellenálást lásd pl 24-es busz esetét.
Más kérdés, hogy a HV rugalmatlan, sok esetben lakosság igényeit képtelen követni"

Most komolyan, te tényleg nem tudod, hogy Debrecenben az önkormányzat rendeli meg a buszjáratokat a HV-tól? Mi az hogy rugalmatlan a HV? Szerintem az önkormányzat a rugalmatlan. Te végeznél nálam a kertemben munkát, ha én azt nem rendelem meg, és nem fizetek érte? Ugye hogy nem. Az ilyen posztok hergelik az átlagutast a Volán ellen, mert azt hiszi hogy aki ide ir, az ért is hozzá, pedi ezek szerint egyáltalán nem. Igy lehet egy nagy céget lejáratni, és akár tönkre is tenni. De ne legyen igazam, hogy nagyon sokan még vissza fogják sírni a Hajdú Volánt Debrecenben.

 

remélhetőleg ez változik majd DKV színrelépésével.

Azthiszed? Ha akarnák most is változhatna, mert nem a HV-n mullik, hanem az önkormányzaton. Lehet laikus vagy?

Előzmény: Garficicus (79)
Garficicus Creative Commons License 2008.11.02 0 0 79
Sajnos ezek az ésszerűsítések sokaknak nem fog tetszeni, ám mégis meg fognak valósulni. Hiába a tiltakozás, és hiába a sok racionális érv, igazi üzleti alapokon fog működni a tömegközlekedés a szolg. váltás után. Hétvégi csökkentett menetrend bizonyára lesz, ami több járat összevonásával, rövidítésével, szüneteltetésével fog járni. Igaz 2008.július 1 től még nem, de a jövő szeptemberi iskolakezdésre bizonyosan észlehetőek lesznek a változások. Csak fontos lenne hogy a szolgáltató a lakossággal is egyeztessen a leendő változtatásokról, hogy miként milyen irányban milyen követéssel fognak járni a viszonylatok. Tény és való, hogy a jelenlegi útvonalak igen nagy része módosításra szorul!!!!!! Tudomásul kell venni, hogy a településszerkezet jelentősen megváltozott a rendszerváltás óta, és sokan kiköltöztek a városszéli kertségekbe, ahogy ez a Diószegi úti kertségeknél, vagy a Létai úti kertségeknél látható, vagy rengeteg szoc korszakban működő gyár cég megszünt.... Csak a vonalak nem követték le ezeket, mert a HV nem mert vagy nem akart változásokat látva a nagy lakossági ellenálást lásd pl 24-es busz esetét.

Más kérdés, hogy a HV rugalmatlan, sok esetben lakosság igényeit képtelen követni, remélhetőleg ez változik majd DKV színrelépésével.

Igazából én arra leszek kiváncsi, hogy az eddig 30-60 perces követési idők hogyan változnak majd, mert a buszok kinézete, meg hogy milyen csili vili alacsonypadlós busz egyáltalán nem tud lázba hozni. Az érdekel, hogy milyen gyakran jön a busz, ha elmegy az orrom előtt.
Előzmény: Garficicus (72)
ltnine2 Creative Commons License 2008.11.02 0 0 78
Köszi szépen! A héten csinálnék egy ésszerüsités tervezetet, gondolkozok még ezeken. Jo8
Előzmény: LoLkA (77)
LoLkA Creative Commons License 2008.11.02 0 0 77
Bár most nem tom elképzelni hogy hol a FAG(ezer bocsánat) ha jól sejtem a 17Y meg lehetne hosszabitani a FAG-ig,

A FAG a Határ úton az első megálló. A 17Y végállomása az ötödik, szóval fordítva. :)

viszont csak a Segner térig menne...

Ebbe szerintem a FAG-nak is lesz beleszólása.

esetleg csúcsidőn kivül, meg estefele midibuszokkal ha lehetséges.

Ez nem rossz ötlet, de műszakváltáskor kell a 12 méteres a Műanyaggyárnak és az NI-nak.

Egyébként már írhatsz amoda is.
Előzmény: ltnine2 (76)
ltnine2 Creative Commons License 2008.11.02 0 0 76
Jó kérdés.... A 17est bevinni a sűrűbe talán nem jó ötlet, akkor viszont egy 17F -17Y összevonást tudnék elképzelni.... Bár most nem tom elképzelni hogy hol a FAG(ezer bocsánat) ha jól sejtem a 17Y meg lehetne hosszabitani a FAG-ig, viszont csak a Segner térig menne... Én ezek közül a 17essel utazok néha, ondodra elég ritkán járnak, esetleg csúcsidőn kivül, meg estefele midibuszokkal ha lehetséges.

