Nem fogom beengedni, ahogy a BMW-t, az Opelt meg az Alfát sem. Öreg vagyok már kalandornak...
Max leszerelt adagolóját javitom ezeknek a tipusoknak, de csak akkor, ha megigéri a tulaj, hogy az autóval nem jön a műhelyem közelébe. Mit szólnának a szomszédok, vagy az ismerősök...:-))
1,6td adagolóból sokféle van,de a legtöbb a 70 lóhoz is kevés. Nerm állit elég előtöltést és kicsi a hullámostárcsa. Ezért is voltak állandóan hengerfejesek a régi 1,6td-k. Sokkal jobb az 1,9td adagoló, de abból se mindegy melyik...
kipufogósokat kérdeztem meg én is a témában, anno, és egyértelműen azt mondták, hogy nem érdemes sportdobokat tenni rá, mert a turbó miatt úgysem lesz az a jó hang amit számolnak. Ha jól értettem eltompítja azokat a gázlöketimpulzusokat amikkel lehet kalkulálni.
ha ezt megcsinálod akkor nem fasza hangja lesz hanem szar és hangos. Ha nem hiszed próbáld ki, a 10. Km után már erős lesz a megbánás, hogy nem halgattál rám. Tudod hogy meg bír az ember feje fájdulni a tartós nagy hangtól? Inkább figyelgess kipuhangokat, találkozókon meg ilyesmi helyeken, hogy milyen karakterű tetszene de hangosat ne! azt úgyis megbánod és még a környezeted is szidni fog. figyelgetem picit a témában és rájöttem, hogy jó hangnak nem kell feltétlenül 500dB hangnyomást produkálnia.
ahhoz képest, hogy tavaly még azt mondta hogy csak VW a zidén már fordnak is nekiált, előbb utóbb renault is lehet belőle. Ha jól sejtem a VW-n kívüli márkákkal inkább a tapasztalat hiányzik M.o.on senki nem tudja hol a mechanikai terhelhetőség vége ezeknél a motoroknál. Ha kamrásVWt lehetett 150ló köré vinni akkor egyéb márkáknál is akadhat némi potenciál bizonyos problémák kezelése után....
www.megalarm.hu a Mo forgalmazója a 1. www.superchips.co.uk -n található programoknak. Ezek megbízható, garanciát nem bántó (nem lehet látni, kimutatni), nem túl vad programok. 2. Ha vadabbat akarsz, akkor itt a fórumon keresd chiptuning-ot. 3. Ha még vadabbat, akkor krézi-vel cseréltess turbót, IC-t, kipuffogót, portold a HF-et és cseréltesd le nagyobbra a befecsk. fúvókákat :)
Pugfan (nekem az 1. fokozat van a 90 lovas (205Nm) HDi-ben, az mérve 107Le, 274Nm).
60as az elejétöl a végéig és a végén egy átmenö proex dob. a turbo nyomásom eleve 1.5. tegnap megmérettem ugy hogy rátekertem a füstcsavarra 180fokot meg ugy is hogy megnöveltem a adagoloháznyomást meg simán ugy hogy az olajam 98fokos volt. elég érdekes mérések jöttek ki. a fütcsavaros mérésnél 1200lett az alp fordulat és karakterisztikájába változott az auto és följebb csucsott a nyomaték görbe viszont igy kb 170lo 75fokos olajal. amugy eleg sok mérésbol kiderül hogy nagyon sokat számt az is hogy milyen meleg az olaj kb amugy az jött le hogy egy 75 és egy 95 fok között lehet kb 7-8lo is. legalább is dieselnél és ebböl is az én automnál mivel több nem lett igy megmérve ezért csak erröl birok nyilatkozni.
Ha nem akarsz rá többet szánni, akkor mehet. De szvsz nem az igazi (becsapja a computert, több kaját, nagyobb nyomást ad, csak éppen nem tudja mindezt azzal a finomsággal, részeltességgel, amivel a computer) - sokkal tisztább és biztonságosabb egy rendesen megírt chiptuning. Keresd meg itt a fórumon chiptuning-ot mondjuk.
nem adta el! úgy tudom faterja használja! G2 td motor van benne,haverom ketteséből vette meg! Elég sokat birt az a motor,előtte melós T3-ban nyűtték sokáig!
MI errol a velemenyetek?? Valosak lehetnek a leirtak ??
CR BOX Minden közös nyomócsöves (Common Rail) diesel motorhoz:
HDI, JTD, dCi, DDiS, CD, cdi, TDCi, CRD, CRDi, DI-D, CDTi.Diesel motor teljesítménynövelő elektronika (box) ami autó típustól és motor állapotától függően akár 20 – 25%-al növelheti a teljesítményt és 50Nm-el a nyomatékot.MŰKÖDÉS:
A modul a gépkocsi computere és a befecskendező közötti adatáramlásba kapcsolódik be ,ahol is megváltoztatja az üzemanyag befecskendezés paramétereit.
Ellentétben más teljesítménynövelő eljárásokkal (turbónyomás növelés , chiptuning) a Force – Box –ok használata nem emeli a káros anyag kibocsátást a megengedett határérték fölé (max. 5-7% növekedés). A beépített modul semmiféle problémát nem jelent a gépkocsi majdani diagnosztikai vizsgálata során.
Esetleg van valakinek tapasztalata a chip tuningal kapcsolatban ??
Nem jársz messze az igazságtól a projekt2 már 1,9tdi szeretne lenni, márha lesz p2 mert jelenleg a p1 is csak nagyon kezdeti stádiumban van. A kulcsfontosságú elemek egy része már megvan. Az időjárás nekem is beszólt rendesen. A cikkbe beleolvasok hamarosan, a címe alapján viszont úgy rémlik, hogy már találkoztam vele. aki nem tudná miről beszélünk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9125925
Na mi a helyzet? Dízelesítve lesz a Varadero? :-)))))))))))
Egyébként viccet félre téve: Kíváncsi lennék, hogy egy ilyet engedélyeznének e. Bár valszeg minden csak pénz kérdése, de vajon engednének egy motorkerékpárt dízelre építeni? Mert akkor Mecsi is előrukkolhatna egy dízel Vmax-al... :-))
Azért nem tudtatok visszaállítani, mert nem az az alapjáratállító. Az csak azért van, hogy ne ejtse a fordulatot. Az alapjárat az adagoló, és a motor között van, egy rúd, és a végén van egy egyeneshornyú csavarfej. azt tekerjétek alapjárat állításhoz.
Haveromnál 0.6 bárt mértünk. Nálam 0.75-öt.
nálam a turbó oldalán van egy csavar, ellenanyával leszorítva. 10-es hatlapfej, 6-os menettel. ezen kell tekerni, de óra nélkül semmiképp se kírsérletezzetek.
A szívósoron van egy biztonsági szelep, ami kinyit ha túl nagy a nyomás, nálam 0.9 bárnál tette ezt. Az vagy le kell falazni, vagy ne menjetek el addig, hogy kinyisson. Ha kinyit, nálam 0.5-re visszadobta a nyomást. Gondolhatod a turbó hogy érezte magát, hogy hirtelen nincs terhelése (akkora) és szétpörgi magát.
A füstcsavarral lehet játszani, de az adagoló tetején lévő szabályzó (amibe a turbó nyomása megy egy kis csövön) a lelke, ha megjön a turbónyomás. ha csak a füstcsavarral játszol, akkor füstöl he nem tölt a turbó, és csak nyomásnál múlik el a füst. Ez kissé kínos, egy szakember véleményét is kikérhetnétek a piszkálásról.
Az adagolón akartunk állitani de mikor adunk neki egy kis kaját ugye emelkedik az alapjárat amit nem tudtunk visszább venni mert ütközik a házba az a kar aminek nem tudom a nevét (amit a bowden mozgat)!!
A G1-ben cy-os motor van. Hát ja, a kis kaszni igencsak jól szálldogál a géppel.
Én 1 bárra állítottam a turbót, de cooler nélkül ne játtszatok vele sokáig.
