Velence (és úgy egészében a megye) lepasszolt egy 415-öst (EWS-494), de már szerzett is helyette egy újat (EVL-691). :) "Velencei misebusz" táblát visel, és ugyanott a DRV-nél áll, ahonnan az EWS járt, csak kerítésen belül parkol. :)
Venyimi út- Aranyvölgyi út kereszteződése az OBI felett. A jármű irányából valószínűleg 20-as, a Jókai u. megállótól tartott a Venyimi elágazás felé, végállomástól indulva 2 percre.
Remélem, nem szegek semmilyen szabályzatot a dologgal. Napjaink legnépszerűbb közösségi portáláról származnak az alábbi képek. Egyik szóló Volvo adta meg magát Dunaújvárosban.
Ha 16.05-kor indulna a belső végállomásról, akkor már az NEM indul ki, így vissza sem jön. Ha 16.00 vagy előtt indul a belsőből, akkor még kimegy és vissza jön akkor is, ha a külsőről 16.55-kor indul vissza.
"SZÉKESFEHÉRVÁR helyi autóbuszjáratai a belső végállomásokról 16.00 órakor indulnak utoljára és a külső végállomásokról menetrend szerint visszaközlekednek."
Ez azt jelenti, hogy a végállomásról 16.05-kor már nem indulnak, vagy hogy még 16:55-kor is indulnak?
Leginkább szerencse kérdése. Szólóval valószínűleg nem találkozhatsz, csuklós szokott kint lenni, de a legvalószínűbb időpont a reggeli műszakváltás és az utána lévő kb 1-1.5 óra, nagyjából 8.30-ig.
Akkor ez a cég, saját dolgozóinak indított helyi/városi járatot 2-3 útvonalon?
A cég szerződéses járatait döntő többségében a szintén fehérvári Balogh 2000 Kft. biztosítja, kisebb arányban a várpalotai Véghbusz. Ez 15-20 autóbuszt jelent, a Sprinter méretétől az 50 fős Setrákig / MAN buszokig, a járatok pedig a megyét és a szomszédos megyék nem túl távoli pontjait érik el. Ennek évtizedes hagyománya van.
Az újdonság a helyi járat megjelenése, eddig a Sóstói Ipari Parkban egyedül a Denso rendelt saját, szerződéses helyi járatokat, a többi gyár a helyközi járatait állítja meg az útvonalra eső helyi megállókban, illetve a volán (KK) közforgalmú helyi járataival tudnak a dolgozók munkába járni (ebben is volt kínálatbővítés a közelmúltban).
Nem hinném, hogy 2-3 útvonalról lenne szó, inkább arra gondolok, hogy a hétvégi, alacsonyabb utasszám miatt a gépjárművezető a valós utazási igényeknek megfelelően közlekedett, az utolsó utasa leszállását követően pedig a legrövidebb úton visszatért a telephelyre. (Ez más szerződéses helyi járatoknál is bevett szokás.)
Igen, szerződéses menetrend szerinti járatról van szó, vállalati igazolvánnyal vehető igénybe.
"találkoztam már a cég logójával a Videoton Ipari Parkban is"
Találkozhattál, az Aszalvölgyi úton is van telephelyük, és egy bő éve oda is járnak szerződéses járatok. De az említett új helyi járat a Sóstói Ipari Parkból indul.
Hol van? A Sóstói Ipari Parkban, de találkoztam már a cég logójával a Videoton Ipari Parkban is. Címe: 8000 Székesfehérvár, Holland fasor 19.
Mit gyárt?
,,A székesfehérvári Harman/Becker Automotive Systems Kft. a Harman International leányvállalata. A Harman International világszerte a gépkocsik infotainment berendezéseinek innovációs vezetői közé tartozik a high-end audio rendszerektől a komplett infotainment állomásokig."
--> Tehát röviden, tömören autóalkatrész-gyártással foglalkozik.
Fehérváron pedig végre a Harman is elindított egy helyi járatot a héten, az FLX-869 végzi, a pontos útvonalát még nem ismerem, mert talán a hétvége miatt háromszor háromféle irányon láttam. Ma reggel egy Harman - Piac tér expressznek tűnt, tegnap a Csíkvárin is láttam szembejönni, de egyébként se lehet hosszú járat, hamar végez. (Nem lepne meg, ha a Jancsár Hotelt is érintené, újabban a Harman is bevezette a szállóztatást.)
Móron a felhagyott autóbuszállomás kocsiállásait képező járdaszigeteket feltörték, és elég érdekes elrendezésű, első ránézésre kicsit sem gazdaságos helykihasználású szgk-parkoló létesült a néhai pályaudvar helyén.
"Márpedig a környékbeli településekről bejáró dolgozók száma igenis komolyan nyom a latba, ha a város forgalmát vizsgáljuk, ..."
A másodikból:
"A Polgármesteri Hivatal Közlekedési IRodája ezúton is köszöni a fehérváriak aktív közreműködését, ..."
Részben OFF:
Sajnos az ország összes városánál az látszik, hogy a hivatalok csak a saját településükre koncentrálnak, és nem azt a bővebb környéket nézik, akik oda járnak dolgozni, vásárolni, iskolába, hivatalos ügyet intézni, stb... Ezt a kérdéscsomagot gondolom kitöltötték páran a környéken lakók közül is, akiknek szintén nem mindegy, hogy ha már be kell jutni a városba, azt hogyan teszik. És valószínűleg senki sem szeretné megfojtani a várost, még ha nem is ott lakik. Igaz ez a személyes közlekedésre és a tömegközlekedésre is. Azon vajon elgondolkodott-e már valaki, hogy a nagy cégek miért saját munkásjáratokat tartanak fent, és miért nem az országos tömegközlekedésre bízzák a munkavállalók célba juttatását?
(1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni."
Rendszám: AZD-323 Gyártmány: IKARUS Típus: 256.44 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Igen. Reggel én is figyeltem, hogy szinte mindegyik kint volt. Bár mikor jöttem át a Pláza hídon akkor IAA ment el alattam és mivel már kiszúrtam, hogy nem jó a kijelzője néztem már egy ideje. Aztán mikor elhaladt alattam úgy láttam, hogy EMKE nem volt benne. (Bár elég gyorsan ment így nem merem ezt biztosra állítani.)
Elvileg a Tatabányáról kieső buszokat hozzák, majd ide januárban mikor váltás lesz odafent. (Bár a most leégett MZF-202 szerintem kuka.)
Ma láttam egy csomó Ikarust, úgyhogy szerintem kamu. És ha kitiltanák, mégis hogy lehetne tartani a járműkiadást? Esetleg az képzelhető el, hogy megint vesznek használt buszokat (én nem támogatom, ha buszokat akarnak venni, az szerintem új legyen) és elég lenne az Euro 1-esek kiváltására.
-----------
Korábban pletykálták, hogy decembertől a VT átveszi a 40-41-et is. Nos, ez nem sikerült, mert továbbra is HSX-426 és LEP-310 jár rajtuk. Lehet, hogy tényleg átveszik, csak csúszással.
Úgy gondolom, ebben a hírben keveredik a valóság, a lehetőség, az akarat és a vágy.
Kitiltani a városnak nincs joga.
Ahhoz viszont van joga, hogy a város, a saját közszolgáltatási szerződését módosítsa és abban kikössön környezetvédelmi szabályokat.
Tehát aki közszolgáltatási szerződés alapján, Székesfehérváron belül, közforgalmú helyi közlekedést végez, a várossal kötött szerződés alapján, annak a város jogosan határozhatja meg, hogy milyen környezetvédelmi besorolású buszt üzemeltessen.
Aki viszont iskolás járatot, munkásszállítást, különjáratot, stb. üzemeltet Székesfehérváron, az addig fuvarozhat akár euro 1-es motorú buszával is, amíg országos jogszabály máshogy nem rendelkezik.
Valaki megtudja az alábbi hírt erősíteni amit a napokban hallottam/kaptam, hogy 2017. December 1-től (azaz most péntektől) Székesfehérvár "kitiltja" a helyi közlekedésben lévő (Euro 1-es motorral rendelkező) Ikarusokat? Az E1-et azért raktam zárójelbe mert valaki szerint az összes megy, valaki szerint csak az E1-esek.
Köszönöm szépen. Érdekes, hogy oda került, a Vértesnek sosem volt ilyen kocsija. Mintha tavaly is szó lett volna, hogy átmegy a Vértes területére, gondolom a tatabányai 415-ös üzemeltetés miatt.
Sajnos Dunaújvárost valószínűleg most senki nem tudja jól összerakni. Túl sok volt a változás mostanában, az sem mindig egyértelmű, hogy egy kocsi helyi vagy helyközi (KNJ-598 vagy JMF-659). A tatabányai helyi üzemeltető januári váltása miatt valószínűleg a mostani állapot sem lesz sokáig így, biztos lesz további változás.
Credo stimmelhet, Optinell nem stimmelhet, mert csak Inovell van, így a 10 sem stimmel, mert 12 méteres, és NZM-401 lehetett, mivel ezt kapták meg a káloziak a korábbi HIY-428 helyett :)
Az létezik, hogy most vasárnap a 17:30-as Káloz-Budapest járatot egy Credo Optinell 10 vitte? Van ilyenje a KNYKK-nak egyáltalán? Ha igen, most vasárnap is ott találom? Köszönöm előre is! :)
LPN-422 tegnap dolgozott 16-oson. Ma reggel JIW-679 volt helyette. LOH-463 fixen 24-eseket csinál fix sofőrrel. Arrivánál nincs már hónapok óta az NSF-345. Csak a csuklósok felújítása miatt volt kölcsönbe. IAA-864 a balesete után "sufnituning" fülkét kapott.
