Szerintem, ha ittas lett volna, már másnap reggel harsogja a média.
Az hogy ittas volt-e, a baleset megtörténte után már csak súlyosbító tényező, illetve a büntetés megnövelt mértéke lehet a későbbiekben visszatartó erő.
Egy dologról nemigen beszélnek. Hatalmas pofon ez a szakmának. (Persze a tragédiához nem mérhető.) Helyre kell állítani a szakma becsületét, ezen kellene dolgozni. Ezért fontos, mit tár fel a vizsgálat. Ha az lesz a vége, hogy nincs felelős, nem mer majd senki hajóra szállni. A felelős megnevezése az első lépés, majd a bizalom visszaszerzése egy hosszabb folyamat. Be kell bizonyítani, a hajózás biztonságos, baleset volt, felelőssel, boszorkányüldözés nélkül. Más fórumokon egymást marják a szakemberek. Kishajós, nagyhajós, személyhajós, teherhajós stb. Mindenki be akarja bizonyítani Ő mindent jobban tud. (Tisztelet a kivételnek, mert vannak.) Nem is gondolják, hogy ez sem használ a rólunk alkotott képnek. Nem veszik észre, hogy az egész mundér sáros lett. Hiába csak az egyik része, de az egészre mondják.
Én azt mondom, hagyjuk, mindenki végezze a munkáját.
Másokkal is így van ez. Nekem a hajózás szerelem, nem szakma és nem hivatás. De a sját szakmámban pontosan ugyanígy érzek magam irányába csak még nincs ennyi évem...
Hát nem vagyok egy Poirot, tévesen azt feltételeztem, hogy a hajóra lépő rendőrök, helyszínelők nyomozók stb. első dolga volt:
- kihallgatni a kapitányt,
- a személyzetet,
- átnézni/lefoglalni a hajón fellelhető írásos és elektronikus dokumentumot,
- kihallgatni a 160 utast stb.
Majd mindezen információ birtokában előzetes letartóztatásba helyezni az ukrán kapitányt, aki alaposan gyanúsítható ...
Nyilván csak azért törölte a híváslistát, hogy a felesége ne tudja meg kivel beszélt épp, mikor ott se volt és egyébként is, miért nem ismeretlen tettes ellen nyomoznak.
Tarlósnak már minden a bögyében van, a Red Bull Air Race-től a szállodahajókon át a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérig.
Ha tehetné, minden ilyen "zavarforrást" kiszórna Budapestről, de a turista azért csak jöjjön, költse a pénzét, és keltse Budapest jó hírét... tipikusan az a helyzet, hogy "utállak, de a pénzed azért kell"...
Úgy elképzelem a turistát, amint kiköt/leszáll jó harminc kilométerre Budapesttől, aztán mire beér a Belvárosba, annyi szépet és jót látott az országból, hogy legszívesebben menekülőre fogná...
Az előtte lévő NER kapcsolatok és százalékok kérdése egy kicsit zavaros volt nekem.
Pedig érdekes, és gondolom nem csak nekem volt újdonság...
Volt ugyebár a hosszas Masped - Európa versenyfutás ezért a gigantikus piacért, amit a kabinosok fogadása és kikötése jelent.
Aztán jött az állam bácsi, és azt mondta, enyimé'. (Most tekintsünk el attól, hogy ez jó-e vagy rossz, hogy a szállodahajókból való bevételek jó helyen vannak-e az adóforintok között (...)
Viszont így néz ki jelenleg a Mahart Passnave tulajdonosi szerkezete:
A pontos arányok nincsenek ideírva, de azt mondta Szalma Botond, hogy 49-51%, tehát ne nyomozzunk tovább, higgyünk neki.
Tehát jön egy külföldi magáncég (ill. annak leánya), 5 évvel ezelőtt bevásárolja magát abba az állami cégbe, aminek ő az egyik fő vevője, ennélfogva az általa befizetett kikötői- és egyéb díjakból származó nyereség 49%-a (és ahogy sz.B. mondja, ami még rosszabb: a versenytárs kabinos cégek által befizetett díjakból keletkező nyereség 49%-a az övé.)
Tehát nettó értelemben nem kerül túlságosan sokba Vikingéknek, hogy teleszórják hajóikkal a Bp-i Duna szakaszt... Köszönjük nekik...
Erre mondja Sz. B., hogy legyen már ez a pár milliárd a fővárosé, hiszen Bp szenvedi el a hajók áldásos hatását.
De nem, 51% állam (aztán onnan ki tudja merre), 49% meg magáncég, méghozzá erősen fonódó magáncég jár jól. Meg ki tudja ki... De a Bp-iek biztos nem.
Ez már évek óta így megy, csak nem figyeltünk rá, de reméljük, ez a szomorú tragédia legalább ezt is felkorbácsolja... Tarlósnak évek óta a bögyében vannak ezek a hajók, hát itt a választás, tegyen érte.
Szerintem ilyen kialakítással (ami egyébként esztétikailag is erősen problémás) nem lehet megfelelően vezetni ezeket.
Kicsit olyan, mintha bent ülnél egy kagylóülésben egy Lambóban. Csak az ablak keretét látod, a kocsit nem.
Talán @Viking megmondja, de kíváncsi lennék, hogy az Ukraináék vagy épp a Szófiáék hány év alatt (vajon hány km és mennyi utas???) hány is milyen jellegű balesetet okoztak.