Nem figyeltem pontosan, csak arra lettem figyelmes, hogy boarding előtt bemondták (Medridban), hogy valamelyik Samsung telefont nem lehet felvinni a fedélzetre. Furcsa volt, mert nem kezdtek el senkit megmotozni, hogy van-e nála ilyen teló. Ha meg lett volna, akkor elveszik? Párom utólag meg is nézte, hogy a foglalásnál volt-e erre vonatkozó figyelmeztetés, de nem volt.
Sima teherautós futár fuvar, Asus teló, de amúgy sehol nincs a beépített akkukra ilyen biztonsági korlát, ez teljesen nonszensz. Havonta jön mindenféle akku hozzám mindenféle kontinensről, ott a fuvar/kísérőlevélen/cn22-n hogy LiIon iylen-olyan battery, kutyát nem érdekli. Beépítettek meg ha említve is vannak, akkor kivételként.
Önmagában meg az, hogy szerintük tiltott áru volt, mi a t*kömért is mentesítené őket a kártérítési felelősség alól? Bármit el lehet lopni büntetlenül ami ilyen, vagy mi a DHL politikája?
Meg igen, ott a címcetlin a tartalom, hogy telefon, típus, imei, így vették fel fuvarra. Nyomoztak is három hetet. Hányinger.
Hát ez valóban aljas. Ám tudnod kell, hogy bizonyos telefonok, momentán egyes Samsung telefonok ki vannak tiltva sok légitársaságnál. Magyarán azzal a telefonnak nem szállhatsz fel a kérdéses járatra. Ezt magam is tapasztaltam tavaly novemberben, amikor az Iberiával utaztam Chilébe. Lehet, hogy ilyen telefon volt.
De!!! Amikor felvették a fuvarlevélen, akkor tudniuk kellett, hogy ilyen telefont tartalmaz a csomag. Akkor miért vették fel??
Fejlemény, elég aljas és durva. Én visszakaptam a pénzemet, szokásos menet, E-bay, PP, stb. Részemről vége is. A DHL-nél a feladó indított keresést, a DHL írt nekem és visszajelzetek hogy elfogadták az e-mailben küldött nyilatkozatomat arról, hogy nem ért ide a cucc. Na de ma írt a srác, hogy közölték vele hogy igaz hogy fuvar közben tűnt el, de kur*ára nem fizetnek, merthogy veszélyes árunak minősült a csomag az akku miatt. Egy baxott telefon, ráadásul a tartalom fel volt tüntetve a megrendelőjükön imei számmal együtt, ergo tudták hogy mit szállítanak, másrészt sehol a világon nem veszélyes áru ez így ha be van építve, csak ha különálló akkupakkról van szó. Olyan 500 EUR körüli tétel, simán fedezné a csomagbiztosítás, de baxnak rá.
10ezernél is többen dolgoznak egy online aukciós oldalt üzemeltető cégnél? Mit csinálnak?
Jó, tudom, hogy nem egy kis cég, ügyfélszolgálatot fenn kell tartani, vitás ügyeket el kell bírálni, webfejlesztés, sok jogi herce-hurca, ami országonként még különbözik is némileg, szóval értem, hogy nem katás EV-ként nyomják, de azért akkor is meglep, hogy 10000+ fő kell ehhez.
"Arra kérte az összes amerikai alkalmazottat, hogy szerdán, amikor sok elbocsátási értesítést kézbesítenek, dolgozzanak otthonról, hogy ezek a beszélgetések nyugodt körülmények között történjenek meg."
Igen. Licit volt. Nyert. Aztán húzta az időt, hogy jaj, neki most a bankja kavar valamit. De adják engedményt. Vártam, aztán lezartam. Kaptam rá negativot.
Még a postán l is tudsz teljes értékre biztosítani.
Alapjában véve mindegy melyik, usaban mindkettő otthon van.
Cégnél ups-ezek, de szokott jönni fedex-el is cucc.
Volt most ismét ilyen tapasztalatod? Mármint, hogy fizetés nélkül adtak negatívot.
Tehát Fedex, vagy UPS?
Nekem az a lényeg, hogy a teljes értékére tudjam biztosítani. Azóta parázok, hogy a Ship2 partnereként a TNT elhagyott, megtalált, majd újra elhagyott egy 400.000 Ft-os USA küldeményemet. Szerencsére biztosítva volt. Két hónap alatt kaptam vissza a pénzemet.
USA-ból rendeltem egy műszaki terméket, webshopból. Nem valószínű, hogy a vámoláshoz szükséges infókat megadták.
Elvileg 16-án megérkezett, ez az utolsó bejegyzés a tracking alapján:
A vámkezeléshez szükséges információk bekérése (ügyfélre vár) 2024. 01. 18. 11:47 NPKK Vam
Csakhogy én nem kaptam sem e-mailt, sem SMS-t, semmit. Mostanában nem volt ilyen csomagom, mind kínai cuccok jönnek, de azoknál előre ki van fizetve minden vagy EU országból küldik, szóval azokkal semmi teendőm nem szokott lenni. Ilyenkor mit kell csinálni? Várjak? Nem örülnék, ha visszaküldenék.
Jah, már elküldtem nekik. Nem akarom xarban hagyni a srácot, asszem 500 euróig biztosítva volt a pakk, de nyilván ott is csak akkor fizetik ki neki, ha nem megúszható.
Azért egy vicc, hogy százezres cuccok miatt fél percig sem kell görcsölni ha Kínából jönnek random futárral, de Európán belül gyakorlatilag minden ötödik postai küldeményem vagy eltűnik, vagy valami komoly gáz van vele, az esetek túlnyomó részében itthon. Olyasmik, amiket a büdös életben nem hinnék el, ha más mondja. Mintha mára már töknormális lenne postaforgalomban a szabadrablás és a csonthülyeség.
Most jutottak el odáig (Deutsche Post, alias DHL Paket), hogy küldtek egy sima bedobós A5 levelet egy űrlappal, amin nyilatkozni kérnek hogy megkaptam-e vagy sem a pakkot. Raktak mellé egy válaszborítékot német bérmentesítéssel és két sornyi címzéssel, amitől szerintem sikítófrászt kapna minden itteni postás.
Hogy csak dobjam be bármelyik postaládába. Jah, csak ez nem Németország. Nyilván valahova egyszer odaérne ha nem ajánlottan és tértivevénnyel adnám fel. :) (Miközben emilben ugye már informálisan elmesélték, hogy mikor és melyik cégnél veszett nyoma)
Mondjuk az egész a feladó biztosításához és kárpótlásához kell, aki perpill kissé hisztizik a refundtól, merthogy nem ő tehet róla hogy eltűnt a csomag. Ami igaz, de én meg pláne nem.