Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Én arra gondoltam, hogy egy-két vállalkozó emberrel (tanúsítva, hogy hiteles a felvétel) egy nap egy kamerával járnánk a buszokat, és felvennénk az összes érdekes dolgot. Kezdve attól hogy hamarabb indulunk, folytatva hogy nem szól a tájékoztató, és bezárólag odáig, hogy le van téve az utas, ha mutogatja a bérletét.
Előbb a szolgáltató kapna egy másolatot, aztán pedig a DTV...
Egy kis javítás. Amit a sofőrökről írtam jellemet: "bunkó paraszt" végére hozzá szeretném tenni, hogy tisztelet a kivételnek. Mert azért vannak kivételek.
Pontosak a járatok? Hmm, eddig sem voltak azok, ha lennének buszsávok, akkor azok lennének! Amennyire lehet, szerintem pontosak, amikor én ott járok :)
Megbizható-e a rendszer? Egyik szolgáltató rendszerére se bizd magad! nem, nem az!
Valóban kényelmesek a járművek, erre azthiszem legtöbben rávágnák az igent, mert viszonylag halk, tiszta, és meleg télen!
Mihez képest? hm! nem egy kocsihoz képest! de egy villamoshoz, van akár egy MAN, Ikarus, ARC-t Credot, köröz! Solaral együtt van kb!
Nem ingyenes, nem tetszik, nem kell részt venni benne, nem kötelez rá semmi!
Sorozatban van olyan, hogy ami mondjuk '3-kor indul a Doboziról, az '2-kor már az Ótemetőn van. Sőt, 90%-ban ilyen van. És várhatsz, amíg a következő józsai jön. Direkt kiszoktam 2 perccel korábban állni, minthogy jönni kéne a busznak, de az orrom előtt csukják be a sofőrök...
Az elsőajtózáshoz annyit, hogy valamelyik nap úgy 10-11 óra körül álltam a Pesti utca megállóban, egy józsai buszra várva, két jól megrakott, nagydarab TESCO-s táskával. Úgy 10 perc várakozás után megjön a busz, és megáll ott, ahol a Mester utca felől kanyarodó 12-es, vagy a Nagyállomás felé közlekedő 42-es szokott megállni. Én jó utas módjára, annál a megállónál vártam a buszt, ahol meg kéne álljon. Jelen esetben az utolsó ajtó volt annál a táblánál. Mi történt? Természetesen gyalogolhattam az első ajtóig, két jó nehéz csomaggal.
Nem nyafogni akarok, de ha már a buszvezető nem ott áll meg, ahol kéne, ne büntesse az utasokat!
Nem fikázik. Tényeket közöl, konkrétan. Akad még a világon, akinek szokása az ilyesmi... Ki kéne próbálnod.
De: ha fikázni is akarna, igazából meg is lenne és van is rá az oka.
- Pontosak a járatok? - Megbízható a rendszer? Pl. a menetrendek és az utastájékoztatás? Rábízhatom magam a monitorokra, vagy a hangos utastájékoztatásra? - Valóban kényelmesnek mondhatóak a járművek? Ha igen, akkor mihez képest és mennyire? Mert ez sem mindegy...
Ha az egészet egy kalap alá veszem, valóban megér ez az egész 5980 Ft-ot havonta? Nem muszáj egyet értened, de erre (max. Rajtad és néhány fanatikuson kívül) a kuttttya nem fog habozás nélkül rávágni egy igent.
Te is nagyon jól tudod, hogy a sofőrök utasításában jóval több kivétel található... Szvsz az lenne a legmegfelelőbb megoldás, ha már elsőajtózás, hogy a teljes délután csúcsidőt be kéne venni a kivételbe, nem csak azt az egy órát!
Ezek a vegyes érzelmek jutottak most eszembe...Kérdezz nyugodtan!
Szovjet bili? Nem tudom miért, nekem mindig az jutott róla eszembe...Mármint az ajtók feletti takaródoboz anyagáról...Olyan zománcozott vmi volt, ha jól emlékszem...
