Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Holnap megyek kunmadarasra,pár dolgot már föltérképeztem hol van "lőszerraktár,bombatároló stb.." arra lennék kiváncsi hogy van ott egy földalatti vezetési pont azt merre találom?Szeretném azt is megnézni,csak egyelőre arról nem tudtam infót szerezni.
mai termes: felsö, Lukacshaza, elhagyatott volt Savaria gyalogsagi, löszerraktar also, Kecskemet,repter mellett, elhagyatottnak nez ki, olyan HKSZ terület lehet, mint a Papa melletti
Sziasztok, elkezdtem olvasni a forumot, de még az elején járok. Tudna valaki segíteni,hogy hol találok olyan térképet, vagy leírást ami tartalmazza a régi katonai laktanyák helyét, koordinátáit. Párat ismerek,de biztos vagyok benne,hogy van még amit érdemes lenne felkeresnem! Láttam hogy valamelyik 'Légierő társbérletben' c. könyv sokat tartalmaz,de nem tudom hogy az 1. esetleg a 2. kötetet kell keresnem? Köszönöm a segítséget előre is!
Szeretném felhívni figyelmüket egy sorkatonai szolgálatot felidéző oldalra. Az oldalon egyenlőre katonai képek vannak, de még fejlesztés alatt áll. Ha véletlen lennének katonaságban készült képeik és elküldenék, azért nagyon hálásak lennénk. Címünk: Látogatásukat és segítségüket, előre is köszönjük!
Ez a Szófia mellett volt SZ-200 Vega E komplexum tüzelőállása lehet. Legalábbis ez Szófia néven szerepel, a technikát már ott is kivonták és ez a terület szokott néhány 100 hektár lenni.
Kunmadarason azt mondtak, elvileg mindent! ki tudnak hozni, csak vissza ne kelljen vinni, mert akkor bukhatnak le-ott lehetett akkor meg cserekereskedelmet is foyltatni, 1 zsak cukor, 50 kg, egy kalasnyikov harom tarral, plusz tartaskaval, de fökepp az üzemanyag kereskedelem viragzott
A bolgárok is pályát építenek, azt állítják, övék a térség egyetlen versenye, a magyar és a török futamot törlik. A Hungaroringnek 2016-ig szóló szerződése van.
"A Forma-1-es Magyar Nagydíj nincs veszélyben" - jelentette ki Bernie Ecclestone. Az F1-főnök azokra a sajtóhírekre reagált, melyek szerint az bolgár futam miatt a hungaroringi és a török GP is kikerülhet a programból.
Frank Tamás, a Hungaroring Zrt. alelnöke hétfőn beszélt Ecclestone-nal, aki megerősítette, tárgyal a bolgárokkal a Forma-1-es versenyről, ám ez semmilyen vonatkozásban nem érinti a magyarországi futam jövőjét. A magyar GP-nek 2016-ig szóló szerződése van a verseny megrendezésére.
Bogdan Nikolov, a Bolgár Motorsport Szövetség elnöke állítólag azt mondta, a jövő hónapban írják alá a Bolgár Nagydíj megrendezéséről szóló szerződést, és mivel a térségben csak egy verseny lenne, a programból az isztambuli és a mogyoródi kikerülne.
A bolgárok egy éve kötöttek előszerződést F1-es futam rendezésére, és akkor bejelentették, hogy állami támogatással hamarosan felépülhet egy, a verseny rendezésére alkalmas pálya, mely a tervek szerint Szófia közelében, egy 320 hektáros területen, egy korábbi légvédeli támaszponton lesz. Forras:index.hu
Azért oldalakat tudnék írni a M.földi orosz parancsnokságon levő börzékről!Amikor a tisztek váltása következett elötte minden olyat pénzé tettek amit nem tudtak vagy nem akartam haza vinni! 70 kilós szines tv porszívó akku töltő kis hegesztő trafó kis tv stb rengeteg cucc volt csak tudni kellett az időpontról!Volt a laktanyájuk kapujában kantinjuk ahová néha beengedtek ott volt minden pacal konzerv máj meg sok minden! Üdv. Gyula b.
