Keresés

Részletes keresés

csecsaba2 Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128800

Nem talaltam olyan kepet, ahol latszik olvashatoan az adattabla. 

Előzmény: csecsaba2 (128799)
csecsaba2 Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128799

A Reg meretei alapjan durva kobozessel 58,6 t a vizkiszoritasa. 

Előzmény: jakyg (128789)
csecsaba2 Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128798

de ha megcsuszik szakadas vagy egyeb muszaki okbol, akkor talan a Clarkot nem ilyeszti meg, mig a hatarterhelesen levo egyeb darukat. 

 

A Tancsics Mihalyt nem ertem. Levittek, pedig elvben 50/25 tonnas. Igaz, testre az Ady/Jozsef A-val megegyezik. azok 100/50esek. Es a TM emelte a majd 54 tonnas Solyom 3at. 

Előzmény: smith (128795)
csecsaba2 Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128797

A 4 oras hullamvolgy 150 kmen nem simul ki? A szentendrei ket ag kozott is van nehany ora elteres talan. 

Előzmény: jakyg (128796)
jakyg Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128796

"egy megbeszélt időpontban négy órán keresztül ezer köbméter vizet tartanak majd vissza Szlovákiában."

 

Gondolom másodpercenként 1000m3-t. Azaz kb 14 millió köbmétert. Ha jól emlékszem, a bősi tározó 200 millió köbméteres, ez még beleférhet.

Előzmény: smith (128795)
smith Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128795
Előzmény: csecsaba2 (128792)
zjakabfi Creative Commons License 2019.06.06 -1 6 128794

Az ügyvéd úr tavaly még Somogyországban kampányolt, neki Somogyország volt az első.Ott  nem kértek belőle.☺

Most feljött Bpre.☺

Előzmény: jakyg (128793)
jakyg Creative Commons License 2019.06.06 0 5 128793

Azért Szalma úr egy kicsit rendbe tehette volna az ügyvéd úr baromságait, aki egyenesen a hajócsavaron lévő vérnyomokat vizionált, amiket ott a Szent István parknál olyan szépen rögzíteni lehetett volna.

Azt meg el tudom képzelni, amint az összetört család megkereste az ügyvéd urat.... Inkább fordítva történhetett.

Előzmény: uni-cum-laude (128771)
csecsaba2 Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128792

A Taltosnal a viz orrfelol a kotel eleg lehetett, de a viz att az inkabb keresztben levo Hableanyal nagyon kellene szamolni. A Clark 2000 tm-re mas dimenzio ebben az esetben. A sodrasvolt adodo vizszintes ero mar a fuggolegestol kis elteres esten is nagyon nyomatek novelo lehet

Előzmény: smith (128788)
Töck Jenő Creative Commons License 2019.06.06 0 2 128791

Egyszer emeltettem 36 tonnát, ahhoz 500 tonnás daru kellett, azon volt szélmérő is, akkora gémnél már számított a szélnyomás is.

Előzmény: Töck Jenő (128790)
Töck Jenő Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128790

Ehhez nem értek, elhiszem az ötvenet is, meg a nyolcvanat is. A daru jelleg-görbéjéből meghatározható, hogy mekkora lehet a felborító nyomaték (gémkinyulás szorozva függőleges erő plusz ferde erő vízszintes vetülete szorozva gém magasságával). De ebben már nincs gyakorlatom.

Előzmény: jakyg (128789)
jakyg Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128789

Mindenütt 40-50 t-nak veszik a hajó tömegét, de szerintem inkább 80.

Előzmény: Töck Jenő (128785)
smith Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128788

A sodrás elleni stabilizálás végett horgonyoz a MAHARD 102 a hídnyílás felett. Róla adhatnak majd ki kötelet a roncs farára.

Előzmény: csecsaba2 (128784)
csecsaba2 Creative Commons License 2019.06.06 0 1 128787

mindegy a víz mértéke, az autódaru vízszintesre egyáltalán nincs méretezve, a minimális is több a 0-nál, ami ugye a Táltos vízre rakásánál nem jelentkezett

Előzmény: Töck Jenő (128785)
csecsaba2 Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128786

nem akartam ilyen harsány, lenni, elnézést az off-ért

Előzmény: csecsaba2 (128784)
Töck Jenő Creative Commons License 2019.06.06 0 2 128785

A fővárosi Duna hidak teherbírását esetileg állapították meg. Nem ismerem a teherbírásukat de valószínüleg nagyobb mint a közúti "A" (4x20t tengelynyomás, azaz harckocsi). A vasúti "C"-nél (120t) nem biztos, hogy nagyobb. De akár vasúti "A" (7x25t) is lehet. Egyébként ha a főtartók bírják is az előzőekben említett terheléseket az még nem jelenti azt, hogy a pályalemez átszúródásra is megfelel (valószínüleg igen). Teherelosztó gerendákat lehet fektetni a hídra ez nem gond. Probléma az, hogy a daru függőleges terhelésre van csinálva, itt meg ha jól számoltam (nem ismerem a roncs alaki tényezőjét, 1-nek vettem) 4 m/sec sebességnél kb. 40t erővel sodorja a víz a hajót. (25x2m-nek vettem a felületét a roncsnak.) Ha jól számoltam, akkor 50t a roncs függőlegesen, 40t a Duna vízszintesen, az ha jól gondolom kb. 70 tonna ferdén. 

