Keresés

Részletes keresés

SzJ2 Creative Commons License 2019.05.31 -2 0 128431

Nem , mar elotte is igy volt , lehet hogy utanna megerositettek , de a szokas ez volt , csak a baskiroknal maskepp volt es ok aszerint mentek. https://m.youtube.com/watch?v=JefuhhRa8Ik

Lehet hogy az ukran kapitany sem tudta( plane ha ez volt itt az elso utja )hogy neki melyik nyilason kell atmenni, mire meg eszbekapott addigra mar csak nagy sebesseggel es lendulettel tudott iranyt valtoztatni es eszre sem vette a Hableanyt.

Előzmény: rezgaras (128430)
rezgaras Creative Commons License 2019.05.31 0 2 128430

Szamárság. Azt a rendelkezést a híres baleset után hozták meg - mintegy a borzalmas baleset tanulságaként.

Előzmény: SzJ2 (128427)
rezgaras Creative Commons License 2019.05.31 -1 2 128429

"...ebben az esetben a rendszernek a termikus hatásfoka és a füstgázképzésből adódó környezetterhelése kisebb, mint bármilyen szenes/atomos/szeles/napos energiatermelésnek."

 

Nem hiszem.

Előzmény: gigabursch (128406)
Berezke Creative Commons License 2019.05.31 -1 3 128428

Hát te hülye vagy vastagon...a vizirendészet  szondáztat főleg a magyar hajókat.Két szememmel láttam,hogy ukrán hajón a pk doboz sörrel ment fel a kerékállásra,és amikor oda álltak mellé a yardok úgy elhajtották őket ahogy kell,szevasz okostojás

Előzmény: gigabursch (128412)
SzJ2 Creative Commons License 2019.05.31 -2 0 128427

Azert kerdezoskodtem ezzel kapcsolatban , hogy vajon az ukran kapitany is tudja-e ezeket a dolgokat , mert volt mar olyan -igaz repulo-szerencsetlenseg ahol a baskir pilotak nem tudtak hogy a repulesiranyito felulirja a gep beepitett vesziranyitojat( vagy forditva) , ok mentek a sajat szokasaik szerint , ossze is utkoztek egy masik geppel.

Előzmény: Emdzsí (128393)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.05.31 -2 0 128426

Mikor állt meg?

Az ütközés után pár perccel, amikor kikötött a Carl Lutz rakpartnál.

Előzmény: riversea (128408)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.05.31 -3 3 128425

Darlin' , most hülyeségben felülmúltad önmagad...

Előzmény: etomcat (128423)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.05.31 -2 0 128424

Továbbá azért, mert a közvélekedés a rumot a tengerészélettel hozza összefüggésbe... ami valamikor régen, praktikus okokból így is volt, de ma már...

Előzmény: zjakabfi (128422)
etomcat Creative Commons License 2019.05.31 -8 1 128423

> nem tudok olyan műszaki okot elképzelni, ami a műszaki kialakítása okán - ennyire veszélyes más szereplőkre

 

Szerintem ez a Viking kiránduló hajó valami "tolt uszály" (bárka) hajótest alapra lett tervezve, mivel azokat gyártják nagy számban, kész a sablon és úgy olcsóbb. A bárkák eleje meg ilyen széles és lapos, hogy tudják mivel egymást tolni (általában 2x2, néha 2x3 bárka megy együtt, mögöttük a tolóhajó az erőforrás).

 

Olyasmi lehet ez, minthogy az amcsiknál a közismert narancssárga iskolabuszok csőrös teherautó alvázra épülnek - ami közel sem ideális, de olcsón rengeteget gyártanak belőle és a kapitalistáknál a pénz a minden.

Előzmény: névtelen (128419)
zjakabfi Creative Commons License 2019.05.31 0 2 128422

Az azer matróz ital, mert aroma es nem valódi rum.

