Keresés

Részletes keresés

Seri One More Time Creative Commons License 2019.05.31 0 1 128460

A 24.hu birtokába jutott a segélyhívó rendszerben rögzített riasztási lap, amely a baleset rövid leírása mellett azt is tartalmazza, hogy a mentéshez a katasztrófavédelem részéről a legmagasabb (V-ös számú) riasztási fokozatot rendelték el. Ez azt jelenti, hogy a beavatkozáshoz hatnál több tűzoltó rajt vezényeltek ki a helyszínre.

 

Mindezek ellenére azt is rögzítették a dokumentumban, hogy a baleset következtében életveszély nem áll fenn.

 

https://24.hu/belfold/2019/05/31/nincs-eletveszely-segelyhivo-dunai-hajobaleset-riasztas-segelyhivo-duna-elsullyedt-hajo/

 

 

Ki lehet az a barom, aki ezt beleírta?!

Mwin Creative Commons License 2019.05.31 0 0 128459

Lehet, hogy EDDIG nem okozott, de a jelek szerint most sikerült. Ezzel alighanem hazavágta egy időre a TELJES sétahajó flottát. Sorra mondják le az utazási irodák az utakat.

https://index.hu/belfold/2019/05/31/duna_hajobaleset_hableany_very_good_tour_del-korea_turistak_lemondas_per/

Előzmény: ifj Nagy Gábor (128449)
backterka Creative Commons License 2019.05.31 -2 1 128458

Képzelt  bejelentés a 112-re:

 

-Hajóbalesetet szeretnék  bejelenteni a  Margít-hídnál.

-Kérem  higgadjon le! Megkérdezhetem, melyik megyéből  telefonál?

Előzmény: Seri One More Time (128457)
Seri One More Time Creative Commons License 2019.05.31 0 0 128457

Ha valakit érdekel vagy még nem olvasta:

 

https://24.hu/belfold/2019/05/31/dunai-hajobaleset-katasztrofa-bejelento-112-es-segelyhivo/

 

Szóval egy egyszerű turista egy másik városnéző hajóról volt a bejelentője a balesetnek, aki látta, hogy székek, asztalok meg mindenfélék úsznak, majd hallotta az egyik matróztól, hogy felborult a Hableány, menteni fognak. Úgy gondolta, már biztos bejelentette valaki a balesetet, de azért inkább beszólt ő is, és megdöbbent, hogy elsőként.

ifj Nagy Gábor Creative Commons License 2019.05.31 0 1 128456

Csak azóta vannak hajóskapitányok és nagy hajók, amióta van Viking a Dunán? na hagyjál már...

Előzmény: SzJ2 (128455)
SzJ2 Creative Commons License 2019.05.31 -2 0 128455

44 eve mar volt Viking udulohajo a Dunan?

Előzmény: ifj Nagy Gábor (128453)
SzJ2 Creative Commons License 2019.05.31 0 1 128454

Hat persze. Ha veletlenul nekikoccan a molonak az esetleg megesik, de hogy megallas nelkul atgazol egy kis hajon es utasain, ott mar valami nem ok.

Előzmény: Seri One More Time (128452)
ifj Nagy Gábor Creative Commons License 2019.05.31 0 2 128453

A nemzetiségi szetreotípiáddal nem kívánok vitatkozni, így csak annyit mondok, az ügyvéd meg bárki sokminden kisebb-nagyobb részletben állíthat olyat, ami nem teljesen fedi a valóságot, de azt, hogy először hajózott arra vagy már 44 éve hajózik arra, nem érzem ilyen kérdésnek. :-)))

Előzmény: SzJ2 (128450)
Seri One More Time Creative Commons License 2019.05.31 0 0 128452

Sosem értettem, ez miért kifogás, hogy korábban még nem okozott balesetet. Nem jelenti, hogy akkor most sem, az ügy szempontjából mit számít? Ezt most benézte és meghalt 28 ember.

Előzmény: SzJ2 (128450)
SzJ2 Creative Commons License 2019.05.31 0 0 128451

De tobbnyire igen.

Előzmény: Töck Jenő (128448)
SzJ2 Creative Commons License 2019.05.31 0 1 128450

Ha a Viking ugyvedje lennek, en is ezt mondanam.