Ha ráálíítottatok a turbóra, akor az adagolót is utánna lehet emelni, ameddig a füst nem zavaró. Ha ezeket megcsináljátok, és jó állapotú a gép akkor igen szépen fog teljesíteni. De cooler mindenekelőtt.
Gondolom volt már dolga itt valakinek 1.6 td motorral!!!
Haverom most vett egy 1es golfot ilyen motorral és szeretne egy kis lendületet varázsolni még bele bár igy sem rossz a masina mert mentem vele és 150 ig elég kellemes a gép!
Gondolom egy cooler sokat javitana rajta meg valami adagoló piszkálás sem ártana neki!
1 éves 50ezret futott 2.0-ás Mazda 6os commonrailt szeretnék chiptuningolni.
A Powertech Bécsben 398,- euróért csinál a 121-ből 155 lóerőt és 310-ből 385 Nm-t. Garancia esetén egy 100-assal hosszabb.
Félek esetleges negatív hatásoktól, ezért kérdem azokat az autósokat, akik már régebben csináltak ilyen tuningot, hogy mennyire vannak megelégedve. Esetleg konkrét tapasztalat a Powertech céggel?
Engem igazándiból hosszabbávú (min. 1 év) tapasztalatok érdekelnek és nem elsősorban a teljesítménynövekedés leírása, hanem az hogy volt-e negatív hatás a kocsi használata, szervízelése, fogyasztása stb. során. Őszinte kritikus megfigyelések kellenének. KÖszi-köszi!!!!
krézi egy kérdés mitöl van az hogy az én papiromon az van hogy 3700-töl már felfelé megy a füstérték? és kb 2500-3500ig 9.99. lehet nagy a nyomásom? lehet ha picit tekerek a füst csavaron akkor fönt is jobb lesz? amugy a max nomatékom (334)3500nél adja le a max loeröt (165.3)meg 4530nál. lécci válaszolj mert fontos. ja és a max turbonyomásom 1.51
Alapvetően jó gyerek ám majdnem mind aki ott nyomul és aztán van egy-két állat mindkét oldalon akik radikálisban nyomatják a dumát. No meg ott vagyok én is csak nem tudom hogy miért, mert hiába akarom - megfelelő műszaki felkészültség híjján - nem tudom megfelelő súllyal erősíteni a dízeles tábort. :)))
Szóval én az előző konfiggal voltam ott méretni. Azt hiszem úgy van, hogy ha első alkalommal vagy, akkor 8E egy mérés. De ha úgy fizetsz, hogy szolsz, hogy jönnél ajd mégegyszer méretni, akkor 10E és a következő már csak 4. Magyarul 2 ezret spórolsz.
Nekem ez a 214-es mérés volt a második.
UGyhogy majd megyek megint, és szólok, hogy mennék majd egy pici beállítás után mégegyszer.
Szerintem ugyanúgy vonatkozik ez arra is ha 2 autóval mész.
Olvasmányaim szerint minél jobban húzzák chippel az autót a minél nagyobb teljesítmény felé, a nyomatékcsúcs annál feljebb kerül - míg végül egybeesik a teljesítménycsúccsal...
Hát igen, érdekes. Valószínű azért, mert nagy volt a lyuk.
Bár mondom, tegnap lett tekerve picit a turbón, így most hamarabb is megjöna nyomásom, a lyuk is kisebb lett, és érezhetően több a nyomaték. Azért akarok majd elmenni méretni mégegyszer. Meg amikor fent visszaírják a chipet, hogy ne füstöljön enynire.
Nézegetem a táblázatot egy ideje,de valamit nem értek! Hogy lehet a max. nyomaték 4100-nál? Ennek nem kéne sokkal lejjebb lennie? Hogyan tolódott ez ennyire fel?? Megnéztem egy pár húzott tdi mérést és mindenhol 2500körül van a nyomatékcsúcs! Teljesen benzines beütése van a grafikonnak.. Hogy van ez?
Ja Ja nagyon tetszik a gépezet (JA ÉS KOMBI) . egyenlőreg csak infót gyüjtök ,mert nekem fő a biztonság nem akarok ugyjárni mint az a 3as golf ! (ja elsősorban a 2db gt17es biturbós izgatja a fantaziámat )
Igen, a nyomaték picit elmarad, de azóta még lett egy picit állítva a turbón, most hamarabb megjön a nyomásom is, hamarabb reagál a gázra is, és seggre érezhetően több a nyomaték, viszont nem érzek fent sem teljesítmény vesztést.
Még egy picit a füstölést vissza kell venni, és akkor lesz jó.
a másik papit amit adtak hozzá azt is feltudod tenni? kiváncsi vagyok milyen fordulaton mennyi a nyomásod mert ha jol látom nyomaték a lohoz kicsit alulmarad.
hu de bele erösitettél:) gratulálok:) chipes 1.9 tdit meg nem láttam ennyi bizonyitott loval. hallani már hallottam 300 lorol is de az valahogy más mint igy:) én is bemérettem az enyém pár napja.
hát nem tudom, Pap Csabiék állították be az előtöltést, meg ilyenek, de hangra is rendben volt, és az egészséges dizel füst jött ki hátul a dörrentőn. és a Csaba is mutatta hogy neki is hajlogatta az az adagoló a hajtókarokat, csak ő nem várta meg míg eltörik, hanem kicserélte. na nekünk ez nem jött össze :(
lehet hogy drága,bár kinek mi a drága..! egyszer kell megvenni! utólag visszagondolva nekem megérte a pénzt és a munkát! Szeretem ha látok rendesen,ég és föld a halogen-xenon különbség! persze gyári lencsés xenonos lámpám van,motoros állitással,mert igy van csak értelme!
Na látod? Ebben a 3-as és 4-es Passatok nagyon jók. Beltérre jó nagy, és csak 1285 kg. Pedig még azt sem lehet mondani, hogy nincs bennük anyag, meg hogy papírautók. Mert nem azok. És ebben az 1285 kg-ban már benne van gondolom 2X légzsák meg még egy-két apróság. Mi a motorkódod? Mit akarsz egyáltalán kihozni belőle? Vagy csak infókat gyűjtesz, hogy meddig lehet vele elmenni?
Ne érdekeljen ez az átépítés. Súlyos százezrekről van szó, rengeteg lakatosmunkáról, hajtásláncról meg mindenről... :-(
És felesleges is. Ha rövid távú gyorsulásokra kell, akkor jó, mert nagyot fog a rajtnál. Vagy egyszerűen csak annyira élen autózol állandóan ralli-sítlusban, hogy amiatt kell. De gyanítom, hogy egy kombi Passatot nem erre akarsz használni... :-)
Egyébként egy ilyen autó még mindig egész jó gyorsulásra, mert a méreteihez képest viszonylag könnyű.
De már a kérdés is felmerült bennem ,hogy mi ennek a következménye ,hogy csucsal megyünk fentebb.Az egy dolog hogy azonmos idö/nagyob dózis ,de milyen további gyakorlati következménye van a nagy csucsokanak.
Gondolok az esetleges negativ dolgokra.. pl.: porlasztási minöség romlása ,bár ettöl nem félek.
Mondjuk olyan kis elötöltéssel fog üzemlni a rendszer ,hogy hidegüzembe dadogni fog egy darabig,bowdenessel,ez sem érdekel annyira,persze a geo jobban lekormolódik.
De ami kifejezetten káros lenne olyan paraméter nem jön vajon elö ?
Az összkerekes kasztniban magasabb a kardánalagút és a hátsó hid felfogatása is teljesen más. Tehát ha összkerekest akarsz, egy simából, akkor rengeteget kell szögelni, mert szabni kell a bódét. Egyszóval nem éri meg, ha összkerekest akarsz, akkor olyat kell venni.
