Engem elsősorban a viszkozitása aggasztott, nem a szintetikusság (mindkét olaj ugyanazon SAE meg VW szabványokkal konform -> lehet keverni).
Ilyen régi, kopott motor esetében már nem tudom megítélni, hogy a szaladós olaj hidegen képes-e jobban kenni a megnövekedett hézagokat. Ha nem, akkor semmit nem profitálok a hígabb olajból, csak a hátrányát észlelem -> melegen kopás.
én pedig remélem, hogy sosem futok bele olyan autó vételébe, akinek a "gondos" gazdája kevergeti a részszintetikus motorolajat a szintetikus olajjal és még abban sem vagyok teljesen biztos, hogy teljesíti a gyári előírásokat.
egy idő után meg jönnek a jobbnál jobb sztorik, hogy milyen szar ez meg az az autó, mert ilyen meg olyan szervízigényes, meg a motorja sem bír csak x ezer km-t.
én nem csak a szintetikus/félszintetikusra gonsoltam, de az 5w-10w keverése sem ajánlott szerintem. Na meg spórol 2000 Ft-ot, és ha nincs szerencséje beáll a motor, vagy a turbó. Megérte.....
5w-40-es olaj sosem ásványi alapú, hanem szintetikus, a 10w-40 pedig valószínűleg részszintetikus. A két olaj keverhető egymással, amennyiben mindkét olaj teljesítményszintje elegendő az adott motorhoz. (persze ilyenkor a gyengébb olaj határozza meg a kenés megfelelelőségét)
Félszintetikus olajat szerintem semmiképp ne keverd szintetikussal.Hallottam anno egy rémtörténetet,miszerint egy ilyen eset után egy OFF astrában OFF becsomósodott az olaj
Hétvégén olajcserekor Castrol Magnatec 10w-40 félszintetnikus olajat kapott a szörnyeteg. Utántöltéshez (a tömítéseknek van némi olajigénye :D) valami 10w-40-es Valvoline szintetikus flakonom van, de az autóból takarítás közben előjött egy bontatlan 1 literes Castrol Magnatec 5w-40 szintetikus olaj. Fogalmam sincs, hogy mikor került a kocsiba (a flakon szerint 2 éve) vagy hogy hogy került oda... :O
Használjam a télre való tekintettel az 5w-40-es Castrolt utántöltögetésre?
Rövid utakra szoktam menni, havi 100-150 km max amit megyek vele, hideg motorrral.
Szerinted megéri ilyen gyertyát tenni vagy inkább a hagyományos elég? A Bosch katalógusa szerint megfelelő ez a gyertya a kocsihoz (csak kérdés marketing vagy valóban megbízhatóbb, mint egy hagyományos gyertya).
megnéztem a két rögzítő csavar megvan húzva, mostmár szerintem az alsó és abból is a hátsó lengőkar a szar... mert az elsőt azt múlthéten cseréltem... a többi alatrész uj, azért adhat ki olyan pattanó hangot fék felengedésekor
A4 B5 ben az első keréknél az ABS jeladó hogy jön ki? Néha bedadog a fék, mintha az ABS darálna, gondoltam lehet hogy fémreszelék vagy kosz van ott, ezért csinálja.
utobbi napokba egy kicsit elkezdtem rendbehozni a belteret, most olyan problémám lenne hogy szeretném kivenni bal eslő biztonsági övet de nem tudom hogy kezdjek hozzá, valaki csinált már ilyet ? egyébként honnan tudom hogy van benne ővfeszítő? bár gondolom nincs de a fene se tudja (a4 b5 avant, 1998 évj.)
azért akarom kivenni mert már nem csúszik vissza magától a helyére, ráférne egy mosás, régebben golfomnak kiszedtem átmostam mosószeres vízben, mintha új lett volna rákövetkező 3 évig nem is volt vele gondom
neem csak amikor nyomom a féket enged fel a lábam és akkor olyan pattanó hangot hallok..egyett, mint amikor befeszül valami és utána a helyére igazodik
Neked is csak azt tudom javasloni, mint minden használt audi tulajnak, akinek nincs pénze márkaszervízre (vagy meg tudja/akarja javítani magának): olcsó kínai OBD interfész, valami VAG-COM-ot lősz hozzá netről v. ingyenes csökkentett módosat a Ross-tech oldalról és rárakod, hibakódot olvasol és max. megírod, hogy mit talált.
Ha nem tud az óracsoporthoz kapcsolódni a diag, akkor vagy vezeték probléma, vagy az óracsoportnál történt vmi. Ha tud hozzá kapcsolódni és tudsz vele lámpatesztet csináltatni, akkor én a kébelezésre kezdenék gyanakodni (kontakhiba).
Ha gyári immós a kocsi, akkor az óracsoport hiánya aktiválja az immo-t.
Egy jobb szerelési útmutató, esetleg ELSA és minden típusspecifikus infó adott lesz.
Van a kapaszkodónál egy csavar, azt ha kiveszed, lejön az ottani műanyag, azalatt megint lesz 2 csavar. A kárpit teteje felé elején is meg a végén is 1-1 csavar. Ezek ha kijöttek le kell csak emelni a kárpitot.
Biztiket ellenőrizted? Akksi rácuppantáskor egy fáradt bizti el tud búcsúzni, ha mondjuk akksi csere közben valami épp be volt kapcsolva, illetve nyitva volt ajtó (-> világított a bleső tér stb.).
Akár motorhőfok jeladó (G62) is lehet. Nekem is ezt csinálta. Falsch hőértéket küldött a számítógépnek ami megemelte az alapjáratot. Egy hibakiolvasásnál kiderül.
nekem is lenne egy bajom A6 C4 1997 2.5 tdi távirányitos kulccsal bezárom villan az index 1 et nyitáskor nemvillan 1 et se . Kellene villannia akkor is ? ha igen hányat ? beszálláskor hallom a vákumpumpa hangját lehet köze gymáshoz ?
Sziasztok!Lenne egy kérdésem.Ha beindítom az autót az alapjárat kb. fölmegy 1200-1300-ra.Van,hogy egy pár perc múlva visszaáll de van,hogy egész nap 1200-on marad.Nagyjából mi lehet a probléma?Ez egy 19 tdi afn 110le motor.
Legújabb büszkeségünk. Hogy tetszik? Komolyan kérdezem...
(Nagy jelentőségű projekt volt ez egyébként, Magyarországon ugyanis nem sűrűn forog autóreklám, főleg nem egy Audi . Főleg nem olyan, amiben nekem is részem van. Szerencsésen összejöttek a dolgok, mert idén 20 éves[...] Bővebben!Tovább »
Nem tudom mi okozhatja a zorgest, vagy nevezhetjuk csorgesnek. Lenyegeben, nincs az a tiszta motorhangja. S ez naprol napra erosebb lett, majd kozben jottek a gondok is. Olvastam valahol itt, hogy akkor is lehetseges ha gond van valamelyik pd elemmel. De nem akarok talalgatni. :-) Ma talan sikerul kideriteni. Egyszer volt hasonlo zorges, de az inkabb picit nyuszitos volt, es akkor nem allt le. Klimakompresszor volt... Klima mukodott, de javasolta a szerelo (egyertelmuen :-) ) a mielobbi javitast, mert ha "beall" akkor szakithatja a hosszbordasszijat.
Ha már itt vagyok, 1-2 kérdés. Ugye le lett bontva a 2első lámpám is. Visszaszerelés után most nem működik az automata fényszórómagasság-állításom. Ahogy nézem minden stekker vissza van dugva, de még a kijelzőmön is világít a hibalámpája. Attól hülyülhetett meg, hogy le lett szedve az akku saru, ennek is van vlami spéci beállítása? Vagy csak tényleg rosszul lett összerakva valami...?
Tavaly cseréltem termosztátot, most ismét nem tudom 60°C fölé vinni a vízhőfokot. Megyek néhány száz métert, és a hűtő utáni vízcső meleg, szóval ez is megadta magát. Létezik megbízható márka ebből, tudtok ajánlani egyet?
Egy rossz PD elem tömítés miatt nem volt kenése a vezérműtengely egy bütykének, ill. az ahhoz tartozó hidrotőkének, ezátal mindkettő elkopott, utóbbi ki is lyukadt. Ráadásul előző szerelő turbo feljavítás után nem tisztította ki az olajtól/olajsártól a nyomócsöveket+a hűtőt, onnan meg a motor kapott egy kis kokszot... Az alkatrészekhez ~féláron jutottam hozzá, így került 130ezerbe a tengely+hidrotőkék+tömítések+O-gyűrűk+PD csavarok+szelepfedél csavarok. Szerelés pedig 50ezer.
Elég furcsa, hogy menet közben leáll. Remélhetőleg kicsikarnak belőle valami hibakódot... Hogy érted hogy zörög? Mintha állna egy henger, nem zárna/nyitna egy szelep? Vagy mechanikus zörgés?
Mi volt a baja, hogy ezen dolgokat kellett cserelni? S mennyibol sikerult? Nekem 2005. a4 2.0 pdtdi van, s most visszem szervizbe. Alapjaraton zorog. Valamint 2 - 3-szor leallt menetkozben. De elotte kitette az izzitas es az esp jelet...
Ha gyengülés rázással is jár, nekem mindig gyanús a gyújtás. Ha egy 8 hengeresből 1 henger elgyengül (pl. trafó menetzárlat miatt), akkor nem biztos, hogy ez lesz az első, amire gyanakszol. 8 helyett 6 hengernél már látványos a gyengülés, és mivel valszeg ikertrafód van, egyszerre két henger szokott kiesni v. elgyengülni (COP-vel meg egy henger). Mivel a menetzárlat közepes fordulat felé kezd kijönni (ott már nem elég a megmaradt menetszám), rendszerint nem teljes a kiesés. Terhelésen akár ki is maradhat a gyulladás, mert a gyenge ívet a sűrítési végnyomás 'elfújhatja'.
Azt mondja meg valaki, hogy a külső hőmérséklet jelző miért kapcsol ki egy idő után? Ma tünt fel, eddig nemis figyeltem, reggel mikor mentem melóba, kb 30 km el később tünt fel hogy nem mutat semmit. Leállítás, beindítás után megint mutatta rendesen. Milehet ennek az oka?
Rantas nincs, lefulladni meg vegkepp nem norm. Hidegen esetleg nehezebben indul el, nagyobb gazzal, de csak minuszokban. A kuszas meg relativ, mekkora az emelkedo.) Ho is megfoghatja. Viszont hidegen konnyebben elindul alapjaraton, mint kis gazzal.
900.650 cikkszámú "Elring" PD elem tömítés szett eladó (2004 A4 1.9 pd tdi AVF-embe is ez ment) eladó. Ahogy nézem, bolti ára 25-27.000 Ft. Érdeklődni pü-ben, ár megegyezés szerint. Köszi!
Amúgy most lett kész a vas, vezérműtengely+hidrotőkék+pd tömítéseket kellett cserélni, ismét tökéletesen megy:-)
Multitronic váltós autó furcsán indul el. Fék elengedése után csak lassan mozdul meg és gyengén kuszik előre, kis emelkedőn már meg se mozdul. Ilyenkor finom gázadásra rántva indul meg kicsit nagyobb gázra lefullad.