Nem kérdezek meg mindent, amit szeretnék, mert balhé meg szántás lenne belőle. Egyetlen kérdés mégsem hagy nyugodni... Honnan tudod Te, hogy milyen egy szovjet bili?
Valóban nem jó az elsőajtóztatás... Viszont annyi kivétel van, hogy csúcsidőben nagyon kevés helyen történik TÉNYLEGESEN elsőajtóztatás... Csúcsidőn kívül meg kibírható szvsz...
Igen, csak a helyközin alkalmazott beszállítási módszer egy nagyvárosi helyi közlekedésében nem alkalmazható fennakadások nélkül. Szóval valóban nem jó.
Jah, és ha a túlsúlyos, öreg szegény nénike megfogja magát, és ha beáll a busz, nem akar 2. ajtón felszálni mert ugy gondolta, akkor meg is van oldva.... odaáll a karóhoz és veér a busz, felszáll... MEG VAN OLDVA nem mindig nyavalyogni kell... más sem nyavalyog amiatt, hogy helyközin itt meg itt száldosok fel.. szóval le lehetne szokni arról, hogy ezt irjuk, hogy nem jó
A kését leszarom. Megértem, hiszen a közlekedést nem lehet tervezni. DE A sietést azt kurvára nem díjazom. Amikor van idő és lehetősség, akkor tessék pihenni a megállóban és nem hajtani, hogy hosszabb legyen a fordulós szünet!
31-esen vasárnap délután van olyan időszak, amikor 4-5 busz is teljesen tömve van...
A HV-nál is voltak késések, nem is kicsik, de erről aligha a szolgáltató tehet...Hatalmas dugók vannak... Európában több helyen ütemezett menetrend van, de ennek feltétele az, hogy kiszámítható legyen a menetidő... Mivel nálunk nincs buszsáv, csúcsidőben nagyon nehéz...
A menetidők nagyon sok helyen szűkre vannak szabva, és folyamatosan nyomni kell a buszoknak a gázt... A szóló buszokban is a csuklós motorja dolgozik, igaz kicsit korlátozva, de így is nagyon jó menettulajdonságokkal bír.
Azt viszont jól látod, hogy a sofőrök nagyrésze leszarja az utastájékoztatót, néhányuk pedig szabotálja a hangot...
Nos nem egyenként válaszolok, hanem vegyes salátában mindenkinek.
Menetrend: Hogy lehet az, hogy amíg a volán szolgáltatott (nem mintha szerettem volna őket), addig legalább ha x időre kimentem a buszhoz, akkor nagyon kevés kivétellel ott volt. Most, hol előbb jön, hol később. Semmi rendszer nincs. Ma pl. a 3-as trolinak 8:16-kor kellett volna indulni a Segnerről. Hát 8:13-kor úgy húzott le mint a kis angyal... Na és kedves nagyokosok, hogy van az, hogy vasárnap késő du. a 31-es járat két megálló alatt 6 perc késést szed össze? Ugyanabban az időben az említett 34-es pedig 44 helyett már 36-kor a megállóban volt. Hogy van az, hogy nyugati országokban, ha időtöbblet van, akkor addig várakozik a jármű a megállóban amíg el nem jön az indulási idő, vagy oda nem ér egy másik járat a megállóba?
"Ha az elsőajtózásra gondolsz, akkor azért, mert így könyebb az ellenőrzés." Nem, az első félajtózásra. Egy nehezebben mozgó (ráadásul kicsit húsosabb néninek) nehezebb a felszállás, de ez igaz az idősebb emberek, vagy a terhes nőkre is. Mivel a DKV alkalmazza a sofőröket, ezért NEKI KELL BETARTATNI ezeket! Vagy mindegyik legyen félajtós, vagy egyik sem. Most arról szól a történet, hogy a sofőr elvtárs kénye kedve szerint vagy nyit vagy nem. Na erről kellene leszoktatni őket. Ha meg fázik öltözzön fel (nagyon sokszor látok ingujban vezetni sofőröket).