(LoLka, írtam a Debrecen és térségének megbeszéldéjébe, hozzáférést kérni, ugytom h Te intézed az ilyet)
Előzmény: LoLkA (75)
LoLkA Creative Commons License 2008.11.02 0 0 75
És a Határ útra mit viszel?
Előzmény: ltnine2 (74)
ltnine2 Creative Commons License 2008.11.02 0 0 74
Ja még vmi. A 17-eket lehetne ugy csinálni összevonni az egészet egybe, és 30percenként járnának ondódra, és 17A jelzéssel meg a műanyaggyári munkaidők kezdetén egy járatot inditani mellé.
Előzmény: ltnine2 (73)
ltnine2 Creative Commons License 2008.11.02 0 0 73
-Sztem a 1 és 1Y-t midibusszal nem biztos h kiváltják, KELL hozzá midibusz sajnos:S
-31-es meg ameddig világ a világ(tehát a 2-es vilamosig) maradni fog.
-A 28as meg nem lenne szerencsés, főleg a józsai buszok megnyirbálása után.
-A 25 és 25Y-n tényleg kevesen vannak hétvégén, de sztem nem a 27essel kellene összevonni, én a Miklos utcát máshogy oldanám meg, bár kétsgételen h a tocoig kivinni a 25 és 25Y-t nem lenne hülyeség.
Előzmény: Garficicus (72)
Garficicus Creative Commons License 2008.11.02 0 0 72
"És a 24-es busz megszüntetése sztem tuti. Ott is nyernek 5-6 buszt. És sztem abban is biztosak lehetünk, hogy készülnek a tervek, és átalakitják a közlekedést."

Továbbvinném a gondolatot: Józsai 34, 35, 35Y, 36 buszok közül szintén lesz áldozati bárány, de kérdéses a 17-es járatcsoport összevonása is. Józsára 1 buszjáratot és Józsán belül egy körjáratot járatva simán szintén 5-6 buszt nyernek.
Továbbá elképzelhetőnek tartom a 27-es buszt összevonják a 25 és 25Y járatokkal illetve megtakarítás címén hétvégén
- a 1-es és 1Y összevonásra kerül hétvégén esetleg midibusszal kiváltják.
- 30-as és 9-es bánki járat összevonása, 30A betétjárat
- 2-es és 4-es busz összevonva hétvégén
- 31-es busz megtakarítás címén hétvégén csak Dósa Nádor térig.
- 28-as busz megtakarítás címén hétvégén csak Segner térig.
- 5 és a halápi 37-es hétvégén összevonva


Előzmény: ltnine2 (71)
ltnine2 Creative Commons License 2008.11.02 0 0 71
Sztem várjuk ki hogy hány busz lesz... Én 60% esélyt adok, hogy szept1-től nem 140 busszal vágnak neki a menetrend teljesítésével.
Csak egy megérzés: A mostani Solarisok nem fognak helyközibe menni, a volán tul fog adni rajtuk, és hát kinek??? Erre mondanátok sokan: miért tenné? Mert pl árukbol lehetne venni helyközibe idálisabbat. És mint tudjuk, a DKV - HV között lesznek egyezségek, pl a dolgozoi létszám átvevése.

És a 24-es busz megszüntetése sztem tuti. Ott is nyernek 5-6 buszt. És sztem abban is biztosak lehetünk, hogy készülnek a tervek, és átalakitják a közlekedést.
Előzmény: Balu424 (69)
Garficicus Creative Commons License 2008.11.02 0 0 70
A Társtopikon már többször próbáltam az 1-es busz és a Bayk András kertiek problémájára megoldást találni, igaz sok esélyt nem láttam annak megoldására, hiszen a HV több esetben is rugalmatlanságáról tett tanúbizonyságot. Talán ebből a szempontból a szolgáltatóváltás némi reményt adhat. Nehéz bármit is mondani, hiszen a DKV (Civis Konzorcium) összesen 140 busszal vág majd neki a történetnek, ezért eléggé kiélezett lesz a rendelkezésre állás is, a fordulók éppen hogy teljesíthetőek lesznek ezzel a menetrendi struktúrával. Mindenképpen változtatni kell majd az útvonalakon is, nem csak a követési időkön.

