Keresés

Részletes keresés

kormos* Creative Commons License 2023.01.18 -1 0 46446

"Azonban, ha csak a belső szenzor lenne beállítva, akkor nyilván tudna a setpointtal úgy játszani - a modulációs határok között - hogy egyenletes szobahőmérsékletet biztosítson."

 

A modulációs üzemmód lényege, hogy folyamatosan megy a kazán, viszont a setpointot nem lehet levinni a kívánt értékig a min. teljesítmény miatt. 

 

Egyenletes szobahőmérsékletet egy sima on-off termosztáttal is lehet tartani 0,1 hiszterézissel. 

Előzmény: tron67 (46445)
tron67 Creative Commons License 2023.01.18 0 0 46445

Tisztánlátás miatt annyit kiegészítést fűznék hozzá, hogy egy külső+belső beállításra vonatkozik a grafikon. Azonban, ha csak a belső szenzor lenne beállítva, akkor nyilván tudna a setpointtal úgy játszani - a modulációs határok között - hogy egyenletes szobahőmérsékletet biztosítson. Illetve, ha a Kompenzációs paraméter - ahogy Apaxp írta - nagyobb priortást kap ez is módosíthat. De így még nem próbáltam. 

 

A össz 0,4 hiszterézist először én is sokalltam - a Cube előtt (márkát nem írok) on/off termosztát volt ±0.1 hiszterézissel -, de szerintem a negatív -0.1 a lényeg, a kihűlést venni előbb észre, mint a +0.3. túlfűtést. Így minden szenzort figyelembe véve, nincsenek túllövések és a komfort érzet is egész jó. Ugyanezt nem tudom elmondani az on/off termosztátról - állandó 55 fok előremenő mellett (így állította be a szaki) - ,mert a rendszer tehetetlensége miatt érezhető kilengéseket produkált. 

 

szobánkénti vezérlésben nem hiszek”

Azért egy “okos” adaptív termofej egy fürdőben, konyhában elkél szerintem ;)

 

Előzmény: de! (46441)
kormos* Creative Commons License 2023.01.18 0 0 46444

Teljesen jól látja  a dolgokat a modulációt ilyen időben egy min. 3 kw-os kazánnal, csak legalább 140 m2-es háznál lehet jól kihasználni. 

 

 

Előzmény: Törölt nick (46439)
kormos* Creative Commons License 2023.01.18 0 0 46443

0,4 hiszterézis, azt jelenti az én Amico V2 BUS termosztátomnál, hogy ha csak sima termosztotként van használva, tehát a moduláció nincs bekapcsolva, akkor a beállított hőfok felett 0,1 tizeddel kikapcsol és 0,3-al alatta pedig bekapcsol a termosztát. 

Előzmény: Törölt nick (46442)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.18 0 0 46442

Mit értesz hiszterézis alatt?

Előzmény: de! (46441)
de! Creative Commons License 2023.01.18 0 0 46441

Én készséggel elhiszem, hogy neked működik jól Sensys-szel, de azt sem vonom kétségbe, hogy Cube-bal meg 0,4 a hiszterézis, mert nem viszi a külső hőmérséklet diktálta setpoint alá az előremenőt, ha mások meg ezt látják saját szemükkel.

 

A Cube-ra még beruháztam volna akár, ha nem lenne a hiszterézis, a Sensys árát viszont már önmagában is sokallom, viszont azt figyelembe véve, hogy 5 év távlatában bivalens hőszivattyús rendszert fontolgatok, végképp nem merek megvenni egy drága vezérlőt, ami vagy jó lesz majd ahhoz a jövőbeli endszerhez, vagy nem.

 

Azt elismerem, hogy nem a szabályozó hibája, hogy a házamba sok a 3 vagy a 2,4 kW.

 

A lényeg az, hogy nagyon jó ez a fórum, ahogy összejönnek itt a különböző tapasztalatok, megfigyelések, különböző adottságú rendszerekből, mert ezek alapján azért jobban be tudom lőni, hogy minek mire lenne esélye nálam, mint ha csak a csilli-villi termékkatalógusokat nézegetném.

 

 

Előzmény: Törölt nick (46435)
de! Creative Commons License 2023.01.18 -1 0 46440

Én sem értem, hogy miért akarják a külső hőmérsékletet percre lekövetni a rendszerek, vagy egyenesen a jövőbeli időjárás alapján dolgozni. Szerintem is marha kézenfekvő volna az elmúlt 24-48 órából egy súlyozott átlagot számolni.

