Keresés

Részletes keresés

verti Creative Commons License 2008.12.11 0 0 119
Részlet Kósa Lali mai tájékoztatójából:

Külön kategóriába tartoznak a parkolási díjak, mivel ezek nem egyszerű közszolgáltatási díjak, hanem fontos közlekedéspolitikai eszközök. A parkolási díjak várhatóan átlagosan 10,3 százalékkal nőnek. A város önkormányzata ugyanis azt szeretné, ha egyre többen vennék igénybe a tömegközlekedési eszközöket, annak érdekében, hogy a város közúthálózatának forgalmi terhelése csökkenjen. Két évvel ezelőtt még 99 millió utazást regisztráltak a tömegközlekedési eszközökön a városban, ami 2008-ra – , változatlan népességszám mellett – 5 millióval esett vissza. Ugyanakkor az emberek utazási igénye nem csökkent, sőt, növekedett. Ez például a vásárlási szokások átalakulásával magyarázható, ugyanis egyre többen keresik fel a nagy bevásárlóközpontokat. Ennek dacára a tömegközlekedési eszközök igénybe vétele csökkent. Ez pedig nem történhetett másként, csak úgy, hogy a személygépkocsi-forgalom nőtt. Ha viszont drága a parkolás, akkor jobban megfontolják az emberek, hogy autóval közelítsék-e meg úti céljukat, vagy tömegközlekedési eszközöket vegyenek ehhez igénybe. A város önkormányzata a belvárosi mélyparkolók díjait fokozatosan közelíteni kívánja a felszíni parkolókéhoz, így ezen a téren 33 százalékos lesz a várható díjemelés, míg a felszíni parkolási díjak átlagosan 6 százalék körüli mértékben nőnek. A debreceni önkormányzat egyébként jelentős változtatásokat tervez a parkolással kapcsolatban a városban, de ezekről az elképzelésekről a szakemberek később számolnak be. Nincs tervben azonban a fizető parkolók zónájának kiterjesztése a történelmi belvárost ölelő körúton kívülre.

Valamint Pajna nemrég egy nyilatkozatában megemlítette, hogy megvizsgálták a közlekedés javításának lehetőségeit, pl.: buszsávok szélesítését. (Gondolom létesítésre gondolt.)

Esetleg sejti valaki, hogy mit is terveznek?
kumming Creative Commons License 2008.12.11 0 0 118
Azért azt ne felejtsük el, hogy az már nem belterület, hanem kertség. Nem véletlenül töredéke az ottani ingatlan ár, a belterületnek. Aki oda költözött, az tudta mit vállal.
Előzmény: Garficicus (117)
Garficicus Creative Commons License 2008.12.10 0 0 117
Ha egy szolgáltatónak (lásd HV) illetve az általunk megválasztott képviselőknek 8-10 ezer ember illetve azok véleménye, akarata nem fontos, vagy leseprik az asztalról, akkor ott tényleg nagy a baj. Rá kellene már jönniük, hogy ők vannak értünk és nem pedig fordítva! A lakosság a büntetőpontokat majd a 2010-es választásokon kiosztja remélhetőleg!
Előzmény: LoLkA (115)
ckg471 Creative Commons License 2008.12.08 0 0 116
Nehogy egy elb*szott menet miatt már rögtön a térfigyelő kamerákat vegyük elő...
Előzmény: Garficicus (113)
LoLkA Creative Commons License 2008.12.07 0 0 115
Ha minden jól megy akkor most tavasszal Külső-Létai úton az ottlakók helyi összefogással elkezdik építeni a leendő megállókat, a buszfordulót a városgazdálkodás épülete után a kishídnál!!!

Ez így ebben a formában biztosan nem igaz.

Valószínűleg megelégelték az impotens HV teszetoszi hozzáállását az ott élő 8-10 ezer ember, akik nem először kérik a szolgáltatót az 1-es busz meghosszabítására!!!