Van egy ilyen célra átalakitott összkerekes váltóm, 3,66-os difivel. A sor golf kettes dizelé, az ötödiket nem adom mert az egy FF-es golf 1-é (nagyfogú, 0,71-es) de tudok adni hozzá egy 0,75-ös g2-e ötödiket. Van hozzá egy ötágú 210-es szinter, és egy hátsó difi is. Az egész 60, a fél kardán ajándék még hozzá...
6 sebességest raktam be helyette, ezért maradt meg a cucc, a váltóban nincs 30ekm a felújitás (vsapágy és szimmeringcsere) óta, a kuplung 30-40%-os, még elmegy kategória, vagy új szintereket kell rá rakni.
Valamelyik alkatrészesprogramban. (Bádi, Unix, mittomén...) Ha a cikkszámok nem stimmelnek, akkor nem ugyanaz. De úgysem stimmelnek... A VR6-nak szerintem a rugói erősebbek.
Adott egy 1.9td ventó,kérdés,hogy az előtöltést hova célszerü állítani,ha kell egyáltalán módosítani,abban az esetben,ha egy kicsit megvan piszkálva a gép?
A piszkát, az emelt nyomás(0.9),több anyag,és kat hiánya okozza.
ott van golf tdi tette föl a képet fehér hármas nagy coolerel az elején. na azaz auto, és övé, csak én is segédkezek a szerelésben. volvó és a cúler. és ilyenekkel nem foglalkoztunk hogy mérni a levegő hömérésékletet.
2,5-3 bar-al müködött, ez volt az egyik ok, a másik meg hogy túl nagy az adagolója, és akkora menyiségű gázolajat kapott hogy zsugorodott a hajtókar, és a dugatyú szoknya beleért a főtengő sonkába és összeakadt.
azon a képen amelyiken belátni a qler belébe. Szóval úgy láttam(a kép elég homályos volt" hogy a lyukak amik keresztülvonulnak a qleren azoknak a keresztmetszete "H" alakú.
Sziasztok! A következő problémával küzdök: Opel Astra 1,7D Szívódiesel Lucas Cav adagolóval. Nem füstöl,nem kopog,rendessen indul. De állandó kb.1/3-os fordulaton mintha felfutna néha a fordulat, ill. itt lenne egy lyuk,mint amikor a karbulátorosoknál az 1-es és 2-es torok közt nem jó az átmenet.Ha ezen fordulat alatt vagy felett járok akkor minden rendben.Az alapjáratom nem ingadozik.Ez a jelenség azóta van amióta hengerfejtömítést cseréltem,azóta 130 a vége,előtte 150 volt.Bár én általában a 90-es tempó híve vagyok.Köszi a segítségeket.Mészizs
Itt nem tudok olyat akinek ilyen autója lenne tuningolva, mint a Tied.
Nem akarok senkinek sem ellenreklámot csinálni egyik cégről sem ezért rosszat egyikről sem írok (bár tudnék).
A mostani autómban superchips van. Még túl sok tapasztalatom nincs vele (már benne volt amikor az autó hozzám került), de nyugodt szívvel tudom ajánlani.
Sokakkal ellentétben ha később módosítani kell a chipen ők megcsinálják és nem kell egy új chipelés árát kifizetni.
Az elmúlt napokban több fórumot is olvasgattam,mert egy 2.0-ás dízel mondeoba keresnék tuning lehetőséget./tdci/
Két verzió közül még nem igazán döntöttem,így tehát szóba jöhet a szervízcsatlakozón keresztül történő chiptuning,de megoldás lehet egy egyszerű powerbox is.Ezekből is találtam vagy 3 fajtát,annak ellenére,hogy mindegyik német gyártmány,2-3 év garaciával.
Powerbox-al kapcsolatban van -e kézzelfogható tapasztalat?Én őket találtam árban legkorrektebbeknek,nem tudom vásárolt-e valaki tőlük:
A 16-szelepes TDCI valóban más mint a 8-szelepes!Csak azt nem tudják, hogy van egy 115-lóerős 8-szelepes TDCI-is!Ami a már említett 2-dologban külömbözik a TDDI-től.
Jó kis meló... A váltó az nekem rövidnek tűnik, legalábbis szerintem simán elférne benne egy hatodik fokozat. Tényleg csak ennyi lenne a különbség a TDDI és TDCI között? Nekem valaki azt mondta, hogy teljesen más a két motor.
Szóval, akkor mivel lehetne kezdeni a tuningot egy mezei Focus esetén? Turbónyomás emelés+IC csere?
Szóval ez egy nem egyszerű autó (mármint az enyém).
2001-évjáratú Ford Escort "dobozos".Ebbe került bele az 1,8-TDDI 90-lóerős motor.
Krézi féle bowdenes adagolóval az eredeti (gyári) csúcsokkal padon beállítva.Most kb. 100-105-lóerő Krézi szerint.Az adagolón kívül semmi tuning (egyenlőre) 0,75-ős turbó nyomás az eredeti turbóval, cooler nélkül!!!Tudni kell, hogy a Ford nem egyszerű tuning alany, nehéz a csúcsok miatt és mert vas hengerfejes!Nem tudjuk mi a "húzás" határ, mivel én dolgozni használom folyamtban van egy 115-lóerős TDCI 8-szelepes motor beszerzése, vagy egy mostanihoz hasonló.Ha 2-motorom lessz bátrabban fogom kezelni a kérdést!Mivel nincs coolerem (elég vicces) az adagoló is jócskán vissza van tekerve.Krézi szerint egy gt-17-el 1,5-ös nyomással jó coolerrel 150-lóerő simán van benn.De ezt a csúcsok határolják be erősen!Gyakorlatilag a két motor TDDI és a TDCI a csúcsokon és az adagoló/gázolaj szivattyún kivül teljesen egyforma.Már befejezés előtt áll a kipufogó csonkom, rozsdamentes spec. "rövid" csonk, a turbót várom hozzá.Ez egy gt-18 lessz, csinálom a coolert is de annyi munkám van, képtelen vagyok befejezni.No és egy teljesen spec. cooler lessz!A létező legújabb fejlesztésekkel min.25-30-lóerőt tudni kell neki!A másik rákfenéje az autónak a váltója!!!Mivel teherautó a létező legrövidebb váltóval gurult ki a gyárból.
Plussz escort váltó, aminek rudas a kulisszája és nem bowdenes lásd. mondeo-2 vagy focus.De ,hogy még bonyolultabb legyen az élet a mondeo-2 és a focus hidraulikus kinyomócsapágyas!!!Természetesen az escort véletlenül sem az!!!A megoldás, az én váltóházamba bele kell tenni a mondeo-2 vagy a focus váltó belét.Ez a műtét jövő héten következik!
Bocs, hagyjuk, azon a videón nem látszik semmi... :-) A füstcsvar az adagoló jobb oldalán van, a porlasztóhoz menő magasnyomású csövek mellett vizszintesen. Ha adsz neki anyagot, akkor biztos megugrik majd az alapjáratod is. Alapjáratot az adagoló mögött, fent az adagoló és a hengerfej között tudsz állítani egy picike függőleges csavaraon.
Az én autóm most egész jól megy - na jó, 1.6D-hez képest... :-) - és amióta megjött a hideg, még csak nem is füstöl.
Rákérdezek még egyszer: milyen tüneteket produkált az Audi?
Lebontottam mindent ami ahhoz kellett, hogy hozzáférjek a computerhez, DE egyszerűen nem jön ki a helyéről. Egy fél délután próbáltam kihúzni de nem jött. Vagy akad vagy valamivel rögzítve lett, de nem jön ki. Áthívtam egy helyi NemNagyonLáttamMégZsigulinKívülMásAutót típusú szerelőt (sajnos itt Csengerben ahol melózom csak ilyet lehet találni) de az is megfőtt vele.
Ha megyek haza Debrecenbe elviszem majd a szervízbe, de nem tudom mikorra lesz belőle valami.
Ráadásul hiába raktam fel a fotókat, szerintem csak összezavartam pár pajti gondolatmenetét.Mert akit igazán érdekel az úgysem éri be ennyivel.De erre a tegnapi nap nagyon jó példa!Tegnap az esti órákban 5-emberke hívott fel a fotók ügyében.
