saját átépítés, véleményt tapasztalat után kéne írni, egyszerűbb a nem tudom, nem ismerem. Nem csak a németeknél. Vannak klubtagok, akik láthatták ezt évekkel ezelőtt, pl.: Szicíliában.
Egészen biztos hogy gyorsabb lesz! Biztonságos pedig a vezetés módjától INKÁBB lesz, mint a gumitól. Ám azt azért kell tudni, hogy a gyári adatok méretek beállítások és egyebek nem mind mindig csak és kizárólag egy felhasználót érintő feltétel alapján születnek meg olyannak amilyenek a gyári motoron láthatóak! Mig a fogyasztásnak jót tesz a gyári gumi, addig a szélesebb nem tesz jót de cserébe jobban tapad. És azt sem szabad elhinni még a gyári méretben sem hogy a legjobb minőségű gumi van gyárilag a gyári motoron! és itt még méretváltozásról sem beszélek!
Ezt te csak hiszed! Minden átalakítás ami engedély nélküli az ugye tilos, de a gumiméret nincs a forgalmiban tehát az a helyszínen nem állapítható meg, hogy a gyári abroncs vagy sem ami rajta van méretben! Továbbá a baleset bekövetkezése egy dolog, amit majd a szakértő megállapít hogy az átalakítás miatt volt vagy sem. 90%-ban ha nem műszaki hiba az ok (tákolmány átalakítás) a megfogalmazás a következő. A baleset bekövetkezéséért xy a felelős mert......! A balesetben résztvevő másik azaz vétlen autós engedély nélkül alakította át a gépkocsiján a ......, melyet a kirendelt szakértő megvizsgált és megállapította hogy a baleset nem az átalakítás miatt következett be. Valamint ha az átalakított autó a felelő a balesetért akkor meg ez az egyik verzió, az xy autón ez meg az át lett alakítva engedély nélkül. A kirendelt műszaki szakértő megállapította hogy a baleset nem az átalakítás miatt következett be és átalakítás nélkül is bekövetkezett volna ez a baleset ha ugyan ezek a feltételek állnak fent. Ha nem lett volna átalakítva akkor is így végződik. Önálló szabálysértés miatt vagy közúti veszélyeztetés miatt ha az súlyosabb eset, eljárnak az elkövetővel szemben de a bekövetkezett balesetért pld egy elsőbbség meg nem adásánál nem lehet a hibás az akinek szélesebb a gumija még akkor is ha azt a másik fél nem adta meg! Tehát óvatosan perelj!
Nekem ezzel kapcsolatban sem tapasztalatom, sem ötletem nincs. A véleményem pedig inkább megtartom. Viszont ha megpróbáltad, akkor számolj be róla a dynojetel együtt. Hátha 2x gyorsabb leszel, 2x biztonságosabban.
Igen csúszásnál egyből guminézés van, de nem szélesség hanem mintázat mélység és állapot.
---
Biztosan baleseti helyszínlelő vagy, hogy így vágod, mit, mikor néznek.
Aztán meg jön egy kollégád, aki azt is megnézi, hogy gyári előírás ( forgalmi engedély) szerinti méretű gumin hasítottál-e, vagy ha nem, akkor ez a változás be van-e vezetve a motorkerékpár okmányaiba.
Egy biztos, ha bárki olyan okoz nekem balesetet ( mindegy, hogy motor, vagy autó, stb, stb), aki valami hebrákolt, átalakított, nem megfelelő terhelésindexű, stb, stb, stb szarral volt, arról a gatyáját is lepereltetem egy polgári eljárásban.
Igen csúszásnál egyből guminézés van, de nem szélesség hanem mintázat mélység és állapot. Természetesen az embernek csalóka a dolog mert az feltűnik ha valaki 150es gumival hasit a kanyarban de az nem ha 180-al mert az természetes h jól vagy jobban tapad:-)) Értem miről beszélsz, szélsőségek mindenben vannak és lesznek is, viszont roppant észnél kell lennie az embernek e téren mert ha láttál már olyat az nem azt jelenti hogy az a normál és az átlag. Na meg persze mikor hol ki? A motor a felület a sebesség a rutin stb stbs tb. Lehet h nem is volt nagy szám akár ki meg tudta volna csinálni. Viszont az is lehet h annak is csak szerencséje volt 70%-ban és vakmerő volt. Ezért ezeket óvatosan kell kezelni egyéb témához megítélésként kapcsolva.
Ha budapesti vagy, akkor hátsó kerék ki és kerékkel lánckerékkel, tengellyel elbattyogni vele a Ricsi-bontóhoz, neki biztos van és jól össze tudod hasonlítani. Mondjuk a vtr-es szett is a vtr tengellyel lenne az igazi, mert akkor nem kéne hézagoló/távtartó gyártásba belefolynod.
Vagy gugli "varadero rear whel 5.5x17" és ha dob rá képeket, lehet valamelyik külföldi fórumra irányít, ahol már tudják a tutit.