A HV a szolgáltató, a megrendelő a város. A HV úgy számolt, hogy a hosszíbbítás neki plusz költséggel járna, ami nem csak üzemanyagban mutatkozna meg. Ezt a plusz költségek valamiért nem akarta vállalni, a város pedig nem hajlandó ezt kifizetni. Éppoly sáros az önkormányzat is ebben.

Kiváncsi vagyok, hogy a DKV a szolgáltató váltás után mennyire lesz rugalmas a lakók kérései irányában.

Erre én is, de jobbra ne számítsunk. Az a gyanúm, hogy ha valahol adni fog máshol elvesz majd.
Előzmény: Garficicus (110)
Garficicus Creative Commons License 2008.12.07 0 0 113
"Az hogy az utolsó 1-es járat 22:55 kor már a Csokonai Színháznál járjon, az szinte kizárt, szerintem példa nélkül való. "

Sajnos egyes HV-s sofőrök furán értelmezik az indulási időket ebből is adódnak ezek! Gyorsan a végére lehet járni ezeknek jelenségeknek, hiszen elég csak megnézni a térfigyelő kamerákat a Csokonai Színháznál!!
Előzmény: kumming (112)
kumming Creative Commons License 2008.12.07 0 0 112

A 30-as legfeljebb este tenné meg 30 perc alatt.

 

A Vámospércsi-Létai út kereszteződése az nagyon gáz. Azzal valamit csinálni kell.

 

A Létai út és a Lahner utca kereszteződésébe vajon minek lámpa? Ott még soha nem vártam busszal 15-20 mp-nél többet.

 

Ezek akkora tulzások, hogy nem is mondok rá semmit. Gondolom te minden nap az utolsó 1-sel utazol. Hétvégen egyébbként a legritkább esetben késnek, ha pedig kimarad, az szinte biztos hogy lerobbanás miatt van.

Az hogy az utolsó 1-es járat 22:55 kor már a Csokonai Színháznál járjon, az szinte kizárt, szerintem példa nélkül való.

Előzmény: Garficicus (108)
Garficicus Creative Commons License 2008.12.07 0 0 111
2008/2009 vasúti menetrendről VEKE vélemény:

A kecske éhenhalt, a káposztát megették: így lehetne jellemezni a MÁV-START 2009. évi menetrendjét. Az év közben megfogalmazott - és feltehetően többször megváltozott célok az integrált ütemes menetrend dunántúli kiterjesztését, és ésszerűsítést céloztak. Az eredmény több, mint elkeserítő: az ésszerűsítés címén sikerült a Kelet-Magyaroszágon és a budapesti elővárosban működő ütemes menetrendet járatritkításokkal szétverni, míg Nyugat-Magyarországon nem jött létre az a csatlakozásokra épülő ütemes menetrend, mely valódi kínálatot teremtve kötné össze a régió városait. A sajtóban többször idézett menetrendi ésszerűsítés pénzügyi eredménye több, mint kétséges: valódi megtakarítást (személyzet, jármű) feltehetően nem értek el, Kelet-Magyarországon csupán a közlekedtetett vonatok mennyiségét mérő ún. vonatkilométer-mérőszám csökkent, ennek kapcsolata a vasút igazi költségeivel viszont nem lineáris. Jól mutatja ezt az, hogy várhatóan sem élőmunka-, sem eszközmegtakarítás nem fog keletkezni a MÁV csoportnál, ugyanannyi vasutasra, járműre, mozdonyra lesz szükség, csupán az utasok számára meghirdetett vonatból lesz kevesebb, mellyel várhatóan a bevételek is csökkennek az autót választó utasok miatt.

