A minap Tömegközlekedtem nagyszerű világvárosunkban.
Helyszín: Kálvin téri metróaluljáró.
Mivel nem volt jegyem, és a Waffen SS (még a régi piros karszalag miatt) már a belépéskor szigorú tekintetek sortüzében nézi a jegyünk, bérletünk érvényességét, meg amúgy is már EU- tagálam lettünk (?), gondoltam rövid utazásomra veszek gyorsan egy metró szakaszjegyet az automatából 220 Ft-ért.
Itt hibáztam! Pénzt elnyeli, de jegyet nem ad. Nyomkodom püfölöm, semmi!
Szétnézve már látom a megoldást. Nini ott egy jegypénztár.
Előttem németek a sorban (vajon már őket is leszedte az automata?).
Sorra kerülvén kérem a szakaszjegyemet, és megjegyzésként, szóltam a kollégának, hogy nem működik az automata, és a pénzt elnyeli, de jegyet nem ad, az érintő képernyőn viszont minden OK!
Jött a válasz rögtön: MICCSINÁJJAK MOST ÉN VELE?
Ja?
Lehet, hogy velem van a baj?
Nem a 220 forintomat sajnáltam, csak gondoltam szólok az illetékesnek, hogy rossz a gép.
Esteleg tehetnének rá egy táblát, hogy rossz, nem üzemel, stb...
Németül és angolul mellé írva az már maga lenne a csoda!
Hát igen! Én a 18-as és 56-os villamossal járok, ott akad olyan vezető, aki ha mehetne sem megy, megvár egy periódus lámpaváltást ....
Más: a multkor említett panaszkönyvre válaszolt a nagyhatalmú BKV.
"Örülünk, hogy időt szakított, hogy beírt a panaszkönyvbe, előírás a személyi okmányok elkérése bérletbemutatáskor, jóutazást."
Kb. ennyit írt röviden az ügyfélszolgálati referens ....(erre fussa nekik!!!)
Viszont arra nem válaszoltak, hogy a büntetési cetlire miért nem írták rá, hogy személyi okmány is kell a bemutatáshoz, meghogy minek állnak a metrólejáróknál a kékruhás őrök, ha lesz*rják a bérleteket.
Ígyhát én továbbra is bérletfelmutatás nélkül slisszolok át a kékruhások között a metrólejáróknál.....
a 4-es villamosokra Önök direkt a leglustáb vezetőket választották ki?
Öket a végállomáson elhelyezett indító óra egyáltalán nem izgatja, akkor indul amikor kedve van, vagy éppen kibeszélgette magát a váróban. Pl. 2008. 09. 02. reggel fél hatos járat. majd 3 percel az óra lenullázodása után méltoztatott elindulni, ami miatt az említett 217E 3/4 6-os járatát sokan lekéstük és igy negyed órával késöbbi járattal tudtunk elmenni. Nem tudom ezt egy munkahelyen, hogylehet megcsinálni. Ezek után valószinünek tartom, hogy a villamosvezetőknek a fülire- majd mindegyiknek- az MP3-at is a BKV adja, hogy elvonja a figyelmet az utasokról.
Ezeknek a vezetőknek kikéne télen próbálni -mint a 60-as években- az egésznap álva vezetést nyitott ajtaju kocsikkal, mert most úgy terpeszkednek a vezetőfülkében, mint a mindenható agyaúristen amit aztán gyorsan bizonyítanak is ha látják, hogy futsz, gyorsan zárja az ajtót és még a pofádba is röhög. (2008.09.01 du. 5,10-kor Ferenc körúton Fehérvári út felé)
Hangsúlyozom ez a 4-es villamoson tendencia. lassan 1 éve! Mindennap ott járok!
Aki a BKV új paraméterét kitalálta annak kéne reggelente utazni!
példa: a 217E járat áthelyezése a Népszínház utcába kimondottan a reggeli utasok bosszantására lett kitalálva. A régi első megálló az Orczy tér volt. Most ugyan betettek egy megállót a Népszínház utcába ahol egy léleksem száll fel, de az Orczyra 5 percel késöbb ér oda a Fiumei uti 2-3 perces lámpái miatt.
