Keresés

Részletes keresés

M63,002 Creative Commons License 2008.08.21 0 0 11985
Köszönöm szépen.
Előzmény: bodrostomi (11968)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2008.08.21 0 0 11984

Hát kedvem lenne írni róla, de sajnos pontos adatokat nem tudok mondani fejből, ugyanis nem találtam meg a papírjaimat ezekről a dolgokról...!

 

Elöljáróban annyit tudok mondani hogy sok utastól és sok vasutastól hallottam ezekről a lepakolt vágánymezőkről! Nemcsak az állomásokat rakták teli velük hanem még Nagykonda megállóhelyet is! Annyit tudok a vágánymezőkről hogy faaljas "C" ( 34,5 kg ) sínekből álltak a mezők, gondolom 24 méteres hosszúsággal...! Látni nem láttam őket sajnos annakidején. Vágánymezők voltak lepakolva Nagykondára, Dalmandra, Nagykónyiba, Tamásiba, Fürgedre.

 

Ami papírjaim ezt alátámasszák bizonyítékképpen az konkrétan 2 helyszínt bizonyít!

Az egyik írásom szerint ( fejből 1987. - re tippelek ) a Fürgedre lepakolt vágánymezőket Pécsvárad állomásra vitték el sínmező szállíto kocsikkal vasúton!

 

A másik esetet pedig mindenki láthatta aki gyalogolt a ( sajnos már nem létező ) Kabókapuszta megállóhely környékén!

Ugyanis a Nagykónyiban lepakolt vágánymezők oda lettek beépítve! Egész pontosan a betonaljas mezőkre gondolok! 405 - 414 szelvényközbe aki jobban képbe van ezen a téren...!

 

Ha megtalálom a papírjaimat akkor tudok konkrét adatokkal is szolgálni!

A többi vágánymezők sorsa elöttem is a ködös homályba vész, azokról semmit sem tudok sajnos.

 

Előzmény: Törölt nick (11973)
Sinbiciklis Creative Commons License 2008.08.21 0 0 11983
Ja, bocsi, ezt bedeandrás-tól kérdezném
Előzmény: Sinbiciklis (11982)
Sinbiciklis Creative Commons License 2008.08.21 0 0 11982
Mármint ezt? Akkor ez mennyi, mert ez kisvasút, de van 1 ilyen képem Mezőhídvégről is, az, asszem 6, 25?
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.21 0 0 11981
Hát, látva a terveket, amikben 80 km/óra sebesség szerepel, akkor új 48-as rendszerű anyagnak kellett volna lennie.
Mert a használt anyagot abban az időben max 60 km/óráig építették be.
(jelenleg már 80 km/óráig, de az meg 54 kg-os. A nyolcvanas években 54 kg-os bontott anyag még nem volt).

Lepsény kikanyarodó ívét azért építették új anyagból, mert akkor még volt pénz. Meg amúgy is a fővonal miatt kellett ezt a részt átépíteni, arra meg volt lóvé.

Kitérőknél a római számok a kitérő hajlásszögét jelzik elsősorban, ami meghatározza a kitérő irány sugarát is.
XI és XIII: egyszerű kitérő balra vagy jobbra.
XII: ellenkező görbületű kitérő (egyenes iránya nincs)
XIV: átszelési kitérő, magyarul angol váltó.
Előzmény: gbeatle (11980)
gbeatle Creative Commons License 2008.08.20 0 0 11980

Szerintem egyről beszélünk :-)

Milyen rendszerű sínek voltak ezek pontosan? Milyen aljakkal?

Azt hallottam, használt anyag volt. De akkor Lepsény előtt miért vadonatújból csinálták meg?

Mindjárt dobok egy e-mailt a tervekkel!

Lenne egy OFF kérdésem:

Mit jelent a kitérőknél az, hogy XI., XII. vagy XIII. rendszerű?

