Hát kedvem lenne írni róla, de sajnos pontos adatokat nem tudok mondani fejből, ugyanis nem találtam meg a papírjaimat ezekről a dolgokról...!
Elöljáróban annyit tudok mondani hogy sok utastól és sok vasutastól hallottam ezekről a lepakolt vágánymezőkről! Nemcsak az állomásokat rakták teli velük hanem még Nagykonda megállóhelyet is! Annyit tudok a vágánymezőkről hogy faaljas "C" ( 34,5 kg ) sínekből álltak a mezők, gondolom 24 méteres hosszúsággal...! Látni nem láttam őket sajnos annakidején. Vágánymezők voltak lepakolva Nagykondára, Dalmandra, Nagykónyiba, Tamásiba, Fürgedre.
Ami papírjaim ezt alátámasszák bizonyítékképpen az konkrétan 2 helyszínt bizonyít!
Az egyik írásom szerint ( fejből 1987. - re tippelek ) a Fürgedre lepakolt vágánymezőket Pécsvárad állomásra vitték el sínmező szállíto kocsikkal vasúton!
A másik esetet pedig mindenki láthatta aki gyalogolt a ( sajnos már nem létező ) Kabókapuszta megállóhely környékén!
Ugyanis a Nagykónyiban lepakolt vágánymezők oda lettek beépítve! Egész pontosan a betonaljas mezőkre gondolok! 405 - 414 szelvényközbe aki jobban képbe van ezen a téren...!
Ha megtalálom a papírjaimat akkor tudok konkrét adatokkal is szolgálni!
A többi vágánymezők sorsa elöttem is a ködös homályba vész, azokról semmit sem tudok sajnos.
Hát, látva a terveket, amikben 80 km/óra sebesség szerepel, akkor új 48-as rendszerű anyagnak kellett volna lennie. Mert a használt anyagot abban az időben max 60 km/óráig építették be. (jelenleg már 80 km/óráig, de az meg 54 kg-os. A nyolcvanas években 54 kg-os bontott anyag még nem volt).
Lepsény kikanyarodó ívét azért építették új anyagból, mert akkor még volt pénz. Meg amúgy is a fővonal miatt kellett ezt a részt átépíteni, arra meg volt lóvé.
Kitérőknél a római számok a kitérő hajlásszögét jelzik elsősorban, ami meghatározza a kitérő irány sugarát is. XI és XIII: egyszerű kitérő balra vagy jobbra. XII: ellenkező görbületű kitérő (egyenes iránya nincs) XIV: átszelési kitérő, magyarul angol váltó.
Ez szerintem attól van, hogy Románia is belépett a Zúnióba. Most már szabad a gazda: ott is azt csinál a multi, amit akar. Most éppen vasat vásárol fel.
Nem csak esélytől esett el a Mezőhídvég-Dombóvár vonal:
A felújítás 1987 körül megkezdődött azzal, hogy Fürgedre és Dalmandra kihordtak és deponáltak több kilométerre való betonaljas vágánymezőt! Tamási 48-49 kolléga majd leírja bővebben, remélem van kedve hozzá.
Ha előre nem jelentett vágányhiba van, és gond nélkül átmegyek akkor térközös rendszernél gyorsfék, majd értekezés. Addig a térköz csak biztosít valamennyire, állomástávnál pedig értekezésig nem megyek be. Személy szerint így csinálnám.
Azért 5 km/h sebességről még egy vonat is viszonylag gyorsan megáll sztem. A vezér meg látja a pályahibát és ilyen sebességnél meg is áll. A pécsi vonali siklásnál is az volt a hírekben ,h az előző vonat alig 10 perce gond nélkül átment a másik meg siklott a pályahibánál, és a vezér látta is, h ott baj van, de nem volt ideje megállni. 5 km/h-nál még gyalog is leelőzik a vonatot, ahogy tudom azt a szakaszt minden vonat előtt ellenőrzi egy pályabejáró is.
Már nincs, vhogy sejtettem. Vélhetően már csak teherforgalom lesz rajta, annak meg elég az 5 km/h is, elvégre a műtrágya nem fog panaszkodni, h miért nem haladunk.A fuvaroztatónak meg mindegy ott mennyivel megy neki az számít, h időre odaérjen ahová mennie kell. Akkor meg minek elég szintentartani.
Sajnos érvényben van még az 5 Km/h - s sebesség korlátozás annak ellenére hogy a hiányzó csavarok egy része pótolva lett! De azok is úgy lettek pótolva hogy alátét lemez nélkül lettek a sínek leerősítve a talpfához!
A tiltó tábla valóban azért volt kinn Lepsénynél, mert a pályát a felujítás idejére kizárták a forgalomból a TVG menet miatt!
A TVG valóban kinn volt Enyingen ( a saját szememmel láttam és fotóztam is! ) ahol teherautóról vadonatúj talpfákat pakoltak át a TVG - re...!
Gyaloglásomkor visszafelére megszámláltam a beépített talpfákat és szám szerint 571 db talpfát számoltam meg egészen az IKR - ig bezárólag!
Ez a számadat igazából nagyon kevés - de tegyük hozzá azt hogy legalább elindult valami folyamat ami talán reményre adhat okot, bizonyítva hogy szükség van a vasútra Enyingig...!
A malom iparvágányát 1998 - ban használták utoljára vasúti forgalom szempontjából, azóta közúti szállítás van. Az iparvágányért aggódók megnyugtatására közlöm hogy a pálya hiánytalan állapotban van!
Ha sikerül gbeatle kollégával konzultálnom akkor pár képemet felrakatom vele ide a fórumba a pálya javítással kapcsolatban!
Amúgy elég ronda dolog, hogy a 80-as, 90-es években átépült a Lepsény-Enying szakasz, és ilyen pályaállapotok vannak, kivétel a Lepsény előtti rész. A tervek szerint ilyenre csinálták volna meg az egész vonalat Dombóvárig! 60 vagy 80 km/h pályasebesség (két tervváltozat volt), a sebességemeléshez szükséges ívkorrekciók, állomások meghosszabbítása, 15 cm magas peronok építése, hidak cseréje...