Keresés

Részletes keresés

abdhulbin Creative Commons License 2008.08.05 0 0 11903
Akár hiszed, akár nem a kertemben is járhattál volna. Ilyen összeállítást én is be tudok rendezni Neked.
Előzmény: JCSABA (11900)
Hentes2 Creative Commons License 2008.08.05 0 0 11902

64-es Pécsvárad?

Esteleg.

 

Üdv: Hentes

Előzmény: JCSABA (11900)
abdhulbin Creative Commons License 2008.08.05 0 0 11901
A hatvanas évek végén volt a határon valami miniszteri találkozó a síneken. A sínek tengelye el volt tolva. A magyar sínautó nem állt meg időben, és két kerékkel lelépett. Volt is ribillió. Nagybácsikám akkor váltókezelő volt Battonya páros végén.
Előzmény: illesf (11897)
JCSABA Creative Commons License 2008.08.05 0 0 11900

Hol jártam a hétvégén?

 

siófoki35 Creative Commons License 2008.08.05 0 0 11899
Acélból. :-)
Előzmény: VT22 (11896)
utn Creative Commons License 2008.08.05 0 0 11898
Egy másik topikban indult a kezdeményezés, úgy néz ki, összejön:

Figyelem!
Különvonat Lovasberénybe
illesf Creative Commons License 2008.08.05 0 0 11897
Az ACSEV a Makó - Nagylak - Mezőhegyes - Battonya - Ópécska - Arad vonalat építette, Trianon után értelemszerűen nem használták (tudtommal) a Battonya - Ópécska szakaszt. Valamiért Romániának fontos volt Nagylak vasúti kapcsolata, ezért valamikor az első világháború után megépült ez a vonal, de szerepe egyáltalán nem a Magyarország felé történő kapcsolat megteremtése volt.
Előzmény: VT22 (11896)
VT22 Creative Commons License 2008.08.04 0 0 11896
Azt a vonalat a románok építették? Mi célból?
Előzmény: illesf (11895)
illesf Creative Commons License 2008.08.04 0 0 11895
Mivel a két Nagylak nem is volt soha összekötve vasúttal, így ez nem is olyan meglepő ;)
Előzmény: VT22 (11881)
utn Creative Commons License 2008.08.04 0 0 11894
Végignéztem a két évvel ezelőtti képeimet, és meglett... Így utólag elég rossz bizonyítványt állít ki rólam, hogy tulajdonképpen csak a szemem nem szúrták ki a szabvány vasúti gesztenyefák, és elmentem mellettük :)

Ha jól sejtem, szemben a nagy fák lesznek azok:
Előzmény: Railroadman (11890)
Captain Thomas Creative Commons License 2008.08.04 0 0 11893

A dunapentelei egykori állomás valahol Pálhalma környékén kellett legyen, fekvése jelenleg ismeretlen

 

Ahogy andras186 is említette, Pálhalma bekötőútjával szemben megtalálod (ott vannak a buszmegállók is). Igaz ő "régi dunaújvárosi állomást" említett, na olyan nincs, dunapentelei viszont van :)

 


...vagy szintén foglalkozik vele, mert a hálón gyakorlatilag semmilyen infó nem lelhető fel.

 

Foglalkoztak/nak ezzel mások is (pl. az említett Pályaőr), szóval nem feltétlenül a hálón kell keresgélni.

 

 

...időben kimegyek és most lenne egy fotó a legutolsó állapotról.

 

Bölcskére még kimehetsz.

 

 

MMajor


...azóta se találtam sehol egyetlen rohadt tusrajzot sem a megállóról...

 

Nem annyira rohadt, de azért tusrajz.

Előzmény: Railroadman (11889)
andras186 Creative Commons License 2008.08.04 0 0 11892
Hali!


Ha jössz Mezőfalva felől,és mész Előszállásra,akkor lesznek jobb kéz felől jó magas fák(hadne mondjam meg milyenek,mert nem vagyok biológus:D )azok között volt nagyjából az épület.Gaz-mentes időszakban talán az alapok látszanak is....


Azt,hogy Nagyvenyimnek állomásépülete volt-e vagy sem,nemtudom,de megyek majd dolgozni,akkor rutinosabb kollegáktól megérdeklödöm....
Előzmény: utn (11887)
Railroadman Creative Commons License 2008.08.04 0 0 11891
De mi lehet a műholdas ábrán a fenti kiágazás? Nem a felhagyott nagyvasút nyomvonala. A lenti, azt tudom, a Ménesmajorra egykor vezető kisvasút.
Előzmény: utn (11882)
Railroadman Creative Commons License 2008.08.04 0 0 11890