ON

Előzmény: Törölt nick (11973)
VT22 Creative Commons License 2008.08.20 0 0 11979
Nagyon szomorú :(

Ezzel a magyar történelem egy-egy darabja is eltűnik. Mintha ott sem lett volna.
Előzmény: Törölt nick (11976)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.20 0 0 11978
Nagyon súlyos!

Ez szerintem attól van, hogy Románia is belépett a Zúnióba. Most már szabad a gazda: ott is azt csinál a multi, amit akar. Most éppen vasat vásárol fel.

Jugóban is ugyanez lesz a helyzet pár év múlva.
Előzmény: Törölt nick (11976)
pitapo78 Creative Commons License 2008.08.20 0 0 11977
gadam15 Creative Commons License 2008.08.19 0 0 11975
Gratulálok, jó a tipped. Kisterenye után, egyenesben Mátramindszent felé vezető 84-es vonal, kitérőben pedig a Rákóczi-bányai iparvágány látható.
Előzmény: Törölt nick (11974)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.19 0 0 11974
Recski vonalra tippelek.
Előzmény: gadam15 (11971)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.19 0 0 11973
Nem csak esélytől esett el a Mezőhídvég-Dombóvár vonal:

A felújítás 1987 körül megkezdődött azzal, hogy Fürgedre és Dalmandra kihordtak és deponáltak több kilométerre való betonaljas vágánymezőt!
Tamási 48-49 kolléga majd leírja bővebben, remélem van kedve hozzá.
Előzmény: VT22 (11962)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.19 0 0 11972
Egyáltalán nem kevés azon a kb 8 km hosszú vonalon az 571 db talpfa beépítése!

Elég jó arány, sok vonal örülne hasonlónak.
Egyébként meg: örülök, hogy cserélik a tfát, mert akkor remélhetőleg hosszabb távon marad Enyingen vasút.
Előzmény: tamasi 48.-49. (11958)
gadam15 Creative Commons License 2008.08.19 0 0 11971
Előzmény: gadam15 (11970)
gadam15 Creative Commons License 2008.08.19 0 0 11970
Teljesen és félig elveszett vágányok.
Vajon hol?
M47-1239 Creative Commons License 2008.08.19 0 0 11969

Küldd el légyszi a képet nekem eredetiben!

 

Mailem publikus!

(választ valszeg sajna nem kapsz, mert délben megyek nyaralni)

Előzmény: bodrostomi (11968)
bodrostomi Creative Commons License 2008.08.19 0 0 11968
Előzmény csak annyi, hogy erre már régóta nem járnak személyszállító, de még más vonatok sem.
Hídvégardó, a szlovák határ mellett, a 94-es vonalon.
Előzmény: M63,002 (11966)
abdhulbin Creative Commons License 2008.08.19 0 0 11967

Ha előre nem jelentett vágányhiba van, és gond nélkül átmegyek akkor térközös rendszernél gyorsfék, majd értekezés. Addig a térköz csak biztosít valamennyire, állomástávnál pedig értekezésig nem megyek be. Személy szerint így csinálnám.

Véleményetek?

Előzmény: Törölt nick (11964)
M63,002 Creative Commons License 2008.08.18 0 0 11966
Ez a fotó hol készült?
Bocs, de nem tudom mi az előzmény.
Előzmény: bodrostomi (11957)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.18 0 0 11964
Azért 5 km/h sebességről még egy vonat is viszonylag gyorsan megáll sztem. A vezér meg látja a pályahibát és ilyen sebességnél meg is áll. A pécsi vonali siklásnál is az volt a hírekben ,h az előző vonat alig 10 perce gond nélkül átment a másik meg siklott a pályahibánál, és a vezér látta is, h ott baj van, de nem volt ideje megállni.
5 km/h-nál még gyalog is leelőzik a vonatot, ahogy tudom azt a szakaszt minden vonat előtt ellenőrzi egy pályabejáró is.
Előzmény: VT22 (11963)
VT22 Creative Commons License 2008.08.18 0 0 11963
Azért kell szintentartani, hogy ne legyen baleset. De úgy látszik meg akarják várni az első kisiklást...

