Az volna a hatékony ,ha a hálózatról leválasztanád a bojlert és a hozzá tartozó csöveket,csapokat és egy hurkot képezve ebben a rendszerben keringetnéd a dioxidos (3%?) vizet. (65-70fokos vizet is pl. egy szivattyúval) Nem a légionella okoz záptojás szagot (a cikk a légióra volt kihegyezve) ezért elsősorban a biofilmet kellene eltávolítani (ebben él a légió is)
"A klórdioxidos legionella-mentesítés előnyei: • eltávolítja a biofilmet, így a legionella tovább már nem szaporodhat; • a vezetékhálózat „zsákutcáiban” is hat;"
Egy olyan elméleti kérdésem lenne, hogy ha kondenzációs kazánomat rákötném egy indirekt tárolós bojlerre, az mennyire reális? Ha az előremenőm 40C akkor ennél több az indirektbe sem tud menni. Viszont tippem szerint mi sima bojlerként azért ennél többel használjuk.
Magyarul mennyi egy bojler jellemző használati hőfoka? (ok, tudom, hogy mondjuk 10-65C között kalibrálhatók, de mégis, mi az amire ti állítjátok? (az enyémen nem jelzi ki a hőfokot)
Mert ha ez felette van egy akár külső hőmérséklet vezérelt, állandó keringtetéses kondikazános rendszernek (gyakran ugye ilyenkor egész nap megy egy negyven fok alatti előremenővel), akkor az indirektből nyert vízzel a család női tagjai nem igen lesznek megelégedve...
Van aki kondenzációs kazánnal használ indirektet? S milyen hőfokon?
Üdv. Azt szeretném kérdezni, hogy Mofém 79 radiátorszelephez lehet még kapni tömszelencét, javító készletet? Csöpög, és jó lenne ha nem kellene kicserélni az egész szelepet.
Egy reagot se kaptam, kerítettem irodalmat. (úgy látszik, hogy csak komplex problémát szabad megkérdezni)
Szóval a te kérdésedre adható lehetséges válasz jött tokkal vonóval szembe az egyik oldalán.
Olvasd el és filózgass rajta mennyiben lehetséges ez, és mielőtt szétvernéd az aristont, pláne, hogy automatán lemegy légióirtásba, előbb iktasd ki befolyó és kifolyó oldalon is a mosógépet próbaképp pár napig, ahogy írtam korábban. (állítsd vissza a korábbi állapotot). Csak a visszaállított állapot pár napos próbája után pakold ki az aristont, de azt ettől függetlenül tekintsd karbantartásnak. S ha megszűnt a visszaállításkor a kölniszag, akkor újra kösd rá a mosógépet és addig ne nyúlj az aristonhoz amíg ezt a kört meg nem oldod, mert akkor nem az aristonnal van a gond.
No, de itt vannak a vonatkozó oldalak és a fellelési helyük.
A bojlert mindenképp szétszedem. A bele legyen rendben, aztán jöhet a többi.
Mellesleg ennek a bojlernek van olyan funkciója, hogy havonta egyszer felfűti 70C-ra épp a legionella miatt. Csak épp gyárilag nincs bekapcsolva ez az opció. Kettő gombot kell 4 mp-ig nyomni az aktiváláshoz :-)
A kérdésem arra irányult, hogy milyen eszközzel, milyen módszerrel lehet házilagosan fertőtleníteni. Ha ezt tudom akkor eldönthetem képes vagyok-e megcsinálni. Általában képes vagyok. A linkelt leírásban is a termikus fertőtlenítést említik, mint a leggyakrabban használt módszert. És itt pattant ki a nagy kérdőjel a fejem felett : hogyan lehet a teljes rendszert felfűteni ?!
Középállásba nyitva a zuhany csapot nyilván van átjárás a hideg és meleg ág között. Tehát ha ledugózom a zuhanyrózsához menő ágat, és felfűtöm a bojlert, akkor elvileg át tudom "főzni" a hideg ágat is.
Egy kis problémába ütköztem, a csöpögő keverőcsap megjavításával...
Kerámiabetétet akartam cserélni, levettem a kart és a burkolatot, és a képen látható megoldás fogadott. Ez nem hogyan lehet szétszedni? Ez is csavaros? DE akkor valami spec fogó kellene?
Én sem ellentétes működésre gondoltam. Ugyanis a szeleptesteken a beszerelés irányát jelző nyíl ugyanaz mindkettőnél. Sokkal inkább a termék váltásakor más jelölést adtak neki. Egyébként egy helyen észleltem némi vizesedést a talajon, max. fél dl. Mindig csak akkor, amikor a víz lehűlt és a kazán a termosztát beállítása miatt éjszaka ritkábban kapcsolt be. Valószínű, hogy túlhúztam egy hollandit és a tömítést begyűrte. Melegen ez nem volt látható. Nem tudom, hogy esetleg javítókészletet lehet-e hozzá venni, ha a szétszedés és egy alapos tisztítás után sem működik. Honeywellnek van, azt tudom.
