A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
De kiderült, hogy a gyártó így támogatja a márka-fórumokat, nehogy téma híján elhaljon a disputa, és akkor nem lenne szóbeszéd a BMW, mindenki csak hajtaná lélekszakadtig. Ja nem: lenne az olaj és a gumi. Na + az akksi.
:-))))
Mindenki menjen motorozni, éppen arra való az időjárás!
Eladó eredeti, ÚJ, BMW EnduroGuard kabát. Mindent IS tud, de ne várd, hogy 30+ fokban kellemes viselet legyen. Hosszas dicshimnusz helyett, kérlek nézd meg a tájékoztató videót róla. 102-es szürke(kb. 52-es méret, ha kellőképpen magas vagy)110-es szürke és fekete(kb. 56-58-as méret, ha kellőképpen magas vagy).
Mint korábban írtam is, én is ezt hiányolom, hogy ismert problémával nem foglalkoznak. De ez szervízháttér probléma, ha meg van kenve, kimegy a világból.
Ja! Persze megcsinálhatná úgy is, olyan minőségben, hogy ne kelljen évente hozzányúlni. Ámbátor az alapelv szerint gázlókon átgázolhat egy GS, így hát kell az a törődés.
Egyébként ez csak a GS/GSA esetében probléma? R, RT, RS, K1600, stb. nem érintett?
Én értem Mlas mondandóját. Ez a kardán dolog éppen egy olyan story, amin egészen egyszerűen tudna a gyár változtatni, ami akár még pénzébe sem kerülne; előírhatná a karbantartási ciklusokban az ellenőrzést, zsírzást. Neki nem kerülne pénzébe, mert ezeket úgyis a Fahrer fizeti, megszűnne, vagy csökkenne a probléma, a szervizek plusz pénzhez jutnának, stb,. Persze ez áthárítás, de az olajcsere végett sem lázad senki, sőt egyesek gyakrabban cseréltetik nagy boldogan.
Az sem bizonyos, hogy ilyen árszintű zsírokat kellene alkalmazni, főleg a bordástengely kapcsolódásánál, talán elegendő lenne a gumiharangok illesztésénél a spéci kenőanyag. Uram bocsá, vissza lehetne közelíteni az 1150 széria megoldásához, ahol kevéssé problémás a kérdéses csuklós lezárása - legfeljebb nem olyan látványos.
Tudod, nekem csóró haverjaim vannak, akik nem szem színhez passzoló 8 millás motort rendelnek, hanem 20-25 éves japókkal mennek - ill. megyünk. Sok éve, többx kersztül fél Ejrópán. Sose volt még olyan meghibásodásunk, amit ne tudtunk volna helyrehozni.
(pont csak az én BMW-nek volt eddig legsúlyosabb, egy eldurrant gumi fékcső San Marinóban, vettünk egy akármilyet egy olasz motorboltban)
És igen, én nem tudnám elfogadni, hogy ilyen rozsdásodás legyen a 8 millás új motoromon 3 évesen - és azt is értjük, ugye, hogy nem 3 évesen lett ilyen, csak eddigre szart be teljesen. Már bőven a gariidőben ehette a fene, csak a kötelezőn is szartak rá...
Te elnézed, OK, de azt valahogy érezni kéne, hogy megveszed a piac egyik legdrágább motorját, és pár év alatt belefuthatsz milliós jav. költségbe... plusz azt se feledjük, hogy milyen minőséget kapsz, ha 3 év alatt így szétrohad.
Jó, téged nem érdekel, mert pont 3 évente veszel egy újat - te vagy a BMW ideális vevőköre.
Ha ennyire köztudott ez a hiba, és évek óta, miért nem léptek ellene? Engem csak ez zavar az egészben - mondom ezt úgy, hogy márka fan vagyok, jelen pillanatban is 3 BMW van a garázsomban.
Mondjál már valamit, ami megbízhatóbb... itt vagyok a fórumon 3 éve és az LC szériában,nem emlékszem, hogy a kardánon kívül volt-e bármi elóforduló ordas hiba.
Japán motorjaim voltak, meg egy két olasz, osztrák, de egyikre sem mondanám, hogy megbízhatóbb. Mindegyikkel voltak bajok olykor. Az olasz és osztrák vonallal pláne, azokkal folyamatosan.
Az a baj, hogy olyan gépezetekről álmodsz, vízionálsz, amik nem léteznek. Minden gép elromlik néha és pont.
Én is azt gondolom hogy korrekt volt, de csak részben .