LGP-882 tavasz/nyár környékén járt még, azóta viszont tényleg nem rémlik. LPN-422-t nem emlékeztem, hogy láttam volna, mióta levették főjáratról LOH-463-mal egyetemben, és szólókat tettek a 22-esre meg a 25-ösre nyáron. (De akkor ezek szerint lehet csak elkerült.:) Az biztos, hogy külső megítélés alapján ez a két genfi Volvo hiányzott messze a legtöbbet, enyhén LGP-882 javára.
Az alábbi buszok hogylétéről van infótok? AZD-323, EWS-494, KAZ-698 (Ik 250-es, nemrég lett új színezésű ez is). Egy időben ez a három kocsi volt rendszeresen Velence-Kápnyék környékén, a szokásos Krédó mellett, de egy ideje egyiket sem látni. Az EWS-ről visszaolvasva annyit találtam, hogy a telepen van, javít, de azóta lehetett ebben változás.
Mielőtt felépült a dunaújvárosi Hankook Ház (2011 nyarára), közlekedett az akkor még AVD-247 rendszámú Ikarus 211-es, akkor még az Áipli Busz színeiben, "HOTEL" táblával. Sokszor láttam, és Újvárosban parkolt legtöbbször, a Szórád Márton úton. Arra viszont nem emlékszem, és a helyiek segítségét kérném, hogy melyik munkásszállótól járt akkoriban? Másképpen: melyik szállóval szerződött a Hankook, mielőtt a sajátját felépítette? Előre is köszönöm, bárki is emlékszik rá. :)
A városi eszközpark autóbuszainak összes rendszámára vagy kíváncsi? Ha erre gondolsz, Fehérvárban tudok segíteni; Dunaújvárost meghagynám a helyi illetékeseknek.
A Transman elkezdte kiüríteni a fehérvári hátsó udvart, egy bő hete látok naponta több 200-as Ikarust emelve vontatva a 7-es úton és az M7-esen, Fehérvár felől Budapest felé. Egykori VID-es 263-asok, néhai ipari parkos szerződéses kocsik, többségük motor nélkül, kívül-belül rendesen megbontva. Néha fennforgás is akad, AAK-608 például egész hétvégén Pettenden vesztegelt, végül ma reggel rakták trélerre.
Lakossági kérésre a 13-as járat visszaállítása esetén nem lesz értelme a 40-es és 45-ös közlekedésének, de a Hajnal u. és a Technikum kiszolgálását meg kell oldani, így automatikusan magával hozza a 19-es visszaállítását is. A kettőt hangolva a 15-ös visszaállítása nem lesz indokolt ennyi utasnál.
A temetői lakók soknak tartják a 22-eshez képest dupla forgalmú 29-est, ha itt is visszaáll a régi rend, akkor a 29-es is megszűnik, és lesz 22-es és 25-ös.
Ezekkel az utolsó nagy lépésű járatcsökkentés jelentős része visszaállna.
Ha közben megvalósul a vasúthoz kitelepülő autóbusz-állomás ötlete, akkor viszont az egész rendszert borítani kell.
"Dunaújváros Megyei Jogú Város Közgyűlésének 670/2017. (X.19.) határozata
Dunaújváros Megyei Jogú Város Közgyűlésének 738/2016. (XI.17.) határozata figyelembevételével, az autóbusszal végzett menetrend szerinti személyszállítási közszolgáltatás megújításának előkészítésére vonatkozó döntések meghozatalára
1. Dunaújvárosi Megyei Jogú Város Közgyűlése a 2017. február 07-én megkötött vállalkozási szerződés alapján melyet 2017. 06. 19-én módosítottak a Mobilissimus Kft.-t, hogy alábbiakat figyelembe véve készítsen az autóbusszal végzett menetrend szerinti személyszállítási közszolgáltatás megújításának előkészítésére vonatkozó pályázati kiírást:
a) a pályázatot 2+1 évre kiírni (2 év, 1 évvel meghosszabbítható),
b) a feltételek tekintetében a jelenlegihez képest mindenképpen színvonalemelés előírása (a járműállomány használt autóbuszokkal való frissítését átlagéletkor és/vagy maximális életkor kikötésével, illetve az alacsonypadlós vagy alacsony belépésű autóbuszok üzembe helyezése)
c) az új buszok önkormányzati tulajdonba kerülése esetén vagy bontó feltétel legyen a tulajdonszerzés, vagy a leendő szolgáltatónak kelljen átvennie azokat üzemeltetésre (ez esetben az ellentételezés, veszteségkiegyenlítés összegének csökkennie kell a karbantartás összegével, és az új buszok önkormányzati tulajdonlásával járó, szolgáltatót terhelő költségek csökkentése, ezen ellentételezés kidolgozása, autóbuszonkénti lebontása), azzal, hogy Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata vállalja az alábbiakat: 1) időben előre értesíti a szolgáltatót erről; 2) amennyiben töltőállomás vagy egyéb speciális fejlesztésre szükség van az új járművekhez, azt a projekt keretében megvalósítja; 3) a buszok szállítójával úgy törekszik szerződést kötni, hogy az első legalább 3 évben a gyártó tartsa karban a járműveket és lássa el alkatrésszel."
Én is úgy láttam a videóban. De vszleg egy-két körre rátették. A nap hátralevő rèszében viszont HSX-et láttam több körön is. De hát tudod mennyire fixek itt a buszok a járatokon :D
A KNYKK honlapján felkerült a listába a 2 új járat. Ezeket kiválasztva a térképen sajnos nem jelenik meg az útvonal valamilyen hiba miatt. Az összesítő térkép meg azóta nem működik. Mindegyik esetben "Kérem várjon".
Hehe ez jó. :D "tömve volt" a 12:35-ös, 41-esre felültem egy barátommal, hogy megnézzük mi a helyzet az új járaton. Kórházig volt fixen 1 utas rajtunk kívül. (ezt a távot ugyebár sok járat kitudja váltani.)
Maroshegyen 3-an szálltak fel. Egész út alatt összesen 13 utas volt.
Akit érdekel. Holnap indul a 40-41 es járat, HSX-el és LEP-el a fedélzetén. Valószínű, hogy December 1-ig lesz a KNYKK a szolgáltatója, december 1-től a Vt-Arriva veszi át :) VALÓSZÍNŰ :D
FélOFF: a seregélyesi vállalkozó (Sereg-Kapu Kft.) nemrég vett egy másik Hesst is. PAZ-476 a rendszáma, Volvo B7L alvázas, sárga színű, ex. PostAuto, helyközi kivitelű.
AOA-318 mióta is van az itteni divíziónál? Kb. 10 éve, s ezalatt most lett kb. ötödjére körrbefényezve...
AOA-303 szintúgy, azt is talán már négyszer lett ablak alatt gányolva.
A leölt 453, 455 a tizensok év alatt csak kb. egyszer volt körbefényezve, s később is lettek cserélve, mint az a két exfv-i kocsi. A többi volt volánnál előfordult, hogy helyi, helyközi között cserélődtek autók.
Itt meg valahogy pazarlásként élem meg, hogy nem léptek meg egy 318->455, 303->453 cserét.
Rendszám: EWS-494 Gyártmány: IKARUS Típus: 415.27 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Ma meg LLT-066 a 20-ason.
---------
Eszembe jutott, miért selejtezték CLY-148-at: eléggé haldoklott már a váltója. De HEM-866-é sincs valami jó állapotban.
HELYI (nem tudom, hogy megy e de 12Yba ment 21:30 körül)
Megy bizony, minden este ott áll előttem a buszállomáson, amikor olyan járaton vagyok. Még ünnepnapon is, ma is láttam. Viszont a 21:20-as indulást viszi, nem a 21:30-ast. (Olyan is van, azon nem tudom, mostanában mi megy.)
A 8:40, 12:40 és 16:45-ös isztimérit szokta vinni (nem mindig). Illetve valamikor reggel 6-7 óra és délután 14 óra tájban van még egy mohai köre azt hiszem.
A csákvári járműkiadás egyre keszekuszább, pár nap alatt: HHR-811->JHZ-333->DUD-767->GMY-396->JHZ-333
De legalább nem szólót raktak be.
---------
Az októberi bérletek november 6-ig érvényesek.
Előfordul,hogy a hátsó kijelzők külön életet élnek. Múltkor Jancsáron az NLF-496 hátulján 219 virított. Arrivánál még gondolkodnak újjárat kivételén,mivel nincs elég ember. Csuklós MAN megfordult már 23-on is. GSR-217 után a 216 is visszakerül.
Láttam a tavalyi a tervet, és csak szörnyülködni tudtam rajta. Rendkívül bonyolult. Egyébként ha az utasokat kérdezik az útvonalakról, akkor persze mindenki mindenhonnan mindenhova közlekedek. Aztán a bonyolult és emiatt lassú vonalvezetésnél mindig kiderült, hogy egy utasnál az utazások kb 75%-a egy útvonalon történik, na itt a leggyorsabb eljutást szeretné. 95% is csupán a 2 leggyakoribb útvonalon történik, és csak nagyon ritkán kell máshova eljutni. Ebből sajnos egyenesen következik, hogy sok kihasználatlan járat lesz. Amikor pedig emiatt borsos lesz a számla, akkor jön a felháborodás.