Akinek ilyen van vagy ismeri, elmodaná az övé ezt hogy csinálja.
2003. A6 1,9 220E km, ujonnan vették eddig baja nem volt, olajat is cserélték.
Sziasztok! 2002 Sedan A6 2.5 v6 tdi-be keresunk a baratomnak komplett fekete vagy szurke borbelsot! Egyforma az Avant es a Sedan belső??? Valamint a csomagter ajtora "szarnyat":))) es bal ajto also diszcsikot. A szary es a diszsik akar ujban is érdekelné!
Audi A4 b6 1.6.Tegnap indultam haza és a "min oil" sárga színű lámpa gyulladt ki.Megálltam egy kútnál, megnéztem az olajszintet és valóban kevés olaj volt benne.Töltöttem bele megfelelő mennyiségű olajat,viszont a lámpa továbbra is "min oil" jelzést mutat.Nem csöpög az olaj, a szint tökéletes továbbra is,de a sárga lámpa csak nem akar elaludni.Szerintetek mi lehet a problém?Válaszokat előre is köszönöm!
Diagnosztikai interfésszel és VAG-COM-mal tudod a kapott infót felhasználni. Kínai interfész (pár ezer forint) + okosíott VAG-COM és már bent is vagy. Az egész VW-csoporthoz használható intefész és gyári szintű programot hozzá megkapsz 100 ezer forintért.
Amúgy a sípolás attól is függ sztem, hogy milyen az óracsoportod. Nekem (B5 A4 '96) érzésre az (LCD-s) óacsoport sípol, mert nem csak egy egyfajta zümmögésre képes (lámpára más hangon sípol, mint más figyelmeztetésre, illetve a diagnózis óta hallottam, hogy bimmbammolni is tudna, ha az övbecsatolás ellenőrzés be lenne kapcsolva).
Javaslom, hogy márkaszervizben kérj egy átvizsgálást és emellé a használati útmutatókat. Így talán kedvezőbb lesz a hozzáállás és hasznos is átvizsgálás miatt. Persze, ha átvizsgálásra került vétel előtt, akkor nem sok értelme.
Köszönöm a gyors segitőkész válaszodat. Hétfőn megpróbálom, de nem sok reményényt fűzöd a dologhoz. Mercedes márkaszervizbe már próbálkoztam egy pár éve de elhajtottak... A márkaszervizekkel kapcsolatban nagyon rosszak a tapasztalataim, csak a Lenin kép hiányzik sok helyen, hogy ne a szocializmusba érezzem magam.....
Na úgy néz ki végére értem az alkatrészcseréknek az A4-en,zsír minden.Kivéve,hogy a műszerfal nem ad hangjelzést,pl lámpa rajtahagyásnál,stb.Ezt a "sípolót" szervíz szerint a relétáblában kéne keresnem.Hogy néz ez ki(láttam már olyat,mintha relé lenne),hol keressem,esetleg egy képet tudna mutatni valamelyikőtök????
Egy kéréssel fordulok a T. Fórumozókhoz. Ma vettem a leányomnak egy 2006-as 1,9 TDI A3 autót. Sajnos csak holland leirás van hozzá. .
Ha valakinek van eladó magyarnyalvű kezelési könyve szivesen megvenném. Még egy kérésem lenne. Az autóba van navigáció, de ahoz sincs semmi. Nem tudom egyáltalán kapható hozzá magyar térkép ?.... A navigációval kapcsolatos lemezt és leirást ( ha van ilyen ) azt is szivesen megvenném. E-mailom nyilvános.
Még mindig az a problémám, hogy akku kivétele után a rádió a "SAFE" feliratot írja ki. A kódot kellene beírni, viszont nem jelenik meg a számsor (hiába hagyom rajta a gyújtást sokáig, illetve a nyomógomb kombinációt a kezelési útmutatónak megfelelően). Esetleg találkozott már valaki hasonlóval? Audi Sypmhony egyébként a hifi.
Gyanús, hogy nem mindíg csinálja. De nem kizárt. Viszont amikor rákezd rezonálni olyan, mint ha visszafogná a motort valami. De már bele fáradtam ebbe a kocsiba. Szerintem megy a levesbe...
kb 2 ezres fordulatnál el kezd valamitől rezonálni az egész motor. Arra gondolok, hogy genertátor, vagy szervó pumpa csapágy lehet, esetleg visco, de a váltó felől jön a hang, amit 1,5 éve javítottak, és azóta mentem vele kb 3e km-t. Ha N-be rakom a váltót, felpörgetem a motort 2e-re és akkor is rezonál, kizárhatom a váltó hibát? Nem bánnám :-)
Sziasztok.Érdeklödni szeretnék,hogy elsö kerékagy csapágy csere elött állok(a4 B5 2000 évj.)Kell hozzá valami speciális szerszám vagy megoldható anélkül is.Köszönöm a válaszokat.
Én nem esküdözöm semmire. Nekem szimplán csak semmi bajom az ATE fékekkel. Nem nyikorog, nem szitál, lassan négy éve (kb 90000km-en keresztül) csak teszi a dolgát. Lassan azért már cserés lesz, tavasz környékén. Most éppen gyárit vettem, de nem azért mert elégedetlen voltam az ATE szettel. Egy akcióban alig volt árkülönbség (kb 70 €) az ATE és a gyári szett között.
Amit a gyár visszadob azt nem hozzánk kellett volna visszadobnia? Csak látnom kellett volna a reklamációt és a visszaküldött árut.
A fékre visszatérve. Nekem miért nem ráz, nyikorog az ATE? A kollégámnak meg mitől ment tönkre a szakszervizben (Ausztria) beszerelt gyári szett 8000km alatt? Ezen nagyon meg volt lepődve. Mondjuk én is... :-)
Sziasztok! Ha tudtok valakit akit aki nem km-ert akar venni , hanem állapotot,eladó 2007-es 3.0Tdi Avant valós 307000 km-rel,végig vezetett szervizkönyvvel,kifogástalan törésmentes állapotban 2 hónapja cseréltem rajta fojtószelepet mert az megadta magát.
saját tapasztalataim alapján csak megerősíteni tudlak.
gyári Audi lengőkarokban már sokadik alkalommal cserélünk nem gyári szilentet (ugyanazon autóról van természetesen szó) és a gyári gömbfej rész még hibátlan, több tízezer km után is.
vettem meyle lengőkart és kb.5000km után elkezdett lógni a gömbfej. ennyira szar cuccot még sosem vásároltam. Az a baj, hogy kb.1,5-2 éve lett véve, az autó nagyon keveset fut (hobbiautó), így még a gari sem érvényesíthető. szóval a meyle nálam parkolópályára került.
Talán részigazság lehet, hogy a gyári beszállító nem gyárikánt árult néhány terméke néha jobb az átlagos utángyártottnál, de ez sem feltétlenül igaz.
sok esetben még méretgond is van, beszerelhetetlen az alkatrész.
Pro és kontra sok-sok esettel találkoztam már autótípustól függetlenül.
Nem gyári, de brembo féktárcsa és fékbetét került fel és nem nyikorog, egy hangja nincs. Azért az sem mindegy hogy szerelik be (garázstuning). Az emblémás alkatrész pedig detto az , amit sokkal olcsóbban megveszel egy neves gyártótól. Lehet a féktárcsába kellene egy audi jelet gravíroztatnom?
Veletlenul sem akarok eszmei vitaba bocsajtkozni, de ez nem igy van.
A vegeredmenyt Te soha nem lathattad, hogy mennyi alkatreszt dob vissza a gyar, mert nem megy at a minosegbiztositasan. A sajat peldam pedig vagy igazol vmit, vagy nem: ate fek-nyikorgott, trw fek-nyikorgott, gyari kerult fel, azota csend van.
hosszu oldalakat tudnek irni, hogy miert mas a gyari, es a gyari beszallitoi termek, de nem teszem, mert biztos oriasi hitvita robbanna ki. Mellesleg mar leirtam regebben, akkor is balhe volt:)
Üdvözletem mindenkinek! Ismét kérdéssel fordulnék hozzátok: 100/A6 2.3E hidegen pöccre indul, de melegen már megdolgoztatja az önindítót egy pár fordulat erejéig. Mi okozhatja ezt? AC pumpa csere közrejátszhat ebben? A régi hangos volt, csak ezért lett cserélve talán egy éve.
"De ugye ki tud 100%-ig biztos infót adni egy adott alkatrészről?"
Ez sajna visszafelé is igaz. Volt olyan, hogy elfogyott a márkaszerviz raktárából valami, akkor unix-os boltból lett pótolva, és nem a prémium verzióból.
Dehogy nem. Minden gyári termék értékének legalább a 25-30%-át az embléma adja. A többi 70-75% az anyag, a gyártási költségek, és a haszon. A gyári árnak alig a kétharmadát tudtuk elkérni ugyan azért a termékért, mert abban nem volt gyári embléma. Nekünk (a cégnek) persze ez a pénz is jól jött mivel bőven volt még haszon a 75%-on eladott terméken is. A vevőt hiába próbálod meggyőzni hogy ez is ugyan az, ha nincs rajta embléma akkor a vevőnek az csak egy "utángyártott" cucc. Nem tudod eladni közel az emblémás árhoz. A VW-konszern ebből az emblémából és az emblémához kötődő magsabb minőségi hihedelmekből él. Voltak olyan szerszámok amik a VW-konszern tulajdonát képezték és nem lehett belőle kiszedni az emblémát. (Nem betétezve volt a szerszám hanem egyszerűen bele volt szikraforgácsolva a formába az embléma.) Elvileg csakis a VW-konszern számára szállíthattunk volna belőle. Persze hogy kellett az autósboltoknak/nagykereskedőknek is. A VW-AUDI emblémát feltöltötték lágyforrasz anyaggal, így be lett tömve. Már készült is az olcsóbb de jó minőségű "utángyártott" cucc egyenesen a VW tulajdonát képező szerszámmal. Mivel mindenhol csakis az Umsatz (forgalom/profit) számít, mindenhol ez megy. Legyen az lengőkar, féktárcsa, vagy műanyag alakatrészek. Ezért mosolygom azon mikor valaki azt hiszi hogy ugyan az a beszállító VW-Audi emblémás terméke jobb minőségű mint a saját emblémájával készült termék. Sőt, történt olyan is hogy a sebváltó szoknya anyagába kb 16 órán lersztül nem került UV stabilizáló anyag. Azt ne gondold hogy kidobtuk azt a pár ezer darab selejtet. A gyárban szépen beépítették, gondolom kb 3 év alatt egyszerűen szétporladt az UV sugárzástól. A jó minőségű gyári cucc emblémával, ennél tutibb nincs is... :-) Hozzá teszem hogy nem egy magyar tulajdonú "feltörekvő" vállakozó cégéről van szó, hanem egy Európa szerte több gyárral rendelkező német tulajdonú vállalatról beszélek. Természetesen minden a német vezetés tudtával megy, ez nem a magyar sumák mentalitás produktuma. Így van ez, sosem tudod mit veszel. :-) Tudnék mesélni.
