Keresés

Részletes keresés

jakyg Creative Commons License 2019.06.03 0 1 128547

Ezt én az etomcat nevű észlény azóta eltávolított hozzászólására írtam.

Előzmény: jakyg (128534)
korxi Creative Commons License 2019.06.02 0 0 128546

Aki ért hozzá, meg tudná mondani hogy egy ilyen Viking longshipnek az orrán levő oszlopon milyen műszerek/szenzorok vannak?

Konkrétan, az a nyolcszögű henger egy kamera, vagy csak fényszóró?

 

https://www.danahfreeman.com/viking-river-cruise-longship/#prettyPhoto

 

Ha kamera, akkor annak a felvétele valószínűleg többet mondana, mint az eddig nyilvánosságot kapott felvételek összesen.

ifj Nagy Gábor Creative Commons License 2019.06.02 -1 0 128545

A repülőgép balesetek, a ritka hajó balesetek  látványosak, sok hülyeséget lehet róla írni, elszabadulhat a fantázia.

A 4-es fű út baleseti statisztikájával a kutya nem törődik. (közelmúltban 6+4 ember)

A hajóbalesetek száma statisztikailag ki sem mutatható.

 

Alapvetően nem vitatom, amit írsz: a hajóbaleset a közúthoz képest ritkább, az áldozatok száma is kevesebb.

 

De engem nagyon érdekelne: vajon mit mutat(na) a statisztika, ha a forgalom volumenéhez viszonyítanánk?

 

Tehát pl. hány km autózott/hajózott "út"-ra jut egy baleset? Vagy: hány ezreléke hal meg az utasoknak (járművezetőknek, személyzetnek) közúton és vízen?

 

Mert oké, hogy (pl. Magyarországon) naponta többen halnak meg közúton, mint vízen, de azért jóval több a közúti jármű is, ami közlekedik.

Előzmény: gepesz (128528)
FOMA Creative Commons License 2019.06.02 0 1 128544

"A hajóállomáson kikötött, 11:15 körül még ott volt, 13 óra után már nem."

 

Ott végzi a rendőrség a beléptetést/útiokmány kezelést. Köszi az infót, szoros lesz.

 

Próbáltam ránézni az Új Hungárián (Novotel) az ATIVIZIG webkamerájára, de szomorúan konstatáltam, hogy már nincs.:.-(

Előzmény: ifj Nagy Gábor (128543)
ifj Nagy Gábor Creative Commons License 2019.06.02 0 0 128543

Délelőtt 10:30 körül érkezett Szegedre, a Szabadság úszóházról láttam. :) (De csak fél órával később esett le, hogy ez az, amiről itt olvastam már. :D )

 

A hajóállomáson kikötött, 11:15 körül még ott volt, 13 óra után már nem.

 

"Ránézésre" úgy jó 10 km/h-val mehetett, az akkor innen még közel 24 óra. Éjszaka is megy (írta valaki, hogy nonstop üzemmódban halad)? Azért most vannak ronda nagy uszadékok itt, éjszaka azokat meglátják?

Előzmény: FOMA (128540)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.06.02 -4 0 128542

Az egyértelmű, hogy a Viking Sigyn kapitányát akarják felelőssé tenni az ügyért, és az is, hogy minden "bizonyíték" ellene szól...

...de majd a vizsgálat kiderít mindent (legalábbis remélem).

Előzmény: korxi (128541)
korxi Creative Commons License 2019.06.02 -2 2 128541

"Ezután kétség sem férhet a Viking Sigyn kapitányának felelősségéhez. "

 

Dejó, akkor itt és most le is lehet zárni a vizsgálatot, hiszen csak el kell olvasniuk az Origo ckkét, ott van a tuti. Sőt, még a bírósági eljárást sem kell lefolytatni, hiszen megállapították a felelősséget is.

Egyedül a büntetés mibenléte és mértéke nincs beleírva a cikkbe, de gondolom arról is csak meg kell kérdezni az Origot, megmondják szívesen.

Előzmény: Mlle. Grenelle (128533)
FOMA Creative Commons License 2019.06.02 0 0 128540

Köszi. Közben lehajózott a térképről, nyilván javában a Tiszán jár, izgalmas lehet versenyt úszni az idővel. Én azért a kedvéért még innék néhány kávét a munkások helyében a zárás előtt, nehogy már pár órán múljon az átjutás.:-)

Előzmény: Pedrofon (128535)
Mopat Creative Commons License 2019.06.02 -1 0 128539

Ahogyan Qui-Gonn mester mondta az akkor még ifjú Obi-Van Kenobinak:

"-Mindig van egy nagyobb hal..."

