Nem veletlenül nem merik az osztrakok csak ugy chippeltetni az autot. Akkorak a büntetesek is, hogy itt nem jatszanak ilyesmivel. Kapasbol adocsalasert is feljelentenek ha nem tipizaltatod a valtoztatast. Nagyon durva. Egy rohadt spoilert sem rakhatsz fel anelkül hogy ne tipizaltatnad.
Te pl ha akarod akkora kereket szerelsz az autodra ami felfer. Itt tipizaltatni kell, es ha nincs beirva a forgalmiba, a rendör a rendszamot is leszedi. Itt nem szerelnek HID szettet sem az autokba, otthon minden masodik Swiftben az vakitja a szembejövöt. Nem ugy van hogy felszerelsz egy Tuning kipuffogot oszt jonapot. Mehetsz beirattatni, ha elfogadjak szerencsed van, ha nem akkor pech...
Aki azt mondja hogy a multitronic javítása milliókba kerül azt a szerelőt kerüld el nagyivben....Pár száz ezerből fel lehet újítani totál generál fél millió ft...A rémtörténetekből és a lehúzós váltószerelőkből indultak ezek a rémhírek...amúgy meg a 4f multitronic már nem az ami a régebbiekben volt.....váltó elektronika hiba szokott lenni ennek a végleges javítása,átforrasztása 80-120 ezer ft ....
"Ja a passatomban cseréltek tavaj 3-db pd elemet 2700€ volt, ha már a multitronic javitása sokba kerül!"
Ja, itthon ezt ingyen megcsinálták gyári garanciában.
Ha már te is ezzel hozakodtál elő, ott élsz ahol kolbászból van a kerítés, és rohadt sokat keresel, telik drága javításokra is akkor kérdem én ezt a kérdést ( mt. chip) miért nem tetted fel pl. a motor-talk.net A6 4f-es fórumán?
Csak a csip miatt félek hogy a váltó megadja magát de nem létkérdés megcsippelni csak azért dobtam fel a témát hátha van tapasztalata valakinek! Egyébként nem vettem volna ilyet ha nem férne bele a javitás! Ja a passatomban cseréltek tavaj 3-db pd elemet 2700€ volt, ha már a multitronic javitása sokba kerül!
A chip nem megoldas ha Ausztriaban elsz. Müszaki vizsgan nagyon ovatos legyel, mert ha kiderül, felülsz a szoporollerre rendesen. Egy vaskos büntetesen felül kifizettetik veled a biztositas es a Motorbezogene Steuer különbözetet kamatokkal együtt.
Ha meg tipizaltatod hogy legalis legyen akkor fizethetsz többet. En is havi 180€ biztositast fizetek.
Azér nem vettem erösebbet mert ausztriában élek és igy is sok biztositást fizetek 130€ havonta! Attol meg nem félek hogy normál használat mellett meghal a váltó! Megvan egy éve és semmi baja a multitronicnak 30000km raktam bele nem ojan rossz mint ahogy irnak róla igaz a legtöbben csak hallomásból ismerik a multitronic ot! A javitása semmivel nem kerül többe mint egy kettőstömegü csere ami ugye már nagyon sok autóban van!
Pár napja vásároltam egy Audi A6-ot és szükségem lenne egy motortér kléber gumira. Körbe az összes. Ha van valakinek fölösleges írjon légyszi.
Kigyulladt az aksi töltéslámpa 5000nél eltűnik de ha visszaesik a fordulat 3000re visszajön a hiba. Szénkefe vajon vagy esetleg valami más? Mi lehet a gond?
Ez igaz, és ez rám is vonatkozna ha nem lenne cascom.
Én is igyekeznék a lehetőségek szerint minél "olcsóbban" kijönni az alkatrészbeszerzésből, de így miért kerüljön bele bontott cucc ha a biztosító fizeti a nagy részét.
Nekem ez most így sokkal egyszerűbb, nincs semmire gondom nem kell bontókba szaladgálnom alkatrészekért.
Ilyen esetekben olyan is van hogy a Staßenmasterei fizeti az önreszt. Az ut tisztitasa az ö dolguk. Ezert sozzak agyonra, mert ha valaki telen teli utviszonyok közt azt tudja mondani hogy csuszott az ut, akkor ök a hunyok. Abszurd, de ez van.
Nekem egyszer olyan volt hogy egy Rroman kamionos szorta a rakomanyt (apro vörösrez tü). Defektet kaptam egy guma cseres, maik kettöt javitottak es a Straßenmeisterei biztositoja fizette. Persze ök meg behajtottak a kaminoson.
Ááá dehogy, szaladgálnom kellett volna tök sötétben a töméntelen sok kamion között azt keresve aki elhagyta gumiabroncsának a futófelületét.
Az előttem lévő Transporter osztrák rendszámú volt, érdekes ők sem mentek keresgélni a kamiont hanem ők is ugyanoda a parkolóba jöttek ki az eset után.
Tudom jól, hogy itt a cascon való spóroláson ment nemrégen az eszmecsere, de nekem biztosítékot ad, és ahogy mindig is írtam én nyugodtan alszom, 84 ezer Ft-ot nekem megér évente.
Továbbá az eset Ausztriában történt hajnalban sötétben 3 sávos autópályán, nem tudom ha veled történt volna meg ilyesmi akkor ugyan melyik kamionos után iramodsz meg miután annak örülsz, hogy még életben vagy működőképes az autód stb..stb?
Gondolom erre majd azt írod rendőrt kellett volna hívni erre én azt mondom eleve 1x= azért fizetni kell 35EUR-t, és ha nincs személyi sérülés a rendőr tesz az egészre, ha az ellenkezőjét akarnád nekem bizonygatni teljesen fölösleges már volt 2x, hogy belém jött osztrák fatökű, hívtak is rendőrt, de ahogy írtam ha nincs személyi sérülés nem érdekli őket a dolog.
Azt kellene nézni ha nem lenne cascom mennyi lenne a fizetnivalóm?
Mert így csak az önrészt fizetem a többi abszolút, de nem érdekel, annyiért csinálja meg a karosszériás amennyiért akarja, amennyit a biztosítónak elszámláz.
Néhány dolog: eleve a 4f-hez nincs semmi utángyártott, tehát mondjuk a hűtőrács nettó 60 ezer, összelapult lökhárító mögötti alu coolercső nettó 70 nettó .....csupán ezeket mutatta meg a szerelőm délelőtt.
A szemle is megvolt kora délután, láttam őket autóból...
Ez a tegnapi nap "termése", jobban jártam volna ha el sem indulok sehová sem.:-(
3 sávos autópálya belső sávjában haladva hajnal 5-kor , középső, szélső tele kamionokkal, előttem egy VW Transporter...egyszercsak látom, hogy egy kamion gumiabroncs leszakadt futófelülete pörög a levegőben..a transporter elkapta, onnan felrepült majd előttem ért vissza keresztbe, fekve a pályára, és én a fékezés ellenére áthajtottam a nagy gumidarabon.
Kiálltam a következő parkolóba, csak azt láttam a sötétben, hogy a fényszóróim égnek, a bal oldali ködlámpa lóg a vezetékén, hűtőrács eltört, első rendszám eltűnt, lökhárító bal sarka "kiakadt"....ablakmosó folyadék időközben elfolyt, jött a visszajelzés.
Aztán így néz ki jelenleg az autó, már szerelőnél (karosszériásnál) áll várja az A. Hungáriás kárszakértőt, kár bejelentve cascora, délután lesz szemle, aztán a többi már nem az én dolgom, csak az önrész:
Sziasztok! Egy ideje idegesít valami. Főleg a reggeli hűvösben, ha elindulok az autoval kis nyöszörgéseket hallok az ablakoktól. Van ,hogy mind nyöszög van, hogy csak épp egy. Ha 1 centit is lejjebb húzom azonnal el is halgat. Na akkor befújtam egy kis szilikonnal azt a szövetes "sínt" amiben fut az üveg és amibe felütközik. Szerintem még rosszabb lett. Másnál nincs hasonló? Mivel próbálkozzak a jelenség ellen? Felmelegszik az idő vagy az autó belseje akkor elmúlik általában. Köszi! :)
Sziasztok! Érdeklődnék hogy Audi a6 4f akksi sarut levették és nem kér kódot a rádió? Gps vagy elektromos kézifék nem kell diagnosztikával esetleg hibatárolot törölni?Köszönöm a segítséget.
Sziasztok. Előzés közben a motor leállt és azóta nem indul. Akku jó, teker rendesen de nem indul. A műszerfalon egy idő után a "spirál" elkezd villogni. Gépre csak holnap tudom dugni mert nem itthon állt meg, ma meg már nem megyek vissza. Váltó olajszint miatt le tud tiltani? Ötlet esetleg?
szép estét.tudna valaki segíteni abban , higy az Audi a4 motorja passol-e az Audi a6-hoz.Mindkettő 2.4 benzin....vezetékelni kell vagy csak belerakni?Köszönöm.
köszönöm mindenkinek az értékes hozzászólást,ezek szerint normális mindkét jelenség ennél az autónál.
Igen,kb 10ezer km-ként kér 1 liter olajat,ezt már megszoktam
anno nézegettem az SQ 5 öt is,( de sajnos Europa ezen részén csak dizelt lehet rendelni és én inkább benzin párti vagyopk, orosz,kínai,USA piacon van csak benzines ) képzelem,hogy akkor a mennyit eszik olajból-benzinből.
Alapvetően nem baj,ha sokat fogyaszt,mert megy is cserébe...de azért az gáz,hogy gyári fogyasztásnak 10.5-öt adnak meg. Ja lehet légüres térben...
Nekem kb 10e km-nél kell 1L-t rátölteni. A régi szívó is kb ennyit evett, de ha nagyon nem nyomják akkor 15e km-t is elment 1L-rel(új tulajnál 15e múlva kellett rátölteni)
Nekem is kormos lesz mindig egy picit, pár naponta letörlöm 4.0TFSI, a cimbi S8-a aminek még talán sose pucolták a kipuf végét az nagyon fekete, talán már le se jön róla.
A régi szívó 4.2 bfm motoros a8-amon is kormos volt a vég, ott a gázosítás oldotta meg, onnantól tiszta volt.
Szerintem hideg üzemben nagyon dúsan járnak ezek a motorok emiatt kormosodik, mert ha letörlöm és autópályázok egyből vele 200-al akkor szép tiszta marad.
Fogyasztáshoz nem tudok hozzászólni nekem az A8L V8 TFSI-vel 15.5L a nagy átlag, tud kevesebbet is enni meg kicsit többet is. 20L fölött csak akkor eszik ha 230 felett megyek.
segítségre volna szükségem. Van egy 2 éves,általam újonnan vásárolt Q5 3.0 TFSI-m.
Új kora óta mindig kormos-olajos a kipufogó vége,a szakszervízben azt mondják,hibátlan az autó,nem ír semmit a hibatároló.
Szerintem nem normális jelenség,hogy egy prémiumkategóriás autónak ilyennek kell lennie. A fogyasztása is pindúrkát eltér a gyári megadottól,10.5 helyett alsó hangon 14litert fogyaszt,ha picit tolom neki,akkor 17et
Akárkivel beszéltem és hasonló benzines ( sajnos tudomásom szerint nincs még egy q5 3.0 tfsi az országban,legalábbis rendelve nem lett,max külföldröl behozva) autója van,nem kormos a kipufogójuk.
Van valami ötletetek mitöl lehet ez?
Azért itt írok,mert talán A6 ban talán gyakoribb a 3.0 TFSI
Segitséget szeretnék kérni beépitésre került egy hanggenerátoros gyári Audi kipufogó 4G 2013-as jármübe.Sajnos nem sikerült illeszteni a vezérlö elektronikát,egyébként komunikál az autó elektronika a hangvezérlö elektronikával a 4GO907160B-vel.Kihez fordulhatók megoldásért?
Skacok, már megint kezdődik.. miután tavaly eladtam a második BMK-mat is, hoztam kintről egy faceliftes 3.0D X5-öt (2007), tényleg nagyon szép gépezet, teli bézs indiviual, kívül is nagyon szép szürkés kék szín, DE!