Őszintén remélem, hogy a szolgáltatóváltással egy időben a Bayk András kertiek problémájára is valamilyen megoldás találtatik, és 1-es busz 600 méterrel kintebb a Kinizsi Nyomda után fordul majd vissza... Egyébként az ott lakók összefogással viseltetve a buszfordulót is képesek lennének megcsinálni (és persze fizetni), ha végre nemcsak ígéretet kapnának arra, hogy busz kijönne odáig.
Emlékeztetőül: kb 15 évvel ezelőtt 1Y megfordult a gázcseretelepnél (Debrecen tábla) és 1z nevű járat jött ki a nyomdáig napi 7-8x. Végül a volán belátta, hogy rendszeres járatra szükség van, az 1z mindig tele volt telekre járó emberekkel. Most is hasonlóra lenne szükség, hiszen a környék állandó népessége eléri lassan 8-10 ezer embert és a városgazdálkodás épületéig kiépítették a rendes műutat. Gyakorlatilag a patak hídjánál (műút vége) bőven lenne hely egy buszfordulóra. Innen kb. 1 km-re van a Fancsika I.-es tó, aminek elérése is közelségbe kerülne, ezáltal fellendítve a környéket.
Be kell látni, hogy egy ilyen intézkedéssel/hosszabbítással a szolgáltató csak nyerhetne, menetidőben kb. 2 perccel lenne több, a többlet km-ek pedig megtérülnének. Úgy számoltam, hogyha napi 10-12 járat kijönne eleinte, az 12 km többletet jelentene, 27-30 literes átlagfogyasztással számolva kb. 3 liter gázolaj többletköltséget jelentene a szolgáltatónak naponta... Ugye, hogy nem sok, és mégis nagyon sokat jelentene az ott lakóknak!!!

Azzal szerintem mindenki egyetért, hogy a szolgáltatás színvonalán csak úgy lehet javítani, hogy nemcsak a menetrendet alakítják át, sűrítik, hanem módszeresen változtatnak az útvonalakon is. Csak itt jön a képbe, hogy fenti busz mennyiség mire lesz elegendő.
Garficicus
Előzmény: kovi-027 (62)
Balu424 Creative Commons License 2008.10.29 0 0 69
nagyon helyes!!!!
vrobee Creative Commons License 2008.10.07 0 0 68
nem kell rögtön lehazugozni, nem egzakt tényekről van szó, és mindenkinél máshol van a léc. valamennyire mindegyik észrevétel jogos lehet, de mindegyikben lehet túlzás.

azért annak biztos van valami oka, hogy itt épp két nem őslakos debreceni hasonló problémákat lát...
Előzmény: kovi-027 (67)
kovi-027 Creative Commons License 2008.10.07 0 0 67

A lényeg az, hogy igenis mikor suliba jártam több éven keresztül busszal jártam. És hogy megnyugtassalak én például úgy jártam suliba, hogy elég nagy kerülőbel mentem szándékosan. 27-essel körbementem, leszálltam a Vincelléren, megnézni, hogy mi a helyzet ott, majd pedig 1-essel vagy 5-össel mentem tovább. És abban is egészen biztos lehetsz, hogy az állításod valótlan, mivel nem hinném, hogy csak az én kedvemért indultak abban az időszakban időben. És nem reggel 6-kor voltam ott, hanem a csúcsban, 7 fél 8 körül!!! És nem volt olyan, hogy 10-ből egyszer indult időben. És mindig beértem időben a suliba /volt amikor nem, de az az én saját hibám volt, mert a Berkhof-ok és Neoplan-ok arra késztettek, h később menjek suliba :)/  Nagyon elferdítetted a valóságot, születésem óta itt élek, minden nap, ismétlem minden nap busszal járok én és az egész családom, volt olyan, hogy nem jött a busz vagy nem időbe jött, de ilyen, hogy Te több éven keresztül minden nap10-ből egyszer jött időben, ez azért nem igaz, ilyen a világon nincs, sehol. Én nem jártam se Miskolcon se máshol annyi ideig, hogy véleményem legyen róla, de igazából nem is érdekel, hogy ott mi van, mert semmi közöm hozzá.

Amit írtál, hogy nincs viszonyítási alapom, az igaz, mert nincs. És nem is lesz, de én itt élek, és tudom, látom, tapasztalom azt, hogy amit írtál, az nem fedi a valóságot, és ez a TÉNY.

 

és a többi volán és tömegközlekédésivállat közül kiemelkedően magas udvariatlan söförök száma TÉNY.