Ez nem pénz kérdése, akaraté.
Előzmény: Törölt nick (11961)
VT22 Creative Commons License 2008.08.18 0 0 11962
Így még szomorúbb a vonal sorsa, hogy egy ilyen nagy esélytől esett el :(
Előzmény: gbeatle (11955)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.18 0 0 11961
Már nincs, vhogy sejtettem. Vélhetően már csak teherforgalom lesz rajta, annak meg elég az 5 km/h is, elvégre a műtrágya nem fog panaszkodni, h miért nem haladunk.A fuvaroztatónak meg mindegy ott mennyivel megy neki az számít, h időre odaérjen ahová mennie kell. Akkor meg minek elég szintentartani.
Előzmény: tamasi 48.-49. (11960)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2008.08.18 0 0 11960

Sajnos érvényben van még az 5 Km/h - s sebesség korlátozás annak ellenére hogy a hiányzó csavarok egy része pótolva lett! De azok is úgy lettek pótolva hogy alátét lemez nélkül lettek a sínek leerősítve a talpfához!

 

Ha lenne még kérdésed akkor jöhet!

Előzmény: Törölt nick (11959)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.18 0 0 11959
Van még rajt 5 km/h-s lassújel a hiányzó csavarok miatt?
Előzmény: tamasi 48.-49. (11958)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2008.08.18 0 0 11958

Erősíteném Gbeatle kolléga szavait!

 

A tiltó tábla valóban azért volt kinn Lepsénynél, mert a pályát a felujítás idejére kizárták a forgalomból a TVG menet miatt!

 

A TVG valóban kinn volt Enyingen ( a saját szememmel láttam és fotóztam is! ) ahol teherautóról vadonatúj talpfákat pakoltak át a TVG - re...!

 

Gyaloglásomkor visszafelére megszámláltam a beépített talpfákat és szám szerint 571 db talpfát számoltam meg egészen az IKR - ig bezárólag!

Ez a számadat igazából nagyon kevés - de tegyük hozzá azt hogy legalább elindult valami folyamat ami talán reményre adhat okot, bizonyítva hogy szükség van a vasútra Enyingig...!

 

A malom iparvágányát 1998 - ban használták utoljára vasúti forgalom szempontjából, azóta közúti szállítás van. Az iparvágányért aggódók megnyugtatására közlöm hogy a pálya hiánytalan állapotban van!

 

Ha sikerül gbeatle kollégával konzultálnom akkor pár képemet felrakatom vele ide a fórumba a pálya javítással kapcsolatban!

Előzmény: gbeatle (11954)
bodrostomi Creative Commons License 2008.08.18 0 0 11957
Így már annyira nem is elveszett:

gbeatle Creative Commons License 2008.08.18 0 0 11955

Tudod: "Minek az?" :-(

Amúgy elég ronda dolog, hogy a 80-as, 90-es években átépült a Lepsény-Enying szakasz, és ilyen pályaállapotok vannak, kivétel a Lepsény előtti rész. A tervek szerint ilyenre csinálták volna meg az egész vonalat Dombóvárig! 60 vagy 80 km/h pályasebesség (két tervváltozat volt), a sebességemeléshez szükséges ívkorrekciók, állomások meghosszabbítása, 15 cm magas peronok építése, hidak cseréje...

Bili... :-(

Előzmény: VT22 (11953)
gbeatle Creative Commons License 2008.08.18 0 0 11954

Üdv!

A nem járható pályarészre figyelmeztető tábla azért volt kint (szerintem), mert a vonalon aznap (is?) dolgoztak, egy TVG volt Enyingen.

A malmot már régóta nem szolgálják ki vasúton. Csak a műtrágyagyárba és onnan mennek tehervonatok.

Előzmény: Hentes2 (11952)
VT22 Creative Commons License 2008.08.18 0 0 11953
Nem értem, miért nem lehet azt az x hiányzó kapcsolószert pótolni és 20-asra emelni a sebességet...
Előzmény: Hentes2 (11952)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!