Majd lecseng. Kissé OFF, Verona óta minden osztálykirándulás azzal kezdődik, hogy a szülők egyenként leműszakiztatják a buszokat, miután megérkezett a kopaszra kopott gumijú, szellős aljú autójával.
Vajon hol jár a Bohemia? Az ingyenes felületen csak egy 20 órával korábbi pozíciót látni. Szurkolok, hogy időben meglegyen Kisköre, bár akár beállhatna októberig egy Szeged - Kisköre ingajártba.:-)
A baleset óta kibővült a hülye kérdések köre az utazóktól. Eddig az volt a sláger, hogy milyen mély itt a víz? Van-e benne harcsa? Milyen gyorsan tud menni a hajó. Most kibővült azzal, hogy mi a véleményem a balesetről?
Nagyon azon vagyok, durván mondom, hogy semmi bazd meg!
Mi a fenét mondhatnék arról, amit csak újságíróktól tudok?
Ha neten kérdezi valaki, mert ilyen is volt, belinkelem ezt a fórumot, mondván itt ötletelnek, lehet válogatni.
Jobban meggondolva a dolgot, akár meg is történhetett a lefoglalás, azzal, hogy a hajót, mint bűnjelet a tulajdonos őrizetében hagyta a hatóság, és egyben engedélyezte a további használatát (erre a Be., illetve a Vhr. lehetőséget ad). Így elvileg biztosított, hogy további nyomozási cselekmények elvégzéséhez rendelkezésre álljon. Szinte biztosra veszem, hogy bizonyítási kísérletre sor fog kerülni, tekintve, hogy a gyanúsított tagadja a bűncselekmény elkövetését.
Hááát... nem tudom megítélni biztosan. Az lehet, hogy pillanatnyilag nincs már olyan nyomozási cselekmény, ami miatt indokolt lett volna lefoglalni, de a büntetőeljárás során esetleg még szükség lehet rá egy bizonyítási kísérlethez. Vélhetően minden egyéb szükséges tárgyi bizonyítási eszközt lefoglalt a szemlebizottság, a helyszíni szemle keretében, ami a hajón elérhető volt, így egyelőre nélkülözni lehet az eljárás következő szakaszában. Nyilván sok mindent kellett mérlegelni a döntés meghozatalakor.
Ám, ettől függetlenül mégis kíváncsi vagyok, hogy a Budapesti Vizirendészet az elmúlt öt esztendőben hány szondáztatást hajtott végre ezen szállodahajók szolgálatban lévő személyzetén? S ebből mennyi volt közvetlenül az indulás előtt? S kérdezem, hogy mi lesz a tervük a későbbiekben?
Hidd el: Nem ok nélkül kérdezem és ez legyen itt elég.
Nagyon remélem, hogy épp elég sajtós olvassa most a topicunkat és teszi fel a kérdést a sajtó nyilvánossága előtt a rendőröknek és a belügyminiszternek.
Amúgy az normál ügymenet, hogy a balesetben résztvevő hajó egy, másfél nappal a baleset után már elhagyta az országot?
Gondolom kihallgatták akit ki kellett, fényképeztek, lementették a számítógépek, kamerák adatait, de ettől függetlenül nem kellett volna itt tartani, "lefoglalni" a hajót?
Szomorú tragédia ez. De egyesek nagyon felfulyák . Hajózási szabályzat nagyon szépen le írja hogy lehet előzni egy másik hajót. Egyes írások meg aszt írtak hogy a Hablány hirtelen fordulni akart. Sok a kacsa hír .
Ha van, ahol 3 perces szabály van, akkor nem lehet azt mondani, hogy megoldhatatlan nem negyed órával később odaérni.
Az utolsó élő személyt 21.30-kor szedték ki a vízből, 25 perccel a borulás után, tehát itt bukik az a teória, hogy 10-15 perc után már nem lehet menthetőségről beszélni.
De persze, az visz minket előbbre, hogy soha semmiből ne vonjuk le a tanulságot, és valóban megyek is innen.
Süket duma, kereshetnél más szórakozóhelyet. Itt a borulástól számított kb. 10-15 percig lehet beszélni menthetőségről. A vízen lévő hajók és a vízirendészet pár percen belül képben volt, és nyilván tették, amit tehettek. Ugyan milyen hatóságnak és honnan kéne elindulnia? A tűzoltóknak Újpest felsőről, vagy a rendőröknek a Kopaszi-gáttól?
Igen, az az általad lélekvesztőnek nevezett pár nagy hajó ilyenkor az egyetlen lehetőség. A leghalványabb fogalmad sincs az egészről, de idejössz kakit keverni.
Aha, azért hallott először a hatóság csak 10 perccel később a balesetről és indultak el menteni. Ez után a hívás után. Addig tudta pár lélekvesztő legénysége és ennyi.
Tényleg kell ez a sok ócskaság? Méghogy a 112 számot felvevő nem tudott róla. És akkor mi van? Amúgy ott hányan veszik fel a telefonokat? A boruláskor már téma volt a hajózási rádióban, amit mindenki hall, akinek hallania kell.
A gond az, amikor km-t kérdeznek az országúti balesetnél. Amikor a 107-nek elég volt az, hogy a kőkereszt a téesztől nem messze x falunál, addig a 112-nek pontos km-szelvény kellett. Vízibalesetnél is feltesznek vajon ilyen kérdéseket, amikre nem lehet mindig válaszolni?