Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Köhike Creative Commons License 2015.10.16 0 0 61538

Megsúgok valamit. Thalia önindítóban nincs mágnes. Soros gerjesztésú egyenáramú motor. A behúzótekercs meg egy szolenoid.

Előzmény: tekilla12 (61535)
Papalac Creative Commons License 2015.10.16 0 0 61537

Most nem kekeckedés képpen, de miért nem cseréltetted ki, ha már szerelőhőz vitted?

Előzmény: tekilla12 (61535)
tekilla123 Creative Commons License 2015.10.16 0 0 61536
Még az lenne a kérdésem akna kell a leszereléshez veszek a bontóba csak az mondták minta kellene vagy kép mert több tipusal szerelték szoval megprobálom ha lenne kicserélni.
















tekilla12 Creative Commons License 2015.10.15 0 0 61535

Ma elvittem szerelőhoz a tháliát az önindító miatt!Elméletileg szétszedte és azt mondta hogy a mágnes félbe volt törve.Azt kicserélte de az indítózásvan amikor 3-4kapja el azt mondta azért mert a letört mágnes megsértette a forgórészt!Kicsit vicces!Az mondta így is elmegy csak többször rákell indítózni.Remek!Valaki megtudja mondani milyen tipusúonindítólehet rajta K7J700 motorkódú esetleg képet tudna küldeni!Nehéz leszerelni?

Ata61 Creative Commons License 2015.10.15 0 0 61534

Hát ez a ritka,amikor így simán kijönnek.Lényeg,hogy neked sikerült problémamentesen.Általában a négy közül 1-vagy kettő mindig szarakodik.

Előzmény: ÖregMackó (61533)
ÖregMackó Creative Commons License 2015.10.14 0 0 61533

Lehet, hogy nekem szerencsém volt, de kétszázezer km. Után cseréltem először izzitógyertyákat és mind a négy teljesen egyszerüen kijött minden előkészület és varázslat nélkül. Pedig sok olvasás után nagyon féltem az egésztől.

Előzmény: Ata61 (61531)
Zaciii Creative Commons License 2015.10.14 0 0 61532

Sziasztok!

 

A segítségeteket szeretném kérni.

 

2003-as Renault Thalia 1.5 dci comfort autót néztem meg a kereskedésbe. Nekem tetszett.

Tudnátok segíteni mire figyeljek a vásárláskor?

Meg tudnátok mondani, hogy autópályán mennyire hangos 130-as tempónál és hogy bírja e?

 

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Ata61 Creative Commons License 2015.10.14 0 0 61531

Sziasztok!Izzítógyertya cseréhez kis technologia.

 

NYÍRÁSI NYOMATÉK

Az izzítógyertyák kiszerelésénél tartsa be a nyírási nyo-

matékértékeket.

Nyíró   menete nyomaték                                  

M 8------20 Nm                  

M 9------22 Nm

M 10----35 Nm

M 12----45 Nm

MIT TEGYEK, HA ELÉRTEM A NYÍRÁSI

NYOMATÉKÉRTÉKET?

Semmilyen körülmények között ne húzza tovább a

kulcsot – az izzítógyertya beletörhet a hengerfejbe.

Folytassa ehelyett a 3 pontos program szerint:

„Kis mértékű kilazítás – melegítés – kihajtás”:

1. Kis mértékű kilazítás: Vigyen fel bőséges mennyiségű

szintetikus olajat az izzítógyertya meneteire, és hagyja

hatni, lehetőleg egy teljes éjszakára vagy hosszabban.

2. Melegítés: Melegítse be a motort, vagy külön kábellel

adjon áramot 4–5 percen át a működő izzítógyertyákra

(ez csak 11-12 V üzemi feszültségű izzítógyertyáknál

alkalmazható) – az izzítógyertya ettől felhevül, és a

hőtől kilazul.

3. Kihajtás: Próbálja meg újra a kihajtást, szerelje ki

óvatosan az izzítógyertyát a hengerfejből egy erre alkal-

mas szerszámmal. (Ne lépje túl a maximális lazítási

nyomatékot – lásd fent a táblázatot. Mindig álljon le,

mielőtt elérné a nyírási nyomatékot. Szükség esetén

próbálja újra a melegítéssel.)