Én pl. már fél éve bérletfelmutatás nélkül járok át a metróbejáratoknál álló kékruhások között, mert mindig Sztivi Vandert játszanak, s vagy az eget nézik, vagy egymást, vagy a női nem dombotrulatait, de az utasokra, meg a bérleteikre nem pillantanak.
Akkor meg minek strapáljam magam, hogy előveszem, mutogatom a bérletem.
Ha akarják, hogy megmutassam szóljanak udvariasan, kulturáltan, európaian, ahogy illik!
Csak adnának! De azt sem adtak, így belépővel néztem meg a kiállított "Csufit" Szentendrén .....
Szerintem volt az fél év is, ha nem egy.
Én három e-mailt írtam a BKV-nak bő egy év alatt a bónok ügyében, mindig azt a választ kaptam, nincs aláírásra jogosult személy a társaságnál, aki a bónok kiküldését engedélyező papírt aláírja!
Könyörgöm, vegyenek fel egyet, jósokpénzért, írja alá, aztán már repülhet is jónagy végkielégítéssel .... :-/
A BKV válasza az ellenőrökkel kapcsolatosan. Talán az ellenőröket is ellenőrizni kéne, akkor kiderülne, hogy hiába oktatják Őket az udvarias, kulturált munkavégzésre......
Jegyellenőreinket a társasági jogos bevételek megszerzése érdekében alkalmazzuk. Megítélésünk szerint munkatársaink az utasok jó- rosszhiszeműségét nem mérlegelhetik, jegy nélkül vagy érvénytelen jeggyel, érvénytelen bérlettel vagy érvényes értékszelvény nélkül történő utazás, illetve az Utazási Feltételekben rögzítettek megszegése esetén pótdíjazást kell kezdeményezniük. Álláspontunk szerint a jegyellenőreink minden utassal szemben azonosan kell intézkedniük. Az utasokat nem minősíthetik, fizikai erőszakot nem alkalmazhatnak. Sajnos az ellenőrzés konfliktusokkal járó feladat. Munkatársainkat természetesen udvarias, kulturált munkavégzésre oktatjuk. Arra törekszünk, hogy valamennyi ellenőrzésre jogosult munkatársunk kulturáltan, a szabályoknak megfelelően végezze munkáját.
Adnak matricákat, majd kapunk belépőt a BKV múzeumba.... Ott biztos ki vannak állítva az ellenőrök is: az orrát piszkáló, a szotyizó, az utast szidalmazó, stb. Micsoda jutalom a hűséges utasoknak!!!!! Aki ezt kitalálta, hónapokig gondolkodhatott ezen.... Hasznosabb dolog nem jutott a csökött agyába???
Azt hiszem az utast nem érdekli, hogy kinek a vállalkozójának az alvállalkozója az ellenőr, és a biztonsági őr. Viselkedjen kultúráltan, európai módra, vagy nem kell alkalmazni, menjen WC-t takarítani. Már gyomorgörcsöm van, ha metróval kell menni, pedig van érvényes bérletem, de mégis át kell élnem ezt a nem mindennapi herce-hurcát. Tényleg az rí le róluk, hogy utálnak dolgozni, utálják az utasokat, sőt talán még magukat is. Ahogy kinéznek nem csodálom!
Mikor lesz már változás? Én is kulturáltan, tiszta járműveken szeretnék utazni, zaklatás nélkül!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ó igen! Tavaly még járt a BKV-törzsutasoknak (akik éves bérletet vásárolnak) egy-egy bón, amivel kedvezményesen lehetett turistajegyet, napijegyet, 10 és 20 darabos gyűjtőt venni.
Minden jegytipushoz egy-egy bón tartozott, amiből mindig a volt kollegámnak vettem meg az adott jegytipusokat, aki vidéki és a fővárosba járt vizsgázni.
Mikor a bónt fel akartam használni, át kellett adni a pénztárosnak, a BKV-tól kaptt törzsutas kártyámmal együtt, melyen nevem és törzsutas azonosítóm szerepelt.
A kártya másik oldalán egy matrica jelezte, hogy meddig érvényes a kártya, ugyebár az adott évre melyre az éves bérletem is szólt.
Beadom bónt, a kártyát, és a szügséges pénzt az adpott jegytipusra, amit vásárolni akartam, levonva a kedvezmény mértékét.
Néni egy szájhúzás után a hátsó szekrényhez ballag, majd elővesz egy vastag könyvet - a Vizsolyi Biblia kutya-f*sza hozzáképest - s elkezdi lapozni.
