Keresés

Részletes keresés

szbalogh Creative Commons License 2007.12.13 0 0 4956

SZÉTSZEDTEM! :)))

 

m joy Creative Commons License 2007.12.13 0 0 4955

Meg lehet csinálni ,de tulméretezett szerkezet kell .Kupgörörgös csapágyak  jobban elviselik az itt felépő axciális-radiális erőhatásokat.  Vastagfalu ,huzott csövet lehet kapni-persze egyenes legyen .Mindenkép cső kell tengelynek -mert az  furat merevit .

 

Egyszerübb  lenne csinálnod egy    forditott  "U" konzolt.A szerelési hibákat is jobban elviseli .

Kisebb  tengely méretek ,biztosabb  futáspontosság.Kisebb csapágyak.

Alulra egy támcsapágy  és golyoscsapágy  ,(vagy kup csapágyazás.)

felülre egy önbeállo golyoscsapágy.

 

Előzmény: kisszszoros (4945)
m joy Creative Commons License 2007.12.13 0 0 4954

Énis  most a downwindes átalakitáson  gondolkozom.

Átalakitom a hat lapátos  kerekemet.Jól ment ,de nagyon érzékeny az örvényekre .Táncol,kifordul ,rezeg.

A lapátokat lefelezem ,igy kb . 2.5 m lessz az átmérő felszerelve az agyra.

Igy meg  lessz a 12 lapát. Kisebb lapátok ,merevebbek a lapátvégek.

Remélem 12 lapáttal  nem tud tulpörögni a rendszer kitérités nélkül sem

A   meglévő 25X hajtómüvet egy tengelyváltással át tudom  alakitani  5X  . Ami elég lessz 2  direkt drive generátorhoz.

 

 

 

Előzmény: szbalogh (4939)
szbalogh Creative Commons License 2007.12.13 0 0 4953

Csinálhatsz merev tengelyt is ha teszel a csőbe pont beleillő zártszelvényt. Így könnyű, de nagyon erős csövet kapsz.

Én úgy csinálnám, hogy a beásott cső vastagabb és ebbe jönne a tengely a csapágyakba engedve. Szerintem nem kell majd a tetejét kikötni.

Előzmény: kisszszoros (4949)
szbalogh Creative Commons License 2007.12.13 0 0 4952
Én az aljára tennék egy talpcsapágyat és egy kisebbet a cső palástjára. Ide akár golyós is elég. Fentre voszont hengergörgőst javasolok.
Előzmény: kisszszoros (4949)
szbalogh Creative Commons License 2007.12.13 0 0 4951
Bakker Téged mindig keverlek Who111- topictársal :)
Előzmény: wolf1111 (4947)
wolf1111 Creative Commons License 2007.12.13 0 0 4950

Szerintem.

 

Én úgy oldottam meg, (igaz, hogy vízszintes tengelyű kerék van lehozva szöghajtással) hogy 3/4" cső kb. 2 méterenként csapágyazva. A 6/4" cső is berezonált. Csak membránszivattyút hajt. Most nincs vele gondom.

Előzmény: kisszszoros (4949)
kisszszoros Creative Commons License 2007.12.13 0 0 4949
nem a felépítmény a kérdés, hanem a tengely...

Tehát szerinted egy vastagfalú cső megteszi merev tengelynek? Milyen átmérőjű és falvastagságú?

A lényeg, hogy a rotor max 3 helyen lehet rögzítve/csapágyazva (alja, közepe, teteje)

Előzmény: szbalogh (4946)
wolf1111 Creative Commons License 2007.12.13 0 0 4948

Fiúk!!!

 

Nem a csúszás a lényeg, hanem az, hogy ezek szerint full gerjezstés van és fogja a generátor. Majd elhallgat ha aszabályzó levesz a gerjesztést.

Előzmény: kisszszoros (4944)
wolf1111 Creative Commons License 2007.12.13 0 0 4947

Ezt a linket még nem láttam, De én is pont így készítettem a kompozit lapátjaimat.

Nagyon jól kivitelezhető. Anyagköltségben az 1.7m-es lapátjaim kb 7 ezeből jöttek ki. Per darab.