 

Előzmény: ifj Nagy Gábor (128449)
ifj Nagy Gábor Creative Commons License 2019.05.31 0 0 128449

Csak hogy lezárjuk ezt a szálat:

 

"Az ügyvéd közleménye szerint a kapitány 44 éve vezet hajót, a "Duna egyik legtapasztaltabb hajóvezetője", balesetet soha nem okozott."

 

( https://index.hu/belfold/2019/05/31/letartoztatjak_a_viking_kapitanyat/ )

Előzmény: SzJ2 (128446)
Töck Jenő Creative Commons License 2019.05.31 0 3 128448

Nem minden ukrán hülye. A Viking pedig nyilván megnézi, hogy kire bízza a drága hajóit. Azt viszont simán elhiszem, hogy a nagy hajó sietett, a parancsnoka nem kívánta, hogy megkérdezzék tőle, hogy muszáj volt megállni? Ez 500 kg többlet fogyasztást okozott. (Vagy más mennyiséget, de itt a kérdés a lényeg) Meg nem hiányzott neki a letolás, hogy pazarolja az üzemanyagot.

Előzmény: SzJ2 (128446)
warr Creative Commons License 2019.05.31 0 0 128447

https://www.bbc.com/news/world-europe-48454409

 

Csak egy érdekes részlet belőle: 

 

"The whole thing happened very quickly" Clay Findley, a US tourist who was on the Viking Sigyn, told the BBC.

"I thought at first we were going to miss it, but the front of the Viking hit the back of that little boat... and then the hull popped up on the opposite side of the ship, just a few seconds later, and then it was down," he added.

 

Akkor most mégiscsak lehetett valamit látni a kabinosról?

SzJ2 Creative Commons License 2019.05.31 -2 0 128446

Ja, irtam is lejjebb hogy mar nem emlekszem pontosan hogy Europaban volt igy, Baskiriaban meg amigy vagy forditva, de nem is ez a lenyeg. 

Lehet hogy ez a foszer sem tudta hogy neki a kozepso lukon kell atmenni, csak ugy ukran modra ahol esik ugy puffan. Lehet hogy meg nezte is hogy a tobbi nagy hajo miert ott megy, 

Előzmény: Töck Jenő (128442)
v_peti Creative Commons License 2019.05.31 -1 0 128445

Na ja, majd a szakértők alaposabban megvizsgálják a dolgokat!

Előzmény: Töck Jenő (128444)
Töck Jenő Creative Commons License 2019.05.31 0 3 128444

Egyszerűsített leírás! Ha két egymás mellett lévő tárgy között áramlás van akkor a szűkebb helyen kell ugyan annyi anyagnak átjutni. Ez csak úgy lehetséges ha fölgyorsul az áramlás. Az enegiamegmaradás törvénye értelmében ha nő a sebesség akkor csökken a nyomás. És fordítva. Ez idáig hihető is, de a nagy hajó nem oldalról szívta maga alá, hanem utolérte és ráment. Én legalább is így láttam a videon.

Előzmény: v_peti (128440)
Seri One More Time Creative Commons License 2019.05.31 0 0 128443

Ezt csak arra írtam, hogy akkor nem áll meg, hogy rossz helyen akart volna átmenni, ha az előtte haladó ugyanakkora szállodahajó is pont ott ment át.

Előzmény: SzJ2 (128439)
Töck Jenő Creative Commons License 2019.05.31 0 0 128442

Én fordítva tudom.

Előzmény: SzJ2 (128441)
SzJ2 Creative Commons License 2019.05.31 0 0 128441

OfF

ha a szerencsetlen baskir tudta volna hogy a legiiranyitora kell hallgatni, nem az automatara, akkor semmi gond nem lett volna...

ON

Előzmény: Töck Jenő (128432)
v_peti Creative Commons License 2019.05.31 0 0 128440

https://wooland.blog.hu/2019/05/30/a_dunai_hajoszerencsetlenseg_a_bernoulli_effektus_kovetkezmenye

 

Ennek mennyi az esélye, hogy így történt?

