Keresés

Részletes keresés

tec1 Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128298

Látva ezt a videót én rosszul láttam a videót. Az M1 kamerája más szögben vette a kivetítőt és azon nem látszott jól a felvétel. Itt tényleg mindketten menetben vannak felfelé.

 

tec1

Előzmény: warr (128297)
warr Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128297
Egyelőre ennyi videó van s sajttájról:

http://m.atv.hu/belfold/20190530-dramai-video-igy-utkozott-ossze-a-hableany-es-a-szallodahajo
Előzmény: Emdzsí (128294)
Mopat Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128296

Köszönöm! Megnézem majd.

Mivel már dolgoznak a helyszínen a búvárok, akkor valószínű még több infó lesz...

Előzmény: tec1 (128295)
tec1 Creative Commons License 2019.05.30 0 3 128295

Szia,

 

Én néztem a sajtótájékoztatót élőben az M1-en. A hatóságoknak birtokukba vannak térfigyelő kamera felvételek melyből egy rövid részletet be is mutattak az újságíróknak. Az első részen látszik ahogy a kabinos hajó bemegy a Margit híd alá majd egy másik kamerából látszik, hogy a kabinos hajó megáll és a Hableány vagy sodródva vagy hátrálva közeledik feléje. Itt megszakad a felvétel, de valószínűleg a hatóságoknál megvan a teljes ütközés. Az is elhangzott, hogy a 35 főből hét személyt sikerült élve kimenteni, hét holttestet találtak és 21 személyt keresnek.

Sajnos ennek a kabinos hajónak az orrkiképzése egyenesen elősegítette, hogy a Hableány nem lefordult róla hanem alámerült.

 

tec1

Előzmény: Mopat (128291)
Emdzsí Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128294

Polce.hu oldalon lesz egy jó felvétel, hamarosan felteszik.

akosbitto Creative Commons License 2019.05.30 0 1 128293

Arra gondoltam, hogy - mivel ezen infok nagy része a nemrég véget ért rendőrségi sajtótájékoztatóról származik - a rendőrök mostanra kihallgatták a túlélőket, szemtanúkat, a vikinges személyzetet, és hogy talán ebből rakták össze az információkat. De valóban, van itt több dolog, ami még bőven tisztázásra vár.

Előzmény: Mopat (128291)
trizs77 Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128292

Valószínű, mert 21 óra 05-kor már hűvös az idő a Dunán.

Itt meg még épp esett is az eső.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

más

 

......"......

A Hableány a Hajóregiszter információi szerint egy Projekt 544 (Moszkvics) típusú motoros személyhajó volt, amit 1949-ben a Herszoni Hajóépítő és Hajójavító vállalatnál készítettek.

A hossza 27,25 méter volt, szélessége a főbordán 4,8 méter, legnagyobb merülése pedig 0,89 méter. A hajót egy 150 lóerős Rába motor hajtotta, a fedélzete pedig maximálisan 150 főt tudott befogadni. A holt vízi sebessége 19 km/h-ra volt.

 

A Hableány történetéről viszonylag keveset tudni.

A Hajóregiszter szerint 1949-től egészen 1992-ig csupán annyit, hogy a Szovjetunióban használták. 1992-ben a SZOT Sétahajózás tulajdonába került, 2003-ban pedig a Panoráma Deck Kft. vette át......."

Előzmény: zjakabfi (128290)
Mopat Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128291

Üdv!

Régen jártam erre, sajnos, szomorú, hogy egy ilyen eset miatt kerültem elő.

Nagyon sok részinfó és féligazság jelenik meg a médiában. Ahogy az szokásos. Például honnan jön ez a hét másodperc?

A videó felvétel nagyon gyenge minőségű, abból nem tudták kivenni. Valamelyik túlélő mondhatta?(De szerintem ő meg annyit mondhatott, hogy pár másodperc...)

Vagy megpróbálták kiszűrni az általatok belinkelt hajómozgás követő oldalakról? Azaz hét másodpercig a két hajót jelző "pötty" együtt állt, aztán a kisebbik pötty eltűnt?

Vagy a Viking fedélzetén észlelték az ütközést, sőt már rendőrségi kihallgatáson el is mondták?

Tényleg egyik helyen eltűntként vannak nyilvántartva a Hableány legénysége, a másik helyen meg hősiesen mentik az utasokat. Lehet, a Vikingről próbálkoztak mentéssel, csak az újságíró úr benézte?

 

Előzmény: akosbitto (128288)
zjakabfi Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128290

Lehet, hogy a hajóban vannak, a zárt térben...

 

Előzmény: trizs77 (128287)
Emdzsí Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128289

Nem tudjátok véletlenül hogy mi volt a neve a másik kis hajónak amelyik vólgymenetben feltűnik a budai oldalon?

akosbitto Creative Commons License 2019.05.30 0 1 128288

Az origo szerint hét másodperc alatt süllyedt el a hajó, máshol meg azt olvasom, hogy a legénység saját életét kockáztatva mentette az utasokat. Hét másodperc alatt hogyan lehet kimenteni bárkit?

trizs77 Creative Commons License 2019.05.30 -2 0 128287

Voltak a hajón 35-n.