Természetesen biztos van 100%-ig megegyező, de én sajnos még nem találkoztam ilyennel.
Pedig van. Dolgoztam egy német cégnél ahol gyártottam a német autóipar (főleg VW-konszern) számára gyári műanyag és gumi alkatrészeket. Az emblémás alkatrészek és az "utángyártott alkatrészek között annyi volt a különbség hogy a szerszámból ki kellett vennünk a vw-audi emblémát. Minden tökéletesen ugyan olyan anyagból és technológiával, és minőségi elvárásokkal készült.
Az emblémás cuccokat csak a VW-konszernnek szállíthattuk előzetes megrendelés alapján. Az embléma nélküli cuccokat pedig vitte boldog-boldogtalan kis és nagykereskedő.
A féktárcsákkal és betétekkel ugyan ez lehet a helyzet. Én nem gondolom hogy más ötvözetet használnak a gyári és mást a saját (pl ATE) féktárcsához. Kollégám 8000km-t ment az Audi szervizben beszerelt gyári tárcsákkal. Nekem meg Márciusban lesz 4 éve hogy benne van az ATE szett (kb 90000 km-t mentem vele) és köszöni szépen jól van.
Kaptam egy Steinbauer pd boxot. Tud -e valami galibát okozni az autónak ? Az ára baráti mert nem kell érte fizetnem:) Szóval benzt hagyhatom, vagy dobjam messzire?
és ezt az elmelegített féket ideje lenne gyorsan kicserélni igaz?
nekem még augusztusban volt egy lerúgós fékezésem (kb 110ről 40re de azt úgy rendesen taposva, szembe jövő kamionnak eldurrant a kereke bejött a sávomba) elég emlékezetes már csak azért is mert hátul sütik voltak, közvetlenül utána nem vettem észre semmit viszont nem is olyan rég figyeltem fel rá hogy ha ilyen 90-70-es tempóról fékezek 50-re 40-re akkor akkor berázkódik a kocsi , riszál (nem tér le, nem megy félre meg semmi csak riszál) akkor nekem is sikerült elfékezni a tárcsát, betét?
"Ha eredeti vesztek, akkor az tudni fogja az obd2/eobd rendszereket, meg a kkl-eseket is.
Ha nem, akkor érdemes olyat vadászni, ami tudja, még ha drágább is.
Egyébként a 99-eshez inkább a kkl-es jó, obd2-es nem sok mindent fog tudni.
2004-es már jórészt (teljesen?) canbus-os, szóval olyat kéne, de ebben nem vagyok 100%-ig biztos, ezért ehhez is inkább a mindkét verziót tudó kábelt venném."
Köszönöm szépen az infót! A kkl-eset veszem akkor meg az autómhoz /1999.12.hó a4 avant 1.8 T apu motorszám/
"És a gyári tárcsával utána miért nem volt ilyen gond hmm???"
Ate, Delphi, Brembo mind mind gyári beszállító. Az audi NEM gyárt féktárcsát és fékbetétet:) Remélem azért lassan eljutunk majd oda, hogy az emberek tudják majd, hogy az egyes alkatrészeket egyéb gyártók szállítják. (Nappali műszak VW/audi embléma, éjjeli műszak embléma nélküli) Nemrég cseréltem a GYÁRI audi kuplungszerkezetet--->LUK, audi emblémával :))
Én a mostani A6 4B végigjártam ezt a betét tárcsa tortúrát.Hozott a szerelőm ATE tárcsát,1 hetet birt vitte vissza,utána brembo az még annyit se,utána ATE power disc-et 1 német út,felraktam a gyárit kb 40 ezret mentem vele semmi gond,úgy adtam el.Nekünk is mondták a boltba hogy nem lehet állóra fékezni,nagyon megmelegítettem meg ilyesmi,én erre azt mondtam hogy ez hülyeség,mert az eredeti már bőven határérték alatt volt és birta,nem rázta a kormányt fékezéskor.Én azóta csak gyárit teszek fel.A mostanin A6 4F gyári tárcsa+ATE ceramik fékbetét és semmi gond,olyan 50 ezer lehet már benne.
Mitől lehet ez a bevágás a féktárcsámon? :( A belső részén kb. 2mm széles és 1mm mély körben, első tengelyen mindkét tárcsán. 1 éve lett cserélve tárcsa is és betét is. 1998-as a4 b5 1.6 ahl. Előre is köszi a segítséget.
Sziasztok, audi 2.0 pdtdi blb motorkod, 140 le magas fordulatnal, vagy erosebb gaz adasnal neha.neha rangat. Valamint elofordult egyszer, hogy izzitas ill. a csuszkalas (vagy esp jele) kigyulladt a muszerfalon, kozben kiirta az olajnyomast, hogy nincs, vagy az olajszint alacsony. Mar nem tudom, mert gyorsan tortent, ejszaka, es megallt az auto, meg a vilagitast is lekapcsolta. Utana gyujtas le, majd ujra inditas, Elindult, s odebb parkoltam megnezni az olajszintet. Minden rendben az olajszinttel, majd mentem 70 km-et 4.8 literes fogyasztassal. Muszaj volt, munkaba. Mi lehet a gond? Balansz tengely, olajszivattyu, vagy mi? Az utobbi idoben picit elkezdett csorogni alapjaraton, valoszinuleg menetkozben is, csak nem hallom.
Már sokat foglalkoztam a dologgal és mégsem jutok a végére, segítséget kérek!
Az autó egy Audi 80 avant 2.6 quattro 1993 végéről.
A hiba:
menet közben 50 foknál nem megy feljebb a víz hőfok, dugóban viszont felmegy 90-re, aztán bekapcsol a ventilátor.
Kicseréltem: hűtőt (eresztett a régi), megnéztem és lepucoltam a thermoswitchet, megnéztem a vetilátor relét, légtelenítettem. Olvastam, hogy néha a regulátor a kmóra hátulján meghal és onnan pontatlanul mér a hőfokmérő és a benzinszintjelző.
A gyanús elem még a termosztát. Megnéztem, pokol mélyen van a motorban, a vezérlés alatt. Jajj. Lehet tesztelni valahogy?
Kérdéseim:
- motor leállítása után, ha addig ment a ventilátor, kell-e tovább mennie a ventilátornak vagy ennél a típusnál ez még nem megy?
- a motor nagyon lusta, ha belendül, akkor megy, de nehezen gyorsul és gyenge. Mit érdemes megnézni, átnézni?
- szelephang
- fedélzeti, tempomat beépítés (mindenem megvan hozzá egy donorautóból), ki vállal ilyet és csinál meg korrektül, normálisan?
- gázszett beépítése - valakinek tapasztalata?
Nagyon köszönöm, ha segít valaki! Nekem eddig nem volt olyan szerencsém a szerelőkkel mint Csikósnak Csabival. :(
Reggel mikor megyek, van kint kb 10 fok, akkor is kell neki több mint 10 km hogy megmozduljon a víz mutatója. Felmegy az 90re, közel 20 km alatt. Nekem ez soknak tűnik, bár lehet rosszul gondolom
A termosztátot nagyjából le tudod ellenőrizni: hidegen indítás után megnézed a hűtőre menő csöveket. Ha mindkettő elkezd melegedni, akkor nyitva a termosztát. Ha csak az egyik, a másik hideg marad, és csak a motor bemelegedése után melegszik hirtelen, akkor nagy valószínűséggel jó a termosztát.
Amit érdemes lenne megnézni, hogy van-e eletromos fűtésrásegítés. Nem lehet, hogy csak az nem működik?
Ha eredeti vesztek, akkor az tudni fogja az obd2/eobd rendszereket, meg a kkl-eseket is.
Ha nem, akkor érdemes olyat vadászni, ami tudja, még ha drágább is.
Egyébként a 99-eshez inkább a kkl-es jó, obd2-es nem sok mindent fog tudni.
2004-es már jórészt (teljesen?) canbus-os, szóval olyat kéne, de ebben nem vagyok 100%-ig biztos, ezért ehhez is inkább a mindkét verziót tudó kábelt venném.
"Sziasztok! Korábban elhangzott, hogy szerezzek be OBD interface-t az autómhoz /a4 b5 1.8T 1999/. Kérdésem lenne. Egy cimborám ajánlott egyet: VAG-COM KKL, ez is jó vagy pedig kifejezettem OBD2-es kell? Válaszotok előre is köszönöm! Szépe napot!"
ez engem is érdekelne.
amit találtam jó áron ráadásul nem is 100% jó az enyémhez.
autóm: 2004 a4 (b6)1,9pdtdi
az eladó ezt válaszolta: Határeset. Ha még K vonalas akkor igen. Próbával derülne csak ki.
próba sajnos nem megoldható mivel 150km választ el minket. tudjátok esetleg, hogy ez használható-e az enyémhez?
Hali!Érdekelne engem egy olyan dolog h hogy a jó Istenbe kell leszedni a belsőtér világítást elöl,mert én kerestem már 100 helyen hogy hogyan kell de seholsem találom és feszegetni pedig nem merem!Köszönöm előre!
barát megnézed a videó címét, akkor tudod milyen autóról is van szó. De akkor Audi a4 (b6) 2001, nyilván szervízbe kell vinni, csak mondjuk kíváncsiság képpen tettem fel a videót hogy legalább tudjak nagyjából kalkulálni mennyibe fog nekem fájni a szerelés, illetve hátha valaki már járt így ahogy én, a szervízben ránéznek az autóra és akkor 10.000 ft és még nem is nyúltak hozzá. Így hónap végefelé meg kezd megcsappani a fizu és nemhiszem hogy most 50-80-100e ft-os kiadás olyan jól esne ha kikéne fizetnem.
Sziasztok! Hidegen valami nem stimmel az autóval, nagyon nehezen akar elindulni (olyan mintha közvetlen indítás után le akarna fulladni), hozzá teszem a gázpedálhoz nem nyúlok hozzá felvettem videóra:
Légyszíves elemezzétek ki és próbáljatok 1-2 észrevételt mondani, hogy esetleg mi lehet a baj. Köszönöm!
Köszönöm a gyors segítséget megnéztem a mikrokapcsolókat de sajnos nekem lett igazam. Megkerestem a kompreszort és egyben központizár vezérlőt a csomagtérben, valahol beáztam és 7-8 cm-es vízben állt az egész. Kivettem a szivacsból és csöpögött belőle a víz. Szétkaptam most szárogatom az egészet bár megégve nincs sérülés nem látható rajt nem fűzök hozzá túl sok reményt, hogy jó lessz de próba szerencse ha meg nem akkor csere. Más is járt már igy? Nem tudom hol ázott be estleg tippek?
