Nem , mar elotte is igy volt , lehet hogy utanna megerositettek , de a szokas ez volt , csak a baskiroknal maskepp volt es ok aszerint mentek. https://m.youtube.com/watch?v=JefuhhRa8Ik
Lehet hogy az ukran kapitany sem tudta( plane ha ez volt itt az elso utja )hogy neki melyik nyilason kell atmenni, mire meg eszbekapott addigra mar csak nagy sebesseggel es lendulettel tudott iranyt valtoztatni es eszre sem vette a Hableanyt.
"...ebben az esetben a rendszernek a termikus hatásfoka és a füstgázképzésből adódó környezetterhelése kisebb, mint bármilyen szenes/atomos/szeles/napos energiatermelésnek."
Hát te hülye vagy vastagon...a vizirendészet szondáztat főleg a magyar hajókat.Két szememmel láttam,hogy ukrán hajón a pk doboz sörrel ment fel a kerékállásra,és amikor oda álltak mellé a yardok úgy elhajtották őket ahogy kell,szevasz okostojás
Azert kerdezoskodtem ezzel kapcsolatban , hogy vajon az ukran kapitany is tudja-e ezeket a dolgokat , mert volt mar olyan -igaz repulo-szerencsetlenseg ahol a baskir pilotak nem tudtak hogy a repulesiranyito felulirja a gep beepitett vesziranyitojat( vagy forditva) , ok mentek a sajat szokasaik szerint , ossze is utkoztek egy masik geppel.
> nem tudok olyan műszaki okot elképzelni, ami a műszaki kialakítása okán - ennyire veszélyes más szereplőkre
Szerintem ez a Viking kiránduló hajó valami "tolt uszály" (bárka) hajótest alapra lett tervezve, mivel azokat gyártják nagy számban, kész a sablon és úgy olcsóbb. A bárkák eleje meg ilyen széles és lapos, hogy tudják mivel egymást tolni (általában 2x2, néha 2x3 bárka megy együtt, mögöttük a tolóhajó az erőforrás).
Olyasmi lehet ez, minthogy az amcsiknál a közismert narancssárga iskolabuszok csőrös teherautó alvázra épülnek - ami közel sem ideális, de olcsón rengeteget gyártanak belőle és a kapitalistáknál a pénz a minden.
Ennek a megoldásnak az az előnye, hogy az üzletileg hasznosítható fedélzet így a legnagyobb. Más meg nem számít. Autóiparban az autó megvásárlójánál nem elsődleges (és egyetlen) szempont a profit.
A Viking hajók orrának a kiképzése olyan, hogy minden, ami kisebb nála kisebb, azt begyűri maga alá, ráadásul az orra is olyan, hogy hát, igen jelentős a holttér előtte.
Ez nekem egy életveszélyes megoldásnak tűnik.. ráadásul ezek a hajót igen nagyok a többi dunai hajóhoz képest (állítólag a Viking utasai észre se vették, hogy eltiporták a másik hajót).
Józan ésszel (és a hajózáshoz nem értve) nem tudok olyan műszaki okot elképzelni, ami a műszaki kialakítása okán - ennyire veszélyes más szereplőkre. Az autóiparban már régóta trend, hogy olyan legyen a kialakítás, hogy másra ne legyen veszélyes, pl, az autó orr kialakítása már rég nem szögletes és rég nincsenek rajta pl, élesen kiálló elemek.
Szóval, a hajózásban van ilyen szempontrendszer, szabály?
Már Churchill is mondta vala, mint az Admiralitás első lordja, hogy a brit flottát három dolog tartja össze: a grog, a korbácsolás és a szodómia. A középső időközben megszűnt, a modernebb hajókra már az asszonypajtást is viheti magával a személyzet, így az utóbbi is megszűnt, úgyhogy marad az alkoholizálás.
Gondolom a szintetikusan előállított rum utánzatot nem véletlenül "Matróz ital" címkével forgalmazza a kannásbor ellátó vállakozás.
Mondjuk már régóta vallom, hogy a vodkológiai vizsgálatot a hazai vizirendészet vastagon gyakorolhatná.
Kis odafigyeléssel a hazai folyamszakaszon előforduló mindenféle lobogó alá tartozó patentek 30-40%-át egy éven belül ki lehetne szűrni.
Ekkora tömegeknél és utasszámnál meg az életveszélyeztetés nem kérdés.
Gyanítom a fél hajózó személyzet szó szerint boldog delíriumban volt, hogy végre elhagyják Budapestet és ebben az esőben egy darab rendőr nem vegzálja őket, tehát lehet inni.
Egyetértek, hagyjuk a sajtót, elé fordulásról nem lehet beszélni. Az egyik a bal, a másik a jobb pillér felől készült behajózni a kijelölt hídnyílásba, mindkettő középre tartott, a Hableány volt elől, a Viking mögötte, a hátsó gyorsabb hajó lassítás nélkül még a hídnyílás előtt utolérte, szerencsétlen módon ráfutott a farára, befordította és maga alá gyűrte. Szinte biztos, hogy a Viking hajóvezetője észre sem vette a jobbról előtte haladó hajót, különben lassított, vagy megállt volna. Ha elveszi az erőt, hajója szinte azonnal meg tudott volna állni ekkora sodrásban, még csak arra sem hivatkozhat, hogy a hídnyílásban már nem volt lehetősége manőverezni, mert egyértelműen, még a híd előtt volt az első kontaktus a felvétel alapján, aztán tolta be. Arra lennék igazából kíváncsi, hogy végül mikor állt meg?
Az látszik még a rendőrségi videón kb. 0:16-nál, hogy a Viking kormányállása előtt áll valaki, úgy tűnik a hajóvezetővel beszélget, a másik szögből is látszik. Lehet, hogy ez vonta el a kapitány figyelmét, de persze ez csak spekuláció…
Emlékeim szerint pont neked magyaráztam el és pont ezen a topicon.
A kabinosok járó motorjaival vastagon megy a hőkisajtolás is.
- fűtenek (pláne ilyen időben)
- hőt termelnek használati melegvízhez
- aztán hajótól függően a füstgázból még lehet korlátozott mennyiségben forró víizet is levenni
- plusz áramot is termelnek.
Tetszik - nem tetszik ebben az esetben a rendszernek a termikus hatásfoka és a füstgázképzésből adódó környezetterhelése kisebb, mint bármilyen szenes/atomos/szeles/napos energiatermelésnek.
A technika csak akkor ér valamit, ha rendeltetésszerűen használják, azaz a radarképernyőt nézik is és az ott (is) látottaknak megfelelő döntést azonnal meghozzák. Igaza van valamelyik előző hozzászólónak: az esetleges időbeli lemaradást nem a zsúfolt városi szakaszon kell behozni - és pláne nem egy híd alatt, ahol eleve szűk a hely ez esetleges manőverezésre, vadabb áramlatok vannak a pillérek miatt, stb, stb,
Így igaz. A hírek szerint a sajtótájékoztatót a rendőrség részéről a budapesti főkapitány bűnügyi helyettese tartotta, aki nem vízirendészeti szakember. Nyilván a DVRK vezetője precízebben tudott volna fogalmazni, így a sajttájból valóban nem lehet pontos információkat kapni.