Semmi harag!!!
De hidd el nekem a kézzelfogható gyakorlati dolgoknál nincs egyértelműbb!
Szívódé kérdésem lenne (komoly tuning ;): az 1.6D adagolóján hol van a "füstcsavar"? Vagyis hol lehet neki kaját tekerni? Az TD-ét tudom, csakhát ennek a felső része ugye más...
Az 1.6D-m egyáltalán nem füstöl, de nem is nagyon megy, gondolom le van tekerve nagyon.
aztán ahogy elkezdek keresni egy kis pénzt, megkérem Krézit,h kicsit tuningolja meg.
ha tudsz valamit szolj.
amugy a 110-es Toledo és leon is bejön. csak tuning szempontbol azért tetszik jobban a 130-as és 150-es,mert nem kell szarakodni a váltoval,dugoval,hajtokarral....
Szóval 200 ló fölé... Nem gondoltál még arra, hogy egy 2-es Golf nem erre a száguldozásra van? Légellenállás, szélzaj meg hasonlók... Olyan féket kell alá tenni, hogy el sem hiszem... :-))
Már több helyről hallottam ilyet, de ahhoz nagyobb csúcs kellene a Race 520-nál is, meg erősitett alkatrészek az adagolóba. Meg minek? Kicsivel nagyobb csúccsal a 12-es adagoló egy 3,2es tárcsával tud akár 300ló-nak is elegendő mennyiséget.
A honlapomon fent van egy terepralis Toyota, abba Scania csúcsokat(8*0,22) raktam, és kényelmesen vitt 30cm3/200löket felett az adagolója 4000-es motorfordulatnak megfelelő fordulaton. (a széria 110lovas 11cm3-t/200 löketre szállit)Már egy miliméterrel nagyobb elem is sokat jelentene, nem kell rögtön 14-es, de ahhoz biztosan nagyobb csúcs kell. 5 hengeresre folyamatban van kisérleti céllal egy 12-es legyártása (vagy11,5) egyébként.
Hát most már ejnye-bejnye vazeg! Nem csak Pesten szarok az utak. Szinte mindenütt. És ami a legjobb, az az, hogy még a vadonat új utak iszonyat hullámosak, majd' szétrázzák az autót. :-( De ez nem csak a fővárosban van így. Na mind1.
Amúgy vízmelegedéssel nincs semmi problémád? Most milyen nyomáson megy?
Safee: Hát az úgy történt, hogy kaptam ajándékba egy garnitúra szar lengéscsillapítót. Van Dömsödön egy meglehetősen jóhírű hirdaulika felújító műhely.
Elvittem oda, és mondtam nekik, hogy szeretném felújítani némi sprotosítással. Egyből tudták mi a helyzet, és felajánlottak egy utcait, vagy egy sportot, amit nem javasolnak, mert hamar kasznirepedés a vége. Hát kértem a lájtosabbat, és mondtam hogy 40-es ültetés van a gépen, szóval annyit vágjanak, és esztergáljanak. Nem újdonság nekik a dolog, versenyautókat is szoktak csinálni.
Azt mondták felújítandó dolgoktól függően 5-10 ezer darabonként.
Negatívum: Olyan kemény lett, hogy "kétszer is át kell menjek egy huszason, hogy megmondjam fej, vagy írás" Ez roppan kellemetlen a magyar utakon, igazából 140 felett kellemes. Ellenben a kanyarok a barátaim :) Gyári rugó maradt, amúgy is kevés konfort elillant. Nem tudom, megbántam-e, mert feelinges, ám sokhelyütt nem tudok közlekedni. Pest kilőve.
Negatívum2: Kúrvára nem tartották be az ígért 3 hetet -> 5 hét. Tűkön ültem addig.
De mindent egybevetve, már olcsóbb lesz a köv felújítás, meg vagyok elégedve a munkával.
Ha igy van fent egy turbó akkor hamar megadhatja magát, mert ahogy a motor billeg előre hátra feszegeti a kompresszorfedelet, és a kompresszorkerék beleér a csigaházba.A Kompresszorrol jobb lenne egy gumikönyökkel kiindulni, és az egyenes részbe is érdemes 10-15cm hosszon egy gumicsövet rakni. Be kell nézni a turbóba szivóoldalon, és lehet már látni nyomokat ahogy beleért a lapát a fedélbe!! Akkor sürgősen meg kell oldani ezt a kérdést.
Te valamit nagyon félreértettél!!!! úgylátszik túlzásba vittem a kedvességet, ezexerint ez félreérthető volt!!! raktam kacsintós szmájlit is ennek a kihangsúlyozására. én is elolvastam magamat mégegyszer, bevallom van alapja a félreérthetőségnek. Szó sincs kóstolgatásról, nem vagyok az a típus kérdezz meg bárkit innét aki legalább 1 éve itt van. Részemről legyen béke, az ügyet lezártnak tekintem. Mellesleg a munkádat látva már tegnap elhatárotam hogy veled szeretném megcsináltatni a kúlert a jövendőbeli kocsimra. Olyan dimenziókban gondolkodom ami a kúlert helyezi a főszerepbe. Nem riadok vissza lemezvagdalástól hegesztéstől műanyagozástól. A szakmámban végzett munka eredménye nem publikus, kalkulátor vagyok.
Az attól függ... Ha egybecsonkos GT17-et veszel, azon például nincs mit átalakítani, mert hát csonkkal együtt megy a dolog... Hány lovat akarsz? Hány bart? A GT 17-et hamar le lehet harcolni.
Nos, igazából nem sokkal kevesebb, elméletileg 5 mezei halogén wattjával marad csak le. ez megközelítőleg 1800 lumen
De a xenon ívkisülésű fényforrás, a két "elektronágyú" (elektróda) között elhaladó elektronok gerjesztik a xenon gázt, ami fotonokat (fényt) bocsát ki. Ez kissé (kb 3 szorosan) jobb hatásfokkal hasznosítja a fényt. Ez igaz a higanygőzlámpára is.
Ja RÁKi ! ma leszedtem a coolerhűtőmet és elvittem a hűtőshoz mert tömitést ki kell cserélni mert enged (lefotóztam gyári csak sajna nem akarja felrakni a képeket )
Azért nem kerestelek még konkrétumokkal, mert így röviddel bútor és autóvásárlás után elég lightos vagyok anyagilag. Remélem nyár elejére egyenesbe kerülök és akkor lehet faragni a gépet. Viszont ha korábban feléd járok meg kellene nézni az autó elejét, hogy látod e értelmét a lökhárító cseréjének.
Esetleg csináltál amióta beszéltünk olyan Toledo-t mint az enyém?
Kisipari lökőst nem akarok rárakni, a leon cupra r gyári szettje pedig kurva drága (160E Ft). Szóval feleslegesen nem akarok ennyi pénzt kidobni rá, viszont ha szükségesnek látod a jobb levegőellátás miatt, akkor muszály leszek megvenni.
Az adaptert és az olajhűtőt "gumi" csövekkel kötöd össze.Vedd kézbe az adaptert és a hűtőt ha megvan.Mérd meg a hűtő elméleti helyétől a távolságot a mostani szűrőig és kettő darab olyan hosszú csövet kell csináltatni olyan céggel vagy emberrel aki hidraulika csöveket csinál.De add a kezébe az adaptert és a hűtőt is mivel olyan csavart kell a csövek végére tenni amivel össze tudod rakni.
Megvettem az új autómat, és az a kérdésem, hogy vajon mit lehet rajta erősíteni szerintetek? Ez egy 2002-es Ford Focus 1.8TDDI - turbó dízel intercoolerrel. Még nem a közös nyomócsöves (ha jól tudom).
Előrebocsájtom, hogy meg nem volt alattam dízel autó, és leginkább magas fordulaton (pl.2500 felett) jelentkező erőhiány zavar. Az előző(C20XE Calibra) pont a pörgetést kedvelte, és kicsit furcsa még.