Okos ember más kárán tanul, tarja a mondás, így az lenne a jó, ha a tapasztalatokat nem utólag kellene leszűrni.
Az utóbbi időben sokat jártam Fehérváron, átszállásoknál több problémát is tapasztaltam. Több egymást keresztező járatnál nincs gyors átszállási lehetőség, mert a megállók nem a sarokhoz közel, hanem onnan 150-200 m távolságban vannak mindkét irányban. Ilyen a pl. Fecskepartról érkezve a Szekfű Gy. utca vagy akár a Budai út, de a város több keresztezési pontja is ilyen. Itt nyilván senki nem szeretne több száz métert gyalogolva átszállni.
A decentrumok eloszlása sem jó. A város nyugati szélén futó fő útvonal mentén van 4, aztán semmi. Ezek közi legrövidebb útvonalak a megállók nem egészen 5 %-át fedik le, automatikusan magával vonzza mindez az autóbusz-állomás kiemelt szerepét, mint decentrum nélküli központi megállót. A kórház kiszolgálása addig nem lesz megfelelő, amíg ott nem lesz decentrum. Ugyanígy lehetne az Öreghegyen vagy a Köfémnél is, ezzel együtt a Csapó u. és Jancsár csak "külső" végállomás lehetne.
Tegnapi napon a 14:25-ös 35-ös busznak (NLF-430) a hátsó kijelzőjén "211" volt kiírva. Az, hogy elöl is ill. oldalán is azt nem láttam. Viszont érdekes. Lehet valami köze van a régebbi tervezethez vagy csak valami hiba?
"A járatok egyre hosszabbak és kanyargósak. Ha a város egy pontján keletkezik közlekedési káosz, akkor az sok járatra kihathat. Így pl. ha a 41-es megakad a kórháznál, akkor azzal megszűnik az eljutás Maroshegy nagy része és az Autóbuszállomás között is."
Ha visszanézed a tavalyi, város által ötletelt és lakosságnak véleményezésre kiadott menetrendet, ott futkároztak az 54-56 perces menetidők nem csak 1-2 járatnál.
Ezt kérte a város, így kérte a város, ezt fizeti a város, a szolgáltató pedig végrehajtja. A tapasztalatokat meg mindenki leszűri :)
Évtizedekig ez volt a probléma, hogy fehérváriaknak egyik városrészből a másikba nem lehetett eljutni, de még a kórházhoz sem. Gyakorlatilag a '60-as, '70-es évektől a vidékiekre van építve a menetrend, beérkezel a városba a Piac térre, és az autóbusz-állomásról majdnem bárhova eljutsz, máshogyan nem.
Öreghegyről a központban átszállva tudsz legjobban kórházhoz eljutni, városrészekből olyan nagy foglalkoztatók, mint Videoton vagy Könnyűfémmű, elérhetetlenek. Korábban volt M19 ill. M31, de ezek már régen megszűntek.
Sajnos a sok hiányosság mentén is lett ekkora a személygépjármű-forgalom a városban, úgy hogy mostanra szinte járhatatlanok a főbb utak csúcsidőben. Ezt megkísérelni orvosolni valós és jogos felvetés, a hangsúlyok tervezése pedig prioritás kérdése.
"minden városrészről közvetlen járatot akarnak a lakosságnak az autóbusz-állomás, vasútállomás, és kórház felé létrehozni"
Nagyon szép elképzelés, de biztosan jó-e? A kórház-rendelő nem csak Fehérvárt, hanem a teljes környékét ellátja, arányaiban kb ugyanannyi ember a városban mint a környékről, de ebben az elképzelésben sincsenek benne a környékről érkezők, akik ugyanúgy használják a helyi járatokat is. Létezik-e olyan felmérés, amely vizsgálja a város különböző pontjai közötti utazási szükségleteket? Ha nem, akkor ez az elképzelés eléggé légből kapott.
Félelmem, hogy egy-egy városrészből egyre több helyre induló járatok szétzilálják a menetrendet, a legfőbb irány kiszolgálásának rovására megy, amely elégedetlenséghez és utasok vesztéséhez vezet, ezzel pedig maga az utazóközönség veszt.
A járatok egyre hosszabbak és kanyargósak. Ha a város egy pontján keletkezik közlekedési káosz, akkor az sok járatra kihathat. Így pl. ha a 41-es megakad a kórháznál, akkor azzal megszűnik az eljutás Maroshegy nagy része és az Autóbuszállomás között is.
Hát sofőr legyen a talpán aki kimeri hozni azt a buszt :D amúgy ha minden igaz (nem biztosak az infóim) a 40-41 et a VT-Arriva veszi át. Aztán utána szép lassan 31,32. De mint írtam nem biztosak az infóim mivel ott is kevés a sofőr :)
A tavalyi önkormányzat általi tervekben egyértelműsítették, hogy minden városrészről közvetlen járatot akarnak a lakosságnak az autóbusz-állomás, vasútállomás, és kórház felé létrehozni.
- Feketehegyről a 36-37-essel az autóbusz-állomás és vasútállomás közvetlenben elérhető évtizedek óta, kórház a 30-assal lett bekötve idén.
- Öreghegyről a vasútállomás a 31-32-essel elérhető, az autóbusz-állomás a 26-26A párossal, a 32K-val a kórház lenne bekötve.
- Maroshegy ebből a szempontból mind közúti kapacitások és helyi autóbuszos kiszolgálás terén erősen visszafogott. A 10-11-12-es járatokkal az autóbusz-állomás elérhető, a 4-5 éve megszüntetett 39-es volt, amivel reggel és délután a csúcsban a vasútállomás ki volt szolgálva munkanapokon, de alacsony kihasználtság miatt a "szűkös években" meg lett szüntetve.
Most a maroshegyi belső utcák bevonásával lesz így megoldva, hogy vasútállomás és kórház együtt lesz elérhető a városrészről.
Egy kicsit deja vu érzésem van, hasonló bővülés indult kb 20 éve Dunaújvárosban. Csak a Békevárost nézve volt a 19-es és 13-as, mint főjárat. Szépen lassan jöttek az új járatok bővítésként, csúcsidőben a 21-es, egész munkanapos lett a 15-ös, bejött a 12-es, majd a 11-es. Az ellátottság a 30 percről szépen lejött 5-10 perces követésre. Jó 10 éve elkezdett csökkenni az utazólétszám, így minden járat lement a szükséges minimum kihasználtság alá. Nem visszaszervezés, hanem teljes átalakítás lett a vége, ennek köszönhetően ma a munkanapi csúcsidőn kívül csak a 40-es van, ami szinte kizárólagos a Belváros-Békeváros mellett a Belváros-Római és Belváros-Technikum között. Ennek köszönhetően munkanap délelőtt 10 órakor is fullon van a csuklós.
Nem látom igazoltnak a Kórház ennyi járattal történő ellátását, hiszen a nem régen beállt 30-as mellé most jön a 40-41 is. A 43-44 pedig szinte csak ennek ellátására lett létrehozva.
Elvileg az, hogy a kórház és a vasút jobb kiszolgálást kapna a tervek szerint, előidézheti persze más, eddigi vonalakon járatfölösleg kialakulását. Alapból a meglévő párhuzamos futások is vizsgálhatóak lennének sok helyütt a városban, de amíg nincs egységes jegyrendszer, addig az átszállások csak új menetjegy érvényesítésével igénybe vehetőek, és ez így működésképtelen.
A kórház, rendelő vasútállomás viszonylaton már most ott van újonnan a 30-as, s készül még jönni a 32K32V, ami szintúgy többletet jelent majd.
Igen, elírás, a 43-44 párra gondoltam. A ritkább idők sűríthetők, hétvége is beállítható. Mivel a 40-41 csak a Prohászka O. templom-Autóbuszállomás "rövid" szakaszát nem érintik, amit a 13-36-37 viszont kiszolgál, előbb-utóbb a 43-44 ritkulását jelentheti. A Kórház-Autóbuszállomás időben szinte mindegy, hogy Budai út vagy a vasút felé halad, így a körjáratok esetleges ritkítása vagy megszüntetése más járatokkal teljes egészében pótolható, másik két pont között pedig minden esetben van alternatíva.
Eltekintve a 40/41 hosszú menetidejét, ritkább és csak hétköznapi közlekedési rendjét, valamint hogy más igényt céloznak kielégíteni, szeritem nem fogja érinteni.
A 43/44-et ha erre gondolsz , még két nem körforgalmú vonalból, 13B ill. 14B betétjáratokból alakították ki az új kórház vasútállomással és buszpályaudvarral történő összekötésére körjáratként, minél gyorsabb elérésére.
A 42-es Börgöndöt szolgálja ki, és csak érinti a mentőállomás felől az intézményt.
Én a KUG-320-ra tartalékként gondolnék, ahogyan a szintén visszatérő helyi GSR-217 is az.
40/41-re NLF-373-at és NLF-374-et látnám legesélyesebbnek (ha mint KNYKK), de majd kiderül.