Tegnap elmentem és beultem egy barátom szépen felszerelt Q7-be.. nahát, rögtön tudtam, hogy lelki hiba volt. Korom fekete metál, 20-as szép felniken, pff.. Azóta megint ezen kattogok. Első évjáratok felejtősek? Nem akarok sok pénzt ebben tartani, mert évről évre most szépen esnek az árak, 4-5M közötti összeg elfogadható lenne. Érdemes beszállni, vagy legyen 011 utáni A6 inkább 3 literes 24x dízellel? Mivel járok jobban? Inkább megpótlom az árát, most nem akarok cserélgetni egy-két évig. Próbáltam az E70-es X5-öt is, de a Q7 jobban elragad.. persze csak a facelift ledesítéssel, retrofittel. Ha első évjáratos lenne (08 előtti) akkor is kapna új lámpát - elöl/hátul - , DRL-t mert amúgy trutyi.
Sziasztok, AUDI A6 4G - 3000 v6 TDI ( 011-től) keresek magyar nyelvű kézikönyvet, leírást. legjobb lenne digitálisan (pdf, bármi), ha van valakinek, akkor legyen szíves: pn.duf.2011@gmail.com
Sziasztok! Valaki tudna segíteni nekem abban, hogy mekkora ellenállást kellene mutatnia a vízhőmérséklet jeladónak 2.5 V6 Tdi-nél (AFB motorkód) hideg motornál?
Szép napot. Audi a6 2.5tdi a centrálzár állandóan lezárja az ajtókat tudja valaki hogy miért ?Beinditom megy szépen majd lezár kinyitom megin megy megin lezár nagyon idegesítő.
Sikerült vennem egy vadi új HELLA jobb oldali fényszórót, de az eladó képein nem lehetett látni, hogy facelift-es. Most keresgélek hozzá bal oldalit. :) Ha sikerül szereznem, akkor meg fogom oldani, hogy működjön. De ha előbb sikerül két db jó állapotú első generációst, akkor eladom a facelift-est és kész.
Sziasztok. Az elkövetkező hetekben vásárolnék egy audi a6 3.0 tdi quatro-t automata 6 fokozatu váltóval. azt szeretném tudni hogy vásárlásnál mire figyeljek oda, mik a betegségei. A válaszokat előre köszönöm.
Sziasztok adott egy 2004 12havi a6 4f autó, az első fényszórók nagyon megmattultak szeretném lecserélni őket.Sima halogén lámpák nincs benne menetfény.Az lenne a kérdésem hogy a menetfényes halogén lámpákat bele lehet e tenni működne e az autóban?
Vasárnap éjjel vagy inkább hétfő hajnalban ( 02. óra) fordulok ki a főútra a gyorsítósávon egy autó elé...néhány méter után felkapcsolja a villogóját...a rend éber őrei....azt hitték no autótolvajt fogtak mert ugyan ki az az őrült aki hajnal 2-kor csilli-villi A6-ossal közlekedik ott ahol ilyenkor a madár sem jár.
Jó estét kívánok közúti ellenőrzés mondta az egyik aki bevilágított a sofőroldalon a másik a másik oldalon világította a belteret.
Hová megyek szólt a kérdés ilyen hajnalban...mert nem az volt amire gondoltak, saját autó, nem lopott...papírokat addig addig vizsgálgatta, ha már nem autótolvajt fogtak, hogy így kiderült lejárt a jogsim.
A másik meg amíg a kollégája vizsgálta a papírjaimat így szólt...nagyon szép autó...milyen motor ?...jól megy ?...hány lóerős ?...nagyon szép...mennyit fogyaszt...ez nem a problémás motor...stb...stb...
Valamit azért csak elértek, jó 10 percet feltartottak, és így legalább kiderült, hogy jogsit kell újítanom.
Ok, rendben, csak nagyon új még nekem ez a rendszer, és inkább kérdezek előbb , minthogy szívjak vele... :-) Holnap megpróbálom a sarut levenni, mert a kapcsoló lent és fent tartása nem hozott eredményt.
Ok értem, de ha leveszem az akksi sarut, utána az MMI nem fog vmi kódot kérni,mint pl egy concert cd-rádió? Mert nincs a birtokomban ilyen kód ( nem kaptam adásvételkor...)
Optikai kábelezés lévén ha a rendszer bármelyik eleme meghal, akkor az egész MMI nem működik. A diagnosztika majd megmondja, hogy mi halt meg (CD tár, navi rechner, ilyesmi.)
A problémám a következö: az MMi egység audi A6 avant tipusu automban teljesen lehalt. Se kép se hang. Nem történt semmi kulönös csak annyi hogy az autót nem inditottam be vagy két hétig. Annak ellenére hogy elsö kulcsinditásra elindult és minden muködik ahogyan kell az MMI egység meg se nyikkan. Megnéztem a biztositékokat elöl hátul de mindet rendbe találltam. Ötlete valakinek hogy mi lehet a baj? Sejtésem szerint csak valami bagatell dolog lehet. A válaszokat elöre is köszönöm.
Olyan problémával fordulnék hozzátok,hogy a kocsin melegszik a bal első fék.A6 2.5tdi 2003-as.
Jelenség az,hogy megyek pár km-t,hozzá sem nyúlok a fékhez,hagyom kigurulva megállok,kiszállok és a bal első tárcsa meleg, a többi hideg.
Kicseréltem a féknyerget,egy másikra,dugattyú megtisztítva ,csuszka könnyen jár,nem szorul. Gumifékcsó új. Fékfolyadék kicserélve. Betétben kb 4000 km van,tárcsa jó méreten belül. Ez néha odáig fajul,hogy fékezés után annnyira nem enged vissza valami,hogy elkezdi rázni a kormányt 1km után.Ilyenkor rálépek párszor a fékre,és akkor lassan elenged,de sosem annyira,hogy kihüljön a tárcsa. Már a sírba tesz,nem merek vele elindulni,mert nemtudom mikor jön rá ez.
Egyszerüen nem tudom mi a bibi. Ha a főfékhenger szorulna,vagy nem engedne vissza,akkor a jobb hátulja is melegedne. Megnézettem fékpadon,a fék tökéletes.
Lehetséges az ABS kocka szívatna. Hibát nem ír a VAG.
Mindkét végállásban nyomva tartod a kapcsolót pár masodpercig. Tehát fent is úgy tartod, meg lefele húzás után is. Lehet meg kell ismételni mégegyszer.
Ha így nem megy, próbáld meg áramtalanítani a komfort elektronikát (pl az akkusaru pár sec.- re levételével), oszt ugyanezt csináld meg rajta!
Üdv mindenkinek. 2002es a6 osom van olyan problémám hogy már úgy vettem hogy egyik bicska kulcsnak sem működik a távirányítós része. Valószínűleg elem cserere érett. Kicseréltem de hogyan tudnám feltanítani?
Gombokért vehetsz gombsort interneten, de azt hallottad (olvastad?) amit írtam?
Egy tanítást nem érne meg csere előtt??? Lehet csak ennyi a baja. Az normális, h akkut le kellett venni, a komfortelektronikának újra kell tanulnia a fel és lehúzási végállásokat.
Nem kell, onnan csupán két csavart(anyát) kell leszedni .
Leszeded a lámpa belső fedelét ott látsz 2 csavart, asszem 10-es méretűek.
Kerékjárati ívnél van még néhány, a lámpánál ahogy írtam, és a lökhárító alsó élénél vannak csavarok amelyek levételével a lökhárító hátrafelé lehúzható.
Sziasztok! Érdeklődnék hogy Audi a6 4f kombinak a hátsó lökhárító leszedéshez a hátsó lámpát ki kell venni? Hol fogják csavarok? Esetleg ha valaki tudna küldeni egy videót? Előre is köszi a segítséget.
Reméljük nem csapágyas lesz a motor...én találkoztam egy 1.6B A4-essel, ott elhalt a csapágy igen szépen csörgő csattogó hangja volt 2500 fordulat felett, de ment azért, csak kerepelt mint egy dízel.
Ne legyen igazam, remélem valami egyszerű hibával megúszod a dolgot.
Mivel hogy olajmelegségtől függ...Nem nagyon tudom megállapítani. De kb úgy vettem észre hogy halkról lassan erősödik mikor eléri a 100 fokos munkahőfokot. és addig amíg ez nem történik még mivel nem megy fel a hőfok nem hallani semmi ehez hasonló hangot. Próbáltam beazonosítani, De a szelepek felől nem jön a szelep vezérléssel nem is hasonlít a hangja....De egy kérdésem lenne az olaj mennyire vezeti a hangot hidegen és melegen? Melegebb tudtommal jobban vezeti, de mivel nem tudom pontosan kéne megerősítés róla.
Ha minden igaz akkor holnap megyek tesztútra mivel ma észrevettem hogy egy kábel vezető cső nincs lefogatva és hozzáért a blokkhoz. De mivel későn vettem észre ma nem mentem ki vele hogy felmelegedjen. Szóval lehet meg van a sör nyertese(i), majd holnap meglátjuk, addig is köszi :-)
Üdv, 2010 es A6, vezető oldalon az elektromos ablakot csak folyamatos gomblenyomással lehet működtetni, a többi 3 ablak gombját elég megnyomni egy pillanatra, és le-fel megy teljesen. Mi lehet a probléma, hogyan lehet orvosolni?
059130277BD kell bele. Vagy a gyári 059130277S ha jól rémlik.
Ha újak, akkor szép zöld lezárt csomagolásban illik lenniük zárókupakkal, tűzgyűrűvel. Tömítő "O"- gyűrűt nem adnak hozzá, azt ne felejts el venni!
Amúgy meg a használt is pont úgy néz ki, mint az új, ha szépen letisztogatják a koromtól a csúcsot vegyszerekkel. Igaz a melegedés nyom megmarad. Amúgy fémtisztának kell lennie.
Nem sok dolgot tudok hozzáfűzni. A videó hangja alapján valami külső, mechanikus dologra gondolnék. Nem a motorból hallom, meg nem is a váltó felől, de ezt jó lenne hallani élőben is, mert a videó is becsaphat, meg hát neten keresztül...
Sziasztok.Ma veszek 6db (remélhetően) új porlasztót bmk motoros A6-ba. Nem hivatalos helyen hanem magánszemélytől.Pár jótanáccsal el tudnátok látni hogy mire figyeljek oda amit szemmel is észre lehet venni?Biztos akarok lenni benne hogy nem bontott vagy felújított(már amennyire szemrevételezéssel biztosra lehet menni :) )A válaszokat köszönöm
motor melegen és hidegen gond nélkül indul, viszont melegen jön a kattogás (videó hanggal lejjebb)... ha kuplungcsapágy lenne, az sikítana, szóval az kizárva. ha kettős lendkerék lenne, az másképp kopogna és hideg indításnál és ledöglesztésnél bekopogna mivel instabillá vált volna (de ezt nem csinálja).
Szelepek nem lehetnek, mert ahhoz meg túl kevés a kopogás (mivel 20 szelepes).
Sebváltó nem lehet, mert akkor a kuplung kinyomásával megszűnne a hang, nálam pedig pont hogy erősödik.
olajpumpa nem lehet, mert begyújtás után fogy a olaj az olajteknőből , szóval kenést kap.
A videón (lejjebb írtam) alapgáz van felvéve, ha rágázolok (Meleg olajnál) gyorsabb a kopogás.
ha kinyomom a kuplungot, akkor pedig hangosabb (ha nem nyomom is hallatszik, de kevésbé hangos).
Olajcsere megvolt, de nem oldotta meg a gondot.
Az autót nemrég vettem, eddig cseréltem trafókat és lambda szondát, termosztátot. Eddig a hő nem ment fel se az olaj hője , de ez megoldódott, viszont ez a kopogás jött most elő (nem rögtön termosztátcsere után)
ha hagyom kihűlni 60 fok alá az olajat, megint csendes.
Szervizbe most nem tudom vinni (külföldön vagyok, dolgozom - se időm, se pénzem).
Szóval ha bárki nekem megoldja ezt a problémát, személyesen fizetek neki egy rekesz sört (bárhol Magyarországon).
Eddig a kocsi sajna amatőr kezekben volt, sőt több mint valószínű h dízel olaj volt benne :-(
és az olajfilter is kisebb volt az eredetinél-kb. fele akkora,mint az originál (már kicseréltem ma).