De most azzal az adapterrel össze tudom hozni a mercedes olajhűtőjét ? van valami komplikáció vagy egyszerűbb ha adaptert veszek a hozzzá való olajhűtővel ?
Teljesen jól látod a kérdést és helyes a szerelési sorrend!
Gyakorlatilag egy olyan csavarról van szó ami anya is egyben, ez fogja az adaptert és erre tekered rá az olajszűrődet.Nyilván az adapter vastagságával lejjebb kerül a szűrőd!(25-30mm)
Akkor én most lányos zavaromból kikeveredve meg szeretném kérdezni, hogy mi ez az olajhűtős adapter? Mert hőcserélős olajszűrőtartóról tudok, de ez agondolom nem az... Ezt az adaptert az olajszűrőtartóra kell felrakni, aztán majd erre kell rátekerni az olajszűrőt? És így néhány centivel lejjebb kerül az olajszűrő?
A másik: plusz olajhűtővel ugyebár több olaj kell, és még ebben is keringtetni kell az olajat. De így még mindig simán elég az olajnyomás?
Gondoltam ,hogy itt is lessz "kostolgatós" ember, de mint nagyon sokszor az életben megint igazam lett!!!
Ha figyelmesen olvastál volna mindíg oda írtam, BÁRKIT szívesen nemétől és vallásától függetlenül felvilágosítok személyesen ha szeretné és igényli az információkat!!!Tehát soha nem zárkóztam el a felvilágosítás alól.Továbbá arra sem emlékeszem, hogy a fenoménségemről próbáltam volna meggyőzni valakit is és utalást tettem volna arra, hogy ebbe a topicba hülyék az emberek.Sőt még fáradtságba sem kerül.
Gondolom Krézi is felrakott rengeteg fotót az adagolójairól csak neked, nehogy azt gondold csak a parasztvakítás megy!?Sőt külön-külön minden egyes alkatrészéről elmagyarázta mi micsoda és mit hivatott szolgálni!?
Én úgy gondolom azzal bizalmam jelét mutattam a topic irányába, hogy feltettem jópár fotót a munkáimról.
Ha már itt járunk, csak amolyan az én felvilágosításomra szolgáljon had tudjam már meg te mivel is foglalkozol és ha nem nagy fáradtság tegyél már fel néhány fotót a munkáidról nehogy hülyén halljak meg!!!Hátha valami fontos embert nem fogok megismerni?!?!?!
Főként abban látom a szegénységi bizonyítványodat, hogy pár fotótól vársz egy "nemzedék" felvilágosodására!!!
Csak érdekesség képpen zárszóul.Tegnap óta kb.9-emberke keresett, akiknek nem esett nehezére felhívni vagy mailt küldeni!!!
Nem jó válasz ;-) engem is érdekel miben más egy wrc mint egy mezei. én olyan vagyok aki szereti tudni a miérteket (pl. mi a külömbség a nyújtó meg a sima margarin közt, annak ellenére hogy nem nagyon sütögetek leveles tésztát).
itt nem ilyenre gondoltam hogy "mert jobb a hatásfoka" hanem, hogy miért jobb.
Légy oly kedves ha nem okoz túl nagy fáradtságot, tedd meg nekünk kíváncsi dízel tuning fanoknak, hogy ne haljunk meg hülyén ;-)
Ha nem akarod leírni fényképezz le légyszives kívül belül egy simát meg egy wrcst.
segítségedet előre is köszönjük. 4kép és felvilágosul egy egész nemzedék.
Ez bontókból beszerezhető.De a bontott olajhűtőt nagyon megkell vizsgálni nehogy valami felrobbant motorú autóból legyen kiszedve!!!Mert utána lehet kidobni a saját
motorunkat is!!!
Az olajhűtőhöz adaptert kell feltenni.Ezt az olajszűrő alá teszed, ilyen is van bontókban.Pl. golf gti, fiat croma stb.
Krézinek nagyobbak a tapasztalatai ilyen téren!Tőle nagyobb biztonsággal kérdezhetsz hasonló dolgokat!
A PD-dugókban van alsó olajhűtés.De egy dugattyú elreped vagy eltörik!
Ez a rengeteg felmelegedés és kihülés miatt van!
Én abban tudok segíteni a motor élettartamának a meghosszabbításán, hogy termikusan rendberakjuk!Intercooler olajhűtő, 150-lóerő felett mindenképpen ajánlott az olajhűtő!.....(sőőőőt!
Krézi szerint 1,6-ig bírja a gyári blokk dugóstul. Nekem is bírta a fekete toledo, az is 1,6-al volt fújva race csúccsal, gt-20-al. A coolert csak Nagy Janinál ám!
Nekem is marad egyenlőre a gyári dugó. Szarrá fogom élvezni magam, ha végre készen lesz!
Igazából úgy történt, hogy épp Szentendrére igyekeztünk haverommal (akinek a német partnere za a cég, aki hangolta az autóm), és pont arról beszélgettünk, hogy elég jó lett és nem siekrült senkit tlaálni így út közben akire rá lehett volna szálni hogy megnézzük mit megy az autó.
No és pont akkor jött a 350Z. Aztán kajánul mosolyogva mondtam, hogy na tessék itt van. Én ezt csak poénból mondtam. AZTán a srác momndta, hogy akár ez is jó, max égünk egy hatalmasat.
Beleálltam a seggébe, az első néhány kilóméternél pont szar volt a forgamol, és olyan helyeken ment el, ahol ő még pont elfért, én meg már nem. Node amikor kiértünk a forgalomból onnantól pont egyszerre tudtunk kibújni az első autó elöl. 2,3,4,5. eleje, és ott vaygok a seggében, majd piros lámpa. Megállunk, ember lehúzz az ablakot, és csak anynit kérdez:
-Mennyit fogyaszt?
MOndom:
-Nem tudom, de TDI.
Erre az emberünknek ráfagyott a mosoly a képére. Utána azért rajtból elment (gondolom a hátsó kerék miatt), de utána ugyanaz a távolság maradt meg köztünk. Kb úgy 1,5 autó.
Ma leszedtem a turbót a vasról mert már nagyon meg volt szoruléva a geometria rajta! Mikor szétszedtem azt hittem rosszul leszek a látványtól,elképzeltem valamiféle képet magamban a dologról de ez annál sokkkal durvább volt!
Most azon gondolkodom hogy mi okozhatta a kormolódást télen nagyon sokszor járattam hogy melegedjen meló elött és után is! Vagy az hogy néha vegyestüzelésübe hajtottam a verdát!?
Szerintetek melyik esélyesebb????
Holnep teszek fel képeket is csak ma nem volt nálam a gép,
Sziasztok. Ha valaki PDTDI motort keres, írjon a golf3@vipmail.hu-ra. Van egy lekopasztott 130-as Passat motorom 120-ért. bővebb infót, esetleg képet küldök.
Mert igy a bemenő cső jobb oldalt felülre esik(a GT20 is felfelé áll),kimenő oldala pedig bal alul az akksi alatt jön el a szivőcsöre! Igy viszonylag rövid az út és nem kell sokat kanyarogni és nem is ér bele sehol a kaszniba vagy a motorba! Ezért irtam hogy relativ "könnyebb" berakni! Ezt még az előző tulaj kerálta bele,viszonylag jól!
Semmi baja. Szépen indul, szépen jár, nem volt gond vele azóta sem. hajtja pedig, legutóbb 210-et ment vele óra szerint az evo diesellel, tehát nem kíméli. Meg volt németeknél is vele, ott is nyomta a pályán 180 tartósan. nem tudom pontosan mikor volt, de most 240000 körül van gépben.
igen a szomszéd csippelt is, meg le is cserélte egy pd passatra a golfot azóta.
Én is pont arra gondoltam hogy Hamvasat a bátyád. Mennyi km ment már bele a goljába a tuning óta. 1x írta hogy már 30e van benne és semmi gond vele, de az már elég régen volt. Volt valami motor probléma azóta?