Valószínűleg az ott a helye. Kb. 11x15 méteres terület, a felvételi épület méretei pedig 8,5x11m voltak. A vasutallomasok.hu oldalon ha megkeresed a HÉV típusépületeket, azt is láthatod, nagyjából hogyan festett az állomás.
Ha mégsem az lenne a helye, akkor ha még megvannak, 100 éves gesztenyefák álltak az épület előtt, ez nyújthat némi támpontot.
Előzmény: utn (11887)
Railroadman Creative Commons License 2008.08.04 0 0 11889
Egy másik topikban már említettem, hogy majdnem láttam a mnesmajori felvételi épületet. A novemberi sötétben épp csak egy homlokzat kontúrjait lehetett kivenni. Következő héten hiába figyeltem erőltetetten, nem találtam semmit. Tervezgettem, hogy kimegyek direkt csak oda és lefotózom (előtte még soha nem láttam IV. osztályú épületet). Pár hétre rá a vonaton beszélgettünk a ménesmajori megállóról egy volt osztálytársammal, mikor odalépett hozzánk egy férfi, majd odaajándékozta a Pályaőr '97 decemberi számát. Annak utolsó oldalán volt a cikk, hogy elbontották... Összevissza csak egy hetet késtem a felfedezéssel és a dokumentálással, azóta se találtam sehol egyetlen rohadt tusrajzot sem a megállóról, ha nem olyan lett volna kollégistaként az anyagi helyzetem, amilyen, akkor biztos, hogy időben kimegyek és most lenne egy fotó a legutolsó állapotról. Köszönjétek meg a MÁV-nak, aki 10 000 forintért értékesítette a területet, bontásra. Ölni tudnék, ha ebbe belegondolok.

Nos, engem is elkapott rendesen a gépszíj, mióta igen érdekes dolgokra bukkantam. Kevés vonalnál fordult elő ilyen volumenű sok kilométeres nyomvonal-áthelyezés, hogy a semmi közepén, kemény hullámos-dombos terepre épített rétszilasi vonalról ne is beszéljünk. Pl. a '70-es években a Pusztaszabolcs-Dunaújváros szakasz az átépítés ellenére mindössze 80-as volt.
Azt szeretném megemlíteni, hogy Moldova A Joszif Sztálin szárnyvasút c. novellája nem a rétszilasi vonalról szól. Az igaz, hogy a szinte nyílegyenes vonalvezetésével azon a terepen (derékszögben átvágva a platókon-völgyeken) monumentális földmunkákba és pénzekbe került, de a szerepe a '90-es évek elejéig, amikor a komlói-pécsi bányák kifulladtak, jelentős volt.
Előzmény: utn (11884)
Railroadman Creative Commons License 2008.08.04 0 0 11888
Na köszi. Ha Perkáta, akkor biztos vagyok már benne, hogy az út melletti erdős liget lesz az állomás helye.
Venyimi régi állomásépület alatt a kis fészerre gondolsz? Avagy volt felvételi épülete Újvenyimnek is?

Én régen azt hittem, az a második vágány egy kiágazás volt a major felé. Mindig figyeltem azt a csonka töltésnyelvet, azt gondoltam, a többi részét elszántották. Valószínűleg el szerették volna kerülni a nyíltvonali elágazást, s korrekcióval külön vágányon be akarták vezetni a paksi ágat az állomásig. Gondolom egyrészt a pénz, egyrészt az idő szűkössége miatt nem valósították meg.
Előzmény: andras186 (11874)
utn Creative Commons License 2008.08.04 0 0 11887
Ott van Ménesmajor,csak keresni kell,mert kellöképp benőtte a gaz már:(:(

Hol nagyjából? A térkép a deltába teszi (csodálkoznék rajta, ha ott lett volna, messze az épületektől, nem is néztem ott), viszont van egy földút, ami szemre a majorba vezet, és még a delta előtt keresztezi a vasutat. Ott keresgéltem, de nem tűnt fel semmi nekem.
Előzmény: andras186 (11886)
andras186 Creative Commons License 2008.08.03 0 0 11886
Üdv!

Igen,tudom.Nap mint nap arra járok:):)


Utn:
Ott van Ménesmajor,csak keresni kell,mert kellöképp benőtte a gaz már:(:(
Előzmény: siófok35 (11885)
siófok35 Creative Commons License 2008.08.03 0 0 11885
Van ott egy töltés ami elkanyardik Paks felé.
Előzmény: andras186 (11874)
utn Creative Commons License 2008.08.03 0 0 11884
Mikor tavasszal végigjártam Előszállástól Mezőfalva elág.-ig a pályát, Ménesmajor mrh. nyomát se láttam (lehet, hogy attól még van, csak rossz helyen kerestem). Egyébként a régi deltavágány töltésoldalába kidobált betonaljak sincsenek már ott, nagyrésze eltűnt (remélem hasznos helyre, szemre újszerű állapotúnak tűnő U aljak voltak).

(Korábban foglalkoztattak a Sztalinváros építéséhez kapcsolódó vasúti dolgok, ill. valamilyen szinten az egész építkezés - érdekes téma, mind politika-/gazdaságtörténeti, mind vasúti szempontból. Körülnéztem, hogy honnan lehetne hozzá anyagot gyűjteni, aztán szembesültem azzal, hogy erre nekem nincs annyi időm jelen helyzetben, mint amennyi kéne. Így abbamaradt.)
Előzmény: Railroadman (11869)
P.stephenson Creative Commons License 2008.08.03 0 0 11883

Ha velünk jöttél volna anno, megtaláltad volna Alsóöreghegy és Knézitch Kálmán utca megállóhelyeket is. Na jó, elöbbinek csak a helyét. :-)

Előzmény: eMPet (11880)
utn Creative Commons License 2008.08.03 0 0 11882
Az általam fellelt lista Nagyvenyim~Sztálinváros-külső néven említi 1958-ból. 1960. máj. 1-én törölték a GV-k közül, úgyhogy az a része -a régi nagyvasúti vonalon vezető- nem lett hosszú életű, hiszen csak '53 után épülhetett.