Nem tudom mennyi ideig ment a kocsi 3 vagy 2 hengeren, mivel a 4 ből 3 transzformátort cserélnem kellett rövid időn belül, mivel melegen zárlatosak lettek. lehet ez is befolyásolja a mostani hibát, nem tudom.
Ez a hiba - kopogás - kb 2 hete jelentkezett!
Szóval kérlek segítsetek, aki találkozott ilyen hibával, segítsen, mit cseréljek, mit nézzek meg. Nem lenne jó, ha ott hagyna valahol a kocsi 500 km-re otthonról. :-S
Ja, így már én sem fogok. Most már marad. De a gumiknál törvényi előírás lett januártól, h megváltoztak a jelölési előírások. H van- e ehhez köze? Mindegy, holnap kerülnek fel újra. Nálam azért a 4 szezon a minimum elvárás. Amennyiben nem pukkad ki. :)
A helyedben én is legyúrnám a nem kopós télieket. A hátránya, h felborítod a természetes ritmusodat, így szezon közben leszel kénytelen cseréltetni. De lehet a nyarat is kibírja és kenődni sem fog, h ilyen kemény. Ja, mintha úgy rémlene, szezononként csak egy pár újat veszel, jól rémlik?
Lehet akar olaj is. Cserelj olajat, figyelj arra hogy mindenkeppen az elöirt szabvanynak megfelelö olaj kerüljön bele (VW XXX.XX )! Ha azzal megoldodik akkor ennyi volt a gond, ha nem, akkor lehet tovabb keresgelni /autoszerelö/.
1. En Castrolt hasznalok (eddig nekem gondom nem volt vele), vezerles szett meg csak gyari szigoruan gyari vizpumpaval. Mult hetvegen csereltem vezerlest az ezer eves A4-emben, abba is csak gyari cuccok mentek.
2. Magyaritast csinalnak, de csak a menü nyelve lesz magyar, nem fog magyar nyelven beszelni a navigacio, meg semmi mas.
3. Passz.
4. Egy kicsit matt a kijelzö felülete nem nagyon lehet polirozni.
Sziasztok, ha minden igaz, a héten kezeim közé kerül egy 2010-es 2.0 cr A6, lenne pár kérdésem a hozzáértőkhöz, tapasztaltabbakhoz:
1:Milyen márkájú olajat, és vezérlés szettet ajánlotok
2:Nagy színes MMI kijelzőt hogyan lehet magyarosítani, ki tudja megcsinálni, nem csillagászati áron
3:Ezen a középső kijelzőn miként lehetne megjeleníteni képet és hangot egy időben ( pl filmet, akár menet közben a gyerekeknek), és milyen formátumot tud megjeleníteni ill lejátszani a rendszer.
4:Ez a középső kijelző kicsit karcos, milyen megoldással lehetne kicsit "megpolírozni", h ne látszódjanak a karcok
Az autóban van egy dvd lejátszó a navihoz, 2 sd kártya hellyel.
Köszönöm előre is az építő jellegű hozzászólásokat :-)
sziasztok, sajna megint gondom van :-( (eddig itt mindig jó tippeket kaptam, amit ezúton is köszi még egyszer)... szóval most az a probléma, h Ha felmelegszik az olaj üzem hőmérsékletre kb 90 fokra nagyon el kezd kopogni alap gázon és menet közben is. ha hagyom kihűlni akkor megint minden csendes. Ja és a kuplung is nagyon átadja a hangot...a wag nem mutatja a hibát, mert nem vezérlési hiba hanem manuális. mintha valami hozzáérne valamihez a motorban..fémes kopogás... olajcsere előtt vagyok, nem tudom az meg-e oldja...vagy valami más lehet? tapasztalat? ötlet? köszi minden tippet, hozzászólást előre is!
Üdv márkatársak! Audi A6 C5 /1999 évjáratú / Avant autómra sikerült gyári westfalia vonóhorgot szerelnem. A vonóhorog visszajelzővel nem boldogulok.Segítségeteket kérném mi a megoldás: Vészvillogó kapcsoló csere,vagy hova kellene illeszteni az egyszerű vonóhorog visszajelző ledes verziót???
No, ma én is átvettem az új nyári gumimat, a kipukkadt helyett. Ugyanez, ami neked van.
Úgy tűnik, az idő előrehaladásával a gumi profilmélysége csak lejjebb megy, ez kereken 7mm- es (DOT1016). Bajnak nem baj, mert így is azért van különbség a tavalyiak, meg ez között.
Most megmértem a használt 3db közül az egyiket, 6,3mm a profil. Csütörtökön meg gumiztatás.
Tudom, van nekem is ilyen lámpicsekem, a kesztyűtartóhoz, meg a csomagtérhez szereztem ledes gyárit. Csak ugyanezzel a problmával szembesültem, mint te. Én sem reszelem meg ezért a kocsimat. :)
Meg pici vékony tűzősarus lábai vannak, más a csatija.
Adtak hozzá, olyat amivel nem kell semmit forrasztani. Az újabb gen audiknál egy kisebb csati van az ajtólámpánál. Van ahol a képen látható, pl csomagtér meg kesztyűtartó.
Csomagtérben is kicseréltem a gyári béna izzót egy sok ledes lámpára és sokkal nagyobb fényár van így mint a gyári izzóval.
Kesztyűtartóba is vettem ilyet de nem fér be pont, 1mm-t ki kéne reszelni a helyét, de ezt eddig még nem akartam.
Sline nem illik egy A8L-hez, marad a sima audi felirat meg audi embléma.
Elég jó minőségű amúgy. Hát erre mondom azt, h ha sline- et veszel, akkor mindegy hogy A- hanyas a kocsid. :) A csatihoz meg adaptert??? Lehet olyat kapni? Akkor már miért nem simán rendelsz Porscheban gombokért csatit? Bár ha van adapter, akkor nem kell forrasztgatni, vagy roppantani.
Akkor jó rég lehetett. Most azt hiszem a Swag/ Febi van csak utángyártottban 50 ezer körül, lánc (bal/ jobb) meg 13000/ 28000Ft körül van unixnál. A gyári meg 82950Ft/ db, a lánc meg 30538Ft/ db. Még jó, h lehet kapni. De láncból csak gyárit használnék. Igaz a feszítők is gyáriak lesznek.
Más.
Mai project:
(Egyszer már volt szó itt róla a fórumon, de bekaphassa, aki a hátsó ajtónál levő lámpákhoz a vezetékhosszott odatervezte)
Ezt n is mondom neki minden egyes indításnál, (na jó, nem mondom, de gondolom) de nem hatja meg. Csak zörög... Makacs. De én makacsabb vagyok, megróbálom leszoktatni róla. :)
Ja, kicsit zörög indítás után. Mikor megvettem is csinálta, de most jutottam arra a pontra, h csere lesz. De csak a két felsőket. Remélem elég lesz. :)
Cserélve lett a másodszori alkalomkor, de az nem volt 100%-ig biztos csak feltételezés volt, hogy tényleg rossz pedig gondolom márkaszervizben ki tudják olvasni megfelelően a hibatárolót.
Ahogy írtam a rossz parkolószenzor is sercegett mindkét alkalommal, másodszorra már az volt a feltételezés, hogy talán a vezérlő is tönkrement, a diag ezt sem írta ki, és azt se melyik szenzor nem jó.
Neked a vezerlod is elment nem?....azt felteteleztem hogy ha esetleg serceg mind es megsem jo akkor diagra teszi...havernak egyik elso nem serceget es ki sem irta hogy melyik a rossz...egyszer egy mosas utan 1 napig mukodott neki utána megint nem es azutan sem mutatott semmit a diag csak serceges alapjan tudtuk melyik a rossz
Mert kene rögtön diag? Ha egy nem sercek kicsereli es csokolom ha meg egyik sem akkor kell diag mert lehet a vezerlo de az meg hatul van ugy hogy a mosashoz nem sok koze van
Nekem mosás után ugyan nem, de nagyobb eső után mindig előfordul hogy nem működik a radar ugyanúgy hibát jelez, másnapra mikor kiszárad minden rendben. Ha megmarad a hiba, a diag megmutatja melyik szenzor rossz.
Üdv! Holnap megyek megnézni az asszonynak egy 2009-es a4-es audi-t 143 lovas 2.0 dizel...valakinek esetleg tapasztalat ezzel kapcsolatban ,kéziváltós 165.000km....nekem a6 2.0 pdtdi-m van szervizköltségek hasonlok lennének??
Tegnap vittem vizsgázni az autómat, és mondták, hogy az adaptív futómű (légrugó) miatt nem kell mérni a lengéscsillapítót az NKH szerint. Azért megmérték, és viszonylag rossz értékeket mutatott, noha nem tűnik valószerűnek, hogy rossz állapotban van. Comfort állásban volt az MMI beállítás, felajánlottam, hogy tegyük át dynamic-be, de erre már nem került sor.
Mi lehet az oka, hogy a Hatóság sem kéri ilyen rendszerrel szerelt autónál a mérést?
Én is főleg pályázgatok, viszonylag keveset városozom. Úgy tudom az én BMK- s motoromban nincs DPF, etkaból azt mondták legalábbis, viszont van helyette két katalizátor. Mikor megvettem, villamos cimbinek a VAS PC azt mondta, 100%- os a DPF... Namost, azért mert nincs benne, vagy azért, mert tényleg fasza? :)
Nem tudom. De nekem is már 240- ezernél jár a számláló. :)
Mikorra várható, hogy már csereérett legyen, ha egyáltalán előre felvázolható az eltömődése, km futás, sok-kevés rövidtáv stb...stb...
Nekem már ugye régóta "minden km ajándék", igaz csak szinte hosszú távokon használom az autót, de előbb utóbb nekem is szembesülnöm kell a DPF végével.
A minap olvastam, hogy maga a csere 1000-3000 EUR-ig (nem Audiról szólt a cikk), de vannak pl. német.o-ban is cégek akik ezek "felújításával", kiégetésével foglalkoznak az új/csere ár töredékéért.
A hozzáèrtőktől kèrdezem: adott egy 2010 es 2.0 tdi, usb ès aux csatlakozóval, gyári nagy kijelzővel navival, mi kell ahhoz, h esetleg egy pendrivra felrakott filmet v video klippeket a nagy kijelzőn meg lehessen jeleníteni, vagy esetleg ezt most ebben a helyzetben is tudja? Köszi
Ritkán szoktam képzelődni (persze előfordulhat), de akkor az itt a fő kérdés, hogy a többiek sem tudják hogyan működik a saját autójukban a tempomatjuk??
"Igaz, nem minden üzemállapotban teszi. Azt vettem észre, h kb 10%- többlettől kezd el csak félezni,.."
Nem is ezen volt a hangsúly, és én sem állítottam.
Kérdés: tulajdonképpen hány éve van meg az autód?
Hogyan lehetséges, hogy ezt csak most derítetted ki a tempomatodról? ( csodálkozós szmájli)
Na, kipróbáltam... videjóót nem tudtam csinálni a forgalom miatt.
Viszont ezúton kérek elnézést savállóés H__G kollégáktól.
valóban tud fékezni. :)
Igaz, nem minden üzemállapotban teszi. Azt vettem észre, h kb 10%- többlettől kezd el csak félezni, ezért is engedi pályán 130- 140- re megiramodni. Viszont ha setelek 50- re és közben a gázra lépek pl 80 ig, akkor már nem nyúl bele a fékbe. Hagyja simán visszalassúlni.
Üdv.Igen a6 c6 3.0 tdi autómata. Ha jól értem akkor egy műanyag dobozban forog a kulcs, ami konkrétan nincs összekötve a kormányzárral, csak elektromos jelet küld oda is.Köszi a választ.
Tegnap este még semmi baja nem volt a kocsinak ma reggel elindultam vele és nehéz tekerni a kormányt,olajfolt nincs sehol a kocsi alatt.Audi a6 avant 2.7 2011-es évjárat.