Ja és a szomszédotok tdi golfja az ugye csipelve is van ha jól emlékszem szóval kb 115le. Régen írt ide a gazdája,de lehet hogy rosszul tudom.
Az IC-csöveinek vastagabb a fala.Nálam még nem volt a talplemeznél lyukas IC.A többi sérülést vásárlás előtti tüzetes vizsgálattal ki lehet szúrni!Eleve egy bontott cuccot jobban át kell vizsgálni.Bontókban semmire nem vigyáznak!Dobálják, rápakolnak stb.!
Sajnos nem én készítem a hálókat!Ez egy elég komoly technológia......(nagyon komoly!!!
Kb. ötvenmillió forint egy ilyen gépsor.
Hollandiából és Angliából rendelem.
Képzelj el egy 0,5mm-es vízhűtő csövet ami az 1,5mm-es talplemezbe bele van vákum forrasztva.Erre a talplemezre építem rá a vízteret (hegesztem) 650-fokon, és ezek a csövek nem olvadnak ki a talplemezből!!!SZERINTED???
Igen, kék égő. :-)) Bár ez is csak 55/60-as, de baromi jó. Igazából fehéren világít, szóval rohadt világos. Csak annyira kék egy-két szögből nézve, hogy ne vakítson.
Elösször is egy kis dicséret!Jó vasra tettél szert!Minden elfogultság nélkül mondom és írom!Nálam rengeteg kocsika megfordul, gyengék, erősek, naaagyon erősek!!!DEEE!!!És ez az autó építés lényege, tisztába kell tenni magunkba mit is szeretnénk.
Szerintem ez az autó pont a határ.Komfortos és gyors dinamikus!Nekem pozitívabb benyomásom volt vele kapcsolatban mint a 200-ló felettiekkel.
A kérdésedre a válasz.Az olajhűtő adaptere termosztátos, csak 80-fok felett nyit ki!!!!!Nincs összefüggésben a melegedéssel!A TDI-motor nem valami gyorsan melegszik fel, pont emiatt az újabb tipusokban a kipufogó gáz segítségével segítik a hideg üzemet.
Ráki toledója már az enyém, innen a kérdés alapja. A beépített olajhűtő termosztátos? Nagyon lassan melegszik a vas, már gondolkozom a fűtőpatronok utólagos beszerelésén.
Ráki toledójából úgy kivágtam mint a huzat!Mert máshogy nem fért el az IC.Nincs tartó vagy merevítő szerepe!Sőt a 2-es gofriból mindegyikből kilehet vágni!Úgy szoktam csinálni az IC-t, hogy a tetejét a felső zárhídhoz rögzítem az alja rögzítéséhez rengeteg lehetőség van.Ha így kerül beépítésre baromi erős lessz az eleje!NO PARA!!!
Nem kell tragédiát csinálni a csövezésből!Mindenre van megoldás!Csak látni kell a feladatot.A coolernek mindegy, hogy milyen az alakja!Téglalap, kocka stb.
Most speciál erre a helyre gondoltam. Egész előre rakni így a coolert, hogy jó sok hely legyen mögötte a vízhűtőig, tehát a két hűtő között. Ezzel viszont az a gond, hogy középen ott van egy köcsög merevítés a zárszerekezethez...
Elméleti síkon érdekel a dolog. Én arra gondoltam, hogy a turbótól kijövő levegőt egy csőkúlerrel végigvinni a rendes nagy coolerhez. Ezzel előhűteni a levegőt.
Készítek gyorsan egy elvi keresztmetszetet, hogy mire gondoltam. (csak véleményképpen)
De vállalnál nekem rendes nagy coolert? Fehérvári vagy?
Én azért is tartanám halott ötletnek, mert mint kiderült fehér holló effektus.
Az esélye hogy beszerezd a kompatibilis dolgokat nem sok. Én nem sajnálnám a gépet átalakíttatni, mert bár most drága, de pár év és a bürokrácia lenyomja az árát.
Addig meg úgyis egyben marad. Szóval a benti elrejtett cooler nyilván nem kap olyan hideg levegőt mint a hűtő előtt, és azt a mennyiséget sem kapja meg. Ráadásul a gyári tényleg nem nagy, elvégre nem tuningra szánták.
Ha biztonságot akarod szem előtt tartani akkor tudd, a kamrás az melegszik rendesen. Ezért a tuningot javasolt meglehetősen nagy coolerrel kezdeni. Ha ez megvan, akkor nyugodtan lehet a turbót is hozzáidomítani, persze csak a jólesés határáig. Én 0.9-nél első körben nem vinném feljebb a nyomást, nézd meg azzal mire jutsz. Bátyámnál cooler nélkül a 0.85 és a 0.9 között nem volt különbség, erre krézi világított rá, hogy miért is. Túl forró a levegő. Tehát a coolert mindenekelőtt.
Persze nagyobb nyomáshoz több táp is jár. Ezt nem feltétlenül a füstcsavarnál kell állítani. Ehez már inkább szakember kellene.
Amibe én ütköztem, csak megjegyzésként: 0,9 bárnál kinyit egy szelep a szívósoron (nálam) ami elengedi a nyomást a légszűrő és a turbó közé. Ezt le szokás falazni.
Eleinte nem értettem i a baj. Tünet: gyorsul mint a barom, és egyszer csak elmegy az erő! nem feltétlenül hangos. csak ha a szabadba fújja.
Gondolom a turbó baromira örül neki, hogy egyszercsak lecsökken az ellenállás, aztán pörög mint a fene. Ez szerointem elég káros lehet, főleg terhelésnél. erre ügyelj.
Az áraknak sok összetevőjük van!Egy komoly IC 100.000.-Ft körül mozog.Ennek a belseje a WRC-intercoolerek éhoz hasonló.(pont olyan)Mert belülre is komoly lóerők /nyomatékok vannak elrejtve, csak ezeket a dolgokat bele kell tenni és ki kell alakítani benn!Bonyolult lenne ezt most leírni ezért nem fogok bele!
De szívesen (ez nem igaz) alakítok át bontott IC-t is!Ezekkel csak az a baj, hogy sok a lerakódott olaj és korom bennük, nagyon nehéz a belsejüket tisztítani és ha nem jól tisztítod ki, folyik az olaj a hegesztés közben ki belőlük!Gondolom nem kell levázolni, hogy milyen lessz a varrat tőle (ha lessz varrat)?
Nyilván ezek más árkategóriát képviselnek.
Tudnom kell mit szeretne az illető, méretek, tartó fülek, kialakítás stb.
Hát igen. Egy hayabusához képest a legdúrvább TDI-s egy lomha fos.
Most inkább motorozik. De szerintem ez is jobb, mint amikor robogót tuningolt. :)
Neki többnyire az a fő, hogy valamit bütyköljön. Bár már kezd kicsit unalmas lenni, amikor 10-percenként dobjak le valamit, vagy menjek már le egyenesben tartani a motort, mert csak úgy lehet olajszintet nézni... De amúgy jópofa. :)
Kösz a választ! Asszem a 90-100 egyedből álló ménes már megfelelne nekem. A biztonság, amit írsz nálam első a fontossági sorban. Nincs pénzem 1-3 évenként, vagy gyakrabban újraépíteni az autót. Esetleg a katalizátor és középső dob kidob, továbbá átmérő racionalizálás és ehhez illesztett hátsó dob kombináció érdekel még, ha jelentősen javít.
Már nem érdekli a tuning az autón. de régebben gondolkodott rajta.
Ő arra gyanakodott, hogy a turbó a ludas, mert ugyanaz a turbónk, csak nekem 1.6-os a gép. Valószínü, hogy az olajat jobban melegítette, és azt már nem díjazta a verda. De nem volt komoly, csak nem akart figyelni a hőfokra.
A vízhűtők és az intercoolerek között a fő külömbség a csövek vastagságában van.
