Ne haragudj,de ezzel nem értek egyett.Anno jó pár éve fényezték az autón 2 elemet, 75 kértek . Az oldal amit mutatam a képen,és a csomagtérajtó. Az oldalát tudjátok mi lett vele cseszték kikalapálni, meg stb stb., a csomagtérnél, ahol az üvegkeret van, ott látszik,h még leragasztani sem tudták nyormálisam,mert a feketén szemet szúr az élénk piros. Sztem nem mindig a legdrágább a nyerő
A jó felszerelés és anyag még nem garancia a jó fényezésre,hiába pl drága autókat fényeznek. Nagyon sok drága autó olyan narancsos,hogy ki se mernél olyat adni a kezedből. Én inkább olyan oldalról közelitem meg ezt,hogy legyen egy tiszta normális fényező műhely és referencia,ha látom a munkáját tudom mit várhatok. A szuper kamra és szuper pisztoly drága festék nem garancia arra,hogy jó is lesz.
Én ha kívűlállóként próbálok gondolkodni, szerintem olyan helyre vinnék fényeztetni ahol tudom, hogy drága autókat fényeznek Sata,Standox,Kamra stb. Hogy biztos profi,igényes stb munkát kapjak. Valószínű ez csak azért mert nagyon igényes vagyok az autókkal kapcsolatban. Annak tökéletes csilli-villinek kell lennie.
De más nem így gondolkodik. Pl. Volt egy Kadett. Két küszöböt és a két hátsó sárhányót akarta fényeztetni a tulaja. Kamrában, Standoxxal dolgozó jóhírű fényezőnél 60e Ft áralánlatot kapott. Végül 20e Ft ért csináltatta meg. Kicsit porszemcsés a lakk, a színbeállítás az jó, de a silány előkészítés miatt tiszta hullám az egész, megtörik rajta a fény. De neki jó így.
Még egy eset a sokból, a volt osztálytársam tehát nem is annyira idegen, autószerelő a fő profilja. Mondtam neki,hogy ha szerelés közben észrevesz valami lakatolni, vagy festeni való munkát, küldje hozzám. Azóta is küldi! De rájöttem miért mert tudja,hogy értek az autószereléshez is, és neki ez már konkurencia.
Jól látod ezt az egészet,irigyek az emberek sajnos. Inkább bele rokkan a munkába vagy elküldi máshova-nem csinálja meg,de közeli szakmabelinek kizárt,hogy szóljon.
Igen ez is igaz, csak akkor van baj ha az egyik hoz hármat, a másik meg elvisz tizenhármat. Itt van olyan ember aki tudna küldeni munkát, de az irigység nem engedi. Nekem van erről egy sejtésem miért lehet,hogy az egyik a másiknak akkor sem küld munkát, ha ő maga telítve van. Ugyanis fél attól,hogy ha oda küldi hozzád és a kuncsaft meg lesz elégedve a munkáddal ,akkor legközelebb is hozzád fogja vinni.
Én inkább arra gondoltam, hogy azt nem bírom amikor kivan maszkolva a lámpa, a tükör stb. Olyat is láttam, hogy az ajtó, szélvédő tömítés-kéder is maszkolva volt. Na az undorítóan nézett ki.
Nem foglalkozom vele. Tudod mondhatnak bárkiről bármit. Ha tiszteséggel és becsülettel megcsinálja amit mond abból baj nem lehet. Vannak itt páram akik azt montdták megnézem mit ud azért is. Idehozták mondjuk a láncfürészt nem megy. szervíben 35 lenne,mert ezek azok kell cserélni. Megnéztem, beindítottam. Néztem egy kompressziót, és mondtam. Gyűrű csere kezdésnek elég lenne. De ha elfog egy tanácsot,és 2X lesz gyürűzve akkor érdemes dugózni is. Elfogadta, megcsináltam, ktakarítottam, a külseét is, és a mai napig megy. Ő tovább adta,és hozott 3 embert. Mondták,h a szomszédom ilyen,olyan,de azt is nem foglalkozzak vele. én csináljam meg tisztességgel
Üdv! Látod Gyuri már kóstolgatnak az ilyen" jó" emberek ,akkor mi lesz később amikor már esetleg több hasonló ember bukkan fel. Ez az a dolog amit már egyszer említettem, ugyanis én is hallottam már ilyet vissza. És elég egy két ilyen" jótevő",és máris meginog az emberek bizalma irántad.
Nem minen esetben,de néha nem gond ha elemenként külön van fényezve,,
Gondolok itt egy teljes fényezésre!
Ami egy ezüst ,arany stb metálnál nem problémás.
DE:::
Pl:egy érzékeny világos kék,vagy vörös színt roppant gyakorlotnak kell leni ha külön fújjuk, mert a réteg vastagság nagyban a színmélységet befolyásolja.
És nem biztos sőtt... 40%,hogy elfog ütni mikor összekerülnek az elemek.
Láttam már ilyet,ingen csak nem hasonlított a lökös a hűtőrács színéhez,,,a spojler a csomagtérhez....sőtt én is megjártam már egyszer...
Egy gyöngyház metál színnél meg 2% szerintem az esély,hogy a szín és a szemcse ,elejétől a végéig egy fényezésnél tökéletes legyen!
Én ez így csinálom:
Leszerelt elemek helyét és elemek belső nem látható oldalait ,éleit külön megfújom.
Majd vissza a helyére és akkor mehet a telibe fújás.
Kiváncsi vagyok ,hogy ezt mások ,hogy csinálják??!!??
Igen az úgy lenne igényes ha a kiegészítők külön lenne lefújva. Valahogy sejtettem, pici mert beállatam az opelal, és elől hátul max 50 cm maradt. De eleinte tuti nem rajta gyakorolok,csak a motorházon mert az fóliázva lesz, és mindegy milyen színű alatta a festét.illetve így nem igaz pirosnak kell annak is. Mert abba nem köthet bele a rendőr ha papir is van róla,de a két színű fényezésbe már igen,ha nem iratom át.
Próbálom kinyújtatni valamelyik végét, csak okosan kell,mert a szembe szomszédom egy angyal. :). hiába hátul van a műhely,ez mindent lát. Radar szei vannak
Mikor hallja,h láncfürészt állítok be,akkor visszahallotam,h szólt a tulajnak,h nem is ért hozzá,miért ide hoztad meg ilyenek. Türelmes vagyok,de már kezdek sokalni. :) De majd innen is kicsit, onnan is. Amúgy is kicsit át kell alakítani,mert Vasascnc társunkkal beszéltem,és adot pár jó ötletett
Fényezésre elég, ha üres marad. De egy Mondeo vagy annál nagyobb méretű autó fényezéséhez hosszában elég szűkös. ( Mondjuk nekem az amúgy se szimpatikus, ha nincs leszedve a lökhárító,lámpák stb)