Előzmény: etomcat (128415)
guberavera Creative Commons License 2019.05.31 0 3 128421

A hajoregiszter.hu látogatottsága:

 

 

21 May 2019    347    4,807    36,095    928.34 MB

22 May 2019    379    8,342    55,542    1.65 GB

23 May 2019    348    6,709    47,277    1.33 GB

24 May 2019    310    3,957    30,628    860.74 MB

25 May 2019    292    5,234    30,793    820.21 MB

26 May 2019    327    4,889    34,812    871.01 MB

27 May 2019    373    7,124    44,380    1.25 GB

28 May 2019    472    7,669    53,618    1.48 GB

29 May 2019    7,222    58,212    587,060    14.57 GB

30 May 2019    15,303    236,624    1,892,868    53.12 GB

 

Töck Jenő Creative Commons License 2019.05.31 0 2 128420

Ennek a megoldásnak az az előnye, hogy az üzletileg hasznosítható fedélzet így a legnagyobb. Más meg nem számít. Autóiparban az autó megvásárlójánál nem elsődleges (és egyetlen) szempont a profit.

Előzmény: névtelen (128419)
névtelen Creative Commons License 2019.05.31 0 2 128419

Egy kérdés, gondolat:

A Viking hajók orrának a kiképzése olyan, hogy minden, ami kisebb nála kisebb, azt begyűri maga alá, ráadásul az orra is olyan, hogy hát, igen jelentős a holttér előtte.

Ez nekem egy életveszélyes megoldásnak tűnik.. ráadásul ezek a hajót igen nagyok a többi dunai hajóhoz képest (állítólag a Viking utasai észre se vették, hogy eltiporták a másik hajót).

 

Józan ésszel (és a hajózáshoz nem értve) nem tudok olyan műszaki okot elképzelni, ami a műszaki kialakítása okán - ennyire veszélyes más szereplőkre. Az autóiparban már régóta trend, hogy olyan legyen a kialakítás, hogy másra ne legyen veszélyes, pl, az autó orr kialakítása már rég nem szögletes és rég nincsenek rajta pl, élesen kiálló elemek.

 

Szóval, a hajózásban van ilyen szempontrendszer, szabály?

Törölt nick Creative Commons License 2019.05.31 0 0 128418
jakyg Creative Commons License 2019.05.31 0 0 128417

Szerintem meg nem.

Előzmény: gigabursch (128412)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.05.31 -2 5 128416

Darlin' , te mégis honnan szeded ezt a rengeteg sületlenséget?

Előzmény: etomcat (128415)
etomcat Creative Commons License 2019.05.31 -10 0 128415

Már Churchill is mondta vala, mint az Admiralitás első lordja, hogy a brit flottát három dolog tartja össze: a grog, a korbácsolás és a szodómia. A középső időközben megszűnt, a modernebb hajókra már az asszonypajtást is viheti magával a személyzet, így az utóbbi is megszűnt, úgyhogy marad az alkoholizálás.

 

Gondolom a szintetikusan előállított rum utánzatot nem véletlenül "Matróz ital" címkével forgalmazza a kannásbor ellátó vállakozás.

Előzmény: gigabursch (128412)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.05.31 -2 2 128414

Ezek azért nagyon komoly vádak...

Előzmény: gigabursch (128412)
paca664 Creative Commons License 2019.05.31 -1 0 128413

Nem Európa, de ezen volt indulás előtt safety video és mentőmellény is az ülés alatt.

http://www.histarmar.com.ar/MarinaMercanteExtr/MarinaMercanteUruguay/Mercantes/BuenosAiresExpress.htm

Előzmény: gabor144 (128357)
gigabursch Creative Commons License 2019.05.31 -3 4 128412

Mondjuk már régóta vallom, hogy a vodkológiai vizsgálatot a hazai vizirendészet vastagon gyakorolhatná.

Kis odafigyeléssel a hazai folyamszakaszon előforduló mindenféle lobogó alá tartozó patentek 30-40%-át egy éven belül ki lehetne szűrni.

Ekkora tömegeknél és utasszámnál meg az életveszélyeztetés nem kérdés.

 

Gyanítom a fél hajózó személyzet szó szerint boldog delíriumban volt, hogy végre elhagyják Budapestet és ebben az esőben egy darab rendőr nem vegzálja őket, tehát lehet inni.

Előzmény: riversea (128408)
gigabursch Creative Commons License 2019.05.31 0 1 128411

Foci, világgazdaság, kül- és belpolitika és konteó ügyben fejlett a kis hazánk nagy publikuma. Mégis mit vársz?