 

Amit leírsz a zónás hókuszpókuszról, azzal is egyetértek. Nem azt mondom, hogy mondjuk egy emeleti és földszinti zónának ne volna nálunk néha-néha értelme, de a szobánkénti vezérlésben nem hiszek. Persze lehetne még cizellálni puffertartállyal, amire a kazán dolgozik nagyobb szakaszokban, és aztán abból táplálni a radiátorokat, de a franc akar ilyen bonyolult rendszert azért, hogy havonta egyszer ne boruljon fel a hőegyensúly, mert a földszintet elözönlették a vendégek, fent meg hideg van.

 

Ha ez izgatna, akkor inkább vennék egy rádiós termosztátot, aztán azt oda vihetem, ahol a legnagyobb a hőigény, a többit meg egész jól lerendezik az Oventrop termofejek.

 

És ezt úgy mondom, hogy nem vagyok a modern technikának az ellensége, sőt. Csak az overengineeringet nem szeretem.

Előzmény: Keeper83 (46434)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.18 0 0 46439

Azért van némi kételyem:

"tök jó ez a hókuszpókusz a buszos vezérléssel, csak a szomorú helyzet az, hogy ha az ember alapvetően konstans hőmérsékletet szeretne tartani a lakásba..."

 

"..2-2,4-3 kW-os minimális kazánteljesítmények is masszívan túl vannak dimenzionálva.."

Ez nem szabályozás hiba.  

 

 

 

Előzmény: kormos* (46433)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.18 0 0 46438

Nem létezik, hogy erre ne találták volna még ki, hogy egy paraméterezhető integrálással az elmúlt X óra külső hőmérsékletének átlagával dolgozzon a kazán. Annyira kézenfekvő, hogy legyen ilyen módja, nem?

 

Ennél a kazánnál csak bizonyos feltételekkel működik jól.(kell a szabályzó is)

Teljesen másképp működik on-off esetén a külső érzékelővel, mint a saját szabályzójával.

Ezt sokan nem értik.

 

de! topiktárs jól írta: "akkor a szezon nagy részében a 2-2,4-3 kW-os minimális kazánteljesítmények is masszívan túl vannak dimenzionálva"

Épp ezért kell tudni eldönteni, hogy valakinek van szüksége vagy nincs eme "fícsörökre".

 

A "rezsidémon" sokaknál kapkodást okoz, (nem most kellett volna) "mindent" is meg akar tenni, hogy kevesebb legyen a fogyasztás.

Csak épp arra nem gondolnak, hogy az avitt rendszerre "extra logikákat telepíteni" elég nagy kihívás.

A "rezsidémon" egy módon szűnik meg: le kell válni a "rendszerről"...

 

Előzmény: Keeper83 (46434)
Apaxp Creative Commons License 2023.01.18 0 0 46437

akinek problémát jelent, hogy a napi teljes külső hőingást leköveti a kazán az előremenő rángatásával

Nem tudom hogy más kazánoknál ez hogy működik, de az ariston genus beállítások között a 4.2.4 kompenzáció 0-20 között állítható. 0 esetén nem veszi figyelembe a lakás hőmérsékletét és a külső érzékelő szerint fűt. 20 esetén pedig a fordítottja igaz. Nálam 15 a beállított érték, így a lakás hőmérsékletét tized pontosan tartja a kazán.

Előzmény: Keeper83 (46434)
Sony Black Creative Commons License 2023.01.18 0 0 46436

Nem! De bemész egy gépészeti boltba, és millió fajta van!

Előzmény: kormos* (46430)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.18 0 0 46435

Akkor hazudok, ha azt írom, hogy nálam meg működik...

 

Nálad a minimum 3kW nálam gyárilag 2,5 .

A kazánod on-off módban működik, mint egy turbós,

de ennek a kazánnak az az extrája, hogy a visszatérő alapján IS modulál.

Nálad az üzem az hogy CSAK a visszatérő alapján. Állítgathatsz te görbét autot eltolást...

A termosztátod nem kommunikál a kazánnal. Max kapcsolgat ha úgy érzi hogy túlfűtés lesz.

sensys és külső kombónál nem száll el az előremenő még hirtelen felmelegedéskor sem. Értem én hogy a meredekség táblázat mást mutat, ezt hivatott kordában tartani a "szabályzó". Nem mellesleg önálóan is tökéletesen teszi a dolgát.