Előzmény: szbalogh (4942)
szbalogh Creative Commons License 2007.12.13 0 0 4946
Sok ásás. Vastagfalú mélyen beásott vascső. Végül sok és még több vasalt beton.
Előzmény: kisszszoros (4945)
kisszszoros Creative Commons License 2007.12.13 0 0 4945
Van valami jó tipp, hogy miből lehet tengelyt csinálni egy 6m átmérőjű, 5m magas savonius rotornak? A lényeg az, hogy ne kelljen a tengelyt drótkötéllel rögzíteni, elég legyen neki az alsó rész rögzítése....
kisszszoros Creative Commons License 2007.12.13 0 0 4944
nem biztos, hogy laza, lehet, hogy a nedvesség miatt csúszik...
Előzmény: wolf1111 (4940)
Who111 Creative Commons License 2007.12.13 0 0 4943

Az első pillanatokban maximális teljesítménnyel tölt a generátor, mert az akkufeszültség lent van a padlón. Azután ez kb. exponenciális görbe szerint csökken.

A visítás lehet a hideg olajtól is, de mindenképpen laza ékszíjra vezethető vissza.

Nem tudok az összes kérdésedre válaszolni, de amire tudok megpróbálom.

(Majd este.)

Előzmény: wolf1111 (4940)
szbalogh Creative Commons License 2007.12.13 0 0 4942
Itt van szép lapát kompozit megoldással http://warlock.com.au/wind.htm
Előzmény: Törölt nick (4936)
szbalogh Creative Commons License 2007.12.13 0 0 4941
Amikor megy a motor, akkor max. 1A-t kap a gerjesztőtekercs. Ha gyorsabban forog akkor kevesebbet.
Előzmény: wolf1111 (4940)
wolf1111 Creative Commons License 2007.12.13 0 0 4940
Mármint nem a gyújtáskapcsoló elfordítás után gondoltam, henem a motor beindulása után. Mer sűrűn hallom szegény autókat visítani amikor a szomszédomban lévő benzinkútról elindulnak. (laza a sz...)
Előzmény: szbalogh (4939)
szbalogh Creative Commons License 2007.12.13 0 0 4939

Lapátméret ügyben érdemes megismerkedni a témához kapcsolódó aerodinamikával. Ha ezt érted, akkor van néhány progi amik mindent kiszámolnak Neked amire kíváncsi vagy.

 

Múltkor néztem a pvc-csövek árát. Egy 2 lapátos 5 m-es polisztirolból fele annyiba kerül, mint pvc-ből és annak a lapátformáját a leghatékonyabbra lehet csinálni. Úgyhogy megint visszatértem a kompozithoz.... bakker soha nem lesz végleges terv. Persze kis (2-3m átmérő) méretben olcsóbb a pvc.

 

Én downwindesben gondolkodom. Ilyenkor maga az áramfejlesztő generátor a szélfelé fordul ezért jó a hűtése. Le lehet szedni róla a hűtésként felszerelt propellert és a tengely ezen végére is lehet kisebb kereket tenni. A két lapát elforgatásának mértéke a szélsebességtől és a lapátok forgási sebességétől függ. Ugyanis az első lapát örvényei zavarják a hátsó lapátokat. Ezt ki lehet számolni. Ja és 2 max 3 lapátosnál lehet használni.

 

 

Előzmény: Törölt nick (4936)
szbalogh Creative Commons License 2007.12.13 0 0 4938

Kettőre tudok válaszolni.

1. Nem kap teljes gerjesztést. A műszerfalon található kis akkumulátrot ábrázoló töltést jelző piros lámpán keresztül megy a gerjeasztőáram addig amíg be nem indul a motor. Az áram a lámpa teljesítményétől függ. Általában 200-400mA. Ha beindult a motor, vagyis a generátor forgása, már el tudja látni magát gerjesztőárammal. Lámka kialszik.

 

A mágneseket légügyi engedélyes epoxiragasztóval kell felragasztani különben lejön és valami tönkremegy.

 

Véleményem, hogy ne állandómágnesest használj! ; )

Előzmény: wolf1111 (4935)
delmur82 Creative Commons License 2007.12.13 0 0 4937
Szia Inoxy!

