Keresés

Részletes keresés

offroadgangster Creative Commons License 2019.06.08 0 1 128843

Mindenki be akarja bizonyítani Ő mindent jobban tud.

 

Mit mondott Hofi? A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki azt hiszi, neki kicsivel több jutott.

Előzmény: forgószem (128840)
gepesz Creative Commons License 2019.06.08 0 3 128842

Szerintem most az üdülő hajók vezetésére elgondolt vizsganélküliséget jegelik.

Előzmény: gepesz (128841)
gepesz Creative Commons License 2019.06.08 0 1 128841

A Tiszán sokan visszamondták a szervezett utat. Mentőgyűrűket és mentőmellényeket, régi mentődobozokat raktunk ki.

Van egy megrendelőnk, aki dokumentumot kér arról, hogy a hajó biztonságos, személyeket szállíthat. Elég sokat fizet, így megkapja.

Azon nevettem, hogy (majd) jön az utas, kéri a hajóskönyvem, vizsgabizonyítványom és megszondáztat.

És ezt majd megcsinálja a BKV járművein is? Bár egy pár hivatásos sofőrnél nem ártana.

Előzmény: forgószem (128840)
forgószem Creative Commons License 2019.06.08 0 0 128840

Ezt nem tudom mire írtad, de mindegy.

Szerintem, ha ittas lett volna, már másnap reggel harsogja a média.

Az hogy ittas volt-e, a baleset megtörténte után már csak súlyosbító tényező, illetve a büntetés megnövelt mértéke lehet a későbbiekben visszatartó erő.

Egy dologról nemigen beszélnek. Hatalmas pofon ez a szakmának. (Persze a tragédiához nem mérhető.) Helyre kell állítani a szakma becsületét, ezen kellene dolgozni. Ezért fontos, mit tár fel a vizsgálat. Ha az lesz a vége, hogy nincs felelős, nem mer majd senki hajóra szállni. A felelős megnevezése az első lépés, majd a bizalom visszaszerzése egy hosszabb folyamat. Be kell bizonyítani, a hajózás biztonságos, baleset volt, felelőssel, boszorkányüldözés nélkül. Más fórumokon egymást marják a „szakemberek”. Kishajós, nagyhajós, személyhajós, teherhajós stb. Mindenki be akarja bizonyítani Ő mindent jobban tud. (Tisztelet a kivételnek, mert vannak.) Nem is gondolják, hogy ez sem használ a rólunk alkotott képnek. Nem veszik észre, hogy az egész mundér sáros lett. Hiába csak az egyik része, de az egészre mondják.

Én azt mondom, hagyjuk, mindenki végezze a munkáját.

Előzmény: gigabursch (128739)
EMD sound is music Creative Commons License 2019.06.08 0 0 128839

KOZARA 6:12-kor Margit hídnál völgynek..

trizs77 Creative Commons License 2019.06.07 -2 0 128838
gigabursch Creative Commons License 2019.06.07 0 1 128837
Kíváncsi lennék a balesetek időpontjában az időjárási körülményekre és a hajó vezetők nemzetiségére.
Előzmény: Enzo (128801)
gigabursch Creative Commons License 2019.06.07 0 0 128836
Néztem az M1-en az esti beszélgetés, ahol a TEK és a GDP szakemberei nyilatkoztak.
Kifejezetten jól és érthetően tették a dolgukat.
csecsaba2 Creative Commons License 2019.06.07 0 0 128835

Nagyon köszönöm! Ezekszerint elvben a Solyom nem gond és akar a Hableany is elképzelhető. Tehát nem csak a sajtó nyomas miatt cipeltek le Ujpestrol. 

Előzmény: svábler27 (128833)
trizs77 Creative Commons License 2019.06.07 -4 2 128834

Túl sok krímit nézel.

 

Amit leírtál az ott (a TV-ben) valóban működik.

Legkésőbb a 46. vagy a 48. percre már megvan a gyilkos, megvan oldva az ügy.

 

Az a rendőr aki a hajóra lépés után egy órával már alapos gyanút közöl, nem sokáig maradna rendőr.

A TV nyomozók persze ezt megtehetik 10 perc alatt is.

 

 

Előzmény: guberavera (128823)
svábler27 Creative Commons License 2019.06.07 0 1 128833

Teljesen felállított gémmel 62.t.alsóbb állásnál 50.t, a 70-es években még ezt tudta.

 

Előzmény: csecsaba2 (128798)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2019.06.07 0 0 128832

Érkezik a Clark Ádám úszódaru, simán elfért a Margit híd alatt: https://youtu.be/chhg4qQIvAw

 

gepesz Creative Commons License 2019.06.07 0 1 128831

Biztos úgy van. Nekem nem mondta.