Ugyebár ha belenézünk egy intercoolerbe ott láthatjuk, hogy a csövek belsejében külömböző alakú lemezkék vannak.Ezek a hőleadást hivatottak javítani, van belőlük rengeteg méretű és fajtájú.De vannak olyan intercoolerek is amiben a csővek üresek
belülről!!!
Ezek ugyan úgy igazak a vízhűtőkre is!Nagy általánosságban a vízhűtőkben üresek a csövek belsejei (autóknál)!De volt alkalmam olyan vízhűtőt készíteni amiben a csövek
belsejében voltak hasonló lemezkék mint az IC-k belsejében.Ezek a tipusú vízhűtők
nagy hatásfokúak és borzasztó drágák!Nem véletlenül használják csak a versenysportokban őket.
De ha már itt tartunk, gyakorlatilag olajhűtő "hálóból" is lehetne IC-t csinálni!A csövek belsejében ugyan úgy megtalálhatóak a lemezkék!Csak ezekből a "hálókból"
nem csinálnak nagy IC-méreteket!Ráadásul óriási nyomásokat elviselnek!!!
Elhiszem! De ültem egy pár "gyári" 90-es tdi-ben! hát egyik sem ment egyformán! pedig elvileg minden ugyanaz! tehát ne általánositsátok le a tdi-ket se!
Felálíítottuk a nyomást 0.85-re, mert 0.9-nél már nagyon melegedett.
hozzáállítottuk az adagolót, és így gyorultunk 2 személlyel (110 és 95 kg) 12 alatt 100-ra. no cooler. Aszomszéd TDI golfja nem ért minket utól. Hozzátenném, hogy kkk turbó van rajta, gyári, és 1400-tól elég szépen tölt. ott kb 0.5 a nyomás.
Pár napja volt itt téma. Ez egy intercoolernek a belseje. A vízhűtőben csövek mennek, amik között merőlegesen van ez a harmónika alakú lemez. Ezt látod kívülről. Az intercoolernek a belseje is ilyen, csak a kívülről láthatóra merőlegesen. Ebben nem csövek mennek.
Igen, ez a gép 1.6-os. Csak összahasonlításképpen: a Te autód 1.9-es és 75 lovas. Ez a 2-es Golf 1.6-os és 80 lovas. Ennyit számít a cooler. Egyébként gyári adatok szerint a Te autód 0,7 bar körül tölt, az 1.6-os 80 lovas pedig 0,8 barral.
Az 1.9-es motor nem olyan érzékeny a hegerfejre. Ha tiéd be lesz coolerezve, picit tekersz a füstre és belövöd 0,9-1 barra, akkor a 90 lovas TDI-t simán megkajálja. És akkor még relatíve nem is költöttél rá sokat. Ha ennél többet akarsz, akkor már bele kell nyúlni az adagolódba is. 130 ló fölé simán el lehet menni biztonságosan.
De csak óvatosan! Ennek még mindig nem lehet ész nélkül küldeni a turbónyomásokat! Még mindig kamráas motor, 200 lóerőre meg ilyenekre nem kell számítani...
mennyire jol látod az itteni helyzetet.:) de tényleg:) egyik ismerösöm mondta egyszer nagyon nagyon találoan hogy a magyar emberek olyanok mint a rákok egy fazék vizben.:) ha van itt szakács akkor dudja hogy miröl beszélek. ha egy pár rákot beönntesz egy fazék vizbe és ha valamelyik ki akar mászni akkor a többi egyböl vissza huzza:):) de tényleg. és ez nagyon illik a magyar emberekre.
Nincs ebbe semmi csodálatraméltó!Semmivel nem vagyunk Krézivel egyedibb emberek mint ti!Talán az elszántságunk és az "őrült" ötleteinkben külömbözünk.No és abban, hogy sok olyan információ van a birtokunkban amit szívesen megosztunk veletek.Csak néha elszakad a fonal a sok értelmetlen buta vitán.
Nálunk az országban, sok a szakmai féltékenység és titkolózás.Feleslegesen!!!
Dolgoztam németországban, olaszországban, keveset angliában is sehol nem tapasztaltam ennyi rosszindulatot mint náluk!Senki nem kérkedik a dolgaival, mindenki csinálja a dolgát és megosztja az ötleteit másokkal.Ráadásul bandáznak egymással, nem nézik le a másikat.Én is dicsekedhetnék hol és kikkel dolgoztam eggyüt, mégsem teszem, mert ettől nem lennék másabb ember!
Láttam már több munkádat is! Tényleg szép,igényes munkát végzel! De nem gondoltam volna hogy te is idetévedsz a dizel-tuning fórumra! Anno Kréziről sem gondoltam volna! Kellemes csalódások ezek! :)
Értem. Bár, ha ez a golf 1,6-os (ez kérdés is egyben), akkor az 1,9-es motorral több jön ki. Vagy ez 1,9-es gép? Ahhoz meg kevés az 5 ló többlet. A légszűrőház ugyanolyannak néz ki, mint az enyém, ahogy az egész moci is. Van ennek "ablaka" a gépháztetőn, vagy másképp vezetik a levegőt?
O.K. Várom a képeket. Mindenről, ami cooleres! :-)
Igen, a vízhűtő hártrébbtolására én is gondoltam. Pl. azt sem tudom, miért jó úgy gyárilag, hogy kicsit ferdén van benne. De nem baj, alakítás után majd tök párhuzamos lesz az elejével. :-) De még mindig azt kérdezem, hogyan jobb: legyen 8-10 centi hely a két hűtő között, vagy tegyem neki a vízhűtőnek? Melyik esetben jobb a vízhűtőnek?
Kék csöveket nálam tudtok vásárolni!Elég sokféle méretben léteznek így az áruk is főként ettől függ.Egy derékszög idom (90-fokos) több féle kialakításba kerül forgalomba, van rövid és van hosszabb egyenes ráhagyással.Konkrétumot írj és mondok árat!
Szívesen állok rendelkezésetekre bárminemű hűtő kérdésben, vagy alumíniummal kapcsolatos tevékenységi körbe tartozó dolgokkal Pl. motorblokk/váltó-hegesztés, szívósor átalakítás stb.
Itt a fórumon hivatalos munkaidőm alatt találtok meg 7-15-óráig.Aki ír e-mail-omra, küldök neki telefonszámos elérhetőséget!
2-es gofri-nál a vízhűtő elé nyugodt szívvel belehet tenni a coolert!.....(nem kicsit!!!
Ha egy kicsit ötletes vagy és körül nézel a motorterébe rájössz, hogy a vízhűtőjét hátrébb lehet tenni a motor irányába.Máris jönnek a centiméterek!Rakok fel képet transporterről, ezzel a szisztémával készült.
Ne irj hülyeséget! Nyisd fel nyáron a motorháztetőt! Ömlik ki a meleg a turbótól! A motortérbe rakott gyári cooler-ről csak annyit: haveromnak pár éve volt egy jetta tdi-je,Kréziék csinálták,eleinte ez a gyári cooler volt benne! Nyáron szart sem ért,megálltunk vele és tűz forró volt a kimenő csöve!
"kék neonok mellett" -bazzeg ezen beszartam! :))) felénk is ez a divat manapság! matt fekete fólia,lángnyelvek,lefujószelep,meg neonok! ezektől lesz ütős egy tdi! :)))
ebben igazad van viszont Safee szerintem nem fog 200Le-t csinálni az 1.6d-ből,ezért ajánlottam neki a tds coolert! egyszerű bedobni egy G2-be és szerintem neki megfelne!
A kamrás eleve kamrás, ráadásul sokkal jobban pörgetted a 160-hoz, hiszen sokkal rövidebb a váltója. A 2-es Golfod 160-nál 4000-et pörög. Szerintem menj a TDI-del 30 km-t 200-al, és akkor melegebb lesz. :-)
A kipufogó és a turbó igaz hogy meleg ,de annak kicsi a hőleadó felülete és a kipufogó próbálja elvezetni egy kicsit a hőt.Nekem a GI nél a gt20 felett eléggé megégett a kaszni.