Kétségtelen, hogy az egész ország számára fontos az évről évre egyre több pénzt elnyelő vasút veszteségeinek kordában tartása. Erre azonban nem a megfelelő eszköz a közlekedtetett vonatok számának ész nélküli csökkentése, a vasúti üzem sajátosságai miatt ugyanis az összköltség nem arányos a vonatok számával: közel azonos költséggel lehet közlekedtetni a jelenleginél pár százalékkal több, vagy kevesebb vonatot is.

A néhány napja nyilvánosságra hozott új vasúti menetrend jelentős járatritkításokat, értelmetlen kínálatszűkítést és a vasúti közlekedés színvonalának jelentős leromlását tartalmazza – mindez viszont nem kevesebb, hanem épphogy több pénzbe kerül majd.

December közepétől a vasúttal utazók legnagyobb csoportja, a budapesti elővárosi utasok komoly színvonalromlással néznek szembe. A délelőtti személyvonatok zömmel csak iskolaidőszakban fognak közlekedni, akkor, amikor az iskolások épp a tanórákon ülnek, ráadásul egyes esti vonatok megszüntetése sem magyarázható az iskolaszünettel. Nyáron viszont a diákok mellett a bevásárló, ügyet intéző utasokat is „szamárpadba” ültetik: az elővárosi vonatok követése duplájára nő az eddiginek.

Budapest környékén az Újszász - Szolnok vonalon egész évben 60 perces követés várható a jelenlegi félórás helyett, Kunszentmiklós-Tass felől közel kétórás „lyuk” tátong a reggeli vonatok között. Székesfehérvárról reggel csak személyvonattal lehet utazni, mivel két gyorsított vonattal kevesebb közlekedik majd. A Veresegyház – Vác vonalon a csúcsidőben járó gyorsított vonatok megszűnnek, tanszünetben 60 percesre nő a vonatkövetés. A főváros és Mende, illetve Monor között 6, Gödöllő esetében pedig napi 8 vonatot kell az utasoknak nélkülözniük, itt is órásra növelik a követési időt. A zsúfolt elővárosi vonatok megszüntetésével a kormány és a MÁV vezetése újabb hathatós intézkedéseket tesz az elővárosi közlekedés ellehetetlenítése, a hosszabb dugók és a nagyobb légszennyezés érdekében.

Vidéken sem jobb a helyzet, a távolsági utasok sem ússzák meg az új menetrend hátrányos következményeit: a kelet-magyarországi sikeres ütemes menetrendet szétverve rosszabb csatlakozásokra, kevesebb eljutási lehetőségre lehet majd számítani. Kiskunhalas felé 8 helyett 6 pár távolsági vonat marad, Debrecen, Nyíregyháza, Eger, Miskolc, Szeged felé az eddigi ütemes menerendet szétverték, számos vonat tűnt el a menetrendből. A Balaton északi partját Budapesttel csak három vonatpár köti össze, Tolna megyéből pedig csak hosszú tortúrával lehet vonaton eljutni a fővárosba, mivel az összes gyorsvonatot egy tollvonással megszüntették.
Garficicus Creative Commons License 2008.12.07 0 1 110
Ha minden jól megy akkor most tavasszal Külső-Létai úton az ottlakók helyi összefogással elkezdik építeni a leendő megállókat, a buszfordulót a városgazdálkodás épülete után a kishídnál!!! Valószínűleg megelégelték az impotens HV teszetoszi hozzáállását az ott élő 8-10 ezer ember, akik nem először kérik a szolgáltatót az 1-es busz meghosszabítására!!! Aki nem ismeri a helyet, annak elárulom hogy csak 600 méterről van szó, de ez igen nagy segítséget jelentene az ottélőknek!!! Már minden adott lenne, hiszen kiépült a gáz, telefon, vezetékes ivóvíz, áram, sőt már mikrohullámú internet szolgáltatás is van, és megépült a tervezett 1.500 méteres útból 600 méter.
Közben persze az önkori és a HV egymásra mutogat miért nem tesznek eleget a lakosság kérésének, kéréseinek. Kiváncsi vagyok, hogy a DKV a szolgáltató váltás után mennyire lesz rugalmas a lakók kérései irányában.