Lehet köze esetleg hogy csütörtökön egy vészfékezést kelet végrehajtanom 160-ról 0-ra de tényleg kétlábbal kelet nyomnom a féket.Köszönöm
Azért azt nem lenne rossz tudni, milyen modell a kocsid... Ha 2005- ös, akkor gondolom A6 C6. Akkor hiába mozgatod a kulcsot a gyújtáskapcsolóban, meg hiába fújkálod bármivel. Semmi köze hozzá. Mivel a kormányzár elektromos. Ha szarozik, javítani kell. Kormányoszlopban van. H javítható e, az attól függ, mi a baja.
Sziasztok szeretném lecserélni a válto olajat az audi a6 2.5 tdi 2000 évjárat manuális 6 sb válto van bene. Szeretném a segittcségeteket kérni hogy menyi olaj menyiség kel bele a váltoba? és mien márkát ajánlotok? és meg egy ojan kerdesem hogy a hátso sebeséget akadozva veszi be és elég nehezen hogy mitöl lehet ez? Köszönöm.
Üdv. 2005-ös az autóm.Mostanában kezdi a bajt a gyujtákapcsolóm (gondolom nem mondok újat). Ha a motort leállítom és kiveszem a kulcsot,akkor nem zár le a kormányzár egyből. Csak mozgatva ki-be a kulcsot akkor csinálja. Lehet a nyílásba fújni wd40-et vagy kontaktsprét? Valami ésszerű ötlet a megoldásra? Köszönöm.
A 2002-as automban is sebessegtarto automatikanak hivtak, egy komoly lejtön megsem fekezett. Nem is lehetett igazan sehol tempomattal autozni. Palyan sem... Vagy utolertem valakit 90-el tötymörögva a külsö savban, vagy elözes közben engem ertek utol. Üres palyan lehetett csak hasznalni. Utaltam is... Legjobban azt utaltam benne ha megelözött valaki aztan lelassitott elöttem. Leptem a fekre, kapcsolt ki a tempomat. Ilyen extraert nagyajbol 100Ft-ot nem adnek.
Dehogy vannak, tőlünk nyugatabbra április 15-től kezdődik a nyári szezon, addig mindenképpen fönt vannak mindig a téliek.
A másik pedig, hogy a mostani nem prémium téliek már max. 5 mm körüliek ezekkel már nem indulok neki a következő téli szezonnak, ezért nyugodtan koptathatom őket "kánikulában" is.
Legalább addig sem kopnak a nyári misik, ráadásul nekem még mindig sokkal jobban tetszenek a télen használatos Ramses (Replika/nem originál) felnijeim.
Ja, majd elfelejtettem! A a kuplung kinyomását próbáld csak ki! Akkor biztosan nem a motorfék meg a lég- gördülési ellenállás fogja tartani a beállított értéket a meredek lejtőn!
"Nem lehet, h nem elég meredek lejtőn próbálkozol? :)
Nyomd ki egy meredek szerpentinen a kuplungot (neked van olyan is) és nézd meg mit csinál!
Ha fékez, akkor szerencsés vagy, hogy neked a 21. század már ilyen felszerelt autót ajándékozott, de ha így is van, ez a ritkább tempomat kivitel!"
Ahogy már sokszor írtam én mindig tempomat 149-el járok (csekk évek óta nem jött), nyilvánvaló a fix radaroknál visszalassítok 140-re, és utána ismét 149.
Ezt az értéket ahogy írtam tarja állandóan a tempomat, és ez ugye ki is van írva a BC kijelzőjén.
A fordulatszámmérő pedig állandóan 2400-on áll, legyen az lejtő vagy emelkedő, ha felgyorsulna magától (??) akkor feltételezem ezen értékek is változnának.
Nem elég meredek lejtő....
Az osztrák, és az Alpok különböző autópályái talán elég lejtősek, emelkedősek..., de ahogy írtam ti tudjátok, az enyém tartja a beállított sebességet.
Az ősrégi Passatom tempomatja is tudta ugyanezt, az sem gyorsult be lejtőn....hiszen a sebességtartó automatika azt csinálta amire kitalálták.
"Nekem ez új, hogy 2016-ban arról akartok meggyőzni, hogy a tempomat nem képes tartani a sebességet, haladjon az autó lejtőn vagy akár emelkedőn, sőt ha kigyorsítok a beállított sebességről, és elveszem a gázt akkor nem képes az autó visszalassulni a beállított/eltárolt sebességre....nekem ez újdonság...., de hát ti tudjátok."
Hej- hej! Azért ne keverjük a dolgokat! Arról nem szólt a fáma, hogy dombnak felfele nem tartja a tempót a mat, vagy ha kigyorsítok és elveszem a gázt, akkor kigyorsítva marad és nem áll be a beállított értékre, csak pusztán arról, h ha megiramodok bombnak lefele, hiába van beállítva a 100, ha jön a domb, az autó figyelembe veszi a gravitációt és elkezd gyorsabban menni. Mert nem fékezi a kerekeket csak a fizikai együtthatók, meg a motor. De a fék nem. Így megfelelő meredekségű dombról lefele képes pár km/h plusz lendületet szerezni. Nem lehet, h nem elég meredek lejtőn próbálkozol? :)
Nyomd ki egy meredek szerpentinen a kuplungot (neked van olyan is) és nézd meg mit csinál!
Ha fékez, akkor szerencsés vagy, hogy neked a 21. század már ilyen felszerelt autót ajándékozott, de ha így is van, ez a ritkább tempomat kivitel!
Ez érdekes, tehát állításod szerint a sebességtartó automatika nem tudja tartani a beállított sebességet pl. lejtőn.
Ezek szerint a beállított sebesség ellenére a te autód is felgyorsul lejtőn....az enyém ezt nem tudja, az enyém tökön-babon keresztül tartja a beállított sebességet, hiszen arra szolgál arra találták ki.
Nekem ez új, hogy 2016-ban arról akartok meggyőzni, hogy a tempomat nem képes tartani a sebességet, haladjon az autó lejtőn vagy akár emelkedőn, sőt ha kigyorsítok a beállított sebességről, és elveszem a gázt akkor nem képes az autó visszalassulni a beállított/eltárolt sebességre....nekem ez újdonság...., de hát ti tudjátok.
Nehogy mán azt aszond, hogy jobban hiszel a saját szemednek, mint nekem! :) Azért ha így is van, nem ez az általános, még ha benne van a nevében h sebességtartó automatika!
Mint mondtam ez a harmadik tempomatos Audim, ami nem fékez. És mindben rendszeresen használom, sőt, van hogy jön szembe szerpentin is néha, ahol sem fékel!
"Minden C6 tempomatja fékez már (lejtőn), de talán a C5 facelift is."
Ez nem így van, nekem C6 van és nem fékez lejtőn. Igaz, nem is iramodik meg brutál módon, de 130- as tempomat beállításnál képes felmenni 140- ig ha derék lejtő jön szembe. :)
A tempomat csak a gázt kezeli, kezelte régen ez biztos, hogy nem tudott fékezni.
Egyszerű szerkezet már az ősidők óta van, de a fékhez semmi köze nem volt soha.
Sajnos itthon nincs ilyen alany amin ki tudnám próbálni, csak egy 2001-es laguna2 v6(2001-2007), meg egy 2009 h2-es mindkettő tempomatos autómata és biztos hogy nem tud fékezni egyik sem.
A legkönnyebb úgy kipróbálni hogy meredek lejtős úton mondjuk 50-et beállítva, ott biztos hogy kijön ha tud fékezni,mert ha nem tud akkor felgyorsul valamennyit biztos.
Kézi váltós kicsit jobb helyzetben van mert van erősebb motorfék.
Még lejtő sem kell, hogy kipróbáld. Ahogy korábban is írtam, 120-130 körül megnyomod a tempomatot, elveszed a gázt, és a tempomat kart folyamatosan nyomva tartva csökkented a beállított értéket a minimumra. A beállított érték úgy is sokkal hamarabb lepörög mint ahogy a motorfék fékez. Ha pedig valaki a saját autóján nem tudja megállapítani, hogy a lassulás mértéke a motorfékből ered vagy az üzemi fékből az magára vessen.
Nehogy már vki azt mondja, hogy csak az én A6-osomban működik rendeltetésszerűen a tempomat azaz a sebességtartó (nevében benne van) automatika ?
Olyanokat írtok, mintha csodaszámba menne 2016-ban, hogy egy autó képes tartani tempomattal a sofőr által választott sebességet, haladjon az autó akár lejtőn vagy éppen emelkedőn.
Előrebocsájtom nem ez az első tempomatos autóm, és mivel az éves megtett km-ek nagy részét autópályán teszem bele ezért állandóan tempomattal megyek.
Ebből kifolyólag csak tudom, hogy hogyan működik a saját autómban évek óta a tempomat.
Nekem sem fékez a szenzor nélküli, azon viszont csodálkozom, h a te 2,7- esed fékez szenzor nélkül... Lehet h sebességtartó automatika, de a régebbi modellekben, sőt a mostani szenzor nélküli kisebb kategóriásokban, mint pl az A3- sem fékez, csak a szenzoros modell. Nekem a kéziváltós vadi új A3- asok is csak a gáz elvételével igyekeztek tartani a beállított sebességet lejtőnek odafele. A mostani automata váltós C6 is ezt teszi.
"Én még nem láttam olyan autót amiben sima tempomat van és tud fékezni. Ettől mg lehet hogy van ilyen, de nem is hallottam róla."
Érdekes vagy azért mert valamelyik autó nem ACC-s azért ugyan miért ne működne úgy a tempomat ahogy azt kitalálták?
Tempomat = sebességtartó automatika
A beállított sebességet tartja a tempomat, ezt teszi már évtizedek óta, akkor is mikor még nem létezett ACC.
Ha beállított tempomattal haladok, és közben a beállított sebesség fölé gyorsítok majd elveszem a gázt a tempomat visszafékezi az autót az eltárolt sebességre....ACC nélkül....mert nekem nincs.
Tizenéve sem volt mégis ugyanúgy működött a tempomat ahogy most is.....ACC nélkül.....
Miért ne tudna ? Ebből a szempontból szerintem lényegtelen, hogy ACC vagy sima tempomat. Az ACC csak egy plusz funkció (elötted lévő autó esetén is fékez).
És Neked akkor fékez szépen? Tehát nagy lejtőn is tartja az értéket szépen?
Köszi
Valamint van valakinek tapasztalata, hogy milyen KÜLSŐ DVD író jó AUDi rns-e navi kiírására? Mindenhol csak az ezeréves belsőket írják le, amit már nem is lehet kapni... :/
Köszönöm mindenkinek a segítséget! Igen, ledes a lámpa. Lámpát nem szerelek, csak szeretném kimérni,hogy mi a helyzet, tényleg a lámpa ment-e tönkre, de így burkolatostól nem fértem hozzá :) Olvasgattam,hogy a csatlakozó megadja magát, majd kiderül... Sajnos nem találtam itt a környéken olyan szerelőt, aki neki merne állni.
Kontakthiba is lehet de valószínűbb a korrózió a nyákon. Csak ahhoz szét kell vágni és utána össze ragasztani. Egyszerűbb a csere. Avant betegség őszi, téli nyálkás időben televeri vízzel, párával az egész hátsó ajtó belsejét.
Nem szeretnék újat venni :D Próbáljam meg kifele húzni a műanyag borítást? Azt néztem,hogy az alsó rész alá van becsúsztatva, de ha ahol a lámpa van, ott kihúzom, akkor felfele kitudom húzni a másik alól? :D Nem találtam youtube-on videót :/
A kocsi kijelezte,hogy nem működik a pótféklámpám. Először csak közbe-közbe, de most már állandó hiba. 2006-os A6 Avant, hogyan tudom leszedni a csomagtartóról a kárpitot,hogy ne okozzak benne kárt? Talán csak valami kontakt hiba lesz...
Lehet, most néztem, az A8 ACC SSP-jében is fékezésről ír, nekem még németországban mondták a szervízben, hogy a váltó tud fékezni, és ezt használja az ACC. Aztán az egyik SSP-ben még régebben szintén olvastma, hogy erős fékezőképessége van a váltónak, a fékszalagokat is tudja használni. A féklámpa kapcsolás nálam is megvan, de ez nem feltétlen jelentené, hogy a fékekkel történik a fékezés, lévén "mindenki tud mindent". A retardert direkt ezért raktam idézőjelekbe. De simán lehet, hogy tényleg fékez, és félretájékoztattak/olvastam.
