Basszus, pedig pont oda akartam vinni nyáron a kocsit az éves kötelező szervizre :( Na mind1, marad a Kerepesi úti Wallis, ahol vettem. Ők amúgy szervizben milyenek, mennyire korrektek? Na meg árban milyenek?
sajnálom a lurdy-t annó amikor vettem az autót, jártam két másik szervizben is, aztán a lurdynál kötöttem ki tény hogy kissé sufniszerű az intézmény, de a zemberek egész jól végzik a dolgukat és meg van a kia specifikus ismeretanyaguk is
Úgy gondolom, hogy a KIA garanciális szervíze a legjobbak közé tartozik Magyarországon, nem volt részem minden autót kipróbálni, de a nagy német autómárkákat tömörítővel volt egy afférom, soha többet e miatt nem fogok vásárolni olyan autót ami ahoz a csoporthoz tartozik. A kia szervíznél nekem eddig minden sóhajomat teljesítették, ajánlom, figyelmetekbe a XVI. ker-i Kia Szabót
Nálam ilyen a rendszámtábla világítás... sajnos nem igazán hasonlít a tiédre.. :S jól emlékeztem, teljesen sík, sehol egy kis luk vagy valami...kotyogni se kotyog, eléggé passzos... :S
Elvileg megcsinálhatják, persze. De majd a márkaképviselet azt mondja, hogy a diagnosztikai eszközeik nem megfelelőek, vagy nincs feltöltve a megfelelő szoftver/adatbázis, a szerelők nem vettek részt a megfelelő képzéseken, vizsgákon, s mehet a polgár perre, és a végén még a perköltséget és szakértői díjakat is fizetheti.
Maradok inkább a márkaszerviznél. Főleg, ha épp annyi, mint egy jobb független. Évi néhány tízezer Forintról lehet szó. Utána majd (a 7 év után), hogy miként lesz, még ráérek eldönteni.
ebből nekem az jön le, hogy a lurdy egy kategóriában van a független szervizekkel elvileg azok is megcsinálhatják a kötelezőket, ha rendes anyagokat használnak gyakorlatban meg majd megegyeznek a felek vagy maguktól vagy a bíróságon, mert vita csak akkor nem merülhet fel ha "rendes" márkaszerviz csinálta...
Jó kérdés. Én azt tudom, hogy részemről nem sanszos újra az új autó vásárlás. Inkább 2-3 évesen, majd 2 év múlva.
Gyerekek keresztszülője vett tavaly egy újat a Hunyadi János úti Pappasnál. Ajánlották, normális volt az ember. Én is őt ajánlottam (már nem tudom, hogy hogy hívják :D). Miután minden lezajlott, köszönet jeléül adott egy üveg "Pappasos" pezsgőt.
A törvényben előírt 2 éven felül, a Kia maga vállal be +5 évet. A +5 év alatt, ha nem márkaszervizben végezteted el a szervizelést, akkor semmi sem kötelezi arra, hogy adott esetben garanciális javításokat végezzen az autónk. Eldöntheti, mérlegelhet, mert ezt ő nyújtja.
De ez igaz az elő két évre is. Annak ellenére, hogy szabad a piac és a független szerviznek van lehetősége arra, hogy minden "KIA" technológia a rendelkezésére állása mellett elvégezhesse akár az első 2 év szervizelését, mondhatja a utána a Kia, hogy letelt a törvényben előírt 2 év garancia kötelezettségem, így már nem leszel jogosult a +5 évre, mert előtte nem nálam szervizeltettél.
A Lurdinak más a "besorolása" a többiekkel szemben.
KIA Motors telefonon azt mondta, a KiaLurdi jogosult a kötelező szervíz elvégzésére, és ha ők szervizelnek, megmarad a garancia.
A kérdést feltettem a web felületükön írásban is. Egyértelműen kérdeztem, lásd az első mondatom.
Ezt válaszolták:
"A kötelező karbantartásokat a gyár által előírt technológia alapján és az előírt ütemezéssel kell elvégeztetni. A karbantartások során műszeres diagnosztikát is végezni kell, valamint csak eredeti Kia, - vagy azzal megegyező minőségű – alkatrészeket lehet beépíteni, illetve a szervizeléshez használt folyadékok, szerviz anyagok a gyár által előírt paraméterekkel kell rendelkezzenek.
Ha nem márkaszerviz végzi a szervizelést, akkor az ügyfél kötelessége megőrizni a szervizelési munka bizonylatait, úgymint számla, munkalap, és ezeket be kell mutassa a márkaszerviznek garanciális panasz bejelentése esetén. A márkaszerviz a garancia elbírálásakor ezen bizonylatok alapján fogja ellenőrizni a technológiai utasítások betartását."
Nem vagyok meggyőzve, egy olyan esetben, ahol komoly tétje van a kérdésnek, hogy a garancia érvényes-e vagy sem, nem a rossz oldalára kerülnék a brokinak :-(
Köszi a segítséget. Megnézem holnap, de úgy rémlik, hogy nálam a lámpatesten nem található semmilyen "váll", hanem sík az egész, de azért köszönöm, hogy időt szántál rám. holnap azért jelentkezem az eredménnyel. üdv
Ezeket a műveleteket így nem lehet összehasonlítani. Többek között a 7 év garanciát valahol meg kell finanszírozni, ha már az új autó árában (szerintem) ez nem jelenik meg.
Másik fórumon az egyik kartárs kb. 68.000.--et fizetett egy 1.4-es benzines kötelező szervizelésénél. Dieselre nem fizettem még ennyit soha, egy alkalommal sem, pedig az üzemanyagszűrő minden harmadik évben eléggé megnyomja az árat. Ahhoz képest a DunaAutó olcsó, pedig az is Kia szerviz, mint a tatabányai.
Azért lássuk be, az csak relatíve alacsony. Másik autómon (Fusion) pár hete a törött lökhárító leszerelése, elcipelése hegesztőhöz, hegesztése, visszahozás, színrefújás, felszerelés, valami merevítő a lökhárító alá kevesebbe került, mint ez az olaj és szűrőkcsere lesz :-(
"aki mostanában vásárolt új autót Budapesten vagy környékén melyik kereskedőt tudja ajánlani?"
tökmindegy, ugyanazt az autót árulják az engedmény meg nem attól függ hogy melyik kereskedőhöz mész be, hanem hogy milyen konkurens ajánlatot viszel magaddal az előző kereskedőtől mert annak mindig alá kínálnak addig kell menni körbe-körbe olcsóbb-mégolcsóbb-annálisolcsóbb ajánlatért amíg már nem ott tartasz hogy csak valami mikroszkopikus összeggel mennek az utolsó konkurens ajánlat alá akkor megtaláltad a jó árat...
Az enyém ugyan nem SW, de elmondom nálam hogyan kell cserélni. Talán tudod alkalmazni te is. A képen bejelöltem, hogy hol kell kiakasztani a rögzítő fület. A lámpatest két oldalán található füleket kis csavarhúzó segítségével egymás felé feszíted úgy, hogy még ne törjön el. Így kijön a lámpa és ki tudod venni és izzót is (T10). A hagyományos izzó helyett LED-et is berakhatsz.