Igen ezt egy kézzel, mert a másikkal fogtam a gyereket aki ült az ölemben!! :-))) Igen, a második kötet! Zajza felé, ez nem a Húsgyár hanem az ÁFÉSZ Húsfeldolgozó!!
Fertődön kicsit lazább volt a helyzet szovjet sorkatona kijárás tekintetében!! A faterom egy Kapuvári húsfeldolgozóban dolgozott és hát sok volt a szállítandó hús és kellett egy kis segítség a nagy testvértől!! A húsfeldolgozó főnöke jó kapcsolatokat ápolt a laktanya parancsnokával, mert együtt jártak medvére vadászni Romániába! Kaptak is kettő Zil-t, egy tisztet meg két-két sorkatonát! Az egyik vezetett, a másik rakodott, a tiszt meg vigyázott rájuk!! Hetekig ment így a dolog!! Szinte minden nap más volt a személyzet!! Dédnagyanyámék Kapuvártól 5 km-re laktak és lévén minden hús kiszállítódott kicsit hamarabb, mint kellett volna hát a fater mondta, hogy hazafelé álljanak meg egy kis eszem-iszomra!! Lett is nagy riadalom, mert a Dédiék utcája összeszaladt a két Zil+egy kisebb fajta alakulat megjelenésére!! A Dédiék kínálták őket kajával de a sorkatonának kellett először enni belőle, a tiszt csak azután evett! ...(vajon miért?) Aztán egy kis pia a tisztnek....üdítő a sorállománynak!! Aztán teltek a hetek és egyszer csak a fater beállított otthon az Icha nevezetű tiszt és a Natasa nevezetű feleség társaságában! (Anyámék elváltak, fele cucc erre, fele arra és azóta is keresem a fényképet amin én, mint 5 éves versenyző ülök a tiszt ölében!! Ha megtalálom közzéteszem.....) Tisztán emlékszem, hogy ha tört magyarsággal is, de magyarul beszélgettek! Aztán ismét eltelt egy pár hét és anyám kapott tőlük ajándékba egy Moszkva Csillaga nevű parfümöt! (Ez nem volt büdös, mint a Krasznaja....ennek nagyon jó illata volt!) Civilben is eljöttek hozzánk csak mindig azt kérték ne nagyon beszéljünk erről senkinek! Egyszer egy mongol sorkatonára is sor került, hogy jöhet szállítani! A fater főnökének volt egy Polaroid-ja, hát gondolta lefényképezi őket! A mongol az úgy remegett a szerkezet láttán....hát még amikor kijött a képe belőle.....! Egyébként a sorkatonák közül sokan úgy tudták, hogy a Szovjetúnió egy nyugati csúcskében teljesítenek szolgálatot!! Hát röviden ennyi a történet....kicsit urban legend szagú...de én átéltem és ha nem is mindenre emlékszem 23 év távlatából, azért a fontosabb események megvannak!! Apropó amikor el kellett menniük Fertődről, előtte pár nappal eljöttek elbúcsúzni....a fater kapott egy orosz karórát emlékbe, ma is megvan és működik!!
"Az Új Magyarország Fejlesztési Terv Gazdaságfejlesztési Operatív Programjának keretében 1 milliárd forint európai uniós támogatással kezdődhet meg a szegedi ELI (Extreme Light Infrastructure) szuperlézer kutatóközpont építésének hazai előkészítő projektje. Az ELI az Európai Unió 44 kiemelkedő jelentőségű kutatási nagyberendezésének egyike. A három helyszínen (Prága, Szeged, Bukarest), európai összefogással megvalósuló projekt magyarországi fejlesztésének Szeged ad otthont, ahol 2011 második felében indulhat meg a tényleges beruházás. A komoly kihívásokat és lehetőséget rejtő projekt hatalmas lehetőség nem csak a magyar kutatótársadalomnak, hanem Magyarországnak is. A hazai beruházás előkészítését és koordinálását az ELI-HU Nonprofit Kft végzi."
Amiért nem offtopic, az az, hogy az egykori szovjet laktanya területén fogják megépíteni.
Sármelléken elég jó ( néha kissé nem) kapcsolat volt az "oroszok" és a falubeliek közt. Autóba szerelhető minitévét, rádiót, esetenként tőrt, játékokat, szerszámot, csizmát (egyesek szerint fegyvert is) cserélhettek a szerencsések, és olcsón tankolhatott az, akinek autója és vállalkozókedve volt. Mi is (agrármérnök édesapám kalandvágyából kifolyólag) így tettünk szert ilyen picike televízióra, amit nem sokáig használtunk... Egy járási küldöttség résztvevőjeként vendégeskedtek a repülőtéren, és egy két tiszttel beszélgettek erről, arról. Megdöbbentek azon, hogy mennyire meg volt kötve mit tehetnek, mennyire kis szabadsággal és vagyonnal rendelkeztek Ők itt. Szóba került pár dolog, amire nekik szükségük lett volna, és cserealapként jött szóba a Tv. A cserére este került sor, délről átjutva a reptér egy hiányzó kerítéselemén, az "őrség" megfelelő előre tájékoztatása után. Tankolni napközben szinte bármikor lehetett, amikor repültek. Nyugati oldalon földúton tartálykocsi, benzinkannák sorba a földön, a tankoló pisztollyal végighúzott a kannák felett a tovaris, a kannák megteltek, benzinesek /kerozinosok lettek, 2/3-a meg mellé a földre. Aki nem vette ki a csomagtartóból a kannákat, az rosszul járt. Aztán volt, hogy hirtelen beugráltak a tartálykocsiba, elporoztak, és miután jó pár gép leszállt, hamarosan visszatértek "tankolni". Fizetni meg összegöngyölt tíz, húsz, ötven, száz forinttal lehetett, sosem számolták meg. Lehet, hogy vastagságra, mennyiségre számolták. Sokat "horgásztak" a Kisbalatonban. Ezt szintén teherautóstól sokemberestől végezték alkalomadtán. Csak ők nem pecabottal, hanem merítőhálóval csinálták... Na, ez utóbbi nem igazán tetszett a népeknek. Bár ott nagy hagyománya volt, van a "rabsickodásnak". Évente van orvhorgászbál.
Az orosz nyelv tanításáról. Természetesen alapból nem tanították minden szovjet állampolgárnak, aki ide került, pláne nem a gyerekeknek. Náluk általában az angol volt a második nyelv, de nagyon gyatrák voltak belőle (tudom, kipróbáltam). A tisztek, tiszthelyettesek és sorkatonák is előbb-utóbb megtanultak pár szót, ami elengedhetetlen volt. A kiskatonákat egy ideig kiengedték eltávra a laktanyákból,d e volt pár balhé, s akkor ezt megszigorították. A tisztek és családjaik engedéllyel minden gond nélkül kimehettek. Kunmadarason az egész falu ebből élt. A magasabb beosztásúakat a sofőr hozta be UAZ-on, a többiek gyalogoltak a jó 2-3 km-re lévő laktanyából. Akinek sikerült jó barátokat szereznie, előbb-utóbb elég jól megtanulta a magyar konyhanyelvet (jobban mint sok magyar az oroszt). Mivel elég jól beszélem a beszélt oroszt és a katonai szaknyelvet, valóban igaz, hogy amit tanítottak, messze állt a valóságtól, de érthető volt. Ugyanakkor pl. én is a beszélt nyelvjárást használom - s az messze van az "orosztanár-nyelvjárástól" (tisztelet a kivételnek). Nekem gimnáziumban anyanyelvi orosz tanárom volt, s mi a magyar könyv szerint mentünk, s hogy ne zavarjon össze, megtanultuk, amit kellett, s aztán örült, ha beszélgettünk:)
Hazánkban kb. 30-40 különféle népcsoport szolgált szovjet katonaként, tehát mindenkit orosznak nevezni valóban tévedés. A pilóta-barátaim között is elég vegyes a kép, ha arányt kellene mondani kb. 40% orosz, 30% ukrán, 15% fehérorosz, 15% egyéb (sokan, akik ma is Oroszországban laknak, nem orosz nemzetiségűek a passzportjuk szerint).
Apropó: tegnap megjelent a Légierő társbérletben II. kötete, már mindenhol kapható. Lesz több bemutató is, a fő esemény november 25., este 7. a Károly körúti Alexandra pódiumon.