Biztosan használja a féket. Erre utal az is, hogy 4f-en az első kerekekhez menő fékcsöveken ACC felszereltség esetén van egy plusz nyomásérzékelő, ennek az adatát is használja.
A6 zf-ekben nincs retarder csak kamionokban nehézgépekben használja a ZF. Vagyis van, csak úgy hívják motorfék! Akkor lenne retarder ha a szivattyúkerék az álló turbinakeréknek tolná az olajat. Vagyis a váltó visszaforgatja a turbinát, ami motorfék esetén szivattyú, és a szivattyú ami motorféknél turbina áll. De nem állhat mert a motorra van kötve és max. motorfékként üzemel. Én nem tudom, hogy melyik évjárat milyen felszereltsége hogyan működik, de nálam ACC nélkül "világító" féklápákkal (mert ezt ellenőriztem) fékezve lassít a tempomat. De nem csak úgy erős motorfékkel mint ha két fokozatot visszakapcsolnál hanem határozott, erős fékezéssel. DE legalább pörög a topik:)
Ma szereldében volt az autó, nem romlott el semmi sem, de mivel elég laza a hetem ezért elérkezettnek láttam az időt a szemmel jól láthatóan viseltes első féktárcsáim + kopott betéteim cseréjére.
A fékbetét kopásjelző még nem jelzett (nagyon a határon volt) a tárcsáknak már nagy válla volt.
Száraz tények: a féktárcsák négykarikás origináltak voltak, szerviztörténet szerint (még nálam se) még nem voltak cserélve tehát 276 ezer km-t bírtak.
Fékbetétek 155 ezret bírtak (121 ezernél voltak cserélve ).
Igaz még a kopásjelző nem jelzett (ca. 3mm), de egyszerre inkább cseréltettem mindent.
Textar tárcsák + betétek lettek beszerelve, ahogy nemrégen hátra is.
Ne viccelj, akkor ott is valami gond van. Nálam úgy beletapos a fékbe, ha pl. autópályán bejönnek elém, hogy csak na...
C5, C6 rengeteg évjárat, ezerféle SW verzió. Ki tudja melyik, hogyan működik. Egy volt kollégám pl. kormányműprogramozónak ment valamelyik nagy autóbeszállítóhoz. Na amit ő programoz azt biztosan frissíteni fogják hamar : )
Úgy van. Teljesen más az ACC-s tempomat, sokkal erőteljesebben beleavatkozik a lassításba, mert fékez is, mig a másik "csak" motorfékez, így annál gyorsulhat egy nagyobb lejtőn. Nekem van mindkettő, egyből észreveszem a különbséget.
Pedig van. Nem tudom, Audinál hogy van (valahol C5-ben lehet a határ), de pl. BMW létezik ami radar nélkül is a "fékre lép" lejtőn, hogy ne gyorsuljon az autó.
Onnantól kezdve, hogy a menetstabilizáló elektronika (bmw-éknél DSC / DTC) már kerekenként a fékre is tud lépni, és nem csak a gázelvétellel játszik, mint a régi kipörgésgátlók, onnantól már tényleg csak szoftverkérdés, hogy akkor is fékezzen, ha gázelvétel nem elég a beállított sebesség tartásához.
Régi, mechanikus (bowdenes) gázpedálos autóknál volt érdekes állat a tempomat, ahol az elektonika csak kvázi rögzítette a "pedált" egy állásban, aztán az autó emelkedőn lassabban, lejtőn gyorsabban ment.
Ha meg nagyon alacsony volt a fordulat, akkor fuldokolni, dadogni kezdett - hogy a kolléga eredeti alapkérdésére is válaszoljak.
Én még egyetlen autót sem láttam ami lassítana ACC nélkül. A tempomatot alapvetően autópályára találták ki hosszú utakra, ott meg legtöbbször elég ha elveszi a gázt, a légellenállás miatt úgyis lelassul némileg még lejtőn is.
Azért egy a6-nál(4F) nem alap dolog a radaros tempomat, 10-ből ha egyben van ilyen.
A normál nem ACC-s autókban meg teljesen normális ha felgyorsul nagyobb lejtőn az autó, mert max elengedi a gázt, de nem fog fékezni a nem radaros tempomattal szerelt autó.
"Mit csinál a kéziváltós ha adott sebességnél és nem túl magas fordulatszámon jön egy egyre meredekebb emelkedő, és mondjuk négyesben 1500 alá csökken, majd 1200 és így tovább."
A manuális váltós autó tulajdonosa ilyen esetben visszavált, és nem vár mondjuk a csodára....:)
Nekem is volt automata váltós autóm...ettől függetlenül tudom használni a tempomatot manuális váltós autónál is.
Egyébként a kérdező a tempomat sebességtartásáról kérdezett, mert az övé nem tartotta a beállított értéket....lejtőn "begyorsult", tehát nem tartotta a sebességet, ez pedig nem az automata váltója miatt van, feltételezem.
Lehet rosszul fejeztem ki magam. Arra a két estre gondoltam, hogy
1. pl. 50-es beállított tempomattal való haladás után felgyorsítok mondjuk 120-ra. Normál menetbe automata v. manuál váltóval ugye felkapcsolok 6.-ba. Nyomok egy SET-et tehát felveszem a korábbi beállított sebességet. Az automata erőteljesen fékez (legalább is nálam) és 4.-be visszakapcsolva tartja az 50-et.
2. Ugyanúgy tempomat 120. Lenyomva tartva a tempomat kart tízesével lehúzom a sebességet 50-re, a reakció ugyan az.
Na a manuálnál biztos van védelem, hogy meddig csökkenti a fordulatot gondolom egy bizonyos pontnál tovább nem. Vagy pl nekem más típusú nem automata tempomatos autóm nem használja a fékeket lassításnál. És előfordulhat az a helyzet főleg egy kisebb köbcentis benzinesnél, hogy erős ereszkedésnél hosszú fokozatba nem fogja meg a motor. Erre gondoltam.
Mit csinál a kéziváltós ha adott sebességnél és nem túl magas fordulatszámon jön egy egyre meredekebb emelkedő, és mondjuk négyesben 1500 alá csökken, majd 1200 és így tovább. Az automata ilyenkor hármasba visszakapcsol magától és tartja a kért sebességet.
Nem kellene, hogy gyorsuljon. Ha kell akkor a fékbe is belenyúl automatikusan. Sőt ha nagyobb sebességről kapcsolod vissza a tempomatot akkor elég erőteljesen fékez a beállított értékig. Automata v. manuál? Manuál váltóssal nincs tapasztalatom.
Teljesen újonc vagyok ezért kérném a segítségeteket. Nemrég boldog tulajdonosa lettem egy A6 3.0tdi C7 2012 autónak. Mindenben tökéletes csak a hangját szeretném kicsit tuningolni természetesen csak gyári megoldás érdekel.
Érdeklődnék hogy itthon van e valaki aki hanggenerátoros gyári Audi kipufogót tud e telepíteni vagy ki kell mennem Németországba ezért :)
Sziasztok! A hócipőm kezd .... pedig eddig nem voltak ilyen gondok. 2008-as A6 Avant 2,7 - két hete légzsák hiba, kiolvastam jobboldali ülés, ülés alatt citromsárga csatit széthúztam, wd40, összetol, hibakódot töröltem - két hétig ok. most visszajött a hiba. Megint széthúztam, wd40, vissza, kód törlés, de a hiba visszajön.
Teljes scan - 8 hibakód, ezekből egyedül a légzsák "érzékelhető" mivel kiveri a szemem a műszerfalon, a többiből semmi nem érzékelhető.
Mit lehet tenni a légzsák hibajelzés megszüntetésére? Csomagtér fedél nyitó elektronika hiba?? a csomagtér nyitó viszont gyakorlatilag hibátlanul működik!
Igen 1.9 pd volt. Én gyártottam alá koni csillapítóból meg weitec rugóból állíthatót, esztergályos megcsinálta a menetes részt töredékéért a bolti állíthatónak. Egyszer beállítottam, én sem tekergettem, gyári magasság -6.5cm :-) ( ez már néhol behatárolta a közlekedési útvonalat... ). Ha a gyári lengéscsillapítót hagyni akarod, akkor 3 cm-es ültető rugót keress, nagyobb ültetést hosszú távon nem fog elviselni , elfossa magát. Ha a gátlókat is cseréled vmi sportosra, akk mehet 4-4.5 cm-es rugó, az már szépen is mutat.
Sajnos ehhez az is hozzátartozik, hogy 1M körül normálisat nem lehet venni. Én tavaly megnéztem az összes szedán PD-t az országban ami meg volt hirdetve 1,6 alatt leharcolt, költséges autók voltak csak. Talán sima 1.9 tdi-ből lehetne találni millio körül, na de abból is valószínüleg leharcoltat.
Nagyszerű, volna pár kérdésem. Vettem az autómra 18-as kerekeket és egy kicsit magas így gyári rugókkal és érdekelne hogy mivel lehetne elérni hogy lejjebb legyen de ne a porba csak úgy ízlésesen és hogy nagyjából a komfort is megmaradjon. Nézegettem 2.5 TDI s-line futóművet de azzal szinte nem kerül lejjebb az autó. Állítható futóművet nem akarok mert úgyse tekergetném. Az volna a legjobb ha valami olyan megoldást lehetne találni hogy műszakira se kelljen mindig kivenni. Szóval neked hogyan volt megoldva? Esetleg kép nincs az ültetett autódról? 1.9 volt a tied is ugye?
És az ilyenhez milyen egységgel lehetne a legolcsóbban rácsatlakozni? A Dension-t (40ezer körüp van)ajánlotta itt korábban valaki, előbb-utóbb biztos veszek egyet, de azóta mondjuk láttam ebay-en egészen olcsó megoldásokat, csak ugye ezekhez nehezebb véleményt találni :) Nem panaszkodom, fér elég hanganyag a cd tárba, de a lemezirogatás.. Hamarabban frissülnének a zenéim ha pl csak egy memóriakártyára kellene másolgatnom.
Akkor ebben a tipúsban felejtős a magyar navi???Másik kérdés,létezik olyan kábel amivel a régi beépített telfon csatlakozást össze tudom dugni egy mai telefonnal???(nem ér röhögni).....
Ez egy 2000-es évjárat 1.9 tdi, avg motor, kombi. 270 ezer km-el vettem kb 1 éve, most 295 ezer van benne. Az autó kívűl belűl makulátlan.
A hiba az, hogy rezeg. Rezeg a kormány, az ülés, meg minden. kb 1000-1200-as fordulaton csinálja a legjobban, de mindig érezhető.
kuplung-lendkerék új
motortartó és váltótartó bakok újak
kipufogótartó bakok újak
kipufogóban a rezgéscsillapító új
vezérműtengely hidrókkal új
adagoló gyári felújított, porlasztókat nem volt hajlandó kicserélni az adagolószerelő, azt mondta makulátlanok.
A motor hangja olyan, mint az újé.
Kérlek Titeket, ha valakinek ezek után még van valami ötlete, szívesen hallgatom, de ha valaki tud olyan Szakembert aki hozzá tud szólni, az is segitség lenne, bárhol az országban.
A 2.7 TDI is lancos vezerlesü, igy a vezermüvet nem kell cserelni. Eredetileg 2 ev vagy 30000km lenne az olajcsere periodus, de ha evente lecsereled biztos nem artasz vele.
Ha a gyertyacsere nem segít, cseréld fel a hibás henger gyújtótrafóját egy nem hibással! Ha átmegy a hiba, akkor a trafó cseréje lesz a megoldás. A gyújtótrafó hiba is ezt okozza. A hűtőköri hiba lehet relétől is, hőgombától is. Mit mutat a vízhőfokmérőd?
Igen, hidegen szépen ment, melegen pedig kihagyott, sőt teljesen leállt a harmadik henger. Trafó ki, és akkor látszott, hogy olajos volt, gondolom az áram már nem jutott el a gyertyáig, az olaj miatt még kívül áthúzott. A tisztítás egy időre megoldotta a gondot, de a végleges megoldás a tömítés csere volt.