Üdv !segítségeteket kérem abban hogy szeretném lefesteni az audi a4 b5 avantomat ami tipushibaként az üveg tetejénél két oldalt rozsdásodik és az egyik hejen már be is ázik.a gondom az hogy a rozsda kiölése miatt ki kellene venni a tetőn lévő műanyag sínt ami a tetőcsomagtartó melett az autó elejétől a végéig tart,csak az a baj hogy a fesők nagy része azt állítja hogy ezt nem lehet anékül kivenni hogy ne törjön ell!valakinek sikerült már valamijen uton módon kivenni ezt a műanyag szinrefújt takaró lécet ami állítőlag azért van hogy a tető ponthegesztéseit eltakarja!!!!!
Sziasztok! Korábban elhangzott, hogy szerezzek be OBD interface-t az autómhoz /a4 b5 1.8T 1999/. Kérdésem lenne. Egy cimborám ajánlott egyet: VAG-COM KKL, ez is jó vagy pedig kifejezettem OBD2-es kell? Válaszotok előre is köszönöm! Szépe napot!
Sziasztok a következő a próblémám 98-as A4 b5 1.6-os megzavarodott a központi zár és a belső világítás is sőt már az elektromos ablak se jól működik és előfordult hogy felhúztam és ahogy felért az ablak magától elindult lefelé. A távirányító része amióta nálam van nem működött elemcsere és sokszori próbálkozás után se így nem is foglalkoztam vele. Az autó saját magát bezárja vagy épp kinyitja bárhol bármikor álló helyzetben vagy menet közben is de viszont ha én akarom bezárni vagy kinyitni akkor nem akar engedelmeskedni. Sokszor bezár és még egy csomószor rá akar zárni. Nem tudom mi baja lehet de én a központi zár vezérlőre gondolok valaki meg tudja mondani hol találom meg a kocsiban?
Esetleg valakinek volt már hasonló problémája? Ha igen mi volt a baja? Válaszokat előre is köszönöm.
Sziasztok!Audi 80 8cb4 1,6l benzin ADA motorkod 74 kw
A problema a kovetkező az auto 3000-es fordulatig tokeletesen mukodik felette rangat, de nem mindig altalaban ha uzemmeleg a motor. Talalkozott mar valaki ilyen hibaval?üdv mindenkinek
A távirányítóból ki kell venni az elemet, majd visszatenni. Ezt követően meg kell nyomni a nyitás gombot és 1 percen belül ki kell nyitni az ajtót, illetve azt bezárni utána. Ennyi :)
Szia,csomagtérben a pótkerék környékén van egy fehér színű azonosító matrica,azon van a színkód is L betűvel kezdődik.Ezt a matricát megtalálod a szervízkönyvben is.
Ha még nincs, szerezz hozzá egy OBD interfészt és VAG-COM-mal nézz élőadatot. Az ABS keréksebesség jellel 30kmh-ig összetudod vetni a mutatott értéket.
Illetve tudsz az óracsoportra kapcsolódva műszertesztet csinálni. Ott egyértelműen ki fog derülni, hogy a jel forrásával vagy a mászer mechanikájával van-e a baj.
Kérdés: Át akarom alakítani a hátsó lámpákat LED-re. Ehhez az Audi Q7 faceliftes LED lámpáit szeretném betenni, ami méretre ugyanaz, a csati is ugyanaz, de gondolom van eltérés a vezérlésben. Csinált már valaki ilyet?
Igazából nem tudom, hogy maga a mutató fordult el a tengelyről vagy maga a tengely is elfordul, valószínű holnap leszedem az előlapot/könnyű azt kiszedni a helyéről, vagy szétkell szedni a műszerfalat?/ és megnézem mi forog min. De köszönöm szépen az infót. örülnék ha egy kis pillanatragasztó megoldaná az ügyet. Köszönöm szépen! :)
2004-es B6-hoz keresnék kesztyűtartó nyitó bowdent és bal első ablakemelő mechanikát. A mostani kattogva-pattogva sokszor letiltva, egyenletlen sebességgel enged le, szerelő szerint ez az oka. Esetleg ez javítható? Valakinek van hasonló tapasztalata? Ha nem muszáj én sem szeretnék bele venni másikat.
Ha véletlenül lenne egy kombi hátsó ajtóra való "négykarika" embélma valakinek, azt is keresek hozzá.
Előre is hálás köszönet az infókért márkatársak, ami ide vagy a publikus emailre is jöhet.
Sziasztok! 2 hete vettem egy 1999 a4 avant (b5) 1.8 T-t nagyon pöpec állapotban van kivül belül. Most viszem majd vezérléscsere, olaj, szűrők stb. csak még nem ért rám a szerelő. Egyik problémám, hogy mikor elhoztam az autót a km óra jól működött de most egyfolytában rendetlenkedik, vagyis egyre jobban beáll függőlegesbe, tehát leesik 0 alá. Menet közben megy felfele, de 50-60as tempónál kb 10et mutat. Válaszokat előre is köszönöm, mindenféle hasznos tippet elfogadok bármire!!! Köszönöm! Szép napot!
Nekem is hasonlókat produkál és 100%, hogy az ablaktörlő relé a rossz. Nekem 377-es számú relé kellene, de csak 389-eset árulnak, ennek az ára 18.000 HUF. Szóval egyelőre vadászok a megfelelőre :) Érdemes megbontanod a műszerfal alatti burkolatot és megnézned neked milyen relé szükséges.
Az ablaktörlőnek van külön reléje?
Az a jelenség támadt az autóban, hogy egyszer-egyszer megindul az ablaktörlő és olyankorha visszaért alaphelyzetbe, pár tizedmásodperces késleltetéssel megy mégegyet, és mégegyet... mikor mennyit.
Elő tud fordulni olyankor, ha
-ráadom a gyújtást, és indul a törlés,
-lefelé pöccintek egyet az egyes törlésért, de jön még utána néhány,
-spriccelek, és a három normál és folyamatos törlés után jön pár "szakaszos"
-hátsó ablak törlés után beindul az első is.
Teljesen véletlen szerű, van hogy alig hagyja abba, és van hogy egyáltalán nem csinálja.
Gondoltam, kezdem a relé kicserélésével, ha nem horribilis összeg.
Nekem is van ilyen néha, és még soha egyetlen műszaki vizsgán sem találtal semmit. Olyan ez a jelnség mintha valmi összragadna a hosszú állás közben, és erő kell hozzá hogy oldódjon. Ilyenkor kattan egyet indulásnál.
Van egy 97-es B5-ösöm. Régebben feltünt már benne hogy indulásnál koppan valami. Kapcsolok egyest és amikor megakar indulni akkor van egy koppanás, elég összevissza jön elő a dolog. Volt, hogy azt tapasztaltam , hogy hosszabb állás után (1-2nap) jön elő az első 2-3 megmozdulásig utána semmi, de ezt hamar überelte az hogy néha városban a sokadig km után a sokaidig egyeskapcsolásnál is van koppanás. Féltengely , golyók, aluminium karok vagy mi okozhatja ezt? Hogy tudnám kiszűrni hogy mi ez? 1.9 110 lovas tdi Köszönöm előre is a válaszokat, tippeket!
Audi szervo hibával lenne kérdésem. A3 PDTDI Észrevettem, hogy egy kis idő után nehezebben tekerem a kormányt és akadozik. Először ez sak 10-20 km után jelentkezett.
Kapott az autó egy új de utángyártott szervószivattyút!
Na azzal már alapbol nehezebb lett a szervó de ugyanúgy akadozott. Szivattyúbol érdemesebb gyárit venni vagy esetleg más lehet a hiba?
Tehát akkor nincs semmi tipikus hibája az újabb, azaz a C6 szériának? Nincs olyan, hogy ilyen motorkód, vagy olyan motorkódhoz pl. sz@r az adagoló? Bármelyik 3.0 TDI jó egyébként, tehát az A8 és Q7-be rakottak is?
Igazából valószínűleg szerencse. Felraktuk a zsanért, találomra beállítottuk, nem volt jó. Aztán egy kicsit állítottunk rajta, és másodjára sikerült eltalálni pont tökéletesre. Más ötlet nincs, kicsiket állítasz, és próbálgatod.
Egy 2004-es 1.9-es A4 B6 vásárlása előtt állok, lenne pár kérdésem hozzátok:
- kis navis szines kijelzős műszerfal, a feliratok franciául jelennek meg. Lehet-e ezt átállítani vagy ez gyárilag adott?
- PD elem meghibásodás esetén van-e valami jó forrás ahonnan beszerezhető kedvezőbb áron az alkatrész?
- a lekopó kapcsolók, műanyag elemek pótolhatók, javíthatók vagy csak gyáriban drágán lehet kicsirélni őket?
- multitronic automata váltót hol érdemes javíttatni ahol korrekt az ár és a minőség is rendben? Hogyan szokott meghibásodni? Vannak próbaúton érezhető tünetei vagy egyik napról a másikra jelentkezik?
A tulaj 4 éve használja sosem volt baja, de igyekszem felkészülni és gyüjtögetni az infókat.
Köszönöm előre is a segítő válaszokat!
Kérlek ha valaki tud segíteni inkább ide írjon, a fórumot (egyenlőre még) ritkábban nézem:
Mesterek! Tudtok abban segíteni nekem, hogy az 2004-2010 között gyártott A6-osnak mik a tipikus típushibái? Nekem még az előtte lévő van, abból nagyon sokat néztem meg anno és ott egy pár dolgot tudtam már előre nézegetés közben.
Azt persze tudom, hogy multitronic itt sem és egyébként csak a 3.0 TDI-t nézem. Mennyire megbízható a láncos vezérlés, tényleg kibírja 300-400e-ig? Nekem ez elég soknak tűnik, kicsit hihetetlen.
Sikerült tegnap szerezni bal első ajtóhoz alsó zsanért. Ma kicseréltük, és láss csodát, az ajtó rendesen záródik, nem kell becsapni. Mintha új lenne :D Márcsak a jobb oldalra kell szereznem egy hangszórót, és a jelentősebb hibákkal megis vagyok. Csak gondoltam megosztom :D
Magunk? Mégis hogyan? Adjak pénzt, vagy cseréljem ki annak az autónak az olaját, amit már régen ki kellett volna? Mert a sajátjaimban előírás szerinti időközönként, és a megfelelő minőségű olaj van cserélve.
Persze, ez tiszta sor, de mikor látom milyen állapotú kocsik mennek az utalon és szerelőtől is hallom, hogy olaj helyett már-már lekvár állagú trutyival megy be cseréltetni.. Elgondolkodik az ember. Természetesen minden meghibásodik előbb utóbb, de sokat tehetünk magunk is ezellen.
Hát igen, ez az alap lenne, de emellett is marad bőven hibalehetőség, pláne a mostanra már szépen megszaporodott megtett km-nek is köszönhetően. Szóval azért ne várd, hogy rendes olajcsere mellett nem hibasodnak meg az autók. ;)
Normális olajat kellene tenni a motorokba, normáls használattal és normális csereintervallumokkal és nincs hiba. Mennyi rejtett hiba elkerülhető lenne :)
Fejből meg nem mondom, hogy hányas hibakód, de az 1.6-nál sokszor találkoztam már lambdaszonda hibakóddal, és ilyenkor mindig az első dolog a szívócső, meg a rá csatlakozó gumi/műanyag csövek állapotának ellenőrzése (pl. kartergázcső), nem lyukas-e valamelyik.
