Keresés

Részletes keresés

JCSABA Creative Commons License 2008.08.07 0 0 11913
Táska. A nagy növényzet - elsősorban csalán - miatt a régi végállomást már felkutatni nem tudtam. Mindenesetre érdekes volt kisvasúti betonaljat meglátni az erdőben...
Előzmény: kopaszhaj (11909)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.07 0 0 11912
Kiegészítés:
A Battonya-Országhatár szakaszt 1978-ban szedték fel.
Előzmény: Törölt nick (11904)
abdhulbin Creative Commons License 2008.08.07 0 0 11911
Tudtommal sem.
Előzmény: Törölt nick (11904)
abdhulbin Creative Commons License 2008.08.07 0 0 11910
Így elhiszem.
Előzmény: JCSABA (11906)
kopaszhaj Creative Commons License 2008.08.07 0 0 11909
Táska?
Előzmény: JCSABA (11906)
pitapo78 Creative Commons License 2008.08.07 0 0 11908

Valakinek véletlen nincsenmeg Balinkabánya régi állomasrajza?

Mert szerintem a 60-as években a XI-ik vágány nem csonka volt. Hanem végigment a szénrakodó alatt.

VT22 Creative Commons License 2008.08.06 0 0 11907
Valahol a "transzbörzsönyi" vonal közepén?
Előzmény: JCSABA (11906)
JCSABA Creative Commons License 2008.08.06 0 0 11906

Ugyan nem kertben voltam, de itt egy könnyebb: a helyszín kb. 100 méterrel odébb

 

Előzmény: abdhulbin (11903)
illesf Creative Commons License 2008.08.06 0 0 11905
Köszi az információt neked is, ezt nem tudtam.
Előzmény: Törölt nick (11904)
abdhulbin Creative Commons License 2008.08.05 0 0 11903
Akár hiszed, akár nem a kertemben is járhattál volna. Ilyen összeállítást én is be tudok rendezni Neked.
Előzmény: JCSABA (11900)
Hentes2 Creative Commons License 2008.08.05 0 0 11902

64-es Pécsvárad?

Esteleg.

 

Üdv: Hentes

Előzmény: JCSABA (11900)
abdhulbin Creative Commons License 2008.08.05 0 0 11901
A hatvanas évek végén volt a határon valami miniszteri találkozó a síneken. A sínek tengelye el volt tolva. A magyar sínautó nem állt meg időben, és két kerékkel lelépett. Volt is ribillió. Nagybácsikám akkor váltókezelő volt Battonya páros végén.
Előzmény: illesf (11897)
JCSABA Creative Commons License 2008.08.05 0 0 11900

Hol jártam a hétvégén?

 

siófoki35 Creative Commons License 2008.08.05 0 0 11899
Acélból. :-)
Előzmény: VT22 (11896)
utn Creative Commons License 2008.08.05 0 0 11898
Egy másik topikban indult a kezdeményezés, úgy néz ki, összejön:

Figyelem!
Különvonat Lovasberénybe
illesf Creative Commons License 2008.08.05 0 0 11897
Az ACSEV a Makó - Nagylak - Mezőhegyes - Battonya - Ópécska - Arad vonalat építette, Trianon után értelemszerűen nem használták (tudtommal) a Battonya - Ópécska szakaszt. Valamiért Romániának fontos volt Nagylak vasúti kapcsolata, ezért valamikor az első világháború után megépült ez a vonal, de szerepe egyáltalán nem a Magyarország felé történő kapcsolat megteremtése volt.
Előzmény: VT22 (11896)
VT22 Creative Commons License 2008.08.04 0 0 11896
Azt a vonalat a románok építették? Mi célból?
Előzmény: illesf (11895)
illesf Creative Commons License 2008.08.04 0 0 11895
Mivel a két Nagylak nem is volt soha összekötve vasúttal, így ez nem is olyan meglepő ;)
Előzmény: VT22 (11881)
utn Creative Commons License 2008.08.04 0 0 11894
Végignéztem a két évvel ezelőtti képeimet, és meglett... Így utólag elég rossz bizonyítványt állít ki rólam, hogy tulajdonképpen csak a szemem nem szúrták ki a szabvány vasúti gesztenyefák, és elmentem mellettük :)