Mögöttem a sorbanállókból alkalmi hümmögő kórus alakul....
Majd miután a közepén rátalál a nevemre meg a törzsutas azonosítómra, számológéppel levonja az adott jegytipus árából a kedvezmény mértékét, adminisztrál még egyet a bónon, s ki is adja a kért jegytipust!
A hümmögő kórus felsóhajt .....
Történt mindez tavaly a Népstadion, Moszkva tér, s az Etele tér pénztáraiban.
Az óriási sikerre való tekintettel idén már nem kaptam bónokat az éves bérletem mellé, sőt törzsutas hírlevelet sem!
Matricát ugyan kaptam a törzsutas kártyámra .... de minek ....
Ilyen embereket legfőképpen a Mónika showban látni, nem tudom honnan szedik össze Őket. Azért a pénztárosok is megérik a pénzüket. A Keleti felszínen lévő konténerpénztáránál olyan lassan adta ki a bérletet, hogy egy ember volt előttem, mégis csak a második 80-as trolit értem el. A csúcs azonban a Lehel téri volt: családi jegyet kértem, erre úgy elkezdte húzogatni a száját, hogy majdnem otthagytam. Elő kellett vennie ugyanis a fiókból. Aztán tett még egy megjegyzést, hogy ilyet se kért még senki. Végül szép lassan ő is kiadta, de miért kell az utassal mindenhol azt éreztetni, hogy "elegünk van belőled és a munkából is".
nemazidénlebírnult=nemazidénlebarnult (bocsi az elírásért, gondolom kitalálhattátok melyik néprétegre gondolok.)
S mégvalami: ma is simán átsétáltam bérletfelmutatás nélkül az ellenőrök hadán a Déliben. Három állt a bal oldalon, három a jobbon, nagyívben lesajnálták a bérleteket-jegyeket, fülükben fülhallgató, kézben a szotyola, s traccsoltak.
Az kéne, hogy az ellenőrök a dolgukat végezzék: ellenőrizzenek!
A metrólejartnál is, ne csak beszélgessenek, s undorral forduljanak el a felmutatott bérletektől.
S ne csak egyeseket büntessenek, másokat is (pl szociálisan alulpigmentált nemazidénlebírnult rétegre gondolok, meg a sok hajléktalanra, akik összevécézik a 9-esen járó volvókat. Utóbbiakat igenis tessék leszállítani!)
S ne barbármódon a külföldi utasokon nyerészkedjenek, s igenis tanuljanak nyelveket!
S akkor tök nemérdekel senkit, hogy épp melyik céghez tartoznak kinek az alvállakozójának az alvállakozói.
Az utasok, amig ilyen banasmodban reszesulnek (hiaba van ervenyes jegyuk, berletuk) szerintem ugy fogjak erezni, mint en, ezeknek en tobbet egy fillert sem...
A bkv-nak meg kell a love a jegyekbol a fejlesztesre stb...
De ilyen alkalmazotakkal kicsit nehezen lehet fizeto utazokozonseget toborozni...
.....mukodik a kapurendszer a vonatoknal, vagy mi ez, olyan, mint otthon a HEV, a buszokon elol szallsz fel, kozepen hatul pedig le. nincs blicc, helyette viszont ..... ezt pedig igenis meg lehetne csinalni otthon is, nem lenne lehetetlen......
Es trilliard billiardok se kellenenek hozza... csak valahol el kell kezdeni.
Pontosan erről van szó! El kell kezdeni, döntést KELLENE nagyon záros határidőn belül hozni. És nem a BKV-t meg az ellenőröket szidni (külföldön sem lehet ingyem utazni), hanem annak a felelősségét megnézni, aki nem hozza meg a döntést!
Reklamaltam a bekavenel, valasz, ez egy alvallakozo-csoport, ha gondolom polgari peres modon vehetek elegtetelt...
koszi...
Most spanyolban vagyunk, hihetetlen a kulonbseg...
meg tomegkozlekedunk, de vegtelenul udvariasak, rendesek, ha segitseg, utbaigazitas kell.
Nem csodalom, hogy itt nem latok bliccelot, mukodik a kapurendszer a vonatoknal, vagy mi ez, olyan, mint otthon a HEV, a buszokon elol szallsz fel, kozepen hatul pedig le. nincs blicc, helyette viszont legkondi, tisztasag, kulturalt utazas...
persze, hogy mindenki tejel a jegyert...