Nem feltétlenül ez a hiba, csak viszonylag hamar/könnyen hozzáférni, és a tapasztalat azt mutatja, hogy elég sűrűn van velük gond. Az idő, meg az olajpára rendbe tudja tenni. Az ezeken lévő lyukakon keresztül szívott levegő miatt tud lenni rossz lambda érték.
P0420 aki találkozott ezzel a hibakóddal és sikerült a gondot megoldani az ne tartsa magába megköszönném mert lassan felgyújtom a kocsit,külföldi fórumokon is megy a matek már mindkét lambdaszondát kicseréltem nem fúj ki a kipufogó sem,Most cseréljek katalizátort?? Vagy frissíteni kellene az autó szoftverét nemtudom mindenki mást ír de egy vagonba van lesz a javítása és nemtudni igazán mi az igazi hiba A sárga ikon meg csak világít és mindg visszajön P0420. Már lassan ezzel kelek ezzel fekszek,Audi A4 b6 os 1.6 benzin de ahogy elnézem a fórumokat előjön minden motornál.
Tudom, ezért is vettem Audit, bár én a Xsarával is nagyon megvoltam elégedve. Eddig nagyon tetszik, nem tökéletes, bár már a maga 15 évével, nemis lehet tőle ezt várni. De nálam idővel úgyis az lesz:D
Nemtudom hogy folyamatos e, sose hallottam ezelőtt ilyet. Xsarámon hátsó ablak fűtéssel ment. Hogy lehet a tükörlapot kipattintani úgy,hogy ne törjön szét?
Hali!Tehát fehér számlap,piros mutató,olajhőfok mérő és voltmérő is van benne ugye??plusz a fedélzeti is jó rajta???Érdekelne, csak jelenleg nem otthon vok hanem külföldön és csak 1 hónap múlva megyek haza!!!És menynibe is kerülne ez pontosan?
Meg tudná valaki mondani, 2001-es facelift előtti audi a6 2.5 tdi 180 le quattro tiptr-ban milyen színű vezetékek mennek elől az indexnek? Xenonos, motoros, bár nem hiszem hogy ez lényeges. GT 404 riasztót szeretném bekötni, ahhoz kellene. Illetve van valakinek ez a típus? Szeretném átállítani a kürt működtetést folyamatosról szakaszosra, de gőzöm sincs hogy kell, mert nem találok leírást.
Köszi, mondasz valamit, erről már hallottam régebben. Akkor az illető is azt mondta, hogy ha már egyszer megbontatom valamiért a motrot, ezeket cseréltessem ki, mert galibát okozhatnak egy idő után. Körbenéztem, de nem találok ilyen tömítést sehol. Tudja valaki hol lehet ezeket kapni?
Szerintem nem. Pontosabban a gyári tükörlapban van egy bimetál, de az a tükörlap túlfűtését hivatott megakadályozni. Az utángyártottak folyamatos fűtésűek, csak kisebb teljesítménnyel.
A fűtés nem csak jégmentesítésre szolgál, hanem pára, és vízelpárologtatásra is. Eső után is pillanatok alatt száraz a tükörlap. Egyébként elég egyszerű megnézni, mert 5 fok felett is meleg a lap.
Ha kipattintod a tükörlapot (ésszel!), akkor meglátod, hogy van-e csatlakozó, ami a fűtésért felel, illetve a tükörlap fűthető-e. Ha valamelyikre nem a válasz, akkor azért nem megy a fűtése. ;)
Ezek szerint megvan a hiányzó bütyök, csak több ezer darabban :-) Vagy mosogatólé-olajat tettek bele, vagy későn cserélték vagy nem is tudom... Az biztos, hogy én azóta 2x cseréltem olajat, de azoknak közel se olyan tapintása/állaga volt
Okés, köszi! Nekem is ezt ajánlották. Veztengelyt küföldről kell behozatnom, itthon nincs raktáron, és cserélem mind a 8hidrót. Nálam ez a 3. hengernél fordult elő
és milyen formában tudom "letesztelni", hogy jó-e a légtömegmérőm? B5 1.9 adagolós tdi afn
másik kérdésem szintén ugyan erre az autóra vonatkozik, nektek is nagyon haloványan világít a helyzetjelző/tompított check lámpa a műszerfalon? nekem ott van fordulatszámmérő mutatója fölött a check lámpája, és nagyon halovány zölden világít
Hali!Én egy újdonsült AUDI A4 B5 tulajdonos vagyok.érdekelne engem olyan h az üzemanyag mérő órám miért nem mutat pontos értéket?csal egy egységet,mert amikor megvettem félig mutatta a műszer de mégis 50 liter ment bele!!!de a tank nem nagyobb a 60 literesnél!plusz a vízhőfokom nem megy fel üzemi hőfokra!Érdekelne engem egy komplett faceliftes fedélzetis óracsoport is mert a fedélzeti is halott!!Köszönöm előre is
A4 B5ben hogy kapcsolom be a tükör fűtést? Mert én úgy gondoltam hogy a hátsó ablak fűtéssel, de semmit nem csinál a tükrökön. Vagy van annak külön biztosítéka?
Sajna előtte nem tudom milyen olajat használtak benne, én Castrolt tettem bele mindig. Azt tudom hogy miután megvettem, a leengedett olajnak "érdes", ragadós tapintása volt
Elég érdekes jelenséggel találkoztam: 2004 A4 AVF 1.9 pd tdi-m van. Mivel egy szelep nem zárt kellőképpen, megnézettem az autót és kiderült hogy a vezérműtengely egyik bütyke kopott el. Nem fér a fejembe, hogy egy ennyi idős autónál (240.000km) hogy jön elő ilyen probléma. Van valami ötletetek hogy ez mitől fordulhatott elő, találkozott már valaki ilyennel? Én egy ismerős V6 2.5-ösénél hallottam ezt, de hogy egy 1.9-es...
Az autóm reggel tökéletesen pöcre indul, napközben már 3-4-et forog mielőtt beindul, persze ez csak úgy hogyha már napközben mentem vele... Ez miért lehet? Már mióta nálam van az autó (1 éve) azóta ilyen jelenséget produkál.
hát végülis igazad van, minden hozzáértő szaki bármilyen probléma van a kocsival megnézi a gépet, ha már ottvan címszóval, hogy mivan kiszáradva... 10 emberből 9 szerintem csak akkor foglalkozik a féltengelycsuklóval amikor már lóg... addig meg minek szétszedni? Ha száraz rövid időn belül elő jönnek a problémák.
Nekem pl,nem működött az ESP egy idő után és világított a "motorkontroll/check"lámpa. Mást nem vettem észre,se fogyasztásban se teljesítményben. Nem működött se az ABS,se a kipörgésgátló,se a menetstabilizátor.Légtömegmérő cseréje után minden ok. AUDI szervíz szerint: "összeköttetésben van a motorelektronika a futómű elektronikájával és ezt eredményezte a légtömegmérő hibája" :O :O
ESP hibám szerencsére megoldódott a légtömegmérő cseréjével.Annyi viszont megmaradt,hogy hosszabb állás(6-7 óra) után csak a második indításra indul az autó. Elsőre "röffen" egyet-kettőt,gyújtás le,második indítás pöccre indul.A thermosztát hibát jelezte a hibatárolóban még a gép,ahogy a múltkor írtam.Erre tudtok valami "okosságot"??????
A típus még mindig: A4 1.8T AVJ 2001.12 havi :D :D
Ez eddig oké, de ha kiszáradt, akkor ott azért jelentős kopás is felléphetett rövid idő alatt is. Nem a témához kapcsolódik, de valaki tud egy normális autóvillamossági boltot, ahol lehet kapni 377-es ablaktörlő relét? Mindenhol csak 389-es van (ami 16 lábú, a 377-es meg 13)
ezekszerint nem találkoztál még kiszáradt féltengelycsuklóval.
nincs kikopva, nem lóg egyszerűen csak száraz.
demonstrációként fogj egy kisebb csapágyat amiben van kenőanyag és süritett levegőt fújva a golyókosárba pörgesd fel. síkítva fog forogni mint egy sziréna ezer feletti fordulaton.
utána mosd ki szárazra féktisztítóval és ismét eressz rá levegőt, pár száz fordulaton túl beremeg és daráló hangot fogsz hallani mintha leszabályozna...
ha újra cseppentesz bele olajat ismét a régi minden....
kiveszed a két függőlegesen álló rögzítőcsavart (lehet egyenként is ha csak állítgatsz) és a csavar helyén benyúlsz egy nagyobb imbuszkulccsal,
azzal tudsz egy menetes perselyt fel-le állítani, attól függően hová akarod a lökhárító magasságát. utána visszateszed a hosszú rögzítőcsavart a helyére....
De ajánlottátok a Castrol Edge 5w40 PD oajat, de ez meg csak a VW 505.01 tudja (minimum a PD motoroknál).
Mi az hogy minimum? Ez az olaj lett kifejlesztve a te autód motorjához. Mit akarsz még??? A VW506.01 és VW 507.00 Long Life olajok, DPF-el szerelt autókhoz készültek. Neked nincs DPF-ed. Bele öntheted ugyan (jó drágán), de Long Life-ként nem használhatod, egy év vagy 15000km múlva cserélned kell. Mi értelme??? Tegyél bele bármelyik ismert (márkás) gyártó palettájáról származó vw 505.01 -est, az jóccakát.
A két csavarral csak rögzíted, de azt, hogy bepattintás után hogy áll, azt az adja ki, hogy a többi elem hogyan áll. Vagy a lökös deformálódott és a többi van a helyén, vagy a többi deformálódott, vagy ennek tetszőleges kombinációja... :S. Ha csálé, akkor max,. annyit tudsz csinálni, hogy a többi elemmel (sárvédő, lámpatest, mocitető) próbálsz játszani, hogy a hézagok egyformábbak legyenek.
Kellene nekem pár sokat látott ember ötlete, tanácsa, hogy merre induljak el a rejtélyes problémám eddig zsákutcákkal tarkított ösvényén, hogy elérjek a rázkodásmentes utazás csodálatos mezejére....
Az a problémám, hogy van egy Audi A6 C4 2.5 tdi kombi csatalovam mit Fünf Zylinder és bármennyire vágtatok vele 130-140 km/h fölé, amint a sarkantyúmat kicsit visszaveszem és csökken a lendület, berázza a bódét, de valami eszméletlen módon, egy 6,3as erôsségû földrengés pacikuki ehhez képest.... Sehol máshol nem történik ez, csak nagyobb tempónál és mindegy hogy 5-ösben vagy 6-osban vágtatok. Gyorsításkor nincs probléma, amíg nyomom a gázt nem ráz, csak gázvisszavételkor és motorfékkor jelentkezik a vibráció.
Amiket én/mi már megtettünk:
- Felcseréltem a patákat az elsôket a hátsókkal, hátha ott van a turpisság, de nem....
