Olvasd át újra azt amit írtál; nem cáfoltad meg állításomat!
"B" kategóriás vezetői engedéllyel vezethetsz 3500kg össztömegű teherautót is és ha ezzel könnyű pótkocsit vontatsz, akkor még mindig szabályosan közlekedsz!
Személygépkocsival vontathatsz 750kg összsúlyúnál nehezebb pótkocsit is, ha van "B"+"E" kategóriás vezetői engedélyed és a vonó jármű az előírt feltételeknek megfelel!
Kérlek; ha vontatnod kell, előtte tanulmányozd az erre vonatkozó rendelkezéseket!
Két példa életem során:
A 70-s évek elejéről: a Robur 3500kg terhelhetőségű volt. Az anyagbeszerzőnk "B" kategóriás vezetői engedéllyel vezette, ameddig nem szóltak neki, hogy másként kell értelmezni az akkor még új kreszt!
A 90-s évek elejéről: autómentőseink addig jártak "B" kategóriás vezetői engedéllyel Németországba; amíg szerelvényeiket nem foglalták le a német rendőrök! Ők már akkor is tudták a vontathatóság kritériumait!
a 3500 kg-ot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, amelyben a vezető ülésén kívül legfeljebb 8 állandó ülőhely van
az ilyen gépkocsiból és a 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó pótkocsiból álló járműszerelvény
az ilyen gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény, feltéve, hogy a nehéz pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vonó gépkocsi saját tömegét, és az összekapcsolt járművek megengedett legnagyobb együttes össztömege sem haladja meg a 3500 kg-ot
Kicsit olvassatok utána! Vontatható a 750kg-nál nehezebb pótkocsi B-vel, feltéve, hogy a szerelvény össztömege 3500kg alatt van! Egy 3500kg megengedett össztömegű kisteherautóval még + egy 750kg alatti könnyűpótkocsit is lehet vontatni B-vel. Régebben késhegyremenő vitát folytattam egy ismerősömmel, és a másik álláspontot képviseltem, aztán utánanéztem. Jó olvasást!
Könyű pótkocsi: 750kg összsúlyig; e felett "E" kategória kell!
Személygépkocsihoz kapcsolható tréler; ez már nehézpótkocsi még akkor is, ha üresen húzom és az önsúlya nem éri el a 750 kg-t! Azt, hogy az adott személygépkocsi húzhatja-e, a személygépkocsi súlya és a vontatmény fékezhetősége dönti el!
"Jazz, a Trabi féket én sem piszkálnám, jó az úgy ahogy van, ne szivatsd magad feleslegesen."
A jelenlegi fékem elég gáz. Szinte minden munkahengert cserélni kellene, két dob már nem felszabályozható. A pofák is le vannak kopva.
Nekiálltunk összeszámolni, hogy mennyiből is jönne ki mindenestűl normálisan felújítani a fékekeket. Egy munkahenger 3000 Ft körül van, kerekenként kettő van benne, így ezek ára 24ezer forint. Dobok, cseréje, felszabályozása, fékcsövek, elosztók, stb. Eljutottunk egy 60ezres összegig.
És itt meg hever egy komplett ilyen "átalakítószett" ennek fele áráért...... Ami ráadásul teljesen fel van újítva, és 2000 km-t se mentek vele.
A harmadik ok, hogy megnő 250 kilóval az autó úlya, és szeretnék rendesen meg is állni vele.
A papirmunka még valóban kérdéses, de több út is járható lehet. Örülnék, ha már csak erre kellene az erőimet koncentrálni.....
Két dolog lesz rajta ilyen értelemben átalakítva. Az egyik az a hátsó rugó, ami kicserélésre kerülne. Oka, hogy kap hátul plusz 130 kiló terhelést alaphelyzetben az autó. így a hátsó rugó az 1.1-es négyütemű trabantból lenne áttéve, ami méretre pontosan ugyanaz, csak vastagabb anyagól készül. Az 1.1-es trabant durván 200 kilóval nehezebb mint a kétütemű, ehhez méretezték, rugónként 60 kg-mal tud többet.
Elől meg nem teljesen a komplett futómű lesz azért cserélve. Gyakorlatilag Golf 1-es féktárcsák kerülnének rá kis átalakítással, de a futómű azért nagyjából mradna. Az osztóköre marad ugyanaz, így ugyanűgy femegy rá a trabant felni.
Jogos a felvetés, ez volt nekem is az első gondolatom.
A lényeg, ha ez gond lesz, az se probléma, mert kb. negyed óra alatt visszacseélhető minden...... De nyílván ekörül kell még futni pár kört - hogy egy lépésben meg tudom-e oldani az elektomos átalakítást plusz fékátalakítást is, arra hivatkozva, hogy jelentősen nőtt ajármű súlya, ezért kell. Nem én leszek az első, aki ilyenre átalakítja, megvan már most hozzá a komplett tervdokumentáció is, amivel már pár ilyet levizsgáztattak.....
Nem lenne egyszerűbb levizsgáztatni az eredeti futóművével, s vizsga után kicserélni a jobbra?
Először kérdezd meg a mindenhatókat, hogy a 601-s Trabantot az 1,1-s futóművével szabadon levizsgáztatják-e? Lehetne kérni átalakítási engedélyt rá, de akkor úgy tudom, hogy számlával is igazolt új alakatrészeket szabad csak beépíteni, s minimum az öcsédnek kell igazolnia, hogy ő építette össze az átalakított futóművet!
"Ez olyan mint a drog... Senki ne álljon neki, mert ha egyszer belekezd az ember, nincs kiút."
Van benne valami. Nálam is már aktívan elindult az etrabi projekt, kis ilyen átalakítás, kicsit jobb fékek kellenének és jön a többi. Most ott tart a dolog, hogy komplett futómű átlakítás, dobfék helyet Golf tárcsafék, megerősítés pár helyen a plusz 250 kiló akkumulátor miatt....
Én a hétvégére vagy a hó elolvadása utánra tervezem az első próbautat.
A nulladik már meg volt: kiálltam vele a garázsból (befele még toltuk).
Tetszik az ülésfűtés. Ha lesz időm és pénzem én is beruházok egy hasonlóra.
Ha úgy is EU körútra akar menni E-Life, hozzák el vele Franciaországból a P106-ost. Kötélre vele, és a kötél mellett még a maradék energiáját is át tudná adni a Tipónak 2 szál dróton :-)))
Ez nem egy gyári cucc, amiben ezt ide, azt oda kötöm és megy.
Itt ha valamit rossz helyre kötsz nem kimegy egy bizti, hanem 15 centis ívvel hegesztessz.
Szerintem előbb gyújtanák fel mintsem elindulna.
Új vezérlőt kap, új BMS-t, új fedélzeti vezérlő elektronikát, és lehet beleépítek egy 9KW-os 3f gyorstöltőt. Ja, meg új akkutelep, ami miatt az összes tartót módosítani kell.