Ha jól sejtem, szemben a nagy fák lesznek azok:
Előzmény: Railroadman (11890)
Captain Thomas Creative Commons License 2008.08.04 0 0 11893

A dunapentelei egykori állomás valahol Pálhalma környékén kellett legyen, fekvése jelenleg ismeretlen

 

Ahogy andras186 is említette, Pálhalma bekötőútjával szemben megtalálod (ott vannak a buszmegállók is). Igaz ő "régi dunaújvárosi állomást" említett, na olyan nincs, dunapentelei viszont van :)

 


...vagy szintén foglalkozik vele, mert a hálón gyakorlatilag semmilyen infó nem lelhető fel.

 

Foglalkoztak/nak ezzel mások is (pl. az említett Pályaőr), szóval nem feltétlenül a hálón kell keresgélni.

 

 

...időben kimegyek és most lenne egy fotó a legutolsó állapotról.

 

Bölcskére még kimehetsz.

 

 

MMajor


...azóta se találtam sehol egyetlen rohadt tusrajzot sem a megállóról...

 

Nem annyira rohadt, de azért tusrajz.

Előzmény: Railroadman (11889)
andras186 Creative Commons License 2008.08.04 0 0 11892
Hali!


Ha jössz Mezőfalva felől,és mész Előszállásra,akkor lesznek jobb kéz felől jó magas fák(hadne mondjam meg milyenek,mert nem vagyok biológus:D )azok között volt nagyjából az épület.Gaz-mentes időszakban talán az alapok látszanak is....


Azt,hogy Nagyvenyimnek állomásépülete volt-e vagy sem,nemtudom,de megyek majd dolgozni,akkor rutinosabb kollegáktól megérdeklödöm....
Előzmény: utn (11887)
Railroadman Creative Commons License 2008.08.04 0 0 11891
De mi lehet a műholdas ábrán a fenti kiágazás? Nem a felhagyott nagyvasút nyomvonala. A lenti, azt tudom, a Ménesmajorra egykor vezető kisvasút.
Előzmény: utn (11882)
Railroadman Creative Commons License 2008.08.04 0 0 11890


Valószínűleg az ott a helye. Kb. 11x15 méteres terület, a felvételi épület méretei pedig 8,5x11m voltak. A vasutallomasok.hu oldalon ha megkeresed a HÉV típusépületeket, azt is láthatod, nagyjából hogyan festett az állomás.
Ha mégsem az lenne a helye, akkor ha még megvannak, 100 éves gesztenyefák álltak az épület előtt, ez nyújthat némi támpontot.
Előzmény: utn (11887)
Railroadman Creative Commons License 2008.08.04 0 0 11889
Egy másik topikban már említettem, hogy majdnem láttam a mnesmajori felvételi épületet. A novemberi sötétben épp csak egy homlokzat kontúrjait lehetett kivenni. Következő héten hiába figyeltem erőltetetten, nem találtam semmit. Tervezgettem, hogy kimegyek direkt csak oda és lefotózom (előtte még soha nem láttam IV. osztályú épületet). Pár hétre rá a vonaton beszélgettünk a ménesmajori megállóról egy volt osztálytársammal, mikor odalépett hozzánk egy férfi, majd odaajándékozta a Pályaőr '97 decemberi számát. Annak utolsó oldalán volt a cikk, hogy elbontották... Összevissza csak egy hetet késtem a felfedezéssel és a dokumentálással, azóta se találtam sehol egyetlen rohadt tusrajzot sem a megállóról, ha nem olyan lett volna kollégistaként az anyagi helyzetem, amilyen, akkor biztos, hogy időben kimegyek és most lenne egy fotó a legutolsó állapotról. Köszönjétek meg a MÁV-nak, aki 10 000 forintért értékesítette a területet, bontásra. Ölni tudnék, ha ebbe belegondolok.

