A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Igen, olyan mintha elengedett kormánnyal kéne motorozni, ugyanis a sínél a csípő és a térd vezérel. Persze van fék és kormány, csak ez speciális tanult mozgás, ösztönösen nem megy jól. Mondjuk ez kicsit a motorozásra is igaz :)
A sebesség és kanyarodás azért benne van, ebben hasonlít a motorozáshoz :)
Úgy tudom az enduro pro csak az LC-n beállítható mód, ott is csak azoknál, ahol az ülés alatt van stick, amit a csatlakozóba be kell dugni (ekkor aktiválja a dynamic pro módot is) Ez terephasználat mód, bütykös gumira optimalizálva, szóval a magyar "mellékúthálozatra" optimalizálva. Itt nincsen tempomat, és a kipörgésgátló és az ABS érzékenysége állítható, tehát közúti használatnál beállítható az érzékenyebb ABS. Én így kaptam meg a motort és több videóban láttam, hogy ezt a beállítást használják, akkor még kicsit furcsa volt. Aztán az utóbbi időben már én is így használom, ha pedig kanyargós útra érek, egyszerűen átkapcsolok. Mondjuk azt nem tudom hogyan csinálja, mintha a rugó előfeszítést is változtatná (magasabb lesz a motor), a lég olajosokon ezt csak álló helyzetben lehetett.
Visszagondolva az 1200 Gs légolajoson (2008 ESA) is használtam az enduro rugóállítást, ott a magas hegyi ikonnál, álló helyzetben magasabb lett a motor (mint kb 1200 GSA), és változtatható volt a csillapítás. Csak városban már nem a megszokott módon ért le a lábam :)
Most már tényleg jön a tavasz, holnap utolsó csúszás, zár a mátrai sípálya, lehet, hogy motort is viszek :)
Ez az enduro pro a modellfrissített 1200 LC-n is van. Csak mert ott mar nincs soft, és ahogy én éreztem, a road nem adja azt a vizágy érzést, amit én is sokszor keresek.
Az 1150 Gs motorjaimon össze vissza volt az olajfogyasztás, de inkább az olajszint ellenőrzésre nem volt korrekt módszer. Kicsit idegesített is, hogy többször kellett megnézni, és mindig vittem túrára tartalékot.
Az 1200 légolajos Gs-eknél már kiszámíthatóbb volt a helyzet, kevesebb fogyott, és volt, hogy teljes olajcsere végéig alig kellett tölteni bele (max-ról indult olajcserekor), itt már nyugodtabb voltam.
Aztán az Lc-nél beállt a japán motor szint, sehogy sem fogyott, azóta nagy a nyugalom, és az 1250 már csendes is, így már - már tökéletes. Főleg amióta enduro pro-ban van a rugózás, aszfalton mint a vízágy, kifogástalan.
Az enyém 2 nappal kevesebb mint 2 hónap alatt megjött. Szerintem a COVID miatt csúszhatnak, vagy a fene tudja!
Ma voltam az ezres szervizen, most már jöhet a tavasz, Dynamic módban.
Reggel 5:20-kor indultam Kecskemétről, -4 fok, Dabas környékén -6 fok, Budapesten -2 fok hóeséssel, havasesővel fűszerezve. Hál' Istennek legalább nem volt kánikula ;-)
Sziasztok! R1100 RT-m van, a múltkor tapasztaltam, hogy a felső ABS lámpa először tétován, majd határozottan világítani kezdett menet közben. Az egész olyan érzetet keltett bennem, mintha valami kontakt baja lenne, anál is inkább, mert teljesen rendszertelenül hol világít, hol elalszik. Mindez egy első-hátsó fékbetét csere után! Van erre valakinek tapasztalat? Mi lehet az ok, és hogyan lehet megszüntetni? Köszönöm mindenki válaszát!
A március végére ígért motor csak holnap érkezik és csak jövő hét csütörtökön vehetem át...Még egy pompás hétvégét kell kihagyjak motorozás tekintetében...
Múltkor GT-s találkozón , pont volt egy beszélgetés erről az olajfogyasztásról . Annál egyértelműen , a ment tempó volt a mérvadó . Mióta nálam van a GT , bő 40E km alatt , jól kimutatkozott hogy az itthoni motorozgatásokkor kibírta cserétől cseréig , mikor meg Svédekhez mentem , és túlnyomóan pályázás volt , akkor meg kellett utána tölteni 5E körül .
Nálam 1150en tök randomszerű a fogyasztás, van h szinte semmit nem eszik akár 2e km alatt sem, máskor meg volt h ment bele 5dl vagy több is bőven.. Nem jöttem rá mi az ami befolyásol, de talán a város sztráda pálya is bwfolyásol, vagy nyilván az is h mennyire van hajtva. Én már nem esek kétségbe ha egyszer keveset mutat, mert elég változóan tud mutatni még mindig bemelegedett motor esetén nézve is. Úgy vagyok vele, csak ha mimimum kétszer-háromszor is annyi akkor töltök utána csak.
Nekem az RT-n , kb 3-szor jelzettbe , majd megszűnt a jelzés az olajszint jelzőn mire ténylegesen kellett rátölteni ( lement a szint az ablak aljáig ) Ez ilyen...
------------------------------- Motorolajszint ellenőrzése Az olajszint az olajhőmérséklettől is függ. Minél magasabb a hőmérséklet, annál magasabb az olajszint az olajteknőben. A motor hideg állapotában vagy rövid használat után történő mérés téves olajszintet jelez, és ennek következtében nem megfelelő mennyiségű olaj betöltéséhez vezet. A motorolajszint helyes méréséhez hosszabb út megtétele után ellenőrizze azt. Állítsa le az üzemmeleg motort. Állítsa a motorkerékpárt a középállványra, ügyelve arra, hogy sík és szilárd felületen álljon. Várjon öt percet, hogy az olaj össze tudjon gyűlni a tartályban.
-------------------------------
Itt nincs szó oldalsztenderről, tehát nem folyatja ki az olaj egy részét az olajhűtőből, tehát anélkül tényleg minimum körül lehet most, tehát Aladdin jogosan jelzett, tehát mehet bele az 5 dl.
Jó érzés, amikor az új infótól értelmet nyernek a dolgok és nem a káosz fokozódik. :)
Akkor ha helyesek a számításaim az enyém kb. a középmezőnyben van. Végül is mindegy, 3600 Ft. körül van egy liter jó olaj házhozszállítva, ez a legkissebb költség. :)
Én is úgy csinálom, ahogy Lbx írta, hosszabb menet után oldalszenderre teszem 10+ percre, elvileg ettől kifolyik az olajhűtőből az olaj egy része, majd középsztenderre teszem és megnézem a szintet, de ez sem mindig teljesen konzekvens. Amikor vettem általában a kerekablak közepéig volt, azóta mentem vagy 1600 kilométert és tegnap kijelezte az olajszintproblémát. Most középpötty és a karika alja között van félúton, azaz kb. negyed állásnál. Tehát ha a karika alja és teteje között 5 dl a különbség, akkor fogyott kb. 1.25 dl. ami kb. 0.8 dl/1000 km. Ez azt jelenti hogy olajcsere után kb. 6000-nél kell rátölteni 5 dl-t és akkor a következő olajcseréig nem megy minimum alá. Ez reális?