Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.04.07 0 0 18329
Csepel-sziget Északi csúcsa: Csepregi (a Trinexus mögött, benn a telepen)
Előzmény: baal (18328)
baal Creative Commons License 2010.04.07 0 0 18328

urak!

van valaki aki ért az evinrude 4 lovas motor beállitásához?

egy kis segitség kellene, azt hiszem el lett csavargatva a benzincsavar -vagy mifenének hivják....

baal Creative Commons License 2010.04.07 0 0 18327

de milyen mértékegység az a 18 és 19?

kiló?

 

Előzmény: Törölt nick (18325)
baal Creative Commons License 2010.04.07 0 0 18326

miért röhögnének ki?

borulni én sem szeretek,főleg azóta, mikor egy 80 tonnás ördögi szerkezettel olyan pillanatok alatt elsüllyedtünk...és 32 méter volt a vizmélység.

Előzmény: GPS (18324)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.07 0 0 18325

Az első ábra a szélesítés előtti állapot, a második a szélesített, a harmadik a szélesített és emelt palánk.

Ha megnézed 5 foknál a második ábra kb 19, a harmadik kb 18. Szóval alig változott.

Előzmény: baal (18321)
GPS Creative Commons License 2010.04.07 0 0 18324

Én még olyan igazán jót nem borultam - de a barátomat mentettem már amikor borult.

Hát meg kell mondjam neked, hogy cseppet sem vicces dolog egy ilyen bukfenc - szar időben, viharos vízen meg aztán pláne nem az.

Ráadásul labda se volt az árboc tetején, ezért külön kellett vigyázni arra is, hogy a leszúrt árboc nehogy megtörje a hajót - mert ilyenre is volt ám példa, nem is egy.

Akkor fogadtam meg, hogy az idei szezont el sem kezdem addig, amíg nem lesz labda az árbocon. És az sem érdekel, ha kiröhögnek miatta.
.
Előzmény: baal (18322)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.07 0 0 18323

Beer-ci! Fent van itt (18294)

 

Mindenkinek! Gyerekek szuper jóóóóóó volt a nyitó buliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!

baal Creative Commons License 2010.04.07 0 0 18322

a vicc, hogy nem félek, csak valahogy úgy érzem, hogy biztos borulunk.

tudom, hogy nem de akkor is...

 

Előzmény: GPS (18320)
baal Creative Commons License 2010.04.07 0 0 18321

na, ezt nem tudom értelmezni, vagy ha igen, akkor bizony sokat számit a rohadt palánk.

de majd kiderül.

a szélesités mindenképp jót tesz.

most már csak a motorkát kellene valakinek jól beállitani-nagyon el van csavargatva a benzin és a levegő...

de nem én voltam:-D

Előzmény: Törölt nick (18319)
GPS Creative Commons License 2010.04.07 0 0 18320

Nyugi, az elején én is fostam rendesen a dőléstől.

Aztán valahogy megszoktam - sőt, volt hogy néha még a "jóérzés határán túl" is bedűtöttem - amire a barátom azt szokta mondani, hogy "lám, milyen gyorsan betankoltam vagy 80 liter vizet a cockpitba, egyenesen a lábam alá."

Bizony ilyenkor csak vicc az a kötelező "hatósági szapoly" - amelyik jóesetben is csak 1 literes - mert ilyenkor bizony kihúzom az egyik 20 literes tárolódobozt a helyéről - és azzal merem ki a vizet a hajóból - de nagyon szaporán ám.

Amióta erre rájöttem, azóta abba a dobozba nem is pakolok semmit - mert sose lehet tudni, hogy mikor kell majd vizet merni vele :-))))
.
Előzmény: baal (18317)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.07 0 0 18319

Ja, elfelejtettem, ez egy általad megadott méretű félsikló test görbéje, de a változások ezen is jól érzékelhetőek. A test formája miatt, lehet más a görbe. 9 ilyesmi grafikont kapsz a vizsgálat lefuttatása után, de az biztos hogy ez az egyik a meghatározó. Vannak olyan görbék is amik a vízvonal hosszát, a beam szélességét adják meg, a különböző döléseknél, ezek egyrésze, csak a vitorlások esetében érdekesek.

 

Szóval a 15 cm palánk szinte semmit nem befolyásol.