Miután kiszerelte a régi izzítógyertyát, tisztítsa meg a

hengerfej csavarmenetét, a kúpos üléket és az izzítógyer

tya csatornáját megfelelő eszközökkel (lásd alább).

MEGHÚZÁSI NYOMATÉK

Az új izzítógyertya beszerelésekor mindig a járműgyártó

által megadott meghúzási nyomatékot alkalmazza.

Meghúzási menete nyomaték

M 8---------10 Nm

M 9---------12 Nm

M 10-------15 Nm

M 12-------22 Nm

A hengerfej furatát gyakran elszennyezik az égésmaradvá-

nyok vagy egyéb koszrészecskék. Az ilyen kokszosodás

könnyen és biztonságosan eltávolítható a 10 mm-es

menettel rendelkező hengerfejekből – a BERU dörzsár

(RA003 - 0 890 100 003) segítségével.

ÉS ÍGY KELL VÉGEZNI A MŰVELETET:

Tisztítsa ki nagyjából az izzítógyertya furatát

törlőkendővel.

Zsírozza be a BERU dörzsár vágófelületét, és csavarja

be a dörzsára a hengerfejbe: Az égésmaradványok

beleragadnak a zsírba, és a szerszám kihajtásakor

eltávolíthatók.

n

Az új izzítógyertya ezután problémamentesen

beszerelhető (figyeljen a meghúzási nyomatékokra!).

n

Az izzítógyertyák behajtása előtt kenje meg a rudat és

a menetes részeket GK zsírral (GFK01 – 0 890 300 034)

15

Most fecskendezzen ide

szintetikus olajat.

Ezek az égési maradványok

távolíthatók el a BERU

dörzsárral.

A BERU dörzsár – (RA003 –

0 890 100 003) lelazítja az

izzítógyertya és a hengerfej

közé „besült” kokszot.

CSAK nyomatékkulccsal végezze

az izzítógyertyák eltávolítását és

beszerelését.

Papalac Creative Commons License 2015.10.13 0 0 61530

Nincs relé, nincs hőkioldó.

A gyújtáskapcsolóról húz be és magának zárja a motor áramkörét. Közvetlenül az akksira van kötve. Érdemes megnézni a testeléseket arrafelé, de ha behúzva marad, akkor szorul.

Előzmény: tekilla123 (61527)
Anonymus23 Creative Commons License 2015.10.13 0 0 61529

Szerintem javítható.

Nem ilyen jellegű volt az én hibám, nálam a csúszóperselyek voltak kiszokosodva (szerintem gyárilag nem voltak jók, mert már 40-50 ekm-nél jelentkezett a hiba, és mindig azt hittük, hogy az akksi a vacak, közben meg télen a hidegek beálltával reggelre mindig jobban szorult, amikor ki lettek cserélve olyan lett mint az új, azóta is szuper. De simán cserélték a nem szakműhelyben (autóvillamossági műhely, de nem Renault).

Előzmény: tekilla12 (61528)
tekilla12 Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61528

Na hazaértem megnéztem önindító baj lesz!Most tekert de ahogy elengedtem a bendix kint marad mert hallom hogy tekerné!Ez javítható vagy komplett csere?

 

tekilla123 Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61527
Sziasztok!Ma megint agyal a thalia.Négyszeri indítózás után meg sem mozdul az önindító.van valami hőkioldólja ? Vagy behalt esetleg a reléje vacakol?
Sun.80 Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61526

06309587804

Előzmény: Pelagiusz86 (61522)
progrip35 Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61525
Eladó thália első teleszkop 2db párban! Vadonat új, autóban nem volt. 22e ft a kettő. Képet kérésre küldök. Érdeklődni 06204214279

Papalac Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61524

Én is tettem annak idején a wartburgba, de nem ért semmi, ki kellett cserélni a hűtőt. Azokban az időkben nem ilyen kényes motorokat gyártottak mint manapság :)

Esetünkben sajnos ki kell cserélni a fűtőradiátort, mert ha még érne is valamit, akkor csökken vagy megszűnik a fűtés. Ezeknél nem kis lyuk van a hűtőn, hanem a szélén a ráperemezett műanyag alatt megy szét a tömítés.