Miért a hűtővízhőmérséklettel számolsz ember? A kémény jéghideg? Nem fűti a motorteret a kipufogócsonkkal együtt? A hengerfejre mérjél már rá lécci egyszer a kipufogó oldalon viccből! Mindezt bezárva képzeld egy motortérben..
Valamennyit biztosan ér, hiszen elviszi a levegőt egy körre. De a Te coolered nem a motor előtt/felett volt, hanem a váltó felett, ami nem olyan meleg közel sem.
Nekem a golf 2 ben ilyen coolerem volt gt20 turbóval.1.5 bar nyomással.
Nagyon jól működött.
Ha a bemenő csövet forrónak éreztem és a coolerből kimenő csövet langyosnak.Akkor csak ér valamit.Ebbe bele kell számolni azt az időt amíg kiszállok az autóból és felnyitom az elejét.
Szerintem egy cooler ,ha nem is éri egyből a menetszél,de nincs is elzárva a külső levegőtől hermetikusan ,akkor ér valamit.
Ha az 1.6-osomra GT 15 kerül fel, az milyen nyomást tud nekem produkálni, hogy ne essen szét a turbó? A jelenlegi p.csúcsaimon kijön kb. 95 ló, 1.9 TD adagolóval? <- az adagolóba bele kell nyúlni? Természetesen jól megcsinált coolerezéssel és kipufogóval...
A hengerfejről a meleg levegő felfelé szállva jól befűt a coolernek, és csak tartós haladáskor tud visszahűlni. Ahol nincs elég tempo vagy sok a megállás-elindulás, ott ez nem cooler, hanem heater..:))
A szivó adagolót át tudom alakitani turbósra, turbót meg legegyszerűbb egy turbós tranzitét felrakni. Én nem szerelek tranzitot, igy nem tudom pontosan mikortól vannak turbósak de szerintem bő 10 évvel ezelőttől már igen. Egy ilyen régebbi botottat csonkkal együtt rászerelni a legegyszerűbb. l
A legfőbb oka szerintem az, hogy ronda. :-)) Na meg lakatosmunka. Biztos jó az is, ha a terelő vezeti rá a coolerre a menetszelet. De annál csak nem jobb, mintha egyből a menetszelet kapná, nem? Mert hát a lökhárítóban függőlegesen áll, ott egyből úgy hűti.
Milyen tüneteket produkált az Audi? Mennyiben van az új hengerfejed?
Amúgy az enyém is TDi (Audi 80, 1.6TD 80 pacis). De ettől tényleg nem lesz TDI. :) Persze, ha raksz coolert, akkor erősebb lesz kicsivel, meg nem fog annyira könnyen melegedni, de óvatosan a szamovár-tuninggal! :) Nekem mostan cserélődik a hf-em éppen. ;)
QARTDAKART ! Láttam már azt a bekulerezett 4es golfot a TUNING and STEREÓba ! Nagyon komolyan elvan találva az egész autó ! te csináltad a cooler részét ?
Látom te is ezekkel a kék idomokkal/csövekkel szereled a coolereket,amivel kapcsolatban csak annyi kérdésem lenne hogy hol lehet (érdemes ) beszerezni ezeket a dolgokat??..
Esetleg ha tudnál árakat is irni azt nagyon megköszönném de hagy egy tel számot adsz az is nagyon jó lenne!!
Nekem csütörtök nem jó, ha tudnál más időpontot?Amúgy félre ne érts,én nem valami garanciális javítást szeretnék!Semmit nem szeretnék visszavenni a teljesítmény rovására!Ha mondod bármit kicserélek,csak tudjam mi az,én benned bízom!!!S ezzel nem nyalizni akarok és nem reklámozni!!!
Erre gondolt Husky. Ezt a képet egyszer Kotel rakta be ide, ez a 80 lovas 2-es Golf. Szerintem hülyeség, jobb a lökhárítóba rakni. A hosszú csövezés nem gáz, gyárilag sem rövid. Ha nincs benne túl sok éles kanyar, akkor semmi gond.
Tudok tenni bele nagyobb csúcsot, turbót is lehetne rá faragni esetleg valami nagyobbat, meg egy komoly IC-t. Aztán meg keresni valakit, aki megirja okosan, és egy héten belül kidobhatsz mindent, ami a motor után van a kerékig. Ha egy 1,9 tdi hengerenként két kicsi szeleppel, adagolóval (behatároltabb mint a CR) kényelmesen tud 200 ló, 450nm felett akkor szerinted a 4l mire képes? Nincs hozzá hajtás sajnos. A Mercimmel már előre ijesztgetnek, hogy ne akarjam túlzásba vinni a tuningot mert úgyis mindent szétcsavar...
Minden tiszteletem a tied Krézi lehet faszság a dolog de engem csak a hangja fogott meg nem az hogy ezzel lehet tuningolni a gépet azt inkabb egy chip-esre biznam leglabb is ami nekem szukséges.NEkem egy 1.9tdi Leonom van 2005-ös de méd a régi Leon 110le ebbe kellene a szelep vagy csak egy elektrnika amit emlitettél?
Elnézést ha hülyeséget kérdeztem ismét dehat jó pap is holtig tanult!:) Köszönöm a válaszod!!!
Turbós benzinesben a lefúvószelep azért van mert gázelvételkor a pillangószelep becsuk, és a turbó "falnak tolja" a levegőt. Ha nincs lefújószelep, akkor a feltorlódott levegő a kompresszorlapátok közt kénytelen visszaáramolni és visszalassitja a turbót.Ez nem kivánatos, ráadásul a turbónak se használ.
Mivel a dizelben nincs pillanószelep, ezért felesleges. Az újabb autókban van egy pillangószelephez hasonló klapni, ami leállitáskor megfojtja a motort, hogy simán álljon le, ezt felhasználva egy kis segédelektronikával, létrehozható az a tipikus prüszkölő hang... Sőt még talán jobban is, mert egy felhúzott dizel magasabb nyomáson melózik, és a geometriás turbó agresszivabban "csicsog". De jobban nem fog menni tőle az autó , mert a feltöltött töltőrendszerből minden váltáskor kiengeded a levegőt, ahelyett hogy a motorba nyomnád, és még az áramlását is megállitod a pillangószeleppel... Egyszóval :faszság! Bár a kék neonok mellett jól mutat...
Ma egy elég érdekes dolog történt velem!Hallott már valaki olyat, hogy fordítva van berakva a hűtő termosztátja?Mintha régi autóknál már hallottam volna, mert én ma beraktam fordítva az enyémet amit ma vettem újonan, úgy ahogy a régi volt, és majdnem megforrt a vizem, meg az agyvizem is.Lehetett volna annyi eszem, hogy a rugós fele van a motor fele,ami érzi a meleget.De miért fordították meg!Talán a régi túl hamar nyitott és , hogy ne érezze a meleget annyira?Amúgy töxar volt állandóan nyitva lehetett mert nem akart felmenni üzemi hőfokra.Megfordítva nagyon patent lett.Meg egyáltalán miért csinálják meg azt a szemét házat úgy , hogy fordítva is be lehessen rakni.(azért a 2000 Ft-ért?)
Nem tuningtéma, de hátva valakit érdekel és hozzá tud szólni!
Hát nagyon én se vágom a témát de a benzines turbosoknal az a lényege hogy valtaskor a levego lefekezi a turbina lapatokat es tovább tart a turbonak felőporogni ujra a váltás után ez a szelep pedig arra szolgál hogy eleressze ezt a levegőt egy sziszegő hang kiseretében igy a kovetkezo fokozatban konnyebb a turbonak felporogni mivel nem lassította a levegő (mint pl mikor a kamionokban váltanak van egy "pisszenés") Lehet pongyola a fogalmazas de vlmi ilyesmirol van szó!Nekem nagyon tetszik a hangja a dieselen is de ott nincs szukség rá de azt már nem tudom miert.