Másik, bevezették a bérletmutogatást. ÓÓÓÓ nagyon jó, szorgalmasan mutogatom, de csak egy-két üdítő kivétel van aki biccent, vagy megköszöni, a többi rá sem bagózik. Na ez is érdekes.
"Azért, mert tartani akarják a menetidőt és ezeknek a buszoknak a gyorsulása vetekszik a személyautókéval." Akkor miért van, hogy kevés kivétel normálisan vezet? Pl. nagyon sokszor tapasztalom, hogy indokolatlan piros lámpa ellenére is nyomják, és a végén pedig nagyot fékez. Nem fogadom el, hogy sietnek a menetrend miatt, a fentebb leírt tapasztalatok miatt. Miért van az, hogy a kollégám közepes teljesítményű járművével lakott területen nem tudott megelőzni egy járatot? Biztos nagyon sietett, de ennyire? Hova?
A sokat szidott IK-sokkal jobban átjárhatóak voltak, hiába volt hidegebb, még akkor is kellemesebb volt, mint dög melegben utazni. A páratartalom nagyon függ az időjárástól is, az nem kritizálhatom, azt viszont igen, hogy közepesen felöltözve (mert előtte távolságot kell gyalogolni a megállóig) felszállok a buszra, és két percen belül kiver a víz? Sajnos nem elegendő cipzárazni, nem segít. Valamit tömegben nem igazán lehet megtenni, ha kapaszkodnom is kell(ene).
A 35S story a Dobozin történt meg. Mivel az utastájékoztató nem működik, ezért a buszon fingom sem volt, hogy időközben már nem azon a járaton utazom. Annyit megtehetett volna a sofőr, ha tudja, hogy szar a rendszer (még pedig tudja) akkor azért van előtte egy miki, hogy belevartyogja. Nem?
Fikázás: ez nem fikázás, hanem tények.
"A sofőr kell szidni nem a DKV-t luxus elindulni időben sajnos, de ez igy volt már volnáos időben is. " A DKV alkalmazottai, nekik pedig a DKV által előírt módon kell közlekedni. Legközelebb ezzel az analógiával szidjad a benzinkútkezelőt, hogy drága az üzemanyag. Na kb annyi értelme van, ha a sofőrnek pofázok.
"Valószinüleg nem láttad első heteket, akkor nagyon rossz volt :) most már egyre jobban működnek! " Ha ez az egyre jobb, katasztrófa. Én azt gyanítom, hogy egyes sofőrt zavarja és szabotálja. Miért van az, hogy manapság csak néhány buszon hallható a hangos tájékoztatás, a monitorok általában mennek... ha mennek...
Az a baj, hogy a régiből is egy szeletet láttam, és nagyon szerettem ezekben a hónapokban, alig volt kifogásom. Most is csak egy szeletet látok és egyre rosszabb. Azon gondolkodom, hogy a következő hónapban nem is veszek bérletet inkább egy meleg síruhát és biciklivel járok...
Egyértelműen látszik, hogy a járművezetőket kell megregulázni. Sok esetben kényük kedvük és kényelmük szerint történik sok dolog. Amíg a DKV nem követeli meg (nem ellenőrzi és nem szankcionálja) addig mindenki szarik bele az egészbe.
Én legszívesebben a járművezetők nagy részét fenékbe rúgnám, és olyan garnitúrát ültetnék oda akik megfelelően végzik a dolgukat.
Egyébként vallom, hogy kb 5-8 ember fenékbe rúgása után mindegyik összekapná magát.
Én egy olyan munkahelyen dolgozom, ahol nagyon keményen veszik az utasításokat, és ez így van jól. Nagyon sokat fizetek ahhoz képest, hogy a sofőr urak mosolyogva húzzanak el előttem a megállóhoz érve.