 

Előzmény: lufi.lenti (61523)
lufi.lenti Creative Commons License 2015.10.11 0 0 61523

Én azután még három évig használtam de semmi baja nem volt, igaz mondom az "kifinomult" Orosz járgány volt :) !

Előzmény: Papalac (61519)
Pelagiusz86 Creative Commons License 2015.10.11 0 0 61522

Üdv! Engem érdekelne kérlek adj meg egy elérhetőséget és megbeszéljük a részleteket! Köszi

Előzmény: Sun.80 (61515)
Köhike Creative Commons License 2015.10.11 0 0 61521

30-35-re na.....

Előzmény: Köhike (61520)
Köhike Creative Commons License 2015.10.11 0 0 61520

Én pont most mértem meg a fagyállót, és nekem is minusz 20-as.... Pont ma akartam süríteni rajta olyan -30-25-re.

Előzmény: lufi.lenti (61517)
Papalac Creative Commons License 2015.10.11 0 0 61519

NEM! Soha nem tudod majd kitakarítani belőle. Csak eltömi a motorban és a hűtőben a járatokat.

 

Előzmény: traki62 (61516)
traki62 Creative Commons License 2015.10.10 0 0 61518

Köszönöm

Előzmény: lufi.lenti (61517)
lufi.lenti Creative Commons License 2015.10.10 0 0 61517

Nekem használt annak idején a hűtőtömítő folyadék, igaz még szamarán! Sikeresen belefagyasztottam a vizet ( az első autóm volt és télen vettem és elhittem az eladó szavára, hogy "jó benne a fagyálló, és egy minusz húsz fokos éjszakán belefagyott, a mért érték -11 fokos volt :) ). Na csak a radiátor szivárgott de a tömítő megszüntette!Egy próbát meg ér, a jobbak is csak 1000 ft. körül vannak!

Előzmény: traki62 (61516)
traki62 Creative Commons License 2015.10.10 0 0 61516

Ma használtam a fűtést és párásodott minden,olyannal érdemes foglalkozni hogy a hűtőbe tenni tömítőt ami eltömíti a repedést esetleg?

Előzmény: Papalac (61510)
Sun.80 Creative Commons License 2015.10.10 0 0 61515

Sziasztok Tháliások!

 

3.000,-ft-ért

Eladó egy alapjárati motorom ami teljesen új, kettő lett véve, ezért eladó. Az autószerelőm már megvette félreértésből, én nem tudtam és vettem én is, 

Airbag. Creative Commons License 2015.10.10 0 0 61514

 

:D

Előzmény: Vulkan16V (61512)
tekilla12 Creative Commons License 2015.10.10 0 0 61513

Ma megnéztem a környezetvédelmi kanisztert lehúztam a csövet róla és szép egyenletes 1000fordulatszámom volt!Ha visszadugtam újra kb 600-700 ra visszaeset és hullámzott!

Vulkan16V Creative Commons License 2015.10.10 0 0 61512

Azt nem tudom (nem voltam ott), de ha keresnem kellene, akkor a manuális kapcsolótól induló vezetéket követném, hogy az hová érkezik be. Más. Egyszer láttam egy autószerelőnél kiírva: Óradíj 4.000 Ft, ha ott akar lenni 5.000, ha tanácsokat is ad 6.000, ha segíteni is akar, akkor 7.000. Egy hibakeresésnél engem is zavar, ha kérdezgetnek, vagy "okosakat" mondanak. :)

Előzmény: Papalac (61511)
Papalac Creative Commons License 2015.10.10 0 0 61511

Azt nem tudod melyik részen volt az a panel amit forrasztott?

Előzmény: Vulkan16V (61506)
Papalac Creative Commons License 2015.10.10 0 0 61510

Nincs benne szűrő. Eldugulni a fűtőradiátor tud, de ahhoz nagyon koszosnak kell lenni a hűtőrendszernek. Mondjuk hibás hengerfejtömítés, olaj kerül a hűtővízbe, na az el tudja dugítani.

Előzmény: traki62 (61508)
Anonymus23 Creative Commons License 2015.10.10 0 0 61509

A hűtő/fűtő rendszerben? Tudtommal nincs...

Előzmény: traki62 (61508)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!