Ha előre nem jelentett vágányhiba van, és gond nélkül átmegyek akkor térközös rendszernél gyorsfék, majd értekezés. Addig a térköz csak biztosít valamennyire, állomástávnál pedig értekezésig nem megyek be. Személy szerint így csinálnám.
Azért 5 km/h sebességről még egy vonat is viszonylag gyorsan megáll sztem. A vezér meg látja a pályahibát és ilyen sebességnél meg is áll. A pécsi vonali siklásnál is az volt a hírekben ,h az előző vonat alig 10 perce gond nélkül átment a másik meg siklott a pályahibánál, és a vezér látta is, h ott baj van, de nem volt ideje megállni. 5 km/h-nál még gyalog is leelőzik a vonatot, ahogy tudom azt a szakaszt minden vonat előtt ellenőrzi egy pályabejáró is.
Már nincs, vhogy sejtettem. Vélhetően már csak teherforgalom lesz rajta, annak meg elég az 5 km/h is, elvégre a műtrágya nem fog panaszkodni, h miért nem haladunk.A fuvaroztatónak meg mindegy ott mennyivel megy neki az számít, h időre odaérjen ahová mennie kell. Akkor meg minek elég szintentartani.
Sajnos érvényben van még az 5 Km/h - s sebesség korlátozás annak ellenére hogy a hiányzó csavarok egy része pótolva lett! De azok is úgy lettek pótolva hogy alátét lemez nélkül lettek a sínek leerősítve a talpfához!
A tiltó tábla valóban azért volt kinn Lepsénynél, mert a pályát a felujítás idejére kizárták a forgalomból a TVG menet miatt!
A TVG valóban kinn volt Enyingen ( a saját szememmel láttam és fotóztam is! ) ahol teherautóról vadonatúj talpfákat pakoltak át a TVG - re...!
Gyaloglásomkor visszafelére megszámláltam a beépített talpfákat és szám szerint 571 db talpfát számoltam meg egészen az IKR - ig bezárólag!
Ez a számadat igazából nagyon kevés - de tegyük hozzá azt hogy legalább elindult valami folyamat ami talán reményre adhat okot, bizonyítva hogy szükség van a vasútra Enyingig...!
A malom iparvágányát 1998 - ban használták utoljára vasúti forgalom szempontjából, azóta közúti szállítás van. Az iparvágányért aggódók megnyugtatására közlöm hogy a pálya hiánytalan állapotban van!
Ha sikerül gbeatle kollégával konzultálnom akkor pár képemet felrakatom vele ide a fórumba a pálya javítással kapcsolatban!
Amúgy elég ronda dolog, hogy a 80-as, 90-es években átépült a Lepsény-Enying szakasz, és ilyen pályaállapotok vannak, kivétel a Lepsény előtti rész. A tervek szerint ilyenre csinálták volna meg az egész vonalat Dombóvárig! 60 vagy 80 km/h pályasebesség (két tervváltozat volt), a sebességemeléshez szükséges ívkorrekciók, állomások meghosszabbítása, 15 cm magas peronok építése, hidak cseréje...
Előfordul az ilyen :-))). A rendőrök négy vastelepre egyszerre mentek be, volt ám kapkodás. Az egyiken a megrakott tehervagonokat is kipakoltatták.
Egész más miatt voltam egy másik telepen. Oda az egyik vasúti járműjavítóból vittek ki vadonatúj(!) csapágyakat, gép- és motoralkatrészeket, abból mazsoláztam. Bolti áron kb. 2 millió Ft volt, amit 15.000Ft-ért elhoztam a KEMV részére. Gazdag ország vagyunk!
Hogy ON is legyek: hazafelé benéztem Mezőcsátra kocsival. Legközelebb (ha nem lesz ilyen dögmeleg) a vonalra is kimegyek valami alkalmas eszközzel :-).
A környék legjobb települése Apaj. Ismerek ott egy szókimondó öreget. :) Mellesleg azt mondta, hog ott az övék volt a 4. ház, volt a vasútállomás, meg még másik 3.