Valamint zmagix barátunknak adott volt a lehetőség, hogy megossza a nagy szenzációt veletek. Annyira én sem lehetek bunkó, hogy elveszem előle ezt az örömöt :-)
12881-es hozzászólás (Tiéd): "Jó, akkor nem említem meg, hogy ha egy tipikus és tradicionális forda kocsi helyett ma mi volt."
12882 (M62,306): "Ne is mond... Leesett az állam, amikor megláttam ;-)"
12883 (E94.27G): "Áhhh, itt kínozzatok az embert, rosszul fogok aludni ha nem tudom meg mi volt ;-)"
Három hozzászólás, de a lényeget sose tudtuk meg. :) Az előbbi hozzászólásom arra vonatkozott, hogy ha nem is mindenkit, de engem érdekel a szokásostól eltérő esemény, és szerintem ezzel nem vagyok egyedül. Ha pedig olyasmi hangzott el a topiktársak részéről, hogy unalmas, emlékeim szerint az csak a pontosan (vagy alig késve) induló szokásos-kocsi-szokásos-járaton jelentésekre vonatkozott.
Inkább egyből megírnátok... :) Szerintem egyszer sem hangzott el olyan, hogy a rendkívüli zalás eseményeknek ne lenne helye itt. Egyébként a múltkori "különlegességre" se derült fény, pedig beharangoztátok. :)
ha gondolkoznak, akkor a 16:00-s másodrész nyáron az északi parton megy, mivel Kesztelyen túl max 5-10 utasa volt tavaly július-augusztusban, iskolaidően meg beteszik a pályára.., akkor összejön úgy 30-40 zalai utas is...
Ősszel sikerült pont a legszerencsétlenebb időben bevezetni a módosítását ennek, mert nyáron az alapjárat péntekenként vitt 20-25 állót is akár, a mentesítőn meg 30 ember sem ült...:(
Mire azonban eltűntek az északi partról a nyaralók, kaptak pénteken még 1 kocsit...
Az elsőt még épp időben meglépték, nekem sem tűnt fel ez a buktató. :) Szegény 1190/330 ha jól számolom, egyetlen alkalommal közlekedett a ma érvényes formájában.
Tavaly nyáron ugye így voltak a budapesti rásegítések (3 db többletkocsi):
Lenti üzem
8:45 Lenti - Keszthely - Balatonfüred - Budapest (13:00)
19:00 Budapest - Zalaegerszeg - Lenti
Egerszegi üzem (LRT-850)
9:40 Keszthely - Veszprém - Budapest (13:25)
16:00 Budapest - Balatonfüred - Keszthely - Zalaegerszeg alapjárat
Zalalövő (IAB-862)
11:40 Zalaegerszeg - Keszthely - Budapest alapjárat
16:00 Budapest - Keszthely - Zalaegerszeg gyors
Keszthelyi üzem
12:35 Keszthely - Budapest (15:10), de gyakran inkább üresen ment fel, jelentős zsúfoltságot csinálva a lövőin
19:00 Budapest - Keszthely
Idén kiterjesztődött tanszünetre a 8:45 Egerszeg-B.füred-Bp., cserébe a lenti került át gyorsba. A 9:40 Keszthely-Veszprém-Bp emiatt átkerül a keszthelyi üzemhez, így a 11:40-es rásegítése nem lenne megoldott a lenti üzem nélkül... ide pedig a tavalyiból kiindulva jobban kell a kapacitás, mint 8:40-re, ahol a korábbi években sem volt tanszünetben másodrész (ha esetleg mégsem férne fel mindenki, mehet az északi parton).
Bár apróság, a gyakorlatban okozhat bőven kellemetlenséget: a Lenti-Keszthely-Budapesten nem értem a keszthelyi 15 perces tartózkodást. Egyrészt felesleges, másrészt a Bercsényi utcán ezzel az egerszegi kocsira rakják, ahova a tavalyi tapasztalatok szerint nem mindig fognak felférni ülve... az üzemegységek közti kiváló együttműködést ismerve pedig nem lehet abban bízni, hogy a lenti kocsi be fogja várni a mindig késő egerszegit az állomáson, állóutas-átrakodás céljából.
További kérdés, hogy vajon a 16:00-kor hazajövő másodrész vajon az autópályán fog menni, vagy végigdöcög az északi parton az alapjárat mellett Zalaegerszegig (merthogy egerszegi kocsi lesz, az biztos, méghozzá igen nagy eséllyel IAB-862).
Nem biztos az. Zalaszentivánon is megvan még a régi nyomvonalon a kőhíd, meg a bakterház is. A házat valaki megvette, és hétvégi házat csinált belőle magának.
" Ennél még Zalaegerszegre is több értelme lenne villamost hozni, de mint tudjuk ennek se sok létjogosultsága van :) "
Hát igen. A Keszthely-Hévízt helyi vonalnak véve magyar vidéki viszonylatban viszonylag forgalmasnak számít, de megyeszékhelyeken jócskán lehet találni nála erősebbeket - még akár megyén belül is.