Nos, engem is elkapott rendesen a gépszíj, mióta igen érdekes dolgokra bukkantam. Kevés vonalnál fordult elő ilyen volumenű sok kilométeres nyomvonal-áthelyezés, hogy a semmi közepén, kemény hullámos-dombos terepre épített rétszilasi vonalról ne is beszéljünk. Pl. a '70-es években a Pusztaszabolcs-Dunaújváros szakasz az átépítés ellenére mindössze 80-as volt.
Azt szeretném megemlíteni, hogy Moldova A Joszif Sztálin szárnyvasút c. novellája nem a rétszilasi vonalról szól. Az igaz, hogy a szinte nyílegyenes vonalvezetésével azon a terepen (derékszögben átvágva a platókon-völgyeken) monumentális földmunkákba és pénzekbe került, de a szerepe a '90-es évek elejéig, amikor a komlói-pécsi bányák kifulladtak, jelentős volt.
Előzmény: utn (11884)
Railroadman Creative Commons License 2008.08.04 0 0 11888
Na köszi. Ha Perkáta, akkor biztos vagyok már benne, hogy az út melletti erdős liget lesz az állomás helye.
Venyimi régi állomásépület alatt a kis fészerre gondolsz? Avagy volt felvételi épülete Újvenyimnek is?

Én régen azt hittem, az a második vágány egy kiágazás volt a major felé. Mindig figyeltem azt a csonka töltésnyelvet, azt gondoltam, a többi részét elszántották. Valószínűleg el szerették volna kerülni a nyíltvonali elágazást, s korrekcióval külön vágányon be akarták vezetni a paksi ágat az állomásig. Gondolom egyrészt a pénz, egyrészt az idő szűkössége miatt nem valósították meg.
Előzmény: andras186 (11874)
utn Creative Commons License 2008.08.04 0 0 11887
Ott van Ménesmajor,csak keresni kell,mert kellöképp benőtte a gaz már:(:(

Hol nagyjából? A térkép a deltába teszi (csodálkoznék rajta, ha ott lett volna, messze az épületektől, nem is néztem ott), viszont van egy földút, ami szemre a majorba vezet, és még a delta előtt keresztezi a vasutat. Ott keresgéltem, de nem tűnt fel semmi nekem.
Előzmény: andras186 (11886)
andras186 Creative Commons License 2008.08.03 0 0 11886
Üdv!

Igen,tudom.Nap mint nap arra járok:):)


Utn:
Ott van Ménesmajor,csak keresni kell,mert kellöképp benőtte a gaz már:(:(
Előzmény: siófok35 (11885)
siófok35 Creative Commons License 2008.08.03 0 0 11885
Van ott egy töltés ami elkanyardik Paks felé.
Előzmény: andras186 (11874)
utn Creative Commons License 2008.08.03 0 0 11884
Mikor tavasszal végigjártam Előszállástól Mezőfalva elág.-ig a pályát, Ménesmajor mrh. nyomát se láttam (lehet, hogy attól még van, csak rossz helyen kerestem). Egyébként a régi deltavágány töltésoldalába kidobált betonaljak sincsenek már ott, nagyrésze eltűnt (remélem hasznos helyre, szemre újszerű állapotúnak tűnő U aljak voltak).

(Korábban foglalkoztattak a Sztalinváros építéséhez kapcsolódó vasúti dolgok, ill. valamilyen szinten az egész építkezés - érdekes téma, mind politika-/gazdaságtörténeti, mind vasúti szempontból. Körülnéztem, hogy honnan lehetne hozzá anyagot gyűjteni, aztán szembesültem azzal, hogy erre nekem nincs annyi időm jelen helyzetben, mint amennyi kéne. Így abbamaradt.)
Előzmény: Railroadman (11869)
P.stephenson Creative Commons License 2008.08.03 0 0 11883

Ha velünk jöttél volna anno, megtaláltad volna Alsóöreghegy és Knézitch Kálmán utca megállóhelyeket is. Na jó, elöbbinek csak a helyét. :-)

Előzmény: eMPet (11880)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!