Egy szám érdekességként: a GVI (Gazdasági Vasutak Igazgatósága) 1960. márc. 31-i megszünésekor 1115 km-nyi építési hosszú vasútvonallal rendelkezett.
Előzmény: Törölt nick (11873)
VT22 Creative Commons License 2008.08.03 0 0 11881
"Nagylaknál viszont nem találtam semmit."

Én sem láttam még olyat (térképen sem) hogy a két Nagylak össze van kötve.
eMPet Creative Commons License 2008.08.03 0 0 11880
Laitelek: Hűde kacskaringós volt... Nem is értem, hogy miért. Biztos, hogy "Béla báró" nem engedte átvezetni a birtokán.
A népkerti delta nyoma is látszódik.

A környéknél maradva, kivehető az Apátfalva - Nagycsanád (Cenad) közötti pálya helye is, a Marosban látszik két hídpillér is. Nagylaknál viszont nem találtam semmit.

A Battonya-Pécska nyomvonal viszont látszódik.

Viszont Gödöllőn megtaláltuk a Besnyői út (1) és a Blaha Lujza fürdő (2) megállóhely épületét.

Előzmény: Törölt nick (11879)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.03 0 0 11879
Lakitelek és a Tisza-híd között is volt nyomvonal-korrekció 1952-ben.
És delta is volt, Hmvásárhelyi Népkertnél.
Előzmény: eMPet (11878)
eMPet Creative Commons License 2008.08.03 0 0 11878
A Gúliörszöt nézegetve az Alföldön is volt pár nyomvonal-korrekció:

A frissítésnek köszönhetően látszik a 120-as szajoli új kiágazása.

Szajol felől Mezőtúr előtt a 120-ason, de látszok a Mezú-Túr-Keve vasútvonal is, szerintem egész Túrkevéig. Ott megvan még az állomásépület?

Gyoma előtt is látszik valami töltés, sőt a 127-es is a régi nyomvonalig "tartott".
Gyoma práatlan végén is van egy kis korrekció.

Mezőberény alatt is gyanús a "vasút-fasor".

Békéscsabán a delta helye látszik.

Kétegyházánál az eleki kiágazás kivehető, valamint a nyomvonal Romániáig és azon túl.

Lőkösháza-Dombiratos között van tippem a GV nyomvonalára, Kunágotáig egészen.

Kötegyánnál látszik delta, a régi Mátravidéki HÉV eredeti nyomvonala a határ mellett Illyéig, onnan meg a meglévő vasút Hollódig. Hollód előtt ér véget a legutóbbi frissítés.

Dévaványától is kivehető a töltés Ecsegfalváig, onnan meg Kisújszállásig.

A Biharpüspöki-Nagykereki vonal myomvonala is kivehető.


Törölt nick Creative Commons License 2008.08.03 0 0 11877
Csak gratulálni tudok, válaszod 100 %-os!
(1988 körül "fűződött le" a régi nyomvonal.)
Előzmény: eMPet (11876)
eMPet Creative Commons License 2008.08.03 0 0 11876
Próbálkoznék: Ha régebbi a kép, akkor Lepsénynél még megvolt? :-)
Mert ott is szép "fehér" a töltés, gondolom az állomás bővítésekor pakolták arrébb a 49-es vonal bekötését. Akkor meg az előtérben az az ó-49 lehet.
Előzmény: Törölt nick (11875)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.03 0 0 11875
Hol van ez az elveszett?
(a hátsó is elveszőfélben van...)

andras186 Creative Commons License 2008.08.03 0 0 11874
Hali!

Az írásodhoz kapcsolódva:

Jók a sejtéseid a nyomvonallal kapcsolatban,régen tényleg arra vezetett.

Ha jössz ki Dunaújvárosból,és mész Perkáta/Székesfehérvár felé,jobb oldalról láthatsz egy állomásépületet,az volt a régi dunaújvárosi állomás.

Nagyvenyimmel kapcsolatban annyi,hogy a mai nyomvonalon haladva nem olyan rég még lehetett látni a régi venyimi állomásépületet,de vmi oknál fogva(hadd ne részletezzem milyen ,,embercsoport" ténykedése által) eltünt.

Ha jössz ki Mezőfalváról,jól látható,hogy az első híd,ami van a töltésen,dupla szélességű
a Tervek úgy készültek,hogy a rétszilasi illetve paksi vonal nem közösen futott volna,hanem Mezőfalva után már két külön vonal ment volna,és ez ki is vehető a töltésből,mert egy darabig meg is épitették,de valamiért abbamaradt.


üdv


András
Előzmény: Railroadman (11869)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!