Ezt pedig igenis meg lehetne csinalni otthon is, nem lenne lehetetlen...
Es trilliard billiardok se kellenenek hozza...
Csak valahol el kell kezdeni.
Es el is kezdtek, persze kell a bevetel, ne blicceljen senki, ellenorizzuk a menetjegyet, oke.
de keremszepen... ilyen emberekkel, akiket odaallitanak, csak artanak a mar most is ezer sebbol verzo bkv-nak...
Dehogynemértik ...... megmagyarázzák nekik, egyszer fülem hallatára magyarázta az ellenőr jó hangosan, hogy kéri a jegyet a külfölditől, emígyen: tikettb*zdmeg, nemérted, tikett, tikettb*zdmeg!
Nembeszélve a turistajegyes külföldiről, akinek még aznapra érvényes turistajegye volt, de már büntette volna megfele, mire odaléptem, s mondom, ez még ma érvényes! Erre az ellenőr? Hagyadika is van? Ja, tényleg, s továbbódalgott .....
Arculcsaptuk Toni Köriszt meg az általa reklámozott országimázst ....
Szóval nem kell ide tojásdobálás, lázadás, tévéostrom, hogy ne jöjjön pici oszágunkba a külföldi .....
Engem "leidiótáztak" az ellenőrök, és ennél különb kifejezéseket is hallok nap, mint nap. Nem tudom hogyan engedhetik ezt meg maguknak, de az egész BKV-t minősítik vele. Az egész viselkedésük, kinézetük alpári, és ezek képviselnek egy szolgáltató céget. Lehet, hogy van kivétel, de én még nem találkoztam eggyel sem. Ilyen embereket legfőképpen a Mónika showban látni, nem tudom honnan szedik össze Őket. Kultúrálatlan, tanulatlan, faragatlan emberek, ha lehet azoknak nevezni az ilyeneket. Olyat is láttam, hogy állt a kijáratnál és az orrát piszkálta..... Gusztustalan. Először talán meg kellene tanulniuk viselkedni ha már emberekkel foglalkoznak. Ilyen bánásmódot még az állatok sem viselnek el. Néha kedvem lenne jól pofán (bocs) csapni egyiket-másikat. Mikor lesz ennek vége?? Sokszor elgondolodom mit gondolnak rólunk a külföldiek?? Mert ezt Ők is látják, ha érteni nem is értik, mert ezek még magyarul sem tudnak, hát még németül vagy angolul. :(
Kolléganőmnek lejárt a bérlete az utazása erggele előtti napon, de volt nála jegytömb. Munkába jövet a buszon lyukasztott is.
Metróra szállt át a busz után, elfelejtett lyukasztani.
Kiszáll a délibe, hangos kiabálja, hogy készítsék elő, mert ellenőriznek. Előkészíti a jegytömböt, mutatja az ellenőrnek, s mondja, hogy bocsi, elfelejtettem lyukasztani, de itt van, nézze meg, tegnap járt le a bérletem, meg a buszon lyukasztottam, nem lyukaszthatnék egyet?
Nem, mondta az ellenőr, megbüntette.
S mondta neki, hogy más is beviheti a bérletet bemutatni, lényeg, hogy előző napra is érvényes bérlete legyen, s 3000 Ft.-os bemutatási díjjal megúszhatja.
Én mentem be a büntetési papírral meg a cetlivel.
Akácfa utca, pótdíjiroda, négy ablakból kettő üzemel, sor az ajtó előtt, mindenki bemutatásra vár, minden ügyféllel negyed órát el szuszognak.
Adom oda a bérletet meg a büntetési cetlit, Mire közli velem a hölgy az ablak mögött, hogy személyi igazolvány meg lakcímkártya is kell hozzá.
Mondom erre: minek, ott van rajta az iktatószám, a megbüntetett neve, akkor meg? S miért nincs rajta ez a papíron, amin megbüntették a kolléganőt?
Hebegett-habogott, mire kértem a panaszkönyvet s beírtam az észrevételem.
Másnap ment a kolléganő, tőle szintén kérték az igazolványokat. Ő kerek perec kijelentette, hogy nem adja oda. Keresse meg név meg iktatószám alapján, nincs rajta a büntetési cetlin, hogy az is kell hozzá!