Hoppá-hoppá, szép csendben 256.44-es kidobások történtek. Állapotukat nézve érthető lépés.
Rendszám: AZD-323 Gyártmány: IKARUS Típus: 256.44 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Rendszám: CLY-148 Gyártmány: IKARUS Típus: 256 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Végre lett nekem is ügyfélkapum, úgyhogy lekeresőztem őket. Nagy meglepetések nincsenek, de biztos ami biztos.
Rendszám: FGV-384 Gyártmány: IKARUS Típus: 395.12 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Azóta se bukkant fel, de úgy tűnik, hogy marad. Arra tippelek, hogy felújítják.
Rendszám: GKZ-107 Gyártmány: IKARUS Típus: 266.20 /93 FŐ/ (LOL, ezt nagyon benézték) Szin:FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Rendszám: ETX-266 Gyártmány: IKARUS Típus: 386.01 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Rendszám: KUG-320 Gyártmány: VOLVO Típus: B 10 L Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van (szerintem már nem sokáig)
Ma a VT történelmet írt, ugyanis a vasútról 6:50-kor induló 34-esen LLT-062 közlekedett. Első alkalommal kocka MAN nem a 26-26A-n. Várható folytatás vagy csak beugrott? Így már érthető a kijelzők felrakása.
-------
HHR-811->DUD-767
FélOFF, erős megyei vonatkozással: immár létezik Volvo 8700-asból épített rabszállító busz is. 2005-ös évjáratú, ex TanGo, Nimes (FR). Az első üléssor megfordításra került, és a fogvatartotti tér felé néz, a második sor ülés ki lett emelve, ezután következik a szektorrács, majd pedig a fogvatartotti tér.
Ha valaki kíváncsi rá, Felcsúton megtalálja (munkaidő után, illetve hétvégén).
Akinek van ideje, ötlete és elképzelése, annak hajrá :)
PÁLYÁZATI KIÍRÁS
Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzata elkötelezett a különböző közlekedési módok fejlesztése, összehangolása és integrálása mellett, melynek első fázisaként meg kívánja újítani a helyi közösségi közlekedés arculatát.
Ennek egységes koncepcióba illesztése érdekében Székesfehérvár MJV Önkormányzata - továbbiakban: Kiíró - egy olyan szervezet arculatának meghatározására ír ki ötletpályázatot, amely felöleli a gyalogos, kerékpáros, autós és közösségi közlekedési módokat - továbbiakban: Pályázat -. Kiíró célja a Pályázattal egy olyan modern, fiatalos, egységes, az európai sztenderdekbe illeszkedő arculat koncepciójának létrehozása, amely eszköze lehet a különféle közlekedési módok népszerűsítésének, továbbá egyszerűsíti, egységesíti a tájékoztatást és az ügyfelekkel történő kommunikációt.
1. A Pályázat tartalma: a) A Pályázat részeként elkészítendő elemek: - A szervezet kisarculatának elemei: logó, színek, betűtípus, szlogen/jelmondat, kabalafigura. A kabalafigura nem lehet közszereplőre hasonlító személy. Előnyben részesített a Székesfehérvárhoz köthető tárgy, jelkép, személy stb. alapján készített figura. - Menetrendi hirdetmény: egy megállóhelyi menetrend elrendezésének kidolgozása A4-es méretben, álló tájolással, nemzetközi példák vagy önálló ötlet alapján, a szervezet arculati elemeinek alkalmazásával. Kötelező elemek a vonal száma, a végállomások neve, vonalcsík a megállók nevével és a menetidővel, táblázat indulási időpontokkal (munka-, szabad- és munkaszüneti napokon), utazási információkkal (jegy ára, szolgáltató elérhetősége stb.). - Menetrendfüzet: egy autóbuszvonal menetrendjét ábrázoló menetrendfüzet első- és hátlapjának tervezése, valamint egy belső lap mintája, az érintett megállóhelyek listájával, menetidővel, indulási időkkel, jelmagyarázattal. - Tájékoztató hirdetmény sablon: A4 méretű, álló tájolású, megállóhelyen vagy járművön elhelyezett, különböző témát hordozó tájékoztató anyag (utazási információ, utazási feltételek és tanácsok, útvonal- vagy menetrendváltozás stb.). - Jegy, bérlet, közlekedési kártya: a jelenleg használatos menetjegy méretre, illetve ISO 7810 ID-1 méretű (bankkártya) bérletre és közlekedési kártyára kidolgozott látványtervek.
A pályamunkák benyújtásának határideje: 2017. október 31. 24:00"
Ha esetleg ismét előfordulna a közeljövőben, hogy Kulcsra is beforgatják, megtennéd, hogy beírod ide? Előre is köszönöm. :) (Persze, másnak is, ha bárki látja.)
Jut eszembe a "nagy ötletekről", ott van még a JYL-227 is... Hány éve vitték fel Cinkotára? Három? Azóta is ott védi a betont, ha jól tudom, legalábbis a visszatéréséről vagy a selejtezéséről nem tudok.
Nagy ötlet volt anno ideadni a 107-et, itt rakták rendbe gépészetileg, hogy legalább dolgozni lehessen vele, aztán meg visszavitték, s tán két hónap múlva selejt... :/
Rendszám: AOA-309 Gyártmány: IKARUS Típus: 280.17 , 280.54 /CSUKLÓS/ Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Valaki lenne szíves lekeresőzni AOA-309-et? Egyre erősebb a gyanúm, hogy kuka. Vagy ha még nem is, hamarosan az lesz. Mindenesetre csináltam róla pár hangfelvételt és egy utastéri videót (telefonnal), ha érdekel valakit.
A két megye teljes területére minden helyközi megállóhelyre fel lesznek szerelve a megállóhelynevek várhatóan év végére.
______________________________
Más:
Tegnap rendkívüli közgyűlésen döntöttek a Székesfehérvár helyi közlekedésre vonatkozó pályáztatás elindításáról, mivel 2017. december 31-el lejár a jelenlegi.
- 2,5 évre 2018. 01.01 - 2020.06.30 közötti időszakra szól,
- járműflotta környezetvédelmi besorolása EURO2-nél nem lehet rosszabb az időtartam alatt
- kb. 3,2 millió kilométer teljesítményre vonatkozik a pályázat némi +/- változtatási lehetőségekkel
Zámolyon kívül máshol is elkezdték kitáblázni a helyközi buszmegállók neveit a kék keretes busz tábla alá? (Amúgy nem újkeletű dolog, Pest és Gy-M-S megyében régóta van, talán máshol is.) Gondolom a legutóbbi megállóátnevezési hullámnál már készültek erre.
------------------
A fehérvári 10-es és 31E kihasználatlan járatainak törlése, illetve a 7 órás 31-es videotoni betérése már októberben életbe lép.
A mondatot képtelen voltam értelmezni. Talán azt szerették volna írni, hogy az Autóbusz-állomás irányába a megálló helye nem változik. Csak biztos lemaradt a vége.
Egyszerűen egyébként csak annyit kellett volna leírni, hogy a Muki mellé kerül a nagy Vasmű úton, és azt mindenki pontosan tudná.
Sose fogjuk megtudni a teljes igazságot arról, hogy mit is akartak nekünk jelezni.
DUPLA ELÉGTELEN, ui. a megálló helyét a kommünikében így jelölték meg:
Tájékoztatjuk tisztelt Utasainkat, hogy Dunaújvárosban 2017. szeptember 11-től (hétfőtől) várhatóan 2017. szeptember 30-ig a Dózsa Mozi elnevezésű autóbusz megállóhely (Székesfehérvár, Budapest irányában) felújítási munkák miatt ideiglenesen áthelyezésre kerül a Vasmű útnak a Kossuth L. u. - Kodály Z. u. közötti szakaszához az Autóbusz-állomás irányába.
Autóbusz-állomás irányába. -ez pedig azt jelenti, hogy a BORO-pékség előtt áll meg!!
Hozzátéve, hogy pont a KNYKK írta pár hete egy fehérvári felújítás kapcsán, hogy nem számít, a nap folyamán mikor zárják le vagy nyitják meg a hidat, mert minden terelésük / megálló áthelyezésük üzemkezdettől él. Tehát az Általad leírt esetben is már reggeltől alkalmazni kellett volna a változást, a tényleges munkálatok kezdetétől függetlenül.
Sok fórumon és honlapon olvasható, hogy szeptember 11-től felújítják a Dózsa mozi rendelő felüli öblöt, emiatt a megálló a Kossuth utcai kereszteződés elé kerül. Aki reggel oda ment, az pórul járt, mert minden busz simán a megszokott megállóban állt meg.
Ha már egyszer történik valami jó és azt előre jelzik több csatornán is, akkor miért nem lehet azt pontosan tálalni? Csupán annyit kellett volna belevenni a hírbe, hogy kb 10 órától vagy a délelőtt folyamán, és ezzel nem szívatni az utasokat korán reggel. A váltás hogy lesz? Az a sofőr aki reggel még nem tapasztalt semmit, egyszer csak arra döbben, túlment az áthelyezett megállón, de már nem a megszokott helyen kell megállni? Aki ott áll, az meg szaladjon a busz után?
Lehet, hogy apróságnak tűnik, de az ilyen apróbb pontatlanságból eredő kellemetlenségek sokkal nagyobb súlyt nyomnak a latban az utasok szemében, és a megítélésnél is ez fog előbb felszínre törni.