 

Amit irtam hogy a függöleges görbén a visszatéritő erő van, az helytelen, de valahogy összefüggésben van vele. Fél év múlva már tudni fogom, pontosan mit jelent. (vagyis inkább remélem)

Előzmény: Törölt nick (18318)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.07 0 0 18318

Az eredeti stabilitás ábrája:

 

 

A szélesítés után:

 

 

és a palánk magasítás után:

 

 

a vízszintes tengelyen a dölésszög, a függőlegesen meg valószinüleg a visszatérítő erő (még csak gondolom, de az biztos hogy a magasabb érték a jobb)

Előzmény: baal (18305)
baal Creative Commons License 2010.04.07 0 0 18317

mekkora méretű?

a tőkesúlyt lelopták róla?:-)

egyébként érdekes értekezést lehetne irni a motoros-vitorlás érzésről.

nekem pl. nagyon furcsa, hogy nagyjából tudom, mekkora az a dőlésszög, amit még elbir a motorcsónak(nem a hot-dog, a progress)

amikor itorlázunk, sokszor zavaró érzés, hogy az én "érzetbeli dőléshatáromon " túl dől a vitorlás.

agyilag tudom hogy nem borulunk fel, de mégis folyamatosan ott visit a vészcsengő..:-)

Előzmény: GPS (18316)
GPS Creative Commons License 2010.04.07 0 0 18316

Nem azért mondom, de ezt a hajót egy 9 lovas Johnsonnal használták Ausztriában - amiért szerencsésnek mondhatom magam, mert emiatt a vitorláit újszerű állapotban kaptam meg.

A motorját, egyébként, pont az egyik topiktársunk vette meg - közmegelégedésre.

Lehet, hogy sokan nem nézik ki belőle - de ez a hajócska 4 személyes - amivel többször ki is lett próbálva.
De ha csak 2 felnőtt+2 gyerek van az "utaslistán" - akkor még egy szerényebb lábfoci-meccsnek is van hely benne. :-))))
.
Előzmény: baal (18315)
baal Creative Commons License 2010.04.07 0 0 18315
ezzel még itt nálunk az rsd-n is lehetne hajózni:-)
Előzmény: GPS (18314)
GPS Creative Commons License 2010.04.07 0 0 18314

Neeem, a Wildflower -ből jön.

Egyébként a Ramadáig "iparszerűen" át szoktam hajózni - amikor nincs kedvem hosszabb útra menni - , vagy amikor olyan az idő, hogy necces, hogy kilátásban van egy hosszabb (ám bensőségesen-baráti) beszélgetés a vízi-rendőrökkel.
.
Előzmény: baal (18313)
baal Creative Commons License 2010.04.07 0 0 18313

szives örömest megyek.

amugy is tervbe volt véve, hogy a vizsga után végre megtanulok vitorlázni-a balatont meg szeretem, almádiba meg sokat járunk, a ramadába henyélgetünk

nagy marha W?

wonderboy?:-D

Előzmény: GPS (18312)
GPS Creative Commons License 2010.04.07 0 0 18312

Még szavadon foglak. Igaz, engem könnyebb megtalálni egész nyáron - mert én még megszökni sem tudnék a tanyahelyemről, Almádiból.

Meg hová is szökhetnék - a marhanagy "W" betű a vitorlámon úgyis elárulná, hogy pont merre garázdálkodok a Tavon :-))))
.
Előzmény: baal (18311)
baal Creative Commons License 2010.04.07 0 0 18311

szivesen megyek:-)

sőt, még papirom is van vitorlásra, igaz a vizsga óta nem is próbáltam, úgyhogy a kikötőből sem birnék kievickélni:-)

de ellensúlynak bármikor jó vagyok:-)

Előzmény: GPS (18310)
GPS Creative Commons License 2010.04.07 0 0 18310

Húha, te lennél jó mancsaftnak egy-egy "sportosabb" szélben

Veled oszt biztos nem fosnék, hogy ingyen (ám kéretlenül) "mosnék vitorlát" aznap.:-))))
.
Előzmény: baal (18309)
baal Creative Commons License 2010.04.07 0 0 18309

az alja lapos marad, ott változtatás nincs.

jómagam majd 130 kiló vagyok:-)

 

Előzmény: GPS (18308)
GPS Creative Commons License 2010.04.07 0 0 18308

Mennyire lesz "lapos" az alja? Az enyém eléggé tepsi, csak az orr-része, ahol a vízet hasítja, ott csúcsos, hajó-szerű.

Lehet ez is hozzájárul ahhoz, hogy úgy járok-kelek benne, mint az utcán és nyoma sincs billegésnek.

Ez mondjuk egy vitorlás esetében lehet megtévesztő is, mert olyan (fals) stabilitás-érzetet sugall - ami nagy meglepiket tud ám okozni egy-egy morcosabb szélben.