 

Amelyik helyiségben van a szabályzó az lesz a referencia, nyilván nem fogja tudni egy szobában, hogy mi a stájsz egy kétszer nagyobb nappaliban.....

(lásd az én esetem, szinte sehol nincs jó helyen a sensys a lakás adottságai alapján)

 

A rendszer ott kezdődik, hogy kell egy célhőmérséklet x külsőnél, amivel fűteni akarok, mivel kondis kazán ez 60 fok alatt legyen.(a békeidőkben volt tél, -13  -15 fokkal számoltak) Ehhez kell méretezni a radiátorokat, nyilván ehhez  kell tudni hogy x külsőnél mekkora hőigény van a helyiségekben.  lnnentől a egy x fokos előremenővel

a legkisebbtől a legnagyobb helyiségig egyformán tudja kifűteni. Ezután már lehet szabályozni.

 

Szóval a  siemensed csak annyit mond a kazánodnak, hogy fűts, ne fűts, a két parancs között a kazán meg a visszatérő alapján próbál egyensúlyt tartani. Most olyan szerencsés helyzetben vagy hogy x naponta állítasz az előremenőn, mert kell. De lesz még hidegebb, melegebb is...

 

Egy meglévő múlt századi  rendszerre rátenni egy új koncepció alapján tervezett (energia-környezet kimélés) szabályozható berendezést elég nagy kihívás; beállítani, üzemeltetni úgy ahogy azt megtervezték. Nem lehetetlen, de sok idő türelem kell hozzá.

 

Nyilván nem kötelező senkinek feltenni külső érzékelőt, nem kell bus szabályozó(hülye mérnökök)

Volt, van, lesz élet nélküle is. Kinek mi az igénye. Az hogy a kufárok elveszik az ember "kedvét" nem a technika tehet róla.

Előzmény: de! (46432)
Keeper83 Creative Commons License 2023.01.18 -1 3 46434

És akkor még nem beszéltél arról az őrületről, amikor az említett jól szigetelt házat még 4-5 fűtési zónára is osztják (sokszor már a 2 is problémás), amik önálló hőigénnyel lépnek fel a már teljes házra is a minimum határán dolgozó kazán felé. És akkor jön, hogy na a hátsó kisszobára egy alacsony előremenővel 0.3 -0.4 kW-tal kellene dolgozni. A kazán meg köszöni, ki-be kapcsol pár százszor, amíg idővel a többi zóna bekapcsolódó hőigényével végre el nem éri a minimum teljesítményét. A zónák lekapcsolásakor maradó utolsóknál pedig ismét jön a kapcsolgatás..

 

Persze lehet rá extra logikákat telepíteni, hogy a figyelve az igényeket a kazán csak akkor induljon, amikor már biztosan folyamatos üzemben tud menni, de ezek a paraméterek egy külső hőmérsékletérzékelővel óráról-órára változnak. Problémás az egész...

 

Más: Sosem használtam külső hőmérőt a rendszeremhez, de szerintem nem te vagy az egyetlen, akinek problémát jelent, hogy a napi teljes külső hőingást leköveti a kazán az előremenő rángatásával. Nem létezik, hogy erre ne találták volna még ki, hogy egy paraméterezhető integrálással az elmúlt X óra külső hőmérsékletének átlagával dolgozzon a kazán. Annyira kézenfekvő, hogy legyen ilyen módja, nem? Nincs ilyen lehetőség?

 

Előzmény: de! (46432)
kormos* Creative Commons License 2023.01.18 -1 0 46433

Kezded érteni a BUS termosztát lényegét!

Előzmény: de! (46432)
de! Creative Commons License 2023.01.18 0 1 46432

Megnéztem, most is volt egy hét, ahol a gázfogyasztás alapján 3,5 kW volt a fűtési igényem, miközben a kazán 3 kW-ig tud csak visszavenni. Ez reménytelenül szűk modulációs tartomány ahhoz, hogy kapcsolgatás nélkül ne legyen túlfűtés.

 

Szóval tök jó ez a hókuszpókusz a buszos vezérléssel, csak a szomorú helyzet az, hogy ha az ember alapvetően konstans hőmérsékletet szeretne tartani a lakásban, akkor a szezon nagy részében a 2-2,4-3 kW-os minimális kazánteljesítmények is masszívan túl vannak dimenzionálva egy relatíve jól szigetelt és nem sok száz négyzetméteres házhoz.