Ha nem ő, akkor is az ő sara. Már, ha ők a sárosak.

 

Előzmény: guberavera (128829)
gigabursch Creative Commons License 2019.06.07 0 0 128830

"Rengeteg tanulni valóm van még."

 

Egyik öreg szaki mondta mindig ilyenkor:

- Még pár év és egész jó kezdő leszek.

 

Komolyra fordítva a szót:

Másokkal is így van ez. Nekem a hajózás szerelem, nem szakma és nem hivatás. De a sját szakmámban pontosan ugyanígy érzek magam irányába csak még nincs ennyi évem...

Előzmény: gepesz (128828)
guberavera Creative Commons License 2019.06.07 -1 0 128829

Nem akarok veszekedni, de a hajót JC vezette és ezt a gyanúsított sem tagadja.

Előzmény: gepesz (128828)
gepesz Creative Commons License 2019.06.07 0 1 128828

A lényeget vedd.

Nem mondtam, hogy a felelősség nem az övé.

Nem biztos, hogy a kerékállás környékén volt a balesetkor.

Ha mobilozott az időben, ha nem a kerékállásban volt, akkor a fene törődik vele.

Nem birsz velem összeveszni. :-)))

Nem foglalok állást e balesetben. Nincsenek hivatalos, igaz infóim. Véleményem van, de azt csak nagyon szűk körben mondom el.

Még csak 50 éve hajózom.

Rengeteg tanulni valóm van még.

Vagy felejteni valóm?

 

Előzmény: guberavera (128823)
gumidani Creative Commons License 2019.06.07 0 1 128827

Öröm volt látni. Olyan régen találkoztunk, hogy alig ismertem meg. Rohan az idő. Ha igaz, akkor 2005-ös kép, Bős fölött a SOPRON-on.

Előzmény: gigabursch (128816)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.06.07 -4 1 128826

Tarlós Istvánnak ez biztosan nagy örömet okozna...

Előzmény: offroadgangster (128825)
offroadgangster Creative Commons License 2019.06.07 -1 2 128825

A legjobb az lenne, ha csak átutalnák a pénzt az utazni vágyók és nem is mennének Budapestre.

Ja... Nem!

Előzmény: Mlle. Grenelle (128820)
jakyg Creative Commons License 2019.06.07 0 4 128824

Nem. Az adózott eredmény 49%-a az övék, nem az árbevétel 49%-a. Óriási különbség.

Előzmény: gigabursch (128821)
guberavera Creative Commons License 2019.06.07 0 0 128823

 

https://4cdn.hu/kraken/image/upload/s--zfjEozlb--/7JNSyt5zuAwH13shus.jpeg?_ga=2.43042983.340317252.1559745450-1350146376.1523025955

 

Hát nem vagyok egy Poirot, tévesen azt feltételeztem, hogy a hajóra lépő rendőrök, helyszínelők nyomozók stb. első dolga volt:

- kihallgatni a kapitányt,

- a személyzetet,

- átnézni/lefoglalni a hajón fellelhető írásos és elektronikus dokumentumot,

- kihallgatni a 160 utast stb.

Majd mindezen információ birtokában előzetes letartóztatásba helyezni az ukrán kapitányt, aki alaposan gyanúsítható ...

Nyilván csak azért törölte a híváslistát, hogy a felesége ne tudja meg kivel beszélt épp, mikor ott se volt és egyébként is, miért nem ismeretlen tettes ellen nyomoznak.

 

 

Előzmény: gepesz (128811)
gigabursch Creative Commons License 2019.06.07 0 0 128822

Még jó hogy az alatt az egy nap alatt nem tőkésítették fel a céget.

Előzmény: guberavera (128819)
gigabursch Creative Commons License 2019.06.07 0 0 128821

Tehát minden befizetett 100 Ft kikötői díjból 50 Ft az Állam(i cégé), 50 meg a Vikingé (a kerekítési hibától tekintsünk el)

 

A saját hajói után befizetett 100 Ft kikötői díjból is 50 Ft az övé.

A maradék ötvenet meg egy harmadik hajó meg kitermeli neki.

 

Értem...

Előzmény: HG. (128818)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.06.07 -6 0 128820

Tarlósnak már minden a bögyében van, a Red Bull Air Race-től a szállodahajókon át a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérig.

 

Ha tehetné, minden ilyen "zavarforrást" kiszórna Budapestről, de a turista azért csak jöjjön, költse a pénzét, és keltse Budapest jó hírét... tipikusan az a helyzet, hogy "utállak, de a pénzed azért kell"...

 

Úgy elképzelem a turistát, amint kiköt/leszáll jó harminc kilométerre Budapesttől, aztán mire beér a Belvárosba, annyi szépet és jót látott az országból, hogy legszívesebben menekülőre fogná...