Erről egyébként van egy konkrét -kellemetlen- sztorim amit Isten büntetésének tartok, ugyanis kivételesen autóval mentünk Kunmadarasra, nem pedig motorral :))
köszi szépen, több,mint valószínű hogy az lesz a gond. mikor neked ez volt, kihagyott egy henger melegen? mert nekem csinálja és jó lenne tudni a kettő összefügg-e. köszi
Nem kapsz ilyen panelt külön. Komplett vezérlővel együtt csak, ami újan 400 ezer forintocska. Ki kell venni, szét kell szedni apró pici darabokra, gombokat is kiszedni, oszt elvinni fényezőhöz, pontosan ilyen színre újra tudja fújni, h ügyes. Én komplettan a középkonzollal, ajtókkal együtt fujattam újra, persze szétszedve. pár ezer ft volt és olyan, mint az új.
Lehet hogy fura kerdes, de nem lenne egyszerübb ezt az elemet kiszedni, es egyszerüen szepen lefujni? Rafujsz egy primert aztan egy 2K-s festeket es örökre meg van oldva. Az ujjal az a baj hogy az is le fog kopni a gyatra minösegü bevonat miatt.
Ki van keményedve a szelepdekni tömítés és a trafóknál lévő tömítés. Csere a gyógymód. Az én autómon is volt korábban ilyen probléma. Nem túl költséges dolog, meg kell csinálni.
na megint én...szóval észrevettem, hogy szivárog az olaj a gyertyákhoz...találkozott ilyennel valaki? mitől lehet? ja és kívülről a szelep-dekli pakolásnál... köszi aki tud bármit hozzászólni :-)
Van egy öreg A4-em is, 1.9 TDI (AVG) 1999-böl, amolyan melosauto. Nemreg vettem, kicsit rancba kell szedni, es esedekes a vezerlescsere. A tulaj mar megvette a gyari cuccokat hozza de beepittetni mar nem akarta...
Az autouvegek.hu-nál. Régebben Audi 100-on cseréltek első szélvédőt, és teljesen jó lett. Sőt: volt egy régi kavicsleverődés a felső peremen, aminél a korrózió bement a szélvédőragasztás alá. Ezt fémtisztára csiszolták, majd két rétegben lefestették az ablak alatti részen is. Lelkiismeretesek voltak.
sziasztok, tapasztalat vagy ötlet kéne. mikor bemelegszik a kocsi (Audi A6 Quattro, 1,8T benzines, 2004es) akkor ezeket a hibákat írja ki a gépen:
P1296 = hűtőrendszer hibás működés
P0008 Motor helyzet rendszer teljesítmény (1.hengersor)
P0303 3.henger égéskimaradást érzékel
hidegen semmi baja.
most ilyenkor mi van,mit lehet tenni? mit kell megnézni, lecserélni ? Most a gyertyak a roszak vagy a trafó melegszik e be vagy kompresszio vagy mi lehet? köszi
Mióta melegebb az idő hamarabb be is melegszik a motor, ezért termosztátcsere egyelőre nem lesz.
"a nagynyomású pumpa bordásszíj cseréje lesz.."
Nekem ez megvolt 200 ezernél még a gyári volt benne, szerelőm szerint akkori állapotot figyelembe véve a motor még nem volt megbontva, ő tudja gondolom mit beszél.
lehet megint ugyanolyat mert az igaz nagyon nem prémium gumik, de nem kopik, és menetteljesítményben sem érzek eltérést a 3. szezon után sem mondjuk a drága nyári misikhez képest.
Erröl beszeltem a multkor az abroncsok kapcsan. Szerintem eszervek alapjan a premium abroncsok lassan a felejtös kategoriaban vannak. Szerintem...
Ha felmegy 90- re, akkor nem is kell cserélni. Nekem nem ment fel, csak ha Pesteztem. Nekem a Michelinekben meg még nincs sok km, de kopás sincs nagyon. Meglássuk.
A következő projekt nálam a nagynyomású pumpa bordásszíj cseréje lesz, meg a vízpumpa és hoszzbordás feszítőinek cseréje. A szíjat cserélte az előző gazda eladás előtt, de most szétszedve láttam, h a vízpumpa és a feszítők tutira nem lettek még cserélve. Vagy ha igen, nem mostanában. Ehhez pedig megint szét kell borítani az elejét. :( De megoldom majd ezt is.
"...de én nem tapasztalom ezt az óriási kopást. Még. Pedig ugyan ez a méretem. 245/40R18."
Csak a Michelin Pilot Sport 3 kopik el ca.30 km alatt, mondjuk én csak autópályán használom őket, szerintem az veszi jobban igénybe a gumikat, mintha főúton nyugodt tempóban kerülnének bele a km-ek.
A téliek (nem misik) pedig nem kopnak, így nem az autóval van a "probléma" hanem a M.P.S. 3 gumikkal.
Ezt viszont én nem tartom tragédiának, valamit valamiért, ráadásul "olcsón" vettem megint a misiket, tudod akinek majomra telik annak banánra is teljen. :)
"Termosztát ügyileg, döntöttél?"
Az tény, hogy azért nem fogom egyelőre kicseréltetni a termosztátomat, ezért szétbontatni az autómat mert kicsivel később melegszik be a motor hidegben.
Ha felmegyek itthonról indulva a pályára azonnal beáll a mutató 90 fokra, ha kitavaszodik szintén hamar bemelegszik a motor, ezért ha nem feltétlenül szükséges inkább nem viszem szerelőhöz emiatt.
A félreértések elkerülése végett itt sem az anyagiakon van a hangsúly.
Tudom, h még nincs ki a négy kerekem (a defekt miatt) :), de én nem tapasztalom ezt az óriási kopást. Még. Pedig ugyan ez a méretem. 245/40R18.
Igaz, nem megyek ennyit egy évben, mint te, de arányosítva, több lesz ez, mint 30 ezer km egy garniturára, mint nálad a Michelinek. Pedig ez a fajta gummancsom van nyáriban nekem is.
A téliek igaz nem prémiumok (ezekkel vettem az autót) , de még mindig 5 mm fölött vannak 45 ezer nálam megtett km után.
Következő télre veszek újakat, valamit...lehet megint ugyanolyat mert az igaz nagyon nem prémium gumik, de nem kopik, és menetteljesítményben sem érzek eltérést a 3. szezon után sem mondjuk a drága nyári misikhez képest.
Hát igen sajnos még mindig nincs szerkesztési opció....2 db képet akartam feltölteni a profilmélység miatt, az egyik 7.3 mm a másik 7.4 mm-es, aztán inkább duplázódott mindegyik.
Sziasztok. Lenne egy pár kérdésem remélem tudtok segíteni :) 2002 avant. Fedélzeti nem jelzi a külső hőmérsékletet és az ajtónyitást emelett ha a világítást úgy hagyom és kiveszem a kulcsot nincs sípoló hang. A két első ajtóban lévő kilépő fény és a két kis piros lámpa sem világit pedig az égők jók és a két hátsó ajtóban működik. Ezen felül a bicskakulcs távirányítós része nem működik. Azzal már próbálkoztam hogy egyik kulcs a gyújtáskapcsolóba másik a zárba és gyújtás közben bezár unlock 6 sec múlva megint de úgy nem megy. Ha vki bármely probléma orvoslásában tudna segíteni annak nagyon őrülnék .
Sziasztok! Érdeklődnék hogy Audi a6 4f részecskeszűrő nyomáskülönbség érzékelő hol található? A részecskeszűrőbe? Esetleg féktisztítóval megtakarítom használ valamit? Mert beírta hibának a p2452 hibakódot. Előre is köszönöm a segítséget.
Szerintem nem fontos a negy karika. Vannak jo minösegü termekek a piacon, a Pilkington peldaul nagyon jo (több markanak is gyari beszallitoja). Sicursiv, Spilintex, szinten jok. Nem tudom mi lehet a gyari es az olcsobb között a különbseg, gyanitom hogy nagy reszben csak az ara...
Kaptam egy mandarin nagyságú követ pályán egy szembejövő kamionról. Szélvédő kuka.
Mire ügyeljek cserénél? Régen Pilkingtonra cseréltem, és jó volt. A gyári üveg úgy lenne 500 euró plusz segédanyag hogy márkás gyártóktól (Pilkington, Guardian) 30-65e között vannak ajánlatok. Színezett, stb. A gyári üveg tud valami különlegeset, azon kívül, hogy ott virít rajta a négykarika? Több rétegből áll netán?
Audi C5 Avant 1999 évjáratú autómhoz szeretnék vonóhorog felszerelésével kötelezővé váló UTÁNFUTÓ IRÁNYJELZŐ ELLENŐRZŐ KÉSZÜLÉKKEL KAPCSOLATBAN segítséget kérni. Az Etka progi az Elakadásjelző kapcsolót különbözteti meg vonóhorgos és vonóhorog nélküli autónál.De olcsóbb lenne és megfelelne nekem az új tipusú vonóhorog felszereléséhez már engedélyezett csak hanggal visszajelző készülék .Ezt hova lehetne bekötni?Válaszokat előre is köszönöm.Üdv!
Az ELM327 a legegyszerűbb odb adapter amivel csak a motor ecu-hoz lehet hozzáférni ahhoz is csak az obd oldalról. Van hibaolvasás, hibatörlés, pár élő adat és kb ennyi a tudása.
Az inspekció meg olajszervíz a műszercsoportban van tárolva, köze nincs a motorvezérlőhöz, innentől a 4dolláros elm327 se látja.
Nekem jelenlegi 10 fok kinti hőmérsékleten 1500- as fordulaton járatva kb 12-15km kellett h 90- fokos legyen a víz. Utána marad ennyi még le nem állítom.
10 fok környezeti hőmérséklet felett kb. 6-8 perc (8-10 km város) után beáll 90 fokra és ott is marad, még akkor is ha 5-10 percet alapjáraton várakozok.
Mínusz fokokban kb. 20 perc (20 km város) kell, hogy elérje a 90 fokot.
Autópályán/autóúton gyorsabban megy fel 90 fokra és ott is marad.
Üdvözlet.Ötlet vagy segítség ha lehet.Elektromos rajzot vagy programot hol lehetne letölteni A6 '05-töl. Mert nekem AutoData 3.38 van, de az csak '04-ig van adat benne. Illetve a netes keresésem is csak '04-ig megy. Utána semmi értelmeset nem találok (gondolom tudatos). Szóval megköszönném az ötleteket.Üdv.
Lenne kettő hűtő ventilátor szettem eladó.Az egyik egy 2005 ös 3.2 es A6 quattroból való hibátlan állapotban és elvileg 2.0 tdi A6 ba is jó.A másik pedig egy 2007 es 3.0 tdi 171kw quattroból való de a nagy ventilátor csapágyas ezért javításra szorul.Érdeklődni telefonon:06303437557
Van egy Audi a6 2,5 tdi Avant Quattro-m. Leallitottam a haz elött majd 4 nap mulva mikor hasznalni akartam ugy vilagitott a müszerfal mint a karacsonfa. Eleinte gond nelkül elindult a motor most mar az sem. Hibakod kiolvasas nem ment.
A motorterben az aksi alatt a lefolyo eldugult es tele volt vizzel. Leengedtük a vizet majd kontakt problemara gyanakodva jol öszejogdostunk mindent. Most megy a hibakod kiolvasas es azt irja h nem erkeznek be a jelek a többi keszülektöl pl: valtovezerlö, magasnyomasu szivattyu, stb.
Én nem mérem le, csak lefogom az ellendarabot, mikor tekerem a csavart. Viszont így sem garancia arra, h jól álljon, hisz a 6- os csavaroknak kb 16mm- es furatja van. Így azért valehet játszani vele, h szépen álljon feltett lökösnél is. :) De a lényeg, h jó lett. Te is mostanában csináltad? Neked is az volt, h nem ment 80 fok fölé?
Az igaz, hogy én a sógorommal csináltam és ha nem is lehet odaférni 4 kézzel, de nagy segítség a +1 ember. A lámpákat egyszer régen tökéletesen beállítottam és azóta mielőtt szétbontom le szoktam mérni az állítócsavarok hosszát egyesével és így biztosan oda kerül vissza ahol volt.
Én is úgy csináltam. Ráérősen csináltam ugyan, de kétlem, h két óra alatt meg tudtam volna csinálni.