- Megnéztük a futómûvet, a lengôkarok majdnem újak. Elvittem szervizbe is, ahol megrángatták az egészet, de nem találtak hibát a futómûben.
- jött az ötlet, hogy belsô féltengelycsukló.... kicseréltük, de semmi változás
Most ott tartunk, hogy megnézzük a bölcsôszilenteket, hátha.... aztán ha ez sem, akkor elôkapom a bicskámat aztán leugrok a hídról, mert már nem több ötletem...
Szóval szívesen fogadnék pár tippet vagy tapasztalatot, ha már más élt át hasonlót és meg tudta oldani, mert elég pocsék úgy utazni, hogy egyfolytában arra kell figyelnem, hogy ne lépjem túl ezt a rezgésrobbanásoshatárt...
Köszönöm a válaszokat, bár a kérdésemmel nem akartam vitát robbantani! :)
Pont ezért kérdeztem rá erre az olajtémára, mert ti, akik használjátok már egy ideje az autót, még ti is megvitatjátok, hogy milyen olaj is a megfelelő bele!
Szval 5W40 VW 506.01 specifikációval keressek olajat! (ilyen olaja a motulnak van 8ezer/literért + 1-2 gyártó ismeretlen névvel)
De ajánlottátok a Castrol Edge 5w40 PD oajat, de ez meg csak a VW 505.01 tudja (minimum a PD motoroknál).
2.5 TDI 163 LE főtengely szíjtárcsa és pár görgő elment vadaszni ...... milyet szabad venni az autóra ? elég szép ára van ahogyan nézegetem ! A szíjfeszitőnek van egy perselye ? jól látom ? Mert ami ezen van az isten tudja mi az , de lóg rajta a feszítő rendesen ....
ennyire mélyen nem mentünk bele (nekem ez már mélynek számít :D) csak említés szinten felmerült még régen az a teleshopos reklám amit az az ismert fülbevalós német csóka reklámozott hogy olaj nélkül motorba egy grafitos(?) adalékot öntöttek és a motor még úgy is működött és ehez tette hozzá hogy még annó az amcsi hadsereg fejlesztette ki (illetve németek de amerikaiak használták valós körülmények között valamelyik háborúban)
egy tribológus ismerősömmel felmerült már ez a téma hogy a grafitos motorolajat kerülni kell, hosszú távon (2-3 olajcsere periódusnál több) inkább károsítják a motort , igaz kis mértékben
hengerfalon meg a többi olajjárta alaktrészeken vannak mikrobarázdák amikbe az olaj beleül és ezáltal lesz folyamatos a kenés , a grafit ezeket a kicsi réseket kitölti így nem tud megragadni ott az olaj, ez a kenés rosszabb mint az amit az olaj tud biztosítani de ez csak hosszú távon rossz, mész vele 8-16 ezek km-t akkor pozitív hatásokat nyújt, aztán köv cserénél már grafit mentes lenne a jó
Ez igaz, de akkor ennyi erővel mindenkienk 15/20w-40-es olajat kéne használnia :) Én azért bízom a laboratóriumokban előállított, nyírásstabil olajokban, melyek megfelelően ellátják feladatukat. Aki pedig hidegen széthajtja a kocsiját, meg is érdemli, ugyanis még a szintetikus olajok sem védenek egy káros tényező ellen, ez pedig az emberi hülyeség.
Az, hogy a folyósabb olaj hamarabb eljut a kenési pontokra, azt is jelenti, hogy hamarabb el is tűnik onnan és hogy a nyomás könnyebben letakarítja a felületekről. Minél kopottabb a motor, annál nagyobb hézagokat kéne a szaladós olajjal feltölteni.
Hidegen rúgás ellen, melegen leállítás ellen, trélerezés ellen nincs az a híg olaj, ami megvéd.
Arra figyelj hogy az olaj dobozán rajta legyen a vw505.01 PD specifikáció megjelölése. Elvileg mehet bele a a vw 507.00 (Long life) olaj is, de ezt az olajat sem használhatod Long life-ként (2év vagy 30000Km) hanem egy év vagy 15000Km után cserélned kell.
Én Casrol Edge olajat teszek bele, megbízható forrásból vásárolva.
Mi lehet annak az oka, hogy az auto hideginditasakor k..va budos az auto mellett, de ha bemelegszik a motor gyengul a szag de meg mindig erezheto... lyukas lehet valahol a kipufugo?? Gazolaj szeru a szag. 2.5 tdi akn
Az 5w-40-es olaj a hidegindítással járó kopást csökkenti, így ennek télen még nagyobb jelentősége van. A 10w-40-es ráadásul valószínűleg csak rész szintetikus, amely így eleve hátrányban van a szintetikus 5w-40-el szemben. Lényeg, hogy olyan olajat válassz, amelyet a gyártó jóváhagyott (pl gépkönyv alapján) és 100% szintetikus legyen. Azonban arra készülj fel, hogy az olajat után kell töltened, mivel ennek a viszkozitásnak nagyobb a párolgása valamelyest.
Uraim valaki használ az Audijában Liqui Moly mos2 motorolajat(grafitos), ha igen tapasztalat bármi... Én 5w-40 ben szeretném megvasarolni de a boltos azt mondja jo nekem a 10w-40 is... ...olajat nem kell a 15ezres intervalum alatt utantoltenem, télen kint parkolok tehat csak jobb lenne az 5w-40??? Gyarilag 5w kell bele???
Audi digit klíma vezérlő javítással foglalkoznak valahol? Tökéletesen működik csak a karakterek villognak rajta, néha teljesen kialszanak. Új ára gondolom horror, ha lehet kapni egyáltalán, a bontott pedig rövid idén belül nagy valószinséggel ugyan ilyen lesz...
A kolegám autójára keresnék csomagtér ajtójra légterelő "szárnyat" és ajtó oldalára, aljára díszlécet. Az autó adatai: 2000 évjárat, 2.5 V6, motor AKE, alvázszám szükséges e? ezüst metál. Lenne e valakinek, vagy csak újba tudtok rendelni?
2003-ben gyártott audi A4 (B6) az normálsi, ha olyan a jobb oldali bajusz kapcsoló, hogy csak simán abalktörlőt és mostót tudsz vele vezérelni? számítógép navigálásosgombok nincsenek rajta? csak annyit mutat a kocsi, hogy mennyi távolságot tehetek még meg, pillanatnyi fogyasztást meg ilyeneket nemtudok kapcsolni a bajuszkapcsolóból adódóan.
egy érdekes hibát produkált az ótó (a6 4f benzin) immár 3x, gondoltam tisztelettel, rákérdezek:
mindig napon, melegben, leparkolás után, és még meleg motorral történik, hogy rendben beindul, elindulok vele, megteszek max 100 métert, majd lefullad.
Simán újraindul a motor, majd ha a váltót D-be, S-be, vagy R-be teszem, akkor ismét lefullad, legkésőbb akkor, amikor felengedem a féket, és megpróbálok elindulni.
Aztán harmadik, negyedik újraindításra a gond elszáll, csak addig én vagyok a forgalmi akadály az úton, ami elég kellemetlen :-)
Diag nem mutat semmit.
A klasszikus automata váltó halál jelek közül nem produkál semmit.
Az elektronika kb. kideríhetetlen hülyülésére gondolok, így nem izgat túlságosan, de hátha másnak is volt itt ilyen, így nagyon köszönöm, ha megosztja a tapasztalatait :-)
Persze, nyilván nem hibás motorra gondoltam:) Ezért is írtam, hogy tuti kisebb lesz a belső surlódás amit a motornak le kell győznie, csak kérdés, hogy ebből pl. gyorsításkor érez e valamit, ha mondjuk 0,1 kw + teljesítménynövekedés jelent átlagban az új olaj.
Pláne ha még a szívócsövet is szétszedted és jobban sikerült összerakni, lehet, hogy a nyomás egy pici része nem fütyül el egy apró résen vagy repedésen.
Én előbb gyanakodnék arra, hogy a turbó kenése/keringése javult minimálisan és egy kopott turbó a friss(/vékonyabb?) olajjal vidámabban pörög fel... Ha motoralkatrészek mozgásában érzel változást olajcsere után, ott már nem minden százas. :S
Elképzehető, hiszen vélhetően az új olaj jobb kenési tulajdonságokkal rendelkezik, mint az elkoszolódott és oxidált olaj, így a jobb kenés miatt alacsonyabb a motor belső surlódása, melyet a motornak kell leküzdenie. Tehát összességében több erő megy a hajtott kerekekre, mivel kevesebb a veszteség (kérdés, ez a valóságban mennyire érezhető).
pár perce cseréltem le az olajat miután megtörtént a művelet kiálltam a kocsival a garázsból ekkor minimumon volt az olajszint (késöbb töltöttem fel kicsivel max alá), szóval amikor kiálltam nem világított az olajnyomás lámpa, annak nem kellett volna világítani az első pár másodpercben járómotornál ?
a másik kérdésem az lenne hogy ti levegőszűrőt milyen gyakran cseréltek?
Köszi a segítséget.Van esélyem egy próba légtömegmérőt szerezni,meglátjuk mi lesz belőle.Thermosztátnál,van egy "jeladó,azt lehet külön cserélni,vagy csak kompletten házzal????Ha nem fontos,nem adok azért is 10 ezreket,hanem csak jeladó+ thermosztát csere.
Annyi, hogy élőadatból a légtömegmérő vezetékhibáját nagy valószínűséggel ki lehetne szűrni. Ha nem full kuka a légtömegmérő, akkor azért valamennyi levegőt meg fog mérni.
Olvastad cs!rke hsz-ét meg a linkeket, vásárlás előtt a termosztát csatit-zsinórokat is ellenőrizd. Ha van egy másik termosztát kölcsönbe, beszerelés nélkül csak úgy dugd át a stekkert. Ha magához tér, akkor nem vezetékhiba (hacsak nem kontakhiba, ami mozgásra változik). Ha a másik termosztáttal is szar, akkor csatlakozó-vezeték-csatalkozó probléma.
Légtömegmérő alacsony jel meg tipikusan az elhasználódot légtömegmérő tünete. Ha biztos nem akarsz potyára újat venni (ugye megint csati-zsinór-csati), akkor egy kölcsön darabal próbáld ki. Légtömegmérőt öt perc alatt lehet cserélni, megéri kizárni a vezetékhibát vásárlás előtt (kontakthibát az új alkatrész sem tud meggyógyítani).
Új vagyok a fórumon, nemrég újítottam egy A4 B5öst, 1,9 TDI-t 110 lovast. A hétvégén kormányösszekötőt cseréltem, és az axiál csuklóból szivárgott a szervó olaj. Mi lehet ennek az oka?
Audi s4 1993-as AAN motorkódú autón hűtőventillátor kuplungot kellene cserélnem.Hogy tudom levarázsolni a helyéről???Bal,vagy jobb menetes????Az autó elejét már lebontottam,hozzáférek mindenhez kényelmesen.