 

De be lehet szedni érte a pénzt a technikára igényes fogyasztótól, mert hát ugye mégiscsak mit szól a szomszéd ahhoz, hogy a XXI. században, az IoT korában egy relével kapcsolgatom a mikroprocesszoros kazánomat. :-) Miközben még az időjárásjelentést is becsatornázhatnám a netről a fűtésvezérlésbe.

Előzmény: de! (46431)
de! Creative Commons License 2023.01.18 0 1 46431

Ha rugózni akarsz, akkor egymás emberei vagyunk. A nagy rezsirévületben már mindent is megmértem, megfigyeltem és kiszámoltam.

 

Például itt találtam egy képletet öntöttvas-radiátorokra:

https://www.haustechnikverstehen.de/heizkoerper-berechnen/#Heizkoerpernormleistung

 

Ez alapján, illetve a 40 °C előremenő mellett, sok óra folyamatos fűtés után megfigyelt visszatérőből kiszámoltam numerikus közelítéssel, hogy a radiátoraim más előremenő mellett kábé milyen visszatérőnél kerülnek egyensúlyba a kazán által az adott hőfoklépcsőn és tömegáramon leadott teljesítménnyel. A tapasztalati értékek elég jól visszaigazolták. 

 

A 0,4-es hiszterézist sokallom. A 15 éves Siemens REV24 eléggé fixen tartja 23 °C célhőmérséklet mellett a 22,6 °C-ot, és ettől csak akkor tér el felfele, ha megjelenik valamilyen plusz hőforrás, pl. megy a sütő vagy hirtelen bedől a napfény. Lefelé még ritkábban tér el, jellemzően akkor, ha már kezd alacsony lenni az előremenő. Pedig csak on-off vezérlő, és öntöttvas radiátorok mellett napi 15-25 on-offal megoldja.

 

A beszámolóitok alapján, amiket ezúton is nagyon köszönök, nem vagyok róla meggyőződve, hogy egy Cube + külső érzékelő kombóval minden tekintetben jobban járnék. A komfort kapásból csökkene a nagyobb hiszterézis miatt.

 

Probálom elképzelni, hogy hova paraméterezzem. Most pl. 38 °C-al elfűtök, 73%-os üzemelési aránnyal. Szűk 36 °C-os folyamatos üzem mellett jönne ki az az átlagteljesítmény, ami 38 °C mellett 73%-os üzem mellett jön ki.

 

Először is ezt a 36 °C-ot nem kapom meg a külső érzékelőtől, mert az folyamatosan föl-le tekergetné nappal és éjszaka között, miközben a ház hőtehetetlensége ezt nagyjából kiegyenlíti. Ha letekeri 33 °C alá, máris baj van, mert akkor a kazán kapcsolgatni fog, ugyanis minimális teljesítményen előbb-utóbb felkúszik az előremenő 36-37 °C környékére. Ha meg feltekeri 38 °C-ra, akkor túlfűtés lesz és hiszterézis. De lépjünk ezen túl.

 

Tegyük fel, hogy kézzel beállítom a 35 °C-os setpointot. A Cube akkor tolja ezt a 35 °C-ot legalább, és ezt fogja valahova emelni, ha épp hidegebb van a kelleténél. Talán kijön a folyamatos üzem, de ha 35 °C-os átlagban elég, akkor az azt jelenti, hogy az idő egy részében túl sok, ami túlfűtéshez és lekapcsoláshoz vezet. Valszeg tehát még ennél is lejjebb kellene állítani, hogy sohase legyen túlfűtés, és folyamatosan menjen. Tehát a Cube talán jó volna, amikor legalább olyan hideg van, mint most, ami konkrétan 4 fokos középhőmérséklet az elmúlt 4 napra.

 

Amint ennél melegebb van, vége a folyamatos üzemnek, mert 33 °C alatt a kazán kapcsolgat, 33 °C-on meg bele-bele szalad a túlfűtésbe a Cube, és akkor bár nem kapcsolgat olyan súrűn, mint a kazán, de élvezhetem a hiszterézisét.

 

Lehet, hogy két termosztátot kellene tartanom, a REV24-et tavaszra meg őszre, a Cube-ot meg az 5-6 °C-os középhőmérséklet alatti időszakra. :-)

Előzmény: safhausen1 (46423)
kormos* Creative Commons License 2023.01.17 0 0 46430

Ez nem jó a 3/4" hollander alá?