:-/

Előzmény: Mwin (128410)
Mwin Creative Commons License 2019.05.31 0 4 128410

Az.
De hogy mi megy a Fb-n ez ügyben, hát az maga a keserves atyaég. Kiderült, hogy mindenki ért a hajózáshoz, és véleményt is nyilvánít.

Előzmény: HG. (128409)
HG. Creative Commons License 2019.05.31 0 3 128409
riversea Creative Commons License 2019.05.31 0 9 128408

Egyetértek, hagyjuk a sajtót, elé fordulásról nem lehet beszélni. Az egyik a bal, a másik a jobb pillér felől készült behajózni a kijelölt hídnyílásba, mindkettő középre tartott, a Hableány volt elől, a Viking mögötte, a hátsó gyorsabb hajó lassítás nélkül még a hídnyílás előtt utolérte, szerencsétlen módon ráfutott a farára, befordította és maga alá gyűrte. Szinte biztos, hogy a Viking hajóvezetője észre sem vette a jobbról előtte haladó hajót, különben lassított, vagy megállt volna. Ha elveszi az erőt, hajója szinte azonnal meg tudott volna állni ekkora sodrásban, még csak arra sem hivatkozhat, hogy a hídnyílásban már nem volt lehetősége manőverezni, mert egyértelműen, még a híd előtt volt az első kontaktus a felvétel alapján, aztán tolta be.  Arra lennék igazából kíváncsi, hogy végül mikor állt meg?

 

Az látszik még a rendőrségi videón kb. 0:16-nál, hogy a Viking kormányállása előtt áll valaki, úgy tűnik a hajóvezetővel beszélget, a másik szögből is látszik. Lehet, hogy ez vonta el a kapitány figyelmét, de persze ez csak spekuláció…

 

 

Előzmény: FOMA (128402)
gigabursch Creative Commons License 2019.05.31 0 7 128407

Te nem vagy véletlenül wmiki klónja???

Vagy csak szimplán elgurult a gyógyszer...

Előzmény: etomcat (128367)
gigabursch Creative Commons License 2019.05.31 -1 5 128406

Emlékeim szerint pont neked magyaráztam el és pont ezen a topicon.

 

A kabinosok járó motorjaival vastagon megy a hőkisajtolás is.

- fűtenek (pláne ilyen időben)

- hőt termelnek használati melegvízhez

- aztán hajótól függően a füstgázból még lehet korlátozott mennyiségben forró víizet is levenni

- plusz áramot is termelnek.

 

Tetszik - nem tetszik ebben az esetben a rendszernek a termikus hatásfoka és a füstgázképzésből adódó környezetterhelése kisebb, mint bármilyen szenes/atomos/szeles/napos energiatermelésnek.

 

 

Úgyhogy tedd meg, hogy leszállsz a hülyeségről.

Előzmény: etomcat (128340)
uni-cum-laude Creative Commons License 2019.05.31 -2 1 128405

(Off: 41 esztendeje folyamatosan "vasutazok". Ebből 29: vontatás, végrehajtó szolgálat) Üdv :D

Előzmény: FOMA (128404)
FOMA Creative Commons License 2019.05.31 0 1 128404

Vétel, értem mire gondoltál. Az én emlékeimet még igyekszik a munkáltatóm ébren tartani.:-)

Előzmény: uni-cum-laude (128395)
mindenev Creative Commons License 2019.05.31 0 1 128403

A technika csak akkor ér valamit, ha rendeltetésszerűen használják, azaz a radarképernyőt nézik is és az ott (is) látottaknak megfelelő döntést azonnal meghozzák. Igaza van valamelyik előző hozzászólónak: az esetleges időbeli lemaradást nem a zsúfolt városi szakaszon kell behozni -  és pláne nem egy híd alatt, ahol eleve szűk a hely ez esetleges manőverezésre, vadabb áramlatok vannak a pillérek miatt, stb, stb,

Előzmény: Mopat (128401)
FOMA Creative Commons License 2019.05.31 0 1 128402

Így igaz. A hírek szerint a sajtótájékoztatót a rendőrség részéről a budapesti főkapitány bűnügyi helyettese tartotta, aki nem vízirendészeti szakember. Nyilván a DVRK vezetője precízebben tudott volna fogalmazni, így a sajttájból valóban nem lehet pontos információkat kapni.

Előzmény: smith (128396)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!