Egyelőre még csak képeken láthatjuk a Peugeot 5008-at. Próbáljunk összehozni egy jó kis oldalt arról, hogy kinek mennyire tetszik, min változtatott volna, illetve ha majd kapható lesz, kinek mi a benyomása, milyen hibákat talált, illetve mi az, ami a többi autóhoz viszonyítva pozitív értelemben említésre méltónak talál. Hiba és balesetmentest!
Javaslatom: ha hozzáférsz, az öntözőrendszerben használatos spray fejekhez illeszkedő vékony cső nekem megoldást jelentett. Elég rugalmas , könnyen tágítható kúpos fogóval, ha a napsütést és a téli fagyot bírja, akkor itt is jó lesz pár évig.
Eltört az első ablakmosó csövem (a motorháztető felé menő, a hajlatnál). Ez egy merev gégecső, nem rugalmas gumi mint a megszokott csövek! Most agyalható, hogy hogyan hozom majd össze őket?!
Üdv! Peugeot 5008 2010-es 1.6 benzin 154LE-ben hol a pontos helye a hűtő ventilátor relének. Beindítás után azonnal bekapcsol és nem áll le... Ellenőrizni szeretném. Előre is köszönöm!
Igen, ez így elsőre jól hangzik. De elég sokat lehet olvasni az akku fel és lekapcsolás körüli teendókról, így pl a mérés is legalább 10 perces kellene legyen (kézremegés nélkül, ) mert ekkor bootol, amit ha jól értem nem tanácsos megszakítani. És végeredményként látnám, hogy boot alatt mennyit fogyaszt.. Teljesen off, de van a feleségemnek egy Merci A osztály 1.7D, 2001-es, aminek 5 éve szintén akku merülési gondjai voltak, ott a szakinak annyira sikerült megmérnie és játszadoznia a nyugalmi áram felvétellel, hogy a motorvezérlés elfelejtette az indításgátló adatait, így nem lehetett indítani az autót. A gk értékének elég jelentős hányadába került a malőr helyrehozása, és azóta is kb 2 hét alatt lemerül.(És a mérés szerint indokolatlanul. Az akksi is cserélve volt, lekötve meg nem merült.) Így kevésbé vagyok lelkes az 5008-as nyugalmi áramának mérésével.
Hétvégén voltam Peugeot szalonba, nagyon megtetszett az 5008, vásárlás előtt állok de elbizonytalanodtam.
Benzinest szeretnék, de nem lehet csak 1,2 litereset (talán 130 LE) rendelni. Az 1,2 literes motorról sok rosszat hallok, pl: hamar elhasználódik, min. 1,6-at kell venni stb...
Családi autónak venném 15.000 km/évi futással.
Van valakinek tapasztalata 1,2-es benzines motorral? Tényleg rosszak?
Tempomattos gyorsítákor (pl: 110-ről, 130-ra) nem dobálja ki? Ha szokta, akkor már kuplungos is lehet és akkor már úgy is szét kellesz szedni (mehet a kettőstömegű is). :)
A km is indokolhatja /ná/ most 170e km körül járok , nem tudom mennyi a valós.....bár azt olvastam több helyen , hogy ezekben a z autókban nem ritka 250-270 e km-s futásteljesítménye a kettős tömegűnek.
Persze függ a használattól is, városi kocsiban hamarabb fekszik meg , mint az autópályásban. Egyenlőre csendben van, nem hallok semmi rendellenes zörgést, csattogást, rángatás nélkül fut.
A mászereddel lépj sorba és mérheted a nyugalmi áramfelvételét a kocsinak (persze a kocsi lezárása után várjál legalább 5 percet, hogy minden biztosan elmenjen aludni).
Az amit írtál, az szerintem teljesen normális feszültségesés.
Arról van esetleg valakinek tapasztalata, hogyha 1 hétig áll lezárva az autó (Peugeot 5008 Style 1.6HDI, 2012 év végi gyártású, semmi extra nincs benne), akkor az akkufeszültség kb mennyit csökken? (Mennyit merül magától?)
