A 24.hu birtokába jutott a segélyhívó rendszerben rögzített riasztási lap, amely a baleset rövid leírása mellett azt is tartalmazza, hogy a mentéshez a katasztrófavédelem részéről a legmagasabb (V-ös számú) riasztási fokozatot rendelték el. Ez azt jelenti, hogy a beavatkozáshoz hatnál több tűzoltó rajt vezényeltek ki a helyszínre.
Mindezek ellenére azt is rögzítették a dokumentumban, hogy a baleset következtében életveszély nem áll fenn.
Lehet, hogy EDDIG nem okozott, de a jelek szerint most sikerült. Ezzel alighanem hazavágta egy időre a TELJES sétahajó flottát. Sorra mondják le az utazási irodák az utakat.
Szóval egy egyszerű turista egy másik városnéző hajóról volt a bejelentője a balesetnek, aki látta, hogy székek, asztalok meg mindenfélék úsznak, majd hallotta az egyik matróztól, hogy felborult a Hableány, menteni fognak. Úgy gondolta, már biztos bejelentette valaki a balesetet, de azért inkább beszólt ő is, és megdöbbent, hogy elsőként.
A nemzetiségi szetreotípiáddal nem kívánok vitatkozni, így csak annyit mondok, az ügyvéd meg bárki sokminden kisebb-nagyobb részletben állíthat olyat, ami nem teljesen fedi a valóságot, de azt, hogy először hajózott arra vagy már 44 éve hajózik arra, nem érzem ilyen kérdésnek. :-)))
Sosem értettem, ez miért kifogás, hogy korábban még nem okozott balesetet. Nem jelenti, hogy akkor most sem, az ügy szempontjából mit számít? Ezt most benézte és meghalt 28 ember.
Nem minden ukrán hülye. A Viking pedig nyilván megnézi, hogy kire bízza a drága hajóit. Azt viszont simán elhiszem, hogy a nagy hajó sietett, a parancsnoka nem kívánta, hogy megkérdezzék tőle, hogy muszáj volt megállni? Ez 500 kg többlet fogyasztást okozott. (Vagy más mennyiséget, de itt a kérdés a lényeg) Meg nem hiányzott neki a letolás, hogy pazarolja az üzemanyagot.
"The whole thing happened very quickly" Clay Findley, a US tourist who was on the Viking Sigyn, told the BBC.
"I thought at first we were going to miss it, but the front of the Viking hit the back of that little boat... and then the hull popped up on the opposite side of the ship, just a few seconds later, and then it was down," he added.
Akkor most mégiscsak lehetett valamit látni a kabinosról?
Ja, irtam is lejjebb hogy mar nem emlekszem pontosan hogy Europaban volt igy, Baskiriaban meg amigy vagy forditva, de nem is ez a lenyeg.
Lehet hogy ez a foszer sem tudta hogy neki a kozepso lukon kell atmenni, csak ugy ukran modra ahol esik ugy puffan. Lehet hogy meg nezte is hogy a tobbi nagy hajo miert ott megy,
Egyszerűsített leírás! Ha két egymás mellett lévő tárgy között áramlás van akkor a szűkebb helyen kell ugyan annyi anyagnak átjutni. Ez csak úgy lehetséges ha fölgyorsul az áramlás. Az enegiamegmaradás törvénye értelmében ha nő a sebesség akkor csökken a nyomás. És fordítva. Ez idáig hihető is, de a nagy hajó nem oldalról szívta maga alá, hanem utolérte és ráment. Én legalább is így láttam a videon.
Koveti. De nem mellette akar atszuszakolodni.(Csakmer vót szerencsem Ukrainaban autozgatni aztan tapasztaltam hogy ( plane a nagy bohom teherautok meg SUV-ok) milyen elozekenyen es elorelatoan kozlekednek. Teper az uton mint egy tank aztan ha ki tudsz elole terni jo, ha nem, akkor nem.
Lehet hogy a bacsi is ezt a mentalitast hordozza magaban. Remelem azert megszondazrattak es vert is vettek( nem a laboransfiuet) a baleset utan tole!
Ha a Musashi lett volna, akkor akár ki is lőhette volna a másik hajót, hogy ne kelljen összekarcolni a szép, új hajóorrt..
Komolyra fordítva: a vasúton nagyon komoly szilárdsági követelmények vannak és ezért van az, hogy nem engednek nagyvasutat és városi villamost közös pályára (és a tram train is ezért külön kategória). Ezért is van, hogy a vasúti átjáróra speciális szabályok vonatkoznak és sok esetben fizikailag védett, sőt 160km/h engedélyezett sebesség felett nem is építhető szintbeli kereszteződés.
Egyszerűen azért, mert a különböző járműnemek között akkora a mozgási energia különbség, és a járművek megerősítettsége, hogy a gyengébbnek esélye nem lenne egy ütközés során.
Most kérdem: miért lehet olyan helyzet, hogy egy "nagy" hajó másodpercek alatt letarolhat egy alapvetően nem kicsi(!) hajót, úgy, hogy az utasai észre sem veszik az ütközést. Hogy lehet olyan orr kialakítása, ami ütközés esetén egy kisebb fél részvétele esetén nyilvánvalóan halálos és esélytelen?
Hogy lehet, hogy a vasúton ez alap és ősi szabály, a hajózásban meg nincs ilyen?
Ezek szerint te szemtanúja vagy, hogy a rend éber őrei száguldanak és félnek, valamint a nem magyar hajószemélyzetet egyáltalán nem vegzálják, bármilyen állapotban is vannak.
Nem , mar elotte is igy volt , lehet hogy utanna megerositettek , de a szokas ez volt , csak a baskiroknal maskepp volt es ok aszerint mentek. https://m.youtube.com/watch?v=JefuhhRa8Ik
Lehet hogy az ukran kapitany sem tudta( plane ha ez volt itt az elso utja )hogy neki melyik nyilason kell atmenni, mire meg eszbekapott addigra mar csak nagy sebesseggel es lendulettel tudott iranyt valtoztatni es eszre sem vette a Hableanyt.