Jól néz ki a szélgéped!
KÉrdeznék valamit: Hogy működik a viharvédelem ill. működik -e? A farokrész szélirányban marad és csak a rotorrész fordul el a rugóerő ellenében? Alaphelyzetben mennyire van megfeszítve a rugó? Arányosan fordul -e el a szélerősséghez mérve?
Csak ezzel a rugós eljárással van kiépítve a viharvédelem? Mert a képen igaz hogy látszik de azért rákérdeznék a biztonság kedvéért.
köszi a választ.
Előzmény: Inoxy (4695)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.13 0 0 4936

Sziasztok!

Segítségetek kérném az induláshoz.

Eddig főleg a légkollektorokkal foglalkoztam, de érdekelnek a szélgenerátorok is. Elég alaposan végig olvastam a topikot, de bőven maradtak nyitott kérdések.

Amit már tudok: Savonius szélkereket építenék,( mügyantás laminálással) és mivel nem értek a generátorokhoz se, és az elektronikához is épp csak konyítok valamit, készen vennék  Bencétől egy függöleges  tengelyű generátort. Úgy gondolom a megtermelt áramot közvetlenűl fűtésre használnám. Léteznek 12 V DC fűtőbetétek 50-100-150 W kapcsolható teljesítménnyel. (darabja kb 2000 Ft)

Valahogy összekellene hangolni az egészet, ebben kérnék tanácsot Adott a generátor, Mekkora legyen a szélkerék mérete? (Erbe töbször hivatkozott egy német weblapra, ott a 190 jelzésűre gondoltam) Hány darab fütőtestre van szükségem a lehetséges max telj. biztonságos kihasználásához. Hogyan lehetne ezeket vezérelni?

Várhatólag kellene-e valamilyen áttétel? Szóba jöhetne-e a bordás szij, fogazott tárcsával?

Melyik a kedvezőbb megoldás: nagyobb átmérő, kisebb magasságú lapát, vagy kisebb átmérő nagyobb magasságú lapát. (a lapátok felső éle mind a két esetben egyforma magasan lenne)

Azt már tudom, hogy az átmérőtől is függ a fordulatszám, Van e valamilyen tapasztalat hogy ugyanolyan szélsebességnél a fordulatszám hogyan változik?

 

Lenne-e értelme két kereket mechanikusan összekötni, eltolt lapát állással. Egyenletesebb járás, könnyebb indulás?

 

Kisérleti darab lenne,  cél a tapasztalat szerzés. Vas megyében lakom, elég huzatos hely. Nagy az udvar, 10000 m2 felett, az uralkodó szélirány gyakorlatilag az épületek között akadálytalanul haladhat

Előzmény: erbe (4933)
wolf1111 Creative Commons License 2007.12.13 0 0 4935

Üdv mindenkinek,

Először is köszönöm a pozítív hozzáállást.

 

Elöször is leírnám az alapfelállást.

Adva van egy átlagos gépkocsi generátor. 6 póluspár a forgórészen, 36 horony az állórészen. Innentől pontokba szedném.

 

1. - Egy jól megkinzott indítózás után a forgórész full gerjesztést kap??

2. - A forgórészben lévő vas állítólag max 2T-ig telíthető? Ha ez igaz, akkor  bármilyen   barkácsolással ez tovább nem fokozható?

3. - Tudtommal a mai modern ritkaföldfém mágnesek tudják a 6-8T-t?

4. - Ha készitek egy új forgórészt: acél tengely, alu vagy bármilyen nem mánesezhető anyagbó távtartót, erre egy vasgyűrűt lemarva 12 lapúra. Rá ragasztok váltva 12db Neodym mágnest (talán még a tetejére is egy 2mm vaslemezt, hogy lelehessen esztergálni szegmens formára, valamint így elvileg akármilyen kis légrést tudok produkálni a csapágyak függvényében).

Mekkora minimális mágnestérfogat kellene darabonként, hogy meg legyen a 2T?

Ha ezt a térfogatot növelem el tudom e érni a 6-8T-t? 

Mivel ragasszam?

Ha az eredeti generátor full gerjesztéssel adott fordulaton tudott x wattot akkor enne ugyan olyan fordulaton többet kellene-e tudni?