Ok.

 

Megtaláltak 7 fő élőt + 7 fő halottat.

Ok.

 

Keresnek még 21 főt.

Abból a 21-ből 1-3 fő (talán ?) előkerül még élve, mert elsodorta a Duna és valahol a Csepel sziget csücskeinél dideregve keresi a helyét.

Talán ?

 

De nagy a valószínűsége, hogy a hiányzó tizensok ember, vagy mind a 21,  már csak holtan kerül elő.

 

 

zjakabfi Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128286

Megindult a forgalom, ahogy látom...

 

 

 

Előzmény: csecsaba2 (128285)
csecsaba2 Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128285

origo:

10:30Hét másodperc alatt süllyedt el

Mindkét hajó északi irányba tartott, a hídhoz érve pedig a Hableány eddig ismeretlen okból befordult a jóval nagyobb szállodahajó elé. Az ütközést követően a turistahajó hét másodperc alatt elsüllyedt.

trizs77 Creative Commons License 2019.05.30 -3 0 128284
trizs77 Creative Commons License 2019.05.30 -2 0 128283
smith Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128282

Igen. AZ RSOE Navinfo logolja.

Előzmény: zjakabfi (128281)
zjakabfi Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128281

Az jutott éjjel eszembe, hogy a rádiózás rögzítésre kerül-e valahol?

 

Előzmény: gigabursch (128278)
zjakabfi Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128280

A Pajtás esete is e napon volt. Fekete nap.

 

trizs77 Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128279
gigabursch Creative Commons License 2019.05.30 0 1 128278

Ismereteim szerit radar van a Hableányon is, ki lehet látni előre-hátra és azért Budapesten egy masszív téli havazásban is van annyi fényszennyezés, hogy elég sok minden látszik éjszaka. Itt meg "csak" eső volt.

 

Itt csak az emberi tényező a kérdés:

- Melyik rádiócsatorna volt aktív?

- Nem történt-e a hajóvezető részéről hirtelen rosszullét (lásd egyel lentebbi kérdésem)?

- Volt-e ott harmadik hajó (pl egy agyatlan motorcsónak)?

- Nem kellett-e kerülni hirtelen egy bazi nagy uszadékfát? Ami áradó víznél üzemi jelenség...

 

Szóval önmagában ez az időjárás sem itt, sem Prágában, sem egész Hollandiában, sem Rióban vagy bármelyik távol-keleti kikötőben nem okoz kizárást  forgalom szempontjából.

Előzmény: etomcat (128246)
gigabursch Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128277

Többször néztem ezt a webkamerás felvételt.

Komolyan mondom, úgy néz ki, mintha a Hableány hajóvezetője elvesztette volna önmaga felett a kontrollt.

Nem lepődnék meg, ha kiderülne egy sztrók vagy infarktus.

 

Ráadásul a Hableány egy nekem kedves és szép hajó.

 

 

uni-cum-laude Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128276
jakyg Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128275

Ez nagyon a hídban van, ezek szerint a Hableány nem fordított. Akkor pedig, ha a gépe meg is állt volna, a Viking felelőssége nagy lehet.

Előzmény: viking star (128270)
jakyg Creative Commons License 2019.05.30 0 1 128274

Itt nem mindkettő hegymenetben volt? Amúgy egy Viking a négy körbeforgatható csavarjával, az orrsugár-kormányával szerintem sokkal könnyebben manőverezik, mint egy egyszerű egycsavaros hajó.  De én se vagyok hajóvezető...

Előzmény: zjakabfi (128273)
zjakabfi Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128273

A régi eset emlegetése baleseti összhasonlítaskent hangzot el...

Egy előrében felfele haladó kisebb hajó nem tud könnyebben reagalni egy hátrázó völgymeneti nagyobb testtel szemben?

 

 

Előzmény: jakyg (128272)
jakyg Creative Commons License 2019.05.30 0 1 128272

Azért tiszteltetem a hajómérnök urat, aki az M1-en előadta, hogy a kis hajó sokkal jobban manőverez, mint a nagy. Ez egy kabinos és egy egycsavaros hajó összevetésében vicces. És nem átall felidézni ide nem tartozó 100 éves és más régi eseteket.

HG. Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128271

...és majd kivitte a partra a sodrás...

 

a SIGYN - ahogy én látom - inkább a híd felett fickánkol, de akkor már nyilván későn, addigra már felöklelhette hátulról :(

 

pedig hegymenetes utolérés történt, tehát a nagy sodrás inkább segített volna, hogy a hátulról érkező időben meghátrázzon...

 

vajon radar, AIS, géphiba...? kiderül egyértelműen valaha, ha az egyik hajó már víz alatt van...? (ráadásul azt sem tudják, hol)

Előzmény: viking star (128267)
viking star Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128270

A VTS-en ez az utolsó jele.

 

zjakabfi Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128269

Lehet, hogy leállították a hajót, vagy jelezték, hogy ahogy tud álljon meg,nehogy bemenjen a baleset helyére.

 

M1 szerint már az M0-s hídnál találtak valakit most...

 

 

Előzmény: HG. (128266)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!