Van egy 1915-ös kiadású album az akkori mozdonyok különleges berendezéseiről... Ez szerint (1915-ben) a MÁV összes 377-es mozdonya el volt látva gőzfűtési berendezéssel. Az sajnos nem derül ki a könyvből, hogy eredetileg is ilyen berendezéssel készültek-e a mozdonyok, vagy csak utólag lettek felszerelve, de az tény, hogy '15-ben az összes tudott fűteni.
A folytatást, azaz hogy ez a fűtési lehetőség meddig állt fenn, sajna nem tudom.
1969-ben már csak 7 db MÁV 377, volt állományban, a fotón szereplő is. Meglehet, az utolsó években kapták meg ezt a pluszt a mozdonyok. A MÁV 377,493 viszi az "Ereszd el a szakállamat" című filmben a mérőkocsit: azt is fűthette és mindenhová (tengelynyomás/ívsugár) be tudott menni vele.
Elképzelhető a kályhafűtés, mert amerre a 377-es járt, a személykocsipark nem a legujabb gőzfűtéses kocsikból állt. Na meg a mozdony se a legnagyobb teljesítményűek közé tartozott, a gőz inkább a vontatási célra kellett.
1949.III.4.-én Vésztő-Kótpuszta között 8:40-kor a 8247 sz. vegyesvonatot továbbító MÁV 377,443 psz. gőzmozdony a 349/350 számú szelvényközben kisiklott.
1949.XI.8.-án Körösszakál állomáson a tűz ütött ki a 8222 sz. személyvonatba besorozott MÁV BCx 44 011 psz. személykocsiban. Az 5:26 órakor keletkezett tűzben 50 cm2 padló kiégett.
Majd megszépül a 6-os Nohab, lesz mit mutogatni akkor.. nem hiába lesz az se az eddigi narancs helyett csíkosra fényezve .. :D a többi meg.. no comment.
Valószínűleg nem kell, mert nem is volt (mármint tűzoltóvonat). A Nohab a vonat végén volt, de - ahol én láttam - nem tolta a vonatot. Azt viszont nagyon sajnálatosnak tartom, bár nem e topik témája, hogy nem a vörös csillagos Nohab volt az.
Ez valóban így van. De a szlovák előírások pontos ismerete nélkül kérdezem: a pakurás mozdony nem gyújtogat, nem szikrázik. Emögé is kellene?
Egyébként meg ha valóban ilyen vonat fog menni a különmenet után, nem hinném, hogy az pont a mi NOHABunkkal menne, sokkal inkább valami helyi masinával.