Másik kérdésem:Audi a4 2002-es 1.8T AVJ motorkód
-tároló kiolvasásnál azt mondták,szar az elektromos thermosztátom.(műszerfalon világít a sárga kontrollámpa)Mondjuk ezt észre is veszem,mert hidegen nehezebben indul(mintha nem lenne a régebbi autóknál szivató) kompletten ki kell cserélnem a thermosztátházat is???Abban láttam egy jeladót.
-gyorsításnál kigyulladt az "ESP" lámpám,azóta foly. világít és nem is működik.Olvastassam ki a hibatárolót???Valaki találkozott már ilyennel????
Én a ki, és beszerelésen kívül mást nem terveztem csinálni, mert nem az én szakterületem, és nem vagyok híve a csináld magad ha nem is értessz hozzá, de ingyen van verziónak.
Ma elviszem egy elektoműszerésznek, akinek van hozzá megfelelő eszköze, és leginkább tapasztalata, rutinja. Na majd Ő forrasztgasson, meg nagyítózzon, meg lőjje meg gammasugárral, meg sétáljon át vele plutóniumfelhőn, meg ilyenek :)
Aztán reménykedek, hogy tényleg ez volt a hiba, és ha összerakom nem lessz megint zenálő karácsonyfa effektus a műszerfalon minden indulás után!
Arra ügyelj, hogy az összes ilyen youtubespecialista CSAK simán leforrassza akizárólag ultrahangos kötéssel hegeszthető alumínium ötvözet huzalt.
Ami ezáltal még rövidebb lesz és mégjobban feszül.
Míg pl. egy vészfékezés alkalmával, amikor az összes abs szelep árama rajta folyik keresztül, leválik, vagy leszakad a kerámiáról és a 1.5 tonnás A6 egyből úgy sodródik ki mint egy zsiguli a tükörjégen.
Hello mindenki! Lenne egy kérdésem. Bedöglött a légmennyiségmérőm, cserélnem kell. Körülnézve találtam 50-től 220 eurós áron (Németországban). Mi lehet a különbség közöttük, illetve mit érdemes venni? Tényleg megérheti némelyik a másik négyszeres árát?? Előre is kösz annak, aki tud tanácsot adni. Ja, 99'-es A6 2.5 TDI Quattro (150 LE). Üdv!
reggel neheten indul megnéztem az izzító gyertyákat azok jók de viszont egy gyertyát kivettem ráraktam pipát, rá raktam gyujtásta és nem izzít mind a 4 pipánál megnéztem nincs izzítás sehol.
99%, hogy ez a hibája, mint mindnek. Figyelmesen olvasd el Donibcsi hozzászólását, és annak értelmezése után vágj neki a javításnak, ha elég bátor vagy! ;)
Nem mm-es alkatrészek, meg vezetékezés van benne, hanem vezetékezésből mikronost is találsz, ha igen jó szemed van (a legtöbben még nagyítóval is alig látják)! Elég könnyű hazavágni, és tényleg nagyon nehéz normális áron pont ugyanolyan elektronikát találni (van belőlük pár verzió).
A videón az eltörött átkötés mellett láthatod az említett iszonyatosan vékony átkötő szálakat. Az eltört vezeték, meg pár tizedmm átmérőjű. Csak viszonyításképpen.
Javítás 35eFt, javított meg 70eFt. Bontottan 20eFt-tól indulnak, de nehéz pont ugyanolyan cikkszámút találni.
Azért a közvetken befecskendezés nem lett zsákutca, mert ma már szinte minden benzin motor azzal készül, nagy a verseny a (kamu) fogyasztási értékek iránt...
Gázosítani is lehet ma már, csak nem 300e a cucc, hanem 3x ennyi, tehát baromira nem éri meg.
(Többeknek)
a PD-ről nem írtam hogy en bloc szar lenne, csak annyit, hogy nem véletlenül álltak át ők is a CR-re, tehát nyilván utóbbi jobb.
Nekem sosem volt PD-m (se), de (utasként) a hangját nagyon nem bírtam, pl. egy 2 literes 4 hengeres Toyota (Avensis) motorja sokkal simábban és csendesebben jár, mint egy hasonló méretű PD egy A4-ben.
Könyörgöm! Legalább azt megmondhatnád, hogy milyen autóról van szó! Sejtem, hogy Audi, most már azt is, hogy 4 lengőkaros, de mindig azzal kéne kezdeni, hogy miről beszélünk, mert Rajtad kívül talán senkinek nincs fogalma róla! ;)
Egyébként meg azt kéne, hogy tekergetés közben meg kéne tapogatni a lengőkarokat, meg kutyacsontot, kormányösszekötőt, és úgy talán érezni lehet, hogy melyik nyöszörög. Még akár a lengéscsillapító is lehet, de nem erre tippelnék.
A lengőkarok 1 hónapja lettek cseréle, az összes :) De a kerékcsapágy cserére szorul, ezt mondták, ez is bekövetkezik hamarosan, kb 2 hét. Érdekes jelenség mindenesetre...
Ha kék az autó, akkor lengőkar, ha piros, akkor kutyacsont, ha fehér, akkor kormányösszekötő, ha fekete, akkor még toronycsapágy is lehet, ha meg zöld, akkor fogalmam sincs! ;)
Ha az ABS csatiján megjelenik a tápfesz, akkor szerintem szerelhetitek ki az ABS-t. Elég csak az elektronikát, nem kell megbontani a hidraulikos részt (kerékdob felől kell, motortér felől nem tudod).
Egyébként Donibcsi Bp-en elérhető, ha igazán profit szeretnél. Ha ki tudjátok szerelni az elektronikát, akkor pixelfix.net címen elérheted azt, aki javít. Szerintem talán még megvárható is, de legkésőbb másnapra. 35eFt-ot készíts rá. ;)
Tudom, hogy nem látnok itt senki sem, de lenne egy műszaki kérdésem, hátha találkozott már valaki hasonló jeelnséggel.
A jelenség a következő: első kerekeknél, ha belengetem a kocsit akkor nyöszörgő, fémes hangot ad (gondolom a lengéscsillapító körül), amikor a kormányt tekerem akkor is ezt a hangot adja, álló/járó motornál is, szóval tuti nem hidraulika szivattyú, hanem valami mechanikus dolog lehet. Esetleg kerékcsapágy vagy a kormánymű?
Donibcsi azért rátapintott a lényegre a szokásos stílusával! :D Attól a 'specialistától' legalább egy pontos hibakódlistát próbálj meg kicsikarni (teljeset)! 99%-ra veszem az ABS egységed haldoklását. Ezeknél előforduló ABS hibák közül arra rímel, hogy maga az ABS elektronika hibásodott meg. A felkiálltójel mellett nem tudtok csatlakozni hozzá, mivel ilyenkor nem kap tápot. Ez persze lehet sima tápellátás hiba (nem is merem remélni, hogy a 'specialista' ki tudná mérni, hogy kap-e tápot ilyenkor :D), de a legtöbbször az elektronika adja meg magát. Viszont ilyenkor műszerfal, vagy ecu is tárol el hibát. Na ez a hiba (illetve kódja) kéne, írd ide be.
Ha 'specialistád' képességeit meghaladja, akkor meg kísérletezz. 35eFt az ABS javítása. Előbb-utóbb meg fog halni. Szóval ha most nem az halt meg, akkor is elkldheted javításra, mert akkor majd egy kicsit később fog. ;)
Szeva. 1.9pd? Mibe került? Lehet nem is emlékszel de>>> A xenonok már egy éve jól világolnak szép kéket:))) köszi a címet és tényleg alíg került valamibe/tartos/szinekben lehettet valogatni... ...Csak még azt az 1 Depolámpat kéne gyarira cserélnem....
Szóval arra akartam utalni, hogy azoknak akiknek a PD td:) nem jó mit fognak szólni mikor 500ezret hagynak mondjuk injektor cserekor a szerelőbácsinál? -ennyi-
Ha egy 98-as tetem Abs hibaja ekkora problemat jelent neki, akkor nagy specialista lehet.
Abs vezerleegyseg amikor kezd tonkremenni, akkor csinalja ezt a tunetet. Valoszinu itt is az a hiba. Elso korben a tapok, testelesek tokeletes allapotat kellene ellenorizni.
kb két hete első tárcsák, betétek+ a nyereg vezető csúszkák is cserélve lettek, és érdekes módon azóta van hibajelenség.
Hiba:
Elinduláskor hibamentes, majd pár km megtétele után ABS hiba jelző kigyullad, és a középső kijelzőn is fékhibát jelez, és sípol, majd van amikor ez megszűnik pár km után, de általában megmarad a hiba. Ha leállítás után nemsokra rá újra elindulok a kocsival (több helyre megyek) 50-50% hogy megmarad a hibajelzés, vagy eltűnik. Hibaolvasás is volt, ahol az ABS vezérlő, és a műszerfal közötti kommunikációt hiányolta, illetve ideiglenes hibaként tárolta.
És most jön az érdekesség:
Ha a hibajelzés aktív a műszerfalon, akkor nem tud a VAG csatlakozni az autóhoz, (csak villogtatja a belső világítást, mint amikor kilép)
HA a hiba éppen nincs jelezve, normál OK-t mutat a kijelző, akkor minden további nélkül csatlakozik a VAG, és olvasható minden!
A villamossági szerelő, aki Audi specialista, széttárt karral áll az eset előtt.
Az ABS vezérlő csatlakozóját is átpucolta, de nem segített.
Hallhatóan sikít az új fék, de nem fékezéskor, hanem utánna indulásnál, vagy lassú gurulásnál, illetve tolatáskor erőssebben halható.
Szevasz. Azt az aprosagot nem is említve, hogy ha köhöges volt mikor a négy PD elemet cserélni kellett... ...akkor mi lesz amikor a CR-ben az injektort pumpat nyomasszabalyozot stb... kell javitani/cserélni??? Vagy ezek meddíg bírjak a szép tiszta adalékolt Magyar gázolajat?.... Igen kedvező tapasztalataim vannak a "kagylos" üzemanyaggal, szoval jó... ...De Németbe meg jobb!:)))
Egy A6 2.0 TDI DPF 2009/2010-es audit akarok behozni németből. Ha feltételezzük, hogy többnyire autópályán futott, jó műszaki állapotban van az autó meg amúgy renben van minden, akkor 130.000km futás után milyen költségek műszaki javítások/felújítások várhatóak?
Ti melyik választanátok amúgy, 2009-es 100e km van benne vagy 2010-es 130e km. Motor, felszerelés, műszaki kb u.a.
Hát igen, tény hogy ha olyan rossz konstrukció lenne, ahogyan azt sokanleírták akkor nem futna ennyi az utakon.
Irigylem egy kicsit azokat, akik 200-300 ezret lefutnak lendkerék,turbó vagy bak csere nélkül, bár utóbbi kettő még nekem is összejöhet :) meg persze nem pesten kéne minden nap használnom az autót, hanem autópályán....
Egyébként van értelme a lendkerék felújításának? már ha vki csinál ilyet
A dízel frontot saját tapasztalatból nem ismerem, de tény, hogy a PD technológia végül zsákutca lett, ők is áttértek később a CR-re, de ennek a levét sok használtautó tulaj issza...