Előzmény: HG. (128818)
guberavera Creative Commons License 2019.06.07 0 0 128819

Az megvan, hogy a MASPED (magáncég) 51% adott el az Államnak 49%-meg kb. másnap a Vikingnek? 

Előzmény: HG. (128818)
HG. Creative Commons License 2019.06.07 0 0 128818

Az előtte lévő NER kapcsolatok és százalékok kérdése egy kicsit zavaros volt nekem.

 

Pedig érdekes, és gondolom nem csak nekem volt újdonság...

 

Volt ugyebár a hosszas Masped - Európa versenyfutás ezért a gigantikus piacért, amit a kabinosok fogadása és kikötése jelent.

Aztán jött az állam bácsi, és azt mondta, enyimé'. (Most tekintsünk el attól, hogy ez jó-e vagy rossz, hogy a szállodahajókból való bevételek jó helyen vannak-e az adóforintok között (...)

 

Viszont így néz ki jelenleg a Mahart Passnave tulajdonosi szerkezete:

 

 

A pontos arányok nincsenek ideírva, de azt mondta Szalma Botond, hogy 49-51%, tehát ne nyomozzunk tovább, higgyünk neki.

 

Tehát jön egy külföldi magáncég (ill. annak leánya), 5 évvel ezelőtt bevásárolja magát abba az állami cégbe, aminek ő az egyik fő vevője, ennélfogva az általa befizetett kikötői- és egyéb díjakból származó nyereség 49%-a (és ahogy sz.B. mondja, ami még rosszabb: a versenytárs kabinos cégek által befizetett díjakból keletkező nyereség 49%-a az övé.)

 

Tehát nettó értelemben nem kerül túlságosan sokba Vikingéknek, hogy teleszórják hajóikkal a Bp-i Duna szakaszt... Köszönjük nekik...

 

Erre mondja Sz. B., hogy legyen már ez a pár milliárd a fővárosé, hiszen Bp szenvedi el a hajók áldásos hatását.

De nem, 51% állam (aztán onnan ki tudja merre), 49% meg magáncég, méghozzá erősen fonódó magáncég jár jól. Meg ki tudja ki... De a Bp-iek biztos nem.

 

Ez már évek óta így megy, csak nem figyeltünk rá, de reméljük, ez a szomorú tragédia legalább ezt is felkorbácsolja... Tarlósnak évek óta a bögyében vannak ezek a hajók, hát itt a választás, tegyen érte.

Előzmény: gigabursch (128814)
GOLAZ111 Creative Commons License 2019.06.07 0 0 128817

 

A Kozara a roncsnál.

Előzmény: Mwin (128589)
gigabursch Creative Commons License 2019.06.07 0 2 128816

Zoli Admirális.

Bár mindenki aki riportot készít ennyire világosan beszélő alanyt keresne és utána érthetően vágná össze filmjét

 

https://index.hu/video/2019/06/07/hableany_hajobaleset_duna_szabalyzat_kapitany/

gigabursch Creative Commons License 2019.06.07 0 0 128815

Szerintem ilyen kialakítással (ami egyébként esztétikailag is erősen problémás) nem lehet megfelelően vezetni ezeket.

Kicsit olyan, mintha bent ülnél egy kagylóülésben egy Lambóban. Csak az ablak keretét látod, a kocsit nem.

 

 

Talán @Viking megmondja, de kíváncsi lennék, hogy az Ukraináék vagy épp a Szófiáék hány év alatt (vajon hány km és mennyi utas???) hány is milyen jellegű balesetet okoztak.

Előzmény: Enzo (128801)
gigabursch Creative Commons License 2019.06.07 -1 0 128814

Többször végignéztem a videót.

 

 

A legutolsó bekezdéssel, hogy etikailag problémás az egész hozzáállás: maximálisan egyetértek.

Az előtte lévő NER kapcsolatok és százalékok kérdése egy kicsit zavaros volt nekem.

 

A hajó biztosíték nélküli elengedése (vélelem) szintén elgondolkodtató

 

A hajó kiemelésének kérdése:

Voltam egy párszor Újpesten a MHRT Hajójavítóban. Szerintem hosszabb az a sólyapálya, ami ott van.

Egyébként a hajó kiemelése szerintem indokolt.

 

A véres hajócsavar nagyjából az értelmezhetetlen kategória.

 

Közlekedésért felelős miniszter van, csak épp nem csak a közlekedésért felelős.

(Ezen lehet tornászni, de szerintem a belügyminiszteri jogkör nagyjából mindent lefed itt)

Előzmény: uni-cum-laude (128771)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!