az a baj, hogy a "lakosság" igencsak hiányában van a kompromisszumkészségnek, ami ugye bármiféle megállapodás alapvető feltétele... Nagyjából annyi a kompromisszumkészség, amennyi a bizalom a mostani vezetésben.
- reális célkitűzésként lehet ragaszkodni a kéregalagutas vezetéshez (a nyílt árok helyett), ami zajhatás szempontjából lényegesen kedvezőbb, azonban van hátránya is: az alagút kijáratainál nagyon koncentráltan jelennek meg a levegőszennyező anyagok... Nem tudom, hogy lenne-e elég hely a megépítéséhez. Másfelől meg tényleg nem értem: ha van itt egy ilyen, fontosnak tartott(?) útvonal, melynek nyomvonalán van egy kiemelten zűrös, egy kilométeres szakasz, ahol várhatóan hatalmas lakossági ellenállás prognosztizálható, akkor miért nem próbálnak meg nyíltan tárgyalni és lenyelni azt a békát, hogy esetleg a lakók csak a drága kompromisszumot fogadják el? Az eddigi sunnyogással csak azt érték el, hogy a mostanra kialakult felfokozott állapotban még az is necces, hogy egyáltalán a mélyalagút(!) tervét át tudják-e erőltetni. (Ráadásul nekem, aki a tervezett kijárat közvetlen közelében lakik, még ez is csak úgy lenne elfogadható, ha a kijáratot elcsúsztatják a darugyárig.)
az a baj, hogy a "lakosság" igencsak hiányában van a kompromisszumkészségnek, ami ugye bármiféle megállapodás alapvető feltétele...
(itt a fórumon is, hemzseg a minekazide, meg a megkellállítanieztaszörnyűséget c. állásfoglalás...)
- reális célkitűzésként lehet ragaszkodni a kéregalagutas vezetéshez (a nyílt árok helyett), ami zajhatás szempontjából lényegesen kedvezőbb, azonban van hátránya is:
az alagút kijáratainál nagyon koncentráltan jelennek meg a levegőszennyező anyagok...
- a FlórFerenc esetében meg ésszerű elvárás, hogy ne az legyen a csp-ot kiszolgáló út, hanem építsenek egy azzal párhuzamos utat kb. 1-200m-re, ami az alacskai/királyhágó körforgalomba csatlakozik.
így megmarad egy véderdősáv a a flórferencieknek, és az erdő sem lenne félbevágva (mint pl. egy esetleges péterfalvi u. meghosszabítás esetén)
- aztán ott van az üllői úti csp. kérdése, ami ugye nincs betervezve, de sok előnnyel járna, amire indirekte a "minek engedjük át az utat a kerületen, ha nincs semmi hasznunk belőle" c. állásfoglalás is utal...
Anak elenére, hogy az első ütem első szakaszát többször a Péterhalmi , többször az Ipacsfa utcáig jelezték, tegnap a helyi TV műsorában az alpogármester a Flór Ferenc utcát mondta. A helyszínen állva beszélgettek. A riporter meg is kérdezte, hogy innen hová vezetik el a forgalmat, amíg nem épül meg a folytatás. A válasz valami kitérő volt, hogy nem szeretnék elzárni az erdőtől a lakókat, de a háttérben egy földdel telepakolt Kamaz haladt el, amit a kamerás fel is vett.
Én arra lakom és már láttam nem egy, nem két ilyen teli Kamazt elhaladni ott. Most mit is visznek és honnan? Mi történik a háttérben??
Az ő részükről korrekt. Az a baj, hogy azt, hogy akár csak a javaslatot is kitegyék a netre, a XVIII kerületben nem valószínű, hogy meglépnék: amiatt az egy kilométeres szakasz miatt nagyon nagy a lakossági ellenállás, a vezetőség meg szvsz a sunnyogás mellett tette le a voksát.
Aprócska megjegyzés, hogy jó volna a hírekről, információkról időnként azokat is értesíteni, akik - bármilyen okból - nem tudnak internetezni, illetve a környékbeliek közül sem biztos, hogy mindenki ismeri a KKK fórumot, ezért nem talál el a lev.listára sem. Esetleg időnként valamiféle "postaládás szórólapos" terjesztés? Mit gondoltok erről?
A magam részéről úgy vélem, hogy ezzel a projekttel kapcsolatban elég vérszegény az információáramlás, beleértve ebbe minden szereplőt. Hogy ezen javítsak valamit, létrehoztam egy levelezési listát: hogy legyen egy olyan média, ahol véleményeket lehet cserélni, ahol meg lehet beszélni a friss híreket, esetleg egyeztetni a közös teendőket. (És amely azoknak is megfelel, akik nem rutinos törzsasztal tagok.)
Szerintem meg pont azt írja a térkép, hogy "védelemre javasolt erdőterület". Ha megnézed, az "országos jelentőségű védett természeti terület" sötétzöldje az a sötétzöld, amivel a budai hegyvidéket jelölték. Ennél valamivel halványabb zöld jelöli a védelemre javasolt területeket, ilyen a Halmi-erdő is. Mindenesetre üdvözlöm azt, aki ezt a színskálát választotta, mert hosszú percekig nézegettem, mire erre a következtetésre jutottam.