Az még nem lehet esetleg, hogy a lefolyóból érzi a kölniszagot mert valahol dugulása van és így talál utat a lég amikor folyik a legmagasabban levő lefolyón? Ettől függetlenül szétkapnám az aristont, már csak a vízkő miatt is.
Na akkor lehet szétverni az aristont vízkőkibelezéssel egybekötve. Ezt a büdösirtás nélkül is megteheted.
A megelőzés majd nagyon egyszerű lesz, feljebb kell tekerni a hőfokot.
A helyedben csúcsra járatnám a cuccost pár napig, rendszeres teljes leeresztésekkel, utána kibelezném és hagynám kiszáradni teljesen. 1 hét után új anóddal összerakni, megint csúcsra járatni pár napig majd normál üzem, de havonta 1× kapcsolj turbót rajta. A sztori olyan mint a mosógépnél, csak ott nyitva van az ajtó és kiszárad, de ettől még ott is illik legalább negyedévente kifőzni, főleg, ha a gépnyomkodó literszám önti az "öblítő" nevű vakítást.
Olcsóbb lesz így mintha szakit hívnál aki hypóval önti fel.
Hú erre nem gondoltam. Tegnap egész nap googliztam. A kazántöltő FERRO gyártmányú. Felkerestem minden olyan áruházat amelyek forgalmazzák ezt a típust. Minden mellékelt fotón a szeleptesten P3 felirat szerepel. Megnéztem az enyémet, azon viszont 1B!!!!! felirat van. Ezután úgy kerestem rá a googliban, hogy direkt 1B jelzést is feltüntettem. Egyetlen találatot nem adott ki. Rákerestem a FERRO termékkatalógusára, ott is P3 feliratos szerepel. Valószínű, amit írtál, ez egy rég kifuttatott típus és egy balekra rásózták. Nagy a valószínűsége, hogy a házban belül van a gubanc. De szétkapni nem akarom, a garancia vesztés miatt. Reklamáltam az ügyfélszolgálatnál. Vigyem be, bevizsgáltatják, stb stb. De közel 400 km-re az üzemanyag kb 14 ezert Ft. Ez nem olyan jó bolt. Mindenesetre még várok tőlük egy választ. Ha nem jutunk dűlőre, marad a Fogyasztóvédelem.
Az, hogy folyattam a forró vizet 10 percen át a rózsából keringetésnek számít ? A bojleren 80C a legmagasabb beállítható hőfok, oda tekertem.
Saját kezűleg meg lehet oldani ezt a kezelést ?
Pénteken fél napot túrtam a neten olyan vállalkozót, aki vállal fertőtlenítést. Az egyik hirdeti, de nem vállalja. A másik 10 perc múlva visszahív. Már nem várom.
"Erre mi lehet a magyarázat ?" Lehet,hogy a rendszer biofilmjét gyérítetted , de ez nem a teljes védelem. Amellett,hogy azt a min.65fokos vizet áramoltatni kellett volna a külső csöveiben is kellene egy klór-dioxidos kezelés is mert a biofilm lakói (bennük vannak a légiósok) igen szívósak.
Akkor ezek szerint a melegvíz nem lentről jön,hanem külön bojler van fönt. Van visszacsapó a bojler hideg bemeneti vizen? Ha csak a hidegvizet nyitod ugyan az a tapasztalat,szag? Mennyire "porlaszt" a zuhanyrózsád,azzal lett kipróbálva a ház többi részén is ?
Viszont előkerestem a bojler leírását és ezt találtam benne :
A “termikus fertőtlenítés ciklus” (legionella ellen) aktiválása
A Legionella baktérium elleni védelem (alapbeállításban ki van kapcsolva), egy olyan ciklus, amely a vizet 65 °Cosra melegíti elpusztítva ezáltal a már említett baktériumokat. Ha a funkció be van kapcsolva, a készülék naponta egyszer 1 órára 60 °C-ra melegíti a vizet. A készülék kikapcsolt állapotában, a legionella baktérium elleni védelem is ki van kapcsolva. Ha a készüléket a legionella ellen védő funkció megszakad, és a funkció nem fejeződik be. A készülék visszakapcsolásakor a legionella ellen védő funkció is visszakapcsol. A ciklus végén az üzemi hőmérséklet visszatér a felhasználó által korábban beállított szintre.