Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kinetic Creative Commons License 2000.07.04 0 0 59
Sziasztok!

Eddig csak figyelmesen olvastam ezt a topicot, de most hozzászólásra is vetemedem.
Nagyon örülök, hogy ezen a fórumon ilyen témával is foglalkoztok, és nem csak a lóerők és a tuning megszállottjai képviseltetik magukat.
Immáron én is veterán tulaj lettem, pontosabban egy Pannonia T5 alkatrészeinek zömét birtokolom. Van viszont egy aprócska gondom. Tapasztalatlan kezdőként ládában vettem a motorkerékpárt, ami önmagában még nem baj, de T5-ös váz helyett P10-es vázat adtak. Erre viszont nem tudom rápakolni a tankot és az ülést. Ha valakinek van egy T5-ös váza elfekvőben, és elcserélné egy P10-esre, vagy csak egyszerűen eladná, az jelezzen már emilben vagy telefonon legyenszíves. Elsősorban Budapestről, vagy Székesfehérvár környékéről várok ötleteket, hozzászólásokat.

Emilcím a fejlécben, telefon: 30/246-0391

Ja, és ha a fenti típushoz van valami használható doksitok, és kölcsön tudnátok adni egy fénymásolásra, akkor is írjatok.

Előre is köszi

Kinetic

tom sawyer Creative Commons License 2000.06.30 0 0 58
Daneenek tokeletesen igeaza van.Gyakorlati tapasztalat hogy a festes tokeletes megszaradasa 1-2honap.Gagyi festekkekkel is lehet szepen festeni ha van egy jo kompresszor es pisztoly viszont a fentieket akkor tenyleg betartani.
Danee Creative Commons License 2000.06.29 0 0 57
Szevasztok,
Festésnél maradva, csak annyit szeretnék hozzáfüzni, hogy érdemes többet törödni vele, mert az összhatásban majdnem ez a legfontosabb. Ja és hagyni kell rendesen megszáradni, nem szabad sietni vele, ha te csinálod otthon. Összezerelés elött és közben érdemes valamivel letakarni, nehogy egy-egy lepottyano csavar, szerszám tönkrvágja a fényezést .. Nekem sikerült a sárvédőt elrontani a fentiekkel :( A kromofággal csinnyán bánjatok, jól zárjátok el minden egyébtől, és azokat a szerszámokat is, amellyekket dolgoztok ezen festékmaróval, mert ismét a saját tapasztalatom: kesztyüben kapartam le a festéket a motorrol egy rongy segitségével. Másnap a lefestett alkatrészeket nézegettem, aztán láttam néhány porszemet a tankon.......és ügyesen letöröltem a krtomofágos rongyal :((((((

-kromozás: elvittem az alkatrészeket a galvanizálóhoz, aki tutin FLEX-el szetkuldte a
gyujtáskapcsolo kurüli kis lemezt. Amikor megláttam, majdnem kihullott az összes hajam-fogam. Szóval tényleg be kellett volna tartani egy öreg szaki szavait, aki azt mondta, hogy ne hadj ott sehol alkatrészt, mert sajna néhány mesterben nem lakozik a szépérzék.

-polirozás: vigyázzatok, mert például a régi BSA-kon a blokk egy része, vagy több is
olyan aluminium öntvényből készült, aminek pora belélegezve(csizolás, polirozás) közben súlyos károsodást (fulladást) okozhat. Ez nem vicc.

csao
DAnee

tom sawyer Creative Commons License 2000.06.28 0 0 56
Hali chelydra!
Bocs hogy csak most valaszolok,de volt egy kis dolgom az utobbi par napban.
1.kerdesedre a valasz:Igen le tudjak kromozni megpedig ugy hogy aholva nem kell krom ott szigetelo szalaggal be tekered.A kromozashoz altalaban nem kellsemmilyen kulonleges elokeszitest vegezned csak annyi a kovetelmeny hogy ne legyen rajta festek,korom,oljsar ilyesmi szoval neked a regi krommal nem kell foglalkoni mert forditott polaritassal galvanikusan vissza maratjak.De elotte erdemes konzultalni egy mesterrel adok egy cimet:TAKACS ISTVAN femcsiszolo es galvanizalo kisiparos 1066 budapest Zichy jeno u 23. tel:1-315-963 az Arany Janos utcai metroallomastol nehany percre.De ha felutod a budapesti aranyoldalakat vagy a szaknevsort "galvanizalas" cim alatt sok cimet talalhatsz.
2kerdes a mintat celszeru pauszpapirra lemasolni(a"csikok"vastag sagat es ha ket csik van az egymastol valo tavolsagot merd meg)es a tankon ki jelolod a szimmetria tengelyt ahhoz lehet a minta helyzetet meghatarozni.
Egy ket jotanacs festeshez:ha igazan szepet akarsz keress egy megbizhato fenyezot.Ha a regi festest otthon szeretned eltavolitani(javaslott)vegyel a tuzepen kromofagot nagyon jol lehet vele dolgozni nem kell kapargatni.Viszont vannak olyan bombabiztos festekek(pannonia lampafej)amivel nem tud mit kezdeni az ilyet ajanlatos le egetni(ez a leggyorsabb)egyenlore ennyi.
Ha valami erdekel irj.