"Előreláthatóan a 48-as emlékműnél, valamint a Tesco és Obi áruháznál lévő buszmegállók a kivitelezés idejére átkerülnek az Obi áruház mögötti (Venyimi út és Petőfi S. út kereszteződésénél lévő) meglévő buszmegállóhelyhez, valamint a vele szemben kialakított ideiglenes megállóhoz, vagyis a menetrend szerinti buszok ez idő alatt az áruházaknál lévő buszmegállókhoz nem közlekednek."
Nos, ez ha jól értelmezem, a "Venyimi elágazás" megállópáros akar lenni, aholis mindkét oldalon van megálló (20-as járat). De csak 1 meglévő megállóhelyet és egy ideiglenest említ azzal szemben, akkor most melyik(ek)ről van szó?
Én is. Szerintem csak a szükséges részeket bontották meg, hogy az elejét javíthassák. Pár éve amúgy kapott valami rendbetételt, nem? Vagy ez pont nem, hanem a HPR-725?
Én láttam ahogy szét volt szedve! Csak a váz látszott! Szerintem ezen van még javítani való, és majd utána megy műszakira aztán ki a városi forgalomba!
Halálos baleset történt csütörtökön kora reggel Csókakőn. A rendőrség tájékoztatása szerint egy busz eddig tisztázatlan körülmények között elütött egy úttesten áthaladó férfit. A gyalogos olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen meghalt - írja a police.hu. Még vizsgálják a baleset körülményeit.
Székesfehérvár helyi közlekedés módosítására (két járat leállítása a 10 és 31E-n, és két új munkanapos vonal beindítása Maroshegy jobb kiszolgálásának érdekében) vonatkozó előterjesztés a pénteki közgyűlésre:
Tudom, ördögtől való lenne -meg fölöslegesen is írom- de ha már a 453-asnak is ki kellett pusztulnia, legalább az ajtajait tennék át a DUD-765-re. 765-nek a 4-ből 3 ajtaja átmenő csavarokkal van összetákolva, illetve a hátsó egyik szárnya másabb ívű új kora óta, amit egy óriási ütéssel próbáltak orvosolni, máig ott a festék nélküli horpadás belül. A csörgős régi koszmó cserélt ablak továbbra is vérgáz a 765-ön is, meg az összes többin is.
Legalább egy hangyányi igényességet vinne már a telepre az őszi szél...
Most este láttam, hogy a Fehérvár helyiben közlekedő VT-Arriva-s csuklós MAN közül az LLT-063-ban már elektronikus kijelző működött elöl és oldalt. Többinél is megszűnt már a táblázás?
Lassan nem lehet kijutni a városból. Elkezdődött a Dózsa Gy. út felújítása, a Papírgyári úti aluljáró felújítása és holnap kezdődik az Aranyvölgyi út felújítása teljes zárással.
"Az első ütemben a Szilágyi Erzsébet úttól a Magyar útig tart az építkezés, ekkor teljes útzár lép majd érvénybe a teljes szerkezetcsere miatt. A teljes útzár ideje alatt a Magyar úton keresztül a Petőfi Sándor út irányába lehet kerülni. Itt jól látható sárga terelőtáblákkal irányítják majd vissza a forgalmat az Aranyvölgyi út felé."
Ez nyilván érinti az összes 62-es út felől érkező helyközi/távolsági járatot, valamint a helyi járatok közül a 11-es, 28-as, 32-es közlekedését. Nyilván kimarad a '48-as emlékmű megálló, a 11-es és 32-es kerülni tud a Petőfi S. úton. De mi lesz a 28-as sorsa? Célszerűnek a Magyar út - Baracsi út- Béke krt. Bagolyvár végállomás terelőút tűnik, mert ha a Petőfin kerül, akkor az Óvárosi megálló (hivatalosan Magyar u.) is kimarad. Valahogy ezekről a terelésekről semmit sem olvasni a KNYKK oldalán, a cikkben sincs említés róla.
JHZ-334, annak gyerekkori rendszáma, BOS-784, azaz 1997-es gyártású Ik256.42-es típus, a Classic homlokfalat (ha jól emlékszem) egy balesetet követően kaphatta. (lehet javítani, ha tévednék.) A többi azonos rendszámmezős társa (BOS-785, 786, 787) hagyományos homlokfalú.
GVP-951, az már a Classic éra szülöttje, GVP-948-tól 953-ig volt beszerzés 1998-ban, mind IkC56.42-es típusú.
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem! JHZ-334 az most gyári Classic vagy csak egy Classicosított 256? És a GVP-951? Mert a forgalmi engedélyében(a GVP-nek) csak sima 256 szerepel, de az adattábláján meg C56...
"Azt esetleg tudod, hogy pontosan mi került a bicskei helyi járatra? PDY-769 a rendszáma, úgy hallottam."
Igen, pontosan ez az autó jár ott. MAN A21, ex RVE, Annaberg, ennél többet (előző rendszám, VIN, stb.) még nem tudok róla. "Kicsit" túlméretezett a Kertváros utcáiba.
(10-en jópár éve, mikor még a 464 az eredeti motorjával alakította át a gázolajat, akkor Egerben járva hallattam egy mi a 'sz ez?! felkiáltást egy ugyanolyan motorhangú csuklósra.)
Az mekkora gyíkság, hogy szerintem a 464 később a 446 motorját kapta meg?
Pár napja még hallottam jellegzetes búgását a Hajnal utcai lakásunkból. Ettől persze lehet kuka, a patika állapotú 456 is az utolsó percig közlekedett.
Az nem teszt motor volt, hanem gyárilag D2156HM6UT motorja volt és az egyetlen 280.52A típusú busz volt a városban az alant említett egyéb extrájával együtt.
Székesfehérvár közlekedésfejlesztéséhez kapcsolódó igényfelmérés
A kérdőív kitöltését 2017. szeptember 22-ig tudjuk fogadni, majd az ezek alapján feldolgozott és értékelt eredmények, valamint további információk a város honlapján lesznek elérhetőek.
Elkezdik a városi útfelújításokat. Első ütem a Dózsa Gy. út kifelé vezető szakasza, ami miatt a kertvárosi megállót kihagyják a járatok. Az nem egyértelmű, hogy minkét oldalon, vagy csak kifelé, de ha félpályás lezárással jár és a körforgalomnál is dolgoznak, akkor valószínű mindkettő.
Illetve a tv-ben is volt róluk cucc, ha nem hazudok, akkor az akkori helyi főnök ráült az egyikre, s vezetés közben adott interjút. Az a "flessem", hogy felvitte a kocsit a Vadvirág utcán is...
A 415-ösök '94 karácsonya előtt álltak forgalomba, erről akkor volt újságcikk is a helyi napilapban. A leglényegesebb kiemelt elem az volt, hogy 1 méterrel hosszabbak, mint a régi szólók. A 435-ösök csak rá kb 2 hónappal jöttek meg, ahogy D20 írta. Ezek érkezése után valamelyik helyi rádióban volt róluk műsor játékkal is, olyan kérdések voltak, hogy hány tengelyes, stb... Ha médiában kutakodtok, akkor ezt a 2 megjelenést érdemes lehet keresni.
Az, hogy valakivel véletlenül találkozol az utcán, rákérdezel egy nem köznapi dologra, amire bíztató választ is ad, de elérhetőséget nem tudtok cserélni... Szóval lehet, hogy 1-2-3 év múlva futtok össze megint.
A kertvárosi tapetta, csempe boltba még mindig nem mentem el hülyét csinálni magamból.
Pedig a nagy elmélet szerint régen kaaptak képet a reklám megrendelői...
Szumma szummárum nem vagyunk KovTi szintjén. Nagyon nem. :) :(
A 435-ösök, mintha később érkeztek volna, mint a 415-ösök nem? Vagy nem jelentősen? Én most találkoztam egy hölggyel, akinek a férje a volánnál dolgozott, kértem tőle képeket, ha van. Azt mondta, elképzelhetőnek tartja, hogy vannak és szólni fog neki. De azóta sajnos nem találkoztam vele.
El foglak keseríteni, én is a "Turbo" feliratot szúrtam ki, ez alapján írtam a tippemet. :) :) :)
Ahogy M41 2180 topiktárs írta, számomra is kb. 1995 az az időpont, amikor elkezdtem ismerkedni rendszámokkal, buszokkal, (pl. az egyik első tiszta emlékem, h mennyire örültem az ik 400-as széria érkezésekor, ami talán már 1996), körülbelül akkorra már ismertem a helyi 200-as flottát rendszámról, reklámokról. Tehát így ebben az állapotában csak erről ismertem fel, illetve ez miatt írtam 464-et.
Most nem azért... de Dunában mindig is sok volt a busztörés. Nem tudom a sofőrök mazsolák vagy az autósok... Ózdról van off összehasonlítási alapom, ott az ősrégi 200-asokra úgy vigyáztak/vigyáznak mint a hímestojásra, sose láttam törött horpasztott gépet. Pedig nincsenek 4 sávos utak a városban... Off Zalaegerszegen már előfordul törés de nem ilyen mértékben mint Dunában. Sajnos van egy-két dunai sofőr aki alá robogót se adnék nemhogy buszt. Pl az egyik helyi Alfa Volvó vezetőjéből elégge elegem van. Falábú és fakezű a szegény...