Az enyémben elvileg fél éves akksi van. A nyáron cseréltem újra, pont olyanra amilyen gyárilag benne volt. Az előző=első akksi 8.5 évet bírt (+ amennyit előtte a kereskedésben állt ..) Most egy hét alatt 12.4 V-ról 12.22 V-ra esett a fesz. (Ez mindenféle bizonytalan eredetű akksi táblázatok szerint kb 25% -nyi kisülés.) Ez normális? Mondjuk eddig sosem mértem...
Van egy érdekes/furcsa jelenség az autómon, indításkor. Az egyik indításnál teljesen simán , rezzenéstelenül beindul a motor , máskor pedig megrázkódik az autó, persze ilyenkor is pöcc-röffre indul.
A körülmények közel ugyanazok, garázsban alszik a gép, szinte egyforma hőmérsékleten van .
Köszönöm a TPMS választ. Későn olvastam. A link már elavult. Egyébként téli szetthez klónozással oldották volna meg gumisnál, de Alcar kiolvasó 4-ből 1-et nem tudott olvasni.
Ahhh, köszi. Nekem csak francia gépkönyvem van, nem túl sokat értek meg belőle. Leszedni továbbra sem akarom a sarukat, legfeljebb lecserélem a töltőt. A mostani sem egy mikrohullámú sütőből bütykölt valami (sima töltő 6 leddel, ami mutatja, hogy hány ampert szittyóz meg egy kapcsoló 12/6 v-nak) de alighanem akad már korszerűbb.
Nem kell 10 perc, elég 2 is, de aki nem hisz a kézikönyvnek, várjon 5-öt ! ;-)
Az ajtók becsukása előtt nem árt nem elfelejteni kinyitni a motorháztetőt, mert vár az ember X percet, majd ha csak utána jön rá, hogy azt elfelejtette kinyitni, kezdheti elölről a várakozást.
Ha már aksi, akkor azt is érdemes figyelni, hogy a töltést lecsatolt sarukkal ajánlja a kézikönyv.
Egy okostöltőnél nem szokott gond lenni, ha bekötve tölti az ember, de régi, tarfós töltőknél nem árt vigyázni, az tud meglepetéseket okozni az elektronikákban rossz esetben.
Én meg valamikor régebben olvastam, hogy mi minden lehet, ha rosszul szereled ki. Sajna már nem emlékszem, hogy miket kellett csinálni kiszerelés előtt de nem lehet csak úgy kikapni. Ellenben gond nélkül tölthető a helyén, a gépkönyv is azt mondja. Én is úgy szoktam, egy teljesen közönséges (nem fossáelektronikázott és "okos") töltővel.
Nekem is Lidl-is töltőm van és folyamatosan a töltőn "lóg" a dieselem (mivel elektromost használok a mindennapokban és csak ritkán kell elővennem a nagy 5008-ast).
Semmi baja nem lesz!
A Lidl-is töltő egy kumputerizált töltő, ezért folyamatos karbantartó töltésre is használható (figyeli a feszültségszinteket, nem tölt túl és nem impulzusokkal tölt).
Semmi sarut nem kell megbontani, a helyén tölthető. Én a negatívhoz hozzá sem férek, ezért a turbó fémtestére csíptetem rá. Csak a pluszhoz férni hozzá.
Egy 2012 év végi 1.6 HDI 5008-as gazdija vagyok (nem start-stoppos). Most a tél és a vírushelyzet miatt nagyon keveset használom, lassan egy hónapja el sem indítottam. Az akksiban 12.1V van, úgy gondolom, nem ártana neki egy kis töltés. A leírása alapján gyakorlatilag ki kellene szerelni az akksit, annak minden nyűgjével együtt. Itt a fórumon olvastam egy sokéves bejegyzést, miszerint kiszerelés nélkül is simán lehet tölteni. (Lidlis töltőm van, amit ott is említenek.) Meg tudjátok erősíteni, hogy ez így nem okoz gondot? Rákötöm a +-t, majd a testet, bedugom a 220-ba, bekapcsolom, tölt? Vagy előbb dugom a 220-ba a töltőt, utánna csatlakoztatom a +, majd a testet, és bekapcsolom?