Szerencséjük volt, hogy folyami szállodahajó orra és a rakpart közzé csapódott először az óceánjáró, és így eltolta őket. Ha ugyanis a part és a kétszázötvenvalahány méternyi szörnyeteg közzé szorulnak, akkor újabb szomorú hír kerül a médiába...

 

Csak egy kérdés:

Nyugati szakirodalom-főleg hadihajók kapcsán-gyakran csámcsog olyanokon, hogy ezt vagy azt a hajót már a kortársak is balszerencsésnek tartották. Meg, hogy a matrózok szörnyen babonásak voltak...

Ehhez hasonló jelenség van(volt) mondjuk a Dunán/Balatonon járó hajók és legénység kapcsán? Voltak hírhedten balszerencsés hajók?

Vagy ez csak urban legend, amik maguk a szakírók terjesztettek el?

Előzmény: KZX003 (128536)
zjakabfi Creative Commons License 2019.06.02 -2 4 128538

Tëñýłęğ?

Előzmény: gigabursch (128537)
gigabursch Creative Commons License 2019.06.02 0 1 128537

Nem védem az esetet, de aki androidos telefonról pötyög, annak mindenét átírja a rendszer, anélkül, hogy észrevenné.

Előzmény: jakyg (128534)
KZX003 Creative Commons License 2019.06.02 0 0 128536
Pedrofon Creative Commons License 2019.06.02 0 6 128535

BOHEMIA Csehországból Szlovákiába fél Európán áthaladó személyhajó csütörtökön áthaladt Vácon. Frank és Kurdeejay fórumtársakkal sikerült a különleges utazót elkapnunk. A hajón felirat igazolja: Prágától a Domasa tóig 2800 km az út:

Előzmény: FOMA (128522)
jakyg Creative Commons License 2019.06.02 0 0 128534

A szállodahajó egybe írandó.

Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.06.02 -2 1 128533
etomcat Creative Commons License 2019.06.02 -9 1 128530

> A hajóbalesetek száma statisztikailag ki sem mutatható.

 

Nagyjából 10 naponta elsüllyed valahol a világóceánon egy-egy 200 méter feletti "crude carrier" vagy egyéb óriás hajó. Kisebbeket nem is számolják, főleg az ilyen afrikai, dél-kelet ázsiai térségekben.

Előzmény: gepesz (128528)
forgószem Creative Commons License 2019.06.02 0 5 128529

Olvasom a hozzászólásokat, azért pár dolgot tisztába kéne tenni. Ez a baleset elkerülhető lett volna ha a HSZ-t betartják. Persze van még kérdés tisztázatlan bőven ezért én nem is ítélkezem.

Csak ezeket a jogszabályokat kellene értelmezni, ezek alapján kérdezni és akkor a laikusok sem írnak nagy sületlenségeket.

(Legjobb a 112-es szám hívása. Mit kezdett volna a telefon kezelője az ukránnal, elsődlegesen neki kötelessége azonnal bejelenteni. Hajózásban 16-os csatorna  Mayday Mayday Mayday elsőbbségi vészhívás, ilyenkor mindenkinek hallgatni kell, hogy ne zavarja a forgalmazást.( Rádiós szabályzat))

Aztán a jogszabályok: Hajózási Szabályzat

1.04 cikk – Kötelező gondosság

1. A hajónak mindenkor biztonságos sebességgel kell haladnia.

2. A hajó vezetőjének az e Szabályzat külön rendelkezése hiányában is meg kell tennie a kötelező gondosságból és a bevált szakmai gyakorlatból fakadó valamennyi elővigyázatossági intézkedést, hogy elkerülje különösen:

a) az emberéletet fenyegető veszélyt;

b) a hajókban vagy úszó testek kötelékeiben, partban és a hajóútban vagy annak közvetlen közelében levő

bármilyen műtárgyban, illetve berendezésben okozott kárt;

2.05 cikk – Rádiótelefon

1. A hajók – vagy hajó és part – közötti, továbbá a hajón, illetve köteléken belüli rádiókapcsolathoz a frekvenciasávok nemzeti felosztásának megállapításáról szóló jogszabályban meghatározott csatornák használhatók.

2. A hajók a találkozás, keresztezés, előzés, fordulás, elindulás, kikötőbe vagy mellékvíziútra való ki-behajózáskor, zsilipeléskor, egyéb műveleteiknél elsődlegesen rádiókapcsolat útján létesítsenek kapcsolatot a közléseik adásához és mások közléseinek fogadásához. Ha a hajók közötti rádiókapcsolat felvétele sikertelen, az e Szabályzat szerinti hang- és fényjelzéseket kell alkalmazni.