 

5. Igaz-e az, hogy a mi körülményeink között, vagyis 1,5-400V feszültség tartományban, 0.01-100A mellett, valamint 1-200Hz között ezek a forgó gépekben az Ohmos ellenálás mindig kisebb mint az induktív?

6. Ha a fenti igaz akor igaz-e az, hogy P=U*U/R ?

7. Ha még ez is igaz akkor akkor a lehető legvastagabb drót, ami a hornyokba befér adott feszültség mellett a max kivehető teljesitmény csak a vastagságtól függ?

V=B*l*n*v iezek mind állandóak.

 

Előre is köszi minden válasz. Ha kérhetem úgy, hogy én is értsem. Nem az elvi, hanem csak a gyakorlati részére szorítkozzatok.

delmur82 Creative Commons License 2007.12.13 0 0 4934
Szia Weend!

Láttam a képeket a saját gyártású generátorodról. Érdeklődnék hogy meddig jutottál el benne? Vannak e már eredményeid vagy esetleg termel e már energiát neked?
üdv.
erbe Creative Commons License 2007.12.13 0 0 4933
Konkrétan melyik az a kérdés, amelyikre nem kaptál választ?
"-Hja kérem, kérdezni is tudni kell!"
Előzmény: wolf1111 (4927)
szbalogh Creative Commons License 2007.12.13 0 0 4932

Tegnap voltunk Veszprémi OBI-ban. Előtte építenek körforgalmat. Ott láttam kidobva egy 315 vagy 400-as pvc-csövet :(

Sikerült kitekernem 4 csavart a 6-ból :))) A maradékot ma kiszedem és végre bepillanthatok a motor belsejébe.

Who111 Creative Commons License 2007.12.12 0 0 4931

Köszi, ismerem a topicot, de inkább csak olvasgatni szoktam.

Első hasraütés szerint:

1000 cm3-es Suzuki Swift motor 20 ezer Ft

5 kW körüli villanymotor, szintén kb. 20 ezer Ft

Reduktor + elektromos szelep gázhoz, használtan kb. 10 ezer Ft

Vasanyag + vezetékek, szintén egy 15-ös...

Elektronika: 5000-

 

Ha a villanymotort használnám áramtermelésre a hőszivattyúnak, akkor külön is tudnék áramot termelni.

 

Ez még így istenes, de kell még hozzá egy hőszivattyú is.

Ez kínaiban is 300 körül van, plusz a kert felásása... Hát nemtom...

Egyszer talán rákényszerülünk...

 

Nade ez itt tényleg OFF

Vége

Előzmény: erbe (4920)
szbalogh Creative Commons License 2007.12.12 0 0 4930
Wazze! Mindig mindent nekünk kell feltalálni ? :))
Előzmény: ximix (4929)
ximix Creative Commons License 2007.12.12 0 0 4929
szbalogh Creative Commons License 2007.12.12 0 0 4928
Én szívesen segítenék, de állandómágneseshez nem értek.
Előzmény: wolf1111 (4927)
wolf1111 Creative Commons License 2007.12.12 0 0 4927

Üdvözlet Urak,

 

Egy jó ideje nem irtam ide semmit. (Gondolom nem is baj)

Pár hozzászólással ezelőtt feszegettem egy-két állandómágneses kérdést.

Érdemi választ nem igen kaptam. Annál több kioktatást, hogy olvassak vissza.

Nos megtettem. Elejétől végig. Így újra olvasva még több nyitott kérdés halmozódott fel bennem.

No, de legalább mostmár méginkább tudok kérdezni.

 

Senkit nem ismerek itt személyesen és így nem igazán tudom eldönteni, hogy ki az aki okos és hülyéskedik, és ki az aki hülye és okoskodik.

De elovastam mindet, megnéztem minden linket.

Arra az álláspontra jutottam, hogy minden és mindenki jó valamire. Ha másra nem.

Elrettentő példának. Még a legprimitívebb megoldásokban is volt számomra használható ötlet.

 

Nem tudom merjem-e újból feltenni a kérdéseimet. Alátámasztva azokkal a hozzászólásokkal amelyeket itt már megfogalmaztatok.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!