Legutóbb hat hónapig kellett könyörögnie a lakosságnak, hogy a még aszfalttal el nem látott részen tolják le a Külső-Létai utat, mert azon járművel, de akár kerékpárral is haladni lehetetlen. Amikor arra jártam, akkor azt mondtam hogy bombatámadás után nincsenek ilyen utak, és legszivesebben beültetném az autóba az összes képviselőt akiket megválasztottunk egy próbaútra 50 km/h sebességgel és megtudják milyen az kiköpni a fogukat egy ilyen út után :D:D:D:D
Garficicus
Garficicus Creative Commons License 2008.12.07 0 0 109
Hétvégén az 1Y helyett jobb lenne ha a HV a 30-as buszt a Diószegi út végállomás helyett a Lahner utcán át továbbvinné a Kinizsi nyomdáig!!!! Így a 30-as menetideje még 30 percbe beleférne, és javulna a kihasználtság is.
Garficicus Creative Commons License 2008.12.04 0 0 108
Vámospércsi-Létai út kereszteződése megérne egy misét!! Lámpán áthaladni Létai irányából néha 4-5 lámpaváltásig is eltart... Nem ártana egy kanyarodó sáv és a lámpák átprogramozása!!!
Másik ilyen pont a Létai út és a Lahner utca kereszteződése, ahová szintén nem ártana egy lámpa!!
Hétvégén napközben 1-es és 1Y busz vagy késve (+5-8-10 perccel később) jön, vagy többször előfordult hogy kimaradt, utolsó járatok indulási időpontjánál meg csalnak a soförök, sokszor jóval hamarabb elindulnak a végállomásról. Nem egyszer előfordult, hogy az utolsó 1-es járat 22:55 kor már a Csokonai Színháznál járt... noha ekkor még csak a Kinizsi nyomdától kellett volna indulnia!!!!!
ELS-245 Nexus Creative Commons License 2008.11.28 0 0 107
Kár, hogy nincs olyan oldal ahol a Hajdú összes jelenlegi és selejtezett buszáról lenne kép. :(((
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.28 0 0 106
Köszi.
Jobb lett volna hamarabb születni,akkor nem kérdeznék itt ilyeneket,és nem maradtam volna le ezekről a csodákról. :/
Előzmény: LoLkA (105)
LoLkA Creative Commons License 2008.11.27 0 0 105
260.06
Előzmény: Törölt nick (104)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.27 0 0 104
Ha már itt tartunk:ő milyen típusú busz volt?
Előzmény: LoLkA (103)
LoLkA Creative Commons License 2008.11.27 0 0 103
151-et már aligha.
Előzmény: Garficicus (101)
FKU-911 Creative Commons License 2008.11.27 0 0 102
Köszi.  (Kicsit furcsa hangja lett a videón.:)))
Garficicus Creative Commons License 2008.11.27 0 0 101
BPY-083, BPY-151
buszokat jó lenne ha megőríznék az utókornak!!!
Előzmény: FKU-911 (99)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.26 0 0 100
Igen,Ő az egyetlen.
Előzmény: FKU-911 (99)
FKU-911 Creative Commons License 2008.11.26 0 0 99

Üdv!

 

A BPY-083 a vegyesüzemű 280-as?

