Pár éve mikor építetté ka 142-es vonal utáni szakaszra az utat és szalagkorlátot raktak a vágányra, akkor is úgy volt, hogy az NKH ideglenesen adott engedélyt a közútra mondván ha a vasujtat reaktiválják újra akkor az utat le kell zárni.
Az ATCO lakókocsikat gyártott, azokat vitték ki külföldre vonaton. Én 2004-ben jártam arra utoljára (tejóég!), akkor volt bent vonat. A Burma egyébként stratégiai fontosságú vonal, ezért nem szüntetik meg (honvédelmi érdek, vagy mi a fene). Igazából valami olyasmi feltétel van, hogy szükség esetén pár óra alatt járható legyen. Mondjuk a jelen állapotában szerintem pár nap kell már hozzá...
Egyébként mi a terv a burmával? Nemrég bejártam a 142-100 as vonal közötti szakaszt és méteres gaz mindenhol. Voltam bent a telepen is ahová elvileg volt kiszolgálás de nem találtam meg a vágányokat( lehet rossz helyen kerestem). Régebben nagyon sokat mászkáltam a környéken hátha sikerül megcsípni egy kiszolgálómenetet. Mit szállítottak az ATCO-hoz?
Nem lehetetlen lemenni, csak egy kicsit meg kell regulázni a növényzetet a pálya körül. :)
Bili ON:
Én egyébként találnék funkciót ezeknek: KÖKI-Horog utca/vagy a PFT kerítése mellett-Hizlaló-Konténer delta-Keleti kapcsolatot építenék ki, egy-egy zavarnál jól jöhet, ha nem kellene megkerülni a fél várost. Távlatilag S-Bahn is lehetne. Félóránként elbírna az a kereszt egy vonatot.
Lett volna rá olyan megoldás is, hogy forgatható átszelést raknak be, megszakítás nélkül, ha netán mégis arra akarna valami menni ( már fizikailag is lehetetlen) akkor egy fél órás vágányzár keretében át lehet forgatni. Így most feleslegesen csoszog át minden villamos az átszelésen gyökkettővel.
Akkor jók az emlékeim. Egyébként valaha lehet hogy ez volt a kapcsolat a HÉV felé, amíg ki nem épült Rákos felől a kiszolgáló vonal? Nézegetem a fentrő.hu-n, és valami ilyesmi fogalmazodik meg bennem a látottak és az évszámok alapján.
Valóban, az vezetett be a katonai bázisra. 3-4 éve még meg is volt pár méter, mikor újraaszfaltozták az Újszász utcát tűnt el. De a vágány helye jól kivehető most is. Jókai utcában.
Ha már erre a környékre járunk, valami dereng hogy a Újszász utcát mintha keresztetze volna valami sín a Jókai Mór utcánál? De lehet hogy csak képzelgek.
Állítólag azt mondta a MÁV megfelelő illetékességű cége, hogy a BKV kihagyhatja a pályafelújításkor a vágánykeresztet, de cserébe el kell bontaniuk Kőbánya-Hízlaló teljes megmaradt vágányzatát saját költségből. Olcsóbb volt az új vágánykereszt...
17 éve jártam erre és akkor írtam is a bejárásomról.Azóta elkerülő út épült az elágazó vágány helyén.Az átszelési kitérő után balra fordult a töltés a Duna -híd felé. Dunaföldvár állomás
A 68as felvételen látszanak a jellegzetes orosz buszok is, aztán 72ben már nagy fehér folt az egész. Budapest 1987es vágányhálózatán kb. a mostani szemétkupacig van jelölve. Ott most is egy kerítés darab van, ahhoz van dobálva a szemét. Ezexerint odáig mehettek a magyarok? Bár a dupla sín azon belül van.
A 68as légifelvételen látszik, hogy jóval tovább ment a sín, mint ahol most vége van. Bár én nem is kerestem tovább, mert látszik, bontottak, újra aszfaltoztak, és túloldal jelenleg már több cégé.