A videó tényleg elég alacsony minőségű. Első körben nekem 454 ugrott be. 464 tényleg kapott Turbo feliratot. A szofitás számjelzésnél nehezen kivehető, hogy talán 19-es a járat, és mintha az 1-es számból lenne hiányzó szegmens, erre 464 esetén figyeltek. A képen látható logo sem rémlik, hogy a 464-en ott a 3-4 ajtók között lett volna, és a hátsó homlokfal színkavalkádja sem volt jellemző rá. A rossz minőség szerint a korlát sem teljesen egyértelmű, de mintha tényleg ívelt és nem sarkos lenne. Ebből a minőségből azért perdöntő bizonyíték nem lenne.
Én nagyon egyre gondoltam. (Nem a 464-re.) Ugye emlékeimben a 464 is mindig szinte makulátlan felnifényű volt, a videón nagyon nem az. De ott az orrán a zsinórírás alatt egy szürke tosz, a 464-nek mellette volt a Turbo felirat. A 464 mintha nem ilyen hangú lett volna. De elfogadom, ha a 464-nek látjátok.
Hammer Templar úr érvelésére is kíváncsi vagyok még... :)
AOA-464 volt az egyetlen helyi csuklós, amelyiknek a felső vízszintes kapaszkodójának vége maga a cső hajlításával volt a plafonhoz rögzítve, ez a megoldás volt ívelt. A régebbi kivitelnél külön egyenes idom fogta meg a véget nem derékszögben, de nem volt íveltség. Az alábbi kockán jelöltem ezt a helyet és íveltnek tűnik, így valószínűleg tényleg AOA-464 van a videón.
A magyar utasok becslésem szerint 80-90%-a úgyis az ajtónál jelezne. Sokakban még él a 260-as reflex. Az a néni, aki a Localoban is a léghengerdobozon nyomkodja a zöld kis lámpát (megtörtént, láttam ilyet), annak szerinted eszébe jutna a két ajtó között jelezni?
Azért szerelték le mert a hátsó felső kapaszkodókon elhelyezet leszállásjelzők nincsennek rákötve az engedélyeztetőre, ezért ha megnyomja az utas azokat a gombokat és a sofőr lenyomja az engedélyeztetőt akkor nem fog kinyilni a 3.ajtó...
Ezt nem hiszem el, most láttam KUG-320-at közlekedni!
Az év egyik legmelegebb napján azt a buszt kiadni, hát gratulálok az illetékesnek... és őszinte együttérzésem azoknak, akik kénytelenek rá felszállni...:-(
Más:
Valaki meg tudja mondani, mi az oka annak, hogy a fehérvári buszokból módszeresen kiszerelik a leszállásjelzőket? Van olyan kocsi, amelyiken csak mutatóba maradt pár (például az egyik csuklós Mercedes Citaróból végig kiszedték a felső kapaszkodóba szerelt leszállásjelzőket)... Mire jó ez? Miért baj az, ha nem csak az ajtónál lehet a leszállási szándékot jelezni?
Jah, és roppant igényes módon csinálják a kiszerelést, jobb esetben betekerik a lyukat piros szigetelőszalaggal, rosszabb esetben hagyják úgy, ahogy van.
Poén, hogy AOA-330-at is ledaráltatták, most jól jött volna a homlokfala is pl...
Biztos nagy biznisz lehet vasárban kiszórni minden selejtet, aztán újra megvásárolni a homlokelemeket, vagy mint az IZL-026-nál a már eladott HFY-837 alól visszavásárolni a C hidat...
És akkor említsük még meg azt a "csodálatos" változást, ami a Fiskális út - Béla u. kereszteződést érte. :) Biztosan baromi jó - valamire -, de busszal... Eddig, ha a Videoton felől jöttem, és jobbra kis ívben a Fiskálisra fordultam, az nem volt egy nagy kaland. Most szükségem van mind a négy sávra, vagyis át kell mennem a szembejövők sávjába, és ugyanígy igénybe veszem a Fiskális szembejövő sávját is, és így se marad sok hely a padka, a járdasziget és a "B"-"C" tengelyem gumiabroncsai között. Állítólag biztonságosabb lett, én úgy tapasztalom, hogy több kockázattal jár a mostani manőverezés (busszal), mint az eddigi. És nem hiszem, hogy az ontopik 31-es járatnak könnyebb helyzete van, ellenkező irányból...
(Arról jutott csak eszembe, hogy akik ezeket a lezárásokat csinálják, nem igazán foglalkoznak azzal, hogy létezik jármű a személyautón kívül. Az pedig hab a tortán, hogy sosem sikerül rendesen táblázni, vagy legalább a nem érvényes táblákat egy leragasztással hatályon kívül helyezni. Ha a kereszteződésben le is takarják, az előjelzőkről rendre megfeledkeznek.)
DUD-697 volt az idei Fezen-járaton. Furcsa, hogy nem igazán hirdették, vagyis a megközelítéseket tartalmazó fül nem említette, csak a menetrend szerinti helyi járatokat. A különjáratok a gyakori kérdéses mellékletben szerepeltek csak, eszerint a Bregyó köz és az Új Váralja sor között járt a fesztiválbusz.
A Dabok sokáig a Volán telepen rohadtak (néhányból az üléseket és a kijelzőket átrakták Ikarusokba), pár hónapja elkezdték őket szétvágni Moha-Rakodón. C83-ból Tatabányán kb. 2-3 hónapja selejteztek egyet.
Plusz a váltója is eléggé a végét járja, de már hónapok óta ilyen. Szerintem ha érkeznek új buszok vagy lejár a műszakija, tőle is búcsúzhatunk. Csoda, hogy még egyáltalán működik.
Múlthét pénteken az 5:50-esen LGP-860 már teljesítette az első csuklós a vonalon achievementet. NLF-429 mikor járt a vonalon, még ennél is előbb? Péntek óta csak LGP-t láttam.
A Fortepanos képleírásból a helyszín a KÖFÉM-nél van :)
A megálló utáni épület szerintem ez a piros vakolatos lehet - menj tovább még 20 métert :) -, a megállóhelyek akkoriban vélhetően itt a gyalogátkelőhely és klubház előtti zöldövezet helyén voltak :)
Pedig ez már így marad. Ősztől meg tovább bővül a kör. Viszont a fővonalas 22-es és 25-ös szólósítása nem biztos,hogy jó lesz szeptembertől. Ide kerültek a felszabadult mercik.
Fecskeprti lakosként nagyon nem tetszik a 33as és 34-es fordák átadása.A megszokott mercik helyett most a kivénült,csörgő,zörgő, kevés ülőhelyes,nagy lépcsős Alfák járnak.
... annyi kiegészítéssel, hogy természetesen most is fordákat kaptak, tehát a kiváltásokat, ami például a 42-es fordájába esik, továbbra is az Alba (KNYKK) csinálja.
Rendszám: JHZ-328 Gyártmány: IKARUS Típus: 280.06 , 280.52 /147 FŐ/ Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
1./ A MÁV nem töri össze magát a terület átadásával.
De nyávogni majd nyávogni fognak, hogy a helyi önkormányzattal nem gyümölcsöző az együttműködésük.
Moldova a könyvét 197x-ben írta.
De már abban is arra panaszkodtak a tanácsi vezetők, hogy nem szeretik a MÁV-t, mert nem korrekt, nem együttműködő.
---------------------------
2./ Dunaújváros autóbusz rekonstrukciós terveit egyszerűen törölték.
Egy éven belül.
Azért jók az ilyen "státusz" beszámolók, mert megmutatja azt a különbséget, hogy :
- mi hangzik Viktor látogatása utáni győztes sajtótájékoztatón?
- mi a valóság egy év múlva?
Akkor maradnak a régi buszok, Újvárosnak úgy is jó.
------------------------
3./ A II.számú rendelőintézetet megszüntették, épületét felújították és a felújított épületbe a Kormányhivatal költözik.
ez azt mutatja, hogy Dunaújvárosnak, ellentétben a többi magyar várossal, egészségügyi túlkapacitásai vannak, és már nincs olyan egészségügyi feladat, melynek létrehozásához új épület kell, ezért a volt eü épületeket szabadon fel lehet használni, másra.
-------------------------
4./ Örvendetes viszont, hogy a sportcélú beruházások jól haladnak.
Ebből a szempontból nálam Keszthely a jó példa. Ott van olyan helyijárat, amelyet csak és kizárólag a Hévíz helyközi lát el. Az ablakban egy nagy "H" betű. Dunaújváros érdekes, mert a 2-es járat délelőtti megszüntetésével még a Volán mondta azt, hogy utazzunk helyközivel (hozzátéve, hogy a helyi bérlet nem lesz jó). Pedig egy ilyen szerződés segítene a déli iparterület vagy az északi terület ellátásában, de a vasútállomás elérhetősége vagy akár némi útvonal módosítással a Park Center elérése is megvalósítható lenne.
