A gond az, amikor km-t kérdeznek az országúti balesetnél. Amikor a 107-nek elég volt az, hogy a kőkereszt a téesztől nem messze x falunál, addig a 112-nek pontos km-szelvény kellett. Vízibalesetnél is feltesznek vajon ilyen kérdéseket, amikre nem lehet mindig válaszolni?
Szerintem nincs igazad Giga. Szerintem egyáltalán nem jellemző az ittas hajóvezetés. Személyhajókon meg főleg nem.
Miért? Ez az ukrán ittas volt?
Amúgy ez az ukrán - egyik kollégája mesélte tegnap - igazi öreg profi volt. Igen, valószínűleg ő is hibázott.
És nem rohant a Viking. Azzal a sebességgel ment, amivel minden olyan személyhajó megy, amelyik nem városnéző sétát csinál. Ez utóbbiak többnyire slattyognak, akár a balatoni sétahajók.
Egyébként korrekt cikk volt eredetileg is (még mielőtt beleírták a magyarázatot), mert nem állították, hogy ez bármit befolyásolt volna, csak hogy furcsa. Sőt kifejezetten ott volt, hogy a furcsaság ellenére teljes erővel vonultak ki a helyszínre.
Az újságírónak ez a feladata, pláne ilyen komolyságú ügynél, hogy rákérdezzen még az apróságra is. Ők megtették, frissítették az új infókkal, kész. Ez így rendben van.
Es hol van az a riasztasi lap? Ha a birtokaban van akkor miert nem mutatja be?
Az en birtokomban pedig egy olyan lap van , hogy aViking kapitanya ezt a parancsot kapta egy del-koreaval ellenseges orszag elnoketol hogy sullyesszen el egy del-koreaiakkal tele kishajot Budapesten.
Jelenleg a mi szempontunkbol az a legnagyobb gond hogy egyik nyamvadt ujsagiro sem veszi a faradtsagot es szedi ossze az adatokat( amennyit csak lehet es irja le), csak kopipesztelnek a karosszekbol.
( Nem kisebb kihivas a tenger , de az illeto azt gondolta hogy mivel o szokott a tengerben uszkalni , ezert a Tisza atuszasa neki semmi sem lesz , csak azt nem tudta hogy azon a helyen van egy marha nagy , lassu orveny , a vizmelyseg meg a jo eg tudja mennyi , az volt a szerencseje hogy ott voltunk a kozelben a csonakkal es az apukam odanyujtotta neki az evezot.
Egy ideje mar a tenger kozeleben lakok es mondhatom irto ereje van...egyszeruen leszedte az orat a kezemrol , vagy ugy kivag a partra mint a pinty... Szoval minden viz mas. Es naprol napra valtoznak)
Hát a svájci cég csak 44 éves gyakorlattal vesz fel valakit kapitánynak.
Szerintem késésben voltak és ki kellett tenni az utasokat Bécsben, viszont a Duna sodrása erős, a Viking meg nem elég erős. Csak úgy érhettek oda, ha végig a legnagyobb sebességgel mennek. Biztos már megcsinálták százszor, hát most beütött a krach. Persze a kapitánynak senki sem mondta, hogy ne késsen, dehogy mondták. A szokásos.
Nekem percekbe került eljutnom egy adott megye vagy rendőrség, (hát még járás) hivatalához, mert az idióta picsa képtelen egy magyar mondatot értelmezni és nyolcszor beleszól.
Én is hasonlóképpen évtizedek óta járom a Tiszát, azt nem gondolnám, hogy a tenger kisebb kihívás lenne (bár onnan nincs tapasztalatom) hajóskapitányi szempontból egy folyónál, az persze biztos, hogy más jellegű.
Az viszont részedről és részemről is csak feltételezés, hogy a negyvenéves pályafutása hogyan nézett ki a kapitánynak, talán idővel majd erről is lesz információ, addig nagyon magabiztos kijelentéseket tenni szerintem nem túl bölcs dolog.
A 24 nem nyüzsög, hanem a legkorrektebben hozza a híreket. Kicsiket, nagyokat is. Az index meg a 444 szerepelt le, gyakorlatilag csak átveszik (már amit) a külföldi médiából, annak ellenére, hogy magyar hírek, nem képesek felemelni a seggüket a kanapéról, úgy tudósítanak róla, mintha nem is tőlük pár km-re történt volna. Egy rohadt interjút nem képesek csinálni, csak filozofálgatnak meg kenik a politikusokra. A híreik fele 1 napos a főoldalon. A 24 áll a legközelebb ahhoz jelenleg, amit újságírásnak nevezhetünk.
Ez a búvár majdnem megjárta. Én a dél-koreai békaembereket nem irigylem most. Ide küldik őket, a legfelső politikai szintekről van rajtuk nyomás. A média felől megint, biztosan azt kapják, hogy hát ezek a hülye magyarok úgy sem értenek hozzá, na mutassátok meg. A Dunát még életükben nem látták, talán még egy rendes folyóban sem merültek sokat. Igaz, itt nincsenek cápák és észak-koreai szabotőrök, cserébe a víz az folyik erősen, a látótávolság meg nulla. Ráadásul katonák és parti őrök vannak a csapatban, szóval a parancs az parancs. És még ázsiaiak is, még mindig más rugóra jár az agyuk. Ha már előtte két bajtársa belefulladt, és lehet őket is kihalászni Mohácsnál, attól még a harmadik is megy majd bele...