Szeretettel gratulálok a megfontolt és jó stílusú hozzászóláshoz!
Ugyanúgy undorodom ettől sajnos, mint attól amit a média csinál. Kezet is foghatnátok! Sajnálattal olvasom ezt ezen a fórumon... Ahogy persze kétségbeesve nézem a médiában is. Mindenki következmények nélkül beszélhet megalapozatlan butaságokat, sőt! Baromságokat.
Le kéne vonni csendben a tanulságokat és meg kéne emelni a kalapokat azok előtt, akik az életüket tették kockára, hogy nagyobb baj nélkül sikerüljön a kiemelés, a mentés.
Tisztelettel kérem ki magamnak ezt a stílust a hajósok nevében is és a fórumtársak nevében is!
Most nézem a jelenetet, amikor az egyik résztvevő belesett a vízbe és ki kellett mentenii. Egy kb. 50-60 -as dagadt TEK-es kisfőnök lehetett, aki odament fontoskodni a gumicsónakban. Ott a nagydarab dagadtság biztosan menő, csak most ide nem kellett volna mennie, mert a fontoskodás befejezése után a nagydarab dagadt mivoltában nem tudott felmászni a gumicsónakból az uszályra.
A Keleti-tenger nevet inkább a német fordításaként használták minálunk régebben, mostanában inkább a többi partmenti nép által használt Balti-tenger dívik a magyar térképeken is.
A WILHELM GUSTLOFF elsüllyesztése ez utóbbin történt.
Bocsánat, nem teljesen pontosan emlékeztem. Elsötétítve indult, de útközben bekapcsolta a navigációs fényeket és nem a part közelében hajózott ahogy tanácsolták neki. De nem minősült kórházhajónak.
Nem. Elsötétítve hajózott, hátha nem veszik észre. Amikor elsüllyedt akkor is több ezer katona és több ezer menekülő volt a fedélzetén. A parthoz közel (relatíve, tengeri viszonylatban) haladt, bízva abban, hogy a parttal a háttérben nem veszik észre. Észrevették. Egy gyengébb képességű tengeralattjáró parancsnok süllyesztette el. A szovjet hatóságok sem tekintették igazi hősnek, de jogilag nem egyértelműen volt támadható. A lengyel haditengerészet a 60-as, 70-es években cafatokra robbantotta a roncsot. Ezt tartják a legtöbb áldozatot követelő tengeri hajókatasztrófának. A háborúra való tekintettel pontos létszám nincs. A hajóról amikor utoljára kifutott egy Kelet-Poroszországi kikötőből film felvétel készült. A hajó merülése alapján próbálják kiszámítani az utaslétszámot. 7-11000 fő között lehetett. A 9-10000-t tartják reálisnak. Minden esetre az biztos, hogy csak kb. 1100 túlélő volt.
Ha csak úgy tudta volna elkerülni a Hableány legázolását hogy lelassít, akkor biza minimum gyorshajtást követett el - többek között. Legalábbis szerintem ...
Akárhogy nézem, a megjelölt szöveg a csónak és kishajó-kategória viselkedését szabályozza a nagyhajókhoz képest. Akármekkora különbség van a Viking S. és a Hableány között, jogilag (a Hajózási Szabályzat szerint) mindkettő nagyhajónak számít, tehát nem ez a szabály vonatkozik egyikre sem.
Én tényleg nem értem, hogy az ilyen kinyilatkoztatások előtt miért nem lehet elolvasni és értelmezni a Hajózási Szabályzatot, vagy legalább annak idevágó részét? Példa a rádiózáshoz:
Namost a bal parti (-pesti) ág ugye szabályozott forgalmú, a hídnyílás meg szűkület, akkor miért is hamis az állítás? A HSZ leginkább nem bízza rá a hajóvezetőkre, hogy mit csináljanak. Előírja.