24. Javaslat Dunaújváros Megyei Jogú Város Közgyűlésének 738/2016. (XI.17.) határozata figyelembevételével, az autóbusszal végzett menetrend szerinti személyszállítási közszolgáltatás megújításának előkészítésére vonatkozó vállalkozási szerződés módosítására http://www.dunaujvaros.hu/system/files_force/dokumentumok/24967/24690.pdf?download=1
"A Főépítészi, Építésügyi és Környezetvédelmi Osztály tájékoztatása szerint a Modern Városok Program keretein belül beszerzésre kerülő autóbuszok legyártása és leszállítása és a kapcsolódó infrastruktúra fejlesztések 2018. I. vagy II. félévében teljesülhet, ennek okán felmerül annak a lehetősége, hogy az autóbusszal végzett helyi menetrend szerinti személyszállítási közszolgáltatás ellátásával kapcsolatos pályázati kiírást szükséges elhalasztani.
Rendszám: DUD-025 Gyártmány: IKARUS Típus: 256 Szin: SÁRGÁSFEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb:A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Rendszám: DUD-203 Gyártmány: IKARUS Típus: 256 Szin: SÁRGÁSFEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb:A lekérdezett jármű nincs forgalomban
"....A feljelentéshez van szükségem rá, amit maga ellen teszek azért amit most mondott....."
Nyilván nem az a cél, hogy szívassuk vagy fenyíttessük a sofőröket, eddig azért nem mennék el. A cél az lenne, hogy mindenkinek megfelelő szolgáltatás legyen egyértelmű feltételekkel.
"Ott ahol meg lett kötve a háromoldalú (önkorm.-NFM-szolgáltató) szerződés, és helyközi járatok helyi járatként használhatóak, ott figyelni kell erre. Dunában azonban nincs ilyen."
Ebből a szempontból nálam Keszthely a jó példa. Ott van olyan helyijárat, amelyet csak és kizárólag a Hévíz helyközi lát el. Az ablakban egy nagy "H" betű. Dunaújváros érdekes, mert a 2-es járat délelőtti megszüntetésével még a Volán mondta azt, hogy utazzunk helyközivel (hozzátéve, hogy a helyi bérlet nem lesz jó). Pedig egy ilyen szerződés segítene a déli iparterület vagy az északi terület ellátásában, de a vasútállomás elérhetősége vagy akár némi útvonal módosítással a Park Center elérése is megvalósítható lenne.
"Évek, évtizedek alatt kialakult gyakorlat, szokásjog, és történelmi előzmények sokasága hozta ezt."
Én még utaztam kiegészítő jeggyel, amelynél a helyközi járat városi szakaszán kívülre kellett csak jegyet venni, ha volt bérleted. Ez a rendszerváltás környékén szűnt meg.
Manapság amennyire kevés az utas, egy gazdaságosabb üzemeltetés valószínűleg megoldható lenne összevonásokkal. Pl. 2-es nincs, de a kisapostagi járat helyit is kiszolgál, 29-es nincs, helyette a kulcsi járat ellátná az északi részt, mellé csak 22-es kellene. Ha nem is egész nap, de csúcsidőn kívül megoldható lenne.
De hogy mindez miért nem kivitelezhető? Ki tudja...
Hmm... :) Odaírják a pdf (és az egész tájékoztató) végén, melyik megállóból mi lesz. "Moharakodó" ezentúl "Fehérvárcsurgó, Moharakodó". Legyen. De akkor a 1809-es és 8093-as mezőkben teljesen következetlen, hogy a járat ezentúl megáll Moharakodón, ha már nem ez lett a neve.
(Bár ez a Moharakodó is következetlen, egyrészt azért, mert a hatályos elnevezése Moha-Rakodó, másrészt pedig, mivel vasúti megállóhely, és máshol így jelölik, helyesen Moha-Rakodó v.mh. lenne. Nem mintha megállnának ott a vonatok, de Csókakőn sem, ami még v.mh. jelöléssel maradt.)
"1. Dózsa mozinál a nem világító tájékoztatás alatt állva próbálj meg felszállni a beérkező helyközi buszra, amelyik még az első ajtót sem nyitja ki.
2. Baracsi úti megállóban város felé várakozó utasok mellett simán elmegy minden ott egyébként megálló helyközi járat, ha nincs leszálló utas.
3. A Vasmű térre vagy a Vasútállomáshoz be sem megy a városba érkező helyközi járat, ha nincs leszálló, pedig a megállók mindkét helyen takarásban vannak, nem is látszik, hogy áll-e ott valaki."
Évek, évtizedek alatt kialakult gyakorlat, szokásjog, és történelmi előzmények sokasága hozta ezt.
Lehet, hogy 1000 alkalomból lenne 2-3-5-8 utas, aki kevésbé frekventált irányban is felszállna helyközire, és helyközi jegyet váltana, de valószínűleg marginális, nem annyira kiszámítható jelleggel történne, mint a helyi járat igénybe vétele és aki tényleg rendszeresen utazik, az bérletezik.(na jó meg személyit mutat) Igen, abban igazad van, hogy elvileg úgy kéne, hogy minden megállóban megáll, ajtót nyit, zár majd indul de mivel 99%-ban nem jelentkezik senki ebből az általános gyakorlat azt hozta, hogy előre tudják hogy hol lehet valaki, hol nem és így közlekednek a járatok.
Ott ahol meg lett kötve a háromoldalú (önkorm.-NFM-szolgáltató) szerződés, és helyközi járatok helyi járatként használhatóak, ott figyelni kell erre. Dunában azonban nincs ilyen.
Eléggé egyöntetű a válasz, én is így gondolnám, természetesen a helyi-helyközi "jegy-át-nem-járhatóságot" figyelembe véve. Azonban a valóság nem ezt tükrözi, és nem minden sofőr gondolja úgy, hogy a városban a helyközi járat a megfelelő térítés ellenében is igénybe vehető lenne, és nem csak azért, mert nem logikus. (Még a 90-es évek közepén volt egy kedvenc sofőrbácsim, aki a távolsági járatnál is mindig morgott, ha bérlettel a szomszéd faluba utaztam, szerinte a helyközi és távolsági járat sem volt azonos a helyközi bérlet szempontjából. A kérdés azonban kifogott rajta, hogy akkor hogy lehet Budapestre utazni a 80 Km-es helyközi bérlettel.)
És ha igénybe vehetőek a járatok, akkor az alábbi mindennapos esetek miként magyarázhatók?
1. Dózsa mozinál a nem világító tájékoztatás alatt állva próbálj meg felszállni a beérkező helyközi buszra, amelyik még az első ajtót sem nyitja ki.
2. Baracsi úti megállóban város felé várakozó utasok mellett simán elmegy minden ott egyébként megálló helyközi járat, ha nincs leszálló utas.
3. A Vasmű térre vagy a Vasútállomáshoz be sem megy a városba érkező helyközi járat, ha nincs leszálló, pedig a megállók mindkét helyen takarásban vannak, nem is látszik, hogy áll-e ott valaki.
Ezek mindegyike a kialakult logikán alapszik, pedig ellentmond a menetrendi leírásoknak. Lehet, hogy tényleg lenne mit átgondolni?
Dunaújváros autóbusz-állomás és Dózsa mozi között utazni, jegyet venni? Ha nem, akkor mi alapján nem? Lehet, hogy nem ártana a teljes helyközi/távolsági vonalat felülvizsgálni ez alapján.
Lehetni MINDENTlehet, csak...
Nézzük először a törvényi hátterét:
A helyközi közlekedés HATÓSÁGI ÁRAS:
Autóbusz-állomás és a Dózsa mozi között pl. 50%-os (10 km-es) diákjegy ára: 125,- HUF
Erre a buszra a helyi közlekedésnél használt jeggyel NEM LEHET felszállni, mert a helyi közlekedés NEM HATÓSÁGI ÁRAS!
Helyi közlekedés esetén:
Autóbusz-állomás és a Dózsa mozi között elővételben 240,- HUF,buszon váltva 290,- HUF a menetjegy ára.
Magyarul a helyközire csak akkor szállhatsz fel, ha helyközi jegyet veszel, a helyire meg eleve nem szállhatsz fel helyközi jeggyel!
Ami a felülvizsgálatot érinti tessenek e terület országgyűlési képviselőjéhez fordulni.....
Egyből felmerül a kérdés, és nem csak itt, hogy ha a menetrendben nincs feltüntetve, hogy csak felszállás vagy leszállás céljából áll meg a járat egy megállóban, akkor azt igénybe lehet venni bárhol? Lehet tehát Dunaújváros autóbusz-állomás és Dózsa mozi között utazni, jegyet venni? Ha nem, akkor mi alapján nem? Lehet, hogy nem ártana a teljes helyközi/távolsági vonalat felülvizsgálni ez alapján.
Persze lehet, csak nem életszerű, nem "szokványos" és ezért "nem szeretik" és terelik át az utast a helyire, hogy menjen azzal.
Ha 1-1 alkalommal bepróbálod az még belefér, de hogy naponta oda-vissza megtedd, ahhoz már a helyi bérlettel jobban jársz, azzal meg oda utazol a városban ahova akarsz. :) Napi 500 Ft, csak munkanapokon 2500, havi szinten 10.000 felett.
"...a térkép ugyanis megmutatja az átszállásokat a vasútra és helyi járatokra is."
Már ahol fel van töltve a helyi járat. Ahol nincs, ott városon belül is helyközit javasol. Egyébként pontosnak tűnik az elírások, helytelen megállóhely nevek ellenére is.