Előzmény: csecsaba2 (128784)
csecsaba2 Creative Commons License 2019.06.06 0 1 128784

továbbra sem a híd és az autódaru a szűk keresztmetszet a hajó tömegére, hanem a sodrás erőhatása.

 

Egyébként igaz, de az út teherbírása sem 250 kg/m2, mint egy családi ház födémé, míg viszont a Combino 50-el megy, sőt sebessége változik, tehát terhelésében van egy erős dinamika, addig a darutalp alatt szinte csak statika van :-)

 

Utolsó daruzásomnál (péntek este) egy sima járda pályaszerkezetnél a talpalás, nem kellett nagyon teherelosztó szerkezetet odatenni és ennél egy híd lényegesen erősebb a nem rég megfejelt főtartói felett :-)

 

(3,5 t 17,8 m merőleges távolság, és villamos felsővezeték függesztések között)

Előzmény: r1232 (128780)
zjakabfi Creative Commons License 2019.06.06 0 1 128783

Főpolgarmester jelölt.

Előzmény: jakyg (128776)
guberavera Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128782

https://www.origo.hu/itthon/20190606-a-64-eves-ukran-ferfi-neheziti-a-nyomozast.html

 

 

Természetesen csak feltételezés, de ha épp telefonálással volt elfoglalva, akkor azt hiába törölte, a bíróság meg fogja tudni kivel és mennyit beszélt!

rm40 Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128781
r1232 Creative Commons License 2019.06.06 -1 0 128780

A Combino terhelését elosztja a vágány és alépítménye, míg egy daru esetén sokkal koncentráltabb terhelés lép fel.

Előzmény: csecsaba2 (128687)
Mwin Creative Commons License 2019.06.06 0 3 128779

Én meg Nyíri Ivánt sajnálom, ha ilyet tud mondani:

"A Clark Ádám úszódaruval kapcsolatban arról beszélt, az a kérdés, hogy mikor csökken a vízhozam 4 méter alá, mert a búvárok ekkor tudnak biztonságosabban dolgozni."
(kiemelés tőlem)
Nincs több kérdésem.

Előzmény: zoli07 (128775)
r1232 Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128778

Köszönöm!

Előzmény: viking star (128777)
viking star Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128777

Nincs benne, mert nem tekinthető longship-típusú szállodahajónak, azoknak csupán előfutáraképp, hajnalszellőjeképp mutatkozik:

- 2 db épült, 2009-ben és 2011-ben (VIKING LEGEND és VIKING PRESTIGE), mindkettő hibrid meghajtású.

A longshipek 2012-től kezdtek el kiömleni a gyárkapun.

Előzmény: r1232 (128769)
jakyg Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128776

Nyíri Iván mi nem volt még?

Előzmény: zoli07 (128775)
zoli07 Creative Commons License 2019.06.06 0 2 128775

Ez durva. Nagyon sajnálom ezeket a búvárokat. Nincs az a pénz amiért csinálnám. remélem nem lesz ebből a kimerültségből egy tragédia.
 https://24.hu/kozelet/2019/06/06/dunai-hajobaleset-buvarok-kimerultseg-holttest/ 

FOMA Creative Commons License 2019.06.06 0 1 128774

" Ezt én egyébként szonda nélkül kizártnak tartom, mint azt is, hogy a rendőrség bűnügyi részlege ezt nem vizsgálta a helyszínen."

 

Csak a pontosítás kedvéért: nem a bűnügy, és persze nem is a vízirendészet folytatja a büntetőeljárást, hanem a BRFK közlekedésrendészete.

 

Ez esetben nincs jelentősége annak, hogy a vízirendőrök kit szoktak szondáztatni és kit nem, a közlekedési szemlebizottságnál kötelező eljárási cselekmény a légalkohol vizsgálat, szükség esetén a vérvétel (akár a kétszeri) és a vizeletvétel.

Előzmény: Mészáros_Laci (128766)
uni-cum-laude Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128773

:)

Jól beszélt.

Előzmény: guberavera (128772)
guberavera Creative Commons License 2019.06.06 0 4 128772

Szép kis társaságba keveredett Szalma!

Előzmény: uni-cum-laude (128771)
uni-cum-laude Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128771
Előzmény: Mlle. Grenelle (128770)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!