 

https://gepesz.hu/shop/detailed.php?termek=89438&gmc=1

Előzmény: kormos* (46427)
kormos* Creative Commons License 2023.01.17 -1 0 46429

Szerintem, hőcserélőt mindenképpen tegyél be, bármilyen kazánt veszel és arra figyelj, hogy minél kisebb legyen a min. teljesítmény. 12-14 kw-os max. teljesítményű kazánban gondolkodj. A vegyes kazán és nyitott rendszer miatt KN3-as hőcserélőt ajánlok. (nálam is ilyen van) Rákötöd a köpeny oldalra a lakáskört és sohasem fog eldugulni. 20 watton kell járatni a lakáskör szivattyút a KN3-as mellett. 

Előzmény: RTH41 (46428)
RTH41 Creative Commons License 2023.01.17 0 0 46428

Sziasztok,
tanácsot, ötletet szeretnék kérni fűtéskorszerűsítés előtt állok.
Jelenleg: nyitott rendszer, egy Termomax 20 kW álló gázkazán indirekt melegvíztárolóval + vegyes tüzelésű lemezkazán (fatüzelés) gravitációsan, külön csappal leválasztva. Vascsöves, 7 db 600-as 22k radiátorok kb. 18-19 kW összteljesítménnyel. Közepesen hőszigetelt földszintes családi ház, éves gázfogyasztás 1700-2000 m3 + kb. 10-15 mázsa fa.
A 22 éves gázkazánt+tárolót cserélném le. Helyben van SD és Bosch szerelő/beüzemelő.
Persze új kémény, rendszertisztítás, TF1, szűrő. Gondolom csak zárt rendszer lehet.
1. SD 18 KKS Condens állókazán + egy Immergas/Drazice 125 literes indirekt tároló. (Csak látom a kazán hőcserélője 100 liter, ez miden alkalommal fel kell fűtse melegvízhez? + a rendszerem azért nem nagy víztömegű.) Fogyasztást mennyire dobja meg?
2. SD Thema Condens AS 15-CS + indirekt tároló. (Ebben az esetben szükséges-e hőcserélőt berakni a vegyestüzelésű lemezkazán, a vascsöves rendszer és radiátorok miatt?)
3. Esetleg más alternatíva?

kormos* Creative Commons License 2023.01.17 0 0 46427

Mikor tették fel a gázkazánt a szaki, adott egy tartalékot és valami gumi szerű fekete, gondolom HNBR. (lehet 2db volt a felexibilis gázcső mellet)

 

Tették fel a gázórát ott is valami speciálisat alkalmaztak. Talán zöld vagy sárga színű volt a keménységét nem tudom. 

Azért kellene a puhább, hogy a gázszelepnél ne kelljen annyira meghúzni a hollandert.

Előzmény: Sony Black (46426)
Sony Black Creative Commons License 2023.01.17 0 0 46426

És mi bajod van vele? Hozzá való, gázra jó.

 

Előzmény: kormos* (46425)
kormos* Creative Commons License 2023.01.17 0 0 46425

3/4" gáz hollanderhez milyen tömítést raktok?  Vettem egy sárga felexibilis gázcsövet és klingerit tömítés volt a csomagban. 

 

Rendeltem már ilyet is, de ez műanyag kemény, hasonló a PB gáz tömítéshez.

https://www.tomitesgyar.hu/gaz-tomites-3-4--hollander-27-x-38-x-3-100-db.html

 

HNBR tömítést  keresnék, ha jó, tud valaki linket?

Törölt nick Creative Commons License 2023.01.17 0 0 46424

Ha jól működik, és megfelel az elvárásodnak felesleges.

A lölö meg a sziszi szívjon ti-gázt .... :-)

Előzmény: safhausen1 (46423)
safhausen1 Creative Commons License 2023.01.17 0 0 46423

Szia

 

Induláskor szellőztetés után az előre menő 48c indul. Ahogy közeledik a beállított érték a cub on,a víz hőfok csökken. A visszatérő nő. Kazán leállásakor kb 5c a különbség. Lehet nem kellene ennyit rugóznom, de ugye itt a rezsi démon :)

Előzmény: Törölt nick (46421)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.16 0 0 46422

A bus szabályzónak csak on-off módban van hiszterézise.