Azért rohadt össze , mert a kötelező szervíz alkalmával ezt nem ellenőrizték. Bizony szét kellett volna szedni kitakarítani és lezsírozni. Tehát hibáztak. Amit el is ismertek avval hogy 80%-át átválalják.
Na most ez úgy működik hogy a felhasznált alkatrészek beszerzési ára kb. 160 000 ft amit a tulajjal kifizettetnek. A bmw szerez egy piros pontot, a szervíz ingyen kicseréli és minden rendben..??
A tanulság hogy szigorúan 10E -ként vagy évenként szétszedni, zsírozni, ha nem akarunk mi is így járni.
Más.
Tegnap mentem egy kibaszott jót. Feltűnően előzékeny volt mindenki, lehúzódtak ,elengedtek. Szemből se akart senki belém jönni.
Ja fehér RT-m van , fehér bukósisak és a ködlámpa be volt kapcsolva.
Mondom ezt annak ellenére, hogy nekem mindkét GS LC-men jelentkezett ez a hiba, az 1. esetben kardántörést, a második esetben csak Laferiéhez hasonló rendbe hozható, felületi rozsdásodást okozva, szóval akár igazat is adhatnék neked.
(Egy kedves ismerősöm - joggal - úgy fogalmazott, hogy esetemben 100%-os a kardán rozsdásodás, előfordulási aránya.)
Viszont, ezek a motorjaim amikor éppen nem állnak a szervizben kardán rozsdásodás miatt (mint említettem, ez 2x fordult eddig elő), egész egyszerűen akkora felhasználói élményt nyújtanak - számomra - a használatukkor, hogy simán elnézem nekik a hibájukat.
És igen elismerem, bármennyire is szeretnék magamra, mint elfogulatlan propelleres felhasználóra tekinteni nem tehetem, mert valóban elnézően állok hozzájuk. Nyilván az is sokat nyom a latba, hogy az 1. esetben a 3,5 éves motoromon nekem garanciában, ingyenesen, minden vita nélkül cseréltek gyári újra a komplett kardánt, ill. a 2. esetben sem került egy fillérembe sem a javítás.
Mindez természetesen csak a saját véleményem, amit bő 6 év és kb. 100e km GS LC-zés alapján alkottam.
ui. Ha vennék egy új GS-t az első dolgom az lenne, hogy az 1000-es szerviznél megbontatnám a kardánt a szervizzel és bezsíroztatnám velük a rozsdásodásra hajlamos alkatrészeket, ill. normálisan összerakatnám velük a gumiharangokat. Ugyanis saját tapasztalatból tudom, hogy ők jól megoldják ezt a feladatot.
Azt gondolom én is, hogy ez korrekt megoldás. Ami persze zavarja a képet, hogy tudott, ismert jelenségről van szó, kéne tenni ellene...
Öcsém vett anno egy vadonatúj Ezres CB Hondát. Új korától bizonyos fordulatszámon éles, kalapácsütésszerű hangok jöttek belőle. Szörnyű hang volt. Nem akartak vele semmit csinálni, mondván, hogy használja, garis, ha szétesne majd megjavítják. Nem akart öcsém belenyugodni érthető okokból. Végül szétszedték a blokkot, kuplungot cseréltek, meg találomra ezt-azt, de csak szarabb lett, már a járása is egyenetlen volt a motornak, egyszerűen szörnyű volt hallgatni. Miután elhozta a szervízből, kanyar kellős közepén leállt a motor, majdnem el is esett vele. Na ekkor szólt a szervíznek, hogy kurva gyorsan jöjjenek a motorért, vigyék el és adják vissza a pénzét.
Persze pénzt nem adtak vissza, nagy kegyesen visszavették azt a motort, amiért 2.6-ot fizetett 1.8-ért. De csak akkor fizetnek, ha eladták. Erre szóltak öcsémnek pár hét múlva, hogy menjen aláírni a papírokat. Odatoltak elé egy adásvételit, mely közte és a vevő közötti. Erre mondja öcsém, hogy nem látja benne feltüntetve a motorhibát, így ő eladni nem fogja másnak. Persze kiderült, hogy a vevő mit sem tudott a dologról, a márkakereskedés "elfelejtette" őt tájékoztatni. Persze elállt a vételtől. Végül nagyon nyögvenyelősen kifizette az 1.8-at öcsémnek a márkakereskedés. De erre a sztorira ráment a szezon.
Egyértelműen szar volt a blokk és komoly baja volt. Korrekt megoldás a komplett blokkcsere lett volna, de arról hallani sem akartak.
Szóval...nagyon is korrekt volt most a BMW és reméljük, hogy elkezd foglalkozni a kardánnal is...