Ja a szar 1.9 PD-k amik elmennek 500-700 ezer km-ert ..
Ráadásul az FSI-t át sem lehet alakítani gázosra, mert a közvetelen befecskendezéses technika üti a gázos technikát.
Na mindegy, a PD technológiához hasonlóan az FSI is egy zsákutca lett.
Nekem pl. épp az FSI-k kapcsán mondták, hogy azért ne vegyek, mert a katalizátora elöbb elromlik...
De nem emiatt nem jött nálam számításba az FSI, hanem mert nem volt belőle a hahun sem eladó darab.
Ami viszont bivaly motor az A3-ba, az a 2.0 TFSI 200 lóerővel (esetleg DSG-vel). Na igen, csak 9-10 literes alapfogyasztás... és hol használom ki a 200 lovat, amikor kis hazánkban minden bokor mögött fakabátok fényképezgetnek 30.000-es csekkekért ?
Lehet, hogy ezzel a véleménnyel egyedül vagyok, de szerintem BORZALMAS a motorválasztéka az Audinak a 2003-2007 közötti években. Borzalmas.
Mindegyikkel együtt lehet élni, de mindegyik rossz.
Teljes mértékben egyetértek.
Azt sem értem, miért kellett a jó kis 1.8-as motorokat kiirtani a 9L típusú (2004 utáni) A3-ból?
Van az 1.6, amit itt jól kiveséztetek, gyakorlatilag a megbízhatóság az egyetlen előnye.
Van ennek a közvetlen befecskendezéses változata, +10% erő, -10% fogyasztás, cserében sokkal több meghibásodás. Megéri...?
Talán a 2.0 FSI-t szánták volna az 1.8T utódjául...? De attól még nem lesz ugyanolyan, hogy 150 LE = 150 LE...
Miközben megvolt még az 1.8T az A4-ben, meg a TT-ben, de sem A3-ba, sem A6-ba nem tették.
Meg hát a korabeli 6 hengeres benzin motorokkal is fényévekre lemaradtak pl. a BMW-től.
A dízel frontot saját tapasztalatból nem ismerem, de tény, hogy a PD technológia végül zsákutca lett, ők is áttértek később a CR-re, de ennek a levét sok használtautó tulaj issza...
Ha nem vezet az ember évi leg. 20000 km-t, illetve főleg városba (munkába) használja, akkor nem éri meg dízelt venni.
Prémium márkák mind a BMW mind a Mercedes mind az Audi, de ezekben az esetekben ez nem egyenlő a megbízhatósággal.
Ha Audi, és dízel akkor ugye a 3.0 tdi quattro, ami igen jól sikerült darab, de az már más árkategória, egyébént az alsó-közép kategóriában tényleg borzalmas volt a motorválaszték. Mind a 2.5 tdi mind a 2.0 tdi sok gond volt. Más gyártóknál is vannak szar dízelek, de nem ennyiért adják őket újként.
Ott a toyota, barátom az emil-Frey-nél dolgozik, és ha lehet hinni neki a 2.2 dízelekkel hasonlóan sok a probléma, ellenben a 2.0 dízel (116, illetve 126ló) kivisz a világból.
(Az Audimhoz a lendkerék 140000 Ft plusz szerelés, egy 2005-s toyota corolla verso lendkerék: 370000Ft) meglepő, de meg van az oka
Amikor keresgéltem, kinéztem egy 1.9 PD TDI-t 2.500.000,- ért. Majdnem meg is vettem, csak mire reggel elindultam volna Szolnokra az autót megnézni már le volt véve a hahu-ról, mert eladták Pech.
Ha felnézel a hahu-ra most is elvétve találni 1.9 PD TDI-ket, amik meg vannak k.rva drágák, pedig annyit nem érnek, mert ugyan megbízhatóbbak mint a 2.0 PD TDI-k, de ott is vannak zűrök a konstrukcióval.
2.0 PDTDI-ből már akkor is volt egy rakat az alsó ársávban (2.1-2.2 milláért, sőt 2.0-ért is), sok sok darab olcsóbb volt, mint az 1.6 benzines.
Gyanus.
Olcsó húsnak híg a leve. 2005-ös A3 Sportback 2.0 dízelek, 140 pacival, 5,5 lityós fogyasztással miért ennyire olcsók ?? Újkori árukkor közel 1.5 millával voltak drágább az 1.6 benzinesnél.
Lehet, hogy ezzel a véleménnyel egyedül vagyok, de szerintem BORZALMAS a motorválasztéka az Audinak a 2003-2007 közötti években. Borzalmas.
Mindegyikkel együtt lehet élni, de mindegyik rossz.
Én végül kikötöttem az 1.6 benzinnél. Nekem 6.8-7.5 liter között fogyaszt vegyes használatban, ami szerintem amúgy nem rossz érték, de cserébe nem is egy villám. Ha taposom neki, akkor 9-10 is legurulna a torkán, de minek tapossak egy alapmotort ?! Tudtam, hogy mire kell autó és milyen habitusú sofőr vagyok.
Évi 10.000 kilométerhez meg minek dízel ? Hogy cserélgessek benne lendkereket, turbót, csúcsokat több százezerért ?! Vagy hogy megcsináltassam másnak, majd eladjam mert anyagi csőd az autó ?
Próbálj ki egy 1.6 benyát, az V-VI Golfokat is ezzel árulták, sőt az Astrákat, Focusokat is elvitte, ezt az A3-t is elviszi. Nem értem miért gondolja sok audi tulaj azt, hogy a 4 karika miatt Fittipaldit kell játszani az utakon. Ezt a stílust hagyjuk meg az idióta BMW-seknek. Egy Audi az én képemben inkább méltóságteljes, sem mint aszfaltszaggató márka.
Én ajánlom az 1.6 benzinest, mert megbízható szívó motor 8 szeleppel, világvégebiztos konstrukció :)
Dani 1977nek: Nem vagyok szaki, de 2éve amikor is vettem az én autómat, ( 2006 A3 2.0 pdtdi) kicsit alaposabban utána jártam a dolgoknak, bár ismertem a kocsi előző (első) tulaját.
Röviden amit megtudtam
A pd tdi messze nem a legmegbízhatóbb dízelek.
A 2004-2005 2.0 pdtdi-ket nem sok ember javasolta :S (pontosan nem tudom mi miatt, de rossz konstrukciónak tartották, meg a PD elemek...). Ha az ár miatt keres az ember ilyen idős audi dízelt, akkor mindenképp az 1.9 pdtdi-t javasolják, Én vezettem mind a két motorral, és jelentős különbség tényleg nincs.
Az 1.6 benzines, hát nem túl erős cserébe sokat eszik, bár városba valószínű praktikusabb mint bármelyik dízel. (spritmonitor.de)
Évi 20000-25000 km tettem bele eddig az autóba. Cserben soha nem hagyott, de a mostani, valószínűleg lendkerék, probléma kicsit elszomorít, bár lehet h a vezetési stílusomnak is köszönhető ez.
Az eddigi 130000km összátlaga 5,6l/100km úgy, hogy Budapest, illetve 140-es autópálya tempó van benne főleg.
Anyagminőség nagyon meggyőző, beülök, és közel újnak hat a belseje.
A sportback szerintem kifejezetten parktikus, bár 185cm felett már idő után kezd szűkös lenni a hely, nem véletlen, hogy az olaszoknál nagyon kelendő a kocsi, ők elférnek :)
Egyszer volt olyan, hogy nem tudtuk kideríteni, hogy egy autónak mi a tököm baja van. Olcsó autó volt, olyan bontószökevény fajta. Szét kellett volna borítani rendesen, de nem nagyon akaródzott. :)
Erre jön az egyik ismerős szerelő. Kérdezzük, hátha van valami ötlete. Megvonja a vállát, és azt kérdezi, hogy tényleg meg akarjuk tudni, hogy mi a baja? Persze. Erre odalép, kopra nyitotta a pillangószelepet, motor pörgött pár másodpercig a max fordulaton, aztán nagy csattanás, és megáll. Erre ismerős szerelő azt mondja: "Na, látod, ez volt a baja"! Aztán lelépett. :D
Autóvásárlás előtt állok (illetve csere) használt, 2004 körüli A3-asokat nézegetem. Sok rosszat hallani a 2,0 PDTDI motorokról. Ebből mi az igaz, mi a véleményetek? (nem a teljesítményre vagyok kiváncsi azt ismerem)
Azt látom, hogy a hasonló korú használt 1,6-os benzineseket drágábban árulják mint a dieselt, ebből arra következtetnék, hogy ezekre hamarosan rámenne egy vagyon. Jól gondolom?
Még annyi egyébként, hogy 1200-1400 között hangra már úgy éreztem, hogy jól érzi magát a kocsi, ekkor kezd jönni a nyomaték, városban is ideális nem túl dinamikus vezetéshez
erősebb gyorsításnál szokott is fekete füstöt eregetni.
Néhány ember már megemlítette hogy mi lenne ha többet használnám a kocsit 2000 körül, igaz fél literrel többet enne a kocsi, de ez lenne a legkevesebb :)
Tényleg ennyire lerövidítheti a lendkerék életét a túl gyakran alacsony fordulaton (<1500) használt motor az erősebb rezonancia miatt?
Mert akkor inkább kevesebbett használom 1200-1400 között a járgányt
és a turbo is be fog kormolódni, aminek a tisztítását ha nem tudod megcsinálni saját magadnak, akkor vagy 40ezerbe fog fájni. (le-fel szereléssel+tiszítás turbósnál)
Olvastam sokat a kettős tömegű lendkerekekről és 1-2 dolog homályos, az autóm (2.0 pdtdi BKD) tisztázott előéletű (127000k- ismerőstől), minden szervízt megkapott, viszont már több mint fél éve néha alapjáraton csak kicsit zavaró plusz rezonancia érződik, illetve fékezéskor közvetlenül megállás előtt ugyanúgy beremeg, de tényleg nem feltünő. A szerelőnk (ismerős) szerint lendkerék lesz, viszont igen csodálkozott, hogy 130000 nél már halódna... (lehet, h számít a sok Budapesti járkálás)
Szerintetek mennyi az esély h tényleg lendkerék, nem lehet pl bak?
Gyanúsan korai a probléma 130000km-nél
Hosszútávon így járva szétrázza a váltót?
pár héten belül elviszem megint a szerelőhöz és ha megerősít akkor valószínű ki fogom cseréltetni, mert még min. 2-3 évig szeretnék a géppel járni. Kicsit bosszant a dolog, mert vételkor ugyan tudtam, hogy később kalkulálni kell az előírtakon kívűl a lendkerékkel, majd turbó, illetve lengéscsillapító cseréjével, de a 130 000 km nél még nem számítottam ilyesmire :(
Egyébként nem az a csapatós fajta vagyok, 2000 fölé soha nem megy a fordulat. Meg is hálálja Budapesti 5,8 fogyival át a belvároson, hogy vmi jót is írjak az autóról :D