Nyilván ez rejt kockázatot is, és rejt pozitívumot is. Amikor valami történik és ilyen dolgokat néznek az halál esete max és vitás esetben csak ha kérnek szakértői véleményt. Ebbe senki ne kerüljön azt kívánom. Természetesen nem egy 240es gumira török csak feszegetem a határokat akár a fogyasztás rovására is:-)
Az a felni biztos, hogy nem a varáé. Próbáld meg a VTR felnijét a VTR fogaskoszorú aggyal, hiszen a blokk ua. ezért feltehetőleg a lánc is egyenesen fog futni
Van valakinek tapasztalata (ötlet helyett) hogy a varára hátra milyen széles gumi fér fel max a gyári felnin? Akik úgy emlékeznek hogy ezt már kérdeztem, azoknak igazuk van. Viszont akkor ők arra is emlékeznek hogy akkor volt minden téma emiatt de a kérdésre a válasz nem érkezett meg. Viszont már tudjuk hogy a keskeny gumi jobban tapad (ezért van a superbike motorokon széles gumi, mert szeretik ha csúszik a kanyarban?). Nem bírja el a felni (erre emlékszünk a ladás korból hogy egy gyári felni mit bír el szélesebben a gyári gumihoz képest) na most ezt tovább nem szaporítom mert akik normálisan válaszolnak azok nem érdemlik meg a sok marhaságot. Előre is köszi. A csatolt képen egy 180-as látható
Az SD01-hez száranként 500ml (-+25) az előírás, és így ha benne van akkor összenyomott villaszárnál 114mm-re kell lennie az olajnak a becsúszószár tetejétöl. SD02/03 ABS esetén különböző feltöltési mennyiséget tudtam kideríteni a jobb és bal villaszár között (ha jól emlékszem 415 és 525) de ABS nélküli SD02-höz sehol sincs pontos adat, az Osztrák és a Német fórumon is 500 és 550 között változik ráadásul senki nem tudja megmondani az olajszintet milliméterben. Szóval gondoltam megkérdezem itt, hiszen a Magyar az olyan "csináld magad" fajta, hátha valaki tudja. Zsifi számát nem tudom, nem is ismerem a kollégát, szóval holnap belerakok 530-at aztán majd kiderül.
Sziasztok! Tudja valaki esetleg, hogy pontosan mennyi olaj kell az sd02-es (nem ABS-es) első villájába? Mindenhol más adatot találok és service manual csak sd01-hez van.
A 80-as, 90-es években nem egy sportmotort szétszedtünk, hogy a vezérműláncot, esetleg a primer láncot kicserélhessük. Ma már erre nincs szükség, sokkal jobb anyagokat használnak a láncokhoz. Azért csatoltam hanes bejegyzését, hogy mindenki láthassa, milyen jól tervezett a Varadero.
Ezeket én is így látom, de én E TÉREN laikus vagyok tehát szeretem a számokat megnézni.:-) Utána dönteni. Ezért is itt kértem a konkrét tapasztalatokat hátha az is megerősít vagy cáfol ebben a szándékomban.
Szerény műszaki véleményem az, mint már bebizonyosodott ezerszer,h a nyitott légszűrő és a nyitott dob is csak ront az átlagos felhasználáson.
A gyári viszonylag tökéletes hagoláson ezek a kütyük csak elcsesznek annak érdekében,h az érzékeinkte hassanak. Lehet,h hangosabb lesz meg agresszívabbnak fog tűnni és közben,ha mellé tennél egy gyárit, szarrá alázná egy 5. ben kigyorsításnál 60 ról 120 -ra....
Szimplán attól,h többlet üzemanyagot juttatunk a hengetekbe,nem hiszem,h pozitív lesz a változás, vagy max csak egy pár helyzetben,cserébe több dolog romlik..
Persze ez is csak félig tapasztalat, félig okoskodás.
Nekem nyitott dob került a banditra meg az sv-re, mindkettőnek elment a szép alulró induló nyomatéke.
Tapasztaltam ez Varáná is....persze lehet,h csak baszta a fülem a sakál...
Szóval az ilyen sufni tuningok a lélekre hatnak.
Amit Te írtál az ahhoz kb 140 Le és 120-13 Nm kéne,h valóban mosolyogj...
A lánckerék cserével viszonylag nagy nyomaték változást tudsz teremteni....persze számold bele,h a láncvezetődet meg fogja enni ....
A pusztán villany tuning szerintem max 1-2 le és 1-3 Nm
Értem én ezért kérdeztem rá hogy mit garantálnak vele?! Nyilván van egy grafikon és azon vannak változások utána. Az biztos hogy a két henger tökéletesebben megy s egyformábban tőle de ez ugye nem cél hisz igy is megfelel minden embernek nem vagyok én sem szőrszálhasogató.:-) Egyenlőre nyomozom hogy mit hogy mennyiért és a döntés utána születik meg. Lehet hogy igazad lesz és lánckerék lesz belőle.
Minden megoldható, vissza is lehet kapcsolni pont úgy mint ahogy el is fogyhat az erő xy okból-okoból, egy adott szituban és jól jönne még. Éppen ezért én azt az elvet vallom, hogy oroszlánt lehet szelídíteni, de nyulat nem lehet vadítani! Nem biztos hogy fog kelleni, de ha kell legyen elven persze csak ha jó és megéri. Ezért nyomozok itt most.