Csodák csodája, megtalálta.
A kolléganő így kifizette a 3000 Ft.-ot, s szintén beírt a panaszkönyvbe.
Ami a kékruhás ellenőröket illeti a mozgólépcsőnél, rá se néznek a felmutatott bérletekre, nekem is éves bérletem van, de elő nem kotrom! Simán megyek át közöttük.
Rá se néznek a bérletekre!
Egyszer valamelyikük utánnamszólt, hogy halló!
Én erre a mozgólépcsőn: de hangosan telefonál, meghát engem nem úgy hívnak .....
S még valami a mai Metro-ból:
A vétlen utast is megbüntetik
EGYIK PÉNTEKEN kikísértem egy barátnőmet a Keletihez. Tőlem (Nagymező utca) megy egy trolibusz oda (78-as). Mivel a barátnőm vidéken lakik és nincs bérlete, mondtam neki, hogy majd a sofőrnél veszünk jegyet. El is készítettük apróban a pontos összeget, nehogy gond legyen. Jön a troli, felszállunk, indul a busz. Én a buszvezetőnek: „Jó napot kívánok! Jegyet
szeretnék venni.” Válasz: „Elfogyott!” (nem az, hogy „elnézést”, vagy „sajnos elfogyott”, csak „elfogyott”! Kész!) Leültünk és gondoltam: ha jön az ellenőr, akkor
megmagyarázom neki, és nála váltok jegyet. Pont abban a pillanatban felszáll egy ellenőr. Elmagyaráztam neki, mi a helyzet, a válasz: „Nem vagyok jegyárusító, 6000 Ft!” (A legszomorúbb az, hogy a sofőr végig hallotta a beszélgetést, s mégis, eszébe
se jutott, hogy mellettem tanúskodjon…) Végül leszálltunk, és gyalog mentünk tovább az állomásig (2-3 km nehéz bőrönddel). Hogy is mondják magyarul: szolgáltatás”? (A ba rátnőm meg én külföldiek vagyunk, de itt élünk és persze
magyarul beszélünk. Mi történt volna ilyen esetben szegény turistákkal, akik magyarul se tudnak?)
Sima levélbe. Össze kell tépni, és a szemétkukába hajítani.
Nincs rá bizonyíték, hogy feladta, arra sem, hogy átvetted.
Nálunk rendre-másra végzik a kerek irattartóba a lépcsőházba az ilyen levelek, mások meg a levelesládák tetején várják, hogy a postás visszavigye őket az ügyvédnek!
Ha már ügyvédi levél, legalább ajánlott-tértivevénnyel jönne, amit átvetetnek, s bizonyító ereje van.
Persze, mivel tele van rakva egy kosár paragrafussal, a többség megijed, és fizet ....
A BKV legújabb próbálkozása, hogy évekkel ezelőtti büntetésről küld újra csekket ügyvéd útján. Én egy közel 6 éves állítólagos tartozásról kaptam felszólítást, és bírósági fenyegetést. Ki emlékszik már arra??? Erre alapoznak, így próbálnak pénzhez jutni, legyen miből a vezetők igen magas prémiumát kifizetni, annak ellenére, hogy a cég veszteséges. DE!! A Polgári Törvénykönyv szerint az 5 évnél régebbi követelések ELÉVÜLNEK!!!! Csak gondolom ezt sokan nem tudják. Figyeljetek, ha ilyert kaptok, akkor az állítólagos tartozás elévült!! Ezt az időt csak az szakítja meg, ha igazolni tudják, hogy időközben felszólítottak a fizetésre, vagyis tértivevényes levelet küldtek, melyet átvettetek.
KÉREM, SZÍVESKEDJENEK BEKAPCSOLNI A KLÍMÁT! 7-es busz, FJX-211 számú gépjárműve, ma déli 12 órakor! Csenben jegyzem meg, ezt már többstör tapasztaltam a 7-es, 73-mas vonalán. Direkt szivatják az utasokat? Hadd pusztuljon a férgese? ;(
Azt látom, hogy reggelente - amikor még kipihentek- boldog boldogtalant megállítanak a jegye vagy bérlete miatt. Este már undorral fordulnak el a felmutatott bérlettől. (Déli pu.)