Ő megmondja a kazánnak mennyi a hőfok az adott helyiségben,csökken-nő-stagnál, a többit a kazánlogika számolja. Képtelenség koppra tartani a hőmérsékletet egy helyiségben, hátmég az egész lakásban.

Előzmény: tron67 (46420)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.16 0 0 46421

 

-10nél 37 előre -3 eltolás = 34 előre. Mennyi lessz a visszatérő?  :-)

+5 foknál 28 -3 = 25                 visszatérő?  

 

Magasnál a minimum 35 fokig mehet le a előremenő, ha ez sok akkor nem megfelelő a radiátor.

Most a cube dolgozik nálad, a külsőt akár ki is kötheted, ha ilyen alacsony előremenővel kifűtöd a házat.

Valóban a laposabb lehet a jobb, de radiátoronál a magas meredekség kell.

Mekkora radiátorok vannak?

Minél alacsonyabb előremenővel akartok fűteni, annál nagyobb felületű radiátor kell(ene).

Így gombhoz a kabát esete, a kazán meg "valahogy" dolgozik.

 

Előzmény: safhausen1 (46416)
tron67 Creative Commons License 2023.01.16 0 0 46420

Ja bocs, kicsit mellé címeztem de! lett volna a címzett :D

 

Egyébként az én Cubeom, ahogy tapasztalom -0.1 +0.3 hiszterézissel dolgozik és nem találtam rá lehetőséget a módosításra...

 

Elnézést! ;)

Előzmény: safhausen1 (46419)
safhausen1 Creative Commons License 2023.01.16 0 0 46419

köszönöm :)

Előzmény: tron67 (46418)
tron67 Creative Commons License 2023.01.16 0 0 46418

Egy kis grafikon ismét, ahogy nálam működni látszik a külső+környezeti érzékelő (0.7 görbe, -1 eltolás):



14..20 óra között 21 celsius az előírt, azon kívül 20 celsius. Látszik hogy 14 órától dT=1 miatt felmelte 51 fokra az előremenőt, majd ahogy közelít 21 fokhoz csökkenti a Setpointot.

 

Néztem a 424 paramétert, ez nálam csak 0-1-2 mértékűek lehetnek, a gyári pedig 1 és celsius a  mértékegység, amit kiír a kijelzőre. Úgy gondolom ezt még hozzáadná a kiszámítotthoz értékhez. (Egyébként magyar nyelven nincs is ilyen paraméter a gépkönyvben csak CZ/SK)

 

Az is kivehető, hogy a külső érzékelő által számított hőmérséklet alá már nem megy a Setpoint, azaz, ha a görbe és az eltolás túl fűt, akkor majd a termosztát a beállított+hiszterézis hőmérsékletnél kapcsolja ki a fűtést. Lásd 14 óráig. Ami nekem így pont jó, mert 3-4 óráig nem vagyunk itthon és addig se zabál áramot (két szivattyú), hétvégén meg más ütemezés van.

(Cube S Net (Netes hőmérséklettel) + Ariston Cares)

 

Előzmény: safhausen1 (46416)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.16 0 0 46417

A sensys erősen beleszól ha olyat akar a kazán, ami túlfűtéshez vezetne.

A 424 a sensys beleszólását hivatott intézni. Ha 0 akkor nincs hatással az előremenő beállításában.

-Elég faramuci módon a 20 a 100%-ot jelent.-

Szellőztetéssel kapcsolatban igazad van, nincs ilyen funkció, hogy addig ne szóljon bele.

Nálam is megemeli nyilván, de elég gyors ahhoz hogy ne legyen kapcsolgatás a szellőztetés végén, ha az az ésszerűség határán belül van. Sokszor kell szólni nőnek, mert túlzásba esik.

 

Mivel mostanában nincs olyan nagy ingás télvíz idején, lehet hogy elég a busos szabályozó.

Ahogy írod, késéssel reagál minden ház a külső változásokra, ez sokmindentől függ.

Az biztos, ha a rendszer jól méretezett, a cube (vagy sensys) csak emeli a komfortot,

és a kazán is úgy dolgozik, ahogy azt elvárja az ember.

Persze van élet ezek nélkül is, kinek mire van szüksége.

 

olyan paraméter, hogy mekkora az épület hőtehetetlensége

Ez az eltolás. Plusz erre hivattot a cube, hiszen mindig közli a kazánnal az aktuális hőfokot, és változást.

Néhány kazán leírásában jöbban, érthetőbben leírja ezt.

Előzmény: de! (46415)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!