 

Mond már meg, hogy ebbe az előző hsz-embe hol kötöttem bele??? Mert én nem találom, de mind1.

 

Én csak a tapasztalataimatés írtam le, és jókívánságaimat szerettem volna kifejezni.
(de vannak akik ebbe is belekötnek)

 

Nem arra a hsz-re válaszoltam, amiben a jókívánságodat írtad, de ne zavarjon...

Előzmény: AKD-577 (66)
AKD-577 Creative Commons License 2008.10.07 0 0 66
Hello!

A legtöbb végállomáson, szerintem le és fe is lehet szállni egyaránt Lásd Doberdó, Nagyállomás stb, Persze vannak olyanok amelyek csak le ill felszállásra szolgálnak...

De nem is ez a lényeg. Hanem az hogy szerintem Te nem jártál busszal Debrecenben ebben az időszakban, vagy pedig valami módon a HV-hez kötödsz. De ha jártál is busszal, akkor máshol, pl BP-en vagy Miskolcon biztos nem jártál sokat és rendszeresen hogy legyen valami alapod amihez viszonyíthatod az említett években a tömegközlekedést Debrecenben.
Mert pl a Miskolciak is mindig zsörtölődtek az MVK-ra, de amint megtapasztalták a HV-t azzonal megnött szemükben az MVK.


A tények, azok tények, a sok szín, a sok típus, a késések, a kimaradások (épp a minap írták a másik dereceni tömegközlekedési fórumon hogy járatok késtek és kimaradtak), és a többi volán és tömegközlekédésivállat közül kiemelkedően magas udvariatlan söförök száma TÉNY. Nem fikció.

De nem szándékom a vita, mert meddő!
Én csak a tapasztalataimatés írtam le, és jókívánságaimat szerettem volna kifejezni.
(de vannak akik ebbe is belekötnek)

Azt hiszem, még mindig megérdemel a város egy szinvonalas tömegközlekedést.
Még akkor is ha vannak olyan emeberek akik a mai formájával is elégedettek.

UFF!

"off"
Előzmény: kovi-027 (62)
vrobee Creative Commons License 2008.10.06 0 0 65
Nézd, én az elmúlt öt évben elég sok időt töltöttem Debrecenben, és részben hasonlóak a tapasztalataim.
A sokat szidott mocskosbékávé után a helyi közlekedés kettős érzéseket keltett bennem. A járművek külső-belső rendjére pl. nem nagyon volt panaszom, de megrökönyödtem azon, ahogy a HV-nál a szolgáltatást értelmezik. Járatok rendszeresen elmentek korábban, késtek vagy kimaradtak - a legdurvább, amikor az első _két_ hajnali busz nem jött... - a sofőrök sokszor mogorvák voltak (tisztességes kérdésre se tudtak emberi hangnemben válaszolni). Ellenőrrel konfliktusba kerültem, pedig igyekszem becsületesen kifizetni a viteldíjat stb.
A DKV egy árnyalatnyival jobb volt. De ott az általános felfogást bemutató mélypont a villamospótlás volt. Gyakorlatilag előzetes meghirdetés nélkül, megállóban egy darab tájékoztatócetli nélkül. (Akkor indultam el gyalog, amikor átfordult a számláló). Egy db. negyedóránként járó szólóbusszal próbálták megoldani a pótlást. Sikerrel, mert a nép az inkább gyalog vonult. Mindeközben Bp-n a profin levezényelt metrópótlás zajlott, hát ég és föld volt a kettő...

Előzmény: kovi-027 (64)
kovi-027 Creative Commons License 2008.10.06 0 0 64
Figyelj csak. A másik topic szerint régen mindig időben indult minden, e szerint meg még sem... jó lenne már megtalálni az igazat is a sok hozzászólás között... nem kötekedek, csak ezek szerint valaki valótlant állít, és én azt nem szeretem...
Előzmény: norbertos (63)
norbertos Creative Commons License 2008.10.06 0 0 63

a kötekedés látom megy...

 

No (more) comment.... :S

Előzmény: kovi-027 (62)
kovi-027 Creative Commons License 2008.10.06 0 0 62

Amikor oda kerültem kicsit szokatlan volt, ismerve a jól a Miskolci helyzetet, hogy a tömegközlekedést két cég üzemelteti. És olyan gyermeteg problémák voltak, hogy nem volt egységes jegy buszra villamosra.

