Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
ŐŐŐ én egy dolgot nem értek...ha a Malomvölgyi és a Fagyöngy is önálló végállomás lesz, akkor oda valami konténerek lesznek kihelyezve, vagy azért tervezve lesz valami arculatilag nem putris pihenő esetleg?
Azt még sem mondhatják az embereknek,hogy figyi,ide meg oda nem jut csuklós(1-re már írják,hogy szóló lesz) és így jobban hangzik(így maradni fog Kertváros-Belváros és Belváros-Klinikák között is valamennyi).Azért a Honvéd u-i csuklós buszközlekedésre én befizetek(főleg az Ifjúság útjára való felkanyarodásokra). :)
Mondjuk mert a klinikák, intézetek visszaköltöztek a 400 ágyasba és még központosítottabb lett az a rész, mint korábban? Mondjuk ez csak egy tipp, lehet cáfolni.
"A ma már Janus Pannonius Klinikai Tömb nevet viselő 400 ágyas klinika átadásával megnőtt a forgalom ezen a területen, ezért szükség volt arra, hogy a város legnagyobb lakónegyede és az Egyetemváros, a szigeti városrész között nagyobb hálózatfejlesztés legyen –"
"A 103,106,109 buszok mehetnének felfelé az Alsómalom utcán, szerintem senkinek nem hiányzik hogy a Vásárcsarnokot érintse, az Autóbusz-állomás megállótól is minden elérhető."
És reggel az emberek szaladgálnának,hogy az Autóbuszállomástól vagy a csarnoktól megy hamarabb vagy kevésbé zsúfolt járat a Klinikákhoz(30-asra azt írják,hogy csak 20percenként fog járni)?
Kertvárosból csak akkor mentek a városon keresztül az emberek a Klinikákhoz,amikor nem volt 55(22-23-24-el sem megy Kertiből senki Uránba).Autóbusállomás és Kertváros között tök üres a 130.Erre most meg ennyi járatot onnan odaküldeni(Kertvárosból mindenki odajár dolgozni,tanulni? :O)?A Főpálya/vasút nem fog hiányozni,hogy ezt a forgalmas pontot ennyire kikötik a körforgásból?
Most azért kell változtatni,mert a Volvok összetétele nem megfelelő a korábbi menetrendre(nem véletlenül elleneztem végig,hogy ezeket állítsák üzembe,míg a többség ujjongva tapsikolt).Szóval nem az utasokhoz,hanem a kocsiparkhoz próbáltak valamit kitalálni.
Ez egy agyrém,hogy mindent indítsunk Kertvárosból.Az a világ közepe,vagy mi?Meg mindenhol bodévégállomás lesz?Ifjúság útján hogy a túróba fog ennyi busz elférni? stb stb. Arról nem is beszélve,hogy az egyszerű emberek hogy fogják ezt a rengeteg variánst megtanulni és fejben tartani?
Azt írják hogy a reggeli dugókat elkerülik majd a 106-109 járatok, de kérdezem én hol is áll a 30 járat dugóban? A Kodály Zoltán úton a Barbakán körforgalomnál és Klimó György utcán a Kórház téri lámpánál. És merre fognak járni ezek a buszok? Hát pont arra. A dugó nem a Klinikák felé alakul ki hanem a belvárosba tartó irányba mivel mindenki oda igyekszik. Persze a Kodály Zoltán - Petőfi utcai körforgalomnál is van probléma a Klinikák felé de csak azóta mióta körforgalom van :) A másik kritikus hely az Ifjúság utcáról a Honvéd utca irányába kanyarodó forgalom ami miatt beáll az Ifjúság útja, ez most még fűszerezve azzal hogy a Honvéd utcáról szeretne felkanyarodni egy busz... hát kíváncsi leszek hogyan...
Vásárcsarnok - Árkád közt reális alternatíva a séta a légkondicionált/fűtött bevásárló kp.ban.
Amikor még eszükbe se jutott az illetékeseknek, hogy a Kossuth téren legyen le irányú megálló, gyalog 3 perc volt, ezt a busz se teszi meg gyorsabban, mivel két lámpát fog.
30Y: Tegnap a 13:25-ös kb 25 utassal közlekedett, nagy részük diák, tehát fizető utas. A Zsolnay-negyednél is szokott lenni 2-5 felszálló/leszálló, ennél többet ebből nem lehet kihozni, ha nem elég, akkor ki kell radírozni.
A Zsolnay/Búza tér - Kodály/Ifj u. gyors eljutás volt az előnye, pont ezt sikerül kinyírni.
Kicsit sok járat lett az Ifjúság u. felé..... Értem én, hogy egyetem , meg a klinikai tömbök vannak ott, de kicsit ésszerűtlen ennyi járatot bevezetni arra (eléggé szűk lesz majd a hely)
Szvsz itt az 55-ös sűrítése lett volna az ésszerűbb.
30Y: Miért pont Gyűkéstől? (ha rossz májú lennék azt írnám, hogy valamelyik fejes ott lakik, de nem vagyok rossz májú) Indulhatna a Budai állomástól és a mostani útvonalán mehetne végig.
A hosszú járatok kapcsán meg azt gondolom, hogy egy Pécs méretű városban azért nem kellene ezeket erőltetni.
Valaki segítene megérteni hogy miért van szűkség az Árkád, Bajcsy Zs megállóra? A 103,106,109 buszok mehetnének felfelé az Alsómalom utcán, szerintem senkinek nem hiányzik hogy a Vásárcsarnokot érintse, az Autóbusz-állomás megállótól is minden elérhető. A 30,130 járatnak sincs sok keresni valója arra hisz a Kertvárossal a kapcsolat biztosított a Zsolnay szobor megállóban, Uránváros, vagy a Budai felé pedig a Kórház térnél, tehát semmi értem nincs csak plusz időveszteség. A Vásárcsarnok és az Árkád között pedig ott a 4,4Y,33 busz ami összeségében elég sűrű ha csak ezt a távot akarja vki megtenni.
Ez már hanyadik végleges vonalhálózat lenne? Pék szakértő úrnak nem mondták, hogy a Hauni leépít, valószínüleg bezár? Csuklós buszok forgolódnak a Rákóczi-Bajcsy kereszteződésben és a 14-es menetideje 120 perc lesz. Mennyi most és mennyi lesz a napi kilóméter teljesítmény? A bíróság kimondta, hogy a munkáltató gazdasági érdeke nem írhatja fölül a munkavállaló szociális szükségleteihez való jogát. http://24.hu/fn/gazdasag/2015/09/11/europai-birosag-a-munkaba-jaras-is-munkaidonek-szamit/