Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 2015.06.21 0 0 59749

Urak!

 

Kinek van jó információja? Az Ezüstkönyvben van egy kép az 520,0x1-es mozdonyról, amin még az eredeti pályaszám felfestési mód látszik. Tudja valaki, hogy ez melyik pályaszámú gőzös volt? (Én nem tudom eldönteni, hogy 051, vagy 061.)

Vagy esetleg valakinek van olyan képe MÁV-os 520-asról, ahol ez a régi feliratozás szerepel?

Felek Ferenc Creative Commons License 2015.06.21 0 0 59748

A hozzá nem értők megdöbbenésével... Köszönöm az információt!

Előzmény: 7578 (59746)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.21 0 0 59747

Nem tüzeltem ezen a sorozaton. Kis teljesítményű volt, és ezért alkalmas volt kisforgalmú iparvágányok kiszolgálására. 

Előzmény: Felek Ferenc (59744)
7578 Creative Commons License 2015.06.21 0 1 59746

Van egy 1915-ös kiadású album az akkori mozdonyok különleges berendezéseiről... Ez szerint (1915-ben) a MÁV összes 377-es mozdonya el volt látva gőzfűtési berendezéssel. Az sajnos nem derül ki a könyvből, hogy eredetileg is ilyen berendezéssel készültek-e a mozdonyok, vagy csak utólag lettek felszerelve, de az tény, hogy '15-ben az összes tudott fűteni.

 

A folytatást, azaz hogy ez a fűtési lehetőség meddig állt fenn, sajna nem tudom.

Előzmény: rezgaras (59739)
Talicskás tengernagy Creative Commons License 2015.06.21 0 0 59745

Szuchahorán de lux kivitel:

Felek Ferenc Creative Commons License 2015.06.21 0 0 59744

1969-ben már csak 7 db MÁV 377, volt állományban, a fotón szereplő is. Meglehet, az utolsó években kapták meg ezt a pluszt a mozdonyok. A MÁV 377,493 viszi az "Ereszd el a szakállamat" című filmben a mérőkocsit: azt is fűthette és mindenhová (tengelynyomás/ívsugár) be tudott menni vele.

Előzmény: Törölt nick (59743)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.21 0 0 59743

Ez már egy erősen "tuningolt" változat, mert sokáig még légféktömlő sem volt rajtuk. Az "Ezüstkönyv"-ben kellene utánanézni, ha valakinek kéznél van.

Előzmény: Bárdos Imre (59740)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.21 0 0 59742

Elképzelhető a kályhafűtés, mert amerre a 377-es járt, a személykocsipark nem a legujabb gőzfűtéses kocsikból állt. Na meg a mozdony se a legnagyobb teljesítményűek közé tartozott, a gőz inkább a vontatási célra kellett.

 

Előzmény: Felek Ferenc (59741)
Felek Ferenc Creative Commons License 2015.06.21 0 1 59741

Én a kályhára is voksolnék.

 

1949.III.4.-én Vésztő-Kótpuszta között 8:40-kor a 8247 sz. vegyesvonatot továbbító MÁV 377,443 psz. gőzmozdony a 349/350 számú szelvényközben kisiklott.

1949.XI.8.-án Körösszakál állomáson a tűz ütött ki a 8222 sz. személyvonatba besorozott MÁV BCx 44 011 psz. személykocsiban. Az 5:26 órakor keletkezett tűzben 50 cm2 padló kiégett.

Előzmény: rezgaras (59739)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.06.20 0 0 59740

Gyanítom gőzzel, mert ezen a képen pl. látni a fűtési csatlakozót.

 

 

 

Előzmény: rezgaras (59739)
rezgaras Creative Commons License 2015.06.20 0 0 59739

Akkor a 377-esek által vontatott személyvonatokat hogyan fűtötték?

 

Előzmény: Törölt nick (59733)
M.machinátor Creative Commons License 2015.06.20 0 1 59738

Szervusz.

 

Az előző topik társ megelőzött , nos akkor a fényképen bekarikáztam.

 

 

Előzmény: Felek Ferenc (59735)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.06.20 0 1 59737

A csavarkapocs jobb oldalán, kicsit lejjebb van a gőzfűtési csatlásfej.

Előzmény: Felek Ferenc (59735)
zsiráftotya Creative Commons License 2015.06.20 0 1 59736

A két tömlő a fék. A fűtési alapzaton nincs rajta a tömlő. (az a lefelé néző csatlakozó a csavarkapocs alatt jobbra látszik )

Előzmény: Felek Ferenc (59735)
Felek Ferenc Creative Commons License 2015.06.20 0 0 59735

Akkor ezek szerint az egyik tömlő a fék légvezeték, a másik tömlő a gőzfűtés?

Tastam Creative Commons License 2015.06.20 0 1 59734

 Bocsánat elütöttem. Igen, a 376-ra gondoltam.  Köszönöm a választ.

Előzmény: Törölt nick (59733)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.20 0 0 59733

A 275-ös tudott fűteni. 276? 376-ra gondoltál? Az tudott. A 377 nem. 

Előzmény: Tastam (59730)
Tastam Creative Commons License 2015.06.20 0 0 59732

 Egy visszaemlékezés szerint a 275-ös fűtött.

Előzmény: Felek Ferenc (59731)
Felek Ferenc Creative Commons License 2015.06.20 0 0 59731

A 275,-ös úgy tudom, igen, ezért is lett néhányból guruló fűtőgép. 376,-os talán nem, 377,-es biztos nem.

Előzmény: Tastam (59730)
Tastam Creative Commons License 2015.06.20 0 0 59730

 A 275, 276 és 377 sorozatú mozdonyok tudták fűteni a személykocsikat?

jampusz Creative Commons License 2015.06.19 0 0 59729

A VHS-eim közt találtam ezt a filmet.Talán ismeritek.

Jó szórakozást.

 

hegesztő89 Creative Commons License 2015.06.17 0 0 59728

Balatonfüzfő 375. Szerencsére mai napig őrzött területen, igaz szabad ég alatt. Tavaly tavasszal jártam ott.

Felek Ferenc Creative Commons License 2015.06.17 0 0 59727

Én meg úgy szeretném már kézbe venni az 520,-as, vagy 411,-es, vagy 377,-es vagy egyébb könyvet! :-)

Előzmény: pg54 (59724)
alkotasu Creative Commons License 2015.06.17 0 0 59726

Akkor konditerembe kéne járnod, vagy sok spenótot kéne enned... :-)))

Előzmény: pg54 (59724)
manhattani Creative Commons License 2015.06.17 0 0 59725

Még ragadt?

Előzmény: pg54 (59724)
pg54 Creative Commons License 2015.06.17 0 0 59724

Tegnap este alig bírtam letenni a 328-as könyvet...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sagia77 Creative Commons License 2015.06.16 0 0 59723

Nem volt gond.

Előzmény: Madrone (59710)
Bbmot_634 Creative Commons License 2015.06.16 0 0 59722

Pedig mennyivel jobb lenne dízelgép nélkül...
https://www.youtube.com/watch?v=X0M3h3X8SN0

Előzmény: V43-1379 (59721)
V43-1379 Creative Commons License 2015.06.14 0 0 59721

Majd megszépül a 6-os Nohab, lesz mit mutogatni akkor.. nem hiába lesz az se az eddigi narancs helyett csíkosra fényezve .. :D a többi meg.. no comment.

Előzmény: zsiráftotya (59720)
zsiráftotya Creative Commons License 2015.06.14 0 0 59720

Valószínűleg nem akartak szégyenkezni a lyukak miatt

 

Előzmény: Tastam (59718)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!