Akkoriban 1998-2005 ig mindki várta a változást, mert a HV ne igazán volt a legjobb szolgáltató, a buszok késtek, 1000 féle szinben pompáztak, és gyakran helyközi kocsik mentek helyibe, amig helyik távolságiba, ami még gyulai viszonylatba még el is megy, de az ország második legnyagyobb városában megengedhetetlen.

A menetrend az olyan volt mintha nem is lenne, mindig a végállomáson szálltam fel 10ből 1szer indultak pontosan a buszok. A söförk nagyrésze udvariatlan, otthagyták az utasokat akit látak hogy szalad, aztán még jót röhgtek is ezt gyakran élőben tapasztatltam. Persze tisztelet a kívételnek.

Hát én beszarok!!! Hogy Te nem Debrecenben jártál az is 100%. Mindenestre köszi ezt a hozzászólást, nagyon értelmes volt, bár kicsit érdekes lehetett a végállomáson FELszállni, ahol általába LEszállni szoktak, de sebaj, jó Neked, így már érthető, hogy nem indultak pontosan...

Előzmény: AKD-577 (59)
AKD-577 Creative Commons License 2008.10.01 0 0 61
Ui.:

Sok sikert kívánok Debrecenieknek, hogy végre legyen egy normális színvonalas tömegközlekedésük.
AKD-577 Creative Commons License 2008.10.01 0 0 60
Bocs a hibákért! Nagyon megérintett a téma, a régi emlékek, és elfogott a hév.
AKD-577 Creative Commons License 2008.10.01 0 0 59
Hello!

Egy magánvéelmény


Mivel 7 évig ott tanultam, ezért van egy kis rálátásom a dologra, ill egy kis utazási tapasztalatom.

Amikor oda kerültem kicsit szokatlan volt, ismerve a jól a Miskolci helyzetet, hogy a tömegközlekedést két cég üzemelteti. És olyan gyermeteg problémák voltak, hogy nem volt egységes jegy buszra villamosra.

Akkoriban 1998-2005 ig mindki várta a változást, mert a HV ne igazán volt a legjobb szolgáltató, a buszok késtek, 1000 féle szinben pompáztak, és gyakran helyközi kocsik mentek helyibe, amig helyik távolságiba, ami még gyulai viszonylatba még el is megy, de az ország második legnyagyobb városában megengedhetetlen.

A menetrend az olyan volt mintha nem is lenne, mindig a végállomáson szálltam fel 10ből 1szer indultak pontosan a buszok. A söförk nagyrésze udvariatlan, otthagyták az utasokat akit látak hogy szalad, aztán még jót röhgtek is ezt gyakran élőben tapasztatltam. Persze tisztelet a kívételnek.

Ja és nem csak szín volt ezerféle hanem a típus is.

Ezek figyelembe vételével örültem, hogy végra (bár már nem érint) a változás szelei fújnak.
Bár mint minden magyaroszságon ez is nem a normális módon megy és a leleksedéesem hírtelen unszimpátiává változott, mikor kiderültek a dolgok sötétt oldalai.
Lásd elég gyanús volt hogy a DKV fog nyeri mivel az önkormányzaté és a polmest támogatását is messze menően élvezi.
Másodzsor az adtok:
Pozítív hogy törekednek a tipusok és a színek egységesítésére, de az mindennek a teteje, hogy Debrecen az eggyetlen város amineek nő a lakosság száma, amíg ott voltam annyi új bsuzvonalat indítottak és járatsűrítést végesztek mint amennyit pl miskolcon megszűntettek, és ennek ellenére az új cég kevesebb járművet akar venni 100 szóló és 40 csuklós.

A HV 100 csuklóssal és majdnem ennyi szóéóval dolgozott, és ennek elleére a helyi sajtóban 7 éven kerseztül futottt a téma hogy nincs elég csuklós busz.

Szóval zárójeleb már arra készülnek hogy kész lesz a 2es villamos és így úgyis felszabadulan 25 csuklós busz mivel megszünik a legforgelmeasbb vonal a 31, 32es...

Nem tudom hogy ez az egész hova vezet, és amennyire vártam a változaást már annyira nem várom. De 2009-07-01től debütál a cég és még akár siker is lehet (bár szerintem kizárt, és marad a szokásos mai magyar konzekvencia: rossz volt a régi, de az új még rosszabb) majd elválik, a puding próbája az evés....
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.02 0 0 58
Mikor tér vissza őshazájába AKD-587 azaz FKF-477.
Előzmény: torqmatic (57)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!