Én 20:30 körül jöttem át a Margit hídon, akkor fényvillogást nem, de normálnak tünő hajómozgásokat láttam. Persze minden lehet, ez egy szubjektív megfigyelés.
Összenéztem a két hajó utolsó pozícióit egy rétegen, illetve webkamerán szépen látszik a SIGYN hirtelen "ficánkoló" kitérő manővere 19:06-kor, a Margit hídban. Ezt követően a SYGIN lassú gépmenetben kikötött a Garamon.
Az idokep.hu-n egy hotel webcameráján néztem vissza mi történhetett, amin a Parlament van totálba.Igaz pontosan azt se tudom hol meg azért kamerán rosszak a látási visszonyok.
Miért kellett kimenni a vízre ilyen durva időjárás mellett, lehet radarjuk sem volt, azért mentek neki a nagy turistahajónak a felhőszakadásban? Egy városnézés lebonyolítása nem fontos, ahogy a kékszalag elnyerése sem fontos jéghegyes időszakban - majd csinálják egy hét múlva vagy jövőre. Nem ér meg 10, 30, 1500 halottat.
Helyszín: a Duna 1731 és 1732 Fkm-e között, nagyjából Muzsla község térségében . Valaki "elnézte" a hajóutat és nekirongyolt a csenkei szivattyúállomásnál épített vasbeton zsilipnek és teljesen leamortizálta. Ha a jobb partot nézzük, akkor a helyszín majdnem a Nyergesújfalusi rakodóval van szemben.
Nem Párkány, nem töltés, nem gát., de megnéztem volna, hogy ebbe a mini öbölbe hogyan tudott valaki egy önjáró méretű hajóval betalálni....
Viszont a Szlovák Vízgazdálkodási Vállalatnak tüstént cselekednie, kell tekintettel a csapadékos időjárás okozta vízszint változásra.
Kábé a rendész urak már tudhatják az AIS adatok alapján a vétkes hajót, csak nem kötik a szenzációhajhász újságírók orrára és annyit véletlen eleresztettek róla, hogy 70 m-es. Minden média most ezt az egy konkrétumot lovagolja. Adja magát ugye a kérdés, hogy ha tényleg nem tudják, hogy ki volt, akkor honnan tudják a hosszát ???