Bizony volt már olyan, hogy sajnáltam, hogy csak 75 kiló vagyok...pedig akkor már nem is hajóban voltam, hanem kint feküdtem a vízen - csupán egy 6-os kötélbe kapaszkodva, mindössze :-))))
.
Előzmény: baal (18307)
baal Creative Commons License 2010.04.07 0 0 18307

napokon belül kész lesz

a jafijani féle styrofoam, jóféle falecek,ragasztó, tömitőanyag,festék segitségével.

korlátot is csináltam az elejére, nameg kifújom purhabbal az orrát, hogy lehessen ott is mászkálni, üldögélni.

remélem a motorkát is el tudom vinni egy beállitásra-átnézésre mihamarabb a doktor4 olvtárshoz-csak kissé messze lakik.

amugy a motort én is le tudnám szervizelni, csak beállitani nem tudom rendesen....

Előzmény: GPS (18306)
GPS Creative Commons License 2010.04.07 0 0 18306

Szerintem: A tervezett, 40 centi szélesítés az csodákat művel a stabilitással - és összemérhetetlenül többet jelent, mint a palánk-emelés okozta, esetleges súlypont-eltolódás.

Ha tényleg meg tudod szélesíteni ennyire a hajódat - én garantálom neked, hogy nem fogsz ráismerni - ami a stabilitását illeti.

Az én mostani hajóm is csak (cirka) 1,35 széles - de simán kiülök a szélére - szinte észre sem veszi, nem hogy billegjen. Igaz, csak 75 kiló vagyok - ezt azért tegyük hozzá.

A régi hajóm nekem is csak 1,10 volt....de azzal ugyanezt a mutatványt természetesen nem lehetett előadni.
.
Előzmény: baal (18305)
baal Creative Commons License 2010.04.07 0 0 18305

urak!

a hozzáértőkhöz kérdésem volna:

ha a 4 méteres 110 cm széles csónakomat 40 centivel megszélesitem, viszont a palánkot 15 centivel emelem, ez hogy hat a súlypontra.

billegés ügyben érdekelne a dolog....

Takyka! Creative Commons License 2010.04.07 0 0 18304
Az akkumulátorok + tömege, nem lett volna elég ahhoz, hogy a két pont közelítsen egymáshoz? Illetve nem lehetett volna az akkukat (vagy egy részüket) a kielbe rakni? Nem okoskodni akarok, csak kiváncsiskodok.

T.
Előzmény: Törölt nick (18299)
szőrmók Creative Commons License 2010.04.07 0 0 18303
Esetleg nem próbáltad meg a Polg M. Hivatalt megkérdezni adnak-e ki engedélyt ?
Előzmény: vercse2 (18296)
lapar Creative Commons License 2010.04.07 0 0 18302
Ez a betű-formázás még nem megy nekem, de majd kísérletezek.
Nem tudom, miért lett az egész dőlt.
Előzmény: lapar (18301)
lapar Creative Commons License 2010.04.07 0 0 18301
"a doboz keeles hajóknál a keel mélységének, szélességének, és a hajótest teljes szélességének van egy egészséges aránya"/

Ez valami olyasmi lehet, hogy a katamaránoknál sem csak az úszótestek hossza-szélessége számít, hanem ezekhez képest a kettő közti távolságnak is van egy "egészséges aránya" Ezt még akkor olvastam valahol, mikor 2 kenuból (vagy bármiből, ami olcsón jól úszik) katamaránt akartam építeni. Most pihen az ötlet, de nincs teljesen elvetve.
Előzmény: Törölt nick (18299)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.07 0 0 18299
A gondom a doboz keel mélységéből adodott. A felhajtóerő támadáspontja nagyon alacsonyan volt, a hajó súlypontja felette helyezkedett el. Most levágtunk a hajó aljából 6 cm-t teljes hoszban, a hajó súlypontja lejjebb, a felhajtóerő támadás pontja feljebb került. A prg. által adott grafikonok alapján, van olyan dőlésszőg ahol 80%-os javulás várható. Hogy ez a valóságban mit fog jelenteni azt még nem tudom. Az biztos, hogy javul, de hogy ez elégséges -e, azt nem tudom. Az biztos, hogy a doboz keeles hajóknál a keel mélységének, szélességének, és a hajótest teljes szélességének van egy egészséges aránya. A Mervicirkálónál ezt eltaláltam, az elektro hajónál még nem.
Előzmény: Takyka! (18298)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!