Egyből felmerül a kérdés, és nem csak itt, hogy ha a menetrendben nincs feltüntetve, hogy csak felszállás vagy leszállás céljából áll meg a járat egy megállóban, akkor azt igénybe lehet venni bárhol? Lehet tehát Dunaújváros autóbusz-állomás és Dózsa mozi között utazni, jegyet venni? Ha nem, akkor mi alapján nem? Lehet, hogy nem ártana a teljes helyközi/távolsági vonalat felülvizsgálni ez alapján.
Kétlem, mivel a Hankook elég szigorú követelményeket támaszt az autóbuszokkal szemben, és abba már ilyen autók nem igazán férnek bele. (Az is meglepne, ha a Tesó Bt. megválna tőle.) Eseti pótlást tudok legfeljebb elképzelni, de tartósan semmiképpen. Főleg, hogy a nem rég beszerzett Tourinók után újabbakat is vásárolt az Atlasz, az általam ismert legfrissebb a PCJ-731.
"A régit elbontják és új buszváró pavilont építenek a 62-es számú főúton, a sándorházi megállóban és a Szilágyi Erzsébet úti áruháznál. Felújítják a Bagolyvárnál és a Szórád Márton úton lévő buszöblöket" (https://dunaujvaros.com/hirek/201706/oktoberben_megkezdodhet_az_elmenyfurdo_felujitasa közepén olvasható). Miért nem tűnik fel senkinek, hogy az "Evangélikus templom" megálló dél felé tartó párját is meg kellene építeni a Szilágyi Erzsébet úton? Egyébként jóval több felújítandó megálló is van a városban, eléggé kritikus is, mint pl. a "Baracsi út" a városközpont felé, amely ráadásul helyközi megálló is.
AOA-323 ácsorog az Ady buszmegálló végében a Kohász utcánál egy piros szgk., KNYKK baleseti helyszínelő és rendőrautó társaságában. Külsérelmi nyom egyik járművön sem látható.
7végén és hétfőn IDZ-423 Classic vonatpótlózik Dunaújváros-Pusztaszabolcs között. Akit érdekel keresse meg egy jó fotó erejéig, megpróbálom jó helyen hagyni, hogy ajtós oldalról szép képek készülhessenek. 11:30-ig lesz ott, utána átállok vele a vasútra.
Székesfehérvár, helyi összevont flotta: 69 jármű totálban; 41 csuklós és 28 szóló bontásban. Cég szerint pedig 56 ebből a KNYKK helyi üzemhez, 13 a VT-Arrivához kötődik.
Emellett a KNYKK helyközi része ad több mint 20 járművet besegítvén műszakváltások környékén, Ikarus 280-tól kezdve MB O345G Conecto-n át Rába Contact 102-ig sokféle típus megtalálható (avagy adott esetben szinten másik üzemtől ideiglenesen átteljesítő Volvo B10L Steyr SN12).
Írtam anno, hogy hoztak be még kettőt, abból az egyik ex PostAuto-féle Hess forgalomba került, PAZ-476 rendszámmal. Seregélyes felé távozott Fehérvárról, megkockáztatom, hogy az ottani helyi járat üzemeltetője lett az új tulajdonosa, bár ez még csak erős sejtés. Maradt eredeti flottaszínű.
Sziasztok érdeklôdnék hogy ezek a 280-asok Fejér megyében még mind megvannak? :AOA-303,304,309,315,318,323,334,365,442,444,448,452,453,455,458. BPG-605,806. CCP-797. DUD-619,695,696,697,765,766,767. GMY-388,391,392,395,396. JHZ-333.Illetve, hogy van-e még nálatok forgalomban ráncajtós ikarus?
Lehet, de nem hinném, hogy valaha még járni fognak. Ügyfélkapun le lehetne keresőzni, de meglepődnék, ha forgalomban lennének. A KNYKK-nál tudtommal már csak a fehérre festett KUG-320 van, de mostanában nem használják, utoljára Fehérváron a Merci vontató mögött láttam.
Ma döntött a közgyűlés elektromos buszok beszerzéséről a helyi közlekedésbe. Még mindig nem ismert, hogy ki szolgáltat, de a nagyvárosokat elnézve nem kizárható, hogy saját társaságot hoz létre, és nem a KK lesz a szolgáltató, konkrétumot azonban még sehol sem lehetett látni/hallani. Az elektromos busz ötlet kipattanásának ideje és a helyi szolgáltatás leépülésének ideje azonban jelentősen eltér, így nem valószínű, hogy ezt látva bárki is az elmúlt 10 évben már erre készült volna. Vagy mégis, csak az idő nagyon eltolódott?
A múlt héten a Vasútállomás melletti autóbusz-állomás építésének lebonyolítását felügyeli helyi céget is kinevezték, így abban a témában is van mozgolódás. Részletek azonban itt sem ismertek.
Egyszóval változás várható több fronton is, csak az idő és a mód ismeretlen. Vajon ettől javulást várhatunk?
Szükséges rossz lett? Sajnos valóban. 20 évvel ezelőtt délután több járatra alig lehetett felférni, ma a legtöbbször csúcsidőben a csuklósokon is 8-10 ember ücsörög. Kb 10 éve esett drasztikusan az utaslétszám, érzésem szerint negyede alá (!!!), érdekes lenne erről látni jegyeladási statisztikákat. Erre lépésként jött a jelenlegi járatokra csökkentett racionalizáció, amivel valószínűleg további utasvesztés volt. A géppark nem igazán fiatalodott, jelenleg is megszokott a 280-as Ikarus, pár 15 éves Volvo-val kiegészítve. Az utastájékoztatás elektronizálása sem sikerült túl jól. A legutolsó összejöveteles felmérés utáni változtatást ha jól emlékszem, nem finanszírozta az önkormányzat, rátolta volna a Volánra, aki nem vállalta. A város lakossága 60 ezerről 45-re csökkent, a városalapítók beleöregedtek az ingyenes korosztályba, az utasok többségét is ők teszik ki. Azt senki nem akarja megérteni, hogy a helyi közlekedést nem csak a városiakra, hanem a kistérségből idejárókra is igazítani kellene.
Egyszóval minden jelentősen negatív irányba fordult, így nincs min csodálkozni, tényleg szükséges rossz lett mindhárom fél szemszögéből.
Ugyanígy megnézhetjük a távolsági közlekedést is. Nagyvároshoz nem méltó útszéli, egyik oldalon fedett váró nélküli megállóhely a Dózsánál. Több járat megszűnt, helyi kocsik szinte már csak az Észak-Dunántúlra indulnak. Megszűnt Gyula, Szolnok, Harkány, rövidült Sárvár, Sopron. Meglepő módon a legtöbb nagyváros a szegedi járatokkal érhető el. Ezek a tények is elgondolkodtatóak.
Én már azt várom, hogy a GMY-392 vagy valamelyik ex fehérvári roncs ketétörjön menet közben. Vagy az exgenfi Volvók budiajtaján kiessen valaki vagy a KBK-783 miatt perbe fogják a KK-t légköri zavar okozása miatt.
BOS-785: Nem tudom. Tegnap 1 körül Fehérváron láttam üres járatban. Jó volt látni, hogy GSR-171 még mindig jár. Egész jó állapotban van. JWU-495 tegnap Enyingre ment 1 -kor.
Egy jó ideje csak az AOA-560 jár, az a fordakocsi. Tél elején még felváltva jártak a JHZ-335-tel (reggel egyik, délután másik), utóbbin nem volt kielégítő a fűtés, így maradt az '560, állandóra.
Köszönöm a könnycseppeket és a virágkosarakat - :) -, de elnéztem a dátumot az újbóli 1 éves előfizetésre, így hiába utaltam a hétvégén, csak munkanapokon foglalkoznak ezzel a freeweb-nél, így remélem holnap már minden visszaáll a kerékvágásba az inaktív státuszból.
R.I.P. Közel 5 éve frissült utoljára, akkor még messze volt a KNYKK. De az Internet Archive Wayback Machine a nagy részét elmentette. Köszönjük htibor munkáját.
De a felújítás után arra fog járni a 40-41 (ami igazából a 43-44 kibővített változata), így csúcsidőn kívül és hétvégén is lesz buszuk. Ez az iskolás járat kétségkívül egy kompromisszumos megoldás.
---------------------
LEP-310 a 42-esen jár.
---------------------
FKS-236 újra forgalomban, valószínűleg tartalék lett.
Nem pont úgy váltják a fordákat, mint a transmanos időben, legalábbis eddig úgy tapasztalom. Az FLX-249 a látogatásod másnapján már vonatpótlózott, elképzelhető, hogy akkor ment helyette a PBL-203 az alvállalkozós járaton.
(Bár a vonatpótlásra is bedobtak néhány Conectót Szabadbattyán és Balatonszentgyörgy között, amire inkább tettem volna legalább Intourót.)
Érdekes, hogy negyed évig tartott. Biztos valami gépészeti matatás is lehetett, az szokott hónapokban mérhető lenni. Akkor egy valamikori 2-es szemle szerű dolog volt.
Várjuk az LLE-643-at is...
A helyis Volvoékra is ráférne ilyesmi állagóvás már.
2000. júliusában. Sajnos gyakran kell vele utaznom. Egyszer az ablakából rámömlött egy kis esővíz, pedig csukva volt (erről akkor írtam egy részletesebb kommentet). Nagyon ráférne már egy HHR szintű felújítás, vagy legalább egy teljes takarítás.