LoLkA Creative Commons License 2008.11.24 0 0 98
Hidd el, az az. Annak idején a 13-asnak ott volt a megállója, ahol most a 17 és 17Y-os leszállít. Csak nyilván akkor az ellenkező irányba.
Előzmény: ltnine2 (97)
ltnine2 Creative Commons License 2008.11.24 0 0 97
Köszi, részletes volt! Nekem a Segner tér, nagyon durván néz ki, el sem hiszem hogy az.
Előzmény: verti (96)
verti Creative Commons License 2008.11.24 0 0 96
Természetesen. Az első két képen a DKV telephely látható, a második egy „közeli” a bent álló villamosokról. A következő két kép a Segner tér előző verziós állapotban. A 3. kép bal oldala a Kisállomás hűlt helye, a 4. képen a Tesco-t építik, a Pesti utca pedig még csak várja az aszfaltot. Az utolsó kép a Hajnal utca Munkácsy előtti szakasza. Itt valószínűleg egy 2-es és egy 4A troli van a képen, de ez csak tipp. A képek egyébként debrecen.hu-n lévő rendezési tervből vannak.
Előzmény: ltnine2 (95)
ltnine2 Creative Commons License 2008.11.24 0 0 95
Hát én sehogy nem ismerem ki magam rajta.:(
Leirnád nekem, hogy melyik kép mit ábrázol?Köszi!
Előzmény: verti (90)
ZotyaJ Creative Commons License 2008.11.24 0 0 94
Valaki csinálhatna egy visszaszámlálót!
Tessék.
Előzmény: Garficicus (91)
dud996 Creative Commons License 2008.11.24 0 0 93
:) A Segner-t alig ismertem meg... Az utolsó képet is csak azért, mert majdnem épp ott nőttem fel.
Előzmény: verti (90)
Pisti_hb Creative Commons License 2008.11.23 0 0 92
Minek?
Előzmény: Garficicus (91)
Garficicus Creative Commons License 2008.11.23 0 0 91
Még 7 hónap és 7 nap a szolgáltatóváltásig!!!!!!!!!!!!!!

Valaki csinálhatna egy visszaszámlálót!
verti Creative Commons License 2008.11.18 0 0 90
Debrecen 1999









Garficicus Creative Commons License 2008.11.11 0 0 89
Citybus S91

Citybus S91 oldalról

Ilyen busz tök jó lenne hétvégén kisforgalmú Debreceni helyi vonalakra!!!! Pl. 4-es, 7-es, 17-es.

2008-ra elkészült a legújabb magyar fejlesztésű autóbusz. 2008.07.15.-e és 2008.07.20.-a között a BKV is tesztelte a Molitus Kft., a Rába Jármű Kft. és a Webasto Hungária Kft. "gyümölcsét" az alacsonypadlós Citybus S91-es típusú városi midi buszt.

A járművet a volt IKARUS dolgozók építették, ezzel megmutatva Magyarországnak sőt az egész világnak, hogy ha az IKARUS meg is szűnt, mi akkor sem engedjük ki az autóbuszgyártást a kezünkből.

Az autóbusz főbb jellemzői:
- 7500 mm hosszú
- 1-2-0 ajtó elrendezésű
- 19 ülőhely, 23 állóhely vagy 19 ülőhely, 19 állóhely és 1 kerekesszék
- acélprofilokból hegesztett félig-önhordó váz
- Rába B 115. 50-174 önjáró kivitelű alváz

Az autóbusz homlok- és hátfala az egyik legmodernebb kialakítású. A felszállásnál két ajtó közül választhatunk. Az első egy egyszárnyú ajtó, míg a második már egy jóval szélesebb kétszárnyú bolygó ajtó, amin akadály nélkül lehet babakocsival és kerekesszékkel is felszállni. A jármű az első és második ajtó között alacsonypadlós, a második ajtó után egy lépcsőn lehet feljutni a busz hátuljában elhelyezett ülésekhez. Az ülések nagyon modernek, megfelelően párnázottak. A belső utastájékoztató kijelző modern BUSE típusú ledes kijelző, megtudhatjuk rajta az útvonal számát, a végállomást, amerre éppen tartunk és a következő megállót is. A kijelző mellett egy óra is található rajta a pontos idővel és a leszállásjelző megnyomása után a STOP felirattal. A második ajtón belépve egy hatalmas üvegfelület tárul elénk, ez a plusz is még modernebbé teszi ezt az autóbuszt.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!