tom sawyer

Előzmény: chelydra (51)
Maz Creative Commons License 2000.06.27 0 0 55
Érdekelni érdekel, csak azt nem tudom, ráérek-e majd.
Amúgy valószínüleg nyáron is gépközelben leszek, úgyhogy még beszélhetünk róla.
Előzmény: tom sawyer (54)
tom sawyer Creative Commons License 2000.06.27 0 0 54
Hali MAZ!
Nem tudom tudsz e rola,en a camion magazinban olvastam hogy 2000 julius 22-23 EUROPA TRUCK TRIAL futam lesz pecsen.
Erdekel???
A valasz johet maganba is
bat66 Creative Commons License 2000.06.26 0 0 53
Hello

Talán tud valaki segíteni. Ford Taunus-szal kapcsolatban lenne szükségem a lehetséges legtöbb infóra, adatra. Van egy 82-es példányom, tulajdonképpen szinte kifogástalan állapotban (a fogyasztását leszámítva). Van egy típus, amit 72-ben biztos gyártottak még, de nem tudok sokkal több közelebbit. A neten találtam elég sok (fôleg német, dán) oldalt, de nem találtam rendes típustörténetet.
Ha tudtok egy jó weboldalt, könyvet, bármilyen újságcikket, hálás lennék.
Nagyon.

Bat

Maz Creative Commons License 2000.06.25 0 0 52
Ja!
Most esett le nekem is, azt hittem erre gondolsz.
Amit SzigDani kolléga küldött, az a legeredetibb, echte ZIL 130-as.
Köszi a csepeleket előre is.
Előzmény: tom sawyer (50)
chelydra Creative Commons License 2000.06.25 0 0 51
Helló Tom Sawyer!

Kösz az infokat, már darabokra szedtem a motort, és összeírtam az összes krómozandó alkatrészt, de vannak olyanok is, amelyeknek csak egy részük krómozott, pl egyes speciális csavarok fejei. Ezeket külön is lekrómozzák? A gumialkatrészek közül csak a lábtartók mentek tönkre, a kormánymarkolatok és az ülés szeremcsére teljesen épek.
A másik problémám: a motor festése kék alapon fekete, arany csíkkal elválasztva. Hogy lehet levenni a mintát teljesen precízen, hogy újrafényezés után is minden minta ugyanoda essen?

Köszi:Chelydra

Előzmény: tom sawyer (39)
tom sawyer Creative Commons License 2000.06.25 0 0 50
MAZ!

Koszi megkaptam,megneztem.En egy baromi nagy tevedesben eltem mind ez idaig.Azt hittem hogy a tobbiek arra a kepre mondtak hogy zil amit SzigDani tett fel a varosiba(kulon a figyelmedbe volt ajanlva)ugyhogy en egesz delutam azt kerestem, csak amikor megneztem a kepet amit kuldtel akkor esett le a tantusz.A ket gep kozott a kulombseg szembe otlo.Szerintem a ZIL szebb.Viszont a ROMAN erdekes mert csak a RABAhoz hasonlot ismertem eddig.Ezer kosz a felvilagositasert.

A CSEPELES infot nem felejtem el.

Előzmény: Maz (49)
Maz Creative Commons License 2000.06.25 0 0 49
tom sawyer!
Mail ment egy képpel!
Előzmény: tom sawyer (48)
tom sawyer Creative Commons License 2000.06.25 0 0 48
MAZ!

Lecci kuldd el azt ROMAN SR131/villamos kepet amire a tobbiek azt mondtak hogy ZIL.Nem talalom.
PLIIIIZ!!!

Előzmény: Maz (47)
Maz Creative Commons License 2000.06.25 0 0 47
Na, én is előbb írok, és csak utána olvasok.
Ha tényleg el tudnád juttatni őket, azt nagyon megköszönném.
Szkennervétel vmikor nyáron nálam is tervbe van véve, akkor tovább gyarapodik a képgyűjtemény.
Előzmény: tom sawyer (41)
Maz Creative Commons License 2000.06.25 0 0 46
"a kisvasutakon lehet a legtöbb házi építésű járművet látni:
keskenynyomközű ZIL, a kovásznai kisvasúton"http://w3.swi.hu/nagyvasak/roman/roman/bucbasc.jpg
SR-131
Egx másik
Egy harmadik
Itt pedig a ZIL-130-asok vannak.
Amúgy egy picit valóban hasonlít. Annak aki nem ismeri a teherautókat meg lehet bocsátani, ha eltéveszti.