6.01 cikk – Fogalommeghatározások

E fejezetben alkalmazásában:

a) előzés: amikor a hajó (előző hajó) más hajót (előzendő hajót) hátulról, annak bordasíkjához viszonyított 22°30‘

értéket meghaladó szögben megközelít és megelőz,

6.03 cikk – Általános szabályok

1. A találkozás vagy az előzés csak akkor engedhető meg, ha a hajóút szélessége – valamennyi helyi körülményt és más hajók mozgását is figyelembe véve – kétséget kizáróan elegendő az egyidejű áthaladáshoz.

2. Az alábbi 3.17, 6.04 és 6.10 cikkben előírt látható és hangjelzéseket a kötelékben annak a hajónak kell leadnia, amelyen a kötelék vagy a mellévett alakzat vezetője tartózkodik.

3. Találkozásnál vagy előzésnél az összeütközés minden veszélyét kizáró irányban haladó hajók nem változtathatják meg sem menetirányukat, sem menetsebességüket úgy, hogy ezzel az összeütközés veszélyét idézzék elő.

4. Ha a hajó vezetője összeütközés veszélyét észleli, a hajónak egy nagyon rövid hangokból álló sorozatot kell leadnia.

6.09 cikk – Előzés: általános szabályok

1. Az előzés akkor kezdhető meg, ha az előző hajó meggyőződött az előzés veszélytelenségéről.

2. Az előzendő hajó köteles szükség és lehetőség szerint az előzést megkönnyíteni. Köteles sebességét csökkenteni, ha ez szükséges ahhoz, hogy az előzés biztonságos körülmények között és elegendően gyorsan menjen végbe ahhoz, hogy más hajó haladását ne zavarja.

6.10 cikk – Előzés

1. Az előzést végző hajó általában az előzött hajó bal oldala felől köteles elhaladni. Ha az előzéssel összefüggésben nem merül fel az összeütközés veszélye, az előző hajó az előzött hajó jobb oldala felől is elhaladhat.

Ha az előzés az előzött sebességének és menetirányának megváltoztatása nélkül megvalósítható, az előző hajónak nem kell hangjelzést adnia.

7.1 Duna

7.11 cikk – Rádióhasználat és radarhajózás

1. ADuna fő ágán a rádióhasználat az I. rész 4.05 cikk 2–3. bekezdése és az e rész 2.05 cikk 4. bekezdése szerint kötelező.

8.05 cikk – Találkozás, útvonalak keresztezése és előzés

10. Előzésnél az I. rész 6.09 cikk 1. bekezdésében és a 6.10 cikk 6–7. bekezdésében foglalt rendelkezéseket kell alkalmazni

a következő kiegészítésekkel:

a) géphajó akkor előzhet, ha az utolért hajót sebességének vagy útirányának megváltoztatására nem kényszeríti,

b) az utolért hajó az előzést nem akadályozhatja.

 

Hajóútszűkület: a folyó azon szakasza, ahol az aktuális napi vízállásnál nem biztosítható a Duna Bizottság ajánlásában megállapított hajóútszélesség (180 m) Szerintem itt tilos az előzés, de ebben nem vagyok biztos.

gepesz Creative Commons License 2019.06.02 0 5 128528

Az emberi cselekedetben benne van a baleset lehetősége. Igyekezni kell minél szűkebbre venni a kört, ideális esetben kizárni.

Persze ez nem megy. Ezer oka van. Legrosszabb maga az ember.

A repülőgép balesetek, a ritka hajó balesetek  látványosak, sok hülyeséget lehet róla írni, elszabadulhat a fantázia.

A 4-es fű út baleseti statisztikájával a kutya nem törődik. (közelmúltban 6+4 ember)

A hajóbalesetek száma statisztikailag ki sem mutatható.

Ne vonja le senki azt a következtetést, hogy nem érintett meg a tragédia. Nagyon!

De idegesítő a média hülyesége. Hajók kitiltása a fővárosi Duna szakaszról, minden utasnak kötelező mentőmellény viselése, központi irányítás  az előbb említett szakaszon, stb.

Ezt a témát be is fejezem.

Minden HITELES infóra (majd) vevő leszek.

Előzmény: Törölt nick (128523)
gepesz Creative Commons License 2019.06.02 0 3 128527

Jó, hogy jöttél egy hozzászólással. A második szakmai lesz? :-)))

Előzmény: fork() (128524)
gepesz Creative Commons License 2019.06.02 0 0 128526

Nagyon azon vagyok, de nem mondom.