 

Annó az Olympicnek is volt egy hasonló balesete, emlékeim szerint. (Régen olvastam róla egy fizikai témájú könyvben.)

 

 

 

SzJ2 Creative Commons License 2019.05.31 0 0 128439

Koveti. De nem mellette akar atszuszakolodni.(Csakmer vót szerencsem Ukrainaban autozgatni aztan tapasztaltam hogy ( plane a nagy bohom teherautok meg SUV-ok) milyen elozekenyen es elorelatoan kozlekednek. Teper az uton mint egy tank aztan ha ki tudsz elole terni jo, ha nem, akkor nem.

Lehet hogy a bacsi is ezt a mentalitast hordozza magaban. Remelem azert megszondazrattak es vert is vettek( nem a laboransfiuet) a baleset utan tole!

Előzmény: Seri One More Time (128434)
névtelen Creative Commons License 2019.05.31 -1 0 128438

Ha a Musashi lett volna, akkor akár ki is lőhette volna a másik hajót, hogy ne kelljen összekarcolni a szép, új hajóorrt..

 

Komolyra fordítva: a vasúton nagyon komoly szilárdsági követelmények vannak és ezért van az, hogy nem engednek nagyvasutat és városi villamost közös pályára (és a tram train is ezért külön kategória). Ezért is van, hogy a vasúti átjáróra speciális szabályok vonatkoznak és sok esetben fizikailag védett, sőt 160km/h engedélyezett sebesség felett nem is építhető szintbeli kereszteződés.

 

Egyszerűen azért, mert a különböző járműnemek között akkora a mozgási energia különbség, és a járművek megerősítettsége, hogy a gyengébbnek esélye nem lenne egy ütközés során.

 

Most kérdem: miért lehet olyan helyzet, hogy egy "nagy" hajó másodpercek alatt letarolhat egy alapvetően nem kicsi(!) hajót, úgy, hogy az utasai észre sem veszik az ütközést. Hogy lehet olyan orr kialakítása, ami ütközés esetén egy kisebb fél részvétele esetén nyilvánvalóan halálos és esélytelen?

 

Hogy lehet, hogy a vasúton ez alap és ősi szabály, a hajózásban meg nincs ilyen?

Előzmény: gigabursch (128437)
gigabursch Creative Commons License 2019.05.31 0 0 128437

Nem lehet minden hajónak olyan szép, karcsú, kecses orra, mint a Musashinak

Előzmény: névtelen (128419)
gigabursch Creative Commons License 2019.05.31 0 0 128436

Szövegrételemzés megy?

 

Ezek szerint te szemtanúja vagy, hogy a rend éber őrei száguldanak és félnek, valamint a nem magyar hajószemélyzetet egyáltalán nem vegzálják, bármilyen állapotban is vannak.

Ugyanis én pont erre kérdeztem rá.

Előzmény: Berezke (128428)
etomcat Creative Commons License 2019.05.31 -3 0 128435
Seri One More Time Creative Commons License 2019.05.31 0 0 128434

Az időkép kamerafelvételén előtte egy ugyanolyan nagy hajó ugyanott megy át, ugyanúgy követ egy kisebb hajót gond nélkül.

Előzmény: SzJ2 (128431)
smith Creative Commons License 2019.05.31 -1 4 128433

Fejezd már be a sületlenségeket!

Előzmény: etomcat (128423)
Töck Jenő Creative Commons License 2019.05.31 0 1 128432

Ne bántsuk csak a baskírokat. Ezt hárman hozták össze, a légi irányítás és a két gép személyzete.

Előzmény: SzJ2 (128431)
SzJ2 Creative Commons License 2019.05.31 -2 0 128431

Nem , mar elotte is igy volt , lehet hogy utanna megerositettek , de a szokas ez volt , csak a baskiroknal maskepp volt es ok aszerint mentek. https://m.youtube.com/watch?v=JefuhhRa8Ik

Lehet hogy az ukran kapitany sem tudta( plane ha ez volt itt az elso utja )hogy neki melyik nyilason kell atmenni, mire meg eszbekapott addigra mar csak nagy sebesseggel es lendulettel tudott iranyt valtoztatni es eszre sem vette a Hableanyt.

Előzmény: rezgaras (128430)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!