Előzmény: Maz (45)
Maz Creative Commons License 2000.06.25 0 0 45
Sajnos én is csak annyit tudok róla. Ha nagyon érdekel a téma, akkor a Közlekmúzeumban van kiállítva az első példány, talán valami felvilágosítással is tudnak szolgálni.
Előzmény: tcaoe (43)
Maz Creative Commons License 2000.06.25 0 0 44
A sindöcögények legelején volt belinkelve egy kép ZIL a kovásznai vasúton, vagy valami hasonló.
Ha megnézed a honlapomon, látod is a különbséget.
Előzmény: tom sawyer (42)
tcaoe Creative Commons License 2000.06.25 0 0 43
Szia Maz!
Ez Off.
A honlapodon láttam, hogy vannak képeid a Puliról. Van róla más is? Mostanában kisautókkal foglalkozok, de erről csak annyit tudok, amennyi az A magyar autó c. könyvben van róla.
Előzmény: Maz (38)
tom sawyer Creative Commons License 2000.06.25 0 0 42
MAZ!
Az elobb elfelejtettem:a varosi kozlekedesi topicban amire a tobbiek azt montak hogy ZIL arra te azt ROMAN SR 131 ez komoly???
Mirol lehet meg kulonboztetni???
tom sawyer Creative Commons License 2000.06.25 0 0 41
Hali MAZ!

A honlapodat mar lattam ezellott is valtozatlanul teccik.Ha erdekel nekem van egy-ket korabeli gyartmany ismertetom a Csepelekrol.Ha minden igaz a kozeljovoben veszek egy szkennert es akkor elkuldom.
Na csa!

Előzmény: Maz (38)
tom sawyer Creative Commons License 2000.06.25 0 0 40
Hello Rahel!

Egy evi kemeny kajtatas utan(millio a kobon hirdetes feladasa ismerosok kihallgatasa) utan vegre ugy nez ki lesz belole valami.Meg nincs ez lesz az elso de az utobbi idoben kaptam par ajanlatot ebbol egy ugy nez ki 100% de meg nem tudta elhozni a tulaj.Szeretnek minnel tobbet begyujteni.Mert:
1.van tobbfele kivitel(billencs,nyergesvontato,fix platos)ezen belul tobb szeria amik kulonboznek egymastol.
2.nagyon keves van belole.
3.ez a maniam(tobbek kozt)
Kosz a cimet mindjart megnezem.Ha nyelbe utodik az uzlet egy kepet(tobbet is, feltetlen felteszek).
11150cm3
Addig is szia

Előzmény: Ráhel (36)
tom sawyer Creative Commons License 2000.06.25 0 0 39
Szia chelydra!

En mar vegletekig belemerultem ket izben is(T5 Pannonia,es egy 250-es ETZ mind a ketto gyari allapotra lett felujitva de mar egyik sincs meg)
Eloszor is nagyon becsuld meg,sokat er foleg ha szepen meg csinalod.
Ha elkezded legy nagyon turelmes a szetszerelesnel nagyon jo ha van egy esztergalyos ismerosod, valoszinuleg szukseg lesz nehany celszerszam elkeszitesere(lehuzok ilyesmi).Ha nagyon nagyon alapos akarsz lenni es nem sajnalod az idot es a faradsagot itt van nehany tanacs.
Szetszereles az alkatreszek tisztitasa utan nezd meg hogy milyen allapotban van,kell e cserelni,van e rajta serules(helytelen szerelesbol utes nyom,ilyesmi)volt e rajta valamilyen galvan bevonat(krom,horgany ilyesmi)
a kromot altalaban latvanyos alkatraszeken hasznaljak(felni,kipufogo,kormany).A horganyt altalaban csavarokon kissebb alkatreszeken korrozio meg elozesre a krom elkeszitese eleg draga a horgany viszont filleres dolog.Igyekezz csak eredeti alkatreszt hasznalni.A gumi alkatreszeknek a beszerzese a legnagyobb gond mivel ha nincs hasznalva akkor is oregszik(labtarto,kormanymarkolat stb)ilyeneket foleg borzeken lehet beszerezni vagy meg lehet probalni Pesten a kertesz utcaban(VII vagy VIII kerulet pontos cimet nem tudok).Ha a nagypapad vigyazott ra es nem sokat hajtotta,javitotta akkor viszonylag konnyu dolgod lesz.Egyenlore ennyi.
Na szia!