Igaz, először csináltam és egyedül, így volt időm kitalálni, mit hogyan, merre mennyi. Aztán ahhoz is idő kell, h a lámpák azért normálisan legyenek visszatéve. Meg el is kellett pakolni a végén. :)
Nekem van hozzá két kis rúd amivel a lökhárító levétele után a hűtőblokkot előre lehet húzni kb. 10 cm-t nagyobb bontás nélkül. Én így csináltam kb. 2 óra alatt készen volt, pedig még vízpumpát is cseréltem.
Pár hete, talán hónapja volt itt téma a termosztát, meg h nem melegszik fel a motor a 90- fokos üzemi hőfokra. Nos, múlt héten rendeltem egyet, oszt felfújtam magam, ma kicseréltem. Jó kis munka, 3 csavarért meg egy bilincsért a kocsi elejét szétbontani. Nem kevés időmbe volt. Közel 8- órát elbírkóztam, de legalább jó lett. Nem sokszor láttam 90- fokon a vízhőmérőt az elmúlt két évben.
Sziasztok! Valaki esetleg nem tudja hol lehet venni A6 4f kanyarkövetős Bi Xenonba azt a kismotrot ami a vizszintes sikban mozgatja az izzót? Függőlegesen mindkét oldalon müködik de a bal első lámpában a szerelő hibakód olvasás után azt mondta hogy cserélni kell ezt a kismotrot.
Köszi! Ha azt szeretném, hogy minél szebben nézzen ki, akkor igyekezzek minél közelebb lenni a 35-38as ET-hez jól gondolom? (szebben néz ki = minél közelebb a kasztni külső határához)
Szia! Fel, felmegy! Én most 19/9 ET52 vel próbálkozom De fura volt a kormányom! Most készül a szélesítés Et 41-re, aztán meglátom milyen lesz.... Et 35-ös nél nem tűnt fel semmi.... Bár az is igaz hogy az a felni csak 8 széles! A gumik között pedig 1cm-van.... Az meg nem hiszem hogy ennyit számítana.... De még gyakorolok én is ;)
Sziasztok! 17" -os felnit szeretnék tenni az autómra. (c5,2004) Tanácsot szeretnék kérni, hogy milyen ET számú lenne a legmegfelelőbb? Ne érjen ugye semmibe, de minél jobban kint legyen, jól mutasson :) Nagy segítség lenne, ha valaki tudna mondani tuti tippet emlékezetből, vagy mert épp használ esetleg ilyen autón felnit. Köszönöm szépen!
Üdvözlet. Kérdés: A6 4f '05 sedanra 18" ET52 felni fel megy-e? 2003-on volt fent, de az eladó sem tudja. Hátha valaki okos ebbe. Választ köszönöm előre!
A kormanykopas nem feltetlenül km-függö. Aki tenyerrel tekergeti a kormanyt az 30-50000km alatt fenyesre koptatja. Aki meg autopalyan teszi bele a sok km-t nem tekergeti annyit a kormanyt.
Na várj. Most melyik lámpáról beszélünk ? Amit írtam az a középső 3. féklámpa (a csík a hátsó ablak fölött).
Cseréltem már hátsó-külső lámpát is (ami a karosszérián van, nem a csomagtérajtón) azt 40-ért vettem ebay-en. De audi-ban 60-at mondtak rá.
Először megcsináltattam egy "szétszedős-javítós" emberrel azt hiszem egy 20-ast kért érte. De kb. 1 hónap múlva megint elromlott. Szerintem érdemes inkább újat venni.
Audi A6 Allroad 2011 es auto hatso feklampaja nem vilagit. Lehet e cserelni a ledeket vagy igaz e az hogy csak egyben cserelheto s valami horror osszegbe kerul?
Üdv! Az lenne a kérdésem, hogy fél tank alatt az üzemanyagszint jelzőm oda-vissza ugrál..Mi lehet a problémája? esetleg meg kellene tisztítani? Ha igen akkor pedig hol találom meg? Előre is köszönöm!
Hosszbordás szíj rugós feszítője tud így zajongani terhelésváltásnál alapjárat körül. Melegen is, és gyorsításkor is 2000 ford alatt. Ha automata váltós, akkor a váltóban van egy fémlemez (asszem: "menesztőlemez") ami elvileg tud rezonálni ugyanígy, de az nem ilyen hangos.
Kisebb kanyarban autópályán nekem sem vesztette el. De pl az m0-án a megyeri híd pesti oldalán a kanyargós részen volt rá példa hogy bejelzett a középsőben haladóra, ott elég éles kanyarok vannak.
Élesebb kanyarban azért volt hogy elvesztette az elöl haladót pl a budai alsó rakparton a tímár u.-i hév megálló közelében levő S kanyarban. Az új ott is tartja.
A téves követésnél úgy védekeztem hogy behúzódtam egészen a sáv széléhez akkor általában nem jelezte. A horvátoknál is volt pár kanyargós rész ahol nem teljesen jól működött. A fő gond az volt vele hogy túl lassan kezd el fékezni emaitt az itthoni autópályákon 160 felett szinte használhatatlan volt. A másik meg amit te is írsz hogy nagyon lassan adott gázt miután lement az előttem lévő.
Viszont fáradtan nagyon hosszú utat megtéve nagyon hasznos extra, volt már rá példa ha ez nincs akkor nem tudom hogy érek haza, 2000km egy nap alatt, hajnal 6-kor indultam, köv hajnal 2-re értem haza nagyon fáradt voltam már visszafelé. Csak bekapcsoltam az acc-t és elég volt a sávban tartani a kocsit.
Addig nem frissítek amig a 6.22.4 térképhez nem lesz aktiválási lehetőség. De ha lesz akkor frissítenem kell mert a carson patch fw alapú és mielőtt feltennék mégegy térképet frissítem az fw-t.
Ez alap. Szerintem nem kell eljutni a márkaszervizig, a "garantált futásteljesítmény" meg "vezetett szervizkönyv" önmagában kabaré szokott lenni. Van néhány hirdetés, ahol még le is fotózzák, hogy milyen frankón vezetett. Aztán egy 2008-as gyártású autó utolsó előtti pecsétje 2013. májusában volt 190 ezer km-nél, az utolsó pecsét meg 2016. januári 214 ezres óraállással, a kereskedő saját szervizének a pecsétjével :).
A magas futás engem nem zavarna, ha az autó egyébként jó bőrben van.
Az ár egy dolog, de ha egy dízel A6-nak, főleg ha az a legendásan takarékos 1.9-es, nincs évi 20e km-re sem, akkor erősen gyanakodnék.
Még ha márkaszervizes is az a vezetett szervizkönyv, akkor is lekérném a márkaszervizes látogatásokat, mert sokaknak van otthon márkaszervizes pecsétje, hivatalosan meg ugye nem adnak ki adatot...
Nekem sem veszti el kanyarban az előzőt, és nem jelez be a szomszédos sávra sem. (4F)
Ellenben nagyon-nagyon-nagyon óvatos, már rég lementek előlem, mikor újra gyorsítani kezd, így mindig bele kell korrigálni lábbal, ha nem akarok megőszülni.
Elég régóta árulják, feltehetőleg az ára miatt. Ennyiért semmiképpen nem érdekelne engem sem, de ha kicsit olcsóbb lenne idővel, akkor talán érdekes lehet.
Egyébként a C5-ös A6-ról bármi okosság? Általánosságban a motorról, futóművéről tudok ezt azt, de semmi típusspecifikus infóm nincsen.
Azért a D3 és 4F ACC-je nem azonos. A 4F-ben nagyon jól működik. Nem veszti el kanyarban az előtted lévőt stb.. tulajdonképpen átlagos felhasználó számára csak a stop-start funkcióban különbözik (ezt nem tudja)
Ha tetszik a 4f ACC-je érdemes lenne kipróbálnod egy új gen. két szenzoros ACC-t ami van az újabb audikban. Nagyot fejlődött az elődhöz képest, hatalmasat. A2 szenzornakhála mostmár nem veszti el az elöl haladó autót kanyarban sem, nagyon éles kanyar kell hozzá hogy elveszítse, továbbá szintén kanyarban nem fékez le a másik sávban haladó autó miatt akit tévesen érzékelt néha a régi ACC.
Jó az is hogy képes megállni, meg elindulni, bár megállás után pár sec múlva nem indul el magától hanem meg kell pöccinteni a gázpedált. Elsőre ilyesztő volt amikor 70-80-al robogott a lámpánál álló kocsisor felé, de megáll pontosan ahogy kell. Sokkal nagyobb fékerővel is tud fékezni mint a régi, meg jobban is gyorsít dynamic módban. Remélem a következő generációban már képes lesz magától vezetni autópályán, kormányzással meg mindennel és még tovább fejlődik.
A D3 ACC-je(ami hasonló a 4f a6-hoz) itthon sokszor használhatatlan nagyobb tempónál, míg külföldön képes voltam akár 6-700km-t is megtenni anélkül, hogy hozzáértem volna bármilyen pedálhoz addig nálunk ez lehetetlen volt mivel túl közel jöttek ki a külsőből, nem volt képes elég gyorsan reagálni meg elég nagy erővel fékezni sok esetben, az új nyomja rendesen a féket ha kell, bár én autópályán nem használom ha gyorsan megyek, de még kikapcsolt állapotban is (braking guard) jelzi ha baj készül és állítólag akár fékez is magától ha szükséges.
A 8-as zf meg jobb bármilyen eddig próbált autómatánál, nálam a kézi váltó szóba se jöhet, nekem az öli meg az autózást, utálom, 21.században nem illik ilyet tenni egy rendes autóba.
Viszont most az a trend, hogy olcsósítsuk a gyártást, meg tömegcsökkentsünk ! Nehogy aztán emiatt legyenek vacakok ezentúl az audik (én félek tőle, hogy ez lesz/van).
de a mai autóknál mintha megint javulna a megbízhatóság.
úgy legyen..., de pár év múlva kiderül.
Az ACC-t aláírom, ma már nehéz nélküle (nekem), mert megszoktam, és biztonságot ad, hogy elkalandozhat a figyelmem (pedig nem szabadna)
A légrugó jó dolog, de eddig kettőt cseréltem én, az áraikból kicserélhettem volna hagyományosra -> dislike.
A 8-as ZF is sokkal jobb, mint a 6-os, bár ennél még jobb a manuál :) (Már akinek, nekem pl. igen, mert utálom a várost)
Szóval meglátjuk, az biztos, hogy a 2000-es évek elejei elektronikai nagy ugrást rosszul vették a gyártók, jó lenne ha lassulna a tempó... szerintem a C7 és a C6 közt kisebb a különbség, mint a C6 és C5 közt, és szerintem a D3 is nagyobb ugrás D2-höz képest, mint a D4 a D3-hoz.
Ami ha így van, akkor elvileg jó jel - a megbízhatóságot nézve.
Sziasztok! 98-as 1.9 Tdi C5-nél tud valaki valami megoldást lötyögő váltókarra? Nagyon ki van kopva, sebességbe berakva is kb 4-5 cm-t kileng a váltókar, mi lehet megoldás erre?
Valamint valaki talált már megoldást a műszerfal és szélvédő csatlakozásától érkező rejtélyes nyöszörgésre, nyekegésre? Már fujkáltam wd40el de semmi! Honnan jöhet a hang?
Nem a technikaval van a baj, hanem annak a minösegevel. Nem azert megy tönkre mert Technika van benne, hanem azert mert az alkatreszeket gyenge minösegben tervezik es gyartatjak le. Tele vannak ezek az autok aluldimenzionalt alkatreszekkel. Sok esetben hianyzik 3cm kabel, vagy 15 dkg acel ahhoz, hogy az auto tartosabb legyen. A masik nagy baj, hogy nincsenek gyari olcso felujitoszettek. pl egy legrugoban mi megy tönkre? A ballon, meg a tömitesek. Lehetne olcson gazdasagosan javitani, erre negyedmillio forintert vegyel ujat. Ez nagyon nincs rendben. Akkor sincs, ha telik ra... Mindezt ugy, hogy egyre több minden Keleteuropabol meg Kinabol erkezik.