Előzmény: jakyg (128525)
jakyg Creative Commons License 2019.06.02 0 1 128525

Ez bizony így van.

Előzmény: Törölt nick (128523)
fork() Creative Commons License 2019.06.02 -5 5 128524

Nem kellene emberekkel kommunikálnod, ha ekkora paraszt vagy "bazd meg". 

Előzmény: gepesz (128521)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.01 0 4 128523

Majd lecseng. Kissé OFF, Verona óta minden osztálykirándulás azzal kezdődik, hogy a szülők egyenként leműszakiztatják a buszokat, miután megérkezett a kopaszra kopott gumijú, szellős aljú autójával.

Előzmény: gepesz (128521)
FOMA Creative Commons License 2019.06.01 0 1 128522

Vajon hol jár a Bohemia? Az ingyenes felületen csak egy 20 órával korábbi pozíciót látni. Szurkolok, hogy időben meglegyen Kisköre, bár akár beállhatna októberig egy Szeged - Kisköre ingajártba.:-)

Előzmény: * BLERIOT * (128226)
gepesz Creative Commons License 2019.06.01 -2 3 128521

A baleset óta kibővült a hülye kérdések köre az utazóktól. Eddig az volt a sláger, hogy milyen mély itt a víz? Van-e benne harcsa? Milyen gyorsan tud menni a hajó. Most kibővült azzal, hogy mi a véleményem a balesetről?

Nagyon azon vagyok, durván mondom, hogy semmi bazd meg!

Mi a fenét mondhatnék arról, amit csak újságíróktól tudok?

Ha neten kérdezi valaki, mert ilyen is volt, belinkelem ezt a fórumot, mondván itt ötletelnek, lehet válogatni.

FOMA Creative Commons License 2019.06.01 0 4 128520

Jobban meggondolva a dolgot, akár meg is történhetett a lefoglalás, azzal, hogy a hajót, mint bűnjelet a tulajdonos őrizetében hagyta a hatóság, és egyben engedélyezte a további használatát (erre a Be., illetve a Vhr. lehetőséget ad). Így elvileg biztosított, hogy további nyomozási cselekmények elvégzéséhez rendelkezésre álljon. Szinte biztosra veszem, hogy bizonyítási kísérletre sor fog kerülni, tekintve, hogy a gyanúsított tagadja a bűncselekmény elkövetését.

Előzmény: FOMA (128519)
FOMA Creative Commons License 2019.06.01 0 3 128519

Hááát... nem tudom megítélni biztosan. Az lehet, hogy pillanatnyilag nincs már olyan nyomozási cselekmény, ami miatt indokolt lett volna lefoglalni, de a büntetőeljárás során esetleg még szükség lehet rá egy bizonyítási kísérlethez. Vélhetően minden egyéb szükséges tárgyi bizonyítási eszközt lefoglalt a szemlebizottság, a helyszíni szemle keretében, ami a hajón elérhető volt, így egyelőre nélkülözni lehet az eljárás következő szakaszában. Nyilván sok mindent kellett mérlegelni a döntés meghozatalakor.

Előzmény: warr (128517)
gigabursch Creative Commons License 2019.06.01 -2 3 128518

Lehet, hogy nincs igazam. Lehet...

 

Ám, ettől függetlenül mégis kíváncsi vagyok, hogy a Budapesti Vizirendészet az elmúlt öt esztendőben hány szondáztatást hajtott végre ezen szállodahajók szolgálatban lévő személyzetén? S ebből mennyi volt közvetlenül az indulás előtt? S kérdezem, hogy mi lesz a tervük a későbbiekben?

Hidd el: Nem ok nélkül kérdezem és ez legyen itt elég.

Nagyon remélem, hogy épp elég sajtós olvassa most a topicunkat és teszi fel a kérdést a sajtó nyilvánossága előtt a rendőröknek és a belügyminiszternek.

Előzmény: jakyg (128484)
warr Creative Commons License 2019.06.01 0 1 128517
Megint pont a lényeg nem látszik...

Amúgy az normál ügymenet, hogy a balesetben résztvevő hajó egy, másfél nappal a baleset után már elhagyta az országot?
Gondolom kihallgatták akit ki kellett, fényképeztek, lementették a számítógépek, kamerák adatait, de ettől függetlenül nem kellett volna itt tartani, "lefoglalni" a hajót?
Előzmény: FOMA (128513)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.06.01 -2 0 128516

Maradjunk annyiban, megtettek mindent azért, hogy az esemény ne maradjon meg a kollektív tudatban...

Előzmény: trizs77 (128514)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!