Egyébként ellentmond a védettségnek az, hogy annak határát a bevezető utakon kócsagos(?) táblával jelölni szokták, túrázásaimon legalábbis ezt látom mindenfelé.
Abban feltétlenül egyetérthetünk, hogy a természet értékeinek védelme messzemenően fontos (magam is gyakorló természetjáró vagyok), ugyanakkor én - kicsit sarkítva - inkább tartom helyi Népligetnek ezt az erdőt, mintsem egy arborétumnak. Magyarul kikapcsolódásra tökéletes (most), de ha keresztülmegy rajta egy út majd, egyszer, az sem fog a természetnek megártani. Inkább fog az embereknek, akik kikapcsolódásra, pihenésre használjuk az erdőt.
Ezt a kérdést csak azért tartom fontosnak, mert nagyon nem szeretném, ha bármilyen zöldmozgalom megkörnyékezné az út ügyét. Félek ugyanis, hogy ez esetben az emberek nyugalmánál nagyobb prioritást kapna a természetvédelem, ez pedig a beruházás ellenzői körében megosztottsághoz vezethez. Az oszd meg és uralkodj-elvét pedig kitűnően ismerik városatyáink...
Büszkeségünk a Halomi erdő-Lakossági fórum Csoportok: alap Szerző:
Lakossági fórumunk időpontja és helye: November 15. (csütörtök), 16 óra, M5 logisztika kft. Telephelye (volt darugyár), Cím: Péterhalmi út 8., tömegközlekedéssel való megközelítés a 82-es busz segítségével.
Zöld felületeink megóvását fontosnak tartó lakótársaink kezdeményezésére civil szervezeteink napirendre tűzik az erdőinkben folyó tevékenységek megismerését. Célunk, hogy közbenjárásunk eredményeként a Halomi erdő valóban a természetkedvelők kikapcsolódási terepe legyen, ahol nincs ipari tevékenység, illegális szemétlerakás, vagy a faállományt károsító aránytalan tehergépjármű forgalom.
Szervezők: Katona Sándor Kertvárosunk 18 Egyesület elnöke Baraksó Gábor Alacskai Környezetért Egyesület elnöke Endrédi János Pestszentimre Környezetéért Egyesület elnöke
Megtaláltam a Budapest főváros településszerkezeti tervének természetvédelemre vonatkozó térképét, ezen pontosan azt írják, hogy országos jelentőségű védett természeti terület..
Itt a link: http://htv.uw.hu/tszt_termeszetvedelem1.jpg
Még az jutott eszembe, hogy létezik olyan, h közösségi szociális munkás, akinek a feladata az, hogy segítsen a közösségnek az érdekeikért való kiállásban. Szerintem hazánkban nem igazán elterjedt, de igen hasznos lehet, ha be tudunk vonni egy ilyen személyt, aki már ismer stratégiákat, de akár abban is tud segíteni, h közelebb hozza a két felet. Többféle irányzat van ebben is. alapvetően 3: közösségfejlesztés, közösségtervezés és közösségi akció. Nálunk elsősorban közösségfejlesztésre és akcióra van szükség (szerintem). Előbbi röviden abból áll, h összekovácsolja az azonos érdekű és/vagy "tulajdonságú" és/vagy azonos helyen lakó közösséget, segít nekik kiállni az érdekekért. Utóbbi a konkrét akciók tervének kidolgozásában tud segíteni. Ezek az "irányzatok" tisztán nem léteznek, keverednek (legalábbis ezt tanultam és elég logikusnak is tűnik). A közösségfejlesztő és talán az akciót segítő közösségi szoc. munkásnak is elsődleges feladata a közösség érdekeinek képviselete, de csak terelgető módon, azaz maga a közösség áll ki az érdekeiért, a közösségi szoc.munkás csak segít.
Egy igen jelentős alakja volt a közösségi szociális munkának Saul Alinsky. Magyarországon több könyve is megjelent. Ő eléggé radikális és fondorlatos terveket készített és hajtott végre, amik a segítségünkre lehetnek. A "radikális" itt NEM lincselést vagy fizkai agressziót jelent! Meg kéne szerezni a könyveit, átböngészni hátha találunk használható dolgot. Megpróbálom megszerezni Alinsky könyveit, mert még jól jöhetnek (akár csak saját használatra is)! Pl. egyik könyvéről itt olvashatsz.
Ő mondta többek között azt is, hogy
"Minden gyökeres változást megelőz egy passzív, egyet nem értő, de nem kihívó beállítottság az emberek részéről. Reménytelenül sikertelennek, megvertnek, elveszettnek kell érezniük magukat, hogy el legyenek szánva: szakítanak a múlttal és szerencsét próbálnak a jövővel."
lehet, hogy a wikipédiának van igaza, én mégis a Pilis Parkerdő Zrt. munkatársainak hiszek inkább, akik persze lehet, hogy rossz tájékoztatást adtak róla, és az igen nagy baj lenne.. :)
Igen, ez lesz, csak kár, hogy ezzel a fórummal még csak ma találkoztam, így a héten már nem tudok bemenni az önkormányzathoz.
Más... A hozzászólások visszaolvasásában kb. 180.-nál megakadtam, annyira parttalannak éreztem a dolgot. Néha megtudtam vmit, megnyugodtam kissé, aztán megint jött vki...
Most költöztünk ide pár hónapja. Egyáltalán miért adtak építési engedélyt ide?
Mert még nincs kiszabályozva az út helye. Magyarul a kerület telekkiosztásában még nincsen meg az út (40 méter széles) helye. Más kérdés, hogy el lehetett volna rendelni (gondolom) változtatási tilalmat azokra a helyekre, ahol az út menne, de a pontos nyomvonal még nincs kijelölve és valljuk be, a képviselőtestületnek is könnyebb ez esetben nem foglalkozni ezzel, mert egy ilyen intézkedés már az építkezés előkészítésének egy konkrétan megfogható lépése lett volna. Mint ilyen, politikailag kockázatos megtenni anélkül, hogy a lakók véleményét megkérdezték volna. A nem döntéssel (ami, mint tudjuk, szintén egy döntés...) inkább felvállalták tehát annak a kockázatát, hogy néhányan az út nyomvonalán fognak építkezni pár évvel a kisajátítás előtt, mintsem hogy azonnal elvigye őket a népharag (attól függetlenül, hogy akar-e bárki is építkezni).
Más kérdés, hogy a lakfórumon megkapták a népharagot amúgy is.
Janicsar! Én is csak a neten találkoztam véletlenül a Városkép okt. 8-i számával, és ott láttam az önfeledt ömlegést, h milyen jó is ez a körút, de semmi nincs arról, h ez mivel jár majd. Így ma írtam és küldtem egy levelet a kedves szerzőnek, aki amúgy a felelős szerkesztője a lapnak.
Inkább járj utána személyesen az önkormányzatnál, a neten aligha fogod megtalálni az éppen aktuális terveket. Félreinformálni magadat pedig nem szerencsés, mert az optimális mennyiségtől eltérő számú álmatlan éjszakát okozhat.
Ne érts félre, jelen formájában én sem támogatom az út megépültét, mert szerintem nem a létező legjobb megoldás került előterjesztésre. (Aggályaimat valahol lejjebb meg is fogalmaztam.)
De a korrektségért szeretném felemelni a szavamat. Hozzászólásodban részben olyasmit sikerült kiemelned félkövér betűkkel, ami konkrétan nem igaz. A (Péter)Halmi-erdő ugyanis nem élvez természetvédelmi védettséget.
A fenti Magyarország valamennyi nemzeti parkjának, természetvédelmi területének és tájvédelmi körzetének listája.
Ezt az erdőt tehát nem a természeti értékei (értsd: védett növények, állatok, képződmények) miatt kell védeni, hanem azért, mert a környékbeliek számára - a magam számára is - értéket képvisel. A kettőt nem szabad összemosni. Az előbbi egyetemes, globális érdek, az utóbbi lokális, így nem olyan magas rendű. Tényleg, nem kekeckedésből írom ezt, hanem azért, hogy bárki, aki ide látogat, korrekt információk alapján ítélje meg a helyzetet.
Direkt írtam, h "ahogy én tudom", mert sajnos a lakossági fórumon nem tudtam ott lenni, de a szomszéd elmondta, hogy mit látott ott. Szerinte a mi házunk, ami az 5. telek a Fiume utcától (beleszámítva a sarki házat is!), már megmaradna. A gáz az, hogy ezzel sem vagyunk beljebb.
Örülnék, ha vki informálna, hogy hol tudok meg részleteket a tervről (az interneten), mert én csak semmitmondó cikkeket találtam. Előre is köszi. (Azért még visszanézek korábbi hozzászólásokra, hátha már esett szó erről.)
A Nagykőrösi út (kerület egyik széle) a kezdet, Ipacsfa utcai a szennyvíz-iszap lerakodó csatlakozása lesz, a Nefelejcs utcai az, amit én Gyömrői úti csatlakozásnak hívtam (a kerület csaknem másik határa), a Ferihegyi út pedig már jócskán 17. kerület. Az Ipacsfa és a Gyömrői/Nefelejcs fekszik van a kerület legnagyobb része.
Ez kb. olyan, mintha az Üllői útra felmehetnél a Szarvas csárda téren, a Lakatos utcánál, meg mondjuk a Lajosmizsei sorompónál, máshol nem..
- az Üllőire - mint az egyik leglényegesebb kerületi út - nincsen csatlakozás - az Ipacsfa és a Nefelejcs között sincsen, csak felette áthajtás. A távolság itt elég nagy, ráadásul szerintem az a Nefelejcs téves, mert elvileg az épülő Aucahnnál lesz, az meg nem a Nefelejcs.