Előzmény: chelydra (37)
Maz Creative Commons License 2000.06.24 0 0 38
MAZ király!!!
Budafok felé szoktam még látni néha egy-egy darabot.
Itt még találhatsz egy pár MAZ-t
Vannak fönn más járművek is. Magyar résszel már majdnem teljesen elkészültem. Vannak Csepelek, Rábák és egyéb ínyencségek is.
Előzmény: tom sawyer (34)
chelydra Creative Commons License 2000.06.20 0 0 37
Helló!

Most írok először ide, és máris a segítségeteket szeretném kérni!
Kaptam nagypapámtól egy 1949-es, 125-ös lemezvillás Csepelt, aminek ő volt az első tulajdonosa. Szeretném felújítani, de még nem csináltam ilyesmit előtte, ezért sok tanácsra lenne szükségem.
Egyébként nagyon jó állapotban van, garázsban állt több, mint 30 évig, de a rozsda már néhol kikezdte, és a fényezése sem a legszebb.
Van hozzá alkatrészjegyzékem és eredeti kezelési útmutatóm is.
Légyszi írjatok az E-mail-emre, vagy ide, hátha más is kíváncsi rá.

Ráhel Creative Commons License 2000.06.20 0 0 36
Hi Tom!

Látom neked is megvan a magad keresztje, nem aprózod el.
Próbáld meg ezen a helyen megnézni az orosz ritkaságokat: http://www.autogallery.org.ru/gal.htm
Én is idejárok gyönyörködni.
És hány ilyen géped van már? Össz kor, ccm?

Üdv Ráhel

Előzmény: tom sawyer (34)
Danee Creative Commons License 2000.06.19 0 0 35
Szevasztok,

hát persze, hogy nem ül le ez a topic...
Sokan segitettek, amikor azt kérdeztem, hogy hogyan lehet életet lehelni a szétégett kuplungba. A hétvégén ezt gyakorlatban is véghezvittem, és az eredmény: jobb, mint ujkorában. mégegyszer köszönöm a segitséget !
Egy apro gond becsuszott: a 45 éves rugók a kuplungban elgyengültek, és kettő kinyult visszarakás közben.------ tehát a próba elmaradt : ( ilyen rugóm meg nincs. Nem tudjátok az ecserin van valamelyik szakinak?
-más bátyám Simson enduroját szeretném visszahozni az élök sorába. A Tábori tunning rakott rá 70-ccm-es dugót, hengert, de "hála" az otthoni tovább tunningolásnak ,(reszelés, fúrás., stb) ezeket le kell cserélni.------ A motor kb négy éve porosodik a garázsban, de már most rosszabbul néz ki, mint a Csepelem, ami 30 évet állt Azért én szeretném megcsinálni. kitudja 80 év múlva mire lesz jó .-------- Hol lehet a főváros környékén Simson alkatrészt venni, kapni, ingyen elvinni :) ? na ennyi mára,
SZevasztok

DAnee a topic tulaj.....

tom sawyer Creative Commons License 2000.06.18 0 0 34
Üdv!
El ne süllyedjen má ez a jó topic ezért irok.
Én MAZ teherautókat gyüjtök(ha minden sülni fog a jövö heten vegre meg lesz az elsö egy 503-as billencs 1975-ös még nem veterán de mire kész lessz addigra az lesz).A köz hiedelemmel ellentétben nem volt sok belölük a kommunizmusban sem (1979januari adat szerint 1300 körül mig ifábaól 35000db)most meg még ritkább. Foleg az ÉPFU hasznalta öket.Ha valakinek vannak képei,szakirodalma,alkatrésze,komplett autója plíííz szóljon.
addig is csá.
Joco Creative Commons License 2000.06.11 0 0 33
Ebből kéne motort építeni...
Ha lenne keret, meg kapacitás, esküszöm bele is ugranék...
Előzmény: style (32)
style Creative Commons License 2000.06.09 0 0 32
Hello!

Eladó egy felujításra szoruló üzemképes Kárpátia teherautó.35 éves,5600 V8 benzines.(kis zil)
Ár:150000Ft
Érd 06203416617
Alkudni kötelező!

skoda445 Creative Commons License 2000.06.08 0 0 31
Mennyit ér egy pipec, de műszaki nélküli T5-ös?
Előzmény: Törölt nick (10)
Cgo Creative Commons License 2000.06.06 0 0 30
Hello,

nekem egy 150 kobcentis 1951-es CZ markaju motorom van. A konstrukcios sebessege 80 km/h, amit a mai napig is tulteljesit...
Hatso kerek kellene, meg par korabeli foto...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!