Nekem biztos nem kéne a huszonsok éves elavult rom a modern autó helyett. Azért nem olyan rossz a helyzet. Nemrég mentem egy 170ezer km-es 4.0tfsi s8-al és meglepően hibátlan állapotban volt. Volt egy hanyatlás minőségileg az audinál a 2000-es évek elejétől a közepéig, de a mai autóknál mintha megint javulna a megbízhatóság. Azért nem rossz dolog az mmi meg a légrugó, acc, 8-as zf stb. Nem cserélném el egy D2-re vagy egy v8 audira csak mert ezek nem tudtak beszarni bennük. Voltak régen más hibák. Pl kopogó futómű a fiatal kevés km-es autóknál is meg olajfolyás a jobbos féltengelykihajtásnál és hátul a kardánkihajtásnál. Sok autónál volt vmi immo kábel amit cserélni kellett, visco csapágy meg hasonló finomságok.
Nekem pl. egy 20 évvel ezelőtti C4-es A6 2.8 V6 (esetleg gázzal) vagy 2.5 TDI sor5 motorú, összkerekes, manuálváltós, lehetőleg Avant autó tökéletes lenne.
Legyen benne xenon, tempomat, ülésfűtés, napfénytető, légzsákok, normális aftermarket rádió.
Kb ennyi.
Fenének kell MMI, optikai erősítő, elektonikus kézifék meg kormányzár, és társai, meg főleg FSI / CR motor. Ami nincs, az nem romlik el.
De főleg: ami elromlik, az nem állítja meg az autót, hanem az használható a szervizig.
Legfeljebb nincs ülésfűtésem, nincs tempomatom, nem szól a rádió, stb.
az egy dolog, hogy mennyi a javítás. Realista A6 tulaj meg sem mukkan váratlan 1-200 e Ft-on, akár 1, akár 11 éves az autója.
A másik meg a szopás-faktor...
Mikor nem tudsz elindulni, mert az elektronikus kézifék vagy kormányzár megfogta az autót.
Mikor az akku 11,99 V-os, így már nem engedi a rendszer megpörgetni sem.
Mikor a motor / váltó vészprogramra vált.
stb.
Ez az a bizonyos "priceless" kategória, amiből sokaknak van elegü(n)k.
Egy régi faék motor - ha kap üzemanyagot meg 12 V-t, akkor elindul.
Ha a klíma tönkremegy, akkor melegünk van.
Ha a futómű kopog, MAJD megcsináljuk.
Stb.
Kíváncsi lennék rá, hogy egy mai Euro 5-6-os motorú autó teljes ökológia lábnyoma mekkora mondjuk 0-10 éves kora között, mint amennyi volt hasonló korban egy 20 évvel ezelőtt kijött egy Euro2-esé.
(főleg, mióta tudjuk, hogy az elképzeltnél is durvábban csalnak a normákkal...)
Azért ne mossuk össze a luxus kategóriát (S Klasse, A8, 7er), a felső középpel (E Klasse, A6, 5er)
A luxuskategória mindig arról szólt, hogy ki tud minél több újdonságot bezsúfolni a kocsiba, aminek aztán a tulajdonosok látták a kárát (főleg a garanciaidő letelte után...).
Aztán mire a fejlesztések lejjebb szivárogtak, azért némileg megbízhatóbbak is lettek - elvileg, illetve egy darabig.
De ugye a fejlesztés gyorsul, a ciklus rövidül, az extraverseny élesedik... az eredményét meg látjuk.
Épp ezért egy 10 éves W124 - ceteris paribus - köszönő viszonyban sincs egy 10 éves W210-zel.
Nagyon banális eset történt velem , Audi C7 esembe beragadt a simkártyabemenetelbe a microsimkártyám. Tudom hogy azért ragadt bele mert a nagy fajta jo bele csak , de nem tudja valaki hogy lehetne kioperálni ?
"Nem személyeskedni akartam még ha annak is tűnt.."
Hát pedig úgy jött le.
"Persze van aki túl vállalja magát egy prémium kategóriás géppel és ha ki kell adni 1-2-3 százezer ft-ot szervizre akkor agyba főbe ócsárolja a 7-8-10 éves 2-3 milliós kocsiját.."
Szerintem itt a többségnek nem 10 éves A6-osa van, és nem az jött le ezidáig, hogy 1-2-300 ezer Ft-os javítás miatt csőd szélére kerülnének.
Itt általában nem erről van szó, hanem a tartósságról, megbízhatóságról.
Tényleg drága, új a8-hoz perszer találtam egyből bontottat 50eur-ért. De d3-hoz drága mind gyanítom azért mert be szokott szarni és ha vmi jól fogy mert szar konstrukció akkor drága.
Sajnos nem tudok, azokkal kezdödtek a bajok. Erdekes, de mondjuk az 1.9 TDI A4-ekröl nem hallani hogy de sok baj lenne velük. A mai napig. Pedig mar joval 10 ev felett jarnak. pedig mar azokban is van klima, ülesfütes, es meg csak a gombook sem kopnak le. Szerintem ott befejeztek az autogyartast.
Meg korant sem biztos hogy csak a motor a rossz. A mmotor viszont biztos hogy rossz. feltettem a müködö oldak kabelre, es meg sem moccan. Egyebkent pont ez a baj. Hogy egy nyamvadt elektromotorert is 300€ kernek. Emöge igazan nem lehet mar ürtechnikat bujtatni. Valamelyik kinai ceg gyartatja ehezö kizsakmanyolt gyerekekkel. Ezt azert en lehuzasnak hivom. Na nem a markaszervizben ennyi, gyanitom hogy ott joval dragabb. Egyebkent megkerdeztem, a szervizben ha csak a motor rossz, olyan 700€-ert javitanak meg a feket. Ez ugyan nem millios tetel, de nem is a fötengelyt kell az autoban kicserelni.
Mit szóljon az akinek minden beszarik rajta milliós nagyságrendben.
Az gondolkodjon el hogy szabad-e ennyi penzt költeni egy hasznalt auto javitasara... En nem tennem.
8éves százakárhányezer km-es autóban sajnos már beszarhat ez az
Az A6 1.9 PD-t 13 evesen adtam el 280.000km-el. Evekig ingazasra hasznaltam napi 100 km-t. Nyolc evesen es 11500 km-el nem nagyon szarogatott be rajta semmi. Meg 10 evesen sem...
Mutass nekem olyan régi luxusautót aminek nincs baja, akkor is voltak bajok nem is kicsik, csak más jellegűek. w140, w220 is mind betegágy ahogy a 7-es bmw-vel is sok a baj. D2 a8 se volt épp hibátlan tipus. 1kat-al lentebb is problémás volt mind, ahogy egy w124 se volt hibátlan már 10 évesen.
Mondod ezt egy nyamvadt kézifékmotor hiba után. Mit szóljon az akinek minden beszarik rajta milliós nagyságrendben.
Lehet van bontott kézifékmotor is olcsón, nem biztos hogy újat kell venni. Régi D3 -ba vettem bontott klímakompresszort 2007-ben miután a 2005 végén 3e km-nél gariban cserélt beszart, és azóta is jó a bontott.
8éves százakárhányezer km-es autóban sajnos már beszarhat ez az de ettől még a D3 alapvetően megbízhatónak tekinthető egy mercihez vagy bmw-hez képest. 9év alatt költöttem alig 1M-t az autóra 120e km alatt új korától, ami nem sok, bár engem is nagyon bosszantott hogy be behal rajta pár apróság. Jó hír hogy van némi fejlődés a D4(meg gondolom az új A6 is) sokkal megbízhatóbb, alapvetően semmi baja éveken keresztül. Pedig sokkal több elektronika van bennük mint az előző generációkban. Egy nyekergő stabpálca az össz baja eddig, áprilisban lesz 3 éves.
"Persze van aki túl vállalja magát egy prémium kategóriás géppel és ha ki kell adni 1-2-3 százezer ft-ot szervizre akkor agyba főbe ócsárolja a 7-8-10 éves 2-3 milliós kocsiját..2
Csupán a tisztánlátás végett ha már ennyire vágod a témát: 1.1 misit költött kétszeri javításra, ja és nem a filérbaszásról szól az egész, most 3 ( nem 100 ezer Ft-osakból) azaz 3 db rízsrakétája van, és elégedett velük.
Elektromos kézifék: Beragad otthon szétszeded kipucolod összerakod megint jó vagy veszel újat 33.000ft/db
Tudnal nekem ujat szerezni 33.000 Ft-ert? Ha igen, en mindjart vennek 3 db-ot. A legolcsobban ugyanis 300€-ert talaltam (mozgato motor) ami nagyjabol a haromszorosa az altalad emlitett arnak.
Van igazsag abban amit irsz, de felesleges szemelyeskedni.
Ezeknek az autoknak hasznaltautokent nagyon becsapos az ara. Egy ujonnan 15+ millas autot megvehetsz 3 millaert, igy olyan emberek is hozzafernek akiknek ez anyagilag tul sok. Mindenki vagyik a luxusra, kenyelemre, presztizsre. Azok is, akik meg maguknak sem valljak be. Sokan beleesnek abba a csapdaba hogy tulvallaljak anyagilag magukat, de az ember esendö, es ez nem megvetendö.
Van igazsag az "egyszer elünk" filozofiaban is, de tudni kell hol a hatar. Ha valaki azert dolgozik hogy az autot fenn tudja tartani, az mar minden jozan patraszti eszet nelkülöz. Szerintem jol teszi ha valaki ebben az esetben kiszall, es atül a neki megfizethetö kategoriaba. En mindenkeppen ezt tennem. Ez csak egy auto, az eletben sokkal fontosabb dolgok is vannak.
Hogy erted azt hogy ezeket az autokat mar fillerekböl lehet javitani? Egy filleres Multitronic felujitasra vagy a filleres porlasztocsucsokra gondolsz? A kezivaltosoknal a filleres kettöstömegüvel megaldott kupplunszerkezet? Es ugye meg mindig nem markaszervizes arakrol beszelünk. Többszazezres tetelekröl irogatunk, jo lenne ha az atlag magyarnak ez a filleres kategoriaba tartozhatna.
Biztos hogy nincs. Senki sem gyart mar "soha el nem romlo" autot. Sem a nemetek, sem a japanok, sem senki. Minden markanak az az erdeke hogy 5 ev mulva venned kelljen egy uj autot.
Kormányzár hiba:50-60 ezerért javítják /sokan lehúzzák a kis stekkert a kormányoszlopon a motorról igaz így nincs kormányzár de hiba sincs!
Elektromos kézifék: Beragad otthon szétszeded kipucolod összerakod megint jó vagy veszel újat 33.000ft/db
Befecskendezők: Ez drágább de minden autón tönkre megy
Turbó: 80-110 ezer ft egy felújított hibátlan garanciával
Automata váltó : Multitronic max 3-4 száz ezer ft aki többet mond az hazudik/le akar húzni.....
Tandem pumpa:kb 50 ezer ft felújító szett
Ezek a tipushibák nem jönnek egyszerre és megúszhatók ilyen árakból is....és szerintem nem sok egy pár éve 10-en milliós gépre rákölteni ezt hogy utána megint jó pár százezret elmenjen....
Egyszer élünk én meg azt mondom....miért járjak egy kopogós műszerfalú műanyag belsejű ''sosem romlik el '' autóval ami nem nyújt semmit azon kívül hogy sosem romlik el...amit tudjuk hogy nem igaz mert ilyen nincs maximum kevesebb/olcsóbb gondok vannak vele....Nekem is van nem egy ismerősöm japán szarral és van velük gond rendesen legyen az diesel avagy benzines.Persze van aki túl vállalja magát egy prémium kategóriás géppel és ha ki kell adni 1-2-3 százezer ft-ot szervizre akkor agyba főbe ócsárolja a 7-8-10 éves 2-3 milliós kocsiját ami új korában volt 15 millió ft,vagy átül valami pici szarba és onnan magát nyugtatva mondogatja hogy de jó nekem mert már nincs audi.....közben meg ott motoszkál a fejében hogy de jó is volt az élmény amit nyújtott .... :D Én egy e60-ból ültem át egy 2.0 pdtdi multitronic a6 -osba ami tudom itt sok mindenki szerint nagyon szar választás de azoknak üzenem vagyenek egy e 60-at... :D Ezeket az autókat már lehet ''